Mitä pahaa on helluntailaisuudessa?

Anonyymi

Miksi niin monet käyvät vihaisena helluntailaisten ja heidän oppiensa kimppuun?

Mitä pahaa niissä on?

78

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liike on lähellä apostolisen seurakunnan mallia. Saatana vihaa Pyhällä Hengellä täyttynyttä uskovaa! Se on syy! Kuuluipa mihin suuntaan tahansa niin kuin Bog Brother Ville ei ole minkään seurakunnan jäsen. Jos on aktiivinen evankelista niiin takuulla saa helluntailasien nimen!

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus esiintyy usein tekopyhänä farisealaisuutena oikea oppisuutena.
        Arvostelu muita kohtaan on julmaa ja seurakunnissa peitellään syntejä.
        Syntikäsitys usein täysin hukassa .armokin ymmärretään väärin jos oppi pitää yleisjulistuksesta ottaa.
        Ensin pitää astia putsata sisältä!
        Monet liikkeestä lähteneet ovat kovimpia pilkkaajia
        Ovat nähneet tekopyhyyden ja lihanpyhitys kiipeilyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus esiintyy usein tekopyhänä farisealaisuutena oikea oppisuutena.
        Arvostelu muita kohtaan on julmaa ja seurakunnissa peitellään syntejä.
        Syntikäsitys usein täysin hukassa .armokin ymmärretään väärin jos oppi pitää yleisjulistuksesta ottaa.
        Ensin pitää astia putsata sisältä!
        Monet liikkeestä lähteneet ovat kovimpia pilkkaajia
        Ovat nähneet tekopyhyyden ja lihanpyhitys kiipeilyn.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

        Helluntailaisuus on uskonto, joka perustuu omille ratkaisuille. Siinä vastustetaan Efesolaiskirjeen 2. luvun armoa, kun ollaan ottavinaan se armo haltuun teoilla, saman Raamatun kohdan vastaisesti.


      • Anonyymi

        Helluntailainen uususkonto / -liike ei ole lähelläkään apostolisen ajan mallia.

        Väite on pelkkä illuusio ja perustuu erittäin pintapuoliseen ja sanoilla saivartelevaan, kristinuskon alun tulkintaan.

        Helluntailaisuus on USA:n vapaamuurareiden 1800-luvun lopulla luoma, pirullinen viihdeuskonto ja sen hengellisyys on - etenkin jo tänä päivänä - pikemminkin erilaiseen okkultismiin, kuin Jumalan Pyhän Hengen toimintaan perustuvaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus esiintyy usein tekopyhänä farisealaisuutena oikea oppisuutena.
        Arvostelu muita kohtaan on julmaa ja seurakunnissa peitellään syntejä.
        Syntikäsitys usein täysin hukassa .armokin ymmärretään väärin jos oppi pitää yleisjulistuksesta ottaa.
        Ensin pitää astia putsata sisältä!
        Monet liikkeestä lähteneet ovat kovimpia pilkkaajia
        Ovat nähneet tekopyhyyden ja lihanpyhitys kiipeilyn.

        kirjoittelen tuon Anonyymi 23.10.2019 01:20 "häntään" kannanottoni.

        Analysointi koskee tavallaan koko kristikuntaa, laidasta laitaan, toteaisin .
        Siksipä pelastustyö on annettukin Pyhälle Hengelle, sekä Sana, jonka mukaan -jokaisen- meistä, itsenikin pitää ojentautua.
        Eli kun kuulee Sanan, siis kirjoitukset, niin ojentautuu sen mukaiseksi, siitä tulee rakenteinen sana ----kuuliaisuus--- . Sitähän Jeesus opetti, niin itselle, kuin jokaiselle meille.
        Eli te- tarkoittaen minua ja sinua. Te eksytte ELLETTE tunne kirjoituksia!
        Siinäpä se. Me eksytään ellei! jne.

        Mitä sitten tähän astiaan tulee, elämme -ajassa- epätäydellisyyden aikaa. Aika kestää siihen asti, kunnes se täydellisyys alkaa. Mutta vielä ei olla ko. ajassa.
        Siksi NYT on pyrittävä siihen ---opetuslapsen asemaan--- jossa kirjoituksien kautta Sana opettaa näkemään Jeesuksen, sillä Hän kirkastaa Isää. Kertoo Hänen pyhyytensä, jota emme voi kohdata ajassa, sen PYHYYDEN tähden kuolematta.

        Siis Sana opettaa. .... Mitä tämä Sana on?

        Alussa oli Sana, eli se Sana oli Jumala. Siis Jumala sanoi Sanan. Ja tähän perustuu kaikki, mikä pysyy koossa, johon on luotu- Siis Sana. Jos tuota Sanaa ei olisi, ei mitään olisi luotu tällaiseen olevaisuuteen mikä opettaa Luodun sisäistämään tämän Sanan merkityksen Hengen kautta opetettuna ja kehotettuna seuraamaan tätä Sanaa - eli Jeesusta.

        Jeesus on Luoja. No, mitä luomakunta sitten näytti -- luotuna? Se oli sangen hyvää. Eikös vain? Siinä oli sitten se Eskokin, eli Eskon puumerkki, ts. Adam.
        Adam pilasi kaiken omalla sanallaan. Siksi perinneopit tulevat ja kumpuavat jopa hyväntiedonpuun näköisenä hedelmänä. Siinä on hyvä ja paha rinnakkain. Eli Eskon kätten jälkien toteutuksessa.

        Esko ottaa joko hyvänpuun hedelmän ja julistautuu "papiksi".. veistää kultaisen vasikan.
        Ja sitä kumarretaan. On muodostunut perinnäisoppi.
        Sitten Esko voi ottaa pahantiedonpuusta kanssa hedelmän, istuu samalla tavalla valtajakkaralle ja syö, sekä julistautuu olevansa jumala. Siis kumpikin on Adamin takia huono valinta. Se ei ole Luojan valinta, jossa kaikki on sangen hyvää, eli Sanan kautta kumpuava, ohje, neuvo, sekä oppi, johon kuuliaisuudessa ojentautuu.
        Ja Tämä Sanan Valtakunnallinen tahto- on Jumalan tahto, koska kyse on Sanasta.
        Tätä Jeesus ihmiseksi tulleena opetti. Kuuliaisuus ja tahto - on elämä.
        Ja siksi tätä seuraten--- Jeesuksessa Elämä on armolahjana tarjottavana.
        Jumalalla on Elämä --itsessään ja antaa sen Pojalle, ja Poika kelle tahtoo.

        Niin, se tekopyhyys. Eiköhän se ole peilinkautta tarkasteltuna meissä jokaisessa, ellei liha saa kuolla ja Eskon puumerkki vähetä. Kukaan ei ole tuosta puumerkistä vapaa- itsessään, kun puhutaan lihasta. Se on niin lähellä meitä. Siksi kirjataan seurakuntien jäsenrekisteri.
        Elämänkirja on taas eri asia. siitä en puhu.

        Eikös Jeesuksen seurassa opetuslapseus ollut "vapaehtoinen" - tahdotteko tekin mennä pois. Oliko siellä jäsenrekisteri.
        Jäävillä on huomioitava sana! Sinulla on iankaikkisen elämän sana!
        Ja tämä on Apostolinen näköala ja opetus. .... Se Sana. Tämä Jeesus. Sitä seurataan.

        Eikös, no en nyt kivitä seurakuntia, kunhan jäsenrekisteriin ei rakastuta., mutta ideaalinen pohja seuraamiseen on Sana. Ja tässä ei päästä sille alueelle, että seurakunnan nimissä aletaan painostamaan, kuka nyt ketäkin painostaa.
        Vaan tarkastelussa onkin se MINÄ. Onko nimeni Elämänkirjassa.

        Silloin tavallaan tämä tekopyhyys ja farisealaisuus oikeaoppisuutena heikkenee.
        Sitten syntikäsiteeseen - luettaisiin enemmän Sanaa siinä puhujakorokkeella. Ei niin paljon kuluteta aikaa tarinatuokiohin. Siihen minä sitä ja minä tätä aikaan.
        Siinä se astianpuhdistus toimii parhaiten. Synti tuleekin kirjoituksissa esiin. eli nähtäisiin se Jumalantahto, johon punniten ojentauduttaisiin tässä armon alla. Onhan Herran luvannut Pyhän Hengen voimaksi. Tuskin se Pyhä Henki meitä laittomuuden hengessä kuljettaa ajan saatossa. Eiköhän siinä tämä pyhä- pääse Pyhittymää. Se on kuin luomistyö- Jumalantyö meissä.


    • Anonyymi

      Syitä voi olla moniakin mutta lähellä olevat ovat kenties pettyneet.
      Tuosta alkuseurakuntamallista olen kyllä täysin eri mieltä.se että on vanhemmistoveljet ei tee raamatullista vaan miten se käytännön tasolla seurakuntaelämä toteutuu.
      Hassu tuo paljon lainattu alkuseurakuntamalli käsite kun silloin oli monessa seurakunnassa ongelmia.mutta joillekin on muodostunut helluntailaisille väärä käsitys että silloin kaikki hyvin ja Pyhä Henki toimi joka kristityssä Jumalan tahdon mukaan .
      Rakkaudesta Hänen omat tunnetaan ja se on yksi hyvä malli mitata oman seurakunnan jäsenten välisiä suhteita ja miten suhtaudutaan muihin ihmisiin.
      Ei kai voi ketään yleistää kuului se sitten mihin seurakuntaan tahansa.
      Helluntailaisuuttakin on maailmalla monenlaista
      Suomessa kenties kaikista luterilaisen siinä mielessä että synti kuitenkin kristynkin elämässä tunnustetaan. Vaikka joskus olen kuullut jonkun sanovan ettei ole syntiä tehnyt moneen vuoteen.että on pimeyttä ja valhetta täälläkin.

    • Ei niissä helluntailaisuuden oppirakenteissa, jotka perustuvat Raamatun Kirjoituksiin, ole sinällään mitään pahaa.

      Sananjulistajissa sen sijaan on monenlaista pahaa. Monet julistavat Raamatun Kirjoituksia aivan oikeaoppisen sanan mukaisesti, mutta koska moni julistaja ei itse elä julistamansa sanan mukaisesti uskonelämäänsä, niin se kyseenalaistaa sananjulistuksen.

      Ja kun sanankuulolla istua karjottavat seurakuntalaiset eivät monesti lotkauta edes korviaan, kun sana kehottaa parannukseen, niin sellainen löperö tyyli tuottaa helluntailaisuudelle hallaa. Ja sen seurauksena helluntailainen oppirakennelma aiheuttaa ristiriitoja keskuudessamme.

      • Anonyymi

        Hieman astianmakuinen on tuokin kirjoitus.
        Sananjulistajissa sen sijaan on monenlaista pahaa. Monet julistavat Raamatun Kirjoituksia aivan oikeaoppisen sanan mukaisesti, mutta koska moni julistaja ei itse elä julistamansa sanan mukaisesti uskonelämäänsä, niin se kyseenalaistaa sananjulistuksen.
        ..
        otan tuon esimerkiksi.
        Mitä olet ns. vanhanliiton peilin, eli ylipapin tehtävä ja miksi?
        Hänen ensin piti uhrata itsenä puolesta, koska hänkin oli vajavainen IHMINEN.
        Eli hän julisti Taivaallista sanomaa, vajavaisena, ei täydellisenä.
        Vain Ylipappimme Jeesus on täydellinen.

        Voisin kysyä, että sinä kuulet sen julistetun sanan. Eli olet kuullut! No, olet kuullut, niin oletko itse kuuliainen? ---- No mittaat papin kuuliaisuutta!
        Eikö pappi juuri itsekin tarvitse armon sijaisensa kautta ja pyrkiä elämään totta- elämässä.
        Mutta, jos lankeaa- on armoistuin oltava lähellä.

        Siis- esittämäsi mittatapa, se ei ole ajateltua oikea.
        Jokainen olemme pappeja, siis mitä julistamme? Miten elämme! Siinäpä se.

        Miltä tuntui, että näin keskustelimme, sen "sanotaan kääntäen" leipäpapin sanoma ja meidän sanoma. Eikö jokainen meistä ole samalla viivalla.
        Ja voi kysyä, että missä se vanhurskaus asuu.

        Orimattilan ratapihalla, kun ratatyömiehet teki töitä. Siellä oli eräs uskova vuosien mittaa tekemässä myös ratatöitä. Hän hengellisessä elämässä lauloi.
        Kerran kävi työtapaturma hänen kohdallaan, hän löi hakulla jalkapöytänsä läpi.

        Hän oli kyllä se viides evankeliumi ollut. Mutta vasta tuo antoi työkavereiden kautta tunnustuksen hänen uskolleen. "Kyllä tämä on uskossa, hän ei edes kironnut", oli raavaan työkavereiden tunnustus.
        Ihminen elää arkea. Teotkin näkyy, mutta vasta jokin vakava paikka antaa heille tunnustuksen.
        Kyllä se on uskossa. Eli mitattiin omaan mittaan. Mutta, käytiinkin oman mitan yli-- ja se oli sen mitan saama tunnustuksen totuus.

        Näin me elämme. Näyttää papin mitta vajaamitalta ja sitä se jokaisen kohdalla on.
        Mutta jokin astuu sitten maailman silmissä siihen ääreelliseen, että kun se ylitetään, annetaan tunnustus.
        Ristillä oleva Jeesuskin sai tunnustuksen. - vasta ristillä- .


      • Anonyymi

        Kerro minulle, mitkä ovat nuo "helluntailaisuuden oppirakenteet"? Käsittääkseni helluntailaiset ovat aina vihanneet rehellisyyttä, eivätkä ole koskaan ilmoittaneet minkäänlaista, selkeästi määriteltyä oppia, jonka mukaisesti opettaisivat.

        Heille on aina "Pyhä Henki" suoraan ilmoitellut, mitä kuka opettaa ensin ja miten seuraava puhuja kumoaa edellisen puhujan.

        Esimerkki:
        Saarnaaja / "pastori" 1: "Ihminen pelastuu yksin uskosta, ilman mitään laintekoja!" (Seurakunta huutaa: "Halleluujaa!")
        "Pastori" 2: "Eihän nyt kukaan voi pelastua yksin armosta, kyllä lakiakin pitää noudattaa!" (Helluntaikansa huutaa: Ameeeen!)
        Seurakuntalainen ulko-ovella: "Oli taas niin virvoittava kokous ja selkeää Jumalan sanaa. Ei missään kirkossa koskaan näin raamatullisesti opeteta."


    • Anonyymi

      Yksi merkittävä syy on halu trollata. Se kun on nimettömönä niin helppoa. Parannuksen teosta ei tietoakaan. Tiedän, viranomaiset ministereitä myöten arvostavat työtämme. Alkoholisteja pelastuu, sairaita paranee, uskovat täyttyvät PH:llä. Väittelijät eivät yhtään tätä estä. Itse olen nähnyt monien saavan PH:n kasteen.

      • Anonyymi

        Ja jos joku ei tykkää, voi hakeutua muualle. Ei siitä draamaa tarvitse itselleen tai muille tehdä. On myös lapsellista kuvitella, että jostain löytyy seurakunta, jossa kaikki ovat täydellisiä; pastorit noudattavat 100% Jumalan sanaa ja seurakuntalaiset elävät täydellisessä rakkaudessa. Tällaista utopiaa ei löydy mistään. Siellä missä on ihmisiä, joutuu sietämään myös epätäydellisyyttä. Muiden vikojen täyspäiväinen kaivelu on myös äärettömän epärehellistä, sillä jokaisen peilistä katsoo yhtä epätäydellinen ihminen.


    • Anonyymi

      Varmaan on trollaajiakin joukossa.

      Mutta olen kyllä itse sitä mieltä, tutkittuani lähemmin helluntaialisuutta ja herätysliike kristittyjä laajemmin, että siitä paistaa kaksinaamaisuus ja epäaitous.

      Jos luemme Paavalin kirjeitä Korintolaisille, niin ihan samat ongelmat ovat herätysliikkaissä, kuin mihin Paavali puuttui Korinton seurakunnan kohdalla.

      Eli kaikkinainen synti ja haureus rehottaa eikä seurakuntakuria pidetä vaan "hyvien veljien" synnit ja väärät toimet vain yritetään peitellä.

      Siis otetaan muutama ote:

      1. Kor. 5:1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
      2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
      3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
      4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
      5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
      6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
      7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
      8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
      9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
      10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
      11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
      12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
      13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha.

      1. Korinttolaiskirje 11
      17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.
      18 Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
      19 Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.
      20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran aterian nauttimista,
      21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
      22 Eikö teillä sitten ole muita huoneita, niissä syödäksenne ja juodaksenne? Vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja tahdotteko häväistä niitä, joilla ei mitään ole? Mitä minun on teille sanominen? Onko minun teitä kiittäminen? Tässä kohden en kiitä.

      Jaakobin kirje 2
      1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
      2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
      3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
      4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
      5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
      6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
      7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
      8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
      9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
      10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
      11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.

      15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
      16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
      17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

      • Anonyymi

        Ihmettelen suuresti kun puhut tässä yhteydessä haureudesta. Olet varmaan kehä III:n sisäpuolelta. Siellä usko on monesti heikompaa laatua. Maakunnissa usko on lujaa laatua. Uuteen testamenttiin on kirjoitettu myös: minkäänlaista haureutta älköön edes mainittako keskuudessanne, pikemminkin kiitosta. Unohdit tämän jakeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti kun puhut tässä yhteydessä haureudesta. Olet varmaan kehä III:n sisäpuolelta. Siellä usko on monesti heikompaa laatua. Maakunnissa usko on lujaa laatua. Uuteen testamenttiin on kirjoitettu myös: minkäänlaista haureutta älköön edes mainittako keskuudessanne, pikemminkin kiitosta. Unohdit tämän jakeen.

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että haureus asia on vain kehä 3:n sisäpuolella ?

        Voisitko edes hieman tutkia asioita ja avata silmäsi vihdoin ?

        Kyllä niitä esim, uskovien evioeroja ja uudelleen avioitumisia on jopa seurakuntien vanhimpien kohdalla, ja kyllä Raamattu puhuu siinä kohtaa haureudesta.

        Puhumattakaan muusta ihan ilmeisestä haureuden syntien sallimisesta/hyväksymisestä/peittelystä, laajalti ihan kaikkialla Suomessa.

        Mutta toki jos ei halua edes nähdä, eikä suostu näkemään, eikä siis edes aleta tutkimaan asioiden todellista laitaa, niin mahdotontahan sen näkeminen silloin on, ihan kuten jo edellä kirjoitin:

        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        Niin ja sinulle tiedoksesi siitä, että mikä on Hengellinen ulottuvuus tässä asiassa:

        Herätysliikkeet ovat sortuneet Hengelliseen haureuteen, kun on otettu kaikkinaisia vääriä harhaopettajia ja harhaoppeja ja jopa siten toinen henki vastaan.

        Tuo Hengellinen haureus näkyy myös ulkoisena haureutena sillä on kyse haureuden hengestä.

        Eli siellä missä on otettu vastaan se toinen henki, sinne tulee samalla luonnollinen haureus, eli siten me näemme ja tunnistamme sen Hengellisen haureuden sen, luonnollisen haureuden kautta joka on näkyvissä, ja jonka ainakin minä tunnistan hyvin.

        Ei ole siis mikään yllätys se, että niin paljon on luonnollista haureutta, kuten Patrik Tiaisen ja Markku Koiviston kohdalla näkyi asia selvääkin selvemmin.

        Niin ja älkää alkako selitellä, että eivät he kuuluneet hellareihin tai teidän omaan herätysliikkeeseen, sillä erittäin moni seurakunta avasi ovensa auliisti heille, ja sen kautta saastutus levisi laajalti seurakutiin koko Suomessa.

        Eli taas oli kyse valvomattomuudesta ja tutkimattomuudesta, ei ole koeteltu ENSIN, vaan on otettu himoissa vastaan ihan kaikki eksytyksetkin ja eksyttäjät.

        Siis nyt oli kyse "siunausten" ja "voitelujen" himoitsemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että haureus asia on vain kehä 3:n sisäpuolella ?

        Voisitko edes hieman tutkia asioita ja avata silmäsi vihdoin ?

        Kyllä niitä esim, uskovien evioeroja ja uudelleen avioitumisia on jopa seurakuntien vanhimpien kohdalla, ja kyllä Raamattu puhuu siinä kohtaa haureudesta.

        Puhumattakaan muusta ihan ilmeisestä haureuden syntien sallimisesta/hyväksymisestä/peittelystä, laajalti ihan kaikkialla Suomessa.

        Mutta toki jos ei halua edes nähdä, eikä suostu näkemään, eikä siis edes aleta tutkimaan asioiden todellista laitaa, niin mahdotontahan sen näkeminen silloin on, ihan kuten jo edellä kirjoitin:

        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        Niin ja sinulle tiedoksesi siitä, että mikä on Hengellinen ulottuvuus tässä asiassa:

        Herätysliikkeet ovat sortuneet Hengelliseen haureuteen, kun on otettu kaikkinaisia vääriä harhaopettajia ja harhaoppeja ja jopa siten toinen henki vastaan.

        Tuo Hengellinen haureus näkyy myös ulkoisena haureutena sillä on kyse haureuden hengestä.

        Eli siellä missä on otettu vastaan se toinen henki, sinne tulee samalla luonnollinen haureus, eli siten me näemme ja tunnistamme sen Hengellisen haureuden sen, luonnollisen haureuden kautta joka on näkyvissä, ja jonka ainakin minä tunnistan hyvin.

        Ei ole siis mikään yllätys se, että niin paljon on luonnollista haureutta, kuten Patrik Tiaisen ja Markku Koiviston kohdalla näkyi asia selvääkin selvemmin.

        Niin ja älkää alkako selitellä, että eivät he kuuluneet hellareihin tai teidän omaan herätysliikkeeseen, sillä erittäin moni seurakunta avasi ovensa auliisti heille, ja sen kautta saastutus levisi laajalti seurakutiin koko Suomessa.

        Eli taas oli kyse valvomattomuudesta ja tutkimattomuudesta, ei ole koeteltu ENSIN, vaan on otettu himoissa vastaan ihan kaikki eksytyksetkin ja eksyttäjät.

        Siis nyt oli kyse "siunausten" ja "voitelujen" himoitsemisesta.

        Eikös Mooseksen aikana jo kirjoitettu erokirjeitä? Ei se niin "uusi" asia ole tämä avioero.
        Jos on menty avioon, kaveri on tullut uskoon ja vaimo sanoo, että minä lähden.
        Ei kait pakko ole ollut olla liittosuhteessa? Ja jos sitten avioituu tämä evp. puoliso uuden kanssa, niin?
        Kun jälkipolveni sanon monikossa, vaikka yksikkö olisi parempi. Niin uskovaisuudessa menivät liittoon. Mutta tämän "vaimo" tuli pettäjänä kaupungilla vastaan "vieraan kainalossa". Siinä rikotaan raskaalla kädellä liittosuhde. Jälkipolveni yritti lasten takia pitää kulissia yllä. Mutta se ristiriita, mitä kylvettiin toiselta puolen, ehkä tarkoitushakuisesti, siinä ei kyetty siten pitämään rauhaa yllä, eli lasten takia oli parempi se eri kortteeri.
        Ja kun toinen on sitten toisella, niin ei enää ole rakennettavaa liitoa, johon se liitto rakennettiin. Ei Jumala pakota elämään sellaisessa parisuhteessa.
        Ei edes Ylkänä vaadi seurakuntalaista olemaan opetuslapseudessa, jos ei halua.
        Se nähtiin Apostolisena aikana. "Tahdotteko tekin mennä pois"?

        Siis on turhaa alkaa maalaamaan liittoja haureudelliseksi, jos yrittää, mutta toinen rikkoo liittosuhteen. Siinä ei ole liittoa olemassakaan, eli sitä, missä sanottiin "kyllä"!

        Ei kannata tuomita, jos mennään ajassa, tässä särkyneitten majatalojen majoissa, se on ikävää, jos liitto ei pidä. Silloin on seurakuntana rakastettava jäänyttä, ei osoiteltava pahansuopaisesti.


    • Anonyymi

      Jatkan vielä edelliseen.

      Siis nuo Raamatunpaikat voisi lukea herätysliikkeille nyt !

      Ja jopa uskosta osattomat näkevät läpi tuon kaksinaamaisuuden ja epäaitouden.

      Puhutaan paljon Rakkaudesta, mutta se ei näy tekoina, ja sen näkee siis jopa ukosta osaton, vaikka ne uskovat ovat itse asialle näköjään umpisokeita.

      Kyse ei ole siis todellakaan siitä, että hellarit ja herätysliike uskovat kärsisivät Totuuden ja Kristuksen tähden pilkkaa, vaan omien syntiensä ja vääryyksiensä tähden lähinnä se arvostelu ja viha oikeasti tulee heidän osakseen .

      1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

      Siis tuota ennen oli tämä Sana:

      11 Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
      12 ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.

      Mutta kun siis ei vaelleta nuhteettomasti, vaan seurakunnan sisällä sallitaan kaikkinaista vääryyttä ja syntiä, ja ollaan jurri niitä pahantekijöitä, niin tokihan silloin siitä saadaan kuulla myös ja kunnolla.

      Eli sen jonka pitäisi olla esimerkillinen ja Rakkaudellinen, se onkin ihan päinvastaista, eli rakkaudeton ja paha yhä !

      Eivätkä silloin uskosta osattomat todellakaan hakeudu uskovien eikä Jumalan luo, kun eihän uskovilla ole heille silloin mitään todellista annettavaakaan.

      • Anonyymi

        Niin ja tässäkin ketjussa on tullut osin ilmi se, kuinka monet herätysliike uskovat lukevat kovin "valikoidusti" Raamattuaan.

        Eli tämä siis luetaan muille, ei itselle, vaan "muille väärille":

        1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään?

        Eli kun arvostelua tulee, niin omia toimia ei tutkita, vaan luetaan vain itselle tämä "manna":

        1. Piet. 2:20 Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

        Tuon kokonaisuuden tulisi laittaa uskova tutkimaan toimiaan ja oman seurakuntansa toimia !

        1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

        Mutta niinhän ei käy millään, jos siis Raamattua luetaan vain "valikoidusti" itselle ja kerätään vain "rusinat pullasta" !

        Uskovan tulisi toimia tämän ohjeen mukaan:

        1. Korinttolaiskirje 11
        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        Eli siksi muut joutuvat puuttumaan vääryyksiin ja synteihin, kun ei itse suostuta tutkimaan itseä ja omia sekä oman seurakunnan toimia !

        Eli synnit siis kielletään jo etukäteen.

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Herätysliikkaissä on siis vallalla syntien peittely ja vähättely ja siten jopa niiden olemassa olon kieltäminen, ja se johtaa siihen, että uskovat eivät juhdistu eivätkä pyhity mihinkään, kuten edellä oli tuo EHTO "JOS" !

        9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Mutta JOS emme siuis tutki itseämme emmekä siten myöskään tunnusta syntejämme, ei Jeesus meitä puhdista ja pese meitä/ jalkojammekaan.

        Tämä on ongelman ydin herätysliikkaissä laajalti, ja tämä siis näkyy jopa uskosta osattomille, mutta uskovat ovat näköjään umpisokeita omalle onnettomalle tilalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tässäkin ketjussa on tullut osin ilmi se, kuinka monet herätysliike uskovat lukevat kovin "valikoidusti" Raamattuaan.

        Eli tämä siis luetaan muille, ei itselle, vaan "muille väärille":

        1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään?

        Eli kun arvostelua tulee, niin omia toimia ei tutkita, vaan luetaan vain itselle tämä "manna":

        1. Piet. 2:20 Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

        Tuon kokonaisuuden tulisi laittaa uskova tutkimaan toimiaan ja oman seurakuntansa toimia !

        1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

        Mutta niinhän ei käy millään, jos siis Raamattua luetaan vain "valikoidusti" itselle ja kerätään vain "rusinat pullasta" !

        Uskovan tulisi toimia tämän ohjeen mukaan:

        1. Korinttolaiskirje 11
        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        Eli siksi muut joutuvat puuttumaan vääryyksiin ja synteihin, kun ei itse suostuta tutkimaan itseä ja omia sekä oman seurakunnan toimia !

        Eli synnit siis kielletään jo etukäteen.

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Herätysliikkaissä on siis vallalla syntien peittely ja vähättely ja siten jopa niiden olemassa olon kieltäminen, ja se johtaa siihen, että uskovat eivät juhdistu eivätkä pyhity mihinkään, kuten edellä oli tuo EHTO "JOS" !

        9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Mutta JOS emme siuis tutki itseämme emmekä siten myöskään tunnusta syntejämme, ei Jeesus meitä puhdista ja pese meitä/ jalkojammekaan.

        Tämä on ongelman ydin herätysliikkaissä laajalti, ja tämä siis näkyy jopa uskosta osattomille, mutta uskovat ovat näköjään umpisokeita omalle onnettomalle tilalleen.

        "Mutta JOS emme siuis tutki itseämme emmekä siten myöskään tunnusta syntejämme, ei Jeesus meitä puhdista ja pese meitä/ jalkojammekaan.

        Tämä on ongelman ydin herätysliikkaissä laajalti, ja tämä siis näkyy jopa uskosta osattomille, mutta uskovat ovat näköjään umpisokeita omalle onnettomalle tilalleen. "

        Olet siis rakentanut omassa päässäsi epärealistisen ja lahkohenkisen stereotypian "herätysliikkeissä" olevien sielunelämästä. Kristittyjen sielunelämä on samanlaista kaikkialla. Joka kirkossa ja seurakunnassa on vain armoa tarvitsevia uskon elämän eri vaiheissa olevia epätäydellisiä ihmisiä. Juuri sen vuoksi Jeesus opetti: älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Etkä sinä ole sen täydellisempi kuin muutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta JOS emme siuis tutki itseämme emmekä siten myöskään tunnusta syntejämme, ei Jeesus meitä puhdista ja pese meitä/ jalkojammekaan.

        Tämä on ongelman ydin herätysliikkaissä laajalti, ja tämä siis näkyy jopa uskosta osattomille, mutta uskovat ovat näköjään umpisokeita omalle onnettomalle tilalleen. "

        Olet siis rakentanut omassa päässäsi epärealistisen ja lahkohenkisen stereotypian "herätysliikkeissä" olevien sielunelämästä. Kristittyjen sielunelämä on samanlaista kaikkialla. Joka kirkossa ja seurakunnassa on vain armoa tarvitsevia uskon elämän eri vaiheissa olevia epätäydellisiä ihmisiä. Juuri sen vuoksi Jeesus opetti: älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Etkä sinä ole sen täydellisempi kuin muutkaan.

        Älä ala vääristelemään sanojani KIITOS !

        Kyse ei ole mistään täydellisyydestä, vaan vain ja ainoastaan SYDÄMEN ASENTEESTA !

        Kaikki me olemme vajavaisia, mutta jos paadutamme sydämemme ja suljemme korvamme kuulemasta ja silmämme näkemästä on meillä pian taas takaisin se lopullinen "kivisydän" !

        Hes. 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

        Nyt siis tilanne on Suomessa uskovien keskuudesss laajalti tämä:

        Ap. t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        Ja seurakunnissa siis laajalti sallitaan kaikkinaista väärää ja miksi siis ?

        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.


        Siis kun itse ryvetään synneissä, niin silloin ja sen kautta sallitaan muillekin se sama touhu.

        Minua tympii jo todella tälläinen kirjoittelu, johon sinäkin syyllistyit.

        Eli kaikki synti sallitaan seurakunnissa juuri siksi, kun "emme kukaan ole täydellisiä" !

        Ei Raamattu noin opeta eikä neuvo toimimaan !

        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Mutta tämän selvääkin selvemmän Raamatun ohjeen, te "kaiken synnin suvaitsevat" suvakit ohitatte ja rakastatte siis syntiä ja vääryyttä ja siksi se pesiikin teidän omissa seurakunnissanne laajalti !

        Häpeä siis ja tee parannus !


      • Anonyymi

        Pahin synti on uskovien avioerot. Ja se muuttuu vielä pahemmaksi uudelleen avioitumisen myötä.
        Kaikki aviossa eronneet pitäisi erottaa seurakunnista. Ainakin uudelleen avioituneet.
        Muutenkin kaikki avoliitotkin ovat saastaisia ja vastenmielisiä.


    • Ja ovatpa lisänneet sekä ottaneet pois raamatusta tekstejä ja jopa lisänneet "jengiläistensä" kuvia omaan versioonsa.
      Helluntalaisten omakuva Raamattu.

    • Anonyymi

      Ei niissä mitään erityistä pahaa olekaan. Kyseenalaista toimintaa on sen sijaan havaittavissa kaiken aikaa.

      Voimakasta ärtymystä aiheuttaa esim väitetyt parantumisihmeet, joissa ei ole totuuden siementäkään. Silti silmääkään räpäyttämättä helluntailaiset vaan jatkavat samoja parantumisihmeidensä julistusta, vaikka heille miten usein oikein rautalangasta väännetään, että valehtelu on rumaa. Lattialla kiemurtelu ja muut "armolahjat" on valjastettu sirkustaiteilijoiden työkaluiksi.

      Herkkäuskoisten ihmisten hyväksikäyttö ja manipulointi se on se joka saa aikaan ärsyyntymistä. Ja senkin he koittavat vääntää omaksi edukseen väittämällä saatanan vain olevan heistä kovin kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Lahkoja riittää. Onko mikään toistaan kummempi? Selvintä olisi että kaikki ihmiset palvoisivat aurinkoa niin kuin muinoin. Sadoilta sodilta ja miljoonien ihmisten tappamisilta olisi vältytty. Ihmisellä on liikaa mielikuvitusta, keksii ihmeellisiä satuja. Sitten vielä jotkut uskovat niihin! Kehittymätön rotu.

      • Anonyymi

        Ylpeys.


    • Anonyymi

      Synneistä vapaa seurakunta on sellainen, jossa synti ei hallitse seurakunnan ja sen yksilöiden elämää.

      Sellainen seurakunta on vain Paavolalaisten yhteydessä, sillä kaikki muut ovat osallisena porton synneistä.

      Eroa helluntaista ja liity Paavolalaisiin, niin olet vapaa lahkolaisuuden ja eriseuraisuuden synneistä!

      • Anonyymi

        Paavolalaisuuden mukaan yli 10 miljoonaa asukasta käsittävässä kaupungissa on vain yksi seurakunta, joka kokoontuu yhteen ja sillä on yhteiset vanhimmat. Kaikki kodeissa kokoontuvat seurakunnat ovat näiden vanhinten opetuksen ja ohjauksen alla: ne tunnustavat nämä yhden seurakunnan vanhimmat. Niin kauan kuin näin ei tapahdu, on paikkakunnalla lahkoja, jotka eivät tottele Jumalan sanan ohjeita ja käskyjä koskien seurakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolalaisuuden mukaan yli 10 miljoonaa asukasta käsittävässä kaupungissa on vain yksi seurakunta, joka kokoontuu yhteen ja sillä on yhteiset vanhimmat. Kaikki kodeissa kokoontuvat seurakunnat ovat näiden vanhinten opetuksen ja ohjauksen alla: ne tunnustavat nämä yhden seurakunnan vanhimmat. Niin kauan kuin näin ei tapahdu, on paikkakunnalla lahkoja, jotka eivät tottele Jumalan sanan ohjeita ja käskyjä koskien seurakuntaa.

        Miksi tahallasi vääristelet toisten sanomisia ?

        " Paavolalaisuuden mukaan yli 10 miljoonaa asukasta käsittävässä kaupungissa on vain yksi seurakunta, joka kokoontuu yhteen ja sillä on yhteiset vanhimmat. "

        En ole mikään P.P:n kanattaja tai seuraaja, mutta älä nyt viitsi ihan päin naamaa valehdella !

        Paavola ei missään väitä noin.

        Mutta Raamattu puhuu Seurakunnasta Yhtenä, eli ihan kaikki uskovat muodostavat Seurakunnan eli Kristuksen ruumiin, eli ovat Kristuksen srk ruumiin jäseniä.

        Tämä on Raamatullinen Totuus.

        Efesolaiskirje 1
        22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
        23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

        Mutta se Seurakunta jakaantuu pienempiin osiin paikkakunnittain ja sielläkin käytännön syistä kokoontuu pienemmissä ryhmissä.

        Kol. 4:15 Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.

        Filem. 1:2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tahallasi vääristelet toisten sanomisia ?

        " Paavolalaisuuden mukaan yli 10 miljoonaa asukasta käsittävässä kaupungissa on vain yksi seurakunta, joka kokoontuu yhteen ja sillä on yhteiset vanhimmat. "

        En ole mikään P.P:n kanattaja tai seuraaja, mutta älä nyt viitsi ihan päin naamaa valehdella !

        Paavola ei missään väitä noin.

        Mutta Raamattu puhuu Seurakunnasta Yhtenä, eli ihan kaikki uskovat muodostavat Seurakunnan eli Kristuksen ruumiin, eli ovat Kristuksen srk ruumiin jäseniä.

        Tämä on Raamatullinen Totuus.

        Efesolaiskirje 1
        22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
        23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

        Mutta se Seurakunta jakaantuu pienempiin osiin paikkakunnittain ja sielläkin käytännön syistä kokoontuu pienemmissä ryhmissä.

        Kol. 4:15 Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.

        Filem. 1:2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

        Et tietenkään ole mikään P.P.:n kannattaja tai seuraaja, koska hän erotti sinut pyhien yhteydestä ja sanoi sinussa olevan riivaajahenkiä tai että kuulet sellaisia, mutta pidät näitä pahoja henkiä Jumalan Pyhänä Henkenä.

        Oletko käynyt Vantaan Jumalan seurakunnan kokouksissa viime aikoina vr62?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään ole mikään P.P.:n kannattaja tai seuraaja, koska hän erotti sinut pyhien yhteydestä ja sanoi sinussa olevan riivaajahenkiä tai että kuulet sellaisia, mutta pidät näitä pahoja henkiä Jumalan Pyhänä Henkenä.

        Oletko käynyt Vantaan Jumalan seurakunnan kokouksissa viime aikoina vr62?

        Taasko aloitat tämän ?

        Omaa katkeruuden sappeasi vain taaskin purat, milloin tajuat sen vihdoin ?

        Ap. t. 8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

        Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

        Miksi levität valheitasi, kuka siihen sinua kehoittaa ja innostaa ?

        En ole missään nähnyt enkä kuullut Petrin väittäneen niin, että minussa on riivaajahenkiä, tai että kuulisin niitä !

        Joten miksi valehtelet, ja kuka sinua siihen touhuun laittaa ?


      • Anonyymi

        Paavolalaiset ovat aivan väärällä tiellä ja huomaavat sen vasta kun on liian myöhäistä.


    • Anonyymi

      Tulee koetella kaikki henget ovatko ne Jumalasta. On niitä henkiä tullut koeteltuakin elämän aikana. Aikoinaan kävin useimpien eri seurakuntien kokouksissa.

      1234567---

      • Anonyymi

        "Aikoinaan kävin useimpien eri seurakuntien kokouksissa" ja sitten paadutit itsesi, sillä mikään ei ollut riittävän hyvää ja täydellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aikoinaan kävin useimpien eri seurakuntien kokouksissa" ja sitten paadutit itsesi, sillä mikään ei ollut riittävän hyvää ja täydellistä.

        Tuli koeteltua vähän kaukaisemman sukulaisen hengellisyys, jo edes mennyt. Hänet oli kastettu siion temppelissä. Kun tuli puhetta sapatista, niin hänen henkensä alkoi oikein sihistä ja puhista, hän oli niin sapattivastainen kuin olla ja voi. Ei tapahtunut muutosta totuuteen hänen elämänsä aikana.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli koeteltua vähän kaukaisemman sukulaisen hengellisyys, jo edes mennyt. Hänet oli kastettu siion temppelissä. Kun tuli puhetta sapatista, niin hänen henkensä alkoi oikein sihistä ja puhista, hän oli niin sapattivastainen kuin olla ja voi. Ei tapahtunut muutosta totuuteen hänen elämänsä aikana.

        1234567---

        Onneksi hän ei kääntynyt sinun "sapatti uskoosi" !

        Se nyt vain on niin, että tuo sinun "sapatti uskosi" ei sinua tule palastamaan, vaan pikemmin se estää pelastumisesi.

        Sillä olet sen kautta Kainin kaltainen, joka myös luotti omiin tekoihnsa.

        Samoin sinäkin luotat omavanhurskaisiin tekohisi ja omaan sapatin pitämiseesi siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi hän ei kääntynyt sinun "sapatti uskoosi" !

        Se nyt vain on niin, että tuo sinun "sapatti uskosi" ei sinua tule palastamaan, vaan pikemmin se estää pelastumisesi.

        Sillä olet sen kautta Kainin kaltainen, joka myös luotti omiin tekoihnsa.

        Samoin sinäkin luotat omavanhurskaisiin tekohisi ja omaan sapatin pitämiseesi siis.

        Sapatti on Jumalan merkki. On erittäin tärkeää pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.
        Vastaavasti sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa. Varoitus tulee ottaa todesta.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti on Jumalan merkki. On erittäin tärkeää pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.
        Vastaavasti sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa. Varoitus tulee ottaa todesta.

        1234567---

        Herää jo vihdoin harhoistasi.


    • Anonyymi

      Mitä pahaa? Mietippä helluntaikirkon johtajaa Yrjölää ja kysy uudestaan. Sellainen on seurakunta, kuin on johtajakin. Se on ansaittu. Jos mielestäsi kaikki on ok, olet täysin oikeassa paikassa, olet sen ansainnut.

    • Ensi alkuun tulee se viha. Jos vaikka luterilainen menee toiselle paikkakunnalle ja julistaa siellä evankeliumia Jeesuksesta, hän on helluntailainen. Saatana vihaa Jeesusta ja uskovaista joka julistaa Jumalan sanaa. Jeesus sanoi että maailma teitä vihaa niin kuin se on vihannut häntäkin. Muotojumlisen se kyllä hyväksyy!

      • Anonyymi

        Taas käännetään asiat mieleisekseen !

        Eli omassa toiminnassa ei nähdä mitään vikaa, vaan vika ja pahuus on muissa, eli kuulijoissa.

        Raamattu ei kehoita huutelemaan teillä ja turuilla !

        Jeesus itse ei toiminut siten, eikä Hän ohjeistanut niin opetuslapsiakaan !

        Matt. 12:19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.

        Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
        8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
        10 Älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
        11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
        12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
        13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
        14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
        15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.

        Eikä Raamattu kehoita uskovaa tyrkyttämään uskoaan väkisin uskosta osattomille !

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla.

        Mutta teillä siis on herätysliikkeissä se tyyyli, että mennään mehafoonit ojossa huutelemaan teille ja toreille, ja näin yritätte pakkosyöttää uskosta osattomia !

        Siihen he reagoivat, eli tuo oma väärä toimintanne aiheuttaa vastareaktion ja sen vastustuksen ja jopa siis Jumalan hylkäämisen, ja sen te saatte siis ihan ITSE aikaan sen vastustuksen !

        Teidän uskonne tulisi NÄKYÄ TEKOINA ja oikeana toimintana ja todellisena Rakkautena, eikä vain tyhjinä ja katteettomina sanoina "rakkaudestanne" !

        Jeesus tuli ja meni syntisten ja sairaiden ja taakoitettujen luo ja kantoi heidän vajavaisuutensa, siksi Hän veti ihmisiä puoleensa.

        Mutta te ette mene köyhien ja sairaiden ja alkohlistien ym. ym. luo ja hoida ja huolehdi heistä ja heidän tarpeistaan kokonaisvaltyaisesti, vaan te vain huutelette teillä ja toreilla megafooneinenne.

        Ei siinä Rakkaus näy eikä siten Jumalan Rakkaus, vaan ihan se on vain kokonaan muuta ihmisen lihallista touhua, jolla yritetään saada vain omaan puolueeseen lisää maksavia jäseniä .


    • Anonyymi

      Itsensä täydelliseksi julistaminen ja itsensä epätäydelliseksi julistaminen tapahtuvat molemmat ihmisestä itsestä käsin. Ihminen, joka on siis vain ihminen, lausuu molemmat "tuomiot" itsensä yli. Kyse onkin siitä, millä perusteella "tuomio" julistetaan. Epätäydelliseksi julistaminen tapahtuu käsittääkseni aina niin, että ihminen katsoo itseensä, itseään ja elämäänsä, sisäistä ja ulkoista, ja toteaa: "Ei kovin hyvältä näytä", ja lausuu epätäydellisyys-tuomionsa itsensä yli. Mutta tällöin ihminen vertaa itseään johonkin ihanteeseen, joka EI OLE HÄN ITSE. Ihminen on erillinen "minä", ja ihanne, johon hän itseään vertaa, on erillinen Jokin - vaikkapa Mooseksen laki tai Kristuksen esimerkki. Jos "tuomion" on tapahduttava näin - tällaisten ehtojen vallitessa - varmasti kaikki joutuvat antamaan itsestään lausunnon "epätäydellinen".
      Mutta Kristuksessa on toisin. Kristuksessa arviota ei suoriteta niin. Kristuksessa ei ole eikä vallitse edellä mainitun kaltaista "erillisyyttä" (siten että Kristus olisi minusta erillinen ja minä Kristuksesta erillinen). Kristuksessa vallitsee YKSEYS. Tästä ja nimenomaan tästä kertovat Viiniköynnös- ja Kristuksen ruumis -vertaukset. Tätä tuntuu ihmisten olevan vaikea käsittää. Viiniköynnöksen oksa ei ole köynnöksestä millään tavoin erillinen eikä ole koskaan ollutkaan; se on yhtä ja samaa orgaanista Ykseyttä, Köynnöstä. Samoin on ruumiinjäsenten kanssa; jos käteni osaisi ajatella ja ajattelisi, ettei se ole osa minua, ei se siltikään olisi minusta erillinen vaan minun käteni - siis MINUA. Samoin on meidän laitamme Kristuksessa; me emme ole Hänestä erillisiä vaan YHTÄ Hänen kanssaan. Ja tässä ykseydessä me olemme tietenkin täydellisiä, koska ei ole olemassa Täydellistä Viiniköynnöstä ilman oksiaan eikä Täydellistä Ihmistä ilman ruumista. TÄMÄ täydellisyys on meidän osamme, ei omasta ansiostamme, vaan Kristuksen ristin ansiosta. Ja TÄMÄ täydellisyys on ja pysyy, koska tämä YKSEYS on ja pysyy. Heti kun me alamme arvioida itseämme jotenkin "erillisinä", me olemme jo leikanneet ajatuksissamme itsemme irti tästä YKSEYDESTÄ, joka on ja pysyy ja joka on totta niin kuin Kristus itse on totta.
      Siksi epätäydellisyys-tuomio on omalla laillaan totuus, mutta tuomiona se on vanhentunut; sen ehdot eivät ole enää voimassa, koska syytekirjelmä naulittiin jo ristille ja meidät itsemme erillisinä itseinä lakkautettiin ristillä. Ja kyseinen vanhentunut tuomio perustuu siis siihen harhakuvitelmaan, että me muka olemme edelleen olemuksemme juuria myöten Kristuksesta erillisiä, kun näin ei ole.
      Ja koska Jeesuksen Kristuksen veri kiertää kaiken aikaa ruumiissaan, se huuhtelee meitä kaiken aikaa puhdistaen meitä jatkuvasti meidän synneistämme. Joten siksikään meidän ei tarvitse arvioida itseämme vajavaisuuksiemme ja syntiemme perusteella, koska ne häipyvät jatkuvalla syötöllä olemattomiin.

      ***

      Syvälle on juurtunut sellainen virheellinen ajatus, että meidät määritellään ja meitä arvioidaan (ja meidän on sopivaa määritellä ja arvioida itseämme) ajatustemme, ajattelumme, tunteidemme, asenteidemme, laiminlyöntiemme, lankeemustemme ja ties minkä meissä ilmenevän perusteella. Tämä ajatus on Mooseksen lain siamilainen kaksonen, eräänlainen moderni uusitestamentillinen "laki". Tämä on täysin yleisinhimillinen ilmiö. Sanoohan Paavalikin, että "pakanat ovat itse itselleen laki". Mutta koska meidät on kuoletettu pois niin laista, itsestämme kuin itsemme omistamisestakin, emme enää elä me, vaan Kristus meissä. Tällöin on niin, että jo ensimmäinen itsetuomiota hamuava ajatuksen aihiokin on eräänlainen kangastus - kangastus erillisestä (ja samalla vähintäänkin jossakin määrin autonomisesta) itsestä, joka kuvittelee voivansa ryhtyä tuomitsemaan itseään erillisesti ja erillisenä. Ilmaus "itsessämme me olemme vain..." on eräs tämän kangastuksen ilmenemismuoto.

    • Anonyymi

      En ota enää kantaa tähän keskusteluun. Olen jo lapsena, helluntaiuskonnon uhrina syvästi hermoni menettänyt, sairastunut ja traumat ovat syvät.

      BB-Ville näyttää olevan lähes ainoita hellureita, joiden uskoa ja toimintaa kykenen kunnioittamaan, häntä, ärsyyntymättä kuuntelemaan ja jonka koko uskovan olemus on, BB:tä katsellessani, rauhoittanut itseäni. Siinä on hellurei, jossa Kristus elää, eikähän Jeesus Itse (ainakaan enää) herätä itsessäni aggressioita! Eilen illalla Ville rukoili Isää ja enkös vaan minäkin laittanut käsiäni ristiin ja rukoillut mukana! Ei tuosta ainakaan vahinkoa ollut.

      Se on siitä kiinni, kuinka rikkinäisiä ihmisiä lähestytään. Helluntailaisilla on yleensä tapana pyöriä kuin muista piittaamattomat isot norsut lasikaupassa ja sitten syyttävät lasivaasia kun se hajoaa! Ville, joka ilmeisesti ei ole helluntaiseurakunnan jäsen, mutta uskossaan vähän tänne päin, sen sijaan osaa olla samalla tiukka, mutta ei hajoita koko lähiympäristöään: osaa samalla olla ihminen ihmisten kanssa. Eihän hänkään nyt mikään täydellinen ihminen ole, mutta helluntaikarismaatikoksi harvinainen.

      Ei helluntailaiset mitään marttyyrejä ole, vaikka vetävätkin "Jeesuksen" mukaan kun heitä täysin asiasta arvostellaan, aivan kuin heitä arvostelevat kävisivät samalla Jeesuksen kimppuun! Hellarit eivät todellakaan edusta Jeesusta, mutta muutamia yksilö-poikkeuksiakin on.

      BB:tä katsellessa mulla usein on maitolasi ja popcorneja vierellä ja on kuin katsoisin hyytävää tarinaa Joonasta valaan vatsassa tai Danielista ja kumppaneista tulen keskellä, myös Jeesusta kuljeskelemassa Jerusalemin kujilla, juutalaisten fariseusten silmät kiiluen nykien Häntä kaavun helmoista, ilkeillen heittäen Hänelle tyypillisiä, pirullisia kompakysymyksiään. Aterialla syntisten ja opetuslastensa kanssa.

      Joskus paahdan toisenkin kulhollisen poppareita ja tuijotan silmät tapittaen antaumuksella tuota evankeelista viihdeohjelmaa, tositeeveetä, kristillistä marttyyriota.

      • Anonyymi

        Sillä tuo BB-Villen käyttäytyminen poikkeaa, kun Ville ei ole hellari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tuo BB-Villen käyttäytyminen poikkeaa, kun Ville ei ole hellari.

        Olen pohtinut samaa.


    • Anonyymi

      2 Tess 2 kertoo antikristuksesta, joka on Jumalan maan päälle lähettämä eksytys, jotta ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta. Kuten Paavali sanoo, jo hänen aikana oli antikristuksen hengen vaikutus olemassa. Roomalaiskatolinen kirkko, helluntailaisuus ja Jehovan todistajat ovat kukin määritelleet omat Jeesuksensa, jota he huutavat avuksi, kuten teki ylipappi Skeuaann pojat. Jeesuksen nimen huutaiminen ei auttanut, koska he eivät rukoilleet totuudessa, vaan omissa väärissä tarkoitusperissään.

      Helluntailiike alkoi Azusakadulta, jossa oli jo silloin samaa väärää henkeä, mitä oli niin sanotussa torontolaisessa hurmahengessä, joka alkoi vuonna 1994. Azusakadulla ja Torontossa ihmiset ääntelivät koirien, kojoottien ja kanojen äänillä. Tämä ilmiöt eivät olleet Jumalasta vaan vääristä hengistä.

      Helluntailaisuus on lähes yhden asian liike, joka soveltaa hyvin pientä osaa Raamattusta korostaen hurmahengellisiä kokemuksia. Helluntailaisuudessa on sellainen eksytys, että hurmahengelliset kokemuksen olisivat merkki pelastuksesta. Niin ei ole. Liike suhtautuu torjuvasti Jumalan lakiin, kuten tekee muutkin huoraseurakunnat. Liikeessä voi olla farsiealaista konservatismia, mutta sekään ei hyväksy lakia kokonaan.

      Helluntailaisuus on osa sitä maan päälle lähtettyä eksytystä, joka vetää puoleensa oikkujensa vaivaamia ihmisiä, jotka etsivät lohtua sieltä, mistä sen helpoimmin saa. Samoin liikkeessä on mukana niitä, joitka haluavat oikotien maalliseen rikastumiseen kylvämällä eksyttäjäsaarnaajille rahaa. Tämä on kuin laittaisi rahat roskaämpäriin, joka kiertää salissa rivi riviltä Missiomaailman ja River-seurakunnan kokouksissa.

      Helluntai-liike ei pysty kasvattamaan seuraajiaan Jumalan tuntemisessa eikä Jumalan tahdon tekemisessä. Jotkin ovat pääseet eroon alkoholista ja uskovien kaste on oikea, mutta uskoon tulleet helluntailaiset eivät ole kasvaneet täyteen vanhurskauteen, koska liikkeen opetus on korvasyyhyyn opettamista voimakkaan valhehengen vaikutuksesta.

      Raamattu opettaa, moni yrittää päästä taivaaseen, mutta ei voi. Vain hyvin harva uskova pelastuksen voittaa. Suurin osa helluntailaisista ei pääse Jumalan valtakuntaan, koska he juoksevat valheen perässä. Sellaista tarjoaa joka sunnuntai parisataa helluntailaista seurakuntaa ympäri Suomea. Helluntailaiset juoksevat julkkispastorien perässä ja lukevat vääriä kirjoja, kun heidän pitäisi lukea Raamattua sen jokainen sana uskoen.

      • Anonyymi

        Oletko käynyt tarkistamassa hellareiten kirjahyllyt? Vain kirjoitako vain tyhjää juttua, jolla ei ole mitään todellisuuden kanssa tekemistä?
        Raamatussa varoitetaan nimnen omaan valhejuutalaisista eli judaisteista.
        Judaistit ovat uudesti syntymättömiä tämän maailman lapsia. Heillä ei ole Pyhää Henkeä, vaan maailman henki ja judaistien oppi on riivaajilta.
        Judaisten julistus on aivan jotain muuta kuin se sanoma, mitä Pyhä Henki ilmoittaa:
        Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen".
        Judaistien sanoma on tuomiota ja vaatimuksia ja valheita ja syytöksiä. Judaismi on peräisin veljieni syyttäjältä.


      • Anonyymi

        "ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta."

        Ratkaisukristillistä ajattelumallia tässä kylvettiiin edelleen. On muka itse valittu, hallitaanko Jumalaa, vai hallitaanko perkelettä. Ratkaisukristillisyys kieltää Jumalan hallinnon ja Jumalan herruutta. Alkuseurakunnan uskontunnustus oli Jeesus on Herra. Ratkaisukristillinen tunnustus on: omat ratkaisut, omat ratkaisut - ei Jumala mistään päätä, vaan oma vapaa tahto!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta."

        Ratkaisukristillistä ajattelumallia tässä kylvettiiin edelleen. On muka itse valittu, hallitaanko Jumalaa, vai hallitaanko perkelettä. Ratkaisukristillisyys kieltää Jumalan hallinnon ja Jumalan herruutta. Alkuseurakunnan uskontunnustus oli Jeesus on Herra. Ratkaisukristillinen tunnustus on: omat ratkaisut, omat ratkaisut - ei Jumala mistään päätä, vaan oma vapaa tahto!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

        judaisti ja valhepastori jatkaa ja jatkaa ja jatkaa harhojensa kirjoittelua.
        Mikä paha henki antikristuksen antin kautta oikein puhuu?
        Uskovalle on valta ja oikeus vastustaa antin kirjoituksia ja valhejuutalaisuutta:
        Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
        Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa,
        Mooseskin antoi valinnan mahdollisuuden: Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Jo alussa Jumala sanoi: jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!


      • Anonyymi

        Suhtautuvat torjuvasti Jumalan lakiin. Tämä on huomattu jo aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhtautuvat torjuvasti Jumalan lakiin. Tämä on huomattu jo aikoja sitten.

        Jumalan laki: "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan laki: "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."

        Suhtautuvat torjuvasti JUMALAN LAKIIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhtautuvat torjuvasti JUMALAN LAKIIN.

        Milloin Mooseken laki annettiin pakanoitten täytettäväksi? Laita laista kohdat, jossa sanotaan; tämä laki koskee kaikkia kansoja maan ääriin asti. Vai onko koko oppisi valhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        judaisti ja valhepastori jatkaa ja jatkaa ja jatkaa harhojensa kirjoittelua.
        Mikä paha henki antikristuksen antin kautta oikein puhuu?
        Uskovalle on valta ja oikeus vastustaa antin kirjoituksia ja valhejuutalaisuutta:
        Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
        Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa,
        Mooseskin antoi valinnan mahdollisuuden: Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Jo alussa Jumala sanoi: jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!

        "Mooseskin antoi valinnan mahdollisuuden: Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

        Tuo ei ole mikään taivaaseen pelastumisen kaava. Vaikka siinä sitaatissa taivas mainitaan. Ratkaisukristillisillä on eri uskonto kuin kristinusko. Efesolaiskirjeen 2 lukua vastustavat edelleen, ja sitä että Jumala päättää, ratkaisee, hallitsee. Ei ihmisen omilla ratkaisuilla ole mitään tekemistä pelastuksen saamisen kanssa.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        judaisti ja valhepastori jatkaa ja jatkaa ja jatkaa harhojensa kirjoittelua.
        Mikä paha henki antikristuksen antin kautta oikein puhuu?
        Uskovalle on valta ja oikeus vastustaa antin kirjoituksia ja valhejuutalaisuutta:
        Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
        Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa,
        Mooseskin antoi valinnan mahdollisuuden: Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Jo alussa Jumala sanoi: jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!

        Itsehän sinä siinä judaismia julistit, kun yritit Mooseksen opeilla taivaaseen päästä. Perustelit ratkaisu-uskontoa sillä. Ei se ole kristinuskoa. Mutta monet ratkaisukristilliset ovat tällaisia. Helluntailaisissa, vapaakirkossa ja muualla. Ei tunnu menevän heille tajuntaan, että pelastusta ei saada teoilla. Ef 2.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta."

        Ratkaisukristillistä ajattelumallia tässä kylvettiiin edelleen. On muka itse valittu, hallitaanko Jumalaa, vai hallitaanko perkelettä. Ratkaisukristillisyys kieltää Jumalan hallinnon ja Jumalan herruutta. Alkuseurakunnan uskontunnustus oli Jeesus on Herra. Ratkaisukristillinen tunnustus on: omat ratkaisut, omat ratkaisut - ei Jumala mistään päätä, vaan oma vapaa tahto!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        "ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta."

        Ratkaisukristillisen suussa tämäkin Raamatun kohta vääntyi aivan erilaiseksi:

        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        - Yläpuolella keskustelussa on myös sotkettu pelastuksen saaminen ja perkeleen vastustaminen, ikäänkuin ihminen pelastusta valmistaisi itse itselleen, vastustamalla perkelettä ensin, jotta palkaksi tästä hyvästä ratkaisusta Jumala antaisi pelastuksen.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin Mooseken laki annettiin pakanoitten täytettäväksi? Laita laista kohdat, jossa sanotaan; tämä laki koskee kaikkia kansoja maan ääriin asti. Vai onko koko oppisi valhetta?

        >>>Milloin Mooseken laki annettiin pakanoitten täytettäväksi? Laita laista kohdat, jossa sanotaan; tämä laki koskee kaikkia kansoja maan ääriin asti. Vai onko koko oppisi valhetta?<<<

        Jeesus käski opettaa lain kaikille kansoille. Paavali opetti sen mukaan, että pakanauskovat tuomitaan Mooseksen lain ja tekojen mukaan. Jumala ei tee eroa juutalaisten ja pakanoiden välillä.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus ei ole sidoksissa valtioon. Helluntailaisuus on aitoa kristillisyyttä jota Saatana vihaa yli kaiken. Saatana vihaa Jumalan luomistyötä ja yrittää ujuttaa evoluutiota raamatun tilalle. Valtiokirkkohan on luopiokirkko joka on raamatun hyvin pitkälle jo hylännyt ja tekee liittoa muiden uskontojen kanssa. Julistaen kaikilla olevan sama Jumala. (antikristus)

      Maallistunut pakana haluaa seurata himojaan ja on rakentanut materialismista Jumalan itselleen. Pahuus ei voi totuutta ja hyvyyttä sietää.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset on lahko, jossa oikein toivotaan heitä kiusattavan ja pääsisivät uhriutumaan. Toiveensa nämä aloittavat riidankylvämisellä ja ärsyttämällä lahkonsa ulkopuolisia.

      • Anonyymi

        Sitten on sellaisia lahkoja joissa valehdellaan kaikesta mikä liityy helluntaihin, edustaako edellinen kirjoittajanmkin sitä, sen saa päätellä ihan iote.


    • Anonyymi

      helluntalaisuus on ihan jees.mullakin oli ystävä ja uskottu.ei koskaan sanonu nyt tulet uskoon ja oot helluntalainen!oltiin vaan hää ja mie.ystäviä.ja kunnioitin HÄNTÄ.

    • Anonyymi

      En sinänsä tiedä että mitäpä pahaa helluntailaisissa on ..suhteellisen asialliset ovat ruoka-avun yhteydessä pidetyt heidän saarnat ja olisivat voineet mielestäni olla vaikka luterilaisia uskon saarnoja luterilaisesta jumalanpalveluksesta, no ehkäpä se raamatun sanan lukeminen aavistuksen verran antaumuksellisempaa vielä on ollut helluntailaisissa palveluksissa kun he ovat tosiaan tämän paikkakunnan ruoka avun jakaneet sellaisen pienen saarna ja musiikkisession jälkeen.Jokainenhan muutenkin itse päättää mihin kirkkoon kuuluu ja mitä elämällään tekee niin eipä tuo mitään pahaa ole ainakaan tehnyt minulle että vähän aikaa kuunnellut heidänkin antamaansa raamatun lukua ja muutakin sanaa ja heidän musiikkiaan.Minulla on toisella isommalla paikkakunnalla helluntailainen ystävä ja ainoastaan silloin meinasin sanoa hänelle että on kyllä väärässä kun sanoi joskus alkuhelluntailaisuutensa aikana että sairaudet johtuvat ihmisen synneistä suoraan. Niin oli hyvin hilkulla että olisin alkanut hänelle sanomaan hyvin kipakasti vastaan siitä asiasta kun eihän viaton vastasyntynyt ole millään voinut kasata itselleen mitään syntejä ja jo vastasyntynyt voi olla vaikka kuinka monella tapaa sairas ja monisairaskin.Niin että onneksi en silloin sanonut että olen hyvin hyvin jyrkästi eri mieltä tuosta sanomastasi asiasta että sairaudet johtuvat synneistä. Kun hän on kuitenkin ehkä muuttanut tuota kantaansa toden näköisesti kun ei siitä asiasta ole enää noin ainakaan puhunut enää mitään.Jotakin ehkä helluntailaisuus on hänelle antanut ja hänellä on ainakin ollut ihan mukava diakoni apuna ja kuuntelemassa omia ongelmiaan eli on saanut helluntailaiselle diakonille purkaa.Ja sittemmin siitä hänen diakonista on kai tullut hänelle pikkaisen hyvå ystäväkin,että kävi aikoinaan diakoni hänen syntymäpäivilläänkin muistaakseni kun täytti tasavuosia silloin. Mutta eräs sattumalta kai ihan helluntai uskovainen, kai oli helluntailainen,niin teki hänen lapselleen jotakin uskomatonta mutta on toki se ihminen siitä rikoksestaan saanut rangaistuksen ja ehkäpä se ihminen on helluntai kirkosta jo eronnutkin tai erotettu.Mutta niinkuin elämässäkin ihan muutenkin on niin helluntailaisuuteenkin liittyy varmaankin monia värisävyjä eli paljon siis hyvää varmaankin kuitenkin ja esim ehkä tuolle ystävällenikin esim tuonut paljon lohtua ja sydämen täytettäkin ..?ja ystäviäkin ja ajankuluakin hänelle.

    • Anonyymi

      miksi kukaan vähät välittää jonkun lahkon opeista, keskitytään mitä Jeesus Opetti, eikös vaan?

      Lue 4 Evankeliumia, Kuuntele, Usko ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! mm:

      "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.

      "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.

      "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.

      "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.

      Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".

      ÄLÄ koskaan ota Pedon Merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22

      Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc

      Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja: truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".

      Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS

      Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ

      Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY

      Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa

      JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki! Jos kukaan kuulee tämän, pyydän, vastaa Jumalan Kutsuun Jeesuksen Opetuksissa. <3

      • Anonyymi

        >>>>>>>Älä koskaan ota Pedon Merkkiä <<<<<<

        Pedon merkkihän on sunnuntai viikon ensimmäinenpäivä, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Saa KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>>>>Älä koskaan ota Pedon Merkkiä <<<<<<

        Pedon merkkihän on sunnuntai viikon ensimmäinenpäivä, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Saa KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto.

        1234567---

        Numerosarja, ketju käsittelee aihetta, 'mitä pahaa helluntailaisuudessa', mutta sinä lapioit tänne adventistien pahuutta.
        Adventismi ja sapatinpalvonta ovat osa petovaltakunnan uskontoa. Jos ja kun antkristus määrää pakollisen sapatin, niin numerosarja on näillä näkymin ensimmäisten joukossa kumartamassa ja suutelemassa antikristusta.
        Näetkö? Näin helposti tulet eksytetyksi, askel askeleelta kuljet yhä syvemmälle pimeyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosarja, ketju käsittelee aihetta, 'mitä pahaa helluntailaisuudessa', mutta sinä lapioit tänne adventistien pahuutta.
        Adventismi ja sapatinpalvonta ovat osa petovaltakunnan uskontoa. Jos ja kun antkristus määrää pakollisen sapatin, niin numerosarja on näillä näkymin ensimmäisten joukossa kumartamassa ja suutelemassa antikristusta.
        Näetkö? Näin helposti tulet eksytetyksi, askel askeleelta kuljet yhä syvemmälle pimeyteen.

        Vastasin anonyymille, joka tuossa ylempänä kirjoitti: Älä koskaan ota Pedon merkkiä.

        Se on sinun asiasi mitä sinä näet pahuutena.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin anonyymille, joka tuossa ylempänä kirjoitti: Älä koskaan ota Pedon merkkiä.

        Se on sinun asiasi mitä sinä näet pahuutena.

        1234567---

        Sinä olet paha, etkö ymmärrä????


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe