Tämän palstan vaikutus Keskustan kannatukseen

Ensiksi on sanottava, että täällä esitetyn vaikutus Keskustan - jatkossa tuttavallisesti kepun - kuten minkä tahansa puolueen kannatukseen on minimaalinen siksikin, kun täällä kirjoittelevat ovat kovin vähäinen joukko äänestäjinä. Jotain pientä kuvaa puolueesta voi kyllä tulla sen perusteella, millaisiksi puolueen kannattajat nähdään täällä. Se kuva voi ehkä kantautua hieman kauemmaksikin.

Noin ollen kepun kannattajien - kun ollaan kepun palstalla, puhun ensin heistä - kannattaisi tuoda asiallisesti, mieluusti perustellusti esille konkreettisia esimerkkejä puolueen mielestään hyvistä tavoitteista ja teoista politiikassaan. Sellaisiakin on ollut ja on varmaan edelleen.

Tarkoittamaani puolueen hyväksi toimimista ei ole, jos otsikoi avauksensa ”Keskusta - ja jotain” ja roiskaisee jatkoksi pari lausetta ilman perusteita - ja alkaa sitten nähdä harhojaan ja rääviä niistä. Kepulle ”gloriaa” ei tuota sekään, jos esiintyy täällä jonakin sellaisena, joka on helppo nähdä valheelliseksi.

Myös kepun vastustajien toivoisin pysyvän puolueen asiallisessa kritisoimisessa. Sellaista ei ole ”lestoista” rääviminen, sillä lestadiolaisia on maassamme varsin vähän, joten heillä olisi vähäinen vaikutus kepun politiikassa vaikka he kaikki olisivat puolueen kannattajia.

Kepun vastustajienkin taholta tulee tänne myös muuta yhtä vastenmielistä törkyä kuin kepun kannattajiltakin. Sellainen kääntyy heidän tarkoitustaan vastaan - sikäli, jos tarkoituksenaan on liata kepun kuvaa ja pienentää sen kannatusta.

Lienee kuitenkin niin, että noissa kummassakin edellä tarkoittamissani on paljon vain ns. trolleja, joutilaita turhimuksia, joilla ei ole mitään poliittista kantaa tai ei ainakaan kykyä ilmaista sitä asiallisesti ja siitä turhautuneina käyttäytyvät sitten noin. Jos heillä on puoluekanta, heihin pätee sama, jonka täällä aikoinaan eräs erääseen toiseen puoluetoveriinsa hermostuneena totesi Samuel Butleria lainaten. ”Hän on syntynyt tyhmänä ja sitten merkittävästi kasvattanut sitä luonnonvaraansa”.

Minä en ole koskaan ollut enkä ole nytkään asemassa, jossa näkisin kepun parhaaksi puolueeksi omien etujeni, jälkeläisteni edun tai maan edun kannalta. Mutta en ole kepun vihaajakaan, vaan näen sen olleen historiassamme moniin asioihin myönteisenä toimijana ja näen sille edelleen olevan tarvetta sillä alueella, joka puolueella on keskiössä. Puolue on aina osoittautunut myös yhteistoimintakykyiseksi muiden puolueiden kanssa ja samaa sen toivon osoittavan edelleen, nykyisessä hallituksessakin.

Tällä kirjoituksellani ei tietenkään ole vaikutusta puolueiden kannatukseen edes tässä ”minipiirissä”. Toivon, että tällä kuitenkin olisi edes pieni vaikutus niin, että yrittäisimme käyttäytyä asiallisemmin. Täällä yhä yleisemmäksi tulleeseen törkyilyyn kyllästyneinä monet hyvät asiakeskustelijat niin kepulaiselta kuin myös vastapuolelta ovat palstan jättäneet. Harmi, sillä asiakeskustelu täällä kuten aina muuallakin on mukavaa. Sellainen on mahdollista vähemmilläkin kirjallisilla kyvyillä.

Törkyilyn ainoana tuloksena on vain törkyilijän oman kuvan likaantuminen, hänen leimautumisensa kyvyttömäksi muuhun. Sen ei luulisi tuntuvan törkyilijästä kivalta, vaikka hän pysyisi siellä puskapiilossaan.

64

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juha-Lesta Sipilän sinipiikahallituksen aikakausi tulee varoittavana esimerkkinä ikuisesti jäämään Suomen poliittiseen historiaan.

Äänestäjien poliittinen muisti on sen myötä vihdoin ja viimein tullut takaisin tuleviin vaalikuvioihin, ja siintä erittäin syvä kiitos Juha-Lestalle koko sielun pohjilta, kiitos.

• Sipilää voidaan kritisoida hänen johtamansa hallituksen tekemisistä, olen minäkin niin tehnyt muutamista asioista. Samoin siitä, että hän otti ne persujen luopiot - sinipiioiksi kutsumasi - hallituksensa ottopojiksi. Olen ollut täällä sitä mieltä, että hänen olisi pitänyt tuolloin jatkaa lentoaan Kultarantaan ja jättää hallituksensa eropyyntö presidentille.

Mutta sinähän vain herjaat Sipilää hänen lestadiolaisuutensa vuoksi. Ihmisiä ei saa herjata hänen uskontonsa, ei islamin, juutalaisuuden tai kristinuskon minkään lahkolaisuuden vuoksi, se on asiatonta, törkeää ja typerää.

Olen tullut tuntemaan monien uskontojen ihmisiä ja tuntemani ovat olleet oikein hyviä ihmisiä. Lestadiolaisista tunnen lähemmin vain yhden perheen ja oikein hyviä ihmisiä hekin ovat, vaikka ovat kai sitä lahkon jyrkempää haaraa kuin Sipilä. Sipilän toiminnan taustalla ei liene koskaan paljonkaan vaikuttanut hänen lestadiolaisuutensa, aivan muut vaikutteet ovat olleet ohjaavampina toiminnassaan niin bisneksessä kuin politiikassakin.

• Vielä tuohon: Jos Sipilää halutaan kritisoida, häntä täytyy kritisoida muulla perusteella kuin hänen lestadiolaisuudellaan. Tässä pätkä puoluetoverinsa Olli Rehnin uutuuskirjasta, joka on tuotu esille tuossa alempana avauksella Keskustan presidentinvaaliehdokas alkaa tulla selviöksi..?

”Sipilän hallituksen heittäytymistä ns. Hansa-liittoon eli Hollannin, Irlannin, balttien ja Pohjoismaiden ryhmään, Rehn suomii suorasanaisesti.
        ”Kaikki (ovat) kunniallisia maita… mutta kun Hansa-liitto on kannanotoillaan leimautunut pitkälti ei, ei ja vielä kerran ei-ryhmäksi etenkin euroalueen uudistamisessa”, Rehn kirjoittaa.
        Hän ei näe, että sillä asenteella ajettaisiin Euroopan, saati Suomen asiaa”.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/olli-rehn-napayttaa-uutuuskirjassaan-sipilan-hallitusta-taiteilee-talousteorioiden-ristipaineessa-ja-on-ajoittain-yllattavan-hauska-tama-vastaa-suunnilleen-sita-etta-paavi-sanoisi-ettei-jumalaa-ole-olemassa/c9254952-1270-45cc-ac20-8eec5d0df36b

Minulle tuo asiakokonaisuus on nyt aivan liian vaikea ymmärrettäväkseni, mutta täytyypä osta tuo Rehnin kirja ja lukea se, jospa sitten ymmärtäisin paremmin.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Vielä tuohon: Jos Sipilää halutaan kritisoida, häntä täytyy kritisoida muulla perusteella kuin hänen lestadiolaisuudellaan. Tässä pätkä puoluetoverinsa Olli Rehnin uutuuskirjasta, joka on tuotu esille tuossa alempana avauksella Keskustan presidentinvaaliehdokas alkaa tulla selviöksi..?

”Sipilän hallituksen heittäytymistä ns. Hansa-liittoon eli Hollannin, Irlannin, balttien ja Pohjoismaiden ryhmään, Rehn suomii suorasanaisesti.
        ”Kaikki (ovat) kunniallisia maita… mutta kun Hansa-liitto on kannanotoillaan leimautunut pitkälti ei, ei ja vielä kerran ei-ryhmäksi etenkin euroalueen uudistamisessa”, Rehn kirjoittaa.
        Hän ei näe, että sillä asenteella ajettaisiin Euroopan, saati Suomen asiaa”.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/olli-rehn-napayttaa-uutuuskirjassaan-sipilan-hallitusta-taiteilee-talousteorioiden-ristipaineessa-ja-on-ajoittain-yllattavan-hauska-tama-vastaa-suunnilleen-sita-etta-paavi-sanoisi-ettei-jumalaa-ole-olemassa/c9254952-1270-45cc-ac20-8eec5d0df36b

Minulle tuo asiakokonaisuus on nyt aivan liian vaikea ymmärrettäväkseni, mutta täytyypä osta tuo Rehnin kirja ja lukea se, jospa sitten ymmärtäisin paremmin.

Sipilää kritisoidaan sen tollouden tähden.. Oikea tupeksija. Talvivaaran ihme...

• Anonyymi kirjoitti:

Sipilää kritisoidaan sen tollouden tähden.. Oikea tupeksija. Talvivaaran ihme...

Kritisoida saakin. Niin puolueita kuin niiden poliitikkoja. Niiden tekojensa tähden. Niin minäkin olen tehnyt, joskus melko rankastikin.

Mutta tollous ei ole teko, se on herjaavaa nimittelyä. Tuollainen nimittely saa epäilemään, että sellaista käyttävällä ei ole kritiikkiin asiaperusteita. Siitä turhautuneena hän sitten alkaa nimitellä. Vai johtuisikohan sellainen vain asianomaisen kyvyttömyydestä ilmaista itseään. Jos, niin silloin hän varmaan olisi kyvytön myös asiakeskusteluun.

Eipä näy ainakaan vielä tulleen paljon mielipiteitä minusta varsin tärkeää asiaa koskevalle avaukselleni. No, ainakin yksi viesti näkyy tulleen poistetuksi; se ei varmaankaan ole koskenut avaukseni aihepiiriä vaan on ollut vain jokin herja, joten en liene menettänyt mitään siinä, etten sitä nähnyt.

• Anonyymi

Avaajan olisi tietysti pitänyt itsensäkin kertoa joku konkreettinen asia miksi ei hyväksy Keskustan politiikkaa. Ja miksi aina ylistää demareiden politiikkaa.

Nykyistä hallitusta muodostettaessa ilmastokysymykset olivat kovasti hallitusneuvotteluihin tuotu, jopa tungettu, teema. Vihervasemmisto ml. SDP olisi jopa valmis kieltämään uudet teolliset investoinnit metsäsektorilla ilmastopelkojensa vuoksi. Samaten kotimaiselle maataloustuotteiden käytölle, liha- ja maitotuotteille, samaisen vihervasemmiston toimesta haluttiin selkeitä rajoituksia, tai ainakin lisää veroa (mm. Rinteen lihavero).

Nyttemmin on julkistettu tutkimustuloksia, joiden mukaan edes kotimainen nautakarjan kasvatus ei aikaansaa sellaisia kasvihuonepäästöjä kuin mitä nuo ilmastopelkoiset vihervasemmistyolaiset meille ovat valehdelleen, he kun käyttävät lähteenään afrikkalaisia päästömääriä. Keskusta luonnollisesti puolusti hallitusohjelmaa sorvattaessa kotimaista ruokatuotantoa, ja ironista kyllä kahden "työväenpuolueen" ollessa hallituksessa myös työläisten asemaa, siis pitämällä huolen, ettei metsäsektorille aseteta turhia rajoituksia. Niinpä esim. Kemiin, suomen punaisimpaan kaupunkiin, on luvassa uusia investointeja teollisuuteen. Kiitos Keskustan.

Tuossa siis avaajalle pohdittavaksi mitä hyvää Keskusta saa aikaan. Voisit siis itsekin laittaa ihan konkreettisia toimenpiteitä pohdintoihisi, siis lihaa luiden ympärille.

• Anonyymi

Vastaa nyt Kapo tähän asialliseen kysymykseen.

• Kun ilmeisesti aina avauksillani käyt - uskon tunnistavani sinut - luulisi sinun saaneen minulta vastaukset kysymykseesi. Sellaisia olen viimeksi antanut kahden edellisen viikon aikana tekemilläni kahdella tätä avausta edeltävillä avauksillani (Miksi keskustan kannatus ei nouse ja Miksi en voi kannattaa Keskustaa).

Tässä sanoin vain, että en ole koskaan ollut enkä ole nytkään asemassa, jossa näkisin kepun parhaaksi puolueeksi omien etujeni, jälkeläisteni edun tai maan edun kannalta. Noilla edellisillä avauksillani olen perustellut näkemystäni yksityiskohtaisemmin. Olen sanonut mm. näin:

”En koskaan ole ollut asemassa, jossa olisin nähnyt puolueen toimivan itseni tai läheisteni eduksi, en ole nähnyt sen puolueista parhaiten toimivan koko maankaan eduksi, sillä kyllähän puolueelle on ollut ja on edelleen tärkeintä maaseudun agraarien asia. Enhän minä tällaisena maata ja mantuja omistamattomana helsinkiläisenä eläkeläisenä voi sitä kannattaa. Mutta ymmärrän, että edellä tarkoittamani maassamme vähenevä kansanosa toki yhä tarvitsee etujensa ajajan”.

Miten minä olisin siis voinut tuossa asemassa aina olleena kannattaa kyseistä puoluetta? En nuorempanakaan, jolloin olin aina vain palkkatyöläinen, en nyt eläkevaarinakaan. Vanha horisko jo toki olen, mutta en kuitenkaan vielä ihan järjetön. Mutta en ole kepuvihaajakaan. Noissa edellisissä olen todennut mm. näin:

”Näen puolueen olleen historiassamme moniin asioihin myönteisenä toimijana ja näen sille edelleen olevan tarvetta sillä alueella, joka puolueella on keskiössä. Puolue on aina osoittautunut myös yhteistoimintakykyiseksi muiden puolueiden kanssa ja samaa sen toivon osoittavan edelleen, nykyisessä hallituksessakin”.

Helsinkiläisenä en kuitenkaan näe puoluetta koko maankaan eduksi parhaiten toimivana. Silti olen noissa kirjoituksissanikin ollut kuitenkin sitä mieltä, että maassamme on yhä alueita ja ihmisiä, jotka tarvitsevat kepua, kun se toimii parhaiten heidän hyväkseen. Niin epäitsekäs en kuitenkaan ole, että itseni ja jälkeläisteni eduksi näkemäni unohtaen äänestäisin kepua.

Esille ottamasi ilmastonmuutoshuolet ovat varmasti aiheellisia ja muutoksen estämiseksi täytyisi tehdä se, mikä tehdä voidaan ja siihen pitäisi saada mukaan koko maailma. Mutta kun se muutos ei uhkaa näin korkeassa iässä olevaa, tuskin pahoin vielä jälkipolveanikaan, niin itsekkäänä syön edelleen nautinnollisesti naudan lihaa ja käytän nautakarjan tuottamia maitotuotteita ja toivon edelleen kaikkea hyvää noiden tuotteiden tuottajille.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kun ilmeisesti aina avauksillani käyt - uskon tunnistavani sinut - luulisi sinun saaneen minulta vastaukset kysymykseesi. Sellaisia olen viimeksi antanut kahden edellisen viikon aikana tekemilläni kahdella tätä avausta edeltävillä avauksillani (Miksi keskustan kannatus ei nouse ja Miksi en voi kannattaa Keskustaa).

Tässä sanoin vain, että en ole koskaan ollut enkä ole nytkään asemassa, jossa näkisin kepun parhaaksi puolueeksi omien etujeni, jälkeläisteni edun tai maan edun kannalta. Noilla edellisillä avauksillani olen perustellut näkemystäni yksityiskohtaisemmin. Olen sanonut mm. näin:

”En koskaan ole ollut asemassa, jossa olisin nähnyt puolueen toimivan itseni tai läheisteni eduksi, en ole nähnyt sen puolueista parhaiten toimivan koko maankaan eduksi, sillä kyllähän puolueelle on ollut ja on edelleen tärkeintä maaseudun agraarien asia. Enhän minä tällaisena maata ja mantuja omistamattomana helsinkiläisenä eläkeläisenä voi sitä kannattaa. Mutta ymmärrän, että edellä tarkoittamani maassamme vähenevä kansanosa toki yhä tarvitsee etujensa ajajan”.

Miten minä olisin siis voinut tuossa asemassa aina olleena kannattaa kyseistä puoluetta? En nuorempanakaan, jolloin olin aina vain palkkatyöläinen, en nyt eläkevaarinakaan. Vanha horisko jo toki olen, mutta en kuitenkaan vielä ihan järjetön. Mutta en ole kepuvihaajakaan. Noissa edellisissä olen todennut mm. näin:

”Näen puolueen olleen historiassamme moniin asioihin myönteisenä toimijana ja näen sille edelleen olevan tarvetta sillä alueella, joka puolueella on keskiössä. Puolue on aina osoittautunut myös yhteistoimintakykyiseksi muiden puolueiden kanssa ja samaa sen toivon osoittavan edelleen, nykyisessä hallituksessakin”.

Helsinkiläisenä en kuitenkaan näe puoluetta koko maankaan eduksi parhaiten toimivana. Silti olen noissa kirjoituksissanikin ollut kuitenkin sitä mieltä, että maassamme on yhä alueita ja ihmisiä, jotka tarvitsevat kepua, kun se toimii parhaiten heidän hyväkseen. Niin epäitsekäs en kuitenkaan ole, että itseni ja jälkeläisteni eduksi näkemäni unohtaen äänestäisin kepua.

Esille ottamasi ilmastonmuutoshuolet ovat varmasti aiheellisia ja muutoksen estämiseksi täytyisi tehdä se, mikä tehdä voidaan ja siihen pitäisi saada mukaan koko maailma. Mutta kun se muutos ei uhkaa näin korkeassa iässä olevaa, tuskin pahoin vielä jälkipolveanikaan, niin itsekkäänä syön edelleen nautinnollisesti naudan lihaa ja käytän nautakarjan tuottamia maitotuotteita ja toivon edelleen kaikkea hyvää noiden tuotteiden tuottajille.

Et sinä kertonut, että MIKSI SINÄ KANNATAT sellaisia puolueita jotka vastustavat metsäteollisuuden investointeja ja suomalaisen lihan tuottamista.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kun ilmeisesti aina avauksillani käyt - uskon tunnistavani sinut - luulisi sinun saaneen minulta vastaukset kysymykseesi. Sellaisia olen viimeksi antanut kahden edellisen viikon aikana tekemilläni kahdella tätä avausta edeltävillä avauksillani (Miksi keskustan kannatus ei nouse ja Miksi en voi kannattaa Keskustaa).

Ilmastonmuutoshuolesi osoittaa, ettet sitä(kään) asiaa oikein ymmärrä.

IPCC:n teorihan on vakuuttavasti osoitettu vääräksi. Hiilidioksidin säteilypakote, siis se kerroin, jolla IPCC:n kaavassa lämpenemistä lasketaan, antaa noin kaksinkertaisen lämpötilan nousun mitattuun ja havaittuun verrattuna. Niinpä IPCC:n on pitänyt tehdä kaksi asiaa, muuttaa teoriaa ja lisätä siihnens vipuvaikutus, ja "laatukorjata" historiallisia lämpötilahavaintoja. Näin meille se "tiedeyhteisö" antaa sopivasti muokattua tietoa, joka useimmilta jää ymmärtämättä. Vihreä valhe kuitenkin.

Ilmastouskonnon varjolla tehtäväan politikointiin liittyy sitten toinen vakava harha. Uskonnoissahan usein esiintyy ääriliikkeitä, ja vihreistä on kehittynyt tämän ilmastouskonnon ääriliike. Lapsisaarnaajia (Greta Thurnberg) ja maailmanlopun ennustajia löytyy aivan kuten hurmosliikkeissä konsaan. Kasvissyönti ja iihen liittyvä liha- ja maitovalmisteiden leimaaminen suorastaan saatanaliseksi synniksi on noussut tuon hurmosliikkeen kulttimenoksi. Vastakkainen rituaaliteurastus, idea on sama, uskontoon perustuva ruokaan liittyvä riitti.

Eläin- ja kasvistuotteiden hiilijalanjäkeä lasketaan tuotettua ruokakiloa kohden. Kasvistuotteiden hiilijalanjälki on kymmenesosa lihan vastaavasta. Siispä koululaisilta pitää kieltää liha ja maito. Näin Helsingissä. Siinä vaan unohtuu sellainen pikkujuttu, että 100 gramman liha-aterian energia- ja proteiinimäärän saadakseen pitääkin syödä 1,2 kiloa kasvisruokaa. Noin keskimäärin, kasviksissakin on eroja. Vihersalaattia pitäisi popsia 2,2 kiloa, joku papukasvi antaa saman määrän energiaa jo alle puolesta kilosta. Kun lasketaan hiilijalanjälki per kilokalori, niin lihan syönti onkin ilmastoteko. Kaloreiden puutteesta Tuntemattoman Sotilaan Lahtinenkin sen nälän tunteensa sai, ja niin saa nuori koululainenkin. Kun kouluruuasta ei saa tarpeeksi kaloreita, niin sitten koulun jälkeen mennään Heseen pikaruokaa popsimaan. Äly hoi, missä luuraat, voi kysyä näiltä vihreiltä jotka tuonkin päätöksen aikaansaivat. Kokoomuksen tuella. Siinäkin siis yksi tekijä, jonka vuoksi niin kokoomuksen kuin vihervaemmiston äänestäminen on lähes nuoriin kohdistettu rikos.

• Anonyymi

Ainakin yhden äänen Keskusta on tämän palstan vaikutuksesta saanut. Minun.

Olin aika pitkään ollut demareiden änestäjä kun tälle palstalle aikanaan aloin kirjoitella. Keskustaa en ollut koskaan siihen mennessä äänestänyt.

Palstalla oli muutama ahkera selvästi demariksi tunnistettava kirjoittaja, tämän ketjun avaaja, siis Kapi, Mielipidepankki, Arska, Osmium jne. Kun tajusin miten yksinkertaista porukkaa he olivat, ja miten törkyilevästi kirjoittivat, aloin tuntea myötähäpeää kannattamani puolueen puolesta. Voinko tosiaan olla noin typerässä porukassa. Huvittavaa yksinkertaisuutta osoittaa mm. Mielipidepankin ultrademokratia väitteet 1918 kansanvaltuuskunnasta jne, tuollaisia tolloja demareissa näytti piisaavan. Siitä se alkoi. Siirtymä keskustaan. Onhan siellä sentään paljon avarammin maailmaa katselevia ihmisiä kannattajina. Paljon siistimmin käyttäytyviä. Fiksumpia ylipäätään

• Anonyymi

Näihin kommentteihinko se kapiukon "substanssi" tyssäsi?

• Avauksellani sanon: "Toivon, että tällä kuitenkin olisi edes pieni vaikutus niin, että yrittäisimme käyttäytyä asiallisemmin". Toivoin siis törkyilyn ja herjaamisen jäävän täällä vähemmälle jotta se ei inhottaisi asiakeskusteluun kyvykkäitä ja halukkaita niin, että he jättäisivät palstan.

Epäsuotavana pidin myös valehtelua itsestään esiintymällä jonakin sellaisena, jota hän ei voi olla. Muuta valehtelua en huomannut paheksua, joten varmaan ihan hyvillä mielin laskettelet tuossa täyttä luikuria. Näkemyksesi ei todellisuudessa voi olla niin nyrjähtänyt, että muka näkisit nuo mainitsemasi sellaisina kuin sanot näkeväsi.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Avauksellani sanon: "Toivon, että tällä kuitenkin olisi edes pieni vaikutus niin, että yrittäisimme käyttäytyä asiallisemmin". Toivoin siis törkyilyn ja herjaamisen jäävän täällä vähemmälle jotta se ei inhottaisi asiakeskusteluun kyvykkäitä ja halukkaita niin, että he jättäisivät palstan.

Epäsuotavana pidin myös valehtelua itsestään esiintymällä jonakin sellaisena, jota hän ei voi olla. Muuta valehtelua en huomannut paheksua, joten varmaan ihan hyvillä mielin laskettelet tuossa täyttä luikuria. Näkemyksesi ei todellisuudessa voi olla niin nyrjähtänyt, että muka näkisit nuo mainitsemasi sellaisina kuin sanot näkeväsi.

Kai käsität ettei SDP ole mikään hiku kuitenkaan, vasemmisto yhteensä 24,9 %, joista et ole koskaan pahaa sanaa päästänyt tänne, keskustan herjasi tapaan. Ja myös palstan keskustalaisia miten olet nimitellyt ja herjannut.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Avauksellani sanon: "Toivon, että tällä kuitenkin olisi edes pieni vaikutus niin, että yrittäisimme käyttäytyä asiallisemmin". Toivoin siis törkyilyn ja herjaamisen jäävän täällä vähemmälle jotta se ei inhottaisi asiakeskusteluun kyvykkäitä ja halukkaita niin, että he jättäisivät palstan.

"Hän on täällä tänään, hän vastaa toistolla ja kysyy kertauksella, hän istuu tähtien pöytään ja päästelee älyttömiä sekoiluja"

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

"Näkemyksesi ei todellisuudessa voi olla niin nyrjähtänyt, että muka näkisit nuo mainitsemasi sellaisina kuin sanot näkeväsi."

Puhut ilmeisesti demareista. Joita nuo mainitsemani leimallisesti ovat.

Otin tuon MPP:n ultrademokratian esimerkiksi totaalisesta ymmärtämättömyydestä, kukaan muu tuskin voi väittää SDP:n vallankumousyrityksen tavoitteena olleen muuta kuin puolueen yksinvaltius, sosialismi ja yksityisen omaisuuden kansallistaminen. Sinun väite, ettei O W Kuusinen ollut koskaan SDP:n puheenjohtaja kuuluu samaten hyvien esimerkkien joukkoon siitä, miten heikoilla tiedoilla te demarit olette liikkeellä. Siihen tuo "nyrjähtänyt" näkemykseni liittyy, yleissivistyksen puutteesta johtuvaan alhaiseen asioiden ymmärtämisen tasoon joka teille demareille on luonteenomaista. Sen vuoksi katsoin parhaaksi jättää tuon viiteryhmän

• Anonyymi kirjoitti:

Kai käsität ettei SDP ole mikään hiku kuitenkaan, vasemmisto yhteensä 24,9 %, joista et ole koskaan pahaa sanaa päästänyt tänne, keskustan herjasi tapaan. Ja myös palstan keskustalaisia miten olet nimitellyt ja herjannut.

En toki pidä SDP:tä minään ”hikuna”, kun en ole puoletta enää piiiiitkiiin aikoihin äänestänyt. Toivoisin kuitenkin sille pääministeripuolueena parempaa menestystä kuin oli edeltäjällään, se olisi maan ja kansan etu. En pidä minään ”hikuna” kokoomustakaan, jota olen hyvin monissa viime vaaleissa äänestellyt, kun puolue törttöili nyt niin, että jäi ulos hallituksesta.

En ole koskaan herjannut kepua enkä muitakaan puolueita, sillä olen vankka demokratian kannattaja. Kritisoinut olen kyllä kepua, sen tavoitteita ja toimintaa, jopa sen poliitikkojakin silloin, kun sille on ollut aihetta.

