J:t näyttävät askeettisilta ja kuivilta. Ja elämäkin on heillä todella askeettista. Mikä siinä on, kun kaikki kristityiksi tunnustautuvat ovat niin kuivia ja askeettisen oloisia? Vatsassa asti tuntuu pahoinvoinnin väänteitä heidän lähellään, olipa mikä kristitty suunta tahansa kyseessä. Tänään tv:ssäkin oli joku kristittyjen ryhmä soittamassa musiikkia puolenpäivän aikaan. Kyllä oli ankeata ja väritöntä. Ja musiikki samaten oli sellaista, että puistatti. Luotaantyöntävää.
Askeettista
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Voisiko joku kertoa, onko mitään uskontoa, jossa ihmiset eivät ole niin ankeita ja ikävystyttävän konservatiivisen nököisiä, että eivät vedä yhtään. Vai ovatko kaikki Raamattuun perustuvat uskonnot niin kuivia?
- Anonyymi
Olisikohan sieltä salilta löytynyt viime kesänä seuraa, jos olisin pyytänyt jotakin mukaan esimerkiksi Creedence Clearwaterin konserttiin jäähallille? Vai olisiko joku tullut sanomaan, että minulla olisi ehdotus, että mentäisiin Katri Helenan konserttiin? Varmaan moni ymmärtää, että saisin olla todella yksin sellaisen uskonnon parissa. Vai onko tässä yläpuolelle asettumisesta kyse? Tässä on kyse makuasioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan sieltä salilta löytynyt viime kesänä seuraa, jos olisin pyytänyt jotakin mukaan esimerkiksi Creedence Clearwaterin konserttiin jäähallille? Vai olisiko joku tullut sanomaan, että minulla olisi ehdotus, että mentäisiin Katri Helenan konserttiin? Varmaan moni ymmärtää, että saisin olla todella yksin sellaisen uskonnon parissa. Vai onko tässä yläpuolelle asettumisesta kyse? Tässä on kyse makuasioista.
Tai jos Toto yhtye tulee Suomeen esiintymään, ja odotan ihan innolla heidän konserttiaan, ja haluaisi seuraa mukaan sinne, sanotaanko minulle, että kuule Lahden sinfoniaorkesteri soittaa viikon kuluttua Finlandia talolla, tai seuraavalla viikolla on tangomarkkinat. Älä mene Totoa kuuntelemaan. Mennään Tangomarkkinoille. Arvaa lähtisinkö. Entä jos Rolling Stones tulee vielä viimeisen kerran esiintymään Stadionille, yksinkö saan sinne mennä? Asetunko tässä nyt toisten yläpuolelle, kun en muiden ehdotuksiin suostu, enkä esimerkiksi halua kotonani Reijo Taipaletta kuunnella? Saan olla todella yksin ikuisesti, jos uskontoihin lähtee mukaan. Musiikkia en voisi koskaan kuunnella, koska siellä paratiisissa varmasti pitäisi konsertteja ylösnousemuksen saanut Reijo Taipale. No en varmasti lähtisi sellaiseen konserttiin. Joten mitä teen sellaisten ihmisten joukossa? Tai mitä yhteistä minulla on heidän kanssaan? Ei yhtään mitään.
- Anonyymi
Uskonnon harjoittamien on farisealaisuutta. Jos kuka, niin Apostoli Paavali, (ent. Saulus) totisesti tiesi sen tarkkaan. Apt.26:5. " He tuntevat jo minut entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena. " Hän oli väkivallan tekijä ja murhaaja.
Fariseukset korostavat paremmuuttaan toisiin ihmisiin nähden. Se on armoton tekojen uskonto, jossa ei huonoilla ei ole ihmisarvoa. Kukaan ei pelastu " hyvien tekojen kautta " sillä niitä ei - yhdelläkään - ostaakseen sieluaan vapaaksi synnistä ja kuolemasta.
Apt.4;12. " Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." Synneistä pitää tehdä parannus.
Jeesuksessa saamme kaiken mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
- Anonyymi
Kiksit tulee siitä, että saa mielessään asettua muiden yläpuolelle.
- Anonyymi
Asketismia voi harjoittaa yksin, nn.kotiasketismissa.
- Anonyymi
Ainakaan minulla ei ole mitään tarvetta asettua muiden yläpuolelle. Mutta voin todella huonosti kaiken kieltältävien ihmisten keskellä. Se on vaan totuus, että uskonnot eivät sovi kaikille ihmisille. Toiset voi pahoin niissä. Ja ei, en todellakaan halua lähteä pahantekoon.. Uutta konservatismi kaikkineen saa mi ut voimaan pahoin.
Minun perustamani Ainoa Oikea uskonto, "jeesuksen Kumiteräsaappaiden todistajat" ovat yhtä hymyä. Aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976098Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442847- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2301417- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256