umala on ihmeellinen.
Vuosien ajan aina kun mietin mistä lapsilla on puutteita niin Jumala on laittanut kätensä väliin ja auttanut.
Osan olenkin kertonut miten Jumala on auttanut, voisin vielä kertoa tätä todistusta uudelleen.
Muutamia vuosia sitten laitoin tyttöjen vaatteita järjestykseen. Meillä oli joistakin selkeästi pulaa. Mietin siinä mielessäni yksin siivoillessa, että kun menen seuraavaksi kauppaan ostan tytöille sukkahousuja.
Kaappi tuli järjestykseen menin siivoamaan muuta..
Puhelin soi ja yksi nainen seurakunnastamme soitti, että hänen ovelleen oli äsken tuotu vaatekassi, ottaisinko vastaan lasten vaatetta, olivat jääneet pieneksi muualta? Sanoin, että toki kelpaa. No joitakin hetkiä myöhemmin purkasin kassit sohvalle. Olin aivan ihmeissäni, että siellä oli juuri oikean koon sukkahousuja avaamattomissa paketeissa.
Tämä on toistunut useita kymmeniä kertoja viime vuosien ajan. Aina kun lajittelen vaatteita tai tiedostan mistä on puute joku lähettää meille yks kaks ennenkuin ehdin pyytää.
Tänään puin pienimmille välikausihaalarit. Täällä päin Suomea alkaa olla jo kylmä ja mietin, että seuraavasta tilistä ostan haalarit.
Samassa sain viestin yhdeltä sukulaiselta, että hän on jonkin aikaa katsonut selkäni takana juuri meidän pienimmille haalareita, että olisiko hyvät? Ne oli aivan ihanat.
Oon muutamia kertoja rukoillut Jumalalta huolenpitoa meidän perheen kohdalla ja Jumala on aina vastannut.
Jotenkin ihmeellisesti aina meidän eteen tullut ihmisiä, jotka ei tarvitse jotain ja meillä ollut pulaa tai ihan kaupassa joku täti tullut vastaan et mulle tuli mieleen antaa sulle nämä vaikka en teitä tunnekaan.
Yksi kerta mä mietin kamppaillessa itseni kanssa, että riitänkö ja kelpaanko Jumalalle niin kaupassa käytävää pitkin kävellessä mun viereeni pysähtyi tuntematon mies, laski kätensä mun olkapäälle ja sanoi, että Jeesus rakastaa sua. Muistan hyvin sen Prisma reissun kun olin vaan pelkkää hymyä. Se oli todella iso juttu mulle, ne muutamat sanat.
Me ollaan saatu pakastimia 2 kpl niin, että ne vaan yks kaks tuodaan pihaan, tullut kehoitus tuoda meille pakastin.
Yhtenä kertana istuin odotushuoneessa poikani ollessa leikkausalissa, yhtäkkiä tuli kehoitus, rukoile. Aloin rukoilla ja leikkausaliin alkoi juosta hoitohenkilökuntaa. Poikani oli saanut jonkin reaktion jossa hengitystiet turposi ja tilanne oli ollut vaikea. Leikkaus kesti todella kauan, mutta mulla oli vain rauha. Tilanne oli ollut vakava. Mua on vuosia mietityttänyt se miten Jumala oli siinä tilanteessa ennalta.. Muistan kun vaan rukoilin siinä rauhallisesti.
Mä jossain vaiheessa rukoilin, että Jeesus auta mua täyttämään meidän kuivakaappia. Mitä tahansa sinne kannoin ne kaikki meni nopeasti.
Nyt yhdelle naiselle tulee mieleen vähän väliä ostaa meille isoja säkkejä kauraa, ruista ja muita aineita jostain joka myy isompia eriä. Meillä ei ikinä kuiva kaappi ole ollut näin täysi. Se on kyllä uskomatonta, kun näin tapahtuu.
Meillä on siis iso perhe ja menot ovat aika isot, joskus menot on joinakin kuukausina sen verran isot, että kaikkiin hankintoihin ei pysty.
Ollaan myös itse yritetty olla muille siunaukseksi ja avuksi miten on pystytty.
Ajan kanssa tullut selkeä luottamus Jumalaan, että Jumala auttaa tilanteessa kuin tilanteessa. Ja selkeästi näen, että Jumala tarkkailee meitä ja näkee ajatuksemme.
Oon jo kauan tiennyt, että se kaikki on Jumalan aikaansaamaa.
Voi, kun maailma tietäisi miten Jumala auttaa arjen keskellä.
Itse olen saanut äitinä todella paljon apua ylhäältä, pääsääntöisesti yksin pyöritän kotia kun mies paljon pois kotoa työelämässä.
Aina koskettaa, kun levitän jotain kassia ja siellä on yksityiskohtaisia asioita mistä olen haaveillut mielessäni koko perheelle.
Meillä on mahtava Isä ❤️ Luvalla anonyymisti kopioitu!
Yhdekän lapsen äiti kertoo!
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
--- aloitus kertoi sen, että jollakulla on auttavia ihmisiä ympärillänsä... se on hyvä asia tietenkin ja, jos on yhdeksän lasta, niin varmaan ihmiset tietävät tarvetta kaikenlaiselle olevan... ehkä ihmiset tietävät herkemmin lahjoittavan asioita? jä välillä sattuu oikeanlaisia "napakymppejä" lahjoitusten joukossa, joskin myös varmaan "huteja"? voisin kuvitella niin, että sinne kannetaan koko ajan tavaraa, kun monta pakastintakin tuotu pihaan... hankalampi juttu, jos ihmiset käyttävät rouvan ahdinkoa hyväksi ja kaatopaikkamaksujen sijaan kärräävät heidän pihaan tavarat, jotka eivät enää itsellä käyttöön pääsisi.
ehkä rouva on puhunut tarpeistaan jollekin ja luulee Jumalan auttaneen?- Anonyymi
Olet oikeilla jäljillä. Jos / kun paikkakunnalla on suuuuuuurperhe ja erikoisesti jos perhe ottaa apua vastaan - on tilapäisesti avun tarpeessa, niin ihmiset yllättävän paljon ajattelee tätä perhettä. Mitä he tarvitsisivat jne..... ja tarvitsisivatko he tätä tavaraa jonka heitän pois jne... Kun kuuntelee ihmisten mietteitä niin ihmeellisen paljon ihmiset aattelevat näin. Tavallaan paikkakunnalla ihimset alkavat tuntemaan / tietämään perheiden tarpeet ja toimivat sen mukaisesti. Meille - ihmisten oppien tuntemaan perheemme toiminnan, niin usein tarjosivat avustamista , joka oli "kädentaitoja" vaativaa toimintaa.
Taas oma alueensa olis pohtia, onko tämä ajattelu ihmisillä JUMALAN ojhjausta , vaiko luotaista ajatelua. Esim. viimeisin automme vaihto sisälsi selkeää ajatusten johtamista - ihmisten toisistaan tietämättä.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeilla jäljillä. Jos / kun paikkakunnalla on suuuuuuurperhe ja erikoisesti jos perhe ottaa apua vastaan - on tilapäisesti avun tarpeessa, niin ihmiset yllättävän paljon ajattelee tätä perhettä. Mitä he tarvitsisivat jne..... ja tarvitsisivatko he tätä tavaraa jonka heitän pois jne... Kun kuuntelee ihmisten mietteitä niin ihmeellisen paljon ihmiset aattelevat näin. Tavallaan paikkakunnalla ihimset alkavat tuntemaan / tietämään perheiden tarpeet ja toimivat sen mukaisesti. Meille - ihmisten oppien tuntemaan perheemme toiminnan, niin usein tarjosivat avustamista , joka oli "kädentaitoja" vaativaa toimintaa.
Taas oma alueensa olis pohtia, onko tämä ajattelu ihmisillä JUMALAN ojhjausta , vaiko luotaista ajatelua. Esim. viimeisin automme vaihto sisälsi selkeää ajatusten johtamista - ihmisten toisistaan tietämättä.
m.lNo kiva, että se pikkujumalasi, halusi osallistua sun auton vaihto-operatsuuniin... ihmiselämässä on ihan eiuskovillakin sellaisia asioita, joissa on sattumia, sellaisia sattumia, jotka voisivat näyttää eisattumilta... joten, älä hengellistä markku kaikkea... ei siinä ole mitään hengellistä ohjausta, kaikkea sattuu kaikille ja jos on suurperhe ja yhteisö auttaa, niin varmaan apua saa ja sitäkin apua, että se kohdentuu juuri niinkuin pitääkin, tulee syksyn kylmillä jo toppavaate lahjoituksiakin, juuri kun itsekin ajattelee, että olisi aika vaihtaa syysvaatteet jo lämpimimpiin... kummasti sitä vaatekaappia katsos perkataan juuri tähän aikaan... kun vaihdetaan esimerkiksi ulkovaatekertoja... itsekin muutamat vaatteet laitoin osan ihmisille joille tiedän voivani antaa jotain ja osan laitoin vaatekeräyspussiin(hyviä vaatteita nekin, jopa takkia ja toppahaalariakin oli mukana) ja en sitä ansiokseni lue, mutta pakkohan on laittaa poiskin tavaraa, kun vaatetta ei kannata säilöä ja mieluummin laittaa ihmisille niitä käytettäväksi, jos vaatteet ovat käyttökelpoisia ja sellaisia että kehtaisi omankin lapsen päälle vielä laittaa.... eli ihan normi kuvioita...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
m.lja en halua olla ketään kohtaan ilkeä, en semmoista äitiä kohtaan, joka kuvittelee jokaisen lahjoituksen olevan Jumalan vastaus taivaista, tosin ei ehkä kiitos mene oikeaan osoitteeseen, koska ihmiset ne tekevät hänen hyväkseen sen kaiken... ja en halua olla sinullekaan ilkeä, jos vaikka kuvitteletkin, että sitä sinun jumalaasi, kiinnostaa milllä autolla milloinkin ajat... auto on ollut varsin vähän aikaan keksintönä niinkuin yleinen, että ihmiset taivalsivat jalkapatikassa pitkiäkin matkoja(siinä sinulle ahkeruutta), mutta ei se tainnut Jumala siinä kohdin sinulle puhua ahkeruudesta, kun hommasi sinulle pirssin....
relax... sanon vain mitä ajattelen. Miten juuri sitten saa esim, sopivan kokoisia lasten sukkahousuja, joita juuri on mielessään rukoillut. Tuntematon henkilö ojentaa juuri kipemmin tarvitsemaa jota ei olisi vara hankkia.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Miten juuri sitten saa esim, sopivan kokoisia lasten sukkahousuja, joita juuri on mielessään rukoillut. Tuntematon henkilö ojentaa juuri kipemmin tarvitsemaa jota ei olisi vara hankkia.
No haloooo!!!! lahjoittajat kyllä tietävät lasten iät ja osaavat itsekin sen mukaan toimittaa sopivan kokoisia sukkahousuja, ovat perheelle ostaneet sitä varten ja siksi ovat kääreissä... ovat ostaneet, koska ovat tietäneet, että yhdeksän lapsen kanssa ei se raha kasva puissa ja on menoerää ja ovat halunneet jelppiä... ihan yksinkertaista ja järkeenkäypää.... ei siihen mitään ihmeitä tarvita.... ja se rukoiluasia, voi olla puhdas sattuma, niitä sattuu uskomattomillekin tai sitten on mennyt sanomaan jossain, että tarvis vaatetta... ja kyllä äidit tietävät, että syksyllä ja talvella on kiva olla sukkahousuja, kyllä yhdeksän lapsen jälkeen ei niistä vanhoista ole sisaruksille kiertämään... sukkahousut kun kuluvat yhden käytössä jo aika kelvottomiksi useinkin... eli joku äiti-ihminen tietää, mitä tarvitsee, ei tarvita kuin toinen äiti-ihminen lahjoittamaan ja tietämään, että kintut pysyvät lämpiminä sukkahousuissa.
- Anonyymi
Lestadiolaisillahan on sellainen auttamismeininki, että esimerkiksi koko yhteisö voi huolehtia muiden lapsista aina tarpeen tullen ja varmaan muissakin tarpeissa autetaan hyvin helposti.
Tämä perhe ei ole lestadiolainen vaan tavallinen luullakseni hellari. - tai vapaakirkollinen perhe-
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Tämä perhe ei ole lestadiolainen vaan tavallinen luullakseni hellari. - tai vapaakirkollinen perhe-
No kyllä varmaan hellareissa ja vapaakirkollisissakin on niitä järjestelmiä, tiedän itse... kun en kuulunut oikeastaan sillä tavoin ryhmittymiin, tai kuuluin mutten niin... että olisin ollut toisen tai kolmannen polven kasvatti, ei ollut sukupolven kiertoa.... niin kyllä sen näki, kun ihmiset tunsivat toisensa ja olivat lapsesta asti olleet tekemisissä, kyllä ne oikeasti oli kuin perhettä ja toisilleen lahjoittivat esimerkiksi juurikin niin, että lasten vaatetta ja sellaista ja pitivät huolta toisella tavoin, oli heillä lämpimät välit, koska olivat sukupolvien ketjussa tulleet toisensa tuntemaan, oli ollut yhteistä kesäleiriä ja kaikkea sellaista, he olivat tunteneet toisensa vuosikymmenet ja heidän lapsensa oli kuin siinä perheessä myös aikuisinakin... sitä tietenkin kun tuli ulkopuolisena näki sen, mutta en tarkoita sitä, ettäkö siitä olisin huonoa tykännyt, en kaivannut sitä itselleni siis.
- Anonyymi
Jes.1:15 Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, en minä kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä. Alaviitteet: Sananl.1:28. Jes.59:3.
- Anonyymi
Jes.65:24 Biblia (1776) Ja tapahtuu, että ennenkuin he huutavat, tahdon minä vastata; koska he vielä puhuvat, tahdon minä kuulla.
- Anonyymi
Anna mun kaikki kestää. Entisenä uskiksena tuon tämän eksytyksen ilmi, uskovaiset tahtovat luoda harhaa, että Jumala on auttanut sitä ja tätä, on tullut oikealla hetkellä rahaa tai muuta vastaavaa... mutta missä on ne Jumalan isot teot, kuten afrikkalaisten nälkäisten lasten auttaminen tai jos jossain on jokin pelokas lapsi, ja joku tekee sille jotain äärettömän kammottavan pahaa... niin missä on Jumala? ja se Jumala täyttää yhdeksänlapsisen perheen äidin kaappeja ryyneillä ja ohralla, jota naapurin kiltit tätit ja sedät tuo heille, kun rahat ei siinä katraassa tahdo enää piisatakaan, enkä tosin ihmettelekään sitä.
- Anonyymi
JUMALA on kyllä ihmeellinen johdatuksessaan. Meillä on myös 9-lasta, jotka jo aikuistuneet.Meillä JUMALA ei ole auttanut kaltaiselasi tavalalla, vaan antanut viisautta ja kädentaitoja ja johdattanut tilanteita omavaraisuuteen ja siten vähillä euroilla tulemaan toimeen.Aina ihmeelistä auton vaihtoa myöten kuin myös rakentamista.
Eilen kohtasimme "suru uutisen". Suuuuuuuuuurerheeseen 1998 ostettu pyykinpesukone saavutti iltaehtoon. Vaikka konetta korjasin vuosi kymmenien aikana aina laakeroinnista, poistopumpusta . hiilistä lähtien, niin silti ihmeellisen kestävä kone. JUMALAN johdatusta koin, miten vuosien varrella tulleet viat löysin heti kuin myös eilisen. Tämän vian korjaaminen / korttivika oli kannatamaton.
Meille JUMALA on puhunut ja johdattanut yleensä ahkeruuteen liittyen. Esim. yhtään kuutiota lämmityspuuta emme ole ostaneet lähes 40-vuoden aikana, vaan ihmiset eri tilanteissa ovat tuoneet esille puiden tekemisen mahdollisuuden.
m.l- Anonyymi
Ajatella, vai on se pesukonekin kestänyt... meillä kesti pesukone jostain vuodesta 2000-2018 ja ei yhtään laakeria ollut tarvinnut vaihtaa, eikä fiksata... sitten se vaan hajosi... eikä siinä ollut pätkääkään Jumalan johdatusta. Kiva kun kaverit on puuhommissa jelppineet teitä, sekään ei liity Jumalan johdatukseen mitenkään, sillä kyllä joskus jotkut auttavat ja omastaan antavat hyvää hyvyyttäänkin.
- Anonyymi
Teillä muuten oli todellisesti paskempi pesukone kuin tällä valittavalla "retkulla", enkä ole ajatella edes uskossa ja oli niiiiin ihmeellinen kone.... kun se oli niin "iiiihmeeellinen kone", että ei tarvinnut poistoputkien kanssa korjaustöitäkään tehdä, ei niiiin kertakaikkiaan mitään... yksi päivä se vaan lopetti pesemisen, enkä olisi osannut sitä korjatakaan... ja niin, ei Jumalakaan sitä konetta käyntiin saanut ihmeidensä kautta, joten vaihtoon meni.
- Anonyymi
Huvittavaa muuten tuohon ahkeruuteen liittyen... huomasin, että puhut suuuureen ääneen ahkeruuden opetuksesta, ja muut ovat teille niitä puita hommanneet, eikä siinä mitään, mutta älä kirjoita ahkeruudesta, jos muut ihmiset ovat teitä kohtaan rehkineet ja ite oot vaan saanut ottaa vastaan.... hyvää hyvyyttään ovat sulle puita tuoneet ja tehneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittavaa muuten tuohon ahkeruuteen liittyen... huomasin, että puhut suuuureen ääneen ahkeruuden opetuksesta, ja muut ovat teille niitä puita hommanneet, eikä siinä mitään, mutta älä kirjoita ahkeruudesta, jos muut ihmiset ovat teitä kohtaan rehkineet ja ite oot vaan saanut ottaa vastaan.... hyvää hyvyyttään ovat sulle puita tuoneet ja tehneet.
Vihreäsilmäinen katkera monsteri iski jälleen.:)
Minkä logiikan mukaan avun saaminen kumoaa ahkeruuden tms. opetukset? Jos lapset kasvatetaan vastuullisiksi ja sydämeltään sivistyneiksi, niin he päinvastoin osaava laittaa hyvän elämässä kiertämään.
"Sillä jokainen, joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa" (Pave Maijanen, Pidä huolta) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreäsilmäinen katkera monsteri iski jälleen.:)
Minkä logiikan mukaan avun saaminen kumoaa ahkeruuden tms. opetukset? Jos lapset kasvatetaan vastuullisiksi ja sydämeltään sivistyneiksi, niin he päinvastoin osaava laittaa hyvän elämässä kiertämään.
"Sillä jokainen, joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa" (Pave Maijanen, Pidä huolta)Ei tää ole katkera, mutta kyl tää on punasilmäinen monsteri, jolla on siivet ja suomuinen häntä... ja se syöksee tulta... ;) en tiedä tiesitkö, että lohikäärmeitä ei ole olemassa, muuta kuin saduissa.
No, sitä varten, että Markku olisi voinut omat puunsa hakata, jos kerran Jumala hänelle puhui ahkeruudesta... ja autokin, kun... tosiaan jotain yli sata vuotta sitten ihmiset kulki pyörillä tai kävelten... niin Jumala ajattelikin erikoisesti tämän aikakauden markkuja, ja sama se 1800 luvulla eläneelle markulle vaikka ei ollut varaa edes hevoseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatella, vai on se pesukonekin kestänyt... meillä kesti pesukone jostain vuodesta 2000-2018 ja ei yhtään laakeria ollut tarvinnut vaihtaa, eikä fiksata... sitten se vaan hajosi... eikä siinä ollut pätkääkään Jumalan johdatusta. Kiva kun kaverit on puuhommissa jelppineet teitä, sekään ei liity Jumalan johdatukseen mitenkään, sillä kyllä joskus jotkut auttavat ja omastaan antavat hyvää hyvyyttäänkin.
Meillä pesukoneet toimivat useamman kerran vrk. ja vastasi 3 normi talouden käyttöä. Jos huoltomiehiin on uskomista, niin normaali perheissä koneita vaihdetaan alle 10-vuoden välein. Riippuen juuri käyttötunneista. AEG:ssä mm laakerointi oli toteutettu valurautapesiin - ei muoviin kuin nykyisin.
>>Kiva kun kaverit on puuhommissa jelppineet teitä, <<
Siis ihmiset ovat tarjonneet puulämmitykseemme polttpuuuta tehtäväksi. Uskon,miten JUMALAN johdatusta on juuri ohjata ajatteluani ja käyttäytymistäni aktiivisuuden tuntemiseen ihmisen kehityksessä ja nähdä tänä päivänä alueet, jotka passivoittavat ihmistä - tekevät ihmistä kädettömäksi. Työelämä on hyvä esimerkki miten nuori sukupolvi on kädetöntä ja erikosiesti eivät omaa lihasksistoa / lihaskuntoa. Kiitos älykännykän ja avuttomuuden. En ihmettele yhtään miksi tänä aikana juuri raha ei riitä arjenpyörittämiseen ihmisellä, koska KAIKKI on ulkoistettu ja eletään ostamalla palveluita.
Esim. rakentamisen taito / korjaaminen on alue, jossa mies perheessä tienaa 100 euroa /h. Siis ei osta kalleita paveluita,- vaan opettelee itse tekemään työt.
m.l Tuossa perheessä on pari erityislasta ja äiti on opettanut heitä kotona. Nyt suunnittelee pientä yritystoimintaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Esim. yhtään kuutiota lämmityspuuta emme ole ostaneet lähes 40-vuoden aikana, vaan ihmiset eri tilanteissa ovat tuoneet esille puiden tekemisen mahdollisuuden.<<
Painotan sanaa; Tekemisen mahdollisuuden. Siis kohteen, josta on ITSE mahdollisuus - jos huvittaa - tehdä poltettavaa puuta. Olisipa se haaska kokemus, jos joku olisi tuonut valmiit - kuivat polttopuut - varastoon pinottuna.
Tutkippa aluetta. Tänä päivänä ei ihminen edes halua omata puulämmitystä, koska se vaatii aktiviisuutta. Laajennettuna mielikuva ilmaston muutokseen, niin ihmisen elintavat juuri on alue, joka aktivoi luonnon rasituksen - suuret saastepäästöt. Tuohon liittyen on täysin mahdottomuus vaikuttaa ihmisten elintasoon / kulutustottumuksiin. Ahkeruus - omavaraisuus ihmisessä aktivoi säästeliäisyyttä ajattelutapana.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä pesukoneet toimivat useamman kerran vrk. ja vastasi 3 normi talouden käyttöä. Jos huoltomiehiin on uskomista, niin normaali perheissä koneita vaihdetaan alle 10-vuoden välein. Riippuen juuri käyttötunneista. AEG:ssä mm laakerointi oli toteutettu valurautapesiin - ei muoviin kuin nykyisin.
Siis ihmiset ovat tarjonneet puulämmitykseemme polttpuuuta tehtäväksi. Uskon,miten JUMALAN johdatusta on juuri ohjata ajatteluani ja käyttäytymistäni aktiivisuuden tuntemiseen ihmisen kehityksessä ja nähdä tänä päivänä alueet, jotka passivoittavat ihmistä - tekevät ihmistä kädettömäksi. Työelämä on hyvä esimerkki miten nuori sukupolvi on kädetöntä ja erikosiesti eivät omaa lihasksistoa / lihaskuntoa. Kiitos älykännykän ja avuttomuuden. En ihmettele yhtään miksi tänä aikana juuri raha ei riitä arjenpyörittämiseen ihmisellä, koska KAIKKI on ulkoistettu ja eletään ostamalla palveluita.
Esim. rakentamisen taito / korjaaminen on alue, jossa mies perheessä tienaa 100 euroa /h. Siis ei osta kalleita paveluita,- vaan opettelee itse tekemään työt.
m.lOk, eli saatoin olla väärässä ajattelutapasi suhteen tuossa puuntekoasiassa, eli itse silti pilkot polttopuusi, sulle vain tuodaan ne puutavarat, vaikka onhan sekin paljon, jelppiä ja iso avustus, ei se polttopuu ole mitään halpaa, mutta voi sitä saada uskomattomatkin, tuttavilta, joilla on metsämaata, että ei se ole mikään uskovien yksinoikeus, että tuttavat voivat auttaa ja jelppiä, vaikka saatte sen kuulostamaan siltä, että Jumala teitä auttaa tuttavienne kautta, enemmän kuin normaali kanssakulkijaa... niin ei se ole oikeasti edes niin.
Minä ostan palveluitajoita en osaa tehdä, niitä osaavilta, koska en minä vain osaa pesukonetta korjata, ja se oli niin vanhakin, niin oli se jo sama vaihtaa. Meilläkin pestään monta koneellista päivässä pyykkiä, tälle päivälle on vasta kolmas koneellinen on tehty, ehkä saatan vielä laittaa pyykkikoneen tälle päivää pyörimään, joten "revipä" siitä, ei se koneen vähäisestä käytöstä johtunut, vaikka tiedän että laakereille sun muilla on oma käyttöaikansa, eli kyllä ne "ihmeellisyydet" seuraavat uskomattomiakin ;) Voi olla, että nykyään ei tehdä niin kestäviä koneita, tietokoneiden akutkin menevät sököiksi "alta aika yksikön". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
m.lAi niin markku, et sä voi konetta käyttää sen enempää kuin sitä voi käyttää... nimittäin pesuohjelma kestää oman aikansa, riippuen millä pesuohjelmalla peset... meillä pesuohjelmat saattavat olla sanotaanko 45 minuutista pariin tuntiin tai ylikin ja sitten jos kuivaa päälle, niin siinä kuivauksessa meidän koneella menee monta tuntia... ei kovin montaa koneellista voi pestä, tietysti jos ei käytä kuivaustoimintoa, ja laittaa vanhanaikaisesti narulle, pystyt pesemään useamman koneen päivässä, jos vaan tila riittää niiden pyykkien kuivaukseen taas sitten... sanotaanko, että en pysty ajallisesti pesemään kuin pari koneellista, jos on kuivaitoiminto käytössä, muutoin ehkä useammankin koneellisen, ja en jätä koneita päälle jos ei olla kotona, joten... niinä aikona ei voisi siis pestä, eli joka päivä ei ehkä ole mahdollista pyykkikoneen käyttöön kuin ehkä jos aamulla laittaa päälle... ja illalla kun tulee kotiin, niin toisen koneellisen tai laittaa kuivaustoiminnon sitten päälle... että en tiedä, miten voi käyttää enemmän kuin normitaloudessa, kun itselläkin on aina pyykkikone päällä, jos olen kotona, ainakin melkein... jos ei sulla ole montaa konetta, mutta sitten se ei sitä yhden koneen käyttöasteeseen ole vaikuttava tekijä tai siis laskisi sen koneen käyttöastetta... normitaloudessa markku pestään koko ajan pyykkiä, jos on lapsia taloudessa, eli se on normi, sun käyttöasteesi koneelle ei voi olla suurempi, koska vuorokaudessa ei tunnit riitä suurempaan käyttöasteeseen...
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Tuossa perheessä on pari erityislasta ja äiti on opettanut heitä kotona. Nyt suunnittelee pientä yritystoimintaa!
No jos on yhdeksän lasta, on hyvin todennäköistä, että siihen joukkoon mahtuu jollain tavalla erityislapsia, joka on muuten aika laaja käsite, todella laaja käsite... no , se on kiva että on osaava ja tekevät mutsi... sanonpa että tiedän kuinka haasteellista on toteuttaa itseään pienten lasten kanssa, jo vähemmilläkin lapsimäärällä ja jos on erityislapsia, se nostaa vielä arjen haasteellisuutta... mutta jos sellaista elämää pystyy toteuttamaan, että kaikki on reilassa, niin eikun mutsille nostan todellakin hattua!
On osaava emäntä, kun salopuu mainostaa osaamista, en voisi ikinä kuvitella, että joku minua koskaan kehuisi missään... eli varmaan on osaava emäntä, kuka lie onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin markku, et sä voi konetta käyttää sen enempää kuin sitä voi käyttää... nimittäin pesuohjelma kestää oman aikansa, riippuen millä pesuohjelmalla peset... meillä pesuohjelmat saattavat olla sanotaanko 45 minuutista pariin tuntiin tai ylikin ja sitten jos kuivaa päälle, niin siinä kuivauksessa meidän koneella menee monta tuntia... ei kovin montaa koneellista voi pestä, tietysti jos ei käytä kuivaustoimintoa, ja laittaa vanhanaikaisesti narulle, pystyt pesemään useamman koneen päivässä, jos vaan tila riittää niiden pyykkien kuivaukseen taas sitten... sanotaanko, että en pysty ajallisesti pesemään kuin pari koneellista, jos on kuivaitoiminto käytössä, muutoin ehkä useammankin koneellisen, ja en jätä koneita päälle jos ei olla kotona, joten... niinä aikona ei voisi siis pestä, eli joka päivä ei ehkä ole mahdollista pyykkikoneen käyttöön kuin ehkä jos aamulla laittaa päälle... ja illalla kun tulee kotiin, niin toisen koneellisen tai laittaa kuivaustoiminnon sitten päälle... että en tiedä, miten voi käyttää enemmän kuin normitaloudessa, kun itselläkin on aina pyykkikone päällä, jos olen kotona, ainakin melkein... jos ei sulla ole montaa konetta, mutta sitten se ei sitä yhden koneen käyttöasteeseen ole vaikuttava tekijä tai siis laskisi sen koneen käyttöastetta... normitaloudessa markku pestään koko ajan pyykkiä, jos on lapsia taloudessa, eli se on normi, sun käyttöasteesi koneelle ei voi olla suurempi, koska vuorokaudessa ei tunnit riitä suurempaan käyttöasteeseen...
Hahmota 12 jäsenen perheen pesemistarve, niin selvinnee koneiden käyttötaso. Yleensä laitteide kestäyyteen liittyen JUMALA tiennee raha varamme. Tai ateistille sanoisin omaavamme laitteiden käyttöiässä erittäin hyvää tuuria.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahmota 12 jäsenen perheen pesemistarve, niin selvinnee koneiden käyttötaso. Yleensä laitteide kestäyyteen liittyen JUMALA tiennee raha varamme. Tai ateistille sanoisin omaavamme laitteiden käyttöiässä erittäin hyvää tuuria.
m.lNo tottakai sen osaan hahmottaa, kun vähemmälläkin on pyykkivuoret valtavat, vaikka koko ajan pesukone käy... mutta kun pointti on se, että kun sitä konetta ei voi vain KÄYTTÄÄ VUOROKAUDESSA ENEMPÄÄ TUNTIMÄÄRIEN PUITTEISSA, eli teillä joko on keskivertoa enemmän vähennetty jokaisen ihmisen vaatekertoja, eli on tarkkaan budjetoitu, montako vaatekertaa voi olla, tai teidän vaatemäärät ovat VALTAVAT. Miten tuollainen älykkö ei niinkuin tajua sitä pointtia, että jos minäkin koko ajan pesen sitä pyykkiä, vaikka olisikin vähemmän henkilöitä taloudessa, ei se kaksitoistahenkinen voi pestä enempiä, koska aika ei kasva lasten lukumäärän kasvaessa.
- Anonyymi
Todettakoon, ettei tulisi väärää mielikuvaa aiemmin kirjoittamistani viestien sisällöstä.
On perheitä, jotka ovat kohdanneet vakavan sairauden ja siten koko perhe-elämä on ohjaantunut vaikeaan tilanteeseen. Itse uskon ehdoitta, miten kaikkivaltias JUMALA pitää huolen ja tekee ihmeellisiä asioita. Siis johdattaa ja ohjaa ihmisten tahtoa ja tekemistä.
Mutta, ajatellen tämän päivän ihmistä kollektiivisella tasolla, niin tekonoligian yleistymiseen liittyen - ihmisen elinympäristö on ohjannut ihmisen erittäin passiiviseen tilaan alueilla, jotka liittyvät arjen pyörittämiseen - elannon hankimiseen - työelämään. Juuri tuohon liittyen valtio on velkaantunut ja velkaantuu erittäin suurella vauhdilla lisää. Työnantajien maksama palkka ei riitä palveluiden kautta elämiseen ja siten Kela on osallistuja monen perheen arjen pyörittämisessä.
Tästä kädettömästä - avuttomasta ihmisestä kärsii voimakkaasti myös työnantajat - työn tuottavuus. Koko elinympäristömme on ihmeellisessä kannattomuuden tilassa. Ihminen elää ja ajattelee kuin Kommunistisessa ajatteussa - ei osallistu hyvän tekemiseen,- vaan odottaa muun tekevän työn.
Vaikka Suomi on vapaa maa verraten kommunistisiin maihin, niin maasamme ihmisen käyttäytyminen / ajattelu / tilanne on erittäin lähellä kommunististen maiden ihmisten tilaa. Passiivisuutta - käden taidollisuutta.
Juuri tuohon - taidottouuteen - osallistua itse tekemiseen - liittyy huono vanhuksiemme - hoito - taso. Sekin työ on ulkoistettu ja soten on sula mahdottomuus suoriutua tästä alueesta hyvällä hoitotasolla. Jos esim. tämä alue saatettasiin hyvälle tasolle, niin verotuksen tulisi nousta erittäin paljon. Tasoon, jota moni ei enää hyväksyisi.
m.l- Anonyymi
Neropatti muuttamassa suomen sivistysvaltiota Jumalan aivoittaman mallin mukaiseksi. :) markkukin voisi mennä sanojensa mukaan niitä puita pilkkomaan täältä netistä, huom, se on markun oman määreen mukainen asetus... hus hus, passivoitumasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neropatti muuttamassa suomen sivistysvaltiota Jumalan aivoittaman mallin mukaiseksi. :) markkukin voisi mennä sanojensa mukaan niitä puita pilkkomaan täältä netistä, huom, se on markun oman määreen mukainen asetus... hus hus, passivoitumasta.
>>Neropatti muuttamassa suomen sivistysvaltiota Jumalan aivoittaman mallin mukaiseksi. <<
No, eiköhän tämä meidän sivistysvaltio muutu ihan luontaisesti. Pikkuhiljaa mutta varmasti.
On muuten uskomaton aika. Hallitus pähkäilee miten saada työllistettyä työttömiä - saada 60000 uutta työpaikkaa maahamme.
Aivan saaan aikaa on huutava pula kädellisistä työntekijöistä. Siis ihmisestä, joka EI OLE riippuvainen älykännykästään. Tekijä, joka haittaa ratkaisevastu uuden aluee - työn sisäistämistä. Olen erittäin läheltä saanut seurata miten alhaisella tasolla voi olla työelämään astuva ihmisen keskittymiskyky - taso. Uskomatonta mutta totta. Mitä vaikeampi alue opeteltavana niin sitä haasteellisempi se on omaksua.
Raamatullisesti ajatellen. Sukupolvi, joka on elänyt leivän yltäkylläisyydessä a huolettomassa levossa, niin käytännössä taannuttaa Suomen elinympäristön. Tutki tutkimalla yritysten haasteellista kilpailukykyä ja siihen liittyvää tilasukannan saamista.Mitä taidottomia on työntekijät, sitä enemmänn työaikaa käytetty tuotteen valmistamiseen - sitä heikommat mahdollisuudet pärjätä kilpailussa. Kylmää kyytiä ajatellen yritysmaailmaa, mutta todellisuutta. Joka ikinen palaverien aihe.
Pian on aika, miten valtion tulee tukea yritysmaailmaa verovaroin yhä voimakkaammin - työntekijöiden kädettömyyteen - passiivisuuteen liittyen.
Valehtelenko?
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Neropatti muuttamassa suomen sivistysvaltiota Jumalan aivoittaman mallin mukaiseksi. <<
No, eiköhän tämä meidän sivistysvaltio muutu ihan luontaisesti. Pikkuhiljaa mutta varmasti.
On muuten uskomaton aika. Hallitus pähkäilee miten saada työllistettyä työttömiä - saada 60000 uutta työpaikkaa maahamme.
Aivan saaan aikaa on huutava pula kädellisistä työntekijöistä. Siis ihmisestä, joka EI OLE riippuvainen älykännykästään. Tekijä, joka haittaa ratkaisevastu uuden aluee - työn sisäistämistä. Olen erittäin läheltä saanut seurata miten alhaisella tasolla voi olla työelämään astuva ihmisen keskittymiskyky - taso. Uskomatonta mutta totta. Mitä vaikeampi alue opeteltavana niin sitä haasteellisempi se on omaksua.
Raamatullisesti ajatellen. Sukupolvi, joka on elänyt leivän yltäkylläisyydessä a huolettomassa levossa, niin käytännössä taannuttaa Suomen elinympäristön. Tutki tutkimalla yritysten haasteellista kilpailukykyä ja siihen liittyvää tilasukannan saamista.Mitä taidottomia on työntekijät, sitä enemmänn työaikaa käytetty tuotteen valmistamiseen - sitä heikommat mahdollisuudet pärjätä kilpailussa. Kylmää kyytiä ajatellen yritysmaailmaa, mutta todellisuutta. Joka ikinen palaverien aihe.
Pian on aika, miten valtion tulee tukea yritysmaailmaa verovaroin yhä voimakkaammin - työntekijöiden kädettömyyteen - passiivisuuteen liittyen.
Valehtelenko?
m.lSun jutut on semmoista paskaa, ettet ymmärrä mitään oikeasta elämästä, kun olet oikeasti tuommoinen papparoinen ja elät jossain kivireki ja kuokka aikakautta... kuulehan, nykymaailmassa, nuoret tarvitsevat myös näitä konetaitoja, ei vain automaatiokoneen pyöritystä.... jos olet jotain nuorta katsonut, ettei ole osannut hommia, niin kapea on katsontakanta, on kuule osaaviakin nuoria ja vanhoja... se käsiparien riittämättömyys tule enemmän töitä tekemällä, kun ei ole tarpeeksi työvoimaa vaan olemassa... nykypäivänä on kuule aika kiireistetty työtahti monella työpaikalla jo valmiiksi... mutta kyllä siihen vielä keksitään joku intoneesialainen tekemään minimipalkalla, kyse ei ole siitä, että työ ei kelpaa, mutta jos työllä ei oikeasti tässä valtiossa elä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun jutut on semmoista paskaa, ettet ymmärrä mitään oikeasta elämästä, kun olet oikeasti tuommoinen papparoinen ja elät jossain kivireki ja kuokka aikakautta... kuulehan, nykymaailmassa, nuoret tarvitsevat myös näitä konetaitoja, ei vain automaatiokoneen pyöritystä.... jos olet jotain nuorta katsonut, ettei ole osannut hommia, niin kapea on katsontakanta, on kuule osaaviakin nuoria ja vanhoja... se käsiparien riittämättömyys tule enemmän töitä tekemällä, kun ei ole tarpeeksi työvoimaa vaan olemassa... nykypäivänä on kuule aika kiireistetty työtahti monella työpaikalla jo valmiiksi... mutta kyllä siihen vielä keksitään joku intoneesialainen tekemään minimipalkalla, kyse ei ole siitä, että työ ei kelpaa, mutta jos työllä ei oikeasti tässä valtiossa elä.
Tutki tutkimalla - todellisuudessa - mistä johtuu tianne, ettei työnantajat saa työntekijöitä yrityksiinsä. Siis aivan normaali työpaikka - pitkäkestoinen ja palkkataso valtakunnallinen.
Vihjeeksi annan ihmisen viihteellisyyden ja tottumuksen mukavuuteen. Esim. on vallalla ajattelu haluta kouluttautua mieluiseen ammattiin, vaikka samalla työllistyminen alalla on erittäin vaikeaa. Taas omaksua toisen alan ammti olisi valita työpaikkoja. Sen ymmärrän erittäin helposti, jos ihmisen geneettisyys / kyvyt eivät mahdollistuta jonkun ammatin omaksumiseen tai on haasteellista se oppiminen.
>> nuoret tarvitsevat myös näitä konetaitoja, ei vain automaatiokoneen pyöritystä.... jos olet jotain nuorta katsonut, ettei ole osannut hommia, niin kapea on katsontakanta,<<
Kädentaidot - motoriikka - hahmottaminen - keskittymiskyky on selvästi alentunut. Tämn päivän ihminen ajattelee jo erittäin vähän. Käyttää runsaasti aikaansa tiedon etsimiseen ja sen kopioimiseen - liittyen ymmärryksen laajentumisen estymiseen.
Tämän saman on todennut koko yritysmaailma, jos tiedotteisiin on uskomista. Työn tekeminen on eria asia kuin oleskella työpaikalla tai ymmärtää asia. Juuri tämä netti aika on kanavoinut nuoren tietoisuuden erittäin kapealle kaistalle. Urautumisesta on kysymys - ei laaja tietoisuudesta. Omin sanoin kuvamisesta.
Juuri tuohon liittyy, miten kädellisillä ihmiisllä on työpaikkoja tarjolla pilvin pimein ja mitä kädettömin / taodottomin ihminen, niinn sitä haasteellisempi on työlllistyä.
m.l
- Anonyymi
Ajatellen perheen arkea ja kokonaisuuta huomioiden. Missä tilanteessa elää perheen isä?
Erikoisesti tänä aikana taistelemalla taistellaan miehen - naisen töiden eroittelua liittyen sukupuoli alueeseen - sen poistamiseen.
Ajatellen perheen hyvivointia ja raamatullisia opetuksia, niin miehen osa on merkittävä. Jos tämä miehen alue pettää - tulee haasteelliseksi toteuttaa , niin se heijastuu lähes kaikkeen - vastuuseen - käsitteeseen : Mies on vaimon pää.
m.l En oikein ymmärtänyt avauksen tarkoitusta. Oliko ajatuksena saada tiskit ja likapyykit samaan aikaan puhtaiksi, todistaa Jumalan olemassaolon vai kertoa pyyteettömistä, kohteliaista, avuliaista ihmisistä, jotka vaikuttavat meidän arkeen ja elämään?
No itsekukin saa tulkita niin kuin parhaaksi kokee. Kopioin rohkaisuksi että Jumala auttaa arjen keskellä niin pienissä kuin suurissa asioissa. Lisään tänääb kuulemani.
Rukouskokouksessa srk:ssa oli vierailureissulla nainen. Hänen ystävä on jo eläkkeellä oleva Kuopion ammattikoulun opettaja. Aamuna kun se kouluväkivalta sattui eläkkeellä oleva opettaja oli kokenut pakottavaa tarvetta mennä koulun lähelle ja rukoilla koulun ja siellä olevien puolesta. Poliisi oli jälkeenpäin sanonut että mahdollisuus olisi ollut pahemmillekin seurauksille ja olen lukenut että joillain oli todella henki vaarassa jopa millimertin päässä miekan iskussa . Vain Jumala tietää, miksi hän salli yhden nuoren kuolla!salopuu kirjoitti:
No itsekukin saa tulkita niin kuin parhaaksi kokee. Kopioin rohkaisuksi että Jumala auttaa arjen keskellä niin pienissä kuin suurissa asioissa. Lisään tänääb kuulemani.
Rukouskokouksessa srk:ssa oli vierailureissulla nainen. Hänen ystävä on jo eläkkeellä oleva Kuopion ammattikoulun opettaja. Aamuna kun se kouluväkivalta sattui eläkkeellä oleva opettaja oli kokenut pakottavaa tarvetta mennä koulun lähelle ja rukoilla koulun ja siellä olevien puolesta. Poliisi oli jälkeenpäin sanonut että mahdollisuus olisi ollut pahemmillekin seurauksille ja olen lukenut että joillain oli todella henki vaarassa jopa millimertin päässä miekan iskussa . Vain Jumala tietää, miksi hän salli yhden nuoren kuolla!>>> Vain Jumala tietää, miksi hän salli yhden nuoren kuolla!
Hmm... pani miettimään, mitä tähän sanoisi. Mutta yritetään... Olisiko Jumalan ollut parempi estää teko, kuin sallia yhden kuoleman ja muille uhreille traumoja ja painajaisia vuosiksi eteenpäin?- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Rukouskokouksessa srk:ssa oli vierailureissulla nainen. Hänen ystävä on jo eläkkeellä oleva Kuopion ammattikoulun opettaja. Aamuna kun se kouluväkivalta sattui eläkkeellä oleva opettaja oli kokenut pakottavaa tarvetta mennä koulun lähelle ja rukoilla koulun ja siellä olevien puolesta. Poliisi oli jälkeenpäin sanonut että mahdollisuus olisi ollut pahemmillekin seurauksille ja olen lukenut että joillain oli todella henki vaarassa jopa millimertin päässä miekan iskussa . Vain Jumala tietää, miksi hän salli yhden nuoren kuolla!Taas urbaanilegenda, tarinoita kerrottavaksi, härskiä toimintaa tuommoisen iskun uhrilla kalastaa omia taidonnäytteitä rukoilijana, kun yksi kuitenkin kuoli.... hyi sanonko mitä saastaa tuommoinen toiminta on, monien elämä on kuitenkin pilalla ja yksi on kuollut, jopa murhaajan elämä on pilalla ja monien haavoittuneidenkin, uhrien omaisten elämä on pilalla, ja yksi mainostaa käyneensä rukouskeikalla koulun lähettyvillä, sanoisinko julkeaa. Nyt olilsi aika lopettaa ne loruilut jo Jumalan rukousjutuista ja auttamisista, kun menee jo niin överin puolelle, miten KEHTAATTE! ei mitään häpyä. Stop ja seis tykkänään tuollainen toiminta. Jotain kunnioitusta kaikille oikeille asianomaisille, ei jollekin taustamummolle rukoustoiminnassaan.
- Anonyymi
On todella hienoa lukea noin hyvä todistus. On todella hienoa lukea, Jumala toimii, on todella hienoa lukea, että noin ison perheen äidillä on uskoa ja luottamus. Valtaosa Teistä ei näköjänsä tiedä mitään, suurperheen pienillä rahoilla kippuroimisesta. 90-luvulla, kun vietiin pienemmät veroprosentit suurperheellisiltä. En tiedä kyllä minäkään. Tiedän kyllä pienet varat ja tulot, vallankin hyvin. On todella hienoa lukea, että kanssaihmiset toimivat. Kenen lie toimesta?
Yhden rungon Te näette, korkeintaan kaksi. Ettekä huomaa, kokonaista metsää. Ei teistä kaikista ainakaan metsäteknikoksi tai metsuriksi ole. Ei ole pojista harvennushommiin, ei. Toivottavasti Te pahimmat kritisoijat, ette kuuna päivänä ala valtakunnan politiikkaan. Ei Teistä olisi siihenkään. Villoissa olette vissiin kasvaneet kultalusikka suussa, ja on Teidän onnenne, jos ette ojan pohjalla ole käyneet.
Toivottavasti ette joudukkaan.
Kattokaas. Kylmä vesi tulee hanasta, lämmin vesi tulee hanasta, pienellä kädenliikkeellä. Sapuskaa on jääkaapissa, muutakun ottaa, kaupat notkuu erilaisia ruokia, kaurapuuroakin ja makaroonia tuhatta lajia. Saa saippuoida ja peseytyä ja kaltata nahkaansa niin monta kertaa päivässä kun haluaa ja "haista hyvälle".
Naamanpesuun, kun käy ihan tavallinen reksonakin. Ja tukan. Tai mäntysuopa. Naisväki taas asia erikseen. Sellasta se elonkirjo. Ei muuta.Valehtelisin jos sanoisin, että oli todella hienoa lukea noin tuomitseva kirjoitus. Jos ei ole itse Jumala, niin ei kannata puhua ja tehdä pitkälle meneviä päätelmiä muiden puolesta. Kysyvälle vastataan, tuomitsevalta leikataan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185443MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182828- 142688
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6022074Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1281827Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701372Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421345Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31138Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4001084Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077