Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Menikö siihen enemmän kuin päivä?
Luomiskertomus on sen verran sekava, että en tiedä, mitä kaikkea Jumala minäkin päivänä loi, mutta jotakin kuutena päivänä kuitenkin ja immeisen viimeisenä päivänä ennen lepopäivää.
Eikö olekin mahtava Herra kun teki niin paljon 24 tunnin aikana ja kuutena päivänä peräkkäin?
Ja kaikki, mitä Jumala loi, oli hyvää: ei ollut kuolemaa eikä kärsimystä!
Mitä kaikkea syntyi päivässä?
9
57
Vastaukset
Kun luomiskertomuksen mukaan Aurinko ja muut ajanmittausvälineet luotiin vasta neljäntenä luomispäivänä, niin on varmaankin joku fundamentalistikreationisti asiaa ajatellut, ja ehkäpä tullut siihenkin tulokseen, että luomispäivät 1.-4. saattoivat olla mitaltaan eripituisia kuin myöhemmät luomispäivät, ja pituudeltaan tuntemattomia.
- Anonyymi
Mutta eikö nimenomaan valkeus (päivä) joka erotettiin pimeydestä (yö) luotu nimenomaan ensimmäisenä päivänä. Tuli ehtoo tuli aamu. Ja sitten luomista jatkettiin.
Ehkä julle oli ikuisessa yössä, eikä niin ollut tarkkaak uinka pahasti krapula oikenee aamuksi.
Koska aamuakaan ei llut.Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö nimenomaan valkeus (päivä) joka erotettiin pimeydestä (yö) luotu nimenomaan ensimmäisenä päivänä. Tuli ehtoo tuli aamu. Ja sitten luomista jatkettiin.
Raamatussasi selvästi lukee että ajanmittarit luotiin vasta 4. päivä.
- Anonyymi
Minua askarruttaa se, että kuinka paljon kutakin lajia Herra loi alussa?
Yhden heinäparin ja puuparin vai kokonaisia heinikkoja metsikköjä kerralla?
Ja sama jokaisen luodun kohdalla: ihmisen syntytarinanhan me tunnemmekin, mutta miten muiden eläinten ja eliöiden? - Anonyymi
Minä päivänä loi kateuden ???
- Anonyymi
Nää on tarkoitettu vertauskuvallisesti. Voisiko joku avata tätä asiaa enemmän?
Sissi on melkoinen sissi, kun hän pystyy todistaaan koko kreationistisen ajatuskulun tuubaksi.
https://yle.fi/uutiset/3-11026313
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564