Helsingin Saalemissa jumalanpalvelus

Anonyymi

Kyllä ovat siellä helluntaikirkossa alas menneet, kuin pimeyden luolasta. Masentavaa ja järkyttävää.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En edes TVa avannut tämän lähetyksen vuoksi!!

      En katsele Saalemia myöskään netissä, se on saastunut pesä tämän Yrjölän pariskunnan työn tähden.

      Siellä ei ole enää oikeaa vanhimmistoa, vaan naiset ovat päässeet päsmäröimään asioihin, joille UT ei anna sijaa eikä oikeutta!

      On tämä kauhistuttavaa katseltavaa, miten Pyhyys ja järjestys on väistynyt niin Saalemista kuin niin monesta muustakin helluntaisrksta!! Jumalan Henki on yksinkertaisesti työnnetty syrjään ja silloin on poistunut myös Seurakunnan Pää!

      Lienen jo vuosia sitten tästä ensi kerran maininnut ja aikanaan vielä oikeaa vanhimmistoa Mika Yrjölästä varoittanut!

      DoctorT

      • Anonyymi

        Helluntailaisuudessa vaikuttavat muutamat monen polven suvut ja yksi näistä on Yrjölän suku.

        Jännä piirre, toisin kuin äkkiseltään herätyskristityiltä odottaisi, on tuo, joidenkin näiden (ei kaikkien!) sukujen ylemmyydentunto tavallisen kansan hellareita kohtaan, joita ovat ne muut, ehkä päälle 40 000 hellureita. Yrjölöissä on siis muhinut ylpeys, että he ovat jotain enemmän kuin muut?

        Oliko mahd. Mikan isoisä juurikin, aikoinaan lähetyslaiva Ebenezerillä toiminut Toimi Yrjölä? Tämähän oli aivan historiallista toimintaa Helluntaiherätyksessä. Ainakin siitä julkisuudessa = helluntailaisten kesken, puhuttiin paljon ja rahaa heille keräättiin, siinä kuin muutamille muillekin, "suurille" lähetystyöntekijöille.

        https://www.helluntaiseurakunnat.fi/uutiset/2014/3/3161/elokuvassa_helluntailahetyksen_historiaa_1910-luvulta_nykypaivaan

        Luuleeko Mika Yrjölä, että Saalem-seurakunta on "hänen"? Pikku keisarin? Tuollainen ylimielinen pelle, omine järjestelyineen, on siis tuhonnut (jo muutaman edeltäjänsäkin ohella), ennen Suomen suurimman ja kenties eräällä tavoin johtavimman ja esikuvaa osoittaneen helluntaiseurakunnan.

        Voisi sanoa, että Saalemin mahalasku alkoi eräässä mielessä jo Kai Antturista. Hän oli kylläkin uskonopissaan tiukka, mutta kyllä Saalemista lähti se vanha herätysfiilis jo Mannisten, niin Eino Ilmarin, kuin hetkellisesti Veikonkin, siirryttyä joko suoraan iäisyyteen tai jälkimmäinen pitkäaikaisesti muihin evankeliumintehtäviin. Manniset eivät koskaan olleet koppavia. Heillähän on jopa osin aristokraattisetkin sukujuuret, joten ilmeisesti juuri tästä syystä. Aidosti arvokkaan, yhteiskunnallisen taustan omaava ei kukkoile, vaan osaa nöyrästi elää myös "tavallisen rahvaan" keskellä.

        Uskoontulleiden alkoholistien ja kadunmiesten kuoro, flyygeliä soittaa Veikko Manninen:

        Uusi laulu kadulta - Kerron hänestä:
        https://www.youtube.com/watch?v=8qcrzpn7AC8
        .


    • Anonyymi

      Jaak.1:27 Biblia (1776) Se on Isälle ja Jumalalle puhdas ja saastatoin jumalanpalvelus: oppia orpoja ja leskiä heidän murheessansa, ja itsensä saastoinna maailmassa pitää.

      • Anonyymi

        Eikö tosiaan aikuinen mies osaa mittään muuta kuin pilkata ja kostaa? Antikristuksen antti on näköjään ottanut virakseen kostamisen hellareille ja hellarit ovat hänen mielestään syyllisiä siihen, ettei hänellä ole mitään kokemusta elävästä Jumalasta, vaan hänellä, antikristuksen antilla on kuollut uskonto eikä uskovan näytteleminen ole hänelle pelastusvarmuutta.


      • Anonyymi

        Minäkin olin surullinen ,kun katsoin. Sana rististä ja sovituksesta ja synnistä puuttui. Itseä koroitettiin minä,minä,minä. Lopussa kutsuttiin tanssimaan eteen . Mitä tällaisesta tilaisuudesta saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin surullinen ,kun katsoin. Sana rististä ja sovituksesta ja synnistä puuttui. Itseä koroitettiin minä,minä,minä. Lopussa kutsuttiin tanssimaan eteen . Mitä tällaisesta tilaisuudesta saa?

        Katsoit tv:ä väärää aikaan ja vääärältä kanavalta. Olisit katsonut Alfa tv puoli yhdeksän aikaan. Erwin Lutzer julisti sovitusta ja sanaa rististä.


    • Anonyymi

      Helsingin Saalemista kuin myös Lähetysseurakunnasta Iso-Robalta on myös lähdetty perustamaan ja liittymään torontolaisuuteen kytköksissä oleviin karismaattisiin seurakuntiin. Eräs sellainen on Station seurakunta johon jotenkin liittyy Anssi Tiittanen sanoko hän Patmos Radion haastattelussa olleensa jopa perustamassa yhtä Station seurakunnan toimipistettä joidenkin muiden ihmisten kanssa.

      Monet helluntaikirkko tai seurakunta julkkikset ovat sitä vain tuon liikkeen piirissä aika nevöhööd ovat muualla ehkä jotkut saattaa olla musiikkituotannon kautta tiedettyjä mutta niin.

    • Anonyymi

      Tunnelma oli kuin manalassa. Ristiä ei näy missään. Saalem on Hillsongin etäispääte.
      Uusapostoolisia lauluja. Ylistystä eli mantran toistoa suurin osa kokouksesta. Tämä ylistystyyli levisi kaikkiin (?) helluntaiseurakuntien n. 10 vuotta sitten. Puheet jäi kuuntelematta.

      • Anonyymi

        Se on sitä Yrjölän rakastamaa henkilaulua vai mitä kielillä laulua onkaan vaikka kuinka kauan ja painostava musiikki soi taustalla. Ylistyslauluja on hyviäkin olemassa mutta tuonne on tarkoituksella valittu ne joissa toistellaan samaa eikä varsinaista sanomaa oikein ole vaikka vois ajatella, että ois tuohonkin voinut enemmänkin laittaa kuin kertsin joka on keskiössä jota jankataan melkein koko laulu alusta loppuun.


    • Anonyymi

      Onko Saalem helluntaikirkon lippulaiva ja tien näyttäjä?

      • Anonyymi

        On kai ja muutenkin niitä tulevaisuuden tekijöitä, kuten pastori Teuvo Tikkanen mainosti.


    • Anonyymi

      Tällaiseen seurakuntaan antikristuksen sanoma uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Kyseessähän ei tietenkään ole enää seurakunta, koska seurakunnan tunnusmerkit puuttuvat.

    • Anonyymi

      Ei vain Helsingin Saalemissa vaan monessa muussakin helluntaiseurakunnassa ympäri Suomea on käynyt niin, että tietyt suvut ovat kaapanneet vallan. Kaikki niiden sukujen jäsenet eivät ole välttämättä uskossa ollenkaan. Se on surullista ja pilaa seurakunnan hengen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe