Seinäjoen väkiluku jatkaa kovaa kasvuaan

Anonyymi

Tammikuu 63 349
Helmikuu 63 349
Maaliskuu 63 391
Huhtikuu 63 464
Toukokuu 63 508
Kesäkuu 63 557
Heinäkuu 63 609
Elokuu 63 602
Syyskuu 63 652

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valesta pukkaa rapaajalta kun pasinat on painunehet savehen ja kukkaron pohoja paistaa ku täysikuu.

      • Anonyymi

        Kyllä Seinäjoella enemmänkin taitaa olla kukkaro pinkeänä . Yrittäjäkaupunki


    • Kuinkas Lapualle menöö. Onko muutto voittoo vai tappiota 🏚🤣

    • Anonyymi

      Kuule törkyperse. Älä mureri Lapulaasista.

    • Anonyymi

      Kuinka on koko epn laita?
      Piisaako asiakkaita ideaparkkiin?
      Laskevan auringon maakunta?

      • Anonyymi

        Lukemissa rupee näkymään Ideaparkin tuhat uutta työntekijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukemissa rupee näkymään Ideaparkin tuhat uutta työntekijää.

        En osta Ideaparkista mitään. Vien hiekkaa lattialle ja haen ilmaisen muovisangon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta Ideaparkista mitään. Vien hiekkaa lattialle ja haen ilmaisen muovisangon.

        Siinä on rakennus miehet ...palataan asiaan maalis.huhtikuussa kun raksajampat ja vittuuntuneet opiskelijat plus ideaali purkin ekat pilkut on kii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta Ideaparkista mitään. Vien hiekkaa lattialle ja haen ilmaisen muovisangon.

        Taidat olla ekana odottamasta kun ovet aukeaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta Ideaparkista mitään. Vien hiekkaa lattialle ja haen ilmaisen muovisangon.

        No, sun sossurahalla ei ole yhtikäs mitään merkitystä ideaparkin liikevaihdossa.


    • Anonyymi

      Se on tampereen seutukunta, mikä on elänyt oikeassa hengessä ja sielläkait on väestöstä n. 80% Eteläpohjanmaalta siirtyneitä, alue on laaja ja vetävä

      Eipäs hyö sielläoo yhteen kyläpahaseen kaikkia voimiaan hussattu ja typistetty näin koko lääniä, kyllä matot on olleet liukkaalla pohjalla eteläpohjanmaalla tämän yhden etuoikeus mielen huseeratessa

      • Anonyymi

        Sulla on ainakin koulut jääneet kesken, sen verran monta kirjoituvirhettä noin lyhyessä tekstissä :)


    • Anonyymi

      Lapuan kirous ovat homomyönteiset körtit, joiden työn seurauksena Lapua kuihtuu. Homokörttiset, hyi olkoot! Hyi olkoot Homokörttiyhdistys!

      • Anonyymi

        Mieluummin vaikka homokörtti kuin asenne vammainen ja suurissa luuloissa elävä Seinäjokinen pussihousu juntti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin vaikka homokörtti kuin asenne vammainen ja suurissa luuloissa elävä Seinäjokinen pussihousu juntti.

        Seinäjoella maakuntien pääkaupungissa ihmisillä kirkas tulevaisuus , Lapua kuoleva kyläpahanen. Ei Lapualla asu kun mummot ja koulujakäymättömät juntit jotka nauttii kelaa ja rallaa 80 luvun romuautoillaan. Ei lapualaiset pysty seinäjoen hintatasoon , vaikka saisi kivitalon lapualta myytyä (epätodennäköistä) sillä saa seinäjoelta pienen vanhan kaksion nurmosta . Vaasa samoin pahasti Seinäjokea jäljessä , Seinäjoki taitaakin olla jo kahden maakunnan pääkaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjoella maakuntien pääkaupungissa ihmisillä kirkas tulevaisuus , Lapua kuoleva kyläpahanen. Ei Lapualla asu kun mummot ja koulujakäymättömät juntit jotka nauttii kelaa ja rallaa 80 luvun romuautoillaan. Ei lapualaiset pysty seinäjoen hintatasoon , vaikka saisi kivitalon lapualta myytyä (epätodennäköistä) sillä saa seinäjoelta pienen vanhan kaksion nurmosta . Vaasa samoin pahasti Seinäjokea jäljessä , Seinäjoki taitaakin olla jo kahden maakunnan pääkaupunki.

        Savesssaan rypee ja tästä eteenpäinkin tämä itseluulonen pieni kylä, jonka oma ympäristökin elää vinoutumaa tämän keskustan paikan luuloisen etuoikeuren takia-
        Tämän oma luulot ovat olletkin pahasta koko läänille.
        - sen takia ei seinäsjoki oo häävi paikka asuakkaan.


    • Anonyymi

      Kyllä savikko on piisannut syyvä, mutta nyt se on lopuillaan vaikka saappahat onkin kuinka savessa, pieni on kirkonkylä mitä enään puretaan kasataan.

      • Anonyymi

        Nyt kaikki opiskelijat tuhlaamaan Rinteen hallituksen 2euron opintotuen korotusta Ideaparkkiin. Sillä ei aivan kahvikupillista saa. Ehkäpä lasillisen Seinäjokelaista vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kaikki opiskelijat tuhlaamaan Rinteen hallituksen 2euron opintotuen korotusta Ideaparkkiin. Sillä ei aivan kahvikupillista saa. Ehkäpä lasillisen Seinäjokelaista vettä.

        Lapualaisten lapsettomuutta vähentää: Homokörtiläisyys, IKL-läisyys, Muilulaisuus, Kososlaisuus ja geneettinen degeneraatio. Meidän on pakko ottaa tämä tuppukylä pian huostaamme, ja saada sinne OIKEAT miehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kaikki opiskelijat tuhlaamaan Rinteen hallituksen 2euron opintotuen korotusta Ideaparkkiin. Sillä ei aivan kahvikupillista saa. Ehkäpä lasillisen Seinäjokelaista vettä.

        Tai oikeammin Kauhajokista vettä, noin tarkennuksena.


    • Anonyymi

      Seinäjoki saa pitää parkkinsa ja ihka omanaan,
      - käytetään entiset totutut reitin joo ja niistä pidetään kiinni eikä muuteta niitä

    • Anonyymi

      Laula mulle sanoo seinäjokinen, mut mäenlaula sulle sit takas eeen
      -Seinäjoen nättilä omaa nättilä

      • Anonyymi

        Missähän sein-joen oma sairaala on ja muukin terveyshuolto,
        - taitaapi olla kaikki kuntayhtymäs oiskos siivellä, huudot vain on niin kovasti omasta mukas

        lainavehkeilla ratsastusta koko paikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän sein-joen oma sairaala on ja muukin terveyshuolto,
        - taitaapi olla kaikki kuntayhtymäs oiskos siivellä, huudot vain on niin kovasti omasta mukas

        lainavehkeilla ratsastusta koko paikka

        Seinäjoen keskussairaala on ehdottomasti edistyksellinen toimimaan. Ajanvaraus on kiitettävä eikä potilaan kieli aiheuta etuilua.

        Mulla on kokemus Vaasan sairaalasta, kun ohi meni useampi kuin yksi ruotsinkielinen potilas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjoen keskussairaala on ehdottomasti edistyksellinen toimimaan. Ajanvaraus on kiitettävä eikä potilaan kieli aiheuta etuilua.

        Mulla on kokemus Vaasan sairaalasta, kun ohi meni useampi kuin yksi ruotsinkielinen potilas.

        Älä valehtele. Unohtiko vuoro numero?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjoen keskussairaala on ehdottomasti edistyksellinen toimimaan. Ajanvaraus on kiitettävä eikä potilaan kieli aiheuta etuilua.

        Mulla on kokemus Vaasan sairaalasta, kun ohi meni useampi kuin yksi ruotsinkielinen potilas.

        Tuohan on Etelä-Pohjanmaan keskusairaala elikkä maakunnan ylläpitämä,
        --- mutta nimi vain on VÄÄRISTETTY seinäjoen keskussairaalaksi
        ---tuossakin seinäjoki patsateloipi aivan vääristyneelisesti niinkuin tämän tyyliin kuuluu

        -Kaikin keinoin tämä nyt yrittää taivastakin vaharata itselleen, siihen on oikein palakattu vahtaus

        On se harhauttaja pahimmasta päästä tämä seinäjoki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on Etelä-Pohjanmaan keskusairaala elikkä maakunnan ylläpitämä,
        --- mutta nimi vain on VÄÄRISTETTY seinäjoen keskussairaalaksi
        ---tuossakin seinäjoki patsateloipi aivan vääristyneelisesti niinkuin tämän tyyliin kuuluu

        -Kaikin keinoin tämä nyt yrittää taivastakin vaharata itselleen, siihen on oikein palakattu vahtaus

        On se harhauttaja pahimmasta päästä tämä seinäjoki.

        Yllä kirjelmöi Törnävältä viikonloppuvapaalle päässyt Lapualainen!


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on Etelä-Pohjanmaan keskusairaala elikkä maakunnan ylläpitämä,
        --- mutta nimi vain on VÄÄRISTETTY seinäjoen keskussairaalaksi
        ---tuossakin seinäjoki patsateloipi aivan vääristyneelisesti niinkuin tämän tyyliin kuuluu

        -Kaikin keinoin tämä nyt yrittää taivastakin vaharata itselleen, siihen on oikein palakattu vahtaus

        On se harhauttaja pahimmasta päästä tämä seinäjoki.

        Oikaistaanpa sinua hiukan. On olemassa Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri, mutta sairaala on Seinäjoen keskussairaala, SEKS.
        Sairaala on joskus ollut nimeltään Etelä-Pohjanmaan keskussairaala, joten täysin hakoteillä et ole, mutta tietosi vain ovat päässeet vanhentumaan. 😊


    • Anonyymi

      Mitä taivahalle vahtoo on tuonut tuliaisia, uskokaas nyt jo, ei siellä mitään ooooo
      - ei sitten varmana tipaha mitään, kuka tään touhun on keksiny ?

      - olipahan väläys

      • Anonyymi

        Tuo yksi joka väitti että ohi meni ruotsinkieliset Vaasassa..ei käsittänyt että pitää ottaa vuoronumero? Seinäjoella huudetaan ny saa tulla sitte juostaan joka kerkee saa mennä,ja taas sama seuraavaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yksi joka väitti että ohi meni ruotsinkieliset Vaasassa..ei käsittänyt että pitää ottaa vuoronumero? Seinäjoella huudetaan ny saa tulla sitte juostaan joka kerkee saa mennä,ja taas sama seuraavaksi

        Samaa väitti Vaasan sairaalan johto, että ei mitään perää ole ohituksessa. Osaan ruotsinkielen ja kysyin näiltä ohittaneilta heidän varausaikaa, joten pitäkää leipäläpennä pienemmällä.

        Sairaalan johto varmasti kysyi näistä ohituksista osallisilta mutta tyhmiä olisivat, jos myöntävät.

        Vaasassa puhutellaan aina ruosalaiset sukunimet ruotsiksi ja suomalaiset suomeksi, mutta monesti savonmurteen vaikutuksesta vaihtuu hoitsu, kun kieli tuottaa ongelmia.


    • Anonyymi

      Miksi Seinäjoen, Lapuan, Kauhavan, Alavuden, Ilmajoen, yms palstoilla aiheet ovat suureksi osaksi väkilukua, kuntaliitosta tai politiikkaa? Katselin tuossa vertailun vuoksi Satakunnan ja Pirkanmaan palstoja, ei siellä puhu ta väkiluvuista tai kuntaliitoksista, saati politiikasta. Vaan enemmänkin arkipäivän asioista, esim koululaisten liikennekäytös, heijastimien käyttö, koirankakat, pysäköinti, yms.

      On jännää, että pohjalaisia kiinnostaa vämmätä satoja aloituksia jostain asukasluvuista ja kuntaliitoksista. Kun satakuntalaista ja pirkanmaalaista semmoinen ei kiinnosta tuon taivaallista.

      Kertoo jotain kansanluonteiden eroista. Asuin joskus vuoden päivät Lempäälässä, ja kyllä siellä ihmiset ovat leppoisampia ja positiivisempia, kaikki vain pyyteli kokoajan anteeksi eikä kukaan haastanut riitaa toisilleen. Sen sijaan eteläpohjanmaalla kukaan ei pyydä anteeksi mistään, ja jokainen ihmiskontakti voi johtaa helposti riitaan tai nokitteluun, tai ainakin kyräilyyn.

      • Anonyymi

        Pitäähän sitä välillä näinkin meinata, jotta ympärillä alistuttaisiin seinäjoen talutuksiin ja tämän omahyväisiin tarkoitusperiin, seinäjoki vehestää nyt joka tyylein.

        Kaikki kuitenkin tuohon kylään hamuten muilta.


      • Anonyymi

        Joo sen on kyllä huomannu ettei virheitä myönnetä ja anteeksi ei pyydetä. Aina luullaan itse olevan oikeassa ja jos sattuu jostain asiasta eri näkökannan esittämään niin se tulkitaan että on toista vastaan. 18 vuotta oon Pohjanmaalla asunu ja ikinä en oo sitä jaksanu ymmärtää.


      • Anonyymi

        Seinjoki halttusuus on koko alueemme ruopannu tyhymyyttään kuivaksi ja nyt lopuksi tämä ruoppoo tuohoaa seinäjoenkin ...

        polveesa ampuja saapi taivasta ruvetakkin vahtoolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinjoki halttusuus on koko alueemme ruopannu tyhymyyttään kuivaksi ja nyt lopuksi tämä ruoppoo tuohoaa seinäjoenkin ...

        polveesa ampuja saapi taivasta ruvetakkin vahtoolle

        Muunalueen sieventäjä, onkohan oma lähtölaskenta nyt alkanut laarit tyhjinä.
        Ympäristön on nyt viimeistään käsitettävä lopettaa avunannot.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe