xsara-automaatilla?

kahta en vaihda :)

Hei,

Autonkuume jyllää!

Ja koska kahta en vaihda, haluan pysyä automatissa. Olis yksi siisti Xsara kiikarissa ja automaatilla ne kai aika harvinaisia.
Siis kellään kokemuksia automaatti Xsarasta? Toimiiko mainiosti, möliseekö moottori? Onko 1.6 kone ok automaatille? Vaihtaako kohtuullisilla kirroksilla? Kestääkö automaatti?

Miksi muuten ostaisin Xsaran?

Kiitos, jos joku kommentoi..:)

36

6614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alloroc -05

Älä tee samaa virhettä kuin minä..älä osta.omastani pääsin eroon 1.5kk sitten vaihdoin japsin enkä ole katunut..

• Kokemusta

vaikka ruotsinlaatua tai saksanseisoja?

Älä sorru please!

• Pena

Mulla oli 1,8 8v automaatti Xsara Break ja ei tuu enään ikinä. Ei Xsarassa mitään varsinaisesti suurempia vikoja kuin että on helvetin kylmä talvella, mutta kun se PSA ei osaa rakentaa automaattilootaa joka toimis niin kuin pitää. 10tonni riitti mulle ja emännälle ja siirryttiin manuaali Xantiaan.
      Taajama ajo oli ihan kauheeta kun se ei tiennyt että mikä vaihde olis ollut sopiva eikä se osannut vaihtaa alespäinkään aina. Auto oli ostettaessa 30tkm ajettu ja myytäessä 40tkm.
      Ihan vilpittömästi voin sanoa syvällä rintaäänellä, kierrä kaukaa ja osta manuaali Xsara.

• Kohta taidan vaihtaakin

Kiitos kommenteistasi.

Ihmettelin kyllä, jos niinkin nätti auto ja sinänsä harvinaisuus automaatilla, ja vieläpä niillä kilometreillä, roikkuu vaihdettavana.
        Melkeinpä liian hyvä yhtälö.

Pitääpä miettiä uudestaan..

• Anonyymi

Mulla toimi hienosti. Jotain vikaa täytyy olla...

• Anonyymi
        Kohta taidan vaihtaakin kirjoitti:

Kiitos kommenteistasi.

Ihmettelin kyllä, jos niinkin nätti auto ja sinänsä harvinaisuus automaatilla, ja vieläpä niillä kilometreillä, roikkuu vaihdettavana.
        Melkeinpä liian hyvä yhtälö.

Pitääpä miettiä uudestaan..

Minua kiinnostaa. Missä myynnissä?

• kahta en vaihda :)

Olen kieltämättä aika yllättynyt...

Moni kakku päältä kaunis..Niin kauniistiko taas sokaisi kuori??

Siis automaatti takkuaa ja kylmäkin on.
      Hitsi, meinasin jo kauppoja alkaa hieromaan, mutta pitää kai vielä etsiä sitä jotain. Opelin 1.8 automaatti on toiminut niin moitteettomasti, että ehkä kiiltävämmän pellin toivossa on turha jäädä toisten jalkoinhin.

Toimiikos se manuaali Xsara muuten OK??
      Mikäs siinä mättää? Löytyykö osai kaapista, kun menet huoltoon? Selviääkö kohtuu hinnoin?

Mikähän muu vois tulla kyseeseen, ku ei noita volkkaareita tai fordeja ole tohon noin 15 000 euroon tarjolla juurikaan sen uudempia??

• kertaa

jos käyttö varman auton ja pitkässä juoksussa halvan auton haluat niin "japsi"(tojota)

• xsaristi
        kertaa kirjoitti:

jos käyttö varman auton ja pitkässä juoksussa halvan auton haluat niin "japsi"(tojota)

Kaikkia niitä viestejä mitä citikkapalstalle viikonlopulla ilmestyy ei ehkä kannata pitää vakavastiotettavina. Voisi kuvitella että osalla vastanneista on kokemusta vain japanilaisautoista ja kenelläkään ei ole muuta elämää kuin roikkua sitikkapalstalla provottamassa.

Ikävä kyllä tuosta automaatista en osaa mitään sanoa...Perus 1.6 xsara on hauska peli ja pari täysin huoletonta vuotta on takana. Auto ei ole luotettavuudeltaan ihan tojota, mutta ei missään nimessä vikaherkkä elektroniikkahässäkkä (joissa kyllä on omat hyvät puolensa niissäkin).

