Yökukkujana taas

On se kumma, kun ei uni tule ilman sitä puolikasta tablettia.
Illalla olin niin väsynyt ja unta vailla, että ajattelin, että en nyt unilääkettä kaipaa. Tässä ollaan!
Jonkinmoiseen horteeseen ehkä vaivuin, mutta kuulin kyllä sateen ja tiesin, että en nuku. Liikkumattomuus on kyllä hyvä levon kannalta. Hyvä asento ja ajatukset pois.
Mutta lopulta ei vaan enää jaksa.
Olen havainnut aikaisemminkin, että tabletinpuolikas vain on pakko ottaa. Siltikin joutuu unta houkuttelemaan.
Tässä nyt sitten surffailen ja lopulta kirjoitan terveiset teille kaikille sinne unten maille.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama ongelma, mutta minä olen Zopinox-unilääkekoukussa. Imovane on samaa ainetta.
      15 vuotta sitten jouduin siihen. Nyt se "kemiallinen nuijannukutus" on vienyt luonnollisen uni-valverytmin aivoista, uni ei tule ilman pilleriä.
      Toleranssi on noussut, tarvitsisin isomman annoksen nukkuakseni, mutta en ota,
      se vain pahentaisi tilannetta.
      Otan pillerin noin klo 22.00 ja sitten valvon horroksessa noin kolmeen.
      Ehkä minuuteiksi torkahdan välillä, mutta kunnon unta en saa.
      Aamuyöllä nukun jonkunlaista unta kolmen ja kuuden välillä.
      Joskus kun olen saanut unen päästä kiinni,
      herään ja joudunkin nousemaan vessaan. Siinä meni nekin unet.
      Vältän juomasta klo 18 jälkeen, ettei juoksuttaisi.
      Nukun ihan liian vähän, se on selvä. Olen päivät pökkyrässä ja voimaton
      ja sydänoireet pahenee, kun ei kunnon unta saa.
      Kaikkien elimien, aivojenkin on tarkoitus saada levätä ja voimaantua unen aikana.

      Yritän aika ajoin vähentää koko pilleriä 2/3 osaan ja siitä puolikkaaseen,
      että luonnollinen uni saisi sijaa, muttei onnistu.
      Kun en nuku muutamaan yöhön juuri ollenkaan,
      on pakko antaa periksi ja ottaa kokonainen.

      Hyvä uni olisi niin tärkeää ja mukavaa ! Aikaa olisi nukkua kuin tukki vaikka 12 tuntia, mutta ei saa unta. Se harmittaa ja syö yleiskuntoa.
      Ymmärrän sinua niin hyvin !

    • Anonyymi

      Hyvin vaikuttaa lääke on Stilnoct parempi kuin Imovane , nämä lääkkeet ovat hyvin halpoja en koskaan halkaise. 30 tablettia 4,20 euroa siis 1kk. Tällä hetkellä lääkkeeni ovat ilmaisia yli 5/kk.

      • Anonyymi

        Kaikki unilääkkeet ovat hyvin edullisia ja suunnilleen samanhintaisia.
        Stilnoct ei käy minulle, ensin se ihankuin piristää pariksi tunniksi ja sitten sen vaikutusaika on lyhyt, nukun sillä vain pari tuntia valvottunai ensin pari tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki unilääkkeet ovat hyvin edullisia ja suunnilleen samanhintaisia.
        Stilnoct ei käy minulle, ensin se ihankuin piristää pariksi tunniksi ja sitten sen vaikutusaika on lyhyt, nukun sillä vain pari tuntia valvottunai ensin pari tuntia.

        Minulle-- on kokemusta lääkkeistä ,,, nolla vataus... Ota monta vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle-- on kokemusta lääkkeistä ,,, nolla vataus... Ota monta vaikuttaa.

        E i saa missään nimessä ottaa monta. Se on liikaa aivoille ja sydämelle ja päivällä tulee hyvin huonoja oloja.


    • Anonyymi

      Ei puolia---apinat.

    • En ole koskaan käyttänyt nukahtamislääkkeitä.
      Kun teen täydenpäivän töitä,niin iltarukoukset jäävät jorisematta,jo nukahtamisen ylätettyä?
      Aamulla kun avaan simmut,kiitän luojaani hyvinnukutusta yöstä!
      No nyt täydenkuunaikaan olen piehtaroinut,kuin vieralla pahnoilla?

      • Minullakin tämä on alkanut vasta pari vuotta sitten, Ensin vain silloin tällöin, mutta nykyisin on otettava lääke joka ehtoo. Valvominen aamuun saakka on niin kiukuttavaa, kun sitten tietää, että nukahtaa muutamaksi tunniksi nojatuoliin klo 6.30 ja päivä menee pilalle siinä hirsiä vedellessä. Uupumus ei mene ohi koko päivänä.
        Onneksi ei ole mihinkään menoa heti aamusta. Siitä pidän huolen.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Minullakin tämä on alkanut vasta pari vuotta sitten, Ensin vain silloin tällöin, mutta nykyisin on otettava lääke joka ehtoo. Valvominen aamuun saakka on niin kiukuttavaa, kun sitten tietää, että nukahtaa muutamaksi tunniksi nojatuoliin klo 6.30 ja päivä menee pilalle siinä hirsiä vedellessä. Uupumus ei mene ohi koko päivänä.
        Onneksi ei ole mihinkään menoa heti aamusta. Siitä pidän huolen.

        Harmi Makriina2. Unilääkkeisiin kuulemma turtuu, eivät vaikuta. Samoin kipulääkkeisiin. äitini joutui ottamaan molempia kipujen takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harmi Makriina2. Unilääkkeisiin kuulemma turtuu, eivät vaikuta. Samoin kipulääkkeisiin. äitini joutui ottamaan molempia kipujen takia.

        Sehän on totta. Olenhan sen huomannut, että nappipuolikas on jo otettava joka ilta. Kokonaista en vielä ole ottanut, vaikka reseptissä lukee, että puolikas tai kokonainen iltaisin.
        Toivottavasti tämä puolikas vielä toimii pitkään.
        Uskon että terveyteni salaisuus on siinä, että en helposti syö flunssalääkkeitä ja asperiineja, en monivitamiineja enkä muita yleisesti käytettyjä troppeja, joita ilman reseptiä voi hankkia. Olen luottanut terveisiin elintapoihin. Mutta uskon kyllä lääkärin resepteihin. Sairaana ollessani olen kyllä uskollisesti niellyt kaiken minkä lääkäri on määrännyt.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Sehän on totta. Olenhan sen huomannut, että nappipuolikas on jo otettava joka ilta. Kokonaista en vielä ole ottanut, vaikka reseptissä lukee, että puolikas tai kokonainen iltaisin.
        Toivottavasti tämä puolikas vielä toimii pitkään.
        Uskon että terveyteni salaisuus on siinä, että en helposti syö flunssalääkkeitä ja asperiineja, en monivitamiineja enkä muita yleisesti käytettyjä troppeja, joita ilman reseptiä voi hankkia. Olen luottanut terveisiin elintapoihin. Mutta uskon kyllä lääkärin resepteihin. Sairaana ollessani olen kyllä uskollisesti niellyt kaiken minkä lääkäri on määrännyt.

        Stressi on valvottanut minua, sängyssä pyörimistä. Ihan kauheaa kun joutuu valvomaan. Isän kuoleman jälkeen jouduin ottamaan uni lääkettä, en pystynyt edes ajamaan autoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Stressi on valvottanut minua, sängyssä pyörimistä. Ihan kauheaa kun joutuu valvomaan. Isän kuoleman jälkeen jouduin ottamaan uni lääkettä, en pystynyt edes ajamaan autoa.

        No minulta tapettiin poika ja yhtään pilleriä en ole ottanut!
        Minä laitan ne kätöseni ristiin ja lorisen ne lapsenaopitut iltarukoukset
        ja niin vain se nukkumatti vie minut sinne höyhensaarille.
        Joskus pieni napanteri konjakkia tarvittiin,kun elin elämäni rankinta aikaa kesällä.


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        No minulta tapettiin poika ja yhtään pilleriä en ole ottanut!
        Minä laitan ne kätöseni ristiin ja lorisen ne lapsenaopitut iltarukoukset
        ja niin vain se nukkumatti vie minut sinne höyhensaarille.
        Joskus pieni napanteri konjakkia tarvittiin,kun elin elämäni rankinta aikaa kesällä.

        Minä olen herkkä ihminen, en voi sille mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Stressi on valvottanut minua, sängyssä pyörimistä. Ihan kauheaa kun joutuu valvomaan. Isän kuoleman jälkeen jouduin ottamaan uni lääkettä, en pystynyt edes ajamaan autoa.

        Kuolema on osa elämäämme!
        Uskon sen,että napanuora lapsuuteen ja isään on sinulle ollut vaikeaa?
        Minä en ole koskaan edes tavannut isääni,olen niinsanottu lehtolapsi!


    • No nyt amalla mietintämyssy jäi päähän ja hitsin täysikuu valvottaa?
      Kyllä sinä ymmärrät paineenalaisuuden?
      Infoa tulee sieltä ja täältä?
      Iltalehti kirjoitti,että uhrin vanha äiti joutui lasareettiin?
      Joku myy tätäkin trakediaa infolle?

      • Ovat sentään antaneet sinun olla rauhassa. Eivät ole löytäneet kotikunnaillesi.
        Heiltä sentään saat olla rauhassa ja nukkua yösi.

        Minä en edes tiedä, koska on täysikuu, Se ei minua valvota. Viime yö meni ihan nukkuessa!
        Terveisin. Makriina


      • Makriina2 kirjoitti:

        Ovat sentään antaneet sinun olla rauhassa. Eivät ole löytäneet kotikunnaillesi.
        Heiltä sentään saat olla rauhassa ja nukkua yösi.

        Minä en edes tiedä, koska on täysikuu, Se ei minua valvota. Viime yö meni ihan nukkuessa!
        Terveisin. Makriina

        Pistin ovet reikeliin ja tulin tänne kirkonkylänkämpälle!
        Näkee edes autoja ihmisiä!
        Käyn lähes päivittäin hautausmaalla!
        Jossa meillä sukuhauta!


    • Anonyymi

      Unilääkkeestä menee teho pitkän käytön jälkeen.
      Toleranssi nousee. Joutuu nostamaan annosta.

      Oma luomukonstini unilääkkeen lisäksi on syödä juuri ennen nukkumaanmenoa
      pari lämmintä kaurapaahtoleipää ja tilkka maitoa tai pieni annos kaurapuuroa.
      Niitten ns. hitaat hiilihydraatit alkavat ramasta, tulee raukea olo,
      nukahtaa helpommin.

      Keitän lähes joka aamu pikakaurapuuron ja jätän siitä osan illaksi.
      On tietysti ihan sama mitä leipää syö, oma suosikkini on kauraleipä,
      lämpimän paahdettuna ja rapeana se on niin hyvää ja "nukuttavaa".

      Joskus olen niin "sika" että syön puputan leivät sängyssä niin nukahdan siihen päälle melkein oitis. Paras syödä kyljellään ettei leipä takerru kurkkuun.
      Yöpöydällä on pullossa vettä, jonka kulautan päälle.

      Tämä metodi toimii hyvin yöllä, jos herää eikä tahdo saada unen päästä kiinni enää.
      Syön leipää ja uni tulee taas helpommin.
      Oikein huonounisena yönä voi mennä kuusikin leipäpalaa.
      Kaksi kerrallaan ja taas pari tuntia unta.
      Toinen vaihtoehto on valvoa.
      Se ei tee hyvää päälle. On päivät ihan pökkyrässä ja sydän pomppii.

      • Anonyymi

        Lämmin maito on ok ratkaisu, sitä monet nauttivat ennen nukkumaan menoa. Samoin leipä sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmin maito on ok ratkaisu, sitä monet nauttivat ennen nukkumaan menoa. Samoin leipä sekaan.

        Itselleni on kai sama onko maito kylmä tai lämmin, leivässä on se "salaisuus",
        mutta uskon kyllä että lämmin maito voi olla kylmää tehokkaampi,
        en ole kokeillut, kun luulen ettei se oikein maistuisi.
        Maitoon keitetty kaakao voisi olla hyvää !

        Iltapala voi olla myös perunaa, makaronilaatikkoa tai pastaa, nekin on hiilihydraattipitoisia.
        Löysä kaurapuuro, puoliksi velli, on suosikkini,
        se auttaa hyvin vatsaakin toimimaan, kun on sillä saralla ongelmia.
        Kun aloin syödä aamuin illoin kaurapuuroa, se alkoi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni on kai sama onko maito kylmä tai lämmin, leivässä on se "salaisuus",
        mutta uskon kyllä että lämmin maito voi olla kylmää tehokkaampi,
        en ole kokeillut, kun luulen ettei se oikein maistuisi.
        Maitoon keitetty kaakao voisi olla hyvää !

        Iltapala voi olla myös perunaa, makaronilaatikkoa tai pastaa, nekin on hiilihydraattipitoisia.
        Löysä kaurapuuro, puoliksi velli, on suosikkini,
        se auttaa hyvin vatsaakin toimimaan, kun on sillä saralla ongelmia.
        Kun aloin syödä aamuin illoin kaurapuuroa, se alkoi auttaa.

        Hyvää päivää vaan teille Yökuöpelit !
        Rituliini onkin minun hyvä tuttuni ! Ollaan jotenkin Sukulaisuus sieluja --minä seuraan sinua täällä--- ja sinä silloin aikojen alussa olit aina minun puolella . Ja vielä kun ollaan niitä Tampereen likkoja !

        Nyt onkin Tärkeä aihe . Unettomuus . Aivotutkiat ovat nyt "heränneet vihroinkin saamaan ihmisen aivoistakin jotain tietoa --Varsinkin muistisairauksista . Ja hyvä näin .

        Mutta heille joillekka ei enään kaikki keinot auta ,että uni tulee aijoissa --ja mikä sekin on ja kuka määrää koskame nykutaan ? Senkin on itse huomattava ja opittava .

        Mieheni oli huono nukkumaan ja minä taas , nukuin jo lapsena (Äiti kertoi ) hyvin sain unen aina ja vaikka missä-asennossa kun nukutti ! -- Ja sama on ollut tähänpäivään asti --ei vaikeuksia .

        -- Mieheni kuoli , kun nukuin . Viereeni onneksi -- edellinen päivä oli ollut (näin jälkeenpäin muistellen) niitä ihanimpia meille !-- Meillä oli kesäpaikka saaressa Teiskossa .
        Tänne mieskuoli --oli sairastanut jo monta vuotta . Minulla alkoi kesäloma sillon ja tytär (15v) ja minä oltiin mieheni viimeisenä päivänä niin-kun tavallisesti mökillä !

        .---- TYÖSTÄNSÄ TÄYTYI JÄÄDÄ SAIRA UDENTAKIA POIS ! PALOMIEHIÄ EI SIELÄ NIISSÄHOMMISSA TARVITTU ! Sai eläkettä jo Nuorena Kuoli 41 v sairasti sydäntautia n,5v -


        Siittä unettomuusesta vaan , että sillonkin kun jäin yksin --ei minulla ole ollut sitä unettomuutta . Onneksi Olen sellanen "ikiliikkuja " ehkä se pitää minut muutenkin hyvä kuntoisenakin ,!
        Nytkin vaikka olen " kohta " jo ikäloppu Liikun jokapäivä ! Ja ne keppikävelytkin käy nyt kun ei ole Jerrycottoniakaan -- Ja täälä tukholman liepeillä pitivätkin sitä tyyliä Suomalaisten hulluutena ! Nyt niitä näkyy jo joka toisella !


        Hyviä vointia teille sinne Suomeen !

        U,M


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää päivää vaan teille Yökuöpelit !
        Rituliini onkin minun hyvä tuttuni ! Ollaan jotenkin Sukulaisuus sieluja --minä seuraan sinua täällä--- ja sinä silloin aikojen alussa olit aina minun puolella . Ja vielä kun ollaan niitä Tampereen likkoja !

        Nyt onkin Tärkeä aihe . Unettomuus . Aivotutkiat ovat nyt "heränneet vihroinkin saamaan ihmisen aivoistakin jotain tietoa --Varsinkin muistisairauksista . Ja hyvä näin .

        Mutta heille joillekka ei enään kaikki keinot auta ,että uni tulee aijoissa --ja mikä sekin on ja kuka määrää koskame nykutaan ? Senkin on itse huomattava ja opittava .

        Mieheni oli huono nukkumaan ja minä taas , nukuin jo lapsena (Äiti kertoi ) hyvin sain unen aina ja vaikka missä-asennossa kun nukutti ! -- Ja sama on ollut tähänpäivään asti --ei vaikeuksia .

        -- Mieheni kuoli , kun nukuin . Viereeni onneksi -- edellinen päivä oli ollut (näin jälkeenpäin muistellen) niitä ihanimpia meille !-- Meillä oli kesäpaikka saaressa Teiskossa .
        Tänne mieskuoli --oli sairastanut jo monta vuotta . Minulla alkoi kesäloma sillon ja tytär (15v) ja minä oltiin mieheni viimeisenä päivänä niin-kun tavallisesti mökillä !

        .---- TYÖSTÄNSÄ TÄYTYI JÄÄDÄ SAIRA UDENTAKIA POIS ! PALOMIEHIÄ EI SIELÄ NIISSÄHOMMISSA TARVITTU ! Sai eläkettä jo Nuorena Kuoli 41 v sairasti sydäntautia n,5v -


        Siittä unettomuusesta vaan , että sillonkin kun jäin yksin --ei minulla ole ollut sitä unettomuutta . Onneksi Olen sellanen "ikiliikkuja " ehkä se pitää minut muutenkin hyvä kuntoisenakin ,!
        Nytkin vaikka olen " kohta " jo ikäloppu Liikun jokapäivä ! Ja ne keppikävelytkin käy nyt kun ei ole Jerrycottoniakaan -- Ja täälä tukholman liepeillä pitivätkin sitä tyyliä Suomalaisten hulluutena ! Nyt niitä näkyy jo joka toisella !


        Hyviä vointia teille sinne Suomeen !

        U,M

        Voi Ullamirjami ja sun Jerrycottonis olitte niin yhtä!
        Ei ole minullakaan enää ole koiria.
        Viisi haudattu puutarhanmultiin,samoin myös kissani.

        Sinulla on perhe siellä Ruotsissa ja se että liikut ja pidät huolta kunnostasi on pitkäniänsalaisuus.
        Kyllä me tytöt porskutetaan vielä hamaan tulevaisuuteen!
        Se tärkeintä,että toi päänuppi toimii ja voimme kirjoitella,kuin vanhattekijät??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe