Jospa otettaisiin verotusoikeus pois myös kristityillä valtionkirkoilta, niin voisivat kerätä jäsenmaksunsa muulla tavoin järjestönsä sisällä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1fa681be-d611-4c27-accf-47dd3693abc0
Verotusoikeus myös muslimeille
11
97
Vastaukset
Voi tottavie! Eikö ole tullut mieleen että rahaa voi antaa ihan suoraan, ilman verottajaa välikätenä?
Onkohan tämä jotain ääridemarismia, valtio on vaan pakko saada mukaan?- Anonyymi
Mitä hittoa? Kaikki uskonnolliset järjestöt (samoin kuin muutkin järjestöt) kerätköön rahansa jäseniltään. Verotusoikeus pois kaikilta kirkoilta!
A. Rinteen arvostus putosi pahasti... Itse itseäni lainaten iltalehden sivulta:
"Sitä on ihan hyvä päissään miettiä miksi valtion kirkoilla on sellaisia monopolioikeuksia kuin verotusoikeus, mutta vähän selvittyään kannattaa myös pohtia korjaantuuko tilanne tasa-arvoiseksi, jos muslimeille annetaan samat oikeudet. Hyviä syitä toisten yhteisöjen asettamiseksi tasa-arvoisemmaksi kuin toisten ei ole, mutta kiinnostaisi tietää edes ne huonot syyt. Muslimiyhteisöjen koko ei ole ainakaan erityisen suuri verrattuna esimerkiksi uskontokuntiin kuulumattomiin. Jos näkemykseni ei rivien välistä paista, niin kannatan kaikkien uskontokuntien verotusoikeuden lakkauttamista, myös valtion kirkkojen."- Anonyymi
Veron voisi maksaa työnä.
Niin.
Taas muslimeja koetetaan paapoa.
Muslimeja on suomessa abt 65 000.
Näin pienelle joukkueelle jos Rinne haluaa antaa erityisvapauksia, tulee tämän antaa ne myös muille pikkukirkoille.
Helpompaa olisi kun kirkot ja uskonnot erotetaisiin valtiosta kokonaan, eikä veriotusoikeutta olisi kenelläkään.- Anonyymi
Pappi_Heljas kirjoitti:
Niin.
Taas muslimeja koetetaan paapoa.
Muslimeja on suomessa abt 65 000.
Näin pienelle joukkueelle jos Rinne haluaa antaa erityisvapauksia, tulee tämän antaa ne myös muille pikkukirkoille.
Helpompaa olisi kun kirkot ja uskonnot erotetaisiin valtiosta kokonaan, eikä veriotusoikeutta olisi kenelläkään.Lisäksi niitä muslimiseurakuntia voisi olla kuin Vilkkilässä kissoja. Muslimit kun ovat kovin monesta eri maasta, eli eri kulttuurista, heillä on eri äidinkielet ja siksi myös kovin eri käsityksiä siitä, millaista islamia kukin ryhmä kannattaisi.
Seuraavaksi kaikki vapaaseurakunnat ja muut vaatisivat itselleen samaa veronkanto-oikeutta ja tietenkin valtion tukea kuten kirkotkin saa.
Ei jatkoon, todella typerä idea Antilta. Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi niitä muslimiseurakuntia voisi olla kuin Vilkkilässä kissoja. Muslimit kun ovat kovin monesta eri maasta, eli eri kulttuurista, heillä on eri äidinkielet ja siksi myös kovin eri käsityksiä siitä, millaista islamia kukin ryhmä kannattaisi.
Seuraavaksi kaikki vapaaseurakunnat ja muut vaatisivat itselleen samaa veronkanto-oikeutta ja tietenkin valtion tukea kuten kirkotkin saa.
Ei jatkoon, todella typerä idea Antilta.Vappusatanen muuttuikin vero-oikeudeksi :-)
- Anonyymi
Täh? Mitä selität? En minäkään ole hemmetti vuosiin maksanut kirkollisveroa. Ei se ole kuin ilmoitusasia, kun eroaa kirkosta. Vai tarkoitatko, että haluat pysyä jäsenenä, muttet maksaa kirkollisveroa?
- Anonyymi
Nyt olisi korkea aika ihmisten erota kirkosta sekä erottaa valtiosta KAIKKI uskonnot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181861Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541156Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74920- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752