Tein 25 litraa kotiviiniä Preston valmispakkauksen ohjeiden mukaan. Mehuna tummista rypäleistä itse valmistettu mehu. Kaikki meni sutjakkaasti mutta viinistä tuli kitkerää . Viini tosi kauniin väristä , kirkasta ,sopivan makeaa ja muuten hyvän makuista . Nyt harmittaa jos koko satsi meni hukkaan ja mietin kaadanko sen pöntöstä alas. Tuo kitkeryys aiheuttaa sen etten ainakaan sellaisenaan sitä juo enkä tarjoile muillekaan . Harmittaa ,joten olisiko mitään keinoa saada kitkeryyttä pois. Olisin tosi kiitollinen jos neuvoja löytyisi.
Apua ,kotiviinistä tuli kitkerää.
9
440
Vastaukset
- Anonyymi
Anapa rauhassa tekeytyä puolisen vuotta ja maista sitten uudelleen, se siitä pyöristyy!
- Anonyymi
No yritän !
Lisää kananmunan valkuaiseen vähän vettä ja ripaus suolaa.
Laita tätä seosta noin 5ml tuohon 25 litran satsiisi. Sekoita varovasti. Anna olla vähintään viikko ja lappoa viini.
Kananmunan valkuaisen proteiinien pitäisi sitoa tanniineja, jotka ovat kitkeryyden aiheuttaja. Googlaa "red wine egg white fining".- Anonyymi
Kiitos ,kokeilen .
- Anonyymi
Parissa viikossa maku paranee. Ihmetyttää kylläkin kitkeryys jos makeus sopiva. Itse tykkään makeasta ja pysäytän käymisen ajoissa, vähänkin liian kauan menee kuivaksi ja helposti etikkaiseksikin. Jos tykkäät kuivasta, laita ensi kerralla vähemmän sokeria ja pysäytä ajoissa ettei mene etikkaiseksi/happamaksi.
- Anonyymi
Kiito sinullekin . Itse heräsi oliko mehussa sittenkin syy kun keitin rypäleet rankoineen päivineen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiito sinullekin . Itse heräsi oliko mehussa sittenkin syy kun keitin rypäleet rankoineen päivineen .
Eikös ne rankoineen tee kaupanviinitkin, mutta helppohan ne on jättää poiskin pienissä määrissä. Viinimarjamehukin tehdään rankoineen, mutta viinimarjat luonnostaan kirpeitä. Parhaan viinin omista marjoista olen tehnyt puolukoista, nykyään teen vaan niistä kuivapakkauksista.
On muuten harmittavan kalliita ne kertakäyttösuodatinpussit, nykyään ei ole missään pakkauksissa mukana, kestopussi ikävä huuhdella puhtaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne rankoineen tee kaupanviinitkin, mutta helppohan ne on jättää poiskin pienissä määrissä. Viinimarjamehukin tehdään rankoineen, mutta viinimarjat luonnostaan kirpeitä. Parhaan viinin omista marjoista olen tehnyt puolukoista, nykyään teen vaan niistä kuivapakkauksista.
On muuten harmittavan kalliita ne kertakäyttösuodatinpussit, nykyään ei ole missään pakkauksissa mukana, kestopussi ikävä huuhdella puhtaaksi.Vauvanvaippa-sideharsosta saa parilla saumalla käteviä pusseja. (eikä siis mitään steriiliä sideharsoa, vaan halvinta - se on kyllä helppo huuhtaistakin)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo paha koska rangoissa on paljon tanniinia ja keittäminen antaa sitä lisää. Kokeile kananmunaa kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220