Seurakuntakäsikirja

Onko helluntaiseurakunnissa käytössä seurakuntakäsikirja, niinkuin esim. luterilaisilla ja atventisteilla on?

9

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On. Käsikirjan nimi on raamattu. Olet varmaan ainut, joka ei tiennyt vastausta kysymykseesi, kun noin yksinkertaista asiaa kyselet.

• Anonyymi

Käsikirja Raamattu, ja sitäkään eivät helluntailaiset ymmärrä. Luterilaisuudesta löytyy paljon enemmän ymmärrystä.

• Luterilaisten seurakuntakäsikirja on Vähä Katekismus, joka opastaa rippikouluun menevää Raamatun sisältöön.

Adventistien seurakuntakäsikirja on 28 opinkohdan kokoelma Raamatun Kirjoituksista, jossa on sanottu oleellisimmat opinkohdat adventisteihin liityneen ensiaskeleisiin Raamatun Kirjoituksissa.

Jos helluntailaisille annetaan uskon ensiaskeleisiin Raamattu, eikä tämä vasta uskoontullut ymmärrä lukea, mitä pitäisi lukea; eikä varsinkaan ymmärrä lukemiansa Kirjoituksia, niin aika löperö opetustyylihän tuollainen 2 jaetta päivässä -metodi kuulostaa olevan.

• Anonyymi

Kylläkai joku kunnianhimoinen tekee tohtorinväitöskirjan josta tulee orjuuttava Raamatun ulkopuolinen käsikirja. Kunnianhimon takia muutamat väkisin perustivat kirkonkin, näin on lähempänä tätä maailmaa. Ei tarvitse olla uloskutsuttu kuten Jeesuksen opetuslapset ovat.

• Anonyymi

Nyt on 26-vuotta pyöritelty yhdistys- rekisteröity yhdyskunta. Tarvitset siis vielä lisäaikaa. On varmaan raskas taakka sinullakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on 26-vuotta pyöritelty yhdistys- rekisteröity yhdyskunta. Tarvitset siis vielä lisäaikaa. On varmaan raskas taakka sinullakin.

miksi sinä sitten kannat tuota kuormaa - ja jo 26 vuotta !

lausuntoautomaatti kytiksellä !

• Anonyymi

300-vuotta on kasteasiaa pyöritelty tasavallassa. Monille se on edelleen epäselvä. Eipä puhu raamattu aikuiskasteesta. Pimeä on vintti monilla.

• Anonyymi

Ei puhukkaan, mutta uskovien kasteesta kaiken ja vain siitä!

Monille on epäselvää, olet oikeassa, ja vielä helvetissäkin luterilaiset äimistelevät, että kuka meitä huijasi!!! Lapsikasteella ei päässyt, ei sitten mihinkään muuhunkun kuin helvettiin!!

Se tulee olemaan suuri järkytys, ettei pappien valhepuheet kasteen armoliitosta, vakuuttelut siitä, ettei tarvitse parannusta tehdä kun on älyttömänä pää kasteltu, niin sillä mennään!!

Ja näitä on helvetissä tungokseen asti, kysellen toisiltaan, että miksi tässä näin kävi, vaikka pappi kuolleen ruumiini siunasi ja taivaaseen oli heittävinään!

SANA, se kestää. Parannus, usko ja kaste, siinä järjestys ja tiketti taivaaseen on varma!

DoctorT

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5243
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      567
      2670
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2412
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2230
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2057
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1545
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      127
      1271
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      956
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      899
    Aihe