Iltarukous pitkästä aikaa

Pitkästä aikaa iltarukouksiin ryhtyessäni Henki kehoitti tännekin rukouksen sanan laittamaan. Siksipä minä tottele ja suuri iloni on jakaa iltarukoukseni kanssanne. Rukoilen kanssanne Hengessä vanhan rukouksen sanoin:

" Herra, meidän Jumalamme!

Anna minulle sinun hyvyytesi ja rakkautesi tähden anteeksi syntini,
jotka olen tänä päivänä tehnyt teoin, sanoin ja ajatuksin.

Anna minulle rauhallinen ja levollinen uni.
Lähetä enkelisi varjelemaan ja suojelemaan minua kaikesta pahasta,
sillä sinä olet meidän sielujemme ja ruumiidemme suojelija,
ja sinulle me kunniaa kannamme,
Isä, Poika ja Pyhä Henki,
nyt ja aina ja iankaikkisesta iankaikkiseen.

Aamen."

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos, Eerika, näistä rukouksistasi. Mistä löydät näitä "vanhoja rukouksia"?

• Anonyymi

Eerika kertoi joskus jostakin vanhasta rukouskirjasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eerika kertoi joskus jostakin vanhasta rukouskirjasta.

Onko tarkempaa tietoa mikä kirja kyseessä, kaunis rukous voisi lukea lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tarkempaa tietoa mikä kirja kyseessä, kaunis rukous voisi lukea lisää.

Muistaakseni kyse oli eerikan jonkun ortodoksisukulaisen ortodoksirukouskirjasta.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Mikäs loitsukirja tuo on?

Ortodoksinen rukouskirja.

• Anonyymi

• Anonyymi

Anna MINULLE ... Anna MINULLE.... MINUA.....

Aamen."

Minulle heti kaikki tänne ja äkkiä! KIITOS!

• Anonyymi

Näinhän se menee näillä minä-minä-minulle-heti-uskovilla.

• Anonyymi

Miten sinä rukoilisit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä rukoilisit?

Anna naapurille paljon siunauksia . Naapuria muista kaikin hetkin. Pidä naapurini terveenä. Suo hänen tulla synnintuntoon ja uskoon Sinuun Jeesus ! Ja että homouden poistat hänestä.

• Anonyymi

Pitäisi rukoilla Jeesuksen Kristuksen nimessä eikä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä.

• Anonyymi

Miksi?

• Anonyymi: "Pitäisi rukoilla Jeesuksen Kristuksen nimessä eikä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä."

Minusta tämä on hieno, tämän aloittajan tänne laittama. Minusta rukoileminen on tärkeä. Aina iltarukoilen ja yleensä muistan aamupäivällä sano myös rukouksenomaisesti, että "Jeesus siunaa tämä päivä".

Aloittajan kaunis rukous?

Aamen."

• Anonyymi
        P.Dinosaurus kirjoitti:

Anonyymi: "Pitäisi rukoilla Jeesuksen Kristuksen nimessä eikä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä."

Minusta tämä on hieno, tämän aloittajan tänne laittama. Minusta rukoileminen on tärkeä. Aina iltarukoilen ja yleensä muistan aamupäivällä sano myös rukouksenomaisesti, että "Jeesus siunaa tämä päivä".

Aloittajan kaunis rukous?

Aamen."

Niin ei kai uskovainen huomaa mitään vikaa narsisistisissa ajatuksissaan, kun koko uskonto perustuu kerran siihen.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ei kai uskovainen huomaa mitään vikaa narsisistisissa ajatuksissaan, kun koko uskonto perustuu kerran siihen.

Mikäli mennään Jeesuksen opettaman Isä meidän -rukouksen mukaan niin siinä ei ole mielestäni mitään narsista vaan pyydetään muun muassa sitä, että Isän tahto toteutuisi. Minusta ihmisen rukoussuhde Jumalaa saa olla narsistinen, kunhan lähestytään todella Jumalaa uskoen?

• Anonyymi
        P.Dinosaurus kirjoitti:

Mikäli mennään Jeesuksen opettaman Isä meidän -rukouksen mukaan niin siinä ei ole mielestäni mitään narsista vaan pyydetään muun muassa sitä, että Isän tahto toteutuisi. Minusta ihmisen rukoussuhde Jumalaa saa olla narsistinen, kunhan lähestytään todella Jumalaa uskoen?

<<Minusta ihmisen rukoussuhde Jumalaa saa olla narsistinen, kunhan lähestytään todella Jumalaa uskoen?<<

Totta kai! Siihenhän uskonto perustuukin - et sinä muuten olisikaan uskovainen. Tosin paavihan muutti jo Isä meidän -rukouksen, kun siinä tulee sellainen vaikutelma, että Jumala itse saattaa kiusaukseen - siis tuo kohta 'älä saata meitä kiusaukseen'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Minusta ihmisen rukoussuhde Jumalaa saa olla narsistinen, kunhan lähestytään todella Jumalaa uskoen?<<

Totta kai! Siihenhän uskonto perustuukin - et sinä muuten olisikaan uskovainen. Tosin paavihan muutti jo Isä meidän -rukouksen, kun siinä tulee sellainen vaikutelma, että Jumala itse saattaa kiusaukseen - siis tuo kohta 'älä saata meitä kiusaukseen'.

Mitä Jumalaa lähestyt uskoen? Mihin uskot Jumalassa? Missä Jumalassa? Kristinuskonko Jumalassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin narsistista? Jeesus itse kehoitti pyytämään nimessään mitä vain, ja uskomaan niin se toteutuu. Jeesus sanoi vielä että Jumalan avulla kaikki on mahdollista, eli ei kun pyytämään. ei se ole narsismia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin narsistista? Jeesus itse kehoitti pyytämään nimessään mitä vain, ja uskomaan niin se toteutuu. Jeesus sanoi vielä että Jumalan avulla kaikki on mahdollista, eli ei kun pyytämään. ei se ole narsismia.

Uskomaton juttu, kun vertaa hänen alkuperäisiin opetuksiinsa ja sanojensa kokoelmaan, jonka kirkko vaati hävittämään, kun tuomitsi Jeesuksen harhaoppiseksi. Ovat ne osanneet teitä ujuttaa, heh. Kuule, nämä piti ihan itse 'luonnostaan' hoksata - eikö se mennyt jotenkin niin, että ketkä kuulevat hänen äänensä, niin... taisi olla harvat ja valitut ja lopulta ensimmäiset tulivatkin viimeisiksi, vai miten se meni?!

Miten se portti oli muuten niin ahdas, josta selvisivät vain harvat Jeesuksen mukaan, kun väittivät teille, että riitti kun vain uskoi Jumalan kuolemaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskomaton juttu, kun vertaa hänen alkuperäisiin opetuksiinsa ja sanojensa kokoelmaan, jonka kirkko vaati hävittämään, kun tuomitsi Jeesuksen harhaoppiseksi. Ovat ne osanneet teitä ujuttaa, heh. Kuule, nämä piti ihan itse 'luonnostaan' hoksata - eikö se mennyt jotenkin niin, että ketkä kuulevat hänen äänensä, niin... taisi olla harvat ja valitut ja lopulta ensimmäiset tulivatkin viimeisiksi, vai miten se meni?!

Miten se portti oli muuten niin ahdas, josta selvisivät vain harvat Jeesuksen mukaan, kun väittivät teille, että riitti kun vain uskoi Jumalan kuolemaan?

Jeeesuksen ylösnousemustakin tulee pitää totena.

Uskoa: pitää totena, pitää varmana, uskollisuus .

Opin tuon jotakin kautta tuon uskoa sanan synonyymi merkityksen. Ihan jokunen kuukausi sitten. Se on hyvä sana laittaa talteen.Laitoin sen muistioon.Pitää varmana , olla varmasti uskollinen Jeesukselle.

Tuli mieleen: Morsian on Kristuksen seurakunta ja mä valmistaudun Jeesuksen morsiameksi tai sitten olen jo sitä.

Mä en ole viisas vaan flunssassa ja väsynyt. Mutta miten avioero otetaan Jeesuksesta ? Niin, avioero tapahtuu Elämällä synnissä. Lopetin alkoholin juomiset kokonaan kuten Niilo22. En ota mitään turhia riskejä että olisin tyhmä neitsyt ja eläisin huolettomasti tehden sitä samaa mitä voidaan pitää Jumalan Sanan Valossa syntinä.

Minusta usko sanan käyttö on ehkä liberaalien hapatuksen vaikutusten takia kärsinyt ymmärrettävyydeltään.

