Helsingin tuomiokirkkoon suunnitellaan pääsymaksua: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006286065.html
Sinänsä ihan OK ja kyseessä vain yksi kirkko. Mutta jos tällainen lisääntyy, lienee mietittävä voiko kirkko edelleen saada valtionrahoitusta kirkkorakennusten ylläpitoon.
Pääsymaksu kirkkoon
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Samoin muistaakseni Uspenskin katedraaliin.
- Anonyymi
Ja Tomppeliaukion kirkko...
- Anonyymi
"– Jotta saisimme aikaan todella hyvän turismityön, ei voida lähteä siitä, että koko ruljanssin maksaisivat meidän seurakuntalaiset kirkollisverollaan. Olisi siksi hyvä, että turismilta tulisi se, millä palvelut kustannetaan."
Jos vertailukohtaa haetaan yritysmaailmasta, niin mitä mieltä olet Jori yritystuista? https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/12/10/suorat-yritystuet-kasvoivat-jalleen-katso-hakukoneesta-ketka-saivat-enitenEn ole tarkemmin tutustunut noihin yritystukiin. Tuossa jutussahan ne on hyvin purettu auki. Energiatuki tarkoittanee tuulivoiman tukea? Jos, niin ehkä se on hyväkin aloituspanos, mutta toki on saatava myöhemmin alas. Lähtökohtaisesti yritysten pitäisi olla verorahojen maksajia eikä saajia...
- Anonyymi
Tyypillistä luterilaista menoa. Katoliset kirkot ovat kaikkialla maailmassa avoinna 24/7 kaikille ihmisille. Espanjalainen tuttavani ihmetteli, kun Suomenlinnassa ei päässyt tutustumaan kirkkoon päivälläkään. Luterilaisuus on varmaan uskonnoista ihmisvihamielisin. Tosin kaikki uskonnot ovat hyödyttömiä.
- Anonyymi
Italiassa ainakin on pääsymaksu joihinkin katolisiin kirkkoihin. Olen itsekin maksanut.
Matkailu avartaisi sinuakin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italiassa ainakin on pääsymaksu joihinkin katolisiin kirkkoihin. Olen itsekin maksanut.
Matkailu avartaisi sinuakin!Voi olla Vatikaanissa, mutta en ole koskaan tavannut pääsymaksuja katolisissa kirkoissa Et. Amerikassa, Filippiineillä ja Euroopassa ym. Sagrada Familiaa ei kannata tähän kategoriaan laskea, koska siihen kerätään maksuja lopullista valmistumista varten. Huvittavaa sinänsä, kun joku satunnainen matkailija puhuu matkailun avartavasta vaikutuksesta.
- Anonyymi
Joitakin vuosia sitten Kanarialla eräällä turistikierroksella piti poiketa myös erään pikkukylän katolisessa kirkossa. Kirkossa käynti olisi ollut maksuton mutta valitettavasti se sattui olemaan juuri silloin suljettuna. Onneksi sen yhteydessä oli pieni kirkkotekstiilinäyttely, jota kautta saattoi päästä myös itse kirkon tiloihin, Tähän teksitiilinäyttely yn pääsy oli maksullinen mutta mitään näkemistä siellä ei ollut esittelystä tms. puhumattakaan. Itse kirkkotililassa sen sijaan valot välkkyi ja pelit soi. Että sellainen moraali siellä.
- Anonyymi
Tulemme myöskin perimään sisäänpääsymaksun turistien lisäksi myös muitten seurakuntien vierailevilta jäseniltä, maksu perustuu seurakunnan jäsenten lukumäärään, mitä pienempi seurakunta sitä pienempi maksu. Kertamaksun sijaan kannattaa ostaa vuosikortti, jolla tulee huomattavasti halvemmaksi käydä tuomiokirkossa. Esimerkiksi malmin seurakuntalaisen vuosikortti tulee maksamaan 300 euroa ja pienemmissä seurakunnissa 150:n euron kahta puolta. Terv. reskontran hoitaja.
- Anonyymi
Vaparitkin voisivat periä pääsymaksun paikalliskonttuurissa kävijöiltä ;)
Voisi pienentää ruuhkaa.Voisi olla aika hiljaista... Tampereen toimistolla on yksi taideteos, enkä nyt muista onko sekään paikallaan seinällä juuri nyt.
" Pääsymaksulla tuomiokirkkoseurakunta aikoo kehittää muun muassa opaspalveluita, joita tähän saakka on tehty vapaaehtoisvoimin."
Kannatan.
Kirkko on taas käyttänyt hyväkseen hyviä ja nöyriä ihmisiä.
Ei ole vaivautunut edes palkaa maksamaan oppaille.
Säälittävää.
Nyt vaan euron poletilla sisään ja ammattiopas kertoo kaiken jännittävän 3€/h palkalla, jonka laupias kirkko tälle ehkä suo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 442869
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil222375- 222238
- 342213
- 281901
- 291595
- 261496
- 291361
- 161314
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä161286