• Mazda 626

Ota hieman isompi 626 vaikka niitäkin on vaikea löytää automaattina. Joitakin kuitenkin löytyy hakuun kun laittaa sinulle sopivan hintahaarukan.
        On ainakin toimiva ja viaton auto.

xsaristi kirjoitti:

Kaikkia niitä viestejä mitä citikkapalstalle viikonlopulla ilmestyy ei ehkä kannata pitää vakavastiotettavina. Voisi kuvitella että osalla vastanneista on kokemusta vain japanilaisautoista ja kenelläkään ei ole muuta elämää kuin roikkua sitikkapalstalla provottamassa.

Ikävä kyllä tuosta automaatista en osaa mitään sanoa...Perus 1.6 xsara on hauska peli ja pari täysin huoletonta vuotta on takana. Auto ei ole luotettavuudeltaan ihan tojota, mutta ei missään nimessä vikaherkkä elektroniikkahässäkkä (joissa kyllä on omat hyvät puolensa niissäkin).

Kiitos kommenteistasi.
        Tuo pitänee varmaan paikkansa, provojakin on kritiikin joukossa. TAitaa muutenkin olla enemmän kritiikkiä, kun kehuja täällä. Missä kaikki autoonsa tyytyväiset? Volvo-palstallako?
        Onko muita Xsaraan tyytyväisiä?

• 323
        Mazda 626 kirjoitti:

Ota hieman isompi 626 vaikka niitäkin on vaikea löytää automaattina. Joitakin kuitenkin löytyy hakuun kun laittaa sinulle sopivan hintahaarukan.
        On ainakin toimiva ja viaton auto.

tuota, ruostuu kyllä ja pahimpana: nokkakoneisto alkaa kolisemaan jo n:100tkm ajettuna (kuten 323:sessakin)öljypumppu.....

No, nyt on koeajettu!

Ajattelin, että pääsen pähkäämästä asiaa, kun siitä kuitenkin löytyy joku tärinä ja pörinä, tai ei sitten vaihda hyvin ja sopivilla kierroksilla.

Arvaapa! Tuli vaan vaikeuskertoimia lisää päätöksentekoon, sillä sehän oli mitä mainioin ajettava.

Pliis. Onko jollain vielä kokemusta tuosta automaatista Xsarassa? Muita pointteja??

...pitäis jo päättää..

• Duffe

Kokemusta 110HDi automaatista ja varmaa on etten keppivaihteiseen enää palaa. Xsara on muutenkin mainettaan parempi auto ja kyydeissä jättää monet muut toiseksi.

• Pablo 3

On kokemusta Xsara 1.8 automaatista vm. 99. Oli käytössä neljä vuotta ja kilometrejä tuli vajaa 50 000. Vaihdettiin pois kun siinä ei ollut ilmastointia ja sattui kuumat ilmat. Nyt tilalla Picasso. Auto oli lämpesi nopeasti, eikä sen kanssa ollut mitään ongelmia. Normaalit perushuollot tehtiin, mutta siinä kaikki. Talvella käytettiin maskin peitettä.
        Vaihteisto oli ZF 4HP14, joka toimi mukavasti 1.8 moottorin yhteydessä. Kylmimmillä ilmoilla (yli 20 pakkasta) vaihteisto oli vähän hidas vaihtamaan, mutta jo parin sadan metrin ajon jälkeen toimi normaalisti.
        Moottori oli 8-venttiilinen 1.8 bensakone. En muista nyt muita arvoja. Muutaman kerran on tullut vastaan liikenteessä.

• Anonyymi
        Duffe kirjoitti:

Kokemusta 110HDi automaatista ja varmaa on etten keppivaihteiseen enää palaa. Xsara on muutenkin mainettaan parempi auto ja kyydeissä jättää monet muut toiseksi.

Samaa mieltä kanssasi.

• baskerimies

Olen nyt runsaan kuukauden ajanut 110 hv:n automaatilla ja laatikko on hieman persoonallinen kylmänä pakkasaamuna, mutta lämmettyään toimii kuin ajatus. Uskallan kyllä suositella; alusta tosin ei ole aivan niin pehmeä kuin ranskalaisissa yleensä, mutta saa hieman jäykempi ollakin kun turbodiesel kehittääkin ihan mukavasti ...

kiitos paljon kommeteista.
        Lähdenkin tästä näyttää nykyistäni ja kyselee paljonko saan vaihdossa. Hieman kyllä mietityttää, kun kone on 1.6. Riittääköhän automaatille?

• FCT-xxx
        kahta en vaihda :) kirjoitti:

Lähdenkin tästä näyttää nykyistäni ja kyselee paljonko saan vaihdossa. Hieman kyllä mietityttää, kun kone on 1.6. Riittääköhän automaatille?

vain 1,9 TD:iin, jossa DHY -sarjan -97, -98 valmistettu moottori. Voivat kiertokanget tulla kurkistelemaan lohkon kyljestä.

