Ei ole ihmisen hyvä olla yksin ja puolisoa pitää rukoilla... Mutta ei se mies pilvestä eteen tipu.
Kun on uudelleen syntynyt Kristuksessa, on nämä deittailu jututkin niin erilaisia miten Entisessä elämässä toimi.. Silloin ei ollu ongelmaa tutustua.
Nyt ujous ja arkuus hidastaa ja ei vaan osaa.. Varsinkin kun itsellä jo elettyjä vuosikymmeniä muutama takana.. Hankala juttu ja kun tiedän etten ole ainoa joka näitä pohtii.
Puolison rukoileminen
20
135
Vastaukset
- Anonyymi
Puolisoa on turha rukoilla. Saat sen mistä luovut.
- Anonyymi
Kaikella on kohtalonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikella on kohtalonsa.
Kaikella on tarkoituksensa
- Anonyymi
Minä kyllä tiedän sen, missä tilanteessa sinä olet, olen itse ihan vastaavassa.
Minä olen jättänyt koko asian Herran käsiin, Hän yksin tietää sen, olisiko vaimo minulle hyväksi vai ei, monista eri syistä.
Joten Herra päättää asiat minun puolestani, koska Hän parhaiten kaikien tietää.
Mutta luetko hieman enemmän Raamattua ja sitä, että mitä siellä sanotaan esim. Paavalin kautta:
1. Kor. 7:27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
25 Mutta neitsyistä minulla ei ole Herran käskyä, vaan minä sanon ajatukseni niinkuin se, joka on Herralta saanut sen laupeuden, että hän on luotettava.
26 Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
28 Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää.
29 Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan,
30 ja ne, jotka itkevät, niinkuin eivät itkisi, ja ne, jotka iloitsevat, niinkuin eivät iloitsisi, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää,
31 ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.
32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
34 ja hänen harrastuksensa käy kahtaanne. Samoin vaimo, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat pyhät sekä ruumiin että hengen puolesta; mutta naimisissa oleva huolehtii maailmallisista, kuinka olisi mieliksi miehellensä.
35 Tämän minä sanon teidän omaksi hyödyksenne, en pannakseni kytkyttä kaulaanne, vaan sitä varten, että eläisitte säädyllisesti ja häiriytymättä pysyisitte Herrassa.
36 Mutta jos joku arvelee tekevänsä väärin tytärtänsä kohtaan, joka on täydessä naima-iässä, ja jos kerran sen pitää tapahtua, niin tehköön, niinkuin tahtoo; ei hän syntiä tee: menkööt naimisiin.
37 Joka taas pysyy sydämessään lujana eikä ole minkään pakon alainen, vaan voi noudattaa omaa tahtoansa ja on sydämessään päättänyt pitää tyttärensä naimattomana, se tekee hyvin.
38 Siis, joka naittaa tyttärensä, tekee hyvin, ja joka ei naita, tekee paremmin.
39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.
Tuossa 1. Kor 7 luvussa on, jo tuota lainaustani ennen, paljon asiaa tähän aiheeseen liittyen.
Kannattaa lukea ja tutkistella asiaa Herran edessä tuon Raamatunkohdan kautta.
Minua se ainakin on auttanut, kun ymmärsin sen, että mikä sen syvempi sanoma on.
Minun ymmärtääkseni se puhuu juuri siitä siis, että tuokin asia pitää alistaa Herran tahdon alle, eikä minun tule toimia oman tahtoni mukaan, joka voi siis olla vain lihan tahtoa ja Jumalan tahdon vastaista toimintaa ja haluamista(himoitsemista).- Anonyymi
Kyllä siinä omaa tahtoa ja tekemistäkin on.
Tosin aikoinaan intissä huokasin oman puolison uskovaisuuden puolesta Herralle.
Halusin perheenä palvella Häntä..
Vaimokin oli nuorena rukoillut ja kertoi, että hän oikein kuuli, kun Herran Henki ilmeisesti sanoi oikein ääneen, että olen katsonut hänelle puolison.
Tuosta kummallakin meni aikaa- varmaan pari- kolmevuotta. Mentiin samaan työpaikkaan kumpikin ja samassa työmaantutustumiskäynnillä näin hänet ja rakastui hänen silmiinsä ja olemukseensa. Hänkin oli huomannut minut.
Pyysin hänet työmatkalle kävelemään ja siinä 3km. suuntaan kävelessä muutamankerran saatiin tutustua. 2kk. ja kihlat. 2 vkoa ja maistraattiin. Mitäpä sitä viivyttelemään.
Rakkautta on piisannut vuosikymmenet jo, tähän ehtoopuolelle asti.
Mutta rakkauspelto on hoidettava tieten. Ei se sotiminen ole elämäntapa liitossa, mutta keskustella aikuiset voivat rauhallisesti ja viisaasti.
Näitten vuosikymmenten aikana alkupäässä kerran vaimo suuttui, tosin syystä. Kokeilin hänen luonteensä "pyhyyttä". Se oli pikaista ja ohimenevää.
Omassa lihassa ei tosin asu mitään hyvää. Joskus se armeijavuosien henki saattaa käskyttää jossain tilanteessa. Mutta, se on asian hoitamisen takia ehkä välttämättömyys, muttei huutamalla. Ei sitä me emme ole harjoittaneet. Luonteen pitää opettaa toisen kunnioittaminen.
Mutta, vaimo - tavallaan otetaan. Senverran kannattaa katsoa, ettei kaksi ratsuhevosta mene yhteen. He uupuvat matkalla, eikä kaksi kilpikonnaa, ne ei kerkiä mihinkään. Mutta sopiva sekoitus erilaista luonteepiirrettä sopii keskenään.
Eli kannattaa hoitaa myös vaivannäkö, ettei vain makaa kotona, että joko se Jumala sen vaimon taluttaa tupaan. Voihan se niinkin tulla, mutta erilaisia keinovalikoimaa kannattaa käyttää. Ja naistenkaan ei kannata olla nirsoja. Jos miehen kohta on rehti, niin siitä vaan.
Jos itse näyttää peilistä kauniilta, ja tuntuu, että miehen pitäisi olla kylän kunkku, niin ei se onnistu. Kunkkuja on harvassa, mutta "normaali" miehiä, ne vie vaikka ne takarivin tytöt.
Ja kauneus rapistuu, ja jos ei ole miestä, niin vaikeeksi menee.
- Anonyymi
Aiemmin samassa luvussa Paavali puhuu itsensä hillitsemisestä. Jos ei pysty itseänsä hillitsemään niin parempi naida kuin palaa. Eronneet ja karanneet on samassa luvussa oma lukunsa. Ei saisi etota, ja kumminkin erotaan. Mitäs sitten? Varmaa on ainakin, että jos ottaa puolison himoissa ja kiihkon vallassa, silloin ei hyvä heilu. Pitemmän päälle.
- Anonyymi
Oikein kirjoitat.
Olen tämän asian kanssa itse paljon kipuillut ja tätä asiaa paljon tutkinut ja sen kautta itseäni tutkistellut.
Tutkiessani itseäni Sanalla, minä ymmärsin vihdoin tästäkin asiasta yhden puolen jota ei opeteta tai se opetetaan väärin:
1. Korinttolaiskirje 7
1 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
8 Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;
9 mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa.
Eli sama Room 7 luku, sen alku osaa.
Mietitään ja tutkitaan tuota asiaa hieman laajemmin, ja kerron ja jaan sen, mitä opetusta minä itselleni tuon kautta sain.
Ensinnäkin se perus asia, että seksuaalisuutta on kahta eri lajia !
1) Jumalan luoma puhdas seksuaalisuus, jossa kakki tapahtuu Rakkaudesta, eli Rakkauden vuoksi ja kautta halutaan tehdä TOISELLE hyvää, eli se seksuaalisuuden harjoittaminen ei lähde lähtökohtaisesti omien himojen ja halujen tyydyttämistä eikä perustu siis itsekkyyteen ja seksuaaliseen himoon.
2) Seksuaaliseen himoon perustuva seksuaalisuus, jossa ihminen hakee vain itse itselleen itsekkäästi tyydytystä, ja käyttää tavallaan toista ihmistä vain itsetyydytyksen välineenä !
Eli koko pohja ja perusta on noissa kahdessa eri tavassa aivan eri, eli:
1) Toinen perustuu Rakkauteen ja haluun tehdä toiselle hyvää !
2) Toinen perustuu himoon ja sen tyydyttämiseen ja siten syvään itsekkyyteen !
No, mietitään nyt sitten syvemmin tämän kautta tuota ohjetta avioitua, jos ei voi hillitä halujaan, eli oikeammin pikemmin himojaan !
Jos uskova avioituu sen vuoksi, että hänellä on siis seksuaalinen himo, eikä Rakkaudesta, niin uskova vie sen himon siihen avioliittoon ja se siellä aihauttaa vääjäämättä häiriöitä, sillä himoitsevalle ei mikään tahdo riittää ja aina riippuvaisena etsitään yhä uusia keinoja ja kikkoja ja tapoja tyydyttää sammumatonta himoaan.
Eli jos uskovalla on seksuaalinen himo, niin ensin tulisi vapautua siitä, jotta ei pilaa omaa avioliittoaan ja satuta pahasti puolisoaan.
Eli sellainen väärä ohje on vallalla nyt, että himon vallassa olevan on hyvä avioitua, ikäänkuin se ratkaisisi sen himo ongelman, mutta ei se yhtään mihinkään ratkea, eikä himo katoa mihinkään vaan sehän vain yhä yltyy vaan.
Siksi sen uskovan, jota himo vie ja riepottelee, ei tule mennä avioon, vaan pyrkiä saamaan apua Herralta, jotta vapautuisi ENSIN himosta, eikä aiheuttaisi ongelmia mahdolliseen avioliittoon, jos se siis olisikin Herran tahto.
Voipa olla niinkin, että vaikka Herra näkisi hyväksi puolison jollekin, niin Herra ei voi sitä antaa ennen kuin vapautuminen seksuaalisesta himosta on hoidettu päätökseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein kirjoitat.
Olen tämän asian kanssa itse paljon kipuillut ja tätä asiaa paljon tutkinut ja sen kautta itseäni tutkistellut.
Tutkiessani itseäni Sanalla, minä ymmärsin vihdoin tästäkin asiasta yhden puolen jota ei opeteta tai se opetetaan väärin:
1. Korinttolaiskirje 7
1 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
8 Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;
9 mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa.
Mietitään ja tutkitaan tuota asiaa hieman laajemmin, ja kerron ja jaan sen, mitä opetusta minä itselleni tuon kautta sain.
1) Jumalan luoma puhdas seksuaalisuus, jossa kakki tapahtuu Rakkaudesta, eli Rakkauden vuoksi ja kautta halutaan tehdä TOISELLE hyvää, eli se seksuaalisuuden harjoittaminen ei lähde lähtökohtaisesti omien himojen ja halujen tyydyttämistä eikä perustu siis itsekkyyteen ja seksuaaliseen himoon.
2) Seksuaaliseen himoon perustuva seksuaalisuus, jossa ihminen hakee vain itse itselleen itsekkäästi tyydytystä, ja käyttää tavallaan toista ihmistä vain itsetyydytyksen välineenä !
No, mietitään nyt sitten syvemmin tämän kautta tuota ohjetta avioitua, jos ei voi hillitä halujaan, eli oikeammin pikemmin himojaan !
Jos uskova avioituu sen vuoksi, että hänellä on siis seksuaalinen himo, eikä Rakkaudesta, niin uskova vie sen himon siihen avioliittoon ja se siellä aihauttaa vääjäämättä häiriöitä, sillä himoitsevalle ei mikään tahdo riittää ja aina riippuvaisena etsitään yhä uusia keinoja ja kikkoja ja tapoja tyydyttää sammumatonta himoaan.
Eli jos uskovalla on seksuaalinen himo, niin ensin tulisi vapautua siitä, jotta ei pilaa omaa avioliittoaan ja satuta pahasti puolisoaan.
Eli sellainen väärä ohje on vallalla nyt, että himon vallassa olevan on hyvä avioitua, ikäänkuin se ratkaisisi sen himo ongelman, mutta ei se yhtään mihinkään ratkea, eikä himo katoa mihinkään vaan sehän vain yhä yltyy vaan.
Siksi sen uskovan, jota himo vie ja riepottelee, ei tule mennä avioon, vaan pyrkiä saamaan apua Herralta, jotta vapautuisi ENSIN himosta, eikä aiheuttaisi ongelmia mahdolliseen avioliittoon, jos se siis olisikin Herran tahto.
Voipa olla niinkin, että vaikka Herra näkisi hyväksi puolison jollekin, niin Herra ei voi sitä antaa ennen kuin vapautuminen seksuaalisesta himosta on hoidettu päätökseen.Aamen. Juuri niin kuin kirjoitit. Tarkoitit 1 kor 7. Olen myös tullut oppimaan, että Jumala ei voi todella luottaa puolisoa ihmuselle joka ei ole, vielä, päässyt himoistansa. Niin kuin sanoit, vasta silloin on löytämässä tasapainon ja todellisen kunnioituksen toista ihmistä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein kirjoitat.
1. Korinttolaiskirje 7
Voipa olla niinkin, että vaikka Herra näkisi hyväksi puolison jollekin, niin Herra ei voi sitä antaa ennen kuin vapautuminen seksuaalisesta himosta on hoidettu päätökseen.1Kor7 - luvun loppupuolella Paavali myös selvittää, miksi hän suhtautuu varauksella naimisiinmenoon.
26. Olen siis sitä mieltä, että nykyisen ahdingon vuoksi jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
Ts sanoen vainon tms aikana ei ole hyvä mennä naimisiin ja saada lapsia, joita on silloin vaikea hoitaa.
- Anonyymi
Voi teitä ja teidän himojanne. Oletteko tosissanne.
- Anonyymi
Niin, tosissani minäkin uskovana kirjoitan ja elämänkokemusteni kautta.
Mutta eihän se näitä voi ymmärtää, joka ei ole näitä asioita syvällisesti Herran kanssa läpi käynyt, ja kohdannut ikävää todellisuutta itsestään ja siitä, että himo on vienyt aiemmin.
Vasta kun on käsitellyt sen oman himonsa ja siitä on vapautunut, näkee näiden kahden eron kunnolla:
Eli enää eivät ns. "vehkeet vie miestä", kuten aiemmin ikävä kyllä vaivät eli se himo vei ja sai paljon pahaa aikaan.
Ja voin kokemuksesta sen sanoa, että ihana on vapauden tunne nyt, kun ei ole himon riepoteltavana.
Ja tuo himo on myös riippuvaisuutta, jota naiset voivat käyttää hyväkseen, ja siten viedä miestä kuin pääsiä narussa, ja sekin osaltaan aiheuttaa paljon ongelmia.
Siis jos ja kun himoa ei ole, niin ei ole riippuvainen enää kenestäkään eikä mistään vaan on aidosti vapaa vihdoin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tosissani minäkin uskovana kirjoitan ja elämänkokemusteni kautta.
Mutta eihän se näitä voi ymmärtää, joka ei ole näitä asioita syvällisesti Herran kanssa läpi käynyt, ja kohdannut ikävää todellisuutta itsestään ja siitä, että himo on vienyt aiemmin.
Vasta kun on käsitellyt sen oman himonsa ja siitä on vapautunut, näkee näiden kahden eron kunnolla:
Eli enää eivät ns. "vehkeet vie miestä", kuten aiemmin ikävä kyllä vaivät eli se himo vei ja sai paljon pahaa aikaan.
Ja voin kokemuksesta sen sanoa, että ihana on vapauden tunne nyt, kun ei ole himon riepoteltavana.
Ja tuo himo on myös riippuvaisuutta, jota naiset voivat käyttää hyväkseen, ja siten viedä miestä kuin pääsiä narussa, ja sekin osaltaan aiheuttaa paljon ongelmia.
Siis jos ja kun himoa ei ole, niin ei ole riippuvainen enää kenestäkään eikä mistään vaan on aidosti vapaa vihdoin .Veit jalat suustani. Nimenomaan. Se vapautuminen on vain pitkä tie. Mutta kun on sen tien käynyt, Jumalan armosta, osaa pikkuhiljaa ymmärtää mitä on todellinen vapaus. Jeesuksessa Kristuksessa.
- Anonyymi
Tietenkin olemme tosissamme
- Anonyymi
Vaimoa tai miestä ei useinkaan saa ellei myös itse tee asialle jotain.
Jos olet kiinnostunut jostain, tervehdi aina iloisesti: "Kiva nähdä sinua täällä!"
Saa toinen tietoiseksi siitä että arvostat hänen olemassaoloaan.
Tarkasta milloin on hänen nimipäivänsä, ja onnittele! Myöhemmin voit kysellä vaikka mitä henkilö pitää jostakin asiasta, jne.
Kun toinen huomaa että olet kiinnostunut, hänkin saattaa kiinnostua!
Sitten voi kenties ehdottaa jotain yhteistä.
Tärkeää on että et petä toisen luottamusta; jos olet tänään syleillyt häntä, et voi ensi viikolla kieltäytyä siitä, haavoittamatta toista.
Minullakin on erilaisia suhteita, jotain tervehdin, jonkun kanssa juttelen kahvipöydässä, jotain voin halata, ja sitten jotain voin suudella poskelle, ja yhden kanssa voin rakastella. En käytökselläni lupaa jotain mitä en sitten haluakaan myöhemmin enää jatkaa. En halua tuottaa pettymystä kenellekään, enkä halua teeskennellä.
Tärkeintä on oppia suhtautumaan ihmisiin positiivisesti. >>> Aloittaja: Mutta ei se mies pilvestä eteen tipu.
En usko, että miehet osaavat antaa hyviä deittivinkkejä naiselle.- Anonyymi
Ehkä tapaat ihmisen sattumalta, jonka kanssa tuntuu, että kohtaa samanlaiset ajatusmaailmat? Ei se rukoilulla taida kylläkään asiaa muuksi muuttaa.
Ajattelen parisuhteesta niin, että se joka tapauksessa vaatii tahtoa ja työtä molemmilta osapuolilta ja sitoutumista ja se on lähinnä päätös ja valinta... tietenkään jos arvomaailmat ovat ihan erilaiset, siitä voi muodostua lähinnä elämisellesi sellainen juttu, että saattaisit kaivata ollakin sinkku. Pitäähän toisen seurassa olla hyvä olla ja että haluaa olla sen ihmisen kanssa, jonka kanssa on, jos eletään eri elämää, niin ei se ole yhteiselämää, se on kuitenkin kuin hieman sellainen yksikkö, jossa voisi odottaa toisen pitävän omia puoliaan ja sitten sellainen asia, jossa toinen tuntee läpi kotaisin toisen, että parisuhteessa elävät ihmiset ovat asettaneet itsensä haavoittuvaan asemaan sen vuoksi, siinä pitää olla luottamusta ja sen rakentaminen ei tapahdu aina hetkessä, elämään toisen ihmisen kanssa voi mahtua niin ylä ja alamäkiäkin, mutta ne on tarkoitettu sitä varten, että sen kautta on mahdollisuus kasvuun. Toisen ihmisen kanssa yhteiselämä on siksi tahtovalinta ja sitoumus, koska pitää tiedostaa, että vaikeinakin hetkinä, se toinen ei lähde viereltä.
Eli ei se helppoa olisi kellekään ja siksi varmaan on paljon eroja, koska ei kestetä niitä vaikeuksia, eikä olla sitouduttu niiden ylitse pääsemään. Oikeastaan se on hyvä sanonta, kun kysytään, että onko valmis niin ylä kuin alamäessä olemaan toisen tukena, sillä sitä se vaatii. Avioliitto on eräänlaista ystävyyttä, sellaista kumppanuutta, jota ei mistään muualta löydy. Eritoten se haastaa itseämme ja omaa kasvuamme ihmisenä.
Mutta kenties löydät jostain sellaisen miehen, kenties, kuka sen tietää, mutta ei se varmaankaan tule sinua kotoa hakemaan ja tipu taivaista.- Anonyymi
No, eipä ole ohjeesi ollnkaan Raamatun mukainen ainakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, eipä ole ohjeesi ollnkaan Raamatun mukainen ainakaan.
Edellisen kommentoijanko? No, ei tietenkään. :)
- Anonyymi
Uskovien deitti-palstat yms. foorumit ovat luku sinällään.. Meinaan noissa kuvioissa jos tapaa muutaman mielenkiintoisen uskovaisen, jonka kanssa ryhtyy juttusille, niin on se vain kumma jutska, että jotkut suuttuvat aivan silimittömästi, kun kuulevat, että mielenkiinnon kohteena on useampikin immeinen, joitten kanssa praatataan.
Sinun kannattaa kulkea silmät auki ja korvat höröllään, jos olet rukoillut Herran johdatusta asiassasi, sillä Isä Jumala antaa Sinulle mahdollisuuden. Se mahdollinen kumppaniehdokas, joka on Sinulle sopiva, saattaa olla aivan toisenkaltainen, kuin mitä itse ajattelet. Ja tulee vastaan aivan yllättäen. Ja sitten, kun se tulee, Sinä tiedät sen aivan saletisti, että se on siinä.
Ympärilläsi olevat ihmisten mielipiteen kannattaa jättää omaan arvoonsa, sillä kaikille ei ole niitä puhtaita jauhoja pussissaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551456- 741425
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3161225Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461127Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht34947Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆237934vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163888Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40855Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20837Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42814