Aloitan Enduron mutta en tiedä mikä pyörä olisi minulle sopivan kokoinen sillä. Ajan nyt 2018 vuoden Honda CRF 125f. Ja se alkaa käymään pieneksi koska olen jo 170 cm pitkä ja painoa tuo 60 ja rapiat.
Joten kertokaa minkä laista pyörää kannattaa alkaa harkita. Itse olen miettinyt 250 4t ja 450 4t välillä mutta en tiedä riittääkö tuossa 250 tehot. Huom ajotaustaa löytyy nelipyöräsillä 7 vuotta ja 2 pyörä sillä 4 vuotta . Joten ehdoteltaa pyöriä sekä kertokaa kokemuksia niistä saa myös kertoa muita vinkkejä lajista. Kiitos valmiiksi vastaajille!
250 vai 450 ?
9
499
Vastaukset
- Anonyymi
Ei noi ole enää mitään mopedeita bodia tarvitaan jo käynnistämiseen ja ajamiseen loput!
Taidoista riippuen 450 kyllä olisi aika sopiva, kannattaa muistaa että se häviää voimassa 250cc 2t crosseille eli ei ole mikään monsteri.
- Anonyymi
Endurossa on keveys kaiken aa ja oo. 125cc 2t on 90% harrastajista nopein laite. 450cc ei endurossa suomalaisista vie kuin Tarkkalan Make, loput on kyytiläisiä. Aloita kevyellä. Jos ajattelit kilpaa ajaa niin siihen on kehitetty 2t moottori. 4t koneet on katumopoihin ja autoihin.
- Anonyymi
Luulisi että 250 2t olisi paljon parempi enduroon laajemman tehoalueen takia. Enemmän niitä on endurossa käytössä kuin 125.
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi että 250 2t olisi paljon parempi enduroon laajemman tehoalueen takia. Enemmän niitä on endurossa käytössä kuin 125.
Tottakai on, mutta tärkeintä on muistaa että 2t on tie ja elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalle osalle harrastajista 250cc 2t on ihan liikaa. Ei käy alueella kuin kaatuessa. Vaatii kuntoa ja fyysistä voimaa pirusti enemmän kuin 125cc. Kamalaa katsottavaa ja vaarallista jopa muille kun on pakko olla satapiikkiä isompi mopo jota ei pysty ajamaan. Epätoivoista kyydissä roikkumista. Toisaalta, jos harrastus silloin antaa sen mitä haluaa niin kai se sitten on ok. Toki olisi hyvä muistaa että vastustajana on vain ja ainoastaan kello.
- Anonyymi
enduroa on helponpi ajaa pikku nelarilla mikäli on sunnuntai kuski liika nopea pyörä vie ajo rytmin helposti sekaisin ja vaatii kuntoa muuten pyörä vie miestä,
- Anonyymi
M7nkä pyörän hankit ja harrastus sujuu? Miten olet kisoissa pärjännyt?
- Anonyymi
Hei! Mahdollisimman iso ja tehokas moottori pitää olla. Muuten tuolla maastossa ei pääse mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211