https://www.toptaste.fi/artikkeli/moccamaster-on-kestava-ja-ekologinen-valinta/
Onko kaikilla palstan kiroittajilla Moccamaster ?
Moccamaster kestää Isältä pojalle
104
888
Vastaukset
- Anonyymi
Aika vähiin jäisi kahvinjuonnit, jos pitäisi odottaa ukon kuolemaa saadakseen perintökeittimen.
- Anonyymi
"Moccamaster kestää Isältä pojalle"
No eipä kestä. Vesisäiliön kansi on haurastunut ja haljennut suodatusvesiputken kuumuudesta, ja metallinen suodatinvesiputki on syöpynyt aukkojen kohdista. Lisäksi suodatinosan pidikkeen toisen ruuvin kohdalta muovi haljennut. Aito Moccamaster, mutta ei todellakaan ikuinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä kestä. Vesisäiliön kansi on haurastunut ja haljennut suodatusvesiputken kuumuudesta, ja metallinen suodatinvesiputki on syöpynyt aukkojen kohdista. Lisäksi suodatinosan pidikkeen toisen ruuvin kohdalta muovi haljennut. Aito Moccamaster, mutta ei todellakaan ikuinen.Minulla on noin 15-vuotias päivittäisessä käytössä ollut Moskamestari. Vähän on ehkä tippalukko löystynyt astianpesukoneessa, mutta ainoa vaurio on ollut mittalusikan katkeaminen. Onneksi niitä sai varaosina uusia. Ei varmaan ikuinen ole, mutta kestävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä kestä. Vesisäiliön kansi on haurastunut ja haljennut suodatusvesiputken kuumuudesta, ja metallinen suodatinvesiputki on syöpynyt aukkojen kohdista. Lisäksi suodatinosan pidikkeen toisen ruuvin kohdalta muovi haljennut. Aito Moccamaster, mutta ei todellakaan ikuinen.Ei kestä ei, sukulaisilla ollut jo monta ja kaikissa muoviosat hajonneet, silti hölmöt ostaa aina samanlaisen. Kahvi ei tule edes kuumaa ja jotuvat käyttämään poroja paljon enemmän, avonaisena myös jäähtyy nopeasti tai painuu jos lämpö päällä koko ajan.
Puolta halvempi testivoittaja Melitta termoskannulla tekee optimaalisen lämpöistä kahvia, irrotettava vesisäiliö, puhditustarpeen ilmoitus ja automaattinen puhdistus. Ollut yli 10 vuotta ja on kuin uusi. Moscamastereissa ei ole kaikissa edes tippalukkoa ja kalliimmat mallit maksaa vielä paljon enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kestä ei, sukulaisilla ollut jo monta ja kaikissa muoviosat hajonneet, silti hölmöt ostaa aina samanlaisen. Kahvi ei tule edes kuumaa ja jotuvat käyttämään poroja paljon enemmän, avonaisena myös jäähtyy nopeasti tai painuu jos lämpö päällä koko ajan.
Puolta halvempi testivoittaja Melitta termoskannulla tekee optimaalisen lämpöistä kahvia, irrotettava vesisäiliö, puhditustarpeen ilmoitus ja automaattinen puhdistus. Ollut yli 10 vuotta ja on kuin uusi. Moscamastereissa ei ole kaikissa edes tippalukkoa ja kalliimmat mallit maksaa vielä paljon enemmän.Olet vain kateellinen, koska itsensä elättävillä on varaa ostaa laatukeitin :-D
Veikkaan että olet myös Lidlin vakioasiakas, koska olet köyhä ;-) Persukin :-O - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vain kateellinen, koska itsensä elättävillä on varaa ostaa laatukeitin :-D
Veikkaan että olet myös Lidlin vakioasiakas, koska olet köyhä ;-) Persukin :-OEi todellakaan ole köyhänä varaa ostaa kallista ja huonoa, edullinen ja hyvä, jossa vielä paremmat toiminnot on juuri sellainen jonka halusinkin. Tai tietysti tuon verran pystyisi laittamaan rahaa, mutta miksi olisin tyhmä mainosten orja.
- Anonyymi
Moccamaster ri kestä Isältä pojalle
Ensin vesisäiliön kansi vaaleni ja lopulta halkesi metallisen tippaputken kuumuudesta.
Sen jälkeen tämä tippaputki syöpyi
Tämän jälkeen suodatinosan tippalukko rikkoutui
Lopulta suodatinosan muovikannatin halkesi ja suodatin pitää laittaa kannun päälle kahvia keitettäessä.
Normaalissa käytössä, joten ei kestä Moccamaster isältä pojalle 👎 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä kestä. Vesisäiliön kansi on haurastunut ja haljennut suodatusvesiputken kuumuudesta, ja metallinen suodatinvesiputki on syöpynyt aukkojen kohdista. Lisäksi suodatinosan pidikkeen toisen ruuvin kohdalta muovi haljennut. Aito Moccamaster, mutta ei todellakaan ikuinen.Moccamasteriin saa varaosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moccamasteriin saa varaosia.
Tuohon hintaan pitäisi tulla laatikollinen mukana, muut ei edes tarvitse kun halvatkin kestävät ainakin 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vain kateellinen, koska itsensä elättävillä on varaa ostaa laatukeitin :-D
Veikkaan että olet myös Lidlin vakioasiakas, koska olet köyhä ;-) Persukin :-OKeittiminä ollut Bosch ja Elektrolux, todella hyviä molemmat. Mocca Master ei ole eikä tule, töissä saa siitä kuraa ihan riittävästi.
- Anonyymi
mulla tuo hajosi alle kuuakudes,, kun itse rikoin sen.
- Anonyymi
Minulla ensimmäinen kesti 25 vuotta. Nyt on toinen menossa.
- Anonyymi
hevonpskaa tuommonen mokkamaster, niitä mokka mestareita jo kulkomailtakin tulee nii paljon..
kahvinkeittimestä ei maximissaan paljon yli 40e kannata maksaa
alennuksia seuraa, saa alle 40e jonku normaalisti 80e keittimen, kuten itse jonku ostin, siinä hiljaisempi käyntiääni, hyvi on pelanut ja kapeampi malline mitä tuo tilan syöjä ja ylihintainen mokkamaster - Anonyymi
Sain siitä ja sen suunnitteluvirheistä kyllikseni aikoinaan ja myin Huuto.netissä pois.
Ei saanut riittävän kuumaa kahvia, vaikka tehoa 1520W . Tippalukko aivan onneton ja yksinkertainen, manuaalinen.
Nokkela jippo se kannuun menevä muovikärsä; ei kahvi mitään tuollaisia tarvitse , sekoittuu kyllä itsestään.
Nykyinen Philips sentään keittää kuumempaa - eikä tule mitään "kitkerää kahvia".