FCT-xxx kirjoitti:

vain 1,9 TD:iin, jossa DHY -sarjan -97, -98 valmistettu moottori. Voivat kiertokanget tulla kurkistelemaan lohkon kyljestä.

Kiitos hyvästä huomiosta, harkittava auto on uudempi -02, kilsojakin takana vain 30 000.
        Hintakin alkaa olla kohdallaan, mutta edelleen mietin huomiseen, riittäkö 1.6 kone.

• jo xsaristi

Kiitos hyvästä huomiosta, harkittava auto on uudempi -02, kilsojakin takana vain 30 000.
        Hintakin alkaa olla kohdallaan, mutta edelleen mietin huomiseen, riittäkö 1.6 kone.

Omistan xsara:n vm 2000 (ollut 2kk.lähinnä vaimon käytössä 4000km).Kelkottu on kaikkiaan 108t.Automaatti 1.6 bensafarkku.Lähtee yli -20 hangesta kuin palmun alta ilman letkua.Vaimo tykkää autosta!!!.KESKIKULUTUS 8.61 /100km !Onko kyseessä vain vaimon raskas kaasujalka...en tiedä.Liikaa kuluu.Ottakaa sitikkamiehet kantaa.Ulkonäkö makukysymys.Vaikka itse 165,sisätilat pienet.Aika kiva kyyti,joskin "satasessa vähän väkinäinen" menijä ei tetoa onko vika vai ominaisuus(=siis automaatissa).

• xxx

jo xsaristi kirjoitti:

Omistan xsara:n vm 2000 (ollut 2kk.lähinnä vaimon käytössä 4000km).Kelkottu on kaikkiaan 108t.Automaatti 1.6 bensafarkku.Lähtee yli -20 hangesta kuin palmun alta ilman letkua.Vaimo tykkää autosta!!!.KESKIKULUTUS 8.61 /100km !Onko kyseessä vain vaimon raskas kaasujalka...en tiedä.Liikaa kuluu.Ottakaa sitikkamiehet kantaa.Ulkonäkö makukysymys.Vaikka itse 165,sisätilat pienet.Aika kiva kyyti,joskin "satasessa vähän väkinäinen" menijä ei tetoa onko vika vai ominaisuus(=siis automaatissa).

Kiitos kokemuksista. Mukava kuulla, että hyvin lähtee hangestakin. Lämpeneekö nopeesti sisältä?

Mulle jäi kyllä sellainen fiilis tuosta yksilöstä, että satasessa vielä kevyttä ja vakaata menoa, mutt moottoritiellä 120 vauhdissa toinenkin käsi hakeutui rattiin.
        saattoi osittain joutua säästäkin...

• xsara -01

Tere itselläni on kokemusta reilun vuoden ajalta farmari xsarasta automaatilla, 2.0 16v moottorilla. Auto on -01 ja nyt ajettu 90tkm. Autossa on ollut yhtä ja toista pienempää, lähinnä sähkövikaa. Niiden kanssa olen tullut toimeen, kun olen niitä itse saanut korjattua. Mutta automaatti ei toiminut kunnolla, toisinaan nyki ja vaihtoi huonosti. Automaattia tutkittiin, osia ja ohjelmia vaihdettiin, eikä oireet hävinneet. Loppujen lopuksi autoon vaihdettiin koko loota ja nyt toimii hienosti.

Niin ja jos vielä mietit onko 1.6 riittävä automaatin kanssa niin sehän on suurilta osin ihan makuasia. Itse uskon, että riittää hienosti. Edellinen autoni oli 1.6 autom corolla ja kyllä silläkin hienosti pärjäsi. Automaatti on aina automaatti, miksi rasittaisi itseään yksinkertaisilla asiolla, mitkä kone voi tehdä puolestasi ja vielä paljon paremmin... :)

• 1,6 autom.
        xsara -01 kirjoitti:

Tere itselläni on kokemusta reilun vuoden ajalta farmari xsarasta automaatilla, 2.0 16v moottorilla. Auto on -01 ja nyt ajettu 90tkm. Autossa on ollut yhtä ja toista pienempää, lähinnä sähkövikaa. Niiden kanssa olen tullut toimeen, kun olen niitä itse saanut korjattua. Mutta automaatti ei toiminut kunnolla, toisinaan nyki ja vaihtoi huonosti. Automaattia tutkittiin, osia ja ohjelmia vaihdettiin, eikä oireet hävinneet. Loppujen lopuksi autoon vaihdettiin koko loota ja nyt toimii hienosti.

Niin ja jos vielä mietit onko 1.6 riittävä automaatin kanssa niin sehän on suurilta osin ihan makuasia. Itse uskon, että riittää hienosti. Edellinen autoni oli 1.6 autom corolla ja kyllä silläkin hienosti pärjäsi. Automaatti on aina automaatti, miksi rasittaisi itseään yksinkertaisilla asiolla, mitkä kone voi tehdä puolestasi ja vielä paljon paremmin... :)

toinen 1.6 automaatti xsara alla,kummassakaan ei ole ollut vikoja.nykyisellä -03.sella vasta 21tuhatta ajettu,kyllä se 1.6 riittää, ei se kyllä mikään tykki ole.

xsara -01 kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Aivan niin, kyllähän tuo maanantaikappale voi osua mihin vaan, mutta onneksi asia hoitui laatikon vaihdolla.Kiva kuulla hyviäkin kommennetteja.

Olin jo ratkaisuni tehnyt ehdolla, että toinenkin koeajo on yhtä mieluisa. Ja nytpä löytyikin yks mutta: sport-nappulla ei vaihdakaan ollenkaan! Tai ehkä olisi joskus vaihtanut, mutta en raaskinut huudattaa konetta enää, kun kierroksetkin nousi jo neljään tuhanteen. Eihän sen noin pitäisi mennä???
        Nykyisessä ainakin vaihtaa toki myös sportilla, mutta hiukan suuremmilla kierroksilla?
        Miten siis Xsaran sport toimii, kun se toimii hyvin??

1,6 autom. kirjoitti:

toinen 1.6 automaatti xsara alla,kummassakaan ei ole ollut vikoja.nykyisellä -03.sella vasta 21tuhatta ajettu,kyllä se 1.6 riittää, ei se kyllä mikään tykki ole.

Kiitos, että kommentoit.
        Arvostan tätä, että saan kokemuksia teiltä, joilla sitä on.

Osaatko sinä kommentoida tuota kokemaani sport-nappula hässällää (kts. alla)?? Olisin kiitollinen, jos kuulisin miten se normaalisti toimii Xsarassa.

• xsara -01

Kiitos kommenteista! Aivan niin, kyllähän tuo maanantaikappale voi osua mihin vaan, mutta onneksi asia hoitui laatikon vaihdolla.Kiva kuulla hyviäkin kommennetteja.

Olin jo ratkaisuni tehnyt ehdolla, että toinenkin koeajo on yhtä mieluisa. Ja nytpä löytyikin yks mutta: sport-nappulla ei vaihdakaan ollenkaan! Tai ehkä olisi joskus vaihtanut, mutta en raaskinut huudattaa konetta enää, kun kierroksetkin nousi jo neljään tuhanteen. Eihän sen noin pitäisi mennä???
        Nykyisessä ainakin vaihtaa toki myös sportilla, mutta hiukan suuremmilla kierroksilla?

Ainakin minulla sport toimii kuten luultavasti pitääkin. Eli vaihde vaihtuu herkemmin suhteessa kaasujalan toiveisiin ja vaihde pysyy pidempään pienemmällä, ts. vaihde vaihtuu suuremmalle pintakaasullakin ajettaessa vasta kun kierrokset ovat isommat (en muista olikohan n. 3000-3500rpm), mutta toi yli 4000 kuulostaa liian suurelta. Normaalisti vaihde vaihtuu melko pienillä kierroksilla jo isommaksi. Talviasennossa laatikko ei käytä 1. vaihdetta ja päinvastoin kuin sport ei vaihda niin herkästi pienemmälle suhteessa kaasupolkimeen.

Vaadi kaupan ehdoksi, että laatikkoon tehdään ohjelmapäivitykset ja vikakoodien tarkistus - ja vaadittavat korjaukset jos on.

• Kahta en vaihda :)
        xsara -01 kirjoitti:

Ainakin minulla sport toimii kuten luultavasti pitääkin. Eli vaihde vaihtuu herkemmin suhteessa kaasujalan toiveisiin ja vaihde pysyy pidempään pienemmällä, ts. vaihde vaihtuu suuremmalle pintakaasullakin ajettaessa vasta kun kierrokset ovat isommat (en muista olikohan n. 3000-3500rpm), mutta toi yli 4000 kuulostaa liian suurelta. Normaalisti vaihde vaihtuu melko pienillä kierroksilla jo isommaksi. Talviasennossa laatikko ei käytä 1. vaihdetta ja päinvastoin kuin sport ei vaihda niin herkästi pienemmälle suhteessa kaasupolkimeen.

Vaadi kaupan ehdoksi, että laatikkoon tehdään ohjelmapäivitykset ja vikakoodien tarkistus - ja vaadittavat korjaukset jos on.

Kiitos, hyvä pointti tuo.

Tänään en voinut asiaa hoitaa muuten kuin etänä, mutta varasinpa koeajon merkkiliikkeen huollolta. Siis soittaessani sekin huollon kaveri arveli, ettei ole ihan Ok se sport. Toisaalta, en tiedä voiko niin tehdä...eli viedä liikkeen autoa jonnekin alan ammatilaiselle koejoon..???

• 1,6 autom.

no.vaihtaahan se sport asennollakin ,tosin aika korkeilla kierroksilla kyllakin,ite en oikeestaan ole käyttänyt sportti asentoa juuri lainkaan,muutaman kerran ns.kokeilu mielellä vaan.
        vaihdata ennen ostoa ainakin laatikkoon uudet öljyt.

1,6 autom. kirjoitti:

no.vaihtaahan se sport asennollakin ,tosin aika korkeilla kierroksilla kyllakin,ite en oikeestaan ole käyttänyt sportti asentoa juuri lainkaan,muutaman kerran ns.kokeilu mielellä vaan.
        vaihdata ennen ostoa ainakin laatikkoon uudet öljyt.

Tänään sitten tuli kaupat tehtyä.

Reilu myyjä käytti auton merkkiliikkeessä ja arvioitti vaihteiston parilla huoltokaverilla.
        Vastaus tyydytti: Xsaran ominaisuus vaihtaa korkeilla kierroksilla, mutta rajoittimet estää kierrosten liiallisen nousun.

No jaa, ehkä täytyy tunnustaa, että ajotyylinikin voi vaikuttaa, sillä aikaisemmassa hanaa sai heti laitttaa reippaasti. Rauhallisempi kaasujalka ei nosta kierroksia niin rajusti, ehtii vaihtaakin.

Kiitos kaikille kommentoinneille. Hyvää tietoa ja kokemuksia Xsarasta sain täältä.

terv. iloinen Xsara-tyttö :)

• Automaatti

Kiitos, että kommentoit.
        Arvostan tätä, että saan kokemuksia teiltä, joilla sitä on.

Osaatko sinä kommentoida tuota kokemaani sport-nappula hässällää (kts. alla)?? Olisin kiitollinen, jos kuulisin miten se normaalisti toimii Xsarassa.

mulla on Xsara Break 1.6 autom. -99. Ajettu yli 160000 km. ohj.tehostimen hihnan kiristäjän laakeri meni n. 120000km kohdalla ja nyt meni takaa jarrusylinterit. Takuuseen meni aikoinaan vetoakselin tiiviste.Muuta ei tule nyt mieleen.
        Chrysler Neon:iin verrattuna lämpöä riittää,automaatti toimii sivistyneesti ja jousitus on toisella tasolla.

• xsara tytölle

Reilu myyjä käytti auton merkkiliikkeessä ja arvioitti vaihteiston parilla huoltokaverilla.
        Vastaus tyydytti: Xsaran ominaisuus vaihtaa korkeilla kierroksilla, mutta rajoittimet estää kierrosten liiallisen nousun.

No jaa, ehkä täytyy tunnustaa, että ajotyylinikin voi vaikuttaa, sillä aikaisemmassa hanaa sai heti laitttaa reippaasti. Rauhallisempi kaasujalka ei nosta kierroksia niin rajusti, ehtii vaihtaakin.

Kiitos kaikille kommentoinneille. Hyvää tietoa ja kokemuksia Xsarasta sain täältä.

Ja mene nyt sitten kirjautumaan "www.sitruunapatonki.tk" jos tulee aikaa myöten uusia kysymyksiä niin siellä on enemmän niinkun noita sitikkahenkilöitä.

• Pena

Ihan oikeasti kerro meille kolmen kuukauden kuluttua miltä tuntuu kun hetken ollut ja miten menee. Olen vain utelias tietämään miltä se tuntuu sinusta, kun oma kokemukseni vajaasta vuodesta oli hiukka niinkuin negatiivinen.

• Anonyymi

Moi. Itellä oli. Hyvä auto, 1.6 automaatti. Hyvin toimii tuo kompo. Ja pirteä tarvittaessa. Hän juurikin samanlaista taas. Ei manuaalilla jaksa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      103
      1687
    2. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      210
      1527
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1000
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      835
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      50
      787
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      775
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      58
      725
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      722
    Aihe