Usko on monelle vähän sellainen ehkäpä joo, ehkäpä ei juttujen joukossa. Kuten uskooko rouva ufoihin ( olemassaoloon) . Nyt höyryhengitykseen, Jumalan siunausta kaikille Kristuksen omille kullannupuille.

CH52cm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opin tuon jotakin kautta tuon uskoa sanan synonyymi merkityksen. Ihan jokunen kuukausi sitten. Se on hyvä sana laittaa talteen.Laitoin sen muistioon.Pitää varmana , olla varmasti uskollinen Jeesukselle.

Tuli mieleen: Morsian on Kristuksen seurakunta ja mä valmistaudun Jeesuksen morsiameksi tai sitten olen jo sitä.

Mä en ole viisas vaan flunssassa ja väsynyt. Mutta miten avioero otetaan Jeesuksesta ? Niin, avioero tapahtuu Elämällä synnissä. Lopetin alkoholin juomiset kokonaan kuten Niilo22. En ota mitään turhia riskejä että olisin tyhmä neitsyt ja eläisin huolettomasti tehden sitä samaa mitä voidaan pitää Jumalan Sanan Valossa syntinä.

Minusta usko sanan käyttö on ehkä liberaalien hapatuksen vaikutusten takia kärsinyt ymmärrettävyydeltään.

Usko on monelle vähän sellainen ehkäpä joo, ehkäpä ei juttujen joukossa. Kuten uskooko rouva ufoihin ( olemassaoloon) . Nyt höyryhengitykseen, Jumalan siunausta kaikille Kristuksen omille kullannupuille.

CH52cm

Vesi ei kiuhunutkaan ja jotakin oli kirjoitukseen lisättävää mutta unohtui.

Hetkinen , jotain välähti ajatusten muistiossa.

Uskonvarmuuden tärkeydestä se oli! Joo!

Koska usko on varmana pitämistä esim. siihen että Jeesus ylösnousi kuten Raamattuun kirjoitetun tiedetään. Eli en olisi uskossa Jeesuksern jos sydämeni olisi epäuskoinen. Ja tuumisin voi olla, Jeesus , että ylösnousit tai sitten ja siinä sydämeni tilanteessa rummuttaisin: uskon Jeesukseen.
        Moni menee tässä vipuun.

Jumala on olemassa, annan sanani siitä ja kunnia yksin Jumalan !Kunniasanaa minulla ei ole muuta kuin tuo ylistetty Jeesus yksin .

Suositus kaikille : Kirjoita muistioosi: uskoa: pitää totena, pitää varmana , uskollisuus .

Tämä kirjoitus pyrki selventämään joitakin tärkeitä asioita mitä äsken tuossa kirjoitin.Usko on siltä osin ehdollista että siihen ei sisälly mentaliteettina hyvät fiilikset , hyvät bileet, ehkä uskon, ehkäpä en, ehkä otin, ehkäpä en.

Nyt kiehuu vesi kattilassa.
        Jumalan siunausta sulle Liisa, sulle Kari, sulle Anne ja sullotaan siunaus vielä sullekin Matti.Ja kaikille muillekin Kristuksen omille kuten Hannulle, Pekalle, Päiville, Samille, Petrille, Sarille, Juhanille, Juholle, Jutalle, Juhalle, Mikalle, Maijalle, Einarille, Ollille, Markulle, Riitalle, Abdulkahille, Aishalle, Iidalle, Niilolle, Päiville, Sadulle, Leolle, Pasille, Teijalle, Aatamille ja Eevalle.
        CH52cm

• Anonyymi kirjoitti:

CH52cm

"Jeeesuksen ylösnousemustakin tulee pitää totena."

Pakkohan se on pitää totena jotta paavalilaisella kummitusteoligialla olisi edes jotain pohjaa josta ponnistaa. No huh-huh...

• Anonyymi

Iltarukous lasten kanssa

Herra, Jeesus Kristus,

sinä sallit lasten tulla luoksesi ja siunasit heidät.
      Kuule minunkin iltarukoukseni ja anna minun nukkua enkeliesi siipien suojassa.

Anna minulle hyvä ja levollinen uni ja herätä minut oikeaan aikaan
      iloisena ja hyvillä mielin ylistämään sinua,
      sillä sinä olet ainoa hyvä ja ihmisiä rakastava.

Aamen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3886
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1577
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1057
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      872
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe