Tähän keskusteluun kaikenlaista juttua, uutisia, kysymyksiä, vastauskia ydinvoimasta, lyhyillä viesteillä, jos mahdollista.
Ydinsillisalaatti
6
188
Vastaukset
"Ilmastonmuutos vaatii varautumista sähkökatkoihin"
https://www.fingridlehti.fi/ilmastonmuutos-vaatii-varautumista-sahkokatkoihin/
Artikkelissa käsitellään monipuolisesti ilmastonmuutoksen säätilojen vaikutuksesta sähköntuotanoon. Lukekaa !Uudistuneessa vanhassa kunnon sepponetissä muistutetaan vähän ydinvoiman vaikutuksista tuleviin sukupolviin
http://www.seppo.net/piirrokset/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=578Japanin ympäristöministeri: Fukushiman ydinvoimalan jätevedet täytyy tyhjentää Tyyneen valtamereen
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006233577.html
- yli miljoona tonnia"
- tila jäteveden säilömiseksi vuonna 2022".- Anonyymi
Nykyaikaista vihreää ajattelua ;
https://www.viite.fi/2019/04/09/ydinvoima-yhtena-osana-ilmastonmuutoksen-torjuntaa/
Ilmastonmuutoksen torjunta on tärkeintä – ydinvoima osana energiapalettia
"Nykyiset ydinvoimalat tuottavat vähäpäästöistä sähköä kohtuulliseen hintaan ja siksi niiden ehdottomasti kannattaa olla osa energiajärjestelmää. Saksan Energiewenden kaltaista tilannetta, missä vähäpäästöistä ydinvoimaa korvataan fossiilisilla energianlähteillä, eivät Vihreät missään tapauksessa halua." - Anonyymi
Iter fuusioreaktori ei vanhoja fissioreaktoreita, siinä lepää tuleva.
- Anonyymi
Fuusioenergia on aina ollut 20 - 50 vuoden päässä tulevaisuudessa. Sama oli tilanne 30 vuotta sitten eikä se ole siitä yhtään parantunut.
Tämän päivän energiaongelmat on pakko ratkaista eilisen teknologialla, sillä tämän päivän teknologialle ei äärimmäisen tiukkojen säännösten vuoksi saada käyttöönottolupaa. Tulevaisuuden teknologiaa eli fuusiota meillä ei ole ennenkuin 1) tekniset ongelmat on ratkaistu ja 2) lakitekniset ja turvallisuuteen liittyvät vaatimukset ovat täyttyneet,
Mainittu vähintään 20 - 50 vuotta menee teknisten ongelmien ratkaisuun. Sen jälkeen turvallisuusasioita vatvotaan ainakin parikymmentä vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419