Ketään kepun kannattajaa en ole täällä herjannut kepulaisuutensa vuoksi. Kyllähän täällä on eräs, joka yhä sotilaana esiintyen näkee muissa harhoissaan yhtenään minut kaiken sellaisen sanojana, jota syvästi inhoan. Enpä olisi luullut, että täällä on joku hänen ”näkyihinsä” uskova. No, jos olet sellainen, lienet nähnyt häneltä minua kohtaan tullutta, sellaista, jota olen ottanut talteen yli 20 viestiä, kun niissä on ennusteltu minun pian ”päästävän kylmän pierun” ja muutamassa viestissä sanottu suorempaankin, miksi niin tapahtuisi.

• Anonyymi

Arvaa mitä Valiolla sanottiin otoksiin kirjoituksistasi täältä ?
      "herra jestas " on siihen mieto sana.

• Laitoit siis Valiolle tämän muutama päiväsitten täällä sanoamni:

>>Valion maidon kannattajana olen kyllä Vanhasen tukena. En ainoastaan itsekkäistä syistä - eli siksi, että toivon parasta mahdollista menestystä entiselle hyvälle työnantajalleni ja eläkettäkin minulle maksavalle - vaan myös siksi, että Valio on aito suomalainen toimija, toisin kuin esim. kilpailijansa Arla. Varmaan Valion tuotteetkin ovat parempia kuin kilpailijansa tuotteet, joita tosin en ole koskaan maistanutkaan.

Huomenna lähden taas käymään Pitäjänmäellä Valion pääkonttorialueen portilla olevassa Valion kaupassa, jossa minulla Valion eläkeläisenä on osto-oikeus. Sieltä taas ostan voit, juustot, mustikkakeitot, mehut, pitkään säilyvät rahkat ja varmaan vähän muutakin kuukauden tarpeiksi. Nestemäisiä maitotuotteita voin ostaa vain viikon-parin tarpeiksi, kun niiden säilytysajat ovat lyhempiä. Niissä on minulle rajoituksia sikälikin, että minulla on lievää laktoosi-intoleranssia, mutta onneksi Valiolla on niissäkin laktoosittomia tuotteita ja arkipäivieni yleisin erinomainen ruokajuomani Gefilus-piimä!

Valio on todellakin hieno firma, edelläkävijä alallaan monessakin mielessä, sen tutkimusjohtaja A.I.Virtasesta tuli aikoinaan kemian nobelisti ja on edelleen ainoa sellainen suomalaisista. Valio oli myös erinomaisen hyvä työnantaja, jonka palveluksessa minä ja kaikki muutkin viihdyimme ja teimme parhaamme, kun koimme olevamme merkityksellisiä ja meitä myös mukavasti palkittiin työpanoksestamme. Kaikkea parasta jatkossakin hienolle Valiolle!<<

Ei ihme, että siellä sanottiin herra jestas! Ihasteltiin siis sitä, että edelleen olen noin Valio-henkinen, vaikka jo kauan olen ollut sieltä eläkkeellä.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Laitoit siis Valiolle tämän muutama päiväsitten täällä sanoamni:

>>Valion maidon kannattajana olen kyllä Vanhasen tukena. En ainoastaan itsekkäistä syistä - eli siksi, että toivon parasta mahdollista menestystä entiselle hyvälle työnantajalleni ja eläkettäkin minulle maksavalle - vaan myös siksi, että Valio on aito suomalainen toimija, toisin kuin esim. kilpailijansa Arla. Varmaan Valion tuotteetkin ovat parempia kuin kilpailijansa tuotteet, joita tosin en ole koskaan maistanutkaan.

Huomenna lähden taas käymään Pitäjänmäellä Valion pääkonttorialueen portilla olevassa Valion kaupassa, jossa minulla Valion eläkeläisenä on osto-oikeus. Sieltä taas ostan voit, juustot, mustikkakeitot, mehut, pitkään säilyvät rahkat ja varmaan vähän muutakin kuukauden tarpeiksi. Nestemäisiä maitotuotteita voin ostaa vain viikon-parin tarpeiksi, kun niiden säilytysajat ovat lyhempiä. Niissä on minulle rajoituksia sikälikin, että minulla on lievää laktoosi-intoleranssia, mutta onneksi Valiolla on niissäkin laktoosittomia tuotteita ja arkipäivieni yleisin erinomainen ruokajuomani Gefilus-piimä!

Valio on todellakin hieno firma, edelläkävijä alallaan monessakin mielessä, sen tutkimusjohtaja A.I.Virtasesta tuli aikoinaan kemian nobelisti ja on edelleen ainoa sellainen suomalaisista. Valio oli myös erinomaisen hyvä työnantaja, jonka palveluksessa minä ja kaikki muutkin viihdyimme ja teimme parhaamme, kun koimme olevamme merkityksellisiä ja meitä myös mukavasti palkittiin työpanoksestamme. Kaikkea parasta jatkossakin hienolle Valiolle!<<

Ei ihme, että siellä sanottiin herra jestas! Ihasteltiin siis sitä, että edelleen olen noin Valio-henkinen, vaikka jo kauan olen ollut sieltä eläkkeellä.

PIELEEN MENI asiakeskustelu. Aloit kirjoitamaan laktoosi intoleranssista ja gefilus piimästä.

Pieärrettääkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PIELEEN MENI asiakeskustelu. Aloit kirjoitamaan laktoosi intoleranssista ja gefilus piimästä.

Pieärrettääkö?

Pieärrettääkö?

Ainahan kapia pierrettää. Aivopieruja saamme palstalla päivittäin katsella.

• Anonyymi

Tämä Kapi se vasta vie kaiken palstatilan pitkillä unettavilla tarinoillaan. Eikö kannattaisi harkita ihan live-esiintyjän uraa? Keskustelussa on yleensä useampi osapuoli ja repliikit ytimekkäitä. On muuten ärsyttävää, kun pitää koko ajan korostaa, kuinka mainio itse on. Paljon mukavampaa on keskustella asioista kuin meriiteistä.

• Anonyymi

Kapolle se on meriittiä kun saa tallennettua monta "kylmää pierua".

• Anonyymi

Kapolle se on meriittiä kun saa tallennettua monta "kylmää pierua".

• En vie palstatilaa niin, etteikö sitä muillekin jäisi. Eikä kenenkään ole pakko lukea unettavia tarinoitani. Nyt otin esille asian, jonka toivoin parantavan mahdollisuuksia asiakeskusteluun. Mutta lienet sitä mieltä, että täällä mielestäni liian kauan jatkunut törky- ja herjalinja on parempi.

No, jos sellaista haluatte jatkaa, jatkakaa vaan. Minulle se ei ole mieluinen, mutta eihän minun ole pakko täällä käydä. Melko vähän enää käynkään, mutta voin lopettaa - ja varmaan lopetankin - käyntini kokonaan, jos sama linja vain jatkuu. Lopettamiseni olisi tosin kauheaa eräille, joille näyn olevan paljon mielenkiintoisempi ja tärkeämpi kuin kepu tai mikään muu, mutta sehän olisi sitten heidän murheensa, ei minun.

Mitenhän olen tässäkin itseäni korostanut. niitä ”meriittejänikin” olen tuonut täällä esille vain todisteellisesti oikaistakseni sellaista, jota eräät ovat mielikuvituksensa tuottamana minusta sanoneet. Ja esiintyneet upseereina ja muina sellaisina, joita he eivät voi olla, sen jokainen järkipäinen ymmärtää. No, jostakin intoutuneena muutama päivä sitten sanoin tosin jokseenkin tällaista:

”Jos minun täytyisi yrittää olla täällä jotain sellaista, josta eniten ylpeilisin elämäni vaiheiden kannalta, en olisi kapteeni tai sotilaskaan, en isännöitsijäkään, vaan olisin tukkijätkä. Varmasti oli elämäni haasteellisin vaihe mennä 18-vuotiaana täältä Stadin kevyistä töistä Lappiin tukkikämpälle, ottaa savotan pomolta ”förskottia”, jolla ostaa pokasaha, kirves ja kumiteräsaappaat ja painua korpeen kaatamaan, karsimaan ja katkomaan Lapin kynttiläkuusia propseiksi. Se oli kova paikka!

Mutta kun siitäkin selvisin, se antoi minulle itseluottamusta, joka on ollut minulle avuksi ja joskus tarpeenkin myös myöhemmässä elämässäni. Niin työelämässäni kuin myös luottamustoimissani yhteisöissäni, joskus myös yksityiselämässäni. Mitäpä milloinkin olen ollut, aina olen selviytynyt, enkä ihan huonostikaan”.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

En vie palstatilaa niin, etteikö sitä muillekin jäisi. Eikä kenenkään ole pakko lukea unettavia tarinoitani. Nyt otin esille asian, jonka toivoin parantavan mahdollisuuksia asiakeskusteluun. Mutta lienet sitä mieltä, että täällä mielestäni liian kauan jatkunut törky- ja herjalinja on parempi.

No, jos sellaista haluatte jatkaa, jatkakaa vaan. Minulle se ei ole mieluinen, mutta eihän minun ole pakko täällä käydä. Melko vähän enää käynkään, mutta voin lopettaa - ja varmaan lopetankin - käyntini kokonaan, jos sama linja vain jatkuu. Lopettamiseni olisi tosin kauheaa eräille, joille näyn olevan paljon mielenkiintoisempi ja tärkeämpi kuin kepu tai mikään muu, mutta sehän olisi sitten heidän murheensa, ei minun.

Mitenhän olen tässäkin itseäni korostanut. niitä ”meriittejänikin” olen tuonut täällä esille vain todisteellisesti oikaistakseni sellaista, jota eräät ovat mielikuvituksensa tuottamana minusta sanoneet. Ja esiintyneet upseereina ja muina sellaisina, joita he eivät voi olla, sen jokainen järkipäinen ymmärtää. No, jostakin intoutuneena muutama päivä sitten sanoin tosin jokseenkin tällaista:

”Jos minun täytyisi yrittää olla täällä jotain sellaista, josta eniten ylpeilisin elämäni vaiheiden kannalta, en olisi kapteeni tai sotilaskaan, en isännöitsijäkään, vaan olisin tukkijätkä. Varmasti oli elämäni haasteellisin vaihe mennä 18-vuotiaana täältä Stadin kevyistä töistä Lappiin tukkikämpälle, ottaa savotan pomolta ”förskottia”, jolla ostaa pokasaha, kirves ja kumiteräsaappaat ja painua korpeen kaatamaan, karsimaan ja katkomaan Lapin kynttiläkuusia propseiksi. Se oli kova paikka!

Mutta kun siitäkin selvisin, se antoi minulle itseluottamusta, joka on ollut minulle avuksi ja joskus tarpeenkin myös myöhemmässä elämässäni. Niin työelämässäni kuin myös luottamustoimissani yhteisöissäni, joskus myös yksityiselämässäni. Mitäpä milloinkin olen ollut, aina olen selviytynyt, enkä ihan huonostikaan”.

Ymmärrän, että sinulle on ollut haaste osata katkaista puu juuri oikean mittaiseksi, osata katsoa latvamitta ja päättää mistä tulee tukki, mistä propsi. Selvästi haastavaa ja vaikeaa sinulle. Ihan oikein teit kun jätit metsätyöt ja menit armeijaan aliupseeriksi, siinä hommassa ei tarvinnut ajatella, sopii aivan erinomaisesti sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän, että sinulle on ollut haaste osata katkaista puu juuri oikean mittaiseksi, osata katsoa latvamitta ja päättää mistä tulee tukki, mistä propsi. Selvästi haastavaa ja vaikeaa sinulle. Ihan oikein teit kun jätit metsätyöt ja menit armeijaan aliupseeriksi, siinä hommassa ei tarvinnut ajatella, sopii aivan erinomaisesti sinulle.

Tarkoitukseni ei ollut jatkaa juttua tuosta, mutta täytyy niin tehdä, kun se sinuun noin kolahti: Siinä ensimmäisessä savotassani Kemin maalaiskunnan Akkunusjoella palstani oli vain propsipuupalsta, ei sillä ollut tukinhakkuuta.

Sieltä sitten lähdin itseäni muutamia vuosia vanhemman - jo sotaväen käyneen - Kalajoelta kotoisin olevan nuoren miehen - nimenkin muistaisin - kanssa suuremmalle savotalle Kemijärvelle, jossa pääsimme tukinkaatoon ja pokasaha muuttui kahden miehen vedettäväksi justeeriksi.

Sieltä sitten keväällä lähdin Savukosken perukoille ensin propsin kuorintaan lanssiin, sitten uittoon Kemijoen latvoille, sitten… olisi paljonkin kerrottavaa eri vaiheista, mutta syksyllä sitten aputyönjohtajakurssille ja sen jälkeen aputyönjohtajaksi Veitsiluoto Oy:n toimeenpanemalle Pohjoismaiden suurimmalle savotalle Kittilän Kuolavaaraan.

Siitä se herran tieni alkoi ja jatkui sitten armeijassa ja Valiolla, mutta herra se oli niissä herrallakin. Nyt jo kauan olen kuitenkin tällaisena eläkeläisenä ollut oma herrani!

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ollut jatkaa juttua tuosta, mutta täytyy niin tehdä, kun se sinuun noin kolahti: Siinä ensimmäisessä savotassani Kemin maalaiskunnan Akkunusjoella palstani oli vain propsipuupalsta, ei sillä ollut tukinhakkuuta.

Sieltä sitten lähdin itseäni muutamia vuosia vanhemman - jo sotaväen käyneen - Kalajoelta kotoisin olevan nuoren miehen - nimenkin muistaisin - kanssa suuremmalle savotalle Kemijärvelle, jossa pääsimme tukinkaatoon ja pokasaha muuttui kahden miehen vedettäväksi justeeriksi.

Sieltä sitten keväällä lähdin Savukosken perukoille ensin propsin kuorintaan lanssiin, sitten uittoon Kemijoen latvoille, sitten… olisi paljonkin kerrottavaa eri vaiheista, mutta syksyllä sitten aputyönjohtajakurssille ja sen jälkeen aputyönjohtajaksi Veitsiluoto Oy:n toimeenpanemalle Pohjoismaiden suurimmalle savotalle Kittilän Kuolavaaraan.

Siitä se herran tieni alkoi ja jatkui sitten armeijassa ja Valiolla, mutta herra se oli niissä herrallakin. Nyt jo kauan olen kuitenkin tällaisena eläkeläisenä ollut oma herrani!

Oikein hyvä, että sait kaveriksi tuollaisen oikean savottajätkän, jolle ei ollut liian haastavaa se tukin mittojen määrittäminen. Sait olla vaan siellä justeerin toisessa päässä sahaa vetämässä, muut saivat tehdä ajatustyötä vaativat hommat. Sopi hyvin sinulle.

Vaan eipä tainnut sekään ihan "putkeen" mennä kun päiväläiseksi (niinhän niitä aputyönjohtajia kutsuttiin) jouduit, siis lanssilla laskemaan ja merkkaamaan sinne tulevia tukkikuormia. Sodan jälkeen monet invalidisoituneet miehet oli niissä hommissa, ymmärrettävistä syistä, ja muutenkin ne, joista ei oikein ollut savottahommiin.

• Anonyymi

Kirjoitan perinteisen loppukaneetin kapon puolesta:

Nyt jo pyjama päällä ja pari pientä ginitömpsyä otettuani tulin vielä pistäytymään palstalla ja huomaan että olen saanut paljon huomiota avaukselleni.
      Törkyilijät, joilla ei ole muuta sanottavaa kuin keskittyä minuun ovat olleet jälleen aktiivisia. Hyvää yötä.

• Tein avaukseni mielestäni tarkoituksessa, joka palvelisi kaikkien täällä keskustelevien parasta. Olin kai hyväuskoinen, sillä monien avaukselleni tulleiden mielestä se heille ”paras” on ilmeisesti ihan muuta. Siis pyrkimättä asiallisuuteen saada törkyillä vapaasti.

Tai sitten puhua vain muista keskustelijoista, siinäkin mokoman asiallisuuden unohtaen puhua sitä, mitä mielikuvituksensa tuottaa. Niinpä sitten avauksellani suurimman mielenkiinnon kohteeksi on tullut avaaja! Lueskelkaapa jo runsasta viestiketjua! Varmaan huomaatte, että niin on käynyt teidän taholtanne, ei minun tahdostani!

Kai minä sitten olen tullut kovin merkittäväksi tällä palstalla. En kuitenkaan osaa siitä ylpeillä, sillä minua tyydyttää paljon enemmän se, että olen elämässäni kokenut olleeni jotenkin merkittävä eräillä muilla ”areenoilla”, kuten työelämässäni ja yhdistystoiminnassani. Jo kauan minua on tyydyttänyt eniten se, että vieläkin olen saanut kokea olevani ihan merkittävä läheisilleni ja jonkin verran myös noille yhteisöilleni.

Mistähän tuo muutamien ihmeellinen kiinnostus ja keskittyminen minuun voi johtua? En pidä sitä omana ansionani, enkä viitsi sen mahdollisilla syillä spekuloida enempää kuin vain toteamalla, että kovin tyhjä täytyy olla elämä ihmisellä, jolle tällainen 84-vuotias vanhus näin etänäkin on noussut suurimmaksi kiinnostuksensa kohteeksi!

Näissä hieman surumielisissäkin ajatuksissa toivottelen nyt kuitenkin kaikille Hyvää Yötä!

• Anonyymi

Juu, surullistahan se on kun SINÄ ITSE taas veit jutut vain itseesi, niin metsätyömuisteloillasi kuin Valiolta maidon- ja piimänhaku juttuinesi. Laktoosivaivasikin pieraisit palstalle. Ja SINÄ ITSE olit tässäkin ketjussa se, joka alkoi toisten mielipiteitä pitää nyrjähtäneinä, ja joka alkoi puhua muista kirjoittajista ja väität heidän "harhoja" näkevän. Tuollainen törkyily sinun suunnaltasi, se vei keskustelun sinuun.

• Anonyymi

Pari tosiasiaa AUlle!

Tämän ketjun aloitit ja heti 20 minuutin kuluttua aiitä tuki yaas lestaa Sinulta. Sitä törkyä on tullut jo 16 vuotta. Kitään merkkiä kenestäkään muusta oksentajasta ei ole.

Väitätkö edelleen olleesi ihan oikea sotilas? Minusta mikään esittämäsi ei tue väitettä.

• Anonyymi kirjoitti:

Pari tosiasiaa AUlle!

Tämän ketjun aloitit ja heti 20 minuutin kuluttua aiitä tuki yaas lestaa Sinulta. Sitä törkyä on tullut jo 16 vuotta. Kitään merkkiä kenestäkään muusta oksentajasta ei ole.

Väitätkö edelleen olleesi ihan oikea sotilas? Minusta mikään esittämäsi ei tue väitettä.

Aamuvarhain olet taas tänne kiirehtinyt ja sitä samaa kuin aina ennenkin sinulta näkyy palstalle tulleen. Olet siis niitä avauksessani toteamia trolleja, joutilaita turhimuksia, joilla ei ole mitään poliittista kantaa tai ei ainakaan kykyä ilmaista sitä asiallisesti ja siitä turhautuneina käyttäytyvät sitten noin.

Miksi kuitenkaan kehtaat jatkuvasti esittää tuollaista kuin olet esittänyt avauksissasi ja tuossakin viestissäsi? Et sinä sentään oikeasti voi olla noin harhainen, et minun kuin itsesikään suhteen. Jos olisit, olisit mielisairaalassa eikä sinua siellä nettiin päästettäisi.

Kun sinua tuo minun ammoinen sotilasurani näkyy niin vaivaavan - mistähän syystä? - ja kun uskon sinun siis sittenkin olevan oikeasti selväpäisempi kuin esittämiesi perusteella luulisi, luepa tuolta ylempää se, mitä olen tuostakin asiasta sanonut.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Aamuvarhain olet taas tänne kiirehtinyt ja sitä samaa kuin aina ennenkin sinulta näkyy palstalle tulleen. Olet siis niitä avauksessani toteamia trolleja, joutilaita turhimuksia, joilla ei ole mitään poliittista kantaa tai ei ainakaan kykyä ilmaista sitä asiallisesti ja siitä turhautuneina käyttäytyvät sitten noin.

Miksi kuitenkaan kehtaat jatkuvasti esittää tuollaista kuin olet esittänyt avauksissasi ja tuossakin viestissäsi? Et sinä sentään oikeasti voi olla noin harhainen, et minun kuin itsesikään suhteen. Jos olisit, olisit mielisairaalassa eikä sinua siellä nettiin päästettäisi.

Kun sinua tuo minun ammoinen sotilasurani näkyy niin vaivaavan - mistähän syystä? - ja kun uskon sinun siis sittenkin olevan oikeasti selväpäisempi kuin esittämiesi perusteella luulisi, luepa tuolta ylempää se, mitä olen tuostakin asiasta sanonut.

Ei ole edelleenkään mitään merkkiä kenestäkään muusta kaltaisestasi törkyilijästä 16 vuotta kestäneenä jatkumona.
        Selvennykseksi: Sotilas on ihminen, joka osaa ihan oikean sotilastyön tärkeimmät elementit mm. taistelun johtamisen, jota Sinä et osaa.

HUIPPUSOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole edelleenkään mitään merkkiä kenestäkään muusta kaltaisestasi törkyilijästä 16 vuotta kestäneenä jatkumona.
        Selvennykseksi: Sotilas on ihminen, joka osaa ihan oikean sotilastyön tärkeimmät elementit mm. taistelun johtamisen, jota Sinä et osaa.

HUIPPUSOTILAS

Kyllä sodassa tärkeintä on henkilöstöhallinnon osaaminen, työehtosopimukset sun muut. Senhän tämä ylivertainen au on meille opettanut. Kuka sitä nyt taistelua johtaisi ilman esikunnan henkilöstöhallinnon antamia ohjeita. Hehehehhehehhehheheeeeeee

• Anonyymi kirjoitti:

HUIPPUSOTILAS

No, on kai sitten uskottava, että ihan oikeasti olet noin harhainen. Harhasi näköjään koskee myös sotilaskoulujamme ja sotilasesimiehiämme, sillä nuohan olivat eniten ”syyllisiä” siihen, että sotilasuristamme tuli kovin erilaisia.

Sitä vain ihmettelen, että eikö sinulla ole yhtäkään läheistä, joka välittäisi sinusta sen verran, että veisi sinut sinne, missä et pääsisi nettiin vaan hoitoon. Niissäkin hoidoissa tehdään nykyisin jo ihmeitä.

Ei aihetta enempään

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

No, on kai sitten uskottava, että ihan oikeasti olet noin harhainen. Harhasi näköjään koskee myös sotilaskoulujamme ja sotilasesimiehiämme, sillä nuohan olivat eniten ”syyllisiä” siihen, että sotilasuristamme tuli kovin erilaisia.

Sitä vain ihmettelen, että eikö sinulla ole yhtäkään läheistä, joka välittäisi sinusta sen verran, että veisi sinut sinne, missä et pääsisi nettiin vaan hoitoon. Niissäkin hoidoissa tehdään nykyisin jo ihmeitä.

Ei aihetta enempään

"Harhasi näköjään koskee myös sotilaskoulujamme ja sotilasesimiehiämme, sillä nuohan olivat eniten ”syyllisiä” siihen, että sotilasuristamme tuli kovin erilaisia. "

Hyvinhän sotilasesimiehesi osasivat sinut siirtää merkityksettömiin hallinnon avustaviin tehtäviin, kun olivat todenneet sinut täysin kyvyttömäksi varsinaisiin sotilastehtäviin. Olivat siis hyvin tietoisisa miten vähään kykenet.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sodassa tärkeintä on henkilöstöhallinnon osaaminen, työehtosopimukset sun muut. Senhän tämä ylivertainen au on meille opettanut. Kuka sitä nyt taistelua johtaisi ilman esikunnan henkilöstöhallinnon antamia ohjeita. Hehehehhehehhehheheeeeeee

En ole ollut sodassa, joten en tiedä, miten tärkeitä nuo asiat siellä ovat. Rauhanaikaisessa armeijassa niitä kyllä pidettiin hyvinkin tärkeinä. Monilla laeilla, asetuksilla ja sopimuksilla ne oli noudatettaviksi ja valvottaviksi säädelty, varusmiesten, ammattisotilaiden ja puolustusvoimien etuja ja velvollisuuksia ajatellen. Tärkeitä ne olivat myös sotatoimialueilla Kyproksella ja Lähi-idässä. Luulisin kyllä sodassakin taistelujen ohella kannettavan huolta myös sotilaiden oikeuksista kuten velvollisuuksistakin.

Vähintään yhtä tärkeitä kuin puolustusvoimissa nuo samat asiat olivat sitten siviilityössänikin, niin työnantajan kuin työntekijöidenkin kannalta nähden.

xxxxxxxxx

Kyllähän minä tiedän, että olen tärkeintä teille eräille, joten jatkakaa toki vain minusta puhumista, mutta itselleni jo riittää osanotto debattiinne.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

En ole ollut sodassa, joten en tiedä, miten tärkeitä nuo asiat siellä ovat. Rauhanaikaisessa armeijassa niitä kyllä pidettiin hyvinkin tärkeinä. Monilla laeilla, asetuksilla ja sopimuksilla ne oli noudatettaviksi ja valvottaviksi säädelty, varusmiesten, ammattisotilaiden ja puolustusvoimien etuja ja velvollisuuksia ajatellen. Tärkeitä ne olivat myös sotatoimialueilla Kyproksella ja Lähi-idässä. Luulisin kyllä sodassakin taistelujen ohella kannettavan huolta myös sotilaiden oikeuksista kuten velvollisuuksistakin.

Vähintään yhtä tärkeitä kuin puolustusvoimissa nuo samat asiat olivat sitten siviilityössänikin, niin työnantajan kuin työntekijöidenkin kannalta nähden.

xxxxxxxxx

Kyllähän minä tiedän, että olen tärkeintä teille eräille, joten jatkakaa toki vain minusta puhumista, mutta itselleni jo riittää osanotto debattiinne.

Ei kelpuutusta kertausharjoituksiin.
        Harmi olisit sinäkin majuri jos olisit osannut ulkoasioita. Täällä ainakin aiemmin olleen virka majurin tapaan.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

xxxxxxxxx

Jokainen (paitsi näemmä sinä) ymmärtää, että henkilöstöhallinto EI ole puolustusvoimien tärkein osa-alue.

Maanpuolustus on se ydin, puolustusvoimat valvoo maa- ja vesialuetta sekä turvaa alueellisen koskemattomuuden, antaa sotilaskoulutusta ja ohjaa myös vapaaehtoista maanpuolustuskoulutusta. Kait sentään sellaiseen olet osallistunut vaikka kertausharjoituksista sinut lempattiin pois, vai oletko nuo vapaaehtoiset kurssitkin laistanut? Vai eikö sinua sinnekään huolittu? Itse toimin maakuntakomppanissa aikanaan, ja se oli todella antoisaa.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Ei aihetta enempään

Faktasta on AU kyse. Ei ole pienintäkään epäilystä törkyilijästä. Lähettämäsi viestikin on "lisääevidenssi".

• Anonyymi

Suomen Keskusta nousee vielä, yhtä varmasti kuin aurinko idästä.

Ihan jo senkin vuoksi, että työtätekevillä veronmaksajilla on edelleen , tarmokkaista pyrkimyksistämme huolimatta, runsaasti rahaa kupattavaksi!

• Anonyymi

Totta, se takaa myös samalla lestalahkolaisten pysymisen politiikassa kuin kärpäset lehmänlannan äärellä...

Yksi pääministerinäkin vatuloinut kokovartalomulokku laitettiin jo eduskunnan lehtereille istumaan, mutta tuo ei todellakaan ole ainut lahkolainen, joka lestatyylisiä agendoja Suomen poliittiseen elämään muiluttamaan pyrkii.

• Tein tämän avaukseni ihan vakavissani keskustelijoiden kuten palstanpitäjänkin parasta ajatellen. Ei näy tuottaneen tarkoittamaani tulosta. Miksi ei?

Siksi, kun noille muutamille avauksessanikin luonnehtimilleni muu on tärkeämpää. He haluavat jatka ”entisellä linjallaan”, kun ei ole halua enempää kuin kykyäkään muuhun. Ja minä olen heille tärkein välikappaleena törkyilyynsä. Se taas jälleen nähtiin.

Miksi juuri minä olen tullut heille sellaiseen asemaan? Varmaan alemmuuskompleksinsakin vuoksi. Eräälle lisäksi vakavaksi sairaudeksi nähtävän itseäänkin koskevan hyvin harhaisen päänsä vuoksi.

Kun minä en koe itseäni mitenkään syylliseksi heidän tilanteeseensa enkä voi siihen mitenkään vaikuttaa, jatkakoot toki kompleksinsa turhaa purkamisyritystä harhoillaan tai muuten, en siitä tätä enempää. Jätän palstan taas joksikin - ehkä hieman pidemmäksikin - ajaksi. Se on minulle helppoa, kun elämässäni on kylliksi muuta ja mukavampaa.

Palaan tänne kyllä taas sitten, jos kepu tai politiikka yleisemminkin sille aihetta antaa. Sellaista ei nyt kuitenkaan ole näkyvillä. En kiirehdi tänne siksikään, kun lähiaikoina on kivoja läheistapahtumia eikä tästä ole kovin kauan siihenkään, kun lähden taas hieman kaukomaita katsastelemaan. Viimeistään sieltä palattuani tulen kyllä tuomaan tänne lomaterveiseni ilahduttaen lomakuvillani niitä, jotka ovat koko ajan tehneet täällä täyspäivätyötä heille ainoalla mahdollisella tavallaan minun sitä häiritsemättä hulluilla toiveillani palstan siistiytymisestä.

Ps.

Avaukseni otsikko on ”Tämän palstan vaikutus Keskustan kannatukseen”. Tekstissä heti totean, että vaikutus on minimaalinen. Pienen pieni vaikutus palstalla nähtävällä kuitenkin lienee. Enpä usko, että kukaan ei-kepulainen kallistuisi kepulaisuuteen edellä esille ottamieni lähinnä kepulaisina esiintyvien houkuttamana. He päinvastoin voivat kääntää jonkun lievästi kepulaisenkin pään toisaalle, sillä eivät he itsensä järkipäisiksi kokevina halunne kuulua heidän joukkoonsa.

• Anonyymi

Et tainnut huomata ?
        Ei kelpuutusta kertausharjoituksiin.
        Harmi olisit sinäkin majuri jos olisit osannut ulkoasioita. Täällä ainakin aiemmin olleen virka majurin tapaan.

Majuri jota myös aloit herjaamaan keskustalaisuutensa takia.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

SINÄ ITSE taas veit jutut vain itseesi, metsätyömuisteloillasi, Valiolta maidon- ja piimänhaku juttuilla, eikä siihen kauaa mennyt kun ne sotilasajatkin tänne TAAS toit.

Laktoosivaivasikin pieraisit palstalle. Mahtaako millään muulla palstalla olla moista tolloa joka mahavaivansakin kertoo.

Ja SINÄ ITSE olit tässäkin ketjussa se, joka alkoi toisten mielipiteitä pitää nyrjähtäneinä, se joka alkoi väittää muiden "harhoja" näkevän. Tuollainen törkyily sinun suunnaltasi, se vei keskustelun sinuun.

Tuota lähtöäkin olet tehnyt tässäkin ketjussa jo viisi-kuusi kertaa, ja aina vaan pomppaat takaisin kuin vieteriukko kun vähän härnää.

• Anonyymi

suomen lehdet sitten törkyä täynnä kun linkit täällä lentelee?

tiesikö aloittaja että kaikki osaa lukea suomessa

• Anonyymi

Ei osaa kaikki lukea. Aloittaja ei ainakaan kun kopioita aina vaan

• Tällä palstalla ei ole minkäänlaista vaikutusta minkään puolueen, Keskustankaan kannatukseen.

Kannatukseen vaikuttavat vain ja ainoastaan ne tekijät joista koostuu oikeassa elämässäkin ne osatekijät miksi ihminen luottaa johonkin asiaan, puolueeseen, toiseen ihmiseen tai instituutioon.

Joskus taannoin kirjoitinkin sinulle, että ignooraa trollit täysin äläkä vastaa mihinkään heidän herjaheittoihinsa. Trollit elävät huomiosta ja kun sitä kohdistaa heihin vastaamalla heidän älyttömyyksiinsä, he saavat sen mitä trollaamalla hakevat.

Täydellinen ja kertakaikkinen hiljaisuus heidän ketjuihinsa ja kirjoituksiinsa sinun ketjuihisi on ainoa lääke. Ennen pitkää kun trollit huomaavat, etteivät saa vastauksia niin he lopettavat. Onneksi sentään ylläpito poistaa rekisteröidyn nikin jos tämä syyllistyy sääntöjen vastaiseen toimintaan.

• Anonyymi

Eíkö sinulla Arska vieläkään polla leikkaa? Ei ne "trollit" ole niitä, jotka huomiota hakevat, se on Kapi itse. Miksipä muuten hän taas vei jutut vain itseensä, laktoosipieruineen kaikkineen.
        Kapi on myös se, joka ensimmäisenä ryhtyi toisten mielipiteitä pitämään nyrjähtäneinä jne.. Tuollainen törkyily vei keskustelun Kapiin

• Anonyymi

Äläs nyt!
        Onhan se huomaavaista kun Kapi lukee meille sanomalehtiä, kun sanonut minullekiin monesti vielä etten ole kansakoulua saanut läpäistyä. Siten en osaa lukea sillä lailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläs nyt!
        Onhan se huomaavaista kun Kapi lukee meille sanomalehtiä, kun sanonut minullekiin monesti vielä etten ole kansakoulua saanut läpäistyä. Siten en osaa lukea sillä lailla.

No et pankkomajuri tosiaan ymmärrä lukemaasi, etkä myöskään osaa kirjoittaa. Edellisenkin kyhäelmääsi onnistuit pankkolängvitsiäsi tuomaan.

• Anonyymi

Kappas vaan, tänne pelmahti itse kaikkien palstojen kaikkien aikojen kaikkein heikkotasoisin sheriffi. Naurettavuudessaan suorastaan legenda.

Mitä tekeekään tuo heikotasoisin seriffi. Alkaa neuvoa Kapia pysymään pois kesksuteluista, vaikka tietää, ettei Kapia saa palstalta pois pysymään mikään, ei niin kauan kun henki pihisee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kappas vaan, tänne pelmahti itse kaikkien palstojen kaikkien aikojen kaikkein heikkotasoisin sheriffi. Naurettavuudessaan suorastaan legenda.

Mitä tekeekään tuo heikotasoisin seriffi. Alkaa neuvoa Kapia pysymään pois kesksuteluista, vaikka tietää, ettei Kapia saa palstalta pois pysymään mikään, ei niin kauan kun henki pihisee.

Huomaan, että et osaa lukea etkä kirjoittaakaan muuten kuin tuolla pankkolängvitsi-tyylillä. "heikotasoisin kesksuteluista". Missä kohtaa arskan vastauksessa on neuvo pysyä poissa keskusteluista (kesksusteluista majurin pankkolängvitsillä)?

"Joskus taannoin kirjoitinkin sinulle, että ignooraa trollit täysin äläkä vastaa mihinkään heidän herjaheittoihinsa. Trollit elävät huomiosta ja kun sitä kohdistaa heihin vastaamalla heidän älyttömyyksiinsä, he saavat sen mitä trollaamalla hakevat.

Täydellinen ja kertakaikkinen hiljaisuus heidän ketjuihinsa ja kirjoituksiinsa sinun ketjuihisi on ainoa lääke. Ennen pitkää kun trollit huomaavat, etteivät saa vastauksia niin he lopettavat. "

Tuossahan neuvotaan aivan oikeaoppisesti, ettei kannata trolleille vastata vaan olemaan hiljaa suhteessa trollien avaamiin ketjuihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaan, että et osaa lukea etkä kirjoittaakaan muuten kuin tuolla pankkolängvitsi-tyylillä. "heikotasoisin kesksuteluista". Missä kohtaa arskan vastauksessa on neuvo pysyä poissa keskusteluista (kesksusteluista majurin pankkolängvitsillä)?

"Joskus taannoin kirjoitinkin sinulle, että ignooraa trollit täysin äläkä vastaa mihinkään heidän herjaheittoihinsa. Trollit elävät huomiosta ja kun sitä kohdistaa heihin vastaamalla heidän älyttömyyksiinsä, he saavat sen mitä trollaamalla hakevat.

Täydellinen ja kertakaikkinen hiljaisuus heidän ketjuihinsa ja kirjoituksiinsa sinun ketjuihisi on ainoa lääke. Ennen pitkää kun trollit huomaavat, etteivät saa vastauksia niin he lopettavat. "

Tuossahan neuvotaan aivan oikeaoppisesti, ettei kannata trolleille vastata vaan olemaan hiljaa suhteessa trollien avaamiin ketjuihin.

Kappas vaan, tänne pelmahti itse kaikkien palstojen kaikkien aikojen kaikkein heikkotasoisin kirjoittaja, itse Kapi!! Ja puskaan!!

Niin sitä leikitään piilosta, pää puskassa mutta käsiala kertoo kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kappas vaan, tänne pelmahti itse kaikkien palstojen kaikkien aikojen kaikkein heikkotasoisin kirjoittaja, itse Kapi!! Ja puskaan!!

Niin sitä leikitään piilosta, pää puskassa mutta käsiala kertoo kaiken.

Juu juu, kapihan se täällä, mutta et edelleenkään vastannut, että missä kohtaa kirjoituksessaan arska kehoittaa kapia olemaan poissa keskusteluista?

Vaikuttaa, että "majuri" ei osaa lukea. Kirjoitustaito hänellä on ainakin surkea.

• Kun vielä kuitenkin tulin pistäytymään täällä ja näin hyvän viestisi, siihen haluan vastata ja samalla korjata jo eräältä - ilmeisesti noita häiriköitä - saamaasi väärää tietoa, että muka minä olisin ollut aloitteellinen siinä, että tulin avauksellani tärkeimmäksi ja lopulta ainoaksi puheenaiheeksi. Näin se meni:

Tein avaukseni eilen klo 13.40. Pian tuli vastauksia, joissa ensin mollattiin Sipilää hänen lestadiolaisuudellaan ja sitten tolloksi nimittelemällä. Tietenkin pidin sellaista sopimattomana ja koetin opastaa asianomaista asiaperusteiseen kritisointiin.

Keskustelu tuossa ja jonkin aikaa myöhemminkin pysyi kuitenkin asioissa, ei minussa, kunnes klo 17.38 tuli viesti, jossa sanottiin: ”Avaajan olisi tietysti pitänyt itsensäkin kertoa joku konkreettinen asia miksi ei hyväksy Keskustan politiikkaa”. Kun tuon viestin lähettäjä pian kinusi uudestaan minulta vastausta, sen sitten hänelle annoin.

Mutta ei vielä tuolloinkaan keskustelu kääntynyt pelkästään minuun. Sitten klo 19.08 tuli viesti, joss sanottiin: ”Arvaa mitä Valiolla sanottiin otoksiin kirjoituksistasi täältä? "herra jestas " on siihen mieto sana”. Siihen sitten vastasin klo 19.28 kertoen Valio-yhteyksistäni sen verran, että voin lopuksi todeta: ”Ei ihme, että siellä sanottiin herra jestas! Ihasteltiin siis sitä, että edelleen olen noin Valio-henkinen, vaikka jo kauan olen ollut sieltä eläkkeellä”.

Siitä alkoi tuo show, joka jatkui ja jatkui eilisen loppuillan ja tämän päivän vain minuun keskittyen sellaisilla älyttömyyksillä, että en malttanut olla niihin reagoimatta. Valitettavasti en siis muistanut antamaasi erinomaista ohjetta, jonka tuossakin toistat. Sinä näyt todellakin pysyvän edelleen tiukasti kiinni periaatteessasi, kun et ole sanallakaan reagoinut törkyyn, jota näyt nytkin saaneen. Vanha faitteri ja palstan ex-sheriffi näkyy olevan edelleen kova mies! Tämä iältään kai melkoisesti sinua vanhempi faitteri on pehmennyt liikaa, mutta muistan ohjeesi paremmin jatkossa, sen lupaan.

Palstojen ylläpito ei siis tosiaankaan enää näy hyväksyvän rekisteröityä nikkiä noille törkylingoille ja on sellaisen sulkenutkin ainakin tuota pahimmalta, ilmeisesti eräiltä muiltakin.

Kiitos hyvästä viestistäsi, joka oli tarpeellinen minulle, vaikka se noita eräitä näkyy kuohuttaneen!

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kun vielä kuitenkin tulin pistäytymään täällä ja näin hyvän viestisi, siihen haluan vastata ja samalla korjata jo eräältä - ilmeisesti noita häiriköitä - saamaasi väärää tietoa, että muka minä olisin ollut aloitteellinen siinä, että tulin avauksellani tärkeimmäksi ja lopulta ainoaksi puheenaiheeksi. Näin se meni:

Tein avaukseni eilen klo 13.40. Pian tuli vastauksia, joissa ensin mollattiin Sipilää hänen lestadiolaisuudellaan ja sitten tolloksi nimittelemällä. Tietenkin pidin sellaista sopimattomana ja koetin opastaa asianomaista asiaperusteiseen kritisointiin.

Keskustelu tuossa ja jonkin aikaa myöhemminkin pysyi kuitenkin asioissa, ei minussa, kunnes klo 17.38 tuli viesti, jossa sanottiin: ”Avaajan olisi tietysti pitänyt itsensäkin kertoa joku konkreettinen asia miksi ei hyväksy Keskustan politiikkaa”. Kun tuon viestin lähettäjä pian kinusi uudestaan minulta vastausta, sen sitten hänelle annoin.

Mutta ei vielä tuolloinkaan keskustelu kääntynyt pelkästään minuun. Sitten klo 19.08 tuli viesti, joss sanottiin: ”Arvaa mitä Valiolla sanottiin otoksiin kirjoituksistasi täältä? "herra jestas " on siihen mieto sana”. Siihen sitten vastasin klo 19.28 kertoen Valio-yhteyksistäni sen verran, että voin lopuksi todeta: ”Ei ihme, että siellä sanottiin herra jestas! Ihasteltiin siis sitä, että edelleen olen noin Valio-henkinen, vaikka jo kauan olen ollut sieltä eläkkeellä”.

Siitä alkoi tuo show, joka jatkui ja jatkui eilisen loppuillan ja tämän päivän vain minuun keskittyen sellaisilla älyttömyyksillä, että en malttanut olla niihin reagoimatta. Valitettavasti en siis muistanut antamaasi erinomaista ohjetta, jonka tuossakin toistat. Sinä näyt todellakin pysyvän edelleen tiukasti kiinni periaatteessasi, kun et ole sanallakaan reagoinut törkyyn, jota näyt nytkin saaneen. Vanha faitteri ja palstan ex-sheriffi näkyy olevan edelleen kova mies! Tämä iältään kai melkoisesti sinua vanhempi faitteri on pehmennyt liikaa, mutta muistan ohjeesi paremmin jatkossa, sen lupaan.

Palstojen ylläpito ei siis tosiaankaan enää näy hyväksyvän rekisteröityä nikkiä noille törkylingoille ja on sellaisen sulkenutkin ainakin tuota pahimmalta, ilmeisesti eräiltä muiltakin.

Kiitos hyvästä viestistäsi, joka oli tarpeellinen minulle, vaikka se noita eräitä näkyy kuohuttaneen!

No, selvisipähän pari asiaa.

"...jätän palstan taas joksikin - ehkä hieman pidemmäksikin - ajaksi. Se on minulle helppoa, kun elämässäni on kylliksi muuta ja mukavampaa."

Kapin joksikin - ehkä pidemmäksikin - aikaa, se on muutama hassu tunti. Eipä pysty Kapi palstalta olemaan pois, "Kun vielä kuitenkin tulin pistäytymään täällä". Sekin selvisi mitä Kapin elämässä on muuta ja mukavampaa. Ei mitään, kun kuitenkin tuli pistäytymään täällä. Samalla todistaen, ettei ne "trollit" ole niitä, jotka huomiota hakevat, se on Kapi itse. Miksipä muuten päivystäisi palstaa kuten nytkin näimme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...jätän palstan taas joksikin - ehkä hieman pidemmäksikin - ajaksi. Se on minulle helppoa, kun elämässäni on kylliksi muuta ja mukavampaa."

Kapin joksikin - ehkä pidemmäksikin - aikaa, se on muutama hassu tunti. Eipä pysty Kapi palstalta olemaan pois, "Kun vielä kuitenkin tulin pistäytymään täällä". Sekin selvisi mitä Kapin elämässä on muuta ja mukavampaa. Ei mitään, kun kuitenkin tuli pistäytymään täällä. Samalla todistaen, ettei ne "trollit" ole niitä, jotka huomiota hakevat, se on Kapi itse. Miksipä muuten päivystäisi palstaa kuten nytkin näimme.

Kapi oli huono päivystäjä. Olet parempi. Luotan, että pysyt paikallasi.

Päivystävä yliupseeri

• Anonyymi

Totta puhut. Kiitos AU-Ossi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamusella jo kiirus paltalle kusireisulla. heheh.
        Niin aina tehnyt, ellei vielä tänään pistelehdi palstalle pujamassa, ja pari kossua ottaneena.

• Anonyymi

vaikuttaa noin 10000 äänestäjään

tärkeä luku kamppaillessa RKP kanssa

uunonappi

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7715
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5758
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3268
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2863
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1668
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1580
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      322
      1293
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1061
    Aihe