Räsänen näpäytti hallitusta vaalilupauksen pettämisestä

Anonyymi

Kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsänen kiinnitti eduskunnan kyselytunnilla huomiota opintorahan korotukseen, joka jäi kahteen euroon kuukaudessa. Ennen vaaleja hallituspuolueiden lupauslistoilla oli vielä 83-100 euron korotukset.

Päivi Räsänen muistutti eduskunnan kyselytunnilla hallituspuolueita niiden opintorahaa koskeneista vaalilupauksista ja niistä perääntymisestä vaalien jälkeen.
– Ennen vaaleja vasemmistoliitto lupasi 100 euron korotuksen, Sdp ja Rkp 86 euron ja vihreätkin 83 euron korotuksen, Räsänen kertasi.
Nyt opintorahaan on tulossa kuitenkin vain parin euron korotus.

44

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se törkyisen näköinen kepun naisministeri sönkkäsi jotain ihan asian vierestä kun piti vastata.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsäsen kysymys alkaa kohdassa 44:40 ja kiinnitin huomion ministerin epäsiistiin olemukseen ja epävarmaan esiintymiseen
        https://areena.yle.fi/1-4569534

        Onpa homsuinen ministeri, kuin suoraan marjametsästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa homsuinen ministeri, kuin suoraan marjametsästä.

        Todella epämiellyttävää katsottavaa ja kuunneltavaa, on kuin viherpiiperö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa homsuinen ministeri, kuin suoraan marjametsästä.

        Päkä on fiksu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päkä on fiksu,

        Niin on.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Todella epämiellyttävää katsottavaa ja kuunneltavaa, on kuin viherpiiperö.

        Räsäsen katseleminen ja etenkin kuunteleminen on epämiellyttävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räsäsen katseleminen ja etenkin kuunteleminen on epämiellyttävää.

        Haluatko kuolla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räsäsen katseleminen ja etenkin kuunteleminen on epämiellyttävää.

        Miksi sitten katselet ja kuuntelet häntä 🤔❓Oletko mahdolliseesti taipuvainen masokismiin ❓


    • Vaalit on kuin markkinat: viereisillä kojuilla helppoheikit kilvan kehuvat tuotettaan. Vastuu on kuulijalla eikä kuluttajansuojaa ole.

    • Sitä varten parlamentti on olemassa , että edustajat nostavat epäkohtien kissan pöydälle kun aihetta ilmaantuu.

      • Anonyymi

        Hallitukselle taas yksi kiusallinen tilanne lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallitukselle taas yksi kiusallinen tilanne lisää.

        Kun leikkiin lähtee niin on leikin kestettävä. Demokratian eräs peruspilari on se, että myös oppositio toimii.
        Vai olisiko parempi "mistä ei voipuhua, siitä on vaiettava" (LW)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitukselle taas yksi kiusallinen tilanne lisää.

        Rinteen hallitus on rakennettu tyhjien lupausten ja velkarahan päälle. Odotan innolla kun työllisyys lähtee nousuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rinteen hallitus on rakennettu tyhjien lupausten ja velkarahan päälle. Odotan innolla kun työllisyys lähtee nousuun.

        Ei yksityinen sektori palkkaa yhtään enempää henkilöstöä kuin se välttämättä tarvitsee.

        Mikäli jonkin yksinkertaisen toistotyön voi korvata koneella niin yritys "ostaa robotin".

        Kunnat , valtio ja ns. kolmas sektori voi palkata poliittisin perustein porukkaa ilman todellista tarvetta.


      • Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

        Ei yksityinen sektori palkkaa yhtään enempää henkilöstöä kuin se välttämättä tarvitsee.

        Mikäli jonkin yksinkertaisen toistotyön voi korvata koneella niin yritys "ostaa robotin".

        Kunnat , valtio ja ns. kolmas sektori voi palkata poliittisin perustein porukkaa ilman todellista tarvetta.

        Tempputyöllistämistä joka maksetaan velkarahalla ja jätetään tuleville sukupolville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempputyöllistämistä joka maksetaan velkarahalla ja jätetään tuleville sukupolville.

        Muuhun nykyhallitus ei kykene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempputyöllistämistä joka maksetaan velkarahalla ja jätetään tuleville sukupolville.

        Jaa kuten USA:ssa?



      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa kuten USA:ssa?

        Siellähän on tosiaan velkaantuminen 1,5-kertaista per nuppi verrattuna Suomeen, mutta silti pers’aitouskovat itkevät ilosta, kun kertovat miten hienosti siellä taloudella Trumpin ansiosta menee. Ja kaikki lepää velan ja tulevien sukupolvien päällä...


    • Anonyymi

      KD:n kannatus lienee pysytellyt pienenä vain siksi, ettei harrasta kansan huijaamista palturin syöttämisellä.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Toisin kuin persut.


      • Mitkä asiat ovat faktoja kun kyse on uskonnoista . Siis KD ei missään vaiheessa puhu palturia - hämmästyttävää!


      • Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

        Mitkä asiat ovat faktoja kun kyse on uskonnoista . Siis KD ei missään vaiheessa puhu palturia - hämmästyttävää!

        KD ei ole uskonto.


      • Nyt varmaan laitat muutaman näytön noista huijauksista ja paltureista 🤓


      • Voi olla. Tämä selittäisi myös persujen kannatuksen. 🤨


      • usko.vainen kirjoitti:

        Nyt varmaan laitat muutaman näytön noista huijauksista ja paltureista 🤓

        Mihin ihmeen kommenttiin tämä oli vastaus? 😟


    • Sellaista se politiikka on. Rinteen "vappusatanenkin" jäi turhaksi lupaukseksi.

      • Anonyymi

        Viiskymppiäkin on viiskymppiä enemmän kuin kokoomus ja persut olis antaneet.


      • Suomessa tehdään päätökset hallituksessa yhdessä eikä yhden puolueen voimin.


      • Anonyymi

        Rinne, tuo virnuileva vaappu, ei oikein tiedosta asemaansa! Sairaus on jättänyt jälkensä. Ensimmäinen pääministeri ilman pääministeriyttä.


      • Anonyymi

        Politiikan ja rikoksen raja on joskus hämärä.

        Jos vaaliehdokkaana tarjoudun antamaan vanhalle papalle tonnin käteen, että äänestäisi minua, niin olen poliisin luona päiväkahvilla samantien. Päälle päsähtää vielä syyte lahjonnasta.

        Jos taas lupaan hoitaa papparaiselle tonnin toisten lompakosta, niin olenkin yhtäkkiä eläkeläisten oma hämähäkkimies ja tienaan hyvässä lykyssä yli kymppitonnin kuussa itselleni -muiden lompakosta sekin tietysti.


      • Anonyymi

        Politiikan ja rikoksen raja on joskus hämärä.

        Jos vaaliehdokkaana tarjoudun antamaan vanhalle papalle tonnin käteen, että äänestäisi minua, niin olen poliisin luona päiväkahvilla samantien. Päälle päsähtää vielä syyte lahjonnasta.

        Jos taas lupaan hoitaa papparaiselle tonnin toisten lompakosta, niin olenkin yhtäkkiä eläkeläisten oma hämähäkkimies ja tienaan hyvässä lykyssä yli kymppitonnin kuussa itselleni -muiden lompakosta sekin tietysti.


    • KD Suomen ainoa toivo.

    • Anonyymi

      Räsäsen kommentit ei vähempää voisi kiinnostaa. Kannatan kannabiksen laillistamista.

      • Anonyymi

        Mihin sitä kannabista tarvitaan, onko jollain tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä kannabista tarvitaan, onko jollain tietoa?

        Punavihreät haluavat lisää aineita joilla sekoittaa päänsä.


      • Anonyymi

        Näköjään kannabista voi ottaa ilman lain suomaa vapauttakin. Kommentistasi päätellen. Jos Räsäsen kommetit eivät kiinnosta, mitä haet täältä? Kannabistako olet etsimässä? Vai eilistä päivää?


    • Valitettavaa aivovientiä.

      Miksi Suomi lähetti Brysseliin maamme parhaita voimia, joilla on kompetenssia ties mihin.
      Kuten Laura H, kultuuri,koulutus, uskonto ja muut esille tulevat tärkeät seikat
      Teuvo H. liike-elämä, yrittäjyys, uskonto ja eettisesti korrekti käytös.

      Täällä Suomessa heidät olisi tarvittu eikä missään suuressa EU-joukossa jossa heidän lahjansa valuvat hukkaan.

      • Anonyymi

        Etkö kunnioita demokratiaa vaan haluaisit joka paikkaan pelkkiä punikkeja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kunnioita demokratiaa vaan haluaisit joka paikkaan pelkkiä punikkeja?

        Minä olen demokratian ja sananvapauden voimallinen kannattaja. Kun kirjoitun yllä olevan tekstin niin se oli pelkkää ylistystä eikä siinä ole sanaakaan punikeista, tai en ainakaan sitä itse näe.
        Myös ns. huuhaa-kirjoittelu saa minulta kritiikkiä osakseen.


      • Anonyymi

        Laura lähetettiin rysseliin koska Halla-Ahon piti jäädä tänne lapsenvahdiksi eikä Laura-lasta voinut siihen tehtävään asettaa.


    • Anonyymi

      En tiedä muista, mutta tämä ateisti on samaa mieltä (tämän kerran) Räsäsen kanssa.
      Minkä lupaa sen pitää!
      Pitäisi ehkä hieman miettiä etukäteen mikä on mahdollista ja jos äly sekä käsityskyky ei riitä, jättää politiikka muille.
      Tätä nykyistä SDP :tä en kyllä mitenkään pysty arvostamaan.

      LippuHelvettiinKiitos

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe