Lehtipuhallin häiritsee naapureita.

Anonyymi

Aivan joutava kapistus on lehtipuhallin. Älytöntä ääntä pitää voluumeillaan. Tavallinen harava puiden lehtien haravoimiseen ajaa saman asian. Tavallinen harava ei aihetta melusaastetta. Lehtipuhalltimen käyttö tulisi kieltää. Se häiritsee naapureita ja luonnonrauhaa.

36

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei parempaa vehjettä kuin lehtipuhallin.

• Anonyymi

Lehtipuhallin on aivan loistava keksintö! Helppo ja nopea tapa kasata lehdet. Pitäisi sitten varmaan kieltää moottorilla käyvät ruohonleikkuritkin. Mielestäni aloittajan kannattaisi tehdä kansalaisaloite ja uhrata täysillä "voluumeilla" aikaa sen läpimenoon. Ei muuta kuin tunnettujen oveltaovelle- kiertäjien mukaan kolmanneksi pyöräksi ja addressiin nimiä keräämään. Sehän olisi vähän kuin "win-win".

• Anonyymi

Vai että, pitäisi minun lähteä nimiä kerämään lehtipuhaltimen kieltämiseksi? On sekin ehdotus! Vai että lehtipuhallin on loistava keksintö? Sanon, että ei ole.! Puista tippuneet lehdet voi ajaa ruohonleikkurilla silpuksi ja siten käyttää nurmikon lannoitteeksi, missä madotkin viihtyvät. Ei siinä lehtipuhallinta tarvita. Puiden lehdet voi laittaa kiertoon omalla pihalla, ruohonleikkuria siinä käyttäen. Silloin ei tarvita pihan haravointia. Tämä on minun kokemukseni aloittajana, sanokaa, mitä sanotte. Ei teillä parempia vaihtoehtoja ole.

aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai että, pitäisi minun lähteä nimiä kerämään lehtipuhaltimen kieltämiseksi? On sekin ehdotus! Vai että lehtipuhallin on loistava keksintö? Sanon, että ei ole.! Puista tippuneet lehdet voi ajaa ruohonleikkurilla silpuksi ja siten käyttää nurmikon lannoitteeksi, missä madotkin viihtyvät. Ei siinä lehtipuhallinta tarvita. Puiden lehdet voi laittaa kiertoon omalla pihalla, ruohonleikkuria siinä käyttäen. Silloin ei tarvita pihan haravointia. Tämä on minun kokemukseni aloittajana, sanokaa, mitä sanotte. Ei teillä parempia vaihtoehtoja ole.

aloittaja

Älä käytä sitten polttomoottori leikkuria, siitäkin tulee älytöntä ääntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä käytä sitten polttomoottori leikkuria, siitäkin tulee älytöntä ääntä.

Minulla on polttomoottorileikkuri, ruohonleikkuri. Lehtipuhaltimesta lähtee moninkerroin suurempi ääni. Sinä et sitä tajua. Tai et ymmärrä.

• Anonyymi

kyl renkaitte ropina voittaa äskeisen

• Anonyymi

Mikä renkaitten ropina? Tarkoittat varmaan auton nastarenkaita. Laitoin uudet nastarenkaat. Vähän ropisevat, vaikka ovat uudet. Maksoi lähes 400 euroo. Taitaa olla aika huonot. En tiedä!

keskustelun aloittaja.

• Anonyymi

Tosiasia on tutkitusti että paras tulos saadaan lehtiharavalla joka sopivasti rikkoo lehdet ja murskaa ne samalla lannoitteeksi. Siinä massassa viihtyy sitten mm kastemadot jotka ovat parhaita puutarhureita. Lisäksi niillä voi onkia kaloja.
      Lehtipuhallin polttomoottorikäyttöisenä on ihan hullu vehje. Sen pakokaasun hengittäminen vapaaehtoisesti on hullun hommaa.

• Anonyymi

Totta, että lehtipuhallin on hullu vehje kotipuutarhoilla. Saman asian ajaa tavallinen ruohonleikkuri joka silppoaa lehdet nurmikon ravinnoksi. En ikinä ottaisi käyttön lehtipuhallinta. Se on suurin melusaasteen aiheuttaja.

keskustelun aloittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, että lehtipuhallin on hullu vehje kotipuutarhoilla. Saman asian ajaa tavallinen ruohonleikkuri joka silppoaa lehdet nurmikon ravinnoksi. En ikinä ottaisi käyttön lehtipuhallinta. Se on suurin melusaasteen aiheuttaja.

keskustelun aloittaja.

Joo lehdet, vaan ei neulasia ja nokkia

• Anonyymi

Juu, ihan turhake koko laite.
      Itse en ole edes juuri haravoinut mitään pihalta. Jätän lehdet alustoille ja täytyy kyl sanoo, et monimuotoisuus kukkii paremmin puutarhassa kuin Porin surkeissa viritelmissä missä ne koittaa lähinnä kuitata tekemättömyyden muka luonnon monimuotoisuudella. Anna mun kaikki kestää:
      Porin mielestä luonnon monimuotoisuus on sitä, että jätetään nurmikko ajelematta puiden alta.
      Sanonko, että viittaa hiukan helppoon ratkaisuun. Ei todellakaan monimuotoisuuteen.
      No Porissa osataan nämä näennäishienoudet. Ne kyllä maailmalta omaksutaan vaikka muuten ollaan peräkylän jengii.

• Anonyymi

Mulla on lehtipuhallin ja on hyvä laite. Puhallan kaikki lehdet naapurin puolelle.
      Mun puhallin on sellainen reppumalli, jossa on hyvät tehot.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Hyvä peli. Eikä se äänikään haittaa kun käyttää korvasuojaimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Hyvä peli. Eikä se äänikään haittaa kun käyttää korvasuojaimia.

Pitäisikö sinun mielestäsi meidän naapureidenkin hankkia korvasuojaimet sinun takiasi, kun sillä lehtipuhaltimella touhuat.?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö sinun mielestäsi meidän naapureidenkin hankkia korvasuojaimet sinun takiasi, kun sillä lehtipuhaltimella touhuat.?

No sehän on tietenkin teidän asianne, itse käytän aina suojaimia.

• Anonyymi

Olen päättänyt aloittaa yöpuhaltamisen, koska saan ihastella samalla tähtitaivasta.Harmi jos jotain haittaa, minua ei.Duro GT-427 puhallin on tehokas ja saan hommat hoidettua helposti sillä.Valmistaudun yötöihin kahvilla ja haen jo valmiiksi polttoainetta varakannuun että voin keskeytyksettä puhaltaa aamuun asti.

• Anonyymi

Varaudu sitten poliisien kanssa keskusteluun. Kyllä häirintäkäytöskin vielä on kiellettyä. Mutta tuohan oli tietenkin trolli ja googlasit jostain jonkun puhallinmerkin. Ei sulla ole varaa kuin 6-piikkiseen haravaan jos siihenkään.

• Anonyymi

Tuplailon saa sillä, että ensin puhaltimella puhaltaa lehdet kasaan ja sen jälkeen sillä imuritoiminnolla imaisee ne siihe mukanakulkevaan säkkiin.

• Anonyymi

Voi ei! Onko pakko? En jaksa kuunella sitä lehtipuhaltimen ääntä, en päivällä enkä yöllä. Mikä neuvoksi?

• Anonyymi

Hienoa!

• Anonyymi

Mulla on sama käytäntö, paitsi että tyhjään säkin naapurin portaille.

• Anonyymi

Puhaltimen ääni on pientä jatkuvaan auto-moporalliin ja renkaiden vinguttamiseen, puhaltaminen tapahtuu pääasiassa päivisin, ralli ja vingutus iltämyöhään ja yöaikaan.
      Puhaltaminen kestoltaankin on noin kuukauden päivät, ralli ja vingutus läpi vuotista ja voi sitä savun ja krääsän määrää mikä noista täysin tarpeettomista ajeluista tulee, käskee siinä nuorison lakkoilla puhtaamman ilmaston puolesta.

• Anonyymi

Nonni, piha on puhdas. Kysyin naapurilta paljonko parin tunnin äänisessio häiritsi, sanoi, ettei edes huomannut. Kyllä tarkat korvat pitää olla, että tuosta pari kolme tuntia vuodessa kestävästä vähän kovemmasta äänestä saa ison häiriön kehitettyä.

• Anonyymi

En kehdannut sulle sanoo päin namaa että hinaa nyt se puhallin jokirantaan ja heitä sinne fillareiden joukkoon joen pohjaan, öljyt ja bensa pois ensteeks.
        Latvalahojen touhuu.

• Anonyymi

Minä viikon päivät odotin että itujenmussuttajat ja ilmastopellet olisivat tulleet haravoimaan ison pihani mutta ei näkynyt, punoivat ilmeisesti juoniaan soijalattekahvilassa. Käynnistin siis lehtipuhaltimen ja annoin puhaltaa kolme tankillista hyvää ja käryävää kaksitahtibensiiniä. Nyt on puhdas piha, omatunto sekä maailma.

• Anonyymi

Hienosti toimittu! Itse otin työaikatalun takia puhaltimen esiin vasta illalla töistä palattuani ja puhaltelin pari tankillista.On se vaan hieno peli.Vaivatta siirtyy lehdet ja osa niistä lehdistä jotka naapuri on kipannut tontilleni, lentelee ilmojen halki takaisin hänen pihalleen pikku ranneliikkeellä.Minkä minä sille voin, että tuulee?

• Anonyymi

Minä käytän aina lehtipuhallinta silloin, kun naapuri on tullut yövuorosta ja on nukkumassa. Hieno kimakka ääni lähtee ja voi voipi puhaltaa naapurin puolelle, kun yrittää nukkua...hiiiiohoi.

• Anonyymi

Niin tekee meilläkin ukko puhaltaa joka ikinen kevät ja syksy kova äänisellä puhaltimella oman ja vielä naapureiden kiusaksi tonttinsa ulkopuoleltakin, että on siinä ajattelematon pelle, monella on ikkunat pesty keväällä niin hän menee ja pöllyttää katupölyt ikkunoihin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tekee meilläkin ukko puhaltaa joka ikinen kevät ja syksy kova äänisellä puhaltimella oman ja vielä naapureiden kiusaksi tonttinsa ulkopuoleltakin, että on siinä ajattelematon pelle, monella on ikkunat pesty keväällä niin hän menee ja pöllyttää katupölyt ikkunoihin.

Melko kätevää, blow on suomennettuna sekä imeä että puhaltaa🤔. Jösses.

• Anonyymi

EI TULISI KIELTÄÄ VAAN PITÄÄ KIELTÄÄ!

• Anonyymi

Sulla tulisi pitää kieltää hetikö nyt vai, oletko sitä ajatellu

• Anonyymi

Ei mua häiritse. Päinvastoin, puhaltdlen usein.
      Terv. Naapuri.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä kunnon blowari aamuin illoin tekee eetwarttia tykkää äänistä naapurit tai ei.

• Anonyymi
      UUSI

akkukäyttönen fööni on kätevä peli, postiluukkuun ja pierua päälle niin naapurilla on kivaa

• Anonyymi
        UUSI

Menisit nyt takaisin hoitoon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Menisit nyt takaisin hoitoon.

ota ite pää pois soppakulhosta :D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4927
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      426
      1566
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      191
      1138
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1123
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      17
      1036
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1020
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      931
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe