Edellisen avaukseni lopussa lupasin tulla käymään täällä sitten, kun keskustapolitiikka siihen aihetta antaa. Sen tuleville näkymille antaa nyt aihetta Kantar TNS:n HS:lle tekemä tutkimus, jonka tulokset ovat tässä:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006283153.html
Siinä persujen kannatus on nyt 20,5 % ja kepun 17,2 %. Noiden yhteinen kannatus on nyt siis 37.7 %, yli kolmasosa kaikkien puolueiden yhteisestä kannatuksesta. Kepulaiset ovat tällä palstalla olleet toistuvasti sitä mieltä, että nuo puolueet ovat oikeastaan yhtä ja samaa keskustaa. Voisiko se keskusta nousta eduskunnassa enemmistöksi ja päästä valtaan? Katsotaanpa!
Persujen kannatuksen nousu kuukaudessa on ollut 0.7 ja kepun kannatuksen nousu 0,3 prosenttiyksikköä, yhteensä siis yhden täyden prosentin. Jos sama tahti jatkuu - ja miksipä ei jatkuisi - ja kun vaaleihin on vielä aikaa 41 kuukautta, noilla puolueilla yhdessä tulee silloin olemaan 41 % nykyistä korkeampi kannatus, eli 78,7 %. Helppo on silloin noiden kahden tehdä yhdessä hirmuisen vahva enemmistöhallitus!
Käytännön syistä nuo kaksi pian yhdistyvät yhdeksi puolueeksi. Puolue ottaa nimekseen Suomen peruskeskusta. Nimenvaihto on helppoa kummallekin, kun ovat sellaiseen jo moneen kertaan harjaantuneet. Muut sirpalepuolueet ovat oppositiossa täysin voimattomia tuon mahtavan puolueen hallitessa. Pian ne lakkaavatkin olemasta puolueina, hallitus auttaa siinä.
Kun puolueella ei ole enää vastustajia, se saa vapaasti toteuttaa tahtomaansa politiikkaa. Siinä sekä entisten persujen että entisen kepun tavoitteet ovat tasavertaisessa asemassa. Rajat suljetaan heti, joten maahamme ei tule enää lisää ”matuja”. Kaupunkiväestön asema painetaan kaikin mahdollisin ja mahdottominkin tavoin maaseutuväestön asemaa huonommaksi niin, että väki alkaa karata kaupungeista maalle. Sinne muuttaneilla ei ole rasitteena työ, vaan he voivat elellä onnellisesti niillä aitovierillä.
Välittömästi käynnistetään myös Fixit, eli Suomen ero EU:sta. Kepupuolelta puolueeseen tulleille se saattaa olla vastenmielistä, sillä liittyihän Suomi EU:iin kepujohtoisen hallituksen aikana ja tahdosta, mutta kaikkien on pakko suostua puolueen suuremman osapuolen tahtoon. Fixit menee läpi paljon helpommin ja nopeammin kuin Britannian Brexit, sillä Suomi ei liene EU:lle yhtä tärkeä kuin Britannia on.
Niin päästään tuon mahtavan uuden Keskustan hallituksen johdolla nopeasti tuloksiin, jollaisiin minkään hallituksen johdolla meillä ei ole koskaan ennen päästy! Ja kaikki menee hyvin, kohta Suomessa on yhtä auvoista kuin Pohjois-Koreassa! Kunnes - kehtaanko sanoa? No, täytyy kai sanoa:
Omaa parastaan ymmärtämättömät, vielä kokoomuksen, demarien, vihreiden ja eräiden muidenkin jo lakanneiden puolueiden ripekannattajina olevat tyhmät hermostuvat ja yhdessä käynnistävät vallankumouksen. Miten siinä sitten käy? Ennusteen tekeminen siitä jääköön toiseen kertaan.
Keskustan upea tulevaisuus!
29
<50
Vastaukset
No voihan himskatti! Annoinpa ihan liian korkeat lähtöarvot tuolle uudelle Keskustalle.
Persujen kannatus on nyt 20,5 prosenttia ja kepun 12,2, yhteensä siis 32,7 %, ei siis ihan kolmasosaakaan puolueiden kokonaiskannatuksesta.
Puolueiden yhteisnousu on kuitenkin ollut edellä sanomani kokonainen prosentti kuukaudessa, joten sillä vauhdilla seuraaviin vaaleihin mennessä uusi keskusta saa 41 % lisäkannatuksen ja tulee silloin olemaan 73,7 % kannatuksen omaava puolue. Kyllä silläkin kannatuksella hyvin toteutuu tuo ennusteeni;))- Anonyymi
Aloituksesi on tietenkin huumoria. Kepun kannattajia se ei huvita, kun totuus on tämä (sanotaan linkkisi alussa).
Huomionarvoista lokakuun galluptuloksissa on muun muassa se, ettei puheenjohtajakisa ja Katri Kulmunin nousu keskustan puheenjohtajaksi ole toistaiseksi tuonut juurikaan muutosta puolueen lukemiin. Puolue on edelleen kannatuksessaan historiallisen heikolla tasolla.- Anonyymi
Keskusta ja PerusS kannatus on noussut, SDP ja Kokoomus on laskenut.
Se antaa suuntaa tulevaisuuteen, kohta on keskustan pakko kaataa Rinteen hallitus.
Huomionarvoista on erityisesti se, että kaupunkipuolueiden kok ja sdp,n kannatus on laskussa.
- Anonyymi
Peruskeskusta ei ole näköpiirissä. Otetaanpa siis toinen matemaattinen harjoitus. Vaikka matamatiikka on avaajalle vaikea, ehkä ylivoimainenkin laji, niin voisit yrittää laskea, kuinka kauan menee kun Keskusta ohittaa SDP:n jos kannatusmuutos kummallakin on tuo 0,3% yksikköä kuukaudessa.
No, koska tuo laskutoimitus on Kapille mahdoton itse ratkaista, niin annetaan vastaus. 8 kuukautta siihen menbisi tällä vauhdilla. Siis ensi juhannuksena Keskusta on suurin hallituspuolue.
Nyt sitten veikkauksia kehiin, milloin tuo todellisuudessa tapahtuu, sillä eihän kehitys tule olemaan lineaarista kummallakaan.
PS. Kapille tiedoksi, lineaarinen tarkoittaa suoraa. Sinulle kun nämä matematiikamn termit ovat tunnetusti vieraita. Minua on täällä nimitelty kepuvihaajaksi. Varsinkin tuo yksi, joka kaiken palstalla näkemänsä ja lisäksi sairaan mielikuvituksensa tuottaman iljettävyyden ”näkee” minulta tulleeksi. Tein tämän avaukseni osoittaakseni, että en ole kepuvihaaja.
No, hieman liian innokas olin kepun puolesta tuossa avauksessani, kun laitoin sille suuremman tämänhetkisen kannatuksen kuin mitä sillä tuossa gallupissa on. Minun oli kai vaikea mieltää kepun kannatusta niin alhaiseksi ja siksi lipsahti sille ylimääräistä, jonka jouduin sitten korjaamaan.
Mutta kyllähän tuollakin kannatuksella nuo puolueet pääsisivät yhdistyessään yksinvaltaiseen asemaan politiikassamme, jos niiden kannatus jatkuisi edelleen samaa vauhtia, joka niillä on ollut viimeisen kuukauden aikana. Ja siitä sitten seuraisi se, minkä avaukseni lopussa sanon. Se oli kyllä minulta huonoa huumoria.
Ei tule tarvetta vallankumoukseen, joten sen pelkoa ei ole. Noiden kahden puolueen yhteiskannatuskaan ei nousse seuraaviin vaaleihin mennessä juuri tuosta, mikä niillä nyt yhteenlaskettuna on. Mutta toivon, että kepu parantaisi kannatustaan persuihin nähden. Niin uskon sen tekevänkin.
Enkä tietenkään usko kepun yhdistyvän persujen kanssa, vaikka se näyttäisi olevan täällä eräiden kepun kannattajien haaveissa. Varmaan kepu haluaa olla jatkossakin hallituspuolue, ja persuillahan ei ole mahdollisuutta sellaiseksi tulla. Tuli kyllä v. 2015 vaaleissa, mutta vaalikaudella tapahtui sellaista, jonka varmasti kaikki puolueet muistavat ja pitävät huolen siitä, että sama ei pääse enää toistumaan.
Tähän mennessä avaukselleni tullut ei anna aihetta enempään. Tuskinpa tuleekaan aiheen antavaa - päätellen tähän mennessä tulleen laadusta - joten avaukseni saanee puoleltani jäädä tähän.- Anonyymi
Nyt on ihan pakko sanoa, että häpeä oli päällimmäinen tunne, kun katsoin ja kuuntelin Hanna Kososen tämän päiväistä hetken esiintymistä eduskunnan kyselytunnilla!
Miten Suomen Keskustalla ei voi löytyä poliittisesti osaavampaa henkilöä tiede- ja kulttuuriMINISTERIKSI kuin hiihtosuunnistaja Hanna Kosonen, joka ei ole vaivautunut edes ottamaan selvää yhteen ja ainoaan kysymykseen, joka hänelle esitetään kyselytynnilla!?!
Aivan järkyttävän avutonta ja asioihinsa perehtymätöntä haparoivaa esiintymistä tukka likaisena ja venynyt villatakki hartioilla!
Päästäänköhän me koskaan sipilöivästä Suomen Keskustan politiikasta? Vai ajetaanko näitä sipilöiviä edustajia kuitenkin aina heille liian suuriin ja vaativiin tehtäviin??!
Olen aina ihmetellyt, että miten ihmeessä savonlinnalaiset äänestävät tuota naista ylipäätänsä politiikan tehtäviin, mutta onhan jo selvinnytkin, että Hanna Kososella on metsänomistajana politiikassa tehtävänä ainoastaan oman etunsa ohella metsänomistajien etujen ajaminen ...
Miten voi olla, että keskustalaiset antoivat H. Kososelle ministerin pestin ... oliko Kosonen tarpeeksi sipilöivä kansanedustaja!?! Onneksi pesti on vaan yhdeksi vuodeksi ja kansalaisten arvostama keskustalainen Annika Saarikko ottaa ministerin ohjat käsiinsä ja päästään tuosta osaamattomasta ja haparoivasta opposition myötäilijästä!- Anonyymi
Kun en seurannut kyselytuntia, niin voisitko myös kertoa mitä tältä Kososelta kysyttiin ja mitä hän vastasi. Ainakin noin niinkuin omin sanoin voinet meitä valaista tuosta
- Anonyymi
Tänään 18:58 - Katsopas Areenasta sitä takeltelua, että saat sen originaalina!!
- Anonyymi
Jaahas, et siis ymmärtänyt mitä kysyttiin - ja mitä vastattiin
- Anonyymi
Tänään 19:15 --- Katso ja myös kuuntele AREENASTA . ihan omin silmin ja omin korvin, jotta saa muuntelematonta tietoa!!!
Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni jne… kuten usein, tulin vielä kuitenkin vilkaisemaan avaustani. Kuten arvelinkin, ei se näy mitään kommentointiani tarvitsevaa tuottaneen.
Täytyy kuitenkin vielä sanoa, että vaikka en ole mikään kepuvihaaja - en todellakaan - en silti oikeasti ole ihan niin kepumyönteinenkään, jollaisena ehkä olen tuossa esiintynyt. Enhän tietenkään voi sellainen olla stadilaisena eläkeläisenä, kun korkeasta iästäni huolimatta olen yhä kohtuullisesti siinä järjessäni, jolla varsin hyvin olen monipuolisessa elämässäni pärjännyt.
Mutta vielä haluan vain toistaa: En ole mikään kepuvihaaja. Historian harrastajana ja jo omankin pitkän elämäni aikana näkemänäni tunnen tuon nimeään vaihdelleen puolueen eri vaiheista paljon hyvää koko maamme kannalta ajatellen. Joskin myös vähemmän hyvää, mutta kukapa meistä tai mikäpä täällä täydellisesti hyvää olisi.
En ole viime aikoina paljonkaan täällä viipyillyt, mutta silloin tällöin olen kuitenkin tämän palstan avannut. Tarkoitushakuisen trollaamisen tai typeryyden tuottamaa törkyä täällä olen liian palon nähnyt. Harvoin sellaista, joka olisi erityisemmin kiinnostanut. Niin ollen harvoin olen näkemääni reagoinut. Sen sijaan omia avauksiani olen harvakseltaan tehnyt, kun on ollut mielestäni jotain sanottavaa. Avauksillanikin olen joskus joutunut trollaamisen - tai typeryyden - uhriksi, mutta lienen jo läksyni oppinut.
Luulenpa, että jatkossa avaustenkin teko jää minulta vähäisemmäksi. Kun mielestäni kiinnostavakaan sanottavani ei näy niillä koskaan olevan yhtä kiinnostava kuin sanoja. No, tämän avaukseni tein kyllä pieni huumorinpilke silmäkulmassani, mutta ”totta toinen puoli”. Avaukseni tuottama ei kuitenkaan anna minulle aihetta minulle enempään.
Mieleni ei kuitenkaan vielä tee heittää hyvästejä tälle palstalle, jossa jo niin kauan olen kirjoitellut ja jolla edelleen harvakseltaan esiintyy muutama sellainen, joiden mielipiteitä arvostan, vaikken aina olisi samaa mieltäkään hänen kanssansa. Näin ollen toivottelen vain kaikille Hyvät Yöt ja toivottavasti vielä näkemiin!- Anonyymi
ET Sinä AU saa 16 vuoden aikana tehtyjä tekojasi lässyttämällä painettua unholaan.
On täällä vielä ihmisiä, kotka pystyvät pitemmälläkin tähtäimellä asiat muistamaan ja kokonaisuuden hahmottamaan.
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Kapi taas pistelehtii yömyöhälläkin palstalla, ja huomaa "ei se näy mitään kommentointiani tarvitsevaa tuottaneen", ja sitten kommentoi hirrrveään pitkäääällä jorinalla. Sellaista se on yksinkertaisen tollon touhu.
Vietettyään palstalla käytänössä kaiken aikansa tälläkin viikolla, voi Kapi tietysti todeta, että "...en ole viime aikoina paljonkaan täällä viipyillyt". Sellaista se on yksinkertaisen tollon touhu.
Tuhanteen kertaan kertomansa palstalta lähtöliturgian "jatkossa avaustenkin teko jää minulta vähäisemmäksi... ...ei kuitenkaan anna minulle aihetta minulle enempään" jne jälkeen hän tietysti toteaa "...mieleni ei kuitenkaan vielä tee heittää hyvästejä tälle palstalle", eli ei pääse Kappi pakkomielteisestä palstan päivystämisestä millään. Sellaista se on yksinkertaisen tollon touhu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapi taas pistelehtii yömyöhälläkin palstalla, ja huomaa "ei se näy mitään kommentointiani tarvitsevaa tuottaneen", ja sitten kommentoi hirrrveään pitkäääällä jorinalla. Sellaista se on yksinkertaisen tollon touhu.
Vietettyään palstalla käytänössä kaiken aikansa tälläkin viikolla, voi Kapi tietysti todeta, että "...en ole viime aikoina paljonkaan täällä viipyillyt". Sellaista se on yksinkertaisen tollon touhu.
Tuhanteen kertaan kertomansa palstalta lähtöliturgian "jatkossa avaustenkin teko jää minulta vähäisemmäksi... ...ei kuitenkaan anna minulle aihetta minulle enempään" jne jälkeen hän tietysti toteaa "...mieleni ei kuitenkaan vielä tee heittää hyvästejä tälle palstalle", eli ei pääse Kappi pakkomielteisestä palstan päivystämisestä millään. Sellaista se on yksinkertaisen tollon touhu.Tyypillisiä kapin manööverejä: Tässä pyjamassani ja yömyssyn ottaneena ja iltatoimet tehneenä, tena pöksyissä tulin vielä pistelehtimään, kun tänäinen tuotokseni ei ole tuottanut muuta kuin tyypillistä törkyä jne...
- Anonyymi
Kapi, eikö olisi itsellesikin helpompaa myöntää, että palstan seuraaminen on sinulle tärkeää. Onko se sitten poliittista keskustelua, huvia vai ajanvietettä, mitäpä sen väliä. Pääasia ettet ota sitä noin vakavasti ja raskaasti. Sen sijaan, että häpeillen aina koetat selitellä, miksi taas tulitkaan palstalle, ylpeästi totea, että tässä minä taas olen ja tällä kertaa kertoilen tämmöstä!!
Turha sinun on yrittää pysyä pois, tai lupailla sen suuntaista jutuissasi. Ei se kuitenkaan onnistu. Reippaasti vaan mukana, ilman turhaa häpeää. Tämä ei kuitenkaan ole niin paha addiktion aihe kuin tupakka, viina, huumeet tai peliriippuvuus, josta kärsii mm. ministeri Paatero. Ei itse pelaamisen vuoksi, mutta kärsii nyt kuitenkin.
Viis siitäkin, että jotkut vedättää sinua. Aivot töihin ja tee samaa muille. Kait se tuolla älyn määrällä onnistuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapi, eikö olisi itsellesikin helpompaa myöntää, että palstan seuraaminen on sinulle tärkeää. Onko se sitten poliittista keskustelua, huvia vai ajanvietettä, mitäpä sen väliä. Pääasia ettet ota sitä noin vakavasti ja raskaasti. Sen sijaan, että häpeillen aina koetat selitellä, miksi taas tulitkaan palstalle, ylpeästi totea, että tässä minä taas olen ja tällä kertaa kertoilen tämmöstä!!
Turha sinun on yrittää pysyä pois, tai lupailla sen suuntaista jutuissasi. Ei se kuitenkaan onnistu. Reippaasti vaan mukana, ilman turhaa häpeää. Tämä ei kuitenkaan ole niin paha addiktion aihe kuin tupakka, viina, huumeet tai peliriippuvuus, josta kärsii mm. ministeri Paatero. Ei itse pelaamisen vuoksi, mutta kärsii nyt kuitenkin.
Viis siitäkin, että jotkut vedättää sinua. Aivot töihin ja tee samaa muille. Kait se tuolla älyn määrällä onnistuu.Samoilla linjoilla ollaan Kapin suhteen. Vähän pitäisi hänen höllätä kiristävää vannetta pään ympäriltä.
Mutta ei taida hänestä enää avoimeen ja reiluun kanssakäymiseen olla kun on luimistelemaan tottunut.
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viis siitäkin, että jotkut vedättää sinua. Aivot töihin ja tee samaa muille. Kait se tuolla älyn määrällä onnistuu.Juu, kyllä Kapin pitäisi jo heittää se liian kireä verikauha päästään ja käyttäytyä kuten oikeat Miehet,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ET Sinä AU saa 16 vuoden aikana tehtyjä tekojasi lässyttämällä painettua unholaan.
On täällä vielä ihmisiä, kotka pystyvät pitemmälläkin tähtäimellä asiat muistamaan ja kokonaisuuden hahmottamaan.
HUIPPUSOTILASLuepas Ossi tuo kommenttisi hartaudella ja mieti, olisiko jo korkea aika lanttumaakarin pakeille?
- Anonyymi
Muutama % riittää kepulle ,kun kansa vähänkin ajattelee omilla aivoillaan,eikä enää vaarin aivoille.
- Anonyymi
Niin kapihan käytti nikkiä kapi-vaari silloin, kun seukkasi "uusi-ukin" kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittiköhän ne olla yhdessä "silleen"? Sellaisen kuvan sain et yritti mut ei mitään tullu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapihan kävi Oulussa Uusi-Ukin vieraanakin.
Ukki mukavana miehenä muisti sitten Kapia seuraavana jouluna, laittoi Kapille ihan paketissa joululahjan. Kapi haki paketin postissa, ilahtui lahjasta ja kävi heti toimeen.
Eräänä yönä maaliskuussa Ukki heräsi Kapin puhelinsoittoon.
– Hei! Kuule Ukki, nyt minä olen saanut valmiiksi sen palapelin, jonka annoit minulle jouluna lahjaksi.
– Vai niin, sitä vaan, että mikset voinu oottaa aamuun, ennen kuin kerrot tästä, vastasi Ukki
– Arvelin, että haluat kuulla kuinka hyvä olen tässkin, ihan priimus, katsos kun tämä valmistui näin nopeasti. Minulla meni tähän vain kolme kuukautta, vaikka laatikon kannessa lukee 4-6 vuotta!
- Anonyymi
Ai tää onkin Kapi-keskustelu ...
Kylläpä minua on täällä ikävöity, kun noin on pidetty esillä! Ei vain tällä avauksellani, vaan muuallakin - huomaan nyt palstan tänäänkin avattuani ja sitä silmäiltyäni.
Miksi minä olen niin merkittävä, tuollaisen kaipuun kohde heille? Huvittaahan tuo, vaikka sääliä kai heitä pitäisi.
Olisikohan kuitenkin noissa kaikissa kyseessä vain tuo yksi ja sama minuun hirttäytynyt, vai voiko todellakin olla myös muita samanlaisia? Niin tai näin, mutta tuollaisen tuottajan täytyy olla asemassa, jota kuvaamaan sopii säepari eräästä Juhani Siljon runosta:
Hänt` aina tyhjyys ympäröi, hän turhaan rauhaa ikävöi,
hän näkee näyt kolkoimmat ja kuulee äänet uhkaavat…
(Huomatkaa, että tämä punikki lainasi Juhani Siljoa, joka kuoli vain 30-vuotiaana v. 1918 haavoihinsa, jotka hän sai taistellessaan valkoisten puolella sisällissodassa;))
Täällä nyt näkemäni ei anna aihetta enempään.- Anonyymi
Kukahan Sinuun onnettomaan yksinäiseen vanhaan pieruun on hirttäytynyt?
HUIPPUSOTILAS
Mitäs siitä jos valheen vanki sä oot, elo rujo sen tehnyt on.
Synkkä kuolo on yksinäis, ei surua muistoa missään lie ...
(Huippusotilas 2009) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan Sinuun onnettomaan yksinäiseen vanhaan pieruun on hirttäytynyt?
HUIPPUSOTILAS
Mitäs siitä jos valheen vanki sä oot, elo rujo sen tehnyt on.
Synkkä kuolo on yksinäis, ei surua muistoa missään lie ...
(Huippusotilas 2009)Outo kysymys. Olet ainoa epätietoinen vastauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outo kysymys. Olet ainoa epätietoinen vastauksesta.
Ei se näe sitä. Sillä ei ole peiliä. On myynyt senkin kirppiksellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se näe sitä. Sillä ei ole peiliä. On myynyt senkin kirppiksellä.
HO HOO, HO HOO AU!
- Anonyymi
Aloittaja ei osaa erottaa numeroa 2 ja 7 toisistaan. Kepun kannatus on se noin 12 prosenttia ja Kulmunin johdolla tulee laskemaan. Lintilä voisi saada sen lähelle 15 prosenttia, mutta ehkä kepulaisille oli tärkeää saada puheenjohtajaksi jälleen venäjämielinen henkilö.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1237695- 545748
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793258Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72863Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101668Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091580Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3201289Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931159Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321061