Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

1290 ja 1335 päivää

Anonyymi

Profetia ei ole vielä toteutunut, vaan rientää kohti päämäärää.

Danielille sanottiin; "...nouse osaasi päivien lopussa."
Niinpä Jeesus viittasi Danieliin vihanajan puoliväliin ja Ilm.11:1-2 kertovat pakanoiden tallaavan Jerusalemia 42 kk joka on 3,5 v joka on n 1260 pv.
Dan12:7 "Vielä kuluu aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Kun pyhän kansan voiman murskaaminen on päättynyt, silloin tämä kaikki toteutuu."

Siitä ajasta lähtien, jolloin jokapäiväinen uhri lakkautetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan paikoilleen, on kuluva 1290 pv.
Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa 1335 pv.

Dan 8:13-14. Vihan ajan alun 220 pv jälkeen on uhripalvelu ja sotajoukon tallattavana 2300 pv jonka jälkeen pyhäkkö asetetaan oikeaan asemaansa.

7 v on 2520 pv ja 1290 ja 1335 yhteensä 2625 pv kun siitä vähennetään 2520 erotus on 105 pv joka on 3,5 kk.
Kysymys kuuluu, onko 3,5 kk kansojen tuomion aika, jolloin Kristus pyhinensä ovat jo maan päällä?

12

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Dan.9:26 Biblia (1776) Ja kahden viikon perästä seitsemättäkymmentä surmataan Kristus, ja ei enää ole; ja päämiehen kanssa tulee ja kukistaa kaupungin pyhän, niin että ne loppuvat, niinkuin virran kautta, ja sodan loppuun asti pitää sen hävityksen oleman.

    • Anonyymi

      Molemmat aikamääreet ovat jo takanapäin.

      • Anonyymi

        Profetian toteutuminen mahdollistui vasta 1948 jälkeen.

        Osin toteutuneita profetioita ovat mm
        5Moos 30:5 Silloin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua. Herra, sinun Jumasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoita, joiden keskuuteen hän on sinut hajottanut (Ei tarkoittanut paluuta Baabelin vankeudesta).

        Jer.16:15. ...sanotaan; "Niin totta kuin Herra elää, hän, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista maista, joihin hän oli heidät karkottanut.` Sillä minä tuon heidät takasin heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isilleen.

        Hes.11.17 Sano sen tähden: Näin sanoo Herra Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profetian toteutuminen mahdollistui vasta 1948 jälkeen.

        Osin toteutuneita profetioita ovat mm
        5Moos 30:5 Silloin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua. Herra, sinun Jumasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoita, joiden keskuuteen hän on sinut hajottanut (Ei tarkoittanut paluuta Baabelin vankeudesta).

        Jer.16:15. ...sanotaan; "Niin totta kuin Herra elää, hän, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista maista, joihin hän oli heidät karkottanut.` Sillä minä tuon heidät takasin heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isilleen.

        Hes.11.17 Sano sen tähden: Näin sanoo Herra Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.

        Jeremian 16:15 toteutui kylläkin jo ennen Jeesuksen syntymää!


    • Anonyymi

      Todellinen merkitys noille ennustuksille saadaan sitten jos ne ovat joskus toteutuneet. Noita tulkintojahan löytyy joka lähtöön ja kaikki ne ovat yhtä epävarmoja. Tavalliselle kristitylle niillä ei ole mitään merkitystä mutta tietyt ihmistyypit kuolaavat niiden perään kuin hullu leivoksen perään. Erityisesti se vahvistaa sellaisten ihmisten itsetuntoa ja nostaa heidän häntäänsä, jotka pitävät arvaustietoansa ainoana oikeana totuutena. Vain heillä on se oikea totuus ja noilla muilla ei ole mitään!

    • Anonyymi

      Danielin kirjassa selitetään aikaennustuksia varsin pitkälle.

      Dan8:13. Sitten minä kuulin yhden pyhän enkelin puhuvan ja toinen pyhä enkeli kysyi siltä, joka oli puhunut: "Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta, jolloin pyhäkkö ja sotajoukko on luovutettu tallattavaksi?"
      14. Hän sanoi minulle: "Vielä on kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan oikeaan asemaansa."

      Dan8:20. Kaksisarvinen pässi, jonka näit, tarkoittaa Meedian ja Persian kuninkaita.
      21. Pukki on Jaavanin(10) kuningas. Suuri sarvi, joka sillä oli silmiensä välissä, on ensimmäinen kuningas.
      22. Särkynyt sarvi ja sen tilalle nousseet neljä sarvea tarkoittavat, että siitä kansasta nousee neljä valtakuntaa, joilla ei kuitenkaan ole ensimmäisen kuninkaan(11) voimaa.
      23. Kun niiden valta on lopuillaan ja luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee röyhkeäkasvoinen kuningas, joka on taitava juonittelemaan.
      24. Hänen voimansa on valtava, vaikka se ei ole hänestä itsestään(12), ja ihmeen paljon hän saa aikaan hävitystä. Hän menestyy siinä mitä tekee, hän tuhoaa mahtavia ja pyhien kansaa.
      25. Oveluutensa tähden petos menestyy hänen kädessään. Hän suunnittelee suuria sydämessään ja tuhoaa keskellä rauhaa monet. Ruhtinaiden ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ihmiskäden koskematta hänet murskataan.
      26. Sinulle annettu näky aamuista ja illoista on tosi. Mutta sinun on lukittava näky, sillä se koskee kaukaista aikaa."

      Dan9:22. Hän opetti minua näillä sanoilla: "Daniel, minä olen nyt tullut johdattamaan sinua ymmärrykseen.
      23. Kun aloit rukoilla, lähti sana liikkeelle, ja minä olen tullut ilmoittamaan sen sinulle, sillä sinä olet rakastettu. Kuuntele siis tarkkaavaisesti tätä sanaa ja ymmärrä näky.
      24. Seitsemänkymmentä viikkoa(16) on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi. Sitten loppuu lain rikkominen, synnistä tehdään loppu ja pahat teot sovitetaan. Iankaikkinen vanhurskaus saatetaan voimaan, näky ja profeetta vahvistetaan sinetillä ja kaikkeinpyhin voidellaan.
      25. Tiedä ja käsitä: Siitä ajasta, jolloin tuli sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, kuluu voideltuun ruhtinaaseen asti seitsemän viikkoa ja kuusikymmentäkaksi viikkoa. Kaupunki jälleen rakennetaan toreineen ja vallihautoineen, mutta keskellä ahtaita aikoja.
      26. Kuudenkymmenenkahden viikon kuluttua voideltu tuhotaan, eikä häneltä jää ketään. Kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.
      27. Hän tekee lujan liiton monien kanssa yhdeksi vuosiviikoksi, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän yli."

      Esran ja Nehemian kirjoissa kerrotaan maallisen temppelin rakentamiskäskyn antamisesta ja temppelin ja Jerusalemin rakentamisesta keskellä ahtaita aikoja.

      Ensin pitää ymmärtää mitä pyhäkkö tarkoittaa Jeesuksen ajasta lähtien.
      Uudesta Testamentista eri kirjoittajien teksteistä käy varsin selkeästi ilmi, mitä Jlan huone/pyhäkkö/temppeli tarkoittaa. Sillä on hengellinen merkitys.

      Pyhäkkö on Jeesus, ja paikat joissa Jeesus asuu eli uskovan sydän ja seurakunta. Jeesus on myös Jlan Sana. Silloin myös Raamattu eli opetus Jeesuksesta on siksi myös pyhäkkö.

      Joh1:14 Sana tuli lihaksi (eläväksi olennoksi, ihmiseksi) ja asui meidän keskellämme (=hän pystytti telttamajansa meidän keskellemme =temppelinsä meidän keskellemme)
      Joh2:19. Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." 20. Silloin juutalaiset sanoivat: "Tätä temppeliä on rakennettu neljäkymmentäkuusi vuotta. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?" 21. Jeesus tarkoitti kuitenkin temppelillä omaa ruumistaan.

      Joh14:23. Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja teemme asumuksen (=pyhäkön) hänen luonaan.

      Ef 2:20. Jumalan perhettä, apostolien ja profeettojen perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; 22. Hänessä tekin rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

      • Anonyymi

        70 viikkoa eli vuosiviikkoa 70x7 = 490 vuotta on säädetty israelin kansalle.
        Alkukohta on kuninkaan määräys rakentaa temppeli uudelleen Jerusalemiin eli vuosi 457 eaa. Katso Esran ja Nehemian kirjat.

        Jeesus lakkautti teurasuhrin silloin kun pyhäkön esirippu repesi eli kuollessaan ristillä viimeisen vuosiviikon puolivälissä v 30. Jeesus mursi synnin vallan ja sovitti pahat teot. Jeesuksen iankaikkinen vanhurskaus saatettiin voimaan. Jeesus voideltiin kaikkeinpyhimmäksi.

        Tällöin toteutui Dan9:24. Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi. Sitten loppuu lain rikkominen, synnistä tehdään loppu ja pahat teot sovitetaan. Iankaikkinen vanhurskaus saatetaan voimaan, näky ja profeetta vahvistetaan sinetillä ja kaikkeinpyhin voidellaan.

        Temppelin rakentamiskäsky annettiin 457 eaa. Kun siihen lisätään 70 vuosiviikkoa 490 vuotta (70x7 v), niin tullaan vuoteen 34, jolloin kristittyjen oli lähdettävä Jerusalista vainoja pakoon. Ts Jerusalemin armonaika päättyi. Lopullinen tuomion täytäntöönpano tuli noin v 70, kun Titus hävitti Jerusalemin.

        Matt23:"Jerusalem, Jerusalem! Sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi! Kuinka usein olenkaan halunnut koota yhteen sinun lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikasensa siipiensä suojaan. Mutta te ette tahtoneet tulla. 38. Kuulkaa siis: teidän huoneenne on jäävä hylätyksi.

        Tuo 70 vuosiviikkoa eli 490 vuotta on alkuosa 2300 pituisesta jaksosta. Kun 2300 vuodesta vähennetään 490 vuotta, tullaan vuoteen 1844.

        Pimeä keskiaika kesti noin 1290 päivää eli vuotta. Se alkoi noin v 500 ja päättyi, kun Napoleon otti paavin vangiksi 1790-luvulla. Paavi hallitsi kuninkaita.

        Paavi asetti itsensä Jlan huoneen eli pyhäkön herraksi eli Kristuksen sijaiseksi maallistan valtojen yläpuolelle.
        »Minut on asetettu Jumalan huoneen herraksi. Minulle on sanottu profeetan kautta: "Minä asetan sinut tänä päivänä kansojen ja valtakuntien yläpuolelle." Minusta kirjoittaa apostoli: "Minä annan sinulle taivasten valtakunnan avaimet." Palvelija, joka on asetettu koko talon herraksi, on Kristuksen sijainen: hänet on asetettu Jumalan ja ihmisen välille, hän on pienempi Jumalaa, mutta suurempi ihmistä» (Paavi Innocentius III roomalaisille pitämässään puheessa)
        Pius VI kuoli marttyyrina ja hänen jälkeensä paavien maallinen valta on ollut minimaalinen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Paaviuden_historia

        Paavinvalta myös muutti kaikki keskeiset Raamatun opetukset Jeesuksesta eli turmeli Pyhäkön perustuksia myöten. Ja asetti itsensä Kristuksen sijaiseksi ja välittäjäksi ihmisen ja Jlan välille.

        Kun 1790-lukuun lisätään 1335 ja 1290 vuoden erotus, tullaan 1840-luvulle, johon mennessä 1800-luvun alun suuret herätysliikkeet olivat saaneet vallan pyhäkössä -Jlan seurakunnassa. Vähittäin 1400- luvun lopulta lähtien edenneessä uskonpuhdistuksessa pyhäkkö eli Jlan Sana eli Jeesus oli palautettu kunniaan eli oikeaan asemaansa. Pyhäkkö oli palautettu kunniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 viikkoa eli vuosiviikkoa 70x7 = 490 vuotta on säädetty israelin kansalle.
        Alkukohta on kuninkaan määräys rakentaa temppeli uudelleen Jerusalemiin eli vuosi 457 eaa. Katso Esran ja Nehemian kirjat.

        Jeesus lakkautti teurasuhrin silloin kun pyhäkön esirippu repesi eli kuollessaan ristillä viimeisen vuosiviikon puolivälissä v 30. Jeesus mursi synnin vallan ja sovitti pahat teot. Jeesuksen iankaikkinen vanhurskaus saatettiin voimaan. Jeesus voideltiin kaikkeinpyhimmäksi.

        Tällöin toteutui Dan9:24. Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi. Sitten loppuu lain rikkominen, synnistä tehdään loppu ja pahat teot sovitetaan. Iankaikkinen vanhurskaus saatetaan voimaan, näky ja profeetta vahvistetaan sinetillä ja kaikkeinpyhin voidellaan.

        Temppelin rakentamiskäsky annettiin 457 eaa. Kun siihen lisätään 70 vuosiviikkoa 490 vuotta (70x7 v), niin tullaan vuoteen 34, jolloin kristittyjen oli lähdettävä Jerusalista vainoja pakoon. Ts Jerusalemin armonaika päättyi. Lopullinen tuomion täytäntöönpano tuli noin v 70, kun Titus hävitti Jerusalemin.

        Matt23:"Jerusalem, Jerusalem! Sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi! Kuinka usein olenkaan halunnut koota yhteen sinun lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikasensa siipiensä suojaan. Mutta te ette tahtoneet tulla. 38. Kuulkaa siis: teidän huoneenne on jäävä hylätyksi.

        Tuo 70 vuosiviikkoa eli 490 vuotta on alkuosa 2300 pituisesta jaksosta. Kun 2300 vuodesta vähennetään 490 vuotta, tullaan vuoteen 1844.

        Pimeä keskiaika kesti noin 1290 päivää eli vuotta. Se alkoi noin v 500 ja päättyi, kun Napoleon otti paavin vangiksi 1790-luvulla. Paavi hallitsi kuninkaita.

        Paavi asetti itsensä Jlan huoneen eli pyhäkön herraksi eli Kristuksen sijaiseksi maallistan valtojen yläpuolelle.
        »Minut on asetettu Jumalan huoneen herraksi. Minulle on sanottu profeetan kautta: "Minä asetan sinut tänä päivänä kansojen ja valtakuntien yläpuolelle." Minusta kirjoittaa apostoli: "Minä annan sinulle taivasten valtakunnan avaimet." Palvelija, joka on asetettu koko talon herraksi, on Kristuksen sijainen: hänet on asetettu Jumalan ja ihmisen välille, hän on pienempi Jumalaa, mutta suurempi ihmistä» (Paavi Innocentius III roomalaisille pitämässään puheessa)
        Pius VI kuoli marttyyrina ja hänen jälkeensä paavien maallinen valta on ollut minimaalinen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Paaviuden_historia

        Paavinvalta myös muutti kaikki keskeiset Raamatun opetukset Jeesuksesta eli turmeli Pyhäkön perustuksia myöten. Ja asetti itsensä Kristuksen sijaiseksi ja välittäjäksi ihmisen ja Jlan välille.

        Kun 1790-lukuun lisätään 1335 ja 1290 vuoden erotus, tullaan 1840-luvulle, johon mennessä 1800-luvun alun suuret herätysliikkeet olivat saaneet vallan pyhäkössä -Jlan seurakunnassa. Vähittäin 1400- luvun lopulta lähtien edenneessä uskonpuhdistuksessa pyhäkkö eli Jlan Sana eli Jeesus oli palautettu kunniaan eli oikeaan asemaansa. Pyhäkkö oli palautettu kunniaan.

        Onhan näitä oppeja eri seurakunnilla.


    • Anonyymi

      Molemmat aikamääreet ova jo toteutuneet.

      1290 -> vuodesta 508 vuoteen 1798.
      1335 -> vuodesta 508 vuoteen 1843.

    • Anonyymi

      Olette niin väärässä, kun sanotte ettei tule. Nyt syyskuussa 2023 alkaa ahdistuksen aika. Ylöstempaus tapahtuu vain kerran ja se on silloin, kun Jeesus tulee tuomitsemaan maailman. Uskovat ovat maailmassa loppuun asti.

      • Anonyymi

        "Ylöstempaus tapahtuu vain kerran"
        Kyllä minä tempaudun ylös joka aamu, ainakin kerran päivässä.


      • Anonyymi

        Höpsis. Ei ala.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe