myös käärmeen joka oli kavalin kaikista luoduista - siis että Mitäh, vaikka kaikki luotu han näytti niin hyvältä aluksi. -Ei se sitte sitä ollutkaan..
Miksi Jumala loi ja sanoi kaikkea luomaansa hyväksi, eikö Jumala tiennyt vai halusiko hän järjestää kaiken tämän..siis tämän, miksikä tätä nyt sanoa saisi - mitä ollut on.
Niin tämmöistä ei saa kysyä eikä tuhlata ajatuksiaan - Jos noin on niin miksi ei - koska siihen ei sovi kajota mitä Jumala tekee tai on tekemättä, se on arka kohta - eikö olekin.
(kui2)
Jumala loi
26
209
Vastaukset
- Anonyymi
> Miksi Jumala loi ja sanoi kaikkea luomaansa hyväksi
Todennäköisesti siksi, että kaikki oli alussa hyvää, kunnes korruptoitui.- Anonyymi
Kaikkitietävänä Herra Sebaotin olisi pitänyt tietää, että Lucifer-enkeli tulee lankeamaan ja käärme houkuttelee Eevan rikkomaan Hänen käskyjään vastaan.
Miksi Herra Sebaot ei itse tehnyt mitään, vaan syyttää kaikesta muita? Anonyymi kirjoitti:
Kaikkitietävänä Herra Sebaotin olisi pitänyt tietää, että Lucifer-enkeli tulee lankeamaan ja käärme houkuttelee Eevan rikkomaan Hänen käskyjään vastaan.
Miksi Herra Sebaot ei itse tehnyt mitään, vaan syyttää kaikesta muita?Lucifer ei lainkaan kuulu juutalaisuuteen eikä tuohonkaan tarinaan, siinä käärme on käärme ja sitä rangaistaan teostaan sillä että se joutuu matelemaan ja syömään tomua.Tarina on tarina ja kertoo myös sen etteivät muinaiset israelilaiset olleet suuria luonnontuntijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Herra Sebaot ei itse tehnyt mitään, vaan syyttää kaikesta muita?> Kaikkitietävänä Herra Sebaotin olisi pitänyt tietää, että Lucifer-enkeli tulee lankeamaan ja käärme houkuttelee Eevan rikkomaan Hänen käskyjään vastaan.
Miksi Herra Sebaot ei itse tehnyt mitään, vaan syyttää kaikesta muita?
Itse uskon niin, että Jumala salli tämän, koska ihminen halusi oppia tuntemaan pahan. Ihminen karkotettiin elämästä tähän kuolemaan oppimaan tuntemaan mitä paha tarkoittaa ja se on minun nähdäkseni syy, miksi paha on koettavissa täällä. Mutta tämä ei ole todellinen elämä, vaan vähän kuin Matrix. Mikään tästä maailmasta ei voi tuhota sileua, siksi mitään tästä maailmasta ei pitäisi pelätä, ei myöskään kuolemaa, koska tämän maailman loppu ei ole elämän loppu. Tämä on vain lyhyt oppitunti, johon ei kannata liikaa ihastua.
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
Matt. 10:28
- Anonyymi
Itseasiassa alkuperäisessä luomiskertomuksessa ensimmäinen nainen Lilith muunsi itsensä käärmeeksi.
Teknisesti ottaen jumala ei luonut sitä, mutta kaikkitietävänä luonnollisesti näki mitä tapahtuu.🤔 - Anonyymi
TV-Seiskan väki luki Raamatusta just nuo jakeet kuinka käärme oli LUODUISTA kavalin, niin täytyyhän sen sitten niin olla vai onko Meller selitellyt toisin ja käärmeen luomisen pois ja miten paratiisillisissa olosuhteissa voi alkaa ittestään muuntua pahaksi? Kaiken sinäki uskot jos joku fanisi se kertoo!
- Anonyymi
Chavah on kaiken elämän äiti ja uutta elämää luova voima. Eva on langennut enkeli Evil- angel.
Jotkut ovat sitä mieltä että Tyroksen kuningaasta tehty valitusvirsi antaisi käsitystä myös pahuuden alkuperästä.
Hes. 28:
Herra Jumala:– Sinä olit täydellisistä täydellisin,täynnä viisautta, itse kauneus.13Olit Eedenissä, Jumalan puutarhassa,ja sinua koristivat kalliit kivet,karneolit, topaasit ja kalsedonit,krysoliitit, onyksit, jaspikset,safiirit, turkoosit ja smaragdit.Pukusi oli kullalla kirjailtu.Jo syntyessäsi oli kaikki valmiina.1428:14 2. Moos. 25:20Jes. 14:13Kerubiksi minä sinut tein,sädehtiväksi vartijaenkeliksi,sinä olit pyhällä vuorella,käyskentelit välkehtivien kivien keskellä.15Moitteen sijaa ei sinussa ollutsiitä päivästä, jona sinut loin,siihen päivään, jolloin lankesit pahaan.16Kun kävit kauppaa kaikkialla,sinä tulit yhä röyhkeämmäksija sorruit syntiin.Niin minä suistin sinut pyhältä vuorelta,syöksin sinut, vartijakerubini,välkehtivien kivien keskeltä.17Kauneutesi houkutti sinut korskeuteen,loistosi sokaisemana haaskasit viisautesi.Kertoo Hesekielin Tyyros-vihasta ja vastoin hänen ennustuksiaan kaupunki ei sitten edes tuhoutunut.
- Anonyymi
"15Moitteen sijaa ei sinussa ollutsiitä päivästä, jona sinut loin,siihen päivään, jolloin lankesit pahaan."
Kuinka pahaan voi langeta paikassa jossa ei ole pahaa, mistä se tuli vaikka sanotaanhan että "perkelekin on Jumalan perkele".
(kui2) Anonyymi kirjoitti:
"15Moitteen sijaa ei sinussa ollutsiitä päivästä, jona sinut loin,siihen päivään, jolloin lankesit pahaan."
Kuinka pahaan voi langeta paikassa jossa ei ole pahaa, mistä se tuli vaikka sanotaanhan että "perkelekin on Jumalan perkele".
(kui2)Kapina on mahdollista myös enkeleille.
2 Piet. 2:
8Ei Jumala säästänyt enkeleitäkään, jotka olivat tehneet syntiä, vaan syöksi heidät kahleissa manalan pimentoihin odottamaan tuomion toteutumista.ArtoTTT kirjoitti:
Kapina on mahdollista myös enkeleille.
2 Piet. 2:
8Ei Jumala säästänyt enkeleitäkään, jotka olivat tehneet syntiä, vaan syöksi heidät kahleissa manalan pimentoihin odottamaan tuomion toteutumista.Mutta eipä niistä mistään enkeleistä ole hajuakaan. Raamatussa on paljon höpöjuttuja.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Mutta eipä niistä mistään enkeleistä ole hajuakaan. Raamatussa on paljon höpöjuttuja.
Kävikö flaksi eilen homppelibaarissa?
Aika merkillistä, kun käärme puhui 6 000-10 000 vuotta sitten. Nykyisin se ei puhu.
- Anonyymi
Kyllä se käärme kuvaa saatanaa esim näissä Raamatun kohdissa. Ilm. 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
1Moos. 3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" > Siirryuuk. 10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman. > Siirry
Joh. 12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos. >
2Kor. 11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. >
Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
Ilm. 20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se käärme kuvaa saatanaa esim näissä Raamatun kohdissa. Ilm. 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
1Moos. 3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" > Siirryuuk. 10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman. > Siirry
Joh. 12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos. >
2Kor. 11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. >
Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
Ilm. 20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.Antiikin aikaista taikauskoista käsitystä on tuo, eikä silloinkaan kreikkalaiset filosofit uskoneet muuhun kuin todellisuuteen.
Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.Onneksi sellaista saatanaa käärmettä ei ole muualla kuin Raamatussa. Suomessa ei ole tavattu.
- Anonyymi
No, vaimokaan ei puhu miehelle vaan pitää mykkäkoulua, kun ovat riidoissa. Raamattu toteaa naisen ja käärmeen, sekä heidän jälkeläistensäkin välillä, olevan "vihollisuus". Joten ei ihme, että käärmeet ei puhu, koska muistavat naisen syytöksen johtaneen jalkojen menetykseen. :)
Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.Hepr. raamatun tarinan kertoo oman tarinan eikä siinä käärme ole p-rkele , kristinuskon teologia on sitten jo aivan muuta.
- Anonyymi
Ei kukaan luterilainen ole niin tyhmä, että kuvittelisi Raamattuun koottuja tuhansia vuosia vanhoja luomistarinoita puhuvine käärmeineen todeksi. Ne ovat kansantaruja, jotka on otettu mukaan Raamattuun niiden sanoman takia.
- Anonyymi
Käärmeillä on luonnossa oma tarkoituksensa. Sitäpaitsi ne ovat kauniita.
- Anonyymi
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lilith
Älkää vääristelkö uskonnollista totuutta!😇Niin lukekaan kabbalaa ja Babylonian mytologiaa niiden pohjalta voi siis muuttaa luomistarinat jälkikäteen. Itse kannatan että jos jotain haluaa lisätä niin laitetaan tarinaan myös Punahilkka. Miksi ei?
- Anonyymi
Kaikilla maaselkärankaisilla, myös ihmisellä ja käärmeellä, oli yhteinen esi-isä siinä 370-380 miljoonaa vuotta sitten.
Ja rakkaat uskovaiset kanssanisäkkäät, älkäätten hinkaisko ruotoa henkiläpeenne, tai saattaa seurata pikakäräjöinti Pietari-portinvartijan tykönä.
Tiktaalik roseae
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiktaalik_roseae
Herra Sebaot se taas on sen verta nuorempaa jumalsukua, jottei Mooseksen kanssa kanssa seurustellessaan tiennyt näistä jutuista laisinkana.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1012140
- 591267
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2281139Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971115- 101056
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671005IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56939Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91922Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175898Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸42862