Kuvitellaanpas vähän...

Kuvitellaan, että Suomessa oikestopopulistit saavat vallan...

Persut ja KD muodostavat yhdessä Kokoomuksen ja Keskustan kanssa hallituksen, jossa Persuilla on selkeä enemmistö ja KD:kin on kasvanut suuremmaksi puolueeksi. Kokoomus ja Kepu siis ovat lähinnä apupuolueita. Veikeä tilanne, eikös vain?

Lähteekö Suomi uuteen nousuun? Tehdäänkö yhteiskunnassa uudistuksia, jotka esimerkiksi parantavat työllisyyttä? Entä lapsiperheiden asema? Parannetaanko lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia, jotta ihmiset haluavat taas hankkia lapsia? Nostetaanko lapsilisiä? Jaetaanko vanhemmuuden kustannuksia?

Ovatko Persut halukkaita parantamaan työntekijän asemaa työpaikalla, jotta työntekijät taas uskaltavat luottaa tulevaisuuteen, hankkia jälkikasvua jne? Mitä mieltä tästä ovat Persujen yrittäjäkannattajat?

Eroaako Suomi EU:sta? Eikös se ihanne olisi? Lähdetäänkö Suomessa taas suosimaan maataloutta? Onko paluuta "punaiseen tupaan ja perunamaahan"? Entä kieltäytyykö Suomi yksioikoisesti vastaanottamasta pakolaisia? Sopimukset irtisanotaan? Rajat kiinni? Lisäresursseja rajavalvontaan ja rajusti? Mistä rahat?

Entä abortti? Kieltolistalle, koska KD epäilemättä niin haluaa? Miten aborttimatkailu estetään? Kirkon asema? Siinä jännitteitä, koska Halla-aho ei uskovainen ole?

Luonnollisesti SANANVAPAUS turvattaisiin laeilla: sehän on Persuille ja KD:lle pyhä asia varsinkin omien mielipiteiden osalta? Pitäisikö peräti puuttua ylippistojenkin sooloiluun? Tiukempi valvonta "väärille tutkimuksille"? "Turhat" tutkinnot pois yliopistoista? Seksuaalisten vähemmistöjen oikeudet alas? Homot takaisin kaappeihin?

Pitäisikö peräti kauppojen sunnuntaiaukioloihinkin puuttua? Ravintolat kiinni pyhäisin?

Mitäs arvelette?

24

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Tehdäänkö yhteiskunnassa uudistuksia, jotka esimerkiksi parantavat työllisyyttä?"

      Tarkoitatko Kantasuomalaisten työllisyyttä?

      "Parannetaanko lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia,"

      Kyllä Kantasuomalaisten lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia,

      Rahoitus luonnollisesti huonontamalla EI Kantasuomalaisten lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia

      • "Rahoitus luonnollisesti huonontamalla EI Kantasuomalaisten lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia"

        Niinkö yksinkertaista kaikki on?

        Haluat luoda maahamme slummialueita, jotka ovatkin niin kivoja ja hyödyllisiä? Kunnon kasvualusta rikollisuudelle?

        Entä KETKÄ ovat niitä "kantasuomalaisia"? Ovatko esim. toisen polven maahanmuuttajat heitä? Ilmeisesti ei? Kunnon rotuerottelu Suomeen? Toimi hyvin Etelä-Afrikassakin? Vai ottaisitko etuudet pois KAIKILTA maahanmuuttajilta? Varmasti Suomen jalkapallo- ja koripallomaajoukkueidenkin pelaajien perheet ovat TOSI innoisaan filosofiastasi? Oletko katsonut pelaajien nimilistoja?


      • Kantasuomalaiset taas töihin ravintola-alalle, bussinkuljettajiksi, siivoojiksi, kaupan kassoille, raksalle!

        Mutta haluaako kunnon kantasuomalainen vaihtaa ehkä paikkakuntaakin päästäkseen tekemään phashkahommia? Noloo.


      • >Rahoitus luonnollisesti huonontamalla EI Kantasuomalaisten lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia

        Kannatat siis tahallista tuhansien lasten syrjäyttämistä ja jihadismin kasvualustojen luomista kuntien ja valtion toimesta? Minä en, eikä varmasti yksikään isänmaallinen suomalainen.

        Todennäköisesti tuo edellyttäisi myös perustuslain muuttamista.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        "Rahoitus luonnollisesti huonontamalla EI Kantasuomalaisten lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia"

        Niinkö yksinkertaista kaikki on?

        Haluat luoda maahamme slummialueita, jotka ovatkin niin kivoja ja hyödyllisiä? Kunnon kasvualusta rikollisuudelle?

        Entä KETKÄ ovat niitä "kantasuomalaisia"? Ovatko esim. toisen polven maahanmuuttajat heitä? Ilmeisesti ei? Kunnon rotuerottelu Suomeen? Toimi hyvin Etelä-Afrikassakin? Vai ottaisitko etuudet pois KAIKILTA maahanmuuttajilta? Varmasti Suomen jalkapallo- ja koripallomaajoukkueidenkin pelaajien perheet ovat TOSI innoisaan filosofiastasi? Oletko katsonut pelaajien nimilistoja?

        "Ovatko esim. toisen polven maahanmuuttajat heitä?"

        Ei kai suomen kansalaisuutta nyt noin helpolla pidä muualtatulleille antaa :)

        "Kunnon rotuerottelu Suomeen? "

        Se olis rotuerottelua jos suomen palvelut ja etuisuudet evättäisiin vain venäläisiltä?
        Mutta luonnollisesti jos henkilö on "turisti" niin sillä ei ole samoja oikeuksia suomessa kuin suomen kansalaisella.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Kantasuomalaiset taas töihin ravintola-alalle, bussinkuljettajiksi, siivoojiksi, kaupan kassoille, raksalle!

        Mutta haluaako kunnon kantasuomalainen vaihtaa ehkä paikkakuntaakin päästäkseen tekemään phashkahommia? Noloo.

        "Kantasuomalaiset taas töihin ravintola-alalle, bussinkuljettajiksi, siivoojiksi, kaupan kassoille, raksalle!"

        Niin no onhan noi ammatit kyllä ihmisarvoo alentavia. Ehkä tarvitsemme noihin "pelto hommiin" ulkomaalaisia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ovatko esim. toisen polven maahanmuuttajat heitä?"

        Ei kai suomen kansalaisuutta nyt noin helpolla pidä muualtatulleille antaa :)

        "Kunnon rotuerottelu Suomeen? "

        Se olis rotuerottelua jos suomen palvelut ja etuisuudet evättäisiin vain venäläisiltä?
        Mutta luonnollisesti jos henkilö on "turisti" niin sillä ei ole samoja oikeuksia suomessa kuin suomen kansalaisella.

        Ahaa. Miten Sinä siis määrittelisit ehdot kansalaisuuden saamiselle?


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niin? Luit varmaankin jutun? Kypros myy ja kohteena Venäjän rikkaat.

        Suomen ei tietystikkään pidä rasismiin sortua vaan myydä kaikille kansallisuuksille niin sotapakolaisille kuin terroristeillekkin rikkaille ja köyhille Köyhille osamaksulla ja kaikkein köyhimmät vois sitoutua valtion puuvilla pelloilla työskentelyyn esimerkiksi 90:si vuodeksi ja saisivat sen jälkeen kansalaisuuden
        Tai voitas mydä kansalaisuuksia jotka ei sisällä aivan samoja oikeuksia kuin kantaväestöllä on? niinku light oikeuksia?
        Tälläinen henkilö vois matkustaa linja auton takapenkillä ilman oikeutta esimerkiksi kunnallisiin tervedenhoito palveluihin?
        Persu rahoittaa maahanmuutto ;)


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        "Rahoitus luonnollisesti huonontamalla EI Kantasuomalaisten lapsiperheiden tilannetta ja etuisuuksia"

        Niinkö yksinkertaista kaikki on?

        Haluat luoda maahamme slummialueita, jotka ovatkin niin kivoja ja hyödyllisiä? Kunnon kasvualusta rikollisuudelle?

        Entä KETKÄ ovat niitä "kantasuomalaisia"? Ovatko esim. toisen polven maahanmuuttajat heitä? Ilmeisesti ei? Kunnon rotuerottelu Suomeen? Toimi hyvin Etelä-Afrikassakin? Vai ottaisitko etuudet pois KAIKILTA maahanmuuttajilta? Varmasti Suomen jalkapallo- ja koripallomaajoukkueidenkin pelaajien perheet ovat TOSI innoisaan filosofiastasi? Oletko katsonut pelaajien nimilistoja?

        "Entä KETKÄ ovat niitä "kantasuomalaisia"? "

        Pispalanharjusta pohjoiseen lappalaiset.


    • Pohjoisnavan-Korea se siinä.

    • Mahdollinen mutta epätodennäköinen skenaario 2023: Äärioikeisto ja sitä arvoiltaan lähellä olevat ryhmät 80 paikkaa (ps 70, kd sen kanssa vaaliliitoissa 10). Kok 30, sd 30, vihr 25, kesk 20, vas 10, rkp 5 = 200.

      Hallitukseen ps, kok ja kd, enemmistö 110-90. Kepu ja rkp eivät lähde Halla-aho ykköseen, eikä myöskään uskalleta yrittää muodostaa hallitusta ilman persuja. Äärioikeisto on voimansa tunnossa; "kansallismielisiä" porukoita liikkuu kaduilla ihmisiä pelottelemassa ja vihervasemmiston, EU:n sekä homojen vastaisia iskulauseita huutelemassa.

      Hallitus on pystyssä 1-2 vuotta, minkä jälkeen kok lähtee ja tulee uudet vaalit, joissa ps häviää 20-30 paikkaa.

      En löisi tästä skenaariosta vetoja, mutta yksikään politiikkaa tunteva tuskin voi väittää ettei tähän tapaan voisi käydä.

      • Oletko miettinyt mahdollisuutta, että persut kyllästyisivät Halla-Ahoonkin? Tämä tapahtuisi viimeistään silloin, kun he olisivat hallituksessa tekemässä kompromisseja.


      • Lisään tuohon vielä sen verran, että nykyisen perustuslain mukaanhan eduskunta hajotetaan ensisijaisesti pääministerin esityksestä, eikä Mestari sellaista kovin helposti tulisi antamaan, kun luvassa olisi tappio. Presidentti siis hajottaisi eduskunnan saatuaan selville, että eduskunnan enemmistö haluaa uudet vaalit eikä hallitusta voi muuten muodostaa.


      • jjeeves kirjoitti:

        Oletko miettinyt mahdollisuutta, että persut kyllästyisivät Halla-Ahoonkin? Tämä tapahtuisi viimeistään silloin, kun he olisivat hallituksessa tekemässä kompromisseja.

        Toki, ja siitä voi laatia vaihtoehtoisen skenaarion Halla-aho I:n kohtaloksi.

        Mestari voisi lopulta olla aivan liian maltillinen ja todellisuudentajuinen varsinaisen äärioikeiston makuun.

        Sekään ei vielä takaisi että puheenjohtaja vaihtuisi, mutta jyrkästi kahteen leiriin jakautunut pääministeripuolue ei tietenkään kauan pelittäisi maata hallitsemassa. Ja voisivathan pullistelevat radikaalit aina lähteä koko puolueesta, jolloin persut joutuisivat hakemaan vauhtia ikään kuin divarista.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Toki, ja siitä voi laatia vaihtoehtoisen skenaarion Halla-aho I:n kohtaloksi.

        Mestari voisi lopulta olla aivan liian maltillinen ja todellisuudentajuinen varsinaisen äärioikeiston makuun.

        Sekään ei vielä takaisi että puheenjohtaja vaihtuisi, mutta jyrkästi kahteen leiriin jakautunut pääministeripuolue ei tietenkään kauan pelittäisi maata hallitsemassa. Ja voisivathan pullistelevat radikaalit aina lähteä koko puolueesta, jolloin persut joutuisivat hakemaan vauhtia ikään kuin divarista.

        "Ja voisivathan pullistelevat radikaalit aina lähteä koko puolueesta, jolloin persut joutuisivat hakemaan vauhtia ikään kuin divarista."

        Onhan niitä lähtenytkin keskustaan ja kokoomukseen?
        Kokoomuksessa enemmän perussuomalaisia kuin kokoomuslaisia kansanedustajia?
        Saa vain nähdä milloin puoluekuri pettää ja vallassaolijat näyttää todellisen karvansa...

        Olihan perussuomalaisiinkin päässyt "myyrinä" muiden puolueiden edustajia?


    • Anonyymi

      No kyllä tuo skenaario tarkoittaisi epäilemättä ainakin seuraavia asioita:

      1. Suomi luopuisi tavoittelemasta hiilineutraaliutta

      2. Todennäköisesti persut pyrkisivät jollain lailla jopa kieltämään tuulivoiman, lakiin kirjattaisiin jotain energiamuotojen säävarmuudesta jolla käytännössä kiellettäisii uusiutuvat energiamuodot.

      3. Suomi saattaisi hyvinkin erota EU:sta

      4. Suomi todennäköisesti ottaisi käyttöön jonkinlaisen rotuerottelun, ainakin niin että lakiin kirjataisiin pykäliä ihmisten etnisistä taustoista ja kantasuomalaiset asetettaisiin selkeästi etusijalla. Maahanmuutto pysäytettäisiin lähes täysin.

      5. Autovero todennäköisesti poistettiaiin ja samalla alennettaisiin tai poistettaisiin kokonaan energiaverot.

      6. Lakiin tulisi seksuaalivähemmistöjä syrjiviä pykäliä, samalla naisten asemaa heikennettäisiin selvästi.

      7. KD:n vaatimuksesta abortti kiellettäisiin ja luovuttaisiin sukupuolineutraalista avioliittolaiesta.

      8. Todennäköisesti YLE otettaisiin selkeään poliittiseen ohjaukseen, kaikki toimittajat jotka eivät alistuisi uuteen etnonationalistiseen linjaan saisivat kenkää.

      • Toivottavasti ihan noin ei käy. Epäilen itse, että Persujen kannatus on kuitenkin lähellä maksimiaan. Romahdushan kannatukselle tulee heti, kun hallitusvastuuseen joudutaan.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Toivottavasti ihan noin ei käy. Epäilen itse, että Persujen kannatus on kuitenkin lähellä maksimiaan. Romahdushan kannatukselle tulee heti, kun hallitusvastuuseen joudutaan.

        Tuo oli vähän sellainen kauhuskenaario, en itsekään usko että Persujen kannatus voi enää paljoakaan nousta. Mutta itse pelkään Persujen ja Kokoomuksen yhteystyötä. Kokoomuksella on kova into saada aikaan hyvin suuria muutoksia työlainsäädäntöön, verotukseen ym. Vaikka Kokoomus sinänsä ei kannata läheskään kaikkia tuon listan asioita, niin Persut voivat ostaa Kokoomuksen hyväksynnän lupautumalla Kokoomuksen verotusta ja työelämää koskeviin tavoitteisiin. Loppujen lopuksi Kokoomukselle raha on aina tärkein asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli vähän sellainen kauhuskenaario, en itsekään usko että Persujen kannatus voi enää paljoakaan nousta. Mutta itse pelkään Persujen ja Kokoomuksen yhteystyötä. Kokoomuksella on kova into saada aikaan hyvin suuria muutoksia työlainsäädäntöön, verotukseen ym. Vaikka Kokoomus sinänsä ei kannata läheskään kaikkia tuon listan asioita, niin Persut voivat ostaa Kokoomuksen hyväksynnän lupautumalla Kokoomuksen verotusta ja työelämää koskeviin tavoitteisiin. Loppujen lopuksi Kokoomukselle raha on aina tärkein asia.

        Ei persut niin tyhmiä ole että luulevat pelkästään perussuomalaisten äänien riittävän
        Osa perussuomalaisista voi esiintyä vihreiden osa RKP:n kansanedustaja ehdokkaina
        Ja näin saada myös muiden "puolueiden" ääniä. ja hyvällä tuurilla 90%:n kannatuksen eduskuntaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei persut niin tyhmiä ole että luulevat pelkästään perussuomalaisten äänien riittävän
        Osa perussuomalaisista voi esiintyä vihreiden osa RKP:n kansanedustaja ehdokkaina
        Ja näin saada myös muiden "puolueiden" ääniä. ja hyvällä tuurilla 90%:n kannatuksen eduskuntaan

        Sinähän vitsejä murjot...


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Sinähän vitsejä murjot...

        Ei tossa mitään laitonta ole?
        Suomessa saa vapaasti kusta äänestäjiä silmään? Harvoin kansanedustajia täällä tapetaan jos ne äänestäjien mielestä on pettureita?
        Puolueista viis? tärkeintä on ne 200 ketä siellä istuu Ryhmäkuri ei sido kansanedustajaa juridisesti.


    • Anonyymi

      Tässä on se erikoisuus, että KD ei ole suurin puolue.
      Ehkä persut ei jyrää kirkkojanne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe