Sukupuolisyrjintää.kö

Onkohan mätäkuun juttu. En ole kovin perehtynyt verkkouutisiin.
Nykymenoa seuratessa tämäkin venus merkin näkyminen voi olla ihan vakava epäkohta monelle.
https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-naissymbolit/?fbclid=IwAR3naI1Ys4S98MwZz2qd5AFJNi-BsvdJxLbs0Z6_q5m6R7dimyXExeT1Ko0

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin....mutta kun ei ole mätäkuukaan ...Kyllä tuo tasa-arvo vouhotus on mennyt jo liiallisuuksiin .. aivan kuin hakemalla haettuja juttuja ...vai kuukautis suojiin sitä nyt on tartuttu....mikähän tuote on sellainen missä on jotain mieheen viittaavaa...löytyisikö.
      mimmimum-..mi

      • Eräs sukulaismies, joutui prostatasyöpäleikkauksen jälkitilassa käyttämään jonkin aikaa sellaisia vaippahousuja, joissa pakkauksen kyljessä luki ´´for men´´.
        Siihen pitäisi ehdottomasti puuttua.
        Onko se nyt laitaa, ettei naisia ja muita sukupuolia ole otettu tasa-arvoisesti huomioon, pakkausta suunniteltaessa.


    • Pitäähän se kaiken tasapuolisuuden nimissä antaa miestenkin käyttää kuukautissuojia, jos haluavat.
      Mutta kun se merkki on vain pakkauksen päällä, niin haitanneeko se. Voivathan he silti käyttää niitä.

      • Näin äkkiä ajateltuna, miksi? Mutta jos välttämättä mies haluaa käyttää kuukautissuojia niin en minä sitä ainakaan paheksu. Pitää olla suvaitsevainen.
        Tekstissä mainittiin myös että kaikilla naisilla ei ole kuukautisia, miksi se vaikuttaa Venus merkkiin? Eiväkö he ole naisia, tässä menee sekaisin.


      • liekko kirjoitti:

        Näin äkkiä ajateltuna, miksi? Mutta jos välttämättä mies haluaa käyttää kuukautissuojia niin en minä sitä ainakaan paheksu. Pitää olla suvaitsevainen.
        Tekstissä mainittiin myös että kaikilla naisilla ei ole kuukautisia, miksi se vaikuttaa Venus merkkiin? Eiväkö he ole naisia, tässä menee sekaisin.

        Miksi sellaiset naiset sitten ostaisivat kuukautissuojia?
        Ei minun ole tarvinnut käydä niillä hyllyillä katselamassa herranaikoihin minkälaisia merkkejä siellä on. Naiseksi silti itseni tunnen.

        Hammasharjaakin sanotaan hammasharjaksi vaikka kaikilla ihmisillä ei ole hampaitakaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Miksi sellaiset naiset sitten ostaisivat kuukautissuojia?
        Ei minun ole tarvinnut käydä niillä hyllyillä katselamassa herranaikoihin minkälaisia merkkejä siellä on. Naiseksi silti itseni tunnen.

        Hammasharjaakin sanotaan hammasharjaksi vaikka kaikilla ihmisillä ei ole hampaitakaan.

        Menin lisää sekaisin :)
        Heihin ei siis kohdistu Venus merkki, minä ja Tellukka ainakin luullaan olevamme naisia. Oliko ihan turha mainita paheksunnan yhteydessä naiset jotka eivät käytä ko. suojia.
        Tästä saisi vaikka kuinka paljon ihmettelyn aihetta, mutta lieneeköhän sen arvoista.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi sellaiset naiset sitten ostaisivat kuukautissuojia?
        Ei minun ole tarvinnut käydä niillä hyllyillä katselamassa herranaikoihin minkälaisia merkkejä siellä on. Naiseksi silti itseni tunnen.

        Hammasharjaakin sanotaan hammasharjaksi vaikka kaikilla ihmisillä ei ole hampaitakaan.

        Viimeinen virke! Välähti!


        Beng


    • Kuinkahan kauan kaupoissa saa olla erikseen miesten- ja naistenvaateosastot.
      Kenkäkaupoissakin on vielä eri hyllyissä miesten ja naisten kengät.

      Syrjintäähän se, kun monet miehetkin haluavat kulkea korkkareissa.

      Elämme mielenkiintoisia aikoja.

      • Anonyymi

        Taas viimeinen virke!

        Beng


    • Anonyymi

      Jokin aika sitten oli kovasti vaatimuksia vessojen suhteen ...että yhteisvessa naisille ja miehille ...se vaatimus on tainnut mennä ohitse ...
      Tämä juttu ei mitenkään liity aloitukseen ...tuli vaan mieleeni kun Fingerporissa oli ...Mies sanoi että huomenna täytän 50 ja toivon keraamisia lintuja lahjaksi....kaveri tuli sitten synttäreille ...oli hankkinut keraamisen" sorsan" lahjaksi ....kekseliäs kaveri.
      mimmimum-..mi

      • Lauantaina menemme kaverin kans katsomaan fingrpori elokuvaa. Olen tykännyt Fingerporin huumorista, joskus jään suu auki kun en ymmärrä. Kysyn kaverilta, hän yleensä on oivaltanut.


    • Anonyymi

      Antaa niiden mennä, jotka ovat jostakin tulleet ym muut klimppipesät niineen.

    • Anonyymi

      Nojoo

      Ihan onnistunut mainosisku. Otsikoita ja pölinää huuhaapalstoillakin. Käytännössä asialla ei mun käsittääkseni ole oikein mitään väliä, tuskin kovin moni niitä vahingossa menee ostamaan, vaikka sekaanus jotenkin aina tietenkin mahdollista.

      Siis lähinnä markkinointia, nykyhypen mukaan.

      Joku kirjoitti sp-neutraaleista vessoista, siitä ennenkin polemiikkia. Tässä yhteydessä vois miettiä, kenellä kotonaan erikseen vessat miehille ja naisille? SP_neutraali julkinen vessa voi sujuvoittaa asioimista, usein toiseen jonoa, vaikka toisessa ois tyhjää. Käytännön järjestelyjä tarvittanee pikkasen, mutta ihan kannatettava ajatuksena.

      =DW=

      • Anonyymi

        Raiskaukset lisääntyisi !!


      • Minäkin kannatan yhteis vessoja. Naisten vessaan on aina pitkät jonot, sekin helpottuisi.
        Olen joskus mennytkin miesten vessaan kun olen aikani odottanut ja nähnyt että miesten vessassa ei käy ketään.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minäkin kannatan yhteis vessoja. Naisten vessaan on aina pitkät jonot, sekin helpottuisi.
        Olen joskus mennytkin miesten vessaan kun olen aikani odottanut ja nähnyt että miesten vessassa ei käy ketään.

        Käypä tutustumassa Kampissa Matkahuollonmyhteisvessoja. Ota pyykkipoika tai jokin tuppo mukaan, niin voit tukkia nenäsi.

        Beng
        (Kuppiloissa naiset saattavat käyttä miesten veeceetä, koska naisten puolelle on jonot.)


    • ´´Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.´´
      Entä sitten, vaikka kokisi itsensä avaruusolennoksi, voi tuotetta käyttää, jos sitä tarvii,
      Poikanikin piti autorempassa avata yks pultti naaraspuolisella tähtiavaimella, ei se siitä mitään traumoja saanut.
      ´´Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia.´´
      Joopa-joo, ei muakaan ole koskenyt enää 12 vuoteen, mutta ei ole tullut mieleen vaatia moista symbolia ko. tuotteesta poistattamaan.

    • On tämä maailma mennyt niin oudoksi, ettei oikein enää jaksa edes hämmästyttää.

    • Anonyymi

      Nykytyyli on keksiä kaikesta jotain vastustettavaa vastustamisen takia ja taputusten saamiseksi.

      Toinen nykytyyli on ehdottaa mielettömiä asioita, joita jotkut sitten komppaavat. Omituista siinä on, että monet ( yhtiötkin ) jostain syystä kuuntelevat jotain pikkuporukkaa ja taipuvat "yleisön pyynnöstä".
      Kokemuksen mukaan näiden takana useimmiten ovat siiderivalaat.

    • Anonyymi

      Minua etoo tämä vouhkaaminen sukupuolista ja että sukupuolet pitäisi jotenkin haihduttaa. Ei ihme, että vauvoja ei synny, kun nykynuoret haluavat olla sukupuolettomia olentoja, miten siinä sitten sukua jatkamaan ja kuka sitä voisi jatkaakaan ilman sukupuolta kun ei kuitenkaan etanoita olla.

      • Anonyymi

        Mitenkähän ennen on selvitty ilman sukupuolikiintiöitä. Tais alamäki alkaa kun korvarenkaiset ponihäntäpojat rupes yleistymään. Kuulostat hullulta, jos naisilta kysyttäis minkälainen on ihannemies. Vastaus olisi kiltti, hellä, huomaavainen ponihäntämies, jolla on ihanat korvarenkaat.


    • Anonyymi

      Miksi miesten polkupyörissä on poikittaistanko? Ja koska on. Miksi oheisena ei myydä munasuojuksia? Eli alapään turvanaamaria.
      Miksi on miesten vuoro, naisten vuoro, miesten vessa, naisten vessa. Miksi miesten partavesi! Eihän sitä partaan laiteta. Se on turpavesi eli leuka limetti.
      Miksi kondomeissa on kärjet, lavastustako?

      • Anonyymi

        Voi vitsi sua hah hah haa


      • Tellukka

        Se oli miestenpyörä, jolla minä lapsena opettelin ajamaan, mutta en minä siitä mieheksi muuttunut. Sitten meille hankittiin naistenpyöräkin, eikä isäänikään koskaan hävettänyt sillä ajella.

        Nykyisin eikö kaikki pyörät tuppaa olemaan sellaisia muunsukupuolisten, ei puhtaasti miesten eikä naisten pyöriä.


      • Anonyymi

        "Miksi miesten polkupyörissä on poikittaistanko?"

        Miehet useimmiten painavampia, joten runkoon tarvittiin jäykkyyttä ja kestävyyttä. Kolmiorakenne oli siihen paras.
        Entiset naistenpyörät olivat hyvin hataria ja horjuvia, kun ei teräkseen saatu sellaista jäykkyyttä, joka olisi poistanut huojuntaa, joka niissä ilmeni kahden hyrräpyörän välissä.

        No, miksi naisilla vain alaputki. Jotta hameellakin pystyi ajamaan eikä tarvinnut sukkanauhojaan esitellä muille.

        ***
        "Miksi kondomeissa on kärjet"
        Niin, ilman kärkeä ei tarvitsisi nykyisin voivotella....


    • Anonyymi

      Ehdottomasti sitten kumpaakin sukupuolta portsareiksi....nyt kun Suomeen tulee tämä uusi Irkkupubi ...niillä on uusi konsepti ....portsari tarkistaa onko tatuointeja ...jos on ei pääse sisään pubiin...mielenkiintoista....
      mimmimum-..mi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe