Suomalainen peruskoulu on olemassa ainoastaan maallistumisen ansiosta

Anonyymi

Lapset ja nuoret yleissivistävä on yli satavuotiaan suomen tärkein kulmakivi. Lman peruskoululaitosta Suomi olisi edelleen samanlainen takapajula kuin satvuotta sitten. Nyt meillä on kuitenkin aailman paras ja osaavin työvoima kehittynein kehittynein teknologia. Koululaitos ei olisia mahdollista jos Suomi ei olisi maallistunut yhteiskunta. Kiitos siitä kuuluu maallistumiselle

17

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kansakouluasetus säädettiin jo 1866, mutta sen käytäntöön saattaminen keski vuosikymmeniä. Kristillis-konservatiiviset piirit jarruttivat kansakoulujen perustamista. Näin monien koulunkäynniksi jäi 1900-luvun alussakin vielä pelkästään kiertokoulu, joka oli seurakuntien pyörittämää. Oppivelvolllisuuslaki säädettiin vuonna 1921, jonka pohjalta joka kuntaan ja kulmakuntiinklin rakennettiin kansakouluja.

      • Anonyymi

        Kristityillä on aina ollut jokin omituinen tarve vastustaa kaikkea sivistystä ja opetustoimintaa. Luultavasti pelkäävät että se vaarantaa heidän toimeentulonsa kun oppineet ihmiset lakkaavat uskomasta mielikuvitusjumaliin. Lisäksi oppimatonta kansaa tutukitusti on paljon helpompaa alistaa, riistää, kiristää aivopestä ja pitää raudanlujassa otteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityillä on aina ollut jokin omituinen tarve vastustaa kaikkea sivistystä ja opetustoimintaa. Luultavasti pelkäävät että se vaarantaa heidän toimeentulonsa kun oppineet ihmiset lakkaavat uskomasta mielikuvitusjumaliin. Lisäksi oppimatonta kansaa tutukitusti on paljon helpompaa alistaa, riistää, kiristää aivopestä ja pitää raudanlujassa otteessa.

        Sitä vaaraa että "oppineista" olis johonkin ei ole
        Keskiverto suomaliselta menee koko koulutusikä sen pähkäilyyn mitä sukupuolta se on
        Ja luppoaika jossain homojen marssilla.
        Jotain on kouluissa tpahtunut vuosikymmeniin ei ole mitään uutta keksitty jos ei sukupuoli vähemmistöjen oikeuksia sellaisina pidetä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vaaraa että "oppineista" olis johonkin ei ole
        Keskiverto suomaliselta menee koko koulutusikä sen pähkäilyyn mitä sukupuolta se on
        Ja luppoaika jossain homojen marssilla.
        Jotain on kouluissa tpahtunut vuosikymmeniin ei ole mitään uutta keksitty jos ei sukupuoli vähemmistöjen oikeuksia sellaisina pidetä

        Puhumattakaan siitä että puolet nuorista ei suostu astumaan jalallakaan kouluun vaan ovat ilmastolakossa kunnes maailman päättäjät onnistuvat yksissä tuumin pysäyttämään ilmastonmuutoksen ja siitä on näkyviä seurauksia kuten esim jäätiköiden kasvaminen ja keskilämpötilan laskeminen. Siihen asti siis moni ilmastolakkoilija on päättänyt olla pois kouluista pysyvästi vaikka Suomessa he silloin rikkovatkin lakia oppivelvollisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan siitä että puolet nuorista ei suostu astumaan jalallakaan kouluun vaan ovat ilmastolakossa kunnes maailman päättäjät onnistuvat yksissä tuumin pysäyttämään ilmastonmuutoksen ja siitä on näkyviä seurauksia kuten esim jäätiköiden kasvaminen ja keskilämpötilan laskeminen. Siihen asti siis moni ilmastolakkoilija on päättänyt olla pois kouluista pysyvästi vaikka Suomessa he silloin rikkovatkin lakia oppivelvollisuudesta.

        Oletko sinä yksi heistä, joiden mukaan ilmastonmuutos ei voi olla totta, koska "Hän säät ja ilmat säätää"?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Oletko sinä yksi heistä, joiden mukaan ilmastonmuutos ei voi olla totta, koska "Hän säät ja ilmat säätää"?

        Todennäköisesti on. Ainakin sen perusteella että kritisoi koululakkoja. Sellaista tekevät vain ilmastodenialistit. Paras mittari on kuitenkin on ilmastoahdistus. Olisi hassua, jos ilmastonmuutos ei ahdistaisi. Silloin vielä todennäköisemmin henkilö kieltää kieltää koko ilmastonmuutoksen kuin jos tämä todella potisi ilmastoahdistusta ja tuskaa muutoksesta. Eri.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Oletko sinä yksi heistä, joiden mukaan ilmastonmuutos ei voi olla totta, koska "Hän säät ja ilmat säätää"?

        Pitäskö uskoa kun "teologit" väittää että ilmastonmuutos (ihmisen aiheuttama) on olemassa ja näyttäytyy kohta 0.0005 astetta korkeampana keskilämpötilana maapallolla.
        Ja eipä huolta valkoinen mies selvii paahteessa ja lumessa ja kykenee eleleen vaikka avaruudessa. Kehitysmaalaisten kannattas kyllä olla huolissaan. Mutta eihän ne mistään mitään tajuu ja ilmeisesti kuolevat janoon ja kuivuuteen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäskö uskoa kun "teologit" väittää että ilmastonmuutos (ihmisen aiheuttama) on olemassa ja näyttäytyy kohta 0.0005 astetta korkeampana keskilämpötilana maapallolla.
        Ja eipä huolta valkoinen mies selvii paahteessa ja lumessa ja kykenee eleleen vaikka avaruudessa. Kehitysmaalaisten kannattas kyllä olla huolissaan. Mutta eihän ne mistään mitään tajuu ja ilmeisesti kuolevat janoon ja kuivuuteen

        Ensimmäinen kysymys: Pidätkö ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta edes periaatteessa mahdollisena asiana, vai onko se ikäänkuin dogmaattisesti poissuljettu vaihtoehto? Eli uskotko vaikkapa Raamatun jollain tapaa kertovan, että ilmastoa ei voi ihminen ikinä muuttaa?


      • " Kristillis-konservatiiviset piirit jarruttivat kansakoulujen perustamista. "

        Älä unohda ruotsinkielistä kulttuuria.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        " Kristillis-konservatiiviset piirit jarruttivat kansakoulujen perustamista. "

        Älä unohda ruotsinkielistä kulttuuria.

        Kirkko ja kristityt eivät haluaisi vielä näin 2000-luvullakaan että lapsille ja nuorille tarjotaan sivistävää perusopetusta, tyhmiin ihmisiin kun on helpompi suoltaa ja aivopestä mm. kreatinismi ja lättymaa huttua.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Ensimmäinen kysymys: Pidätkö ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta edes periaatteessa mahdollisena asiana, vai onko se ikäänkuin dogmaattisesti poissuljettu vaihtoehto? Eli uskotko vaikkapa Raamatun jollain tapaa kertovan, että ilmastoa ei voi ihminen ikinä muuttaa?

        Jäin odottamaan tähän vastausta.


    • Anonyymi

      Kyllä tallaiset isot sivistyksellliset ja sosiaalliset uudistukset - peruskoulu, sosiaalivakuutusshärjestelmät - Suomessa ovat nimenomaan sekularismin satoa, kansanliikkeiden toiminnan tulosta.

      • Anonyymi

        Kansallisliikkeellä eli natseilla ei ole mitään tekemistä Suomen koululaitoksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansallisliikkeellä eli natseilla ei ole mitään tekemistä Suomen koululaitoksen kanssa.

        Peruskoulu on kopioitu DDR:stä, ateistien maa oli se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peruskoulu on kopioitu DDR:stä, ateistien maa oli se.

        Kannatatko sitten rinnakkaiskoulujärjestelmää?


    • Anonyymi

      Seksuaalikasvatus on myös sekularismin satoa. Uskontojen satoa ovat lisääntymisterveyteen liittyvät hyvinvointivajeet.

    • Anonyymi

      Kristillis-konservatiiviset voimt ovat vastustaneet kansansivistystä ja hyvinvointiyhteiskuntaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe