Edellinen avaukseni (Miksi keskustan kannatus ei nouse?) tietenkin koski vain Keskustaa, eli ihmettelin sen avaukseni otsikosta ilmenevää. Eipä sille kepulaiselta taholta juuri selityksiä tullut. He siirsivät keskustelun vain minua koskevaksi. Siihen kyllästyneenä eilen illalla klo 17.10 laitoin sinne puoluepoliittisen elämäkertani. Pian hieman harmittelin tekoani, mutta kaikki siinä sanomani oli kuitenkin totta. Sanomastani kävi hyvin ilmi, että pitkän elämäni aikana olen kannattanut - ainakin äänestellyt - moniakin eri puolueita, joko omaksi edukseni, jälkeläisteni eduksi ja/tai maan eduksi näkemistäni syistä. Kerran sairaan vaimoni pyynnöstäkin itselleni vähemmän mieluista ehdokasta, senkin kerroin.
Kerroin myös, että en koskaan, en missään vaaleissa ole äänestänyt maalaisliitto-kepun ehdokasta. En koskaan ole ollut asemassa, jossa olisin nähnyt puolueen toimivan itseni tai läheisteni eduksi, en ole nähnyt sen puolueista parhaiten toimivan koko maankaan eduksi, sillä kyllähän puolueelle on ollut ja on edelleen tärkeintä vaan maaseudun agraarien asia. Enhän minä tällaisena maata ja mantuja omistamattomana helsinkiläisenä eläkeläisenä voi sitä kannattaa. Mutta ymmärrän, että edellä tarkoittamani maassamme vähenevä kansanosa toki yhä tarvitsee etujensa ajajan.
En siis ole kepuvihaaja. En, sillä tunnen ja tunnustan, olen takavuosina esimerkein puhunutkin siitä, miten puolue on historiassaan tehnyt myös paljon hyvää myös koko maamme ja kansamme kannalta. Toivon puolueen pystyvän samaan myös jatkossa, tässä hallituksessakin uuden johtajansa johdolla. Tämän toivomukseni olen esittänyt täällä jo aikaisemminkin puolueen uutta johtajaa onnitellessani.
Totta kuitenkin on, että kepu on tullut minulle aikaisempaa vastenmielisemmäksi nimenomaan tällä palstalla kepulaistaholta - ainakin sellaiseksi leimautuneelta - näkemäni ja kokemani johdosta. Siitä kerroin esimerkkejä avaukseni alussa mainitsemassani edellisen avaukseni pitkässä viestissäni eilen illalla. Sellaista sain nähdä ja kokea jo tälle palstalle tultuani joskus 16 vuotta sitten, kerroin eilen siitäkin, mutta vuosien myötä sellainen on tullut paljon pahemmaksi.
Äärimmäisen vastenmielistä minulle on nykyään se, että kun olen aloittanut kepusta ja sen politiikasta, he välittömästi kääntävät keskustelun vain minuun. Saan tulvimalla herjaavia nimityksiä, kuten sossu-komukka - jota en tietenkään ole - ja paljon pahempiakin. Muutama - tai ainakin muuan - on alkanut harhoissaan ”nähdä” minut lukemattomissa muissa, asiakirjoittajissakin - jota en ole kokenut loukkauksena - mutta myös sellaisissa, joita syvästi halveksin.
Tuo täällä kokemani ei ole voinut olla vaikuttamatta niin, että koko puolue on täällä tullut minulle vastenmieliseksi. Minun näkemykselläni ei tietenkään ole vaikutusta kepun kannatukseen, ei muidenkaan täällä näkemällä, mutta silti toivoisin palstan kepulaisten ymmärtävän, ettei heidän pitäisi sellaisella käytöksellään tahrata puolueensa julkikuvaa edes täällä.
Toivoisin palstan kepulaisten olevan nykyistä halukkaampia asiakeskusteluun niidenkin kanssa, jotka eivät ole puolueen kannattajia. Niinhän täytyy kepun poliitikkojenkin tehdä, niin eduskunnassa kuin kunnanvaltuustoissa ja muissakin yhteisöissä, puoluepoliittisia vastustajiaan herjaamatta. He ymmärtävät sellaisen käytöksen myös puolueensa eduksi. Niin ovat tehneet myös työelämässäni ja yksityiselämässäni tuntemikseni tulleet kepun kannattajat. Miksi ihmeessä täällä ei ole sellaista ymmärrystä? Jos sellaiseen ei ole täällä halukkuutta tai kyvykkyyttä, miksi ihmeessä he ovat tänne tulleet? Sitä ihmettelen.
Käyntini täällä varmaan vähenevät edelleen, kun on jo tätä ikää ja muut asiat ovat yhä tärkeämpiä elämässäni. Korkeasta iästäni huolimatta aion vielä reissata maailmallakin - yksi kaukomatka on taas varattuna - mutta aion toki silloin tällöin täällä käydä. Ja kun teen avauksia, avaukseni aihe aina tavalla tai toisella on kepu ja sen politiikka. Toivon, että myös mahdolliset vastaajat pysyisivät siinä aiheessa, näkemystäni vastustaenkin ja omaa näkemystään esiin tuoden. Siten syntyy asiakeskustelua, jollaiseen tämä palsta on tarkoitettu ja joka erilaisista näkemyksistä huolimatta voi olla ihan mukavaa ja valistavaakin.
Mutta jos alatte puhua vain avaajasta, häntä herjaten ja törkyillen perättömyyksillä, leimaudutte itse törkimykseksi, typerykseksi tai ainakin pahasti harhaiseksi. Minä koetan olla sellaiseen puuttumatta, mutta silti sellaisen perusteella saattaa syntyä täällä näkemystä, että kaikki kepulaiset ovat samanlaisia ja kepu on heidät sellaisiksi tehnyt. Sehän olisi kuitenkin hyvin väärä näkemys. Ette kai te palstan kepulaiset sellaista halua? Vai oletteko te eräät täällä kepulaisina esiintyvät oikeasti kepun vastustajia ja teette niin tarkoituksenanne liata kuvaa kepusta ja kepulaisista? Ettepä taitaisi siinäkään pyrkimyksessänne onnistua muussa kuin antamassa kuvaa itsestänne.
Miksi en voi kannattaa Keskustaa?
50
79
Vastaukset
- Anonyymi
Jaahas. sellainen päivä sitten tänään Kapilla.... voi voi.
Kommentoidaan aluksi tuota: "... kepu on tullut minulle aikaisempaa vastenmielisemmäksi nimenomaan tällä palstalla kepulaistaholta - ainakin sellaiseksi leimautuneelta - näkemäni ja kokemani johdosta. "
Tuossahan sinulla on hirvittävä virhe. Tuo kokemasi ja näkemäsi kepulaistaho on kepulaistahoksi vain ja ainostaan sinun itsesi toimesta leimautunut, hyvin sairaan pääsi näkemää ja kokemaa, ei todellista.
Toinen kommentti koskien tuota: "...Toivoisin palstan kepulaisten olevan nykyistä halukkaampia asiakeskusteluun niidenkin kanssa, jotka eivät ole puolueen kannattajia...." Näinhän asia onkin, asiakeskusteluun on paljonkin halukkaita. Ongelma sinun osallasi on vaan siinä, ettet osallistu asiakeskusteluun, vaan väännät kaiken itseäsi koskevaksi (kuten tämäkin avaus osoittaa). Toki se on ymmärrettävää, jääthän lähes kaikessa aisakeskustelussa ns. mopen osalle, siis et osaamisellasi pärjää alkuunkaan, ja siksi taas väännät jutut itseesi.
Kuten huomaat, vastineeni koskee vain avauksessasi esittämää, siis vastaa täysin toivettasi pysyä avauksen aiheessa, näkemystäsi ja esittämääsi kommentoiden ja omaa näkemystäni esiin tuoden.
Toivonkin, että pystyt asiallisesti perustellen jatkamaan kesksutelua avaamastasi aiheesta,Voi olla niin, että eivät nuo täällä kepulaisina esiintyvät ole oikeasti sellaisia, ei, vaikka avaisi otsikolla ”Keskusta ja jotakin”, kun parin lauseen roiskaisussa jo toisessa lauseessa puhuu mielestään tärkeämmästä, eli minusta.
Et kai sitten sinäkään ole kepulainen, kun viestiäsi kuvaamaan sopii täydellisesti tämä avauksessani sanomani: ”Äärimmäisen vastenmielistä minulle on nykyään se, että kun olen aloittanut kepusta ja sen politiikasta, he välittömästi kääntävät keskustelun vain minuun”
Joten en jatka ”kesksutelua” viestistäsi, koska asiallisesti perustellen sellainen ei olisi mahdollista.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Voi olla niin, että eivät nuo täällä kepulaisina esiintyvät ole oikeasti sellaisia, ei, vaikka avaisi otsikolla ”Keskusta ja jotakin”, kun parin lauseen roiskaisussa jo toisessa lauseessa puhuu mielestään tärkeämmästä, eli minusta.
Et kai sitten sinäkään ole kepulainen, kun viestiäsi kuvaamaan sopii täydellisesti tämä avauksessani sanomani: ”Äärimmäisen vastenmielistä minulle on nykyään se, että kun olen aloittanut kepusta ja sen politiikasta, he välittömästi kääntävät keskustelun vain minuun”
Joten en jatka ”kesksutelua” viestistäsi, koska asiallisesti perustellen sellainen ei olisi mahdollista.Taitaa olla, että Kepussa ei kaivata henkilöä, joka cv:ssä on yksi merkintä: munakarvojen julkinen esittely?
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Voi olla niin, että eivät nuo täällä kepulaisina esiintyvät ole oikeasti sellaisia, ei, vaikka avaisi otsikolla ”Keskusta ja jotakin”, kun parin lauseen roiskaisussa jo toisessa lauseessa puhuu mielestään tärkeämmästä, eli minusta.
Joten en jatka ”kesksutelua” viestistäsi, koska asiallisesti perustellen sellainen ei olisi mahdollista.Huomaatkos Kapi yhden asian, vastineeni koski vain avauksessasi esittämääsi, siitä suoraan kopioituihin osioihin kommentoiden. Se siis vastasi täysin toivettasi pysyä avauksen aiheessa.
Tietysti kun avaat itsestäsi, myös vastineet koskee sinua. Hyvin ymmärrettävää - paitsi tietysti sinulle.
Avauksessasi ei ollut muuta asiasisältöä kuin se, että kertaisit aiemmin täällä esittämääsi ja kerroit kokemastasi. Siis koko avauksesi kerroit itsestäsi. Silloin on hyvin vaikeaa tyhtyä muusta keskustelemaan.
PS. Noita näppäilyvirheitä tulee kun tabletin pieneen virtuaalinäppikseen tämmöinen pienehkö mies (189 cm / 100 kg) kankeilla sormillaan tökkii. Turha niistä on vinoilla. - Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Joten en jatka ”kesksutelua” viestistäsi, koska asiallisesti perustellen sellainen ei olisi mahdollista.Voi Jombe reppana sinua kun et ymmärrä, ettei keskustelun avaukseksi tarvita kaltaisiasi jaaritteluja.
Keskustelemaan et aidosti pysty koska et kykene asettumaan toisen asemaan.
HUIPPUSOTILAS
- Anonyymi
Kepulaiset ei pysty asialliseen keskusteluun vaan heti alkaa törkyily.
- Anonyymi
Ei kai kukaan vakavissaan ole kiinnostunut mitä puoluetta kannatat ja mitä et.
On turha valittaa saamastasi kohtelusta. Olet itse täysin sen ansainnut.
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Kapi ei pysty asialliseen kekusteluun, vaan heti alkaa törkyily..
Kun Keskusta on järjestänyt sille armeija työpaikan, sillä ilman keskustaa ja kokoomusta suomessa ei olisi armeijaa. Olisi vain sossu-komukoiden tänne hankkima puna-armeija tuolta naapurista.
Samoin keskustalainen meijeri järjesti sille paskiaselle vielä jatkotyöpaikan.
Siitä hyvästä ollaan saaatu vain haukkumiset päällemme, sossu-komukoilta olet saanut vain rupia perseeseen. - Anonyymi
Jokainen kannattaa sitä puoluetta, joka ajaa parhaiten omaa ajatusmaailmaa. Näin se on, tai ainakin pitäisi olla. Jotkut ehkä on ohjattavissa helpommin mutta kyllä nykyään ihmiset ovat enemmän perillä asioista kuin ennen. Myös ottavat selvää asioista useasta lähteestä, etteivät mene halpaan.
- Anonyymi
Kukaan ei ole kiinnostunut AisaOssin mielipiteistä, jo vaalimenestys sen todistaa. Aivan surkean äänimäärän on ossi monissa vaaleissa saanut.
- Anonyymi
Mitäs vaaleja AU tarkoittaa? Onko jo syksyllä?
- Anonyymi
Kepuleista tuli Sipilän pääministerikauden myötä jatkossa ikuinen marginaalipuolue.
- Anonyymi
Kun meidän rakas Pääministerimme oli hieman uskonnollinen, mikä aikoinaan luokiteltiin parhaaksi valtiomies aineeksi, hyvä Pääministeri hän olikin.
Niin tämä oli myrkyä näille vasuri-pakanoille, jotka eivät ole koskaan kirkossa käyneet.
Vaan tekevät kaiken tuhon ja pahuuden mitä tehdä voi, tulevat yhteiskunnalle ja virkavallalle erittäin kalliiksi.
Toivokin ylläpidolta että jokainen lesta sanaa käyttävä viesti poistetaan. Kun ne tulee poliisia työllistävältä vasuri väeltä. Sekä niitä viestejä on tullut ainakin 10,000 kappaletta, että eiköhän se jo riittäisi...
- Anonyymi
Kepulaiset pystyy ainoastaan kekusteluun niinkuin kepureppana täällä toteaa.
Onhan tullut jo vastineita, mutta niistä huomionarvoinen on vain tämä: ”Jokainen kannattaa sitä puoluetta, joka ajaa parhaiten omaa ajatusmaailmaa. Näin se on, tai ainakin pitäisi olla. Jotkut ehkä on ohjattavissa helpommin mutta kyllä nykyään ihmiset ovat enemmän perillä asioista kuin ennen. Myös ottavat selvää asioista useasta lähteestä, etteivät mene halpaan”.
Noin varmaan yleisestikin on ja ihan hyvä niinkin. Itselläni kuitenkin puoluekannatukseni perusta on ollut vähän laajempi, eli joko omaksi edukseni, jälkeläisteni eduksi tai koko maan eduksi näkemäni puolueen toiminta. Vaikka tiedän maalaisliitto-kepulta tulleen historian saatossa paljon hyvääkin ja on sitä tullut vielä minunkin aikuisiälläni, ei kuitenkaan koskaan niin, että olisin voinut puoluetta kannattaa. Sellaisesta ei ole tuotu nytkään täällä esimerkkejä esille kepulaiseltakaan taholta.
Eilisessä viestissäni tuli esille poikani palkitseminen Sisu-auton ja samalla Suomen kuorma-autoteollisuuden pelastamisesta. Eräs heti esitti, että minun täytyisi kannattaa kepua, kun Sisu-auto saa paljon tilauksia puutavara-autoilijoilta, jotka rahtaavat puuta metsistä tehtaille, samoin myös teiden rakennustyössä käytettävien maansiirtoautojen toimittajana. Tarkoittiko hän kenties sitä, että noiden autojen ostajat ovat kepulaisia vai sitä, että kepu puolueista eniten tukee noita mainittuja töitä, jäi epäselväksi.
Tietenkin poikani kuten muidenkin jälkeläisteni menestyminen elämässään on minulle paljon tärkeämpää kuin oma menestykseni, joka on jo hyvin rajallista. Eli jos poikani näkee kepun toiminnan tavalla tai toisella tukevan hänen hankkeitaan, kannattakoon hän toki kepua. Toisaalta muut hankkeet - kuten tietotaidon ja kalustonkin myynti ulkomaille - lienevät nykyisin parhaimmat menestyshankkeet poikani firmalle.
Huolimatta itseni, jälkeläisteni tai maankin eduksi näkemästäni ja tällä palstalla kepulaisten - tai sellaisina esiintyvien - taholta kokemastani tunnen nyt kepua kohtaan sympatioita enemmän kuin aikoihin. Siihen vaikutti se, että kepu vaaleissa kokemastaan rökäletappiosta ja odotettavissa olevista vaikeista ajoista huolimatta tuli mukaan hallitukseen. Pidän sitä merkittävän vastuuntunnon osoituksena puolueelta. Minua suututti suuresti se, että vaaleissa paremmin menestynyt kokoomus halusi jäädä oppositioon kannatustaan kasvattamaan. Sehän oli kokoomuksen halu, sillä puolueen Rinteelle asettamat ehdot olivat sellaisia, että puolueessa hyvin tiedettiin, ettei Rinne voisi niitä hyväksyä. Hyvin itsekästä puolueelta tässä tilanteessa.
Olen nyt siis joutunut puhumaan paljon omista poliittisista näkemyksistäni siten herätelläkseni täällä olevia kepun kannattajia esittämään vastanäkemyksiään myös minun kuten minulle tärkeiden jälkeläisteni edun ja maan edun kannalta ja myös heidän itsensä edun kannalta. Sellaista ei kuitenkaan ole vielä tullut. Jos sitä tulee, mielelläni siitä keskustelen. Mutta jos tulee vain tuollaista, jota on lähes kaikki tähän mennessä tulleesta, tämä avaukseni saa jäädä minulta rauhaan.- Anonyymi
Kapeakatseisuudestasi johtuen et pysty maan kokonaisetua näkemään. Se ei ole lähellekään sama kuin tsadilaisen etu.
- Anonyymi
"Tarkoittiko hän kenties sitä, että noiden autojen ostajat ovat kepulaisia vai sitä, että kepu puolueista eniten tukee noita mainittuja töitä, jäi epäselväksi. "
Ymmärrys ei ole vahvimpia ominaisuuksia, tai siis se puuttuu kokonaan.
Muisteleppa nyt huolella ennen vaaleja ja vielä hallitusneuvotteluissa puhuttua. SDP ja Vihreät vaativat naama demariaatteen värisenä huutaen metsien käytön vähentämistä, avohakkuukieltoja jne. (Rinne tosin puhui sitä sun tätä aina tilanteesta riippuen, mutta kerkesi hänkin vaatimaan myös metsien käytön vähentämistä).
Keskusta piti hallitusneuvotteluissa tiukan linjansa, eikä metsien käyttöä ruveta tällä hallituskaudella hallituksen toimesta rajoittamaan. Kun metsiä käytetään, syntyy metsäsektorille, niin hakkuille, tukinajajille kuin tehtaiden ja sahojen työläisille työtä.
Tukkirekkojen omistajat voivat olla mitä puoluekantaa tahansa, mutta Keskusta piti huolen., että heillä riittää ajoja - ja poikasi tehtaalla tilauksia autoilijoilta. Siksipä poikasi voi kiittää Keskustaa, että lähivuosina sielläkin työtä piisaa.
Nyt tarkemmin ajatellen minun on myönnettävä, että tämä avaukseni oli huono. Liian itsekeskeinen jo otsikostaan alkaen. Johtui eilisiltaisesta tuohtumuksestani siitä, että olen tullut täällä eräille heidän mielenkiintonsa ainoaksi todelliseksi kohteeksi.
Olisi kai pitänyt kysyä ”miksi te kannatatte keskustaa”. Mutta olisinkohan saanut siihen vastauksia, kun ei monikaan noista täällä kepulaisina esiintyvistä ole tähänkään mennessä kertoneet juuri mitään perusteitaan puoluekannatukselleen. Eivät kai tiedä sitä. Tai eivät voi niin tehdä, kun sen kertomalla joutuisivat paljastamaan jotakin itsestään eli tulemaan pois puskistaan.
Jääköön tämä asia sitten tähän. Olkoon kukin sitä mitä on, syistä, joita hänellä on, sikäli, jos sille syitä tietävät - jota monen kohdalla epäilen.
Olen kai ollut turhan avomielinen täällä, pärstäkuvallani esiintyen kertonut paljon itsestänikin. Vaikka niin tein alkuun vain oikaistakseni täällä syystä tai toisesta minusta esitettyä mielikuvituksen tuotetta, lienee tuo avoimuus jäänyt liikaa tavakseni. Johtuen varmaan siitä, kun koskaan missään minun ei ole tarvinnut itseäni piilotella.
Nyt en kuitenkaan kerro enää enempää itsestäni enkä muustakaan. Varmaan muutamalla on tarve puhua minusta senkin edestä, mutta siitä vaan - siihen en tule nyt puuttumaan. Tuskin mihinkään muuhunkaan tällä avauksellani, en ainakaan tänään, tuskin huomennakaan, joten tämä avaukseni voi puolestani jäädä unholaan. Avaan taas sitten joskus, kun kepu siihen aihetta antaa ja silloin koetan keskittyä vain aiheeseen ja olla puhumatta itsestäni - kyllä te eräät silloinkin osoitatte, mikä teille on tärkeintä;))- Anonyymi
Vain Sinä AU olet täällä yli 16 vuotta päivystänyt ja ainoa mahdollinen törkyilijä.
Yrität nyt kiemurrella asiasta ulos, mutta totuutta et voi väistää.
Vihjaisit eilen jo täällä olosi alkutaipaleesta ja sieltä kai traumasi on peräisin.
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Olet sinä Kapi pikkusieluinen reppana, jos näistä keskusteluista tuohdut niin, että vielä seuraavanakin päivänä kirjoitat typeryyksiä.
Onko niin, että palsta hallitsee elämääsi aivan liikaa, et osaa olla tänne kurkkimatta yhtenään, tätäkin taas luet vaikka kuinka vannoit poistuvasi ja jättäväsi palstan. - Anonyymi
Hammasta purren pyjamaa päälle ja laverille köllimään. Ei edes kirjaa mukaan, kun vitutus on niin valtava...:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Sinä AU olet täällä yli 16 vuotta päivystänyt ja ainoa mahdollinen törkyilijä.
Yrität nyt kiemurrella asiasta ulos, mutta totuutta et voi väistää.
Vihjaisit eilen jo täällä olosi alkutaipaleesta ja sieltä kai traumasi on peräisin.
HUIPPUSOTILASOsuit oikeaan:l "Vihjaisit eilen jo täällä olosi alkutaipaleesta ja sieltä kai traumasi on peräisin."
Kapi tuli tänne "kaikkitietävänä" besserwisserinä, mutta kohtasi paljon, todella monia itseään fiksumpia, oikeastaan kaikki olivat häntä kyvykäämpiä asiakeskusteluun. Niinpä Kapi otti aseekseen työrkyilyn, nimittelyn, muiden vähättelyn, itsensä ylentämisen jne. Lopputulemana hänelle nauroivat kaikki, niin omat kuin vieraat. Omista mm. Mielipidepankki vinoili Kapille, ja Kapi nressukka otti ne kehuina. Samaten monen muun "samaa ieltä" olleen. Kavereita kun piti saada, niin siihen riitti, että vähänkin arvosteli Kepua. Vastapuoli, ne "kapulit" nauroivat ja alkoivat vinoilla Kapille entistä enemmän, Timo Ristimäki, OIva Härkönen ja Seppo HIetanen monen muun ohella. Siitä Kapin polla sekosi lopullisesti, Loppu onkin palstahistoriaa, munakavoineen kaikkineen. Anonyymi kirjoitti:
Osuit oikeaan:l "Vihjaisit eilen jo täällä olosi alkutaipaleesta ja sieltä kai traumasi on peräisin."
Kapi tuli tänne "kaikkitietävänä" besserwisserinä, mutta kohtasi paljon, todella monia itseään fiksumpia, oikeastaan kaikki olivat häntä kyvykäämpiä asiakeskusteluun. Niinpä Kapi otti aseekseen työrkyilyn, nimittelyn, muiden vähättelyn, itsensä ylentämisen jne. Lopputulemana hänelle nauroivat kaikki, niin omat kuin vieraat. Omista mm. Mielipidepankki vinoili Kapille, ja Kapi nressukka otti ne kehuina. Samaten monen muun "samaa ieltä" olleen. Kavereita kun piti saada, niin siihen riitti, että vähänkin arvosteli Kepua. Vastapuoli, ne "kapulit" nauroivat ja alkoivat vinoilla Kapille entistä enemmän, Timo Ristimäki, OIva Härkönen ja Seppo HIetanen monen muun ohella. Siitä Kapin polla sekosi lopullisesti, Loppu onkin palstahistoriaa, munakavoineen kaikkineen.Kauanpa olet sinäkin täällä aikaasi viettänyt. Varmaan minua paljon tiiviimmin. Mutta melko huonosti näkemääsi muistat. Parannanpa muistiasi edes C-K:n osalta:
Mielipiteitä CITY-Keskustasta
3.8.2006 12:09
- - -
”Arvon Kerimäki. Nyt on niin, että Sinä vaikutat tällä hetkellä epäasiallisimmalta keskustelijalta.
Henkilökohtaiset herjat ja haukut eivät kuulu tälle palstalle”
Keskustan puoluevirkailija Olli Riikonen
- - -
”Olemme pahoillamme Seppo Hietasen loukkaavasta kirjoittelusta ja pyydämme sitä anteeksi. Olemme kertoneet Hietaselle, millaista käytöstä edellytämme ehdokkaaltamme”
Keskustan Helsingin toimiston virkailija Sinikka Varila minulle.
- - -
"Hän oli syntynyt tyhmänä ja oli merkittävästi kehittänyt tuota luonnonvaraansa" (S:Butler)
Puoluetoveri Timo Ristimäki
- - -
"kerimäki on turha"
Puoluetoveri Oiva Härkönen
- - -
"Saitin viheliäinen paskavankkuri. Ehkä hänen kommari-stallari -juttunsa eivät olekaan mautonta leikinlaskua. Toinen vaihtoehto on silkka typeryys.”
Entinen ystävä Aslak (Environment)
- - -
”Sinua, Seppo, pidetään täysin naurettavana pellenä ilman että tippaakaan edistät sitä, mitä haluat edistää”
Jaba_43
- - -
Ystävän neuvo - tämän kerran vielä
Lopettaisit munaamasta itseäsi noilla avauksillasi.
Jaba_43
- - -
Haista sinä keripukki paska
Jaba_43
- - -
”Keris on siitäkin mainio esimerkki, että jokainen voi konkreettisesti nähdä, millaisista sielunmaisemista maailman hirmuhallitsijoita sikiää. Täydellinen oikeassa olemisen luulo, suvaitsematon suhtautuminen niihin, jotka kokee uhakseen, göbbelsmäinen mustamaalaaminen niin liioitelluilla ja valheellisilla väreillä kuin ikinä, mustavalkoisuuden korostaminen suhteellisuuden tajun täydellinen puute jne."
Mielipidepankki
- - -
Keris on mainio Kepu-mainos. Senkään takia häntä ei saisi poistaa. Yhä useampi osaa varoa Kepua. Siksi keriksen jutut pitäisi julkaista Sontasiionissa, Ilkassa yms. Kepu-myönteisissä lehdissä. Keriksen kohdalla on kyse siitä, että Kepun kannatus on niin vinoutunutta. Kaupunkien marginaalipuolueessa pääsevät esille kahjojen ohella myös täyskahjot. Tämä on yhteinen ilmiö puolueille, joiden kannatuspohja ei ole yleensä tai maantieteellisesti riittävä.
Mielipidepankki
- - -
Outolintu?
Kirjoittanut: SagittariusM-61 31.7.2006 klo 17.54
Tänään tuleekin Alfred Hitchcockin Linnut osuvasti. Aiheutanko sitten yhtä kovaa jännitystä vai.....
Noh leikki leikkinä mutta syynä on ollut poistoihin/siirtoihin yksinkertaisesti ylläpidon laatimat säännöt.
Keskustapalstan valvoja Seppo Hietaselle viestien poistojen syistä.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Kauanpa olet sinäkin täällä aikaasi viettänyt. Varmaan minua paljon tiiviimmin. Mutta melko huonosti näkemääsi muistat. Parannanpa muistiasi edes C-K:n osalta:
Mielipiteitä CITY-Keskustasta
3.8.2006 12:09
- - -
”Arvon Kerimäki. Nyt on niin, että Sinä vaikutat tällä hetkellä epäasiallisimmalta keskustelijalta.
Henkilökohtaiset herjat ja haukut eivät kuulu tälle palstalle”
Keskustan puoluevirkailija Olli Riikonen
- - -
”Olemme pahoillamme Seppo Hietasen loukkaavasta kirjoittelusta ja pyydämme sitä anteeksi. Olemme kertoneet Hietaselle, millaista käytöstä edellytämme ehdokkaaltamme”
Keskustan Helsingin toimiston virkailija Sinikka Varila minulle.
- - -
"Hän oli syntynyt tyhmänä ja oli merkittävästi kehittänyt tuota luonnonvaraansa" (S:Butler)
Puoluetoveri Timo Ristimäki
- - -
"kerimäki on turha"
Puoluetoveri Oiva Härkönen
- - -
"Saitin viheliäinen paskavankkuri. Ehkä hänen kommari-stallari -juttunsa eivät olekaan mautonta leikinlaskua. Toinen vaihtoehto on silkka typeryys.”
Entinen ystävä Aslak (Environment)
- - -
”Sinua, Seppo, pidetään täysin naurettavana pellenä ilman että tippaakaan edistät sitä, mitä haluat edistää”
Jaba_43
- - -
Ystävän neuvo - tämän kerran vielä
Lopettaisit munaamasta itseäsi noilla avauksillasi.
Jaba_43
- - -
Haista sinä keripukki paska
Jaba_43
- - -
”Keris on siitäkin mainio esimerkki, että jokainen voi konkreettisesti nähdä, millaisista sielunmaisemista maailman hirmuhallitsijoita sikiää. Täydellinen oikeassa olemisen luulo, suvaitsematon suhtautuminen niihin, jotka kokee uhakseen, göbbelsmäinen mustamaalaaminen niin liioitelluilla ja valheellisilla väreillä kuin ikinä, mustavalkoisuuden korostaminen suhteellisuuden tajun täydellinen puute jne."
Mielipidepankki
- - -
Keris on mainio Kepu-mainos. Senkään takia häntä ei saisi poistaa. Yhä useampi osaa varoa Kepua. Siksi keriksen jutut pitäisi julkaista Sontasiionissa, Ilkassa yms. Kepu-myönteisissä lehdissä. Keriksen kohdalla on kyse siitä, että Kepun kannatus on niin vinoutunutta. Kaupunkien marginaalipuolueessa pääsevät esille kahjojen ohella myös täyskahjot. Tämä on yhteinen ilmiö puolueille, joiden kannatuspohja ei ole yleensä tai maantieteellisesti riittävä.
Mielipidepankki
- - -
Outolintu?
Kirjoittanut: SagittariusM-61 31.7.2006 klo 17.54
Tänään tuleekin Alfred Hitchcockin Linnut osuvasti. Aiheutanko sitten yhtä kovaa jännitystä vai.....
Noh leikki leikkinä mutta syynä on ollut poistoihin/siirtoihin yksinkertaisesti ylläpidon laatimat säännöt.
Keskustapalstan valvoja Seppo Hietaselle viestien poistojen syistä.Kovasti on Jombeen kolahtanut koska on huono/vääristynyt itsetunto.
Sinä jostakin syystä kuvittelet omaavasi oikeuden tehdä muille mitä vain, mutta et itse kestä edes sitä jos Sinua leikillisesti Munakarva-aliupseeriksi tituleerataan vaikka sille on ihan faktapohjaakin. Anonyymi kirjoitti:
Kovasti on Jombeen kolahtanut koska on huono/vääristynyt itsetunto.
Sinä jostakin syystä kuvittelet omaavasi oikeuden tehdä muille mitä vain, mutta et itse kestä edes sitä jos Sinua leikillisesti Munakarva-aliupseeriksi tituleerataan vaikka sille on ihan faktapohjaakin.Höpö höpö, minuun kolahtamisesta. Halusin vain oikaista sinua, kun olit niin huonomuistinen, että todellisuudessa kaikki tapahtui päinvastaisesti kuin sinä kerroit.
Hietaseen varmaan kolahti syystä, josta kepun Sinikka Varila minulle sähköpostikirjeessään kertoi. Siihen kai loppui Hietasen kunniakas kepupoliitikon ura:))- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Höpö höpö, minuun kolahtamisesta. Halusin vain oikaista sinua, kun olit niin huonomuistinen, että todellisuudessa kaikki tapahtui päinvastaisesti kuin sinä kerroit.
Hietaseen varmaan kolahti syystä, josta kepun Sinikka Varila minulle sähköpostikirjeessään kertoi. Siihen kai loppui Hietasen kunniakas kepupoliitikon ura:))Huonosti sinäkin kapi muistat munakarvojesi kuvaamisen. Puhut saunakuvista, vaikka varmasti muistat faktat ja analyysisi "harvat ja harmaat"...:)))
- Anonyymi
Tuntuu oudolta kun tuossa viestissä pyydettiin kapin hieman rauhoittua.
Kun se kävi keskustan päälle kynsin hampain, Niin viesti poistettiin, kysynkin ollaanko me suomessa vai sossu-komukoiden venäjällä????????????
Minä ainakin maksn veroni suomeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Täytyipä vielä pistäytyä täällä, kun luin niin mielenkiintoisen uutisen! Ei se uutinen mitenkään liity avaukseni aiheeseen, mutta kun en viitsi siitä uutta avausta tehdä, kun se ei kuulu varsinaisesti kepupolitiikkaan, mutta laitan sen kuitenkin tiedoksi tänne.
Uutinen on Alma-median suorittama tutkimus, jonka mukaan Pekka Haavisto on ylivoimainen suosikki seuraavaksi presidentiksemme. Ei kai suurikaan yllätys sikäli, että toiseksi suosituinhan Haavisto oli jo v. 2012 presidentinvaaleissa päihittäen silloin vielä kepun ehdokkaana olleen Paavo Väyrysen ja vielä suositumpi hän oli v.2018 vaaleissa ollen hyvin selvästi toiseksi suosituin Niinistön jälkeen.
Tuossa Alma-median nyt tekemässä kyselyssä Haavisto on selvä ykkönen jokaisella tutkimuksen maantieteellisellä suuralueella.
Ammattiaseman suhteen tarkasteltuna Haavisto on niin duunareiden kuin johtajienkin ykkössuosikki. Voimakkainta hänen kannatuksensa on työntekijöiden sekä ylempien toimihenkilöiden keskuudessa. Haavisto on suurin presidenttisuosikki kaikissa tutkimuksen tuloluokissa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/alma-selvitti-pekka-haavisto-on-ylivoimainen-suosikki-presidentti-sauli-niiniston-seuraajaksi-koko-suomi-duunareista-johtajiin-aanestaisi/c63a7b37-889e-438e-b1c0-a34ded116139
Minä tuskin olen enää äänestämässä seuraavissa presidentinvaaleissa, mutta jos olen, niin tuon kyselyn mukaan kuuluisin ikäryhmään, jossa Olli Rehn ja Jan Vapaavuori nauttisivat suurta kannatusta. Eivät nuo kumpikaan olisi minulle vastenmielisiä ehdokkaita, mutta stadilaisena kai äänestäisin Vapaavuorta, jos jompaakumpaa noista pitäisi äänestää.
Ehkä kuitenkin äänestäisin Haavistoa osoittaakseni vanhana iki-heteronakin olevani vapaamielinen seksuaaliasioissa, kun minulla ei ole koskaan ollut identiteetistäni sellaista epävarmuutta, kuin tällä palstalla eräillä, jotka tietty saunakuvani sai kiihkeästi pohtimaan, että onko minulla sitä tiettyä karvoitusta vai ei;))
Näissä hauskoissa ajatuksissa - öitä!- Anonyymi
Hyvä että Haavisto on suosittu nyt. Kaavahan menee niin, että vuosia ennen vaaleja suosionsa huipulla oleva jää itse vaaleissa tappiolle. Viime metreillä suosioon ja presidentiksi nousee joku ennakkoon vähemmän mediahuomiota saanut,
Jutta Urpilainen tulee nousemaan seuraavien presidentinvaalien ilmiöksi. Monesta syystä. Hänet syrjäytettiin raa'asti SDP puheenjohtajan paikalta miesvaltaisen ay-juntan toimesta, vasemmistonaisten kosto on suloinen.
Nostetan Jutta pressaksi, siitäs sait Antti!!
Juttaa voi kannattaa myös ne ei-vasemmistolaiset sarisairaanhoitajat, joiden äänillä Halonenkin aikanaan nousi. Jopa vihreistä voi feministisimmät vaihtaa Pekan Juttaan.
Näkymätön komissaarius mahdollistaa myös virhedettömyyden, kun et tee mitään, et tee virheitäkään. Siinäpä se.
Seuraava presidentti - Anonyymi
"...tietty saunakuvani sai kiihkeästi pohtimaan, että onko minulla sitä tiettyä karvoitusta vai ei;)) ..."
ja hörönlörön Kapi.
Ei tuota tarvinnut pohtia, kun itse esitit munakarvoistasi kuvan ihan analyysien kera.
Niin sinua silloin(kin) vedätettiin. - Anonyymi
Miksi kuiten AU esiinnyit täällä alasti miehille?Eikö se kerro ihan muusta kuin heteroudesta?
HUIPPUSOTILAS
- Anonyymi
En kannata kepua koska se valhetelee työvoima teservistä Halla-aho ei valetele.
Edellisessä jo hyvät yöt toivoteltuani tässä jo vuoteeseen mennessäni kuitenkin vielä vilkaisin tänne ja kun näin noiden eräiden - kenties saman - puhetta vedätyksestä, niin vielä kysyn: kumpi onkaan vedättäjä; hän, jonka vetovoima vetää eräitä pohtimaan, onko sitä karvoitusta vai ei, vai hänkö, joka sellaista pohtii?
Kas siinäpä teille mietittävää unettomaan yöhönne!- Anonyymi
No eipä tuota tarvitse miettiä, asia kun on selvä, hohohhohohoooooo...
Kyllä se olet sinä Kapi jota täällä vedätetään yhtenään. Silloinkin kun munakarvojasi kuvasit ja palstalla kuvia esittelit. - Anonyymi
Hoh, hoh,hoo..Kyllä sinä kapi olet kaikkien vedätettävien äiti. Huvittaa nämä sinun yrityksesi pestä musta valkoiseksi.
- Anonyymi
Näissä HUUskoissa ajatuksissa - öitä!
Uusisuomi on nimestään huolimatta uusi islam -lehti jonkinlainen teidontaja jotta vältämme sanaa tiedonantaja ja itse huusko - ollut joskus arvopaperin toimittaja uskomatonta - on pahimman laatuinen suomalaisvastainen mädättäjä
- Anonyymi
Kepu on Suomen ulkopolitiikan mädättäjä joka istui kokoomuksen äänillä Kekkosen aikana nuolemassa eri tasoilla Kremlin diktatuuria. Maalaisliitot hävisivät Euroopasta 1970-luvulla mutta Kepulle riitti nimen muutos ja se sai 45 vuotta lisäaikaa, nyt sen tuho on koittanut (on olemassa kepulaisia kuten Olli Rehn jotka sisäisen suomalaisen herrahissin takia saavat kansainvälisiäkin virkoja, mutta mitään kannatusta tällaisilla ei globalisaatiossa enää ole Kepu joutuu istumaan EU:ssa Alde-ryhmässä joka vastustaa maataloustukia tukee EU-liittovaltiota ja on mahdollisimman alkiolaisvastainen). Teknisesti nyt 2019 vaaleissa Halla-aho Suomessa ja Sebstian Tynkkynen Oulussa romuttivat Kepun kannatuksen pienpuolueeksi Kempele-Sipilän mennessä kutsumaan matuja Suomeen rajat auki tulkaa meille -puheillaan. Tästä ja Oulun raiskauksista tuli helppo aloitus prosessille: kepu ulos politiikasta nyt 45 vuotta myöhässä
- Anonyymi
Paskaa puhut AU nuolemisesta. Kekkonen hoiti mestarillisesti Suomea pikku hiljaa yhä riippumattomammaksi Nliiton vaikutuspiiristä.
Kyllä Sinun motiivit tuohon paskan lappamiseen täällä laajemminkin ymmärretään.
Olet saitin inhokki numero yksi ja kohtelusi on sen mukaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskaa puhut AU nuolemisesta. Kekkonen hoiti mestarillisesti Suomea pikku hiljaa yhä riippumattomammaksi Nliiton vaikutuspiiristä.
Kyllä Sinun motiivit tuohon paskan lappamiseen täällä laajemminkin ymmärretään.
Olet saitin inhokki numero yksi ja kohtelusi on sen mukaista.Siitä ei ole kysymys vaan siitä että röyhkeä kepu sai jatkaa 45 vuotta politiikassa kun koko muu Eurooppa vapautui maalaisliitosta ELI EU:SSA EI OLE MAALAISLIITTORYHMÄÄ ja täällä vielä joku Kulmuni rehentelee hallituspuolueena
Kekkosen historiallinen analyysi on eri asia kuin Kepun hörhöjen jatkaminen politiikassa vain Suomessa kun muualla moisista on vapauduttu, ei ole maanviljelöitä enää mutta kepu täällä vain herrastelee ollirehnien muodossa, sisäisiä kähmintöjä
Ja HALLITUKSESSA istuu ketkut-Kaikkonen viisi kuukautta linnaa rakenteellisesta korruptiosta saanut ISTUU MIINISTERINÄ menepä kertomaan jollekin vaikka Englannissa että tällainen on mahdollista kepuliassa
Tällaiset tavat opittiin YYA-kaudella kun pelättiin puna-armeijan miehitystä, kepulaiset (ja myös Kekkonen) saivat tehdä mitä tahansa eikä niistä kerrottu niin kuin nykyisin eli YYA-kaudella mädättäjätapansa oppineen Kepun puuhat jatkuvat vielä 45 vuotta yli sen ajan kuin maalaisliittoja pitäisi enää olla politiikassa
KEPU ON KOKO AJAN UMPIKUJASSA EU:SSAKIN ei mitään vaikutusvaltaa kun maalaisliittoja ei enää ole ja Alde on KAUPUNKILIBERAALIPUOLUE
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/toimikankaanniemi/159426-vayrynen-on-umpikujassa-aldessa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei ole kysymys vaan siitä että röyhkeä kepu sai jatkaa 45 vuotta politiikassa kun koko muu Eurooppa vapautui maalaisliitosta ELI EU:SSA EI OLE MAALAISLIITTORYHMÄÄ ja täällä vielä joku Kulmuni rehentelee hallituspuolueena
Kekkosen historiallinen analyysi on eri asia kuin Kepun hörhöjen jatkaminen politiikassa vain Suomessa kun muualla moisista on vapauduttu, ei ole maanviljelöitä enää mutta kepu täällä vain herrastelee ollirehnien muodossa, sisäisiä kähmintöjä
Ja HALLITUKSESSA istuu ketkut-Kaikkonen viisi kuukautta linnaa rakenteellisesta korruptiosta saanut ISTUU MIINISTERINÄ menepä kertomaan jollekin vaikka Englannissa että tällainen on mahdollista kepuliassa
Tällaiset tavat opittiin YYA-kaudella kun pelättiin puna-armeijan miehitystä, kepulaiset (ja myös Kekkonen) saivat tehdä mitä tahansa eikä niistä kerrottu niin kuin nykyisin eli YYA-kaudella mädättäjätapansa oppineen Kepun puuhat jatkuvat vielä 45 vuotta yli sen ajan kuin maalaisliittoja pitäisi enää olla politiikassa
KEPU ON KOKO AJAN UMPIKUJASSA EU:SSAKIN ei mitään vaikutusvaltaa kun maalaisliittoja ei enää ole ja Alde on KAUPUNKILIBERAALIPUOLUE
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/toimikankaanniemi/159426-vayrynen-on-umpikujassa-aldessa/Kyllä Keskustan mukana olo hallitsemisessa vakauttaa toimintaa suuresti. Sinä AU et sitä vain ymmärrä koska olet laumasielu vailla itsenäistä kykyä ajatella. Lisäksi traumasi näyttää parantumattomalta.
En ole minkään puolueen jäsen, mutta kannatan aina avoimuutta, asiallisuutta jne koska ne ovat tae vakaudesta.
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Keskustan mukana olo hallitsemisessa vakauttaa toimintaa suuresti. Sinä AU et sitä vain ymmärrä koska olet laumasielu vailla itsenäistä kykyä ajatella. Lisäksi traumasi näyttää parantumattomalta.
En ole minkään puolueen jäsen, mutta kannatan aina avoimuutta, asiallisuutta jne koska ne ovat tae vakaudesta.
HUIPPUSOTILASÄlä moiti kapia syyttä. Hänkin jo ymmätäää, että Keskustan mukana olo hallitsemisessa vakauttaa toimintaa suuresti. Näin näkyy sanoneen: "tunnen nyt kepua kohtaan sympatioita enemmän kuin aikoihin. Siihen vaikutti se, että kepu vaaleissa kokemastaan rökäletappiosta ja odotettavissa olevista vaikeista ajoista huolimatta tuli mukaan hallitukseen. Pidän sitä merkittävän vastuuntunnon osoituksena puolueelta".
Niin se on Keskustan vastustajankin järki kasvanut iän myötä.
- Anonyymi
Mitään asiallista AisaOssi ei ole ikinä kirjoitellut, pelkkää roskaa syytänyt.
- Anonyymi
Ministeri ketkukaikkosen (5 kuukautta linnaa rakenteellisesta korruptiosta) menetelmä saa jatkoa Rinteen hallituksessa. Lianderssonilaisten kommunistien korruptiohuijaus paljastettiin
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ministeriosta-tyly-arvio-vasemmistoliittoon-kytkeytyvasta-avustusjarjestosta-kanavoi-itselleen-suuria-summia-lain-vastaisella-konstilla/c7601467-7e91-4644-afb1-4a1b03a82225 - Anonyymi
Kuka nyt lestakepuleita ja lahkolaispuolueita nyt muutenkaan äänestäisi...
Niinpä. Niin paljon minuun kohdistettua törkyä on tullut palstalle ja tälle avauksellenikin, että täytyy vielä käydä tämä tosiasioilla puoleltani päättämässä:
Monena olen ollut elämässäni, mutta sen moninaisissa vaiheissa en koskaan sellaisessa asemassa, että minun olisi ollut järkevää olla maalaisliitto-kepun kannattaja. Avaukseni toisessa kappaleessa kerron tälle perusteita. Kolmannessa kappaleessa vakuutan, että en silti ole kepuvihaaja. En todellakaan, vaan tunnen historiasta maalaisliitolle myönteisiä asioita ja toivon nykykepullekin menestystä sillä alueella, joka sille on tärkein. Myös puolueen kannattajista minulla oli ennen tälle palstalle tuloa enemmän myönteisiä kuin kielteisiä näkemyksiä. Ensimmäisen vaimoni äiti - siis anoppini - oli aktiivi maalaisliittolainen, sellainen kai oli oma äitinikin avioliitossaan isäpuoleni kanssa, myös veljistäni yksi, minua parikymmentä vuotta nuorempi on kai kepulainen, kun ainakin hänen kaveripiirissään on paikallisia kepuvaikuttajia. Työelämässänikin, en armeijassa vaan sitten Valiolla tulin tuntemaan muutamia kepuaktiiveja, oikein mukavia ja yhteistyökykyisiä he olivat.
Avaukseni neljännessä kappaleessa tuon sitten esille syitä, joiden vuoksi minusta on tullut kepukielteinen. Enemmän kuitenkin vain tällä palstalla kuin muualla, sillä tällä palstallani tuntemikseni tulleet kepulaisina esiintyvät sen ovat saaneet aikaan. En minä missään muualla ole esittänyt sellaista kepukielteisyyttä kuin täällä. Tänä aamuna Valion kaupassa käydessäni - josta jo klo 12.39 kerroin Valion mainostaja Matti Vanhasesta tehdyllä avauksella - tapasin siellä lähes ikäiseni Valio-eläkeläisen, jonka tiedettiin olevan innokaskin kepulainen, mutta oikein hyvät välit meillä oli palvelusaikanamme ja mukavaa juttua meillä riitti nytkin, emmekä politiikasta puhuneet sanaakaan.
Eli varsin rajallisessa ympäristössä minun ”kepukielteisyyteni” on ilmennyt, eli vain tällä palstalla ja syistä, joita olen tuonut esille. Tämä palsta ei kuitenkaan ole minulle ollut tänäkään aikana elämässäni keskeistä, jota se näyttää olevan noille, jotka ovat jatkuvasti kimpussani herjoineen ja harhoineen.
Monena olen ollut elämässäni, mutta en minä niiden eri vaiheissa eräiden - varsinkin erään - tavoin enää elä. Jo kauan olen elänyt vain eläkeläisen elämää ja siinäkin on monenlaista riittänyt. Jos minun täytyisi yrittää yhä elää jotakin menneisyyteni vaihetta, sillä ylpeilläkseni, minulla olisi vaikeuksia valita se aihe. Olisinko sotilas, isännöitsijä vai jotakin muuta. Ehkä päätyisin olemaan metsuri, tukkijätkä, joka varmaan oli elämäni haasteellisen vaihe, tulla 18-vuotiaana täältä Stadin kevyistä töistä lappiin metsäkämpälle, ottaa savotan johdolta ”förskottia”, jolla ostaa pokasaha, kirves ja kumiteräsaappaat ja painua korpeen kaatamaan, karsimaan ja katkomaan Lapin kynttelikuusia propseiksi. Se varmaan oli kovin paikka elämässäni, mutta siitäkin selvisin. Ja sielläkin tulin tuntemaan maalaisliittolaisia, joita oli hevos- ja rekipeleillä niitä minunkin ”tuotteitani” lanssiin ajamassa, paikallisia talonpoikia he olivat ja vaikka kaikki ”jätkät” eivät heistä kovin pitäneetkään, oikein hyvin minä heidänkin kanssa pärjäsin.
Tämän vain vielä halusin sanoa tämän avaukseni päätteeksi ja kaikki sanomani on totta. Heti tämän alussa sanon, että monena olen ollut elämässäni. Se on todellakin totta. Olen kai tehnyt oikeitakin asioita, kun aina olen selviytynyt, enkä ihan huonostikaan. Tämä pätee niin työelämääni kuin yksityiselämäänikin, jossa olen kyllä tehnyt virheitäkin, mutta kai niistä sitten oppinut, kun enemmän olen saanut kokea onnea kuin onnetonta oloa, joskin ilojen ohella myös surua. Elämäähän kaikki on ollut. Jo kauan elämässäni on ollut tämä eläkeläisvaihe, mutta elämäähän tämäkin on ollut koko ajan, aivan muualla kuin tällä palstalla, joskin olen kai liiankin paljon ollut myös täällä sillä perusteella, jonka sanon profiilillanikin, johon vielä linkki tässä:
https://www.suomi24.fi/profiili/kapi_- Anonyymi
Kumma ?kun tuollainen vasemmistolainen päässyt Valiolle ?
Siinä on kyllä pettänyt sisäänpääsy kontrolli.- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma ?kun tuollainen vasemmistolainen päässyt Valiolle ?
Siinä on kyllä pettänyt sisäänpääsy kontrolli.-Pitäiskö Valiollaolla kontrolli että vain kepulaisia töihin otetaan? Ei niitä Hesasta löytyis tarpeeksi pääkonttorille.
Ei kai sellaista puolue kontrollia ole muillakaan yrityksillä. Osaajia ne haluu töihinsä. Kepulaisetkin pääsisi vaikka tehtaisiin ja rakennuksille. Kierosti niitä siellä kyllä katsottaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäiskö Valiollaolla kontrolli että vain kepulaisia töihin otetaan? Ei niitä Hesasta löytyis tarpeeksi pääkonttorille.
Ei kai sellaista puolue kontrollia ole muillakaan yrityksillä. Osaajia ne haluu töihinsä. Kepulaisetkin pääsisi vaikka tehtaisiin ja rakennuksille. Kierosti niitä siellä kyllä katsottaisi.Tiedätkö kuka Valion omistaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö kuka Valion omistaa ?
Suomen maitotilat sen näkyy omistavan. Tämän mukaan
https://www.valio.fi/yritys/
Ei siinä kuitenkaan sanota että sen omistaisi kepu.
Hyvä mainosisku Valiolta. Sen se on aina osannut. Tekijät tuskin kepulaisia. Anonyymi kirjoitti:
Suomen maitotilat sen näkyy omistavan. Tämän mukaan
https://www.valio.fi/yritys/
Ei siinä kuitenkaan sanota että sen omistaisi kepu.
Hyvä mainosisku Valiolta. Sen se on aina osannut. Tekijät tuskin kepulaisia.Käsittääkseni Valion omistajia ovat yksittäiset meijerit. Eivät siis maitotilat, vaikka ne olisivatkin noiden meijereiden jäsenomistajia.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814