Onko nykyajan munkeilla jouhipaitoja, katumusnauhoja ja muita välineitä? Olen ollut Valamossa mutten ole kehdannut kysyä, liian intiimi aihe..
Munkit ja katumusnauhat
6
145
Vastaukset
- Anonyymi
Ortodoksiseen perinteeseen eivät reiteen sidottava katumusnauhat kuulu ollenkaan kuten roomalais-katoliseen. Jotkut ort. munkit ovat tosin käyttäneet jouhipaitoja vielä 1900-luvunkin puolella mutta vaikea kuvitella, että missään olisi enää kovin aktiivisessa käytössä.
- Anonyymi
No kyllä se pitkä rukousnauha on välillä kiedottu niin tiukkaan käsivarren ympärille, että katumusnauhasta käy..........
- Anonyymi
Yksipiikkinen fakiirin jakkara, missäs sellainen on???
- Anonyymi
Ortodoksisessa kirkossa ei ole penkkejä joihin juuri sen oman peffan kohdalle sattuisi osumaan jonkun unohtama sojottava nasta- tai muitakaan suurempia yksipiikkisiä virityksiä.
- Anonyymi
Mulle munkit aasiassa laittaneet ranteeseeni erilaisia nauhoja, :D
- Anonyymi
No ainahan sitä voi mennä pakkaseen piikkimatolle nukkumaan. Mikä estää... Laittaa vaikka ne nokkoset pipon sissään lämmikkeeksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917455- 373967
- 453510
- 2352793
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 432465
- 1322391
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202218- 451962