Vapaakirkko ja tiukka kontrolli

Anonyymi

Olen käynyt vapaakirkossa elokuun alusta lähtien kaksi kertaa viikossa säännöllisesti ja nyt lopetin sen käymisen. Kerron puhtaasti omaa kokemusta uskovana. Olen kokenut siellä sellaista vahtaamista, koska olen erilainen kuin muut. Hieman rankempaa tyyliä edustan. Minusta siinä ylistyksessä on jonkunalainen hurmos ja siinä on jotain todella seksuaalista. Olen huomannut, että ainakin kaksi ihmistä seuraa sivusta jos erehdyn juttelemaan jollekin seurakunnan naiselle, naiset yleisesti ottaen ovat todella viehättäviä ja puoleensavetäviä ja etenkin sen hurmoksen aikana minua rupeaa pelottamaan, kun tulee luonnollinen halu hakeutua jonkun naisen läheisyyteen "jotenkin koko laitos tuntuu vaan seuranhaku paikalta", mutta koska siellä ei tunneta sellaista kuin terve seurustelu vaan vedetään kaikki hengellisesti yli niin tulee saatanallisen voimakas tunne siitä että minulla ei ole lupaa lähestyä naista edes ystävällisesti tai edes hymyillä kun siitäkin tulee tuomitsevaa katsetta. Siellä on ollut aika voimakkaasti juuri esillä se raha ja valta! Siitähän varmaankin kertoo jo se, että Tampereen teologisessa oppilaitoksessa on kaikenlaisia nopeita kursseja millä voi saada johtajuus asemaa itselleen ja joku ihme innostus lähetyskäskyn opettamiseen ja saarnaamiseen vapaakirkon opetuksessa. Koitetaan saada lisää lössiä samaan puulaakiin että kirkon elossapysyminen voidaan taata. Siellä on välillä ollut ihan hyvää opetusta evankeliumista ja armosta, Kysymyshän nimenomaan on siitä, ettei kysymys ole meistä tai mitä tehdään, vaan Hänestä ja mitä Hän on jo tehnyt. Olen silleen vapaasielu, että en voi kahlehtia itseäni mihinkään. Ei toimi, kun alkaa ahistaan. Ajattelinkin siirtyä takaisin ihan vaan evankelisluterilaiseen kirkkoon. Kaikki nämä laitokset niinkun hellarit esim. vetää jotain omaa showta ja ollaan tekopyhää ja vapaakirkossa on raha ja valta. Kaikissa muissakin paikoissa taitaa olla joko lakihenkistä tai että pitäs pystyy muottautuu samaan kuin kaikki muutkin ja sehän ei minulle käy. Aijon olla Jumalan edessä täysin oma itseni juuri sellaisena kuin olen, niin turmeltuneena ja syntisenä kuin olen, en mahda omassa voimassani synnille mitään, mutta uskon, että sittenkun on aika niin Jeesus vapauttaa, minun ei tarvitse itse yrittää. Olenhan uudestisyntyny ylhäältä ja elän Hengessä. Mie en oikein näe tuota seurustelua joka johtaa esiaviolliseen, syntinä tai minään verrattuna siihen, että olin huumehelvetissä 8 vuotta, vapauduin siitä ja ollut jo yli 3 vuotta raittiina, eikö se riitä? Näen tuon seksuaalisuuden ja seksin itse luonnollisena osana ihmistä, jonka Jumala loi ja ilman sitä ei ois ihmistä. Se seksuaalisuus ja kaikki puoleenvetävyys ja rakastuminen ja kaikki. En oikein usko siihen, että kukaan oikeasti pidättäytyy ja kieltää itseltään tämän osan, siitä ehkä vaietaan mutta tottakai ihmiset tyydyttävät ne halut jollain tavalla ja jos ei seurustele ja rakastu niin mistä sitä puolisoakaan sitten saa tai löytää, ei ne kai nyt taivaastakaan tipu suoraan tuohon eteen. Kyllä siinä on kyseessä ihan luonnolliset asiat. Kaikki tuommoset luonnolliset asiat ylihengellistetään ja joskus siitä rakkaudestakin saattaa tulla sellainen tunne, että se onkin vaan joku velvollisuus tai että pahimmillaan tunnustaa vaan huulilla, mutta jonnekin tuonne sydämeen on kätkeytyny himo, eikä mitään muuta ole. Vähän sekalaisia ajatuksia, mutta ahdistaa hirveästi, kun en vaan saa olla olemassa noissa paikoissa, tällaisena.

6

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kerro siitä kun tulit uskolle kuuliaiseksi nukkuessasi, miten se meni?


      • Anonyymi

        Mikä tuossa oli mielestäsi juutalaisuutta tai judaismia? Etkö välitä yhtään, mitä syytöksiä heittelet? Onko ratkaisukristillisyyden nimeäminen sinun mielestäsi jokin judaismin tuntomerkki? Tai sen hokeminen, ettei pelastusta saada teoilla, Ef 2. Onko se hokeminen sinun mielestäsi jotain judaismia? Miksikä sinä judaismia luulet? Ja miksi nimittelet umpimähkään tuntematonta Antiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa oli mielestäsi juutalaisuutta tai judaismia? Etkö välitä yhtään, mitä syytöksiä heittelet? Onko ratkaisukristillisyyden nimeäminen sinun mielestäsi jokin judaismin tuntomerkki? Tai sen hokeminen, ettei pelastusta saada teoilla, Ef 2. Onko se hokeminen sinun mielestäsi jotain judaismia? Miksikä sinä judaismia luulet? Ja miksi nimittelet umpimähkään tuntematonta Antiksi?

        en tiedä, en käy vapaissa suunnissa, itse kuitenkin ajattelen, ettei kirkkoon mihinkään) ensisijaisesti mennä "iskemistarkoituksessa", onhan sitten muita menoja, missä voi vapaammin tutustua.
        -jos nyt jotain tiedänkin, kyllä noin pienissä lahkoissa, todellakin KYTÄTÄÄN, ne on sellasia. . .


        itse ymmärrän, että kirkkoon mennään ensimmäisenä Jumalaa palveleen,


    • Anonyymi

      Moi

      Kiitos, kun kirjoitat suoraan ja siekailematta - siinä mielessä olet 'aito' kuten haluatkin. Kuitenkin kehottaisin, että pyytäisit Jumalalta apua tässä jutussa. Älä aikaile äläkä ala elämään vanhaan malliin enää koskaan vaan pysy lähellä Jumalaa!

      Kirjoitat mm. "niin tulee saatanallisen voimakas tunne siitä että minulla ei ole lupaa lähestyä naista edes ystävällisesti tai edes hymyillä kun siitäkin tulee tuomitsevaa " => Huomaatko kuka sinua tässä kiusaa? Ei ole Jumala eivätkä edes ne naiset tai muut seurakunnassa. Sen sijaan totta voi olla myös kirjoittamasi kohta "Minusta siinä ylistyksessä on jonkunalainen hurmos ja siinä on jotain todella seksuaalista" ja se tarkoittaisi, että mainitsemasi taho kiusaa tuolla muitakin kuin sinua. Kenties jopa soittajia. Voisitko ajatella meneväsi tuohon seurakuntaan ja koko ylistyksen ajan rukoilla itsesi ja myös muiden puolesta, että Jumala vapauttaisi seksuaalisesta kiusanhengestä?
      Toivotan kaikkea hyvää ja rauhoittavaa vuoteen 2020!

    • Anonyymi

      Mikä oli sanomasi, naisia siis on hankala iskeä vapaakirkossa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe