Jeesus ei tullut täyttämään kymmenen käskyn lakia eikä juutalaisten monia sääntöjä!

Anonyymi

Tuliko Jeesus kumoamaan kymmenen käskyä? Riittikö se että niitä noudatti joku 33 vuotta? Tulivatko ne siten täytetyksi? Eivät suinkaan! Ne vaativat jatkuvaa tottelemista. Me emme saa himoita, emme edes vihata, emme varastaa.
Paavali sanoi että hänen täytyi kuolla, koska laki on hyvä ja vanhurskas (Room.7)

Tuliko Jeesus täyttämään juutalaisille annettuja erikoissäännöksiä?
Tuskinpa! Hän ei ottanut orjia, ei panttivankeja, ei kylvänyt naapurin viljapeltoon, ei kivittänyt ketään.

Miksi hän sitten tuli?
Hän tuli lunastamaan sinut ja minut, Hän tuli uhriksi meidän rikkomustemme tähden.
Hän tuli LAKIA JA PROFEETTOJA , siis silloista Vanhaa Testamenttia, täyttämään.
Uhritoimitukset ja ennustukset odottivat täyttymistään.

Luuk.24:44Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.»

Kymmenen käskyä ovat yhä voimassa, vertauskuvalliset uhritoimitukset ovat päättyneet.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen yhtä mieltä aloittajan kanssa. Selvä sanoma!

      • Anonyymi

        Aloittaja puhuu vahetta ja lutterin harhaa. Esimerkiksi sapattikäskyssä Mooses sanoi: Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.Koko maailman pakanakansat eivät ole koskaan oleet Egyptin orjuudessza, niin miten sapattikäsky voi kuulua pakanakansoille?
        Sapattikäskyyn kuuluu myös velvoite: Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa. Noudattavatko judaistit ja muut hörhöt edes sapattikäskyä?
        Entä käsky älä tapa? Melkoisen absurdia kieltäytyä asevalpeluksesta tämän käskyn perusteella. Mooseksen laissa on sotalakeja ja käskyjä poistaa viattoman veren velka, siis tappaa. Käsky 'älä tapa' koskee vain murhaamista rauhan aikana.
        Ani harva ymmärtää käskyn 'älä sano väärää todistusta lähimmäisestä' merkitystä, sitä että käskyssä ei kielletä valehtelua kokonaisuudessaan, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antaminen.
        Koko Mooseksen laki, myös ns. kymmenen käskyä, annettiin juutalisille ja Israelin rajojen sisällä noudatettavaksi. Laki on kokonaisuus ja lakia rikkomatta ei voi ottaa osia laista ja laitta ne pakanoitten nodattetaviksi.
        Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
        Aloittaja rikkoi jutullaan Moosesta vastaan: 'älkääkä ottako siitä mitään pois' .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja puhuu vahetta ja lutterin harhaa. Esimerkiksi sapattikäskyssä Mooses sanoi: Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.Koko maailman pakanakansat eivät ole koskaan oleet Egyptin orjuudessza, niin miten sapattikäsky voi kuulua pakanakansoille?
        Sapattikäskyyn kuuluu myös velvoite: Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa. Noudattavatko judaistit ja muut hörhöt edes sapattikäskyä?
        Entä käsky älä tapa? Melkoisen absurdia kieltäytyä asevalpeluksesta tämän käskyn perusteella. Mooseksen laissa on sotalakeja ja käskyjä poistaa viattoman veren velka, siis tappaa. Käsky 'älä tapa' koskee vain murhaamista rauhan aikana.
        Ani harva ymmärtää käskyn 'älä sano väärää todistusta lähimmäisestä' merkitystä, sitä että käskyssä ei kielletä valehtelua kokonaisuudessaan, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antaminen.
        Koko Mooseksen laki, myös ns. kymmenen käskyä, annettiin juutalisille ja Israelin rajojen sisällä noudatettavaksi. Laki on kokonaisuus ja lakia rikkomatta ei voi ottaa osia laista ja laitta ne pakanoitten nodattetaviksi.
        Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
        Aloittaja rikkoi jutullaan Moosesta vastaan: 'älkääkä ottako siitä mitään pois' .

        >>> Aloittaja rikkoi jutullaan Moosesta vastaan...

        Tekikö Jeesus pilkkaa Mooseksesta, kun Hän puhui erokirjeestä? Mark. 10:5:ssä Jeeesus selvästi alensi Mooseksen tavalliseksi uskovaiseksi sanomalla, että Mooses, ei siis Jumala, oli antanut käskyt ja kyseenalaisti siten käskyjen arvon.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Aloittaja rikkoi jutullaan Moosesta vastaan...

        Tekikö Jeesus pilkkaa Mooseksesta, kun Hän puhui erokirjeestä? Mark. 10:5:ssä Jeeesus selvästi alensi Mooseksen tavalliseksi uskovaiseksi sanomalla, että Mooses, ei siis Jumala, oli antanut käskyt ja kyseenalaisti siten käskyjen arvon.

        Käskyt annettiin enkelien välityksellä. Mooses toimi vain välikätenä. Ei tuossa Mark. 10:5:ssä Jeesus kyseenalaista käskyjen arvoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käskyt annettiin enkelien välityksellä. Mooses toimi vain välikätenä. Ei tuossa Mark. 10:5:ssä Jeesus kyseenalaista käskyjen arvoa.

        Mikäs se semmonen välikäsi-Mooseksen laki on?


    • Anonyymi

      Mark.12:31. Room.13:9. Gal.5:14. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette. Matt.22:39.

      • Anonyymi

        antkristuksen antti ei täytä yhtään mitään Jumalan lakia, vaan palvelee koko sydämestään sielunvihollista.


    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoitti. >>>>Tuliko Jeesus kumoamaan kymmenen käskyä? Riittikö se että niitä noudatti joku 33 vuotta? Tulivatko ne siten täytetyksi? Eivät suinkaan<<<<

      Hannu opettaa, että Jeesus on täyttänyt lain puolestamme, ja että Jeesus kuitenkin oli synnitön ja täytti eläessään täydellisesti kaikki lain vaatimukset, ja oli siten vapaa lain tuomiosta. Ja jotta hän voisi sovittaa ihmiskunnan synnit, oli hänen itsekin kuuluttava ihmissukuun - siksi Jumala tuli ihmiseksi. Näin hän pystyi ottamaan päälleen meille kuuluvan lain kirouksen ja tuomion, ja täytti lain vaatimuksen meidän edestämme...'

      Uskon, että Jeesus täytti lain, ja että kymmenen käskyä ovat osa lakia, joten uskon siis, että Jeesus täytti myös kymmenen käskyä. Uskon, että Mooseksen lakia ei ole kumottu, ja uskon että myöskään kymmentä käskyä ei ole kumottu. Uskon, että uskovat eivät ole Mooseksen lain alla, ja uskon että uskovat eivät ole kymmenen käskyn alla. Uskon, että uskovat mitätöitiin irti laista kuolleina, ja että lakia ei aseteta vanhurskaalle.

      Eräältä Kerriganilta kysyttiin, että pitääkö hän kymmenen käskyä. Hän vastasi, että ne kymmenestä käskystä, jotka on toistettu Uudesta testamentissa. Itse vastaisin melko samalla tavalla, mutta en aivan samalla tavalla. Yritän pitää muut sanat kymmenestä käskystä, mutta kahta seuraavaksi mainittua en yritä pitää.

      [Jakeesta 2.Moos. 20:4, RK-käännös] Älä tee itsellesi patsasta äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla

      [Jakeesta 2.Moos. 20:8-11] Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi,
      ja päivä seitsemäs sapatti Jhwh:lle Jumalasi, silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

      Minulla on kuvia ja tapanani on tehdä töitä lauantaisin [sapattina].
      Ehkä joku kysyy, että miksi pyrin pitämään esim. käskyt älät tapa, älä varasta, älä tee aviorikosta, ja kunnioita isääsi ja äitiäsi, mutta en pyri sellaisenaan pitämään sapattikäskyä. Syy miksi en varasta, on se, että uskon, että varastaminen on synti, mutta että työnteko sapattina ei ole synti.

      J. MacArthur'in opetusta suomennettuna: 'Kun apostolit kokoontuivat Jerusalemissa kokouksessa [Apostolien teot 15], he eivät määränneet sapatin pitämistä pakana uskoville.'
      Kolme katkelmaa entisen adventistin, pastori J. Mark Martin'in opetuksesta suomennettuna:'Jerusalemin kokouksen lopullinen ratkaisu ei sisällä viitettä sapatin pitämiseen.'
      ' Ei kertaakaan Uudessa Testamentissa meitä käsketä pitämään sapatti.'
      'Jos sapatin pitäminen olisi välttämätön osa uuden liiton suhdetta Jumalan kanssa, se olisi mainittu keskustelussa koska se olisi ollut vieras käytäntö pakanille.'

      Mielestäni kannattaa varoa sellaisia oppeja, jotka painottavat kymmenen käskyn pitämistä, mutta eivät opeta lainkaan tai juuri lainkaan Jeesus Kristuksen sanojen ja käskyjen pitämistä.

      J. L. Culberson opettaa: 'Kristuksen käskyt on kirjoitettuna Uudessa testamentissa,'
      Uskon, että Jeesuksen käskyt ovat Jumalan käskyjä, sillä Raamatussa sanotaan:

      [Joh. 7:16] Jeesus vastasi heille ja sanoi: 'Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

      [jakeesta Joh 8:51 ] Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää sanani....

      [Joh 12:47] Ja jos joku kuulee minun sanani eikä usko, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan että vapahtaisin maailman.
      48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä puhuin, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
      49 Sillä en minä itsestäni puhunut, vaan Isä, joka minut lähetti, itse antoi minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
      50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä iäinen elämä on. Sentähden, minkä puhun, sen puhun niin, kuin Isä on sanonut minulle.

      [Joh. 14:10] Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, hän tekee teot,

      • Anonyymi

        Joo, sunnuntai on kumottu. Sitä ei tarvitse täyttää, joka päivä on armonpäivä ja näin olemme vapaat. Suurin juhlapäivämme on joulu. Silloin Jeesulapsi syntyy aina uudelleen. Käymme joulukirkossa. Siis joulumme on kirkon suurin juhla, jolloin täytämme kirkkosalit.
        Sitten syömme ja makaamme. Olemme onnellisia kristittyjä.


    • Anonyymi

      Matt.5:18. 24:35. Mark.13:31. Luuk.21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Saarn.1:4 Sukupolvi menee, sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Ps.104:5 Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti. Ps.119:90

    • Anonyymi

      Gal.5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. 5Moos.27:26. 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

    • Anonyymi

      Matt.11:29-30 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani keveä. Ap.t.15:10 Miksi te siis kiusaatte Jumala ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Luuk.17:20-21 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: Katso, täällä se on, tahi: Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä. Luuk.17:21 Biblia (1776) Ei myös teidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

      • Anonyymi

        " Katso, täällä se on, tahi: Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."

        Joh14:23. Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen.

        Kun Jeesus syntyy uskovaksi tulleen sydämeen eli tulee asumaan häneen, niin silloin Jlan valtakunta tulee sisäisesti ihmiseen.
        Jeesus tulee kuskin paikalle, niin että hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
        Jeesus myös sanoi: Tule ja seuraa minua.

        Milloin arvelette Jeesuksen menneen jumalanpalvelukseen ja pitäneen sapattia?
        Milloin arvelette Jeesuksen nyt pitävän sapattia?


    • Anonyymi

      Joh.7:34. 7:36. 8:21-22. 13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kansanne. Te tulette minua etsimään, ja niin kuin sanoin juutalaisille: Minne minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille. On todennut Raamatun ristiriitaiseksi kirjaksi!

    • Anonyymi

      "Tuliko Jeesus täyttämään juutalaisille annettuja erikoissäännöksiä? "

      Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin, todisti Johannes Kastajakin.
      Jeesus on siis se todellinen syntiuhrikaritsa, jonka juutalaiset uhrasivat päivittäin.
      Jeesus täytti näin myös tämän juutalaisille annetun lain.

    • Anonyymi

      Jeesus täytti kaikki esikuvalliset menot, ja myös Hänestä annetut ennustukset.

      Jos me rakastamme Jumalaa ja lähimmäistämme, meillä ei ole mitään tarvetta noudattaa esimerkiksi käskyä: silmä silmästä, ja hammas hampaasta! Siksi Paavali sanookin alkutekstissä, että tooran säännöt tulivat työttömiksi (Ef.2:15 "katargeesas") Mihin niitä kristitty tarvitsee?

      Käsky Älä tapa on alkutekstissä Älä murhaa!
      Siksi se ei estä teurastamasta lampaita eikä edes tappamista itsepuolustuksessa.

      Jos sodan tarkoituksena on murhata, silloin se sota on kymmenen käskyn vastaista.
      Jos taas puolustautuu vaikka fanaattisia islamisteja vastaan, se on sallittua.

      • Anonyymi

        Mielestäni uskova ei voi tappaa ihmistä edes itsepuolustustarkoituksessa.

        [Room. 13:9] Sillä nämä: Älä tee aviorikosta, Älä murhaa, Älä varasta, Älä himoitse, ja jos jokin toinen käsky, tässä sanassa tiivistetään, tässä, Rakasta lähimmäistäsi kuin sinua.
        13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle pahoin. Sentähden on rakkaus lain täyttämys

        Matt.
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni uskova ei voi tappaa ihmistä edes itsepuolustustarkoituksessa.

        [Room. 13:9] Sillä nämä: Älä tee aviorikosta, Älä murhaa, Älä varasta, Älä himoitse, ja jos jokin toinen käsky, tässä sanassa tiivistetään, tässä, Rakasta lähimmäistäsi kuin sinua.
        13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle pahoin. Sentähden on rakkaus lain täyttämys

        Matt.
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

        Olen itse joutunut tekemisiin henkilön kanssa joka oli niin täynnä viinaa että näki harhanäkyjä. Hän oli täysin sekaisin ja hänellä oli iso puukko ja särjetty lasipullo aseena, ja hän uhkaili ja huitoi niillä.

        En tietenkään halunnut häntä vahingoittaa, vaan yritin selvittää tilanteen ilman väkivaltaa. Minulla ei ollut pakomahdollisuutta, koska hän oli oven edessä.

        Jos hän olisi yrittänyt lyödä minua puukolla tai pullon puolikkaalla, olisin varmasti puolustautunut keinolla millä tahansa. Onneksi hän rauhoittui.

        Olisiko minun pitänyt antaa hänen lyödä minua miten halusi? En usko sitä.

        Jeesuksen sanat viittaavat tilanteeseen missä joutuu kärsimään vääryyttä. Uskovan tulee sellaisissa tilanteissa osoittaa, ettei ole maallisiin asioihin niin kiintynyt, vaan voi joustaa ja silti olla ystävällinen.

        Kun meillä on mahdollisuus itsepuolustukseen, meillä on mahdollisuus valita.
        Jos karhu hyökkää kimppuumme, tietysti puolustaudumme jos voimme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse joutunut tekemisiin henkilön kanssa joka oli niin täynnä viinaa että näki harhanäkyjä. Hän oli täysin sekaisin ja hänellä oli iso puukko ja särjetty lasipullo aseena, ja hän uhkaili ja huitoi niillä.

        En tietenkään halunnut häntä vahingoittaa, vaan yritin selvittää tilanteen ilman väkivaltaa. Minulla ei ollut pakomahdollisuutta, koska hän oli oven edessä.

        Jos hän olisi yrittänyt lyödä minua puukolla tai pullon puolikkaalla, olisin varmasti puolustautunut keinolla millä tahansa. Onneksi hän rauhoittui.

        Olisiko minun pitänyt antaa hänen lyödä minua miten halusi? En usko sitä.

        Jeesuksen sanat viittaavat tilanteeseen missä joutuu kärsimään vääryyttä. Uskovan tulee sellaisissa tilanteissa osoittaa, ettei ole maallisiin asioihin niin kiintynyt, vaan voi joustaa ja silti olla ystävällinen.

        Kun meillä on mahdollisuus itsepuolustukseen, meillä on mahdollisuus valita.
        Jos karhu hyökkää kimppuumme, tietysti puolustaudumme jos voimme!

        |>>>Jos karhu hyökkää kimppuumme, tietysti puolustaudumme jos voimme!<<<<

        Tottakai karhua vastaan puolustaudumme, karhu ei ole ihminen, karhun voi ampuakin.

        >>>>Olen itse joutunut tekemisiin henkilön kanssa joka oli niin täynnä viinaa että näki harhanäkyjä. Hän oli täysin sekaisin ja hänellä oli iso puukko ja särjetty lasipullo aseena, ja hän uhkaili ja huitoi niillä.

        Jos hän olisi yrittänyt lyödä minua puukolla tai pullon puolikkaalla, olisin varmasti puolustautunut keinolla millä tahansa. Onneksi hän rauhoittui.

        Olisiko minun pitänyt antaa hänen lyödä minua miten halusi? En usko sitä.<<<<

        No en minäkään olisi antanut puukolla enkä pullonpuolikkaalla lyödä, vaan olisin yrittänyt paeta, tai jos ei pakomahdollisuutta olisi ollut, niin olisin yrittänyt tarttua hänen käsiinsä, ja estää häntä lyömästä pullonpuolikkaalla tai puukolla minua.

        Mutta tosiaan ajattelen, että uskova ei voi tappaa ihmistä edes itsepuolustustarkoituksessa.


    • Anonyymi

      Luemme sanasta.En minä ole tullut kumoamaan lakia vaan täyttämään lain..Jeesus siis täytti lain 100 %.
      Se on täytetty.Lain kirjain on siis jo täytetty Jeesuksen uhrikuolemalla.
      Te ette ole lain alla vaan armon alla.
      Joka pitäytyy lakiin..pelastuakseen on lainorjan asemassa ja hänet tuomitaan lain mukaan..eikä armon mukaan.
      Tämä on evankeliumi..mutta silti meille on annettu 10 käskyä..ohjaamaan elämäämme oikeille raiteille..Laki on hyvä..mutta Jeesus täytti kuitenkin lain kirjainta myöten täydellisesti
      Ei meistä tule synnittömiä.vaikka kuinka noudattaisimme kaikkia lain määräyksiä.Krisruksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä..lainavanhurskaus jonka saamme Kritukeen uskossa on ainoa pelastus.

      • Anonyymi

        Riittääkö se että Jeesus täytti lain 100%? Oliko laki annettu vain hänelle?

        Onko meillä nyt lupa elää ristiriidassa kymmenen käskyn vaatimuksiin nähden?
        Silloinhan oli tyhmää antaa sellainen laki, jota ilman ihmiset ovat vapaita ja onnellisia!

        Jeesus tuli täyttämään LAKIA JA PROFEETTOJA, siis silloisen Vanhan testamentin esikuvia ja ennustuksia.
        Kymmenen käskyä ovat yhä se pyhä, vanhurskas ja hyvä laki, josta Paavali puhuu Room.7.luvussa.
        Hän itse oli lainrikkoja ja ja hyväksyi rangaistuksen. Hän näki itsensä ristiinnaulittuna Jeesuksen kanssa, hän kuoli, ja vapautui sitä kautta (Room.6:6)
        Sentähden Paavali antoi Hengen johtaa itseään, luottaen siihen että ainoastaan siten tulisi myös lain vaatimukset täytettyä. "Että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen". (Room.8)
        Ei sanaakaan siitä että nyt alettaisiin elämään ristiriidassa Kymmenen käskyn lain kanssa!

        Lakia ei poistettu, vaan lain rikkoja kuoli, ja nyt uusi ihminen vaelsi Hengen johdossa täyttäen automaattisesti lain. Paavali lepäsi, hän ei yrittänyt enää olla jotain. Hän oli päässyt siihen lepoon, josta Heprealaiskirje puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittääkö se että Jeesus täytti lain 100%? Oliko laki annettu vain hänelle?

        Onko meillä nyt lupa elää ristiriidassa kymmenen käskyn vaatimuksiin nähden?
        Silloinhan oli tyhmää antaa sellainen laki, jota ilman ihmiset ovat vapaita ja onnellisia!

        Jeesus tuli täyttämään LAKIA JA PROFEETTOJA, siis silloisen Vanhan testamentin esikuvia ja ennustuksia.
        Kymmenen käskyä ovat yhä se pyhä, vanhurskas ja hyvä laki, josta Paavali puhuu Room.7.luvussa.
        Hän itse oli lainrikkoja ja ja hyväksyi rangaistuksen. Hän näki itsensä ristiinnaulittuna Jeesuksen kanssa, hän kuoli, ja vapautui sitä kautta (Room.6:6)
        Sentähden Paavali antoi Hengen johtaa itseään, luottaen siihen että ainoastaan siten tulisi myös lain vaatimukset täytettyä. "Että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen". (Room.8)
        Ei sanaakaan siitä että nyt alettaisiin elämään ristiriidassa Kymmenen käskyn lain kanssa!

        Lakia ei poistettu, vaan lain rikkoja kuoli, ja nyt uusi ihminen vaelsi Hengen johdossa täyttäen automaattisesti lain. Paavali lepäsi, hän ei yrittänyt enää olla jotain. Hän oli päässyt siihen lepoon, josta Heprealaiskirje puhuu.

        Oletko nyt itse varmasti noudattanut kymmentä käskyä? Ovatko adventistit noudattaneet esimerkiksi sapattikäskyä? Sapttikäskyyn sisältyy määräys kivittää sapatinrikojat.
        Oletko varma, että Jeesuksen seuraajile kuuluu kymmenen käskyä? Vai kirjoittako vai taruja ja ihmisoppeja?
        Oletko koskaan katsonut Sanasta mitä Jeesus opetti: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion.
        Osaatko sanoa, opettiko Jeesus käskyä: "Älä tapa" (älä murhaa syytöntä)?
        Kaiken päällä, miksi et tällä hetkellä noudata kymmentä käskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt itse varmasti noudattanut kymmentä käskyä? Ovatko adventistit noudattaneet esimerkiksi sapattikäskyä? Sapttikäskyyn sisältyy määräys kivittää sapatinrikojat.
        Oletko varma, että Jeesuksen seuraajile kuuluu kymmenen käskyä? Vai kirjoittako vai taruja ja ihmisoppeja?
        Oletko koskaan katsonut Sanasta mitä Jeesus opetti: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion.
        Osaatko sanoa, opettiko Jeesus käskyä: "Älä tapa" (älä murhaa syytöntä)?
        Kaiken päällä, miksi et tällä hetkellä noudata kymmentä käskyä?

        En tiedä onko täällä ketään joka ei koskaan vihastuisi ja rikkoisi käskyä Älä tapa!
        Kuitenkin uskon tuon käskyn olevan voimassa. Kristitty ei saa tappaa.
        Samoin sapattikäsky on voimassa riippumatta siitä noudatammeko sitä tai emme!
        Sen sijaan kymmenessä käskyssä ei ole mitään sanottu rikkojien kivittämisestä, niinkuin ei myöskään tappajan rankaisemisesta. Rankaisua sääteli silloin se laki joka annettiin Israelille erikseen Mooseksen kautta, ja se ei koske meitä.

        Jokainen joka on saanut syntinsä anteeksi, on jo saanut rangaistuksensa Jeesuksen .kantamana.
        Paavali opetti että hän kuoli, koska laki on pyhä! Room.7.
        Miksi siis opettaisimme päinvastoin!


    • Löysin Turusta kirpputorilta kerran 1800-luvun Mooseksen kirjan kommenttaarin, jossa oli teksti erilaista kuin muissa raamatuissa. Epäilen, että Mormonien oppi siitä, että RAAMATUSTA ON POISTETTU SUURIARVOISIA KOHTIA on täysin totta.

      Tuossa kommentaarissa oli esim. selkeä kohta, jossa Mooses rukoili kansan edessä ja sanoi jotenkin näin: TE OLETTE SAANEET KOKEA MANNAN ANTAMISEN AUTIOMAASSA, MUTTA MINUN JÄLKEENI TULEE ELÄVÄ LEIPÄ, MINUN KALTAISENI PROFEETTA. KUULKAA HÄNTÄ KAIKESSA MITÄ HÄN TEILLE SANOO. SE JOKA EI HÄNTÄ KUUNTELE JA TOTTELE POISTETAAN KANSANSA KESKUUDESTA.

      Eli joskus Raamattu on Mooseksen kirjassa sisältänyt sanat ELÄVÄ LEIPÄ TAI ELÄMÄN LEIPÄ. Nykyisissä käännöksissä en ole tuota kohtaa huomannut, vaikka sinne päin oleva viritelmä on.

      Jeesus ehkä tarkoitti kun sanoi tulleensa täyttämään lain, että hän täyttää tuon Mooseksen julistuksen ELÄVÄSTÄ LEIVÄSTÄ. Mutta hän toisi mukanaan uuden opin ja uuden kirjan, jota kaikkien tulisi noudattaa.

      • Anonyymi

        Mooseksen laki annettiin vain juutalaisille, niin on aivan tyhjää koko meuhkaaminen laista ja kymmenestä käskystä ja sapatista.
        Sanassa on kirjoitettu: Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi.
        Jeesuksen seuraajat tivät mene Siinain vuorelle vanhna liiton välimiehen Mooseksn tykö ja astu lakiliitton, vaan uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. Mooses puhuu kostosta ja Mooseksen laissa Aabelin veri yhä huutaa: "Älä sääli häntä: henki hengestä".
        Eikö tämä ole kristinuskon yksi keskeisistä ja yksiselitteisistä opeista? Mikä kumma ja paha henki täällä melskaa ja eksyttää ja saa ihmiset uskomaan ja kirjoitamaan olemattomia palstalle?
        Yhdellekään uskovalla ei kuulu käskyt älä tapa ja vietä sapattia, vaan Jeesuksen seuraajille kuuluu käskyt: "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut".
        "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."


    • Anonyymi

      Ap.t.3:22. 7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: Profeetan, minun kaltaisen, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta. 5Moos.18:15, 18. Gal.4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.

    • Anonyymi

      Ap.t.3:23 Biblia (1776) Ja pitää tapahtuman, että jokainen sielu, joka ei tätä Prophetaa kuule, pitää hävitettämän pois kansasta.

      • Anonyymi

        Mutta miksi, sinä antikristuksen palvelija, sitten vaadit uskovia käätymään helvetin tuomiolla ja pakolla Mookseksen puoleen ja kiroukseen?


    • Anonyymi

      Matt.7:12. 22:39. Mark.12:31. Room.13:8-9. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette.

    • Anonyymi

      Joh.13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Joh.15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.

    • Anonyymi

      Jeesus sanoi ristllä: Se on täytetty!
      Käskyt tehtiin noudatettavaksi mutta Herramme tiesi että ihminen rikkoo aina jossakin kohtaa Jumalaa vastaan eikä kykene täyttämään lakia. Armo Jeesuksessa Kristuksessa vapauttaa ihmisen synnin ja kuoleman laista. Näin ihminen voi pelastua, yksin armosta.
      Laki synnyttää synnintunnon, armo vapauttaa ihmisen. Laki ei ole turha.

    • Anonyymi

      1Moos.17:13-14. Gal.5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmisille, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. 5Moos.27:26.

    • Anonyymi

      Joh.19:28 Biblia (1776) Sitte, kuin Jesus tiesi jo kaikki täytetyksi, ja että Raamattu täytettäisiin, sanoi hän: minä janoon. Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

      • Anonyymi

        antikristuksen palvelija antti, esiintyy Raamatun opettajana ja postaa Raamatunsilppua palstalle.
        Jumalan Sana Jeesuksen seuraajille: Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
        antikristuksen antti ei tuo sanomaa ylösnousseesta Kristuksesta Jeesuksesta eikä sovituksesta, vaan hänellä on toinen evankeliumi judaismi; laki ja toora ja tuomiot.


    • Anonyymi

      Matt.5:18 Biblia Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. Luuk.16:17 Biblia Pikemmin taivas ja maa hukkuu, kuin rahtukaan laista putoo. Saarn.1:4. 3:14.

      • Anonyymi

        antkristuksen antti olet pakomielteen ja pahuuden valssa. Ainoa elämän päämäärä mikä antti wuolteella on, on kosto hellareita vastaan.


    • Anonyymi

      Lienee jokaisella sukupolvella - kautta aikain - aivan samojen asioiden pähkäily ja selvittely esim. sivuten aloitusta.

      Niin, paljon tulee vettä virrata Pielisjoessa kunnes jokainen sukupolvi saa ymmärryksen, ettei Jeesus kumonnut ainuttakaan lain piirtoä. JUMALA ei lähettänyt Poikaansa kumoamaan lakeja, vaan TÄYTTÄMÄÄN lait viimeistä piirtoa myöten. Siis lait on voimassa ja TÄYTETTY viimeistä piirtoa myöten.

      Miksikö JUMALAN tuli lähettää Jeesus täyttämään lakeja. Siksi, koska kukaan ihminen ihmislajista ei edes mahdollistu elämään - päivääkään - lakien mukaan / lakeja noudattaen - puhumattakaan elämään niiden kanssa.

      Tuohon liittyen - ihminen uskollaan Jeesukseen täyttää lain - ei kumoa niitä. Jeesus on sapatinkin Herra ja kaiken kaiken lain.

      m.l

      • Anonyymi

        Kirjoittet harhoja: "Siis lait on voimassa" . Sanassa on yksiseliteisesti sanottu: Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
        Samaan aikaan ei voi olla voimassa Uusi liitto ja Vanha liitto: Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon. Mooses ei puhunut mitään Juudaan suvun ylipappeudesta. Mooseksen laissa oli käskyky surmata kakki ylipapit, jotka eivät olleet Aaronin jälkeläisiä. Jeesus kumosi omalla uhrillaan Aaronin ylipappeuden ja sen jälkeen Hän otti itselleen iankakkisen ylipappeuden. mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle. Jeesuksen ruumiin uhri on täydellinen uhri, eikä Mooseksen lain mukaisia uhreja enää tarvita, niin ei myös Aaronin ylipappeus kävi tarpeettomaksi.
        Mooseksen lait kuuluvat vanhaan liittoon joka solmitttiin vain juutalaisten kanssa. olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; Pakanat olivat Jumalan liittojen ulkopuolella.
        Ennen Jeesusta Jumala puhui myös pakanoille: Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä. (pakanat olleet Mooseksen lain alaisia) ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.
        Sana ilmoittaa: mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.
        Uusi liito tarkoittaa, että uskot koko sydämestäsi Jeesuksen sovittaneen kaikki synnit.


      • Anonyymi

        >>Tuohon liittyen - ihminen uskollaan Jeesukseen täyttää lain - ei kumoa niitä. Jeesus on sapatinkin Herra ja kaiken kaiken lain.<<

        Juuri näin.

        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
        ( Room. 3 )

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        Pieni huolimattomuus virhe, mutta lähes sama asia. Ihminen ymmärtäen JUMALAN aivoittaman Jeesuksen tehtävän hän siihen uskonen - vahvistaa lain.

        31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. Room 3

        Turmeltuneessa tilassa oleva ihminen, joka ei mahdollistu elämään laissa elämäänsä, - uskoen Jeesuksen lain täyttämiseen viimeistä piirtoa myöten, niin tähän uskoen vahvistaa lain.

        27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni huolimattomuus virhe, mutta lähes sama asia. Ihminen ymmärtäen JUMALAN aivoittaman Jeesuksen tehtävän hän siihen uskonen - vahvistaa lain.

        31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. Room 3

        Turmeltuneessa tilassa oleva ihminen, joka ei mahdollistu elämään laissa elämäänsä, - uskoen Jeesuksen lain täyttämiseen viimeistä piirtoa myöten, niin tähän uskoen vahvistaa lain.

        27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

        m.l

        s-seutulainen kirjoitit: Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. Olet sinäkin kääntynyt valhejuutalaisuuteen ja petokseen.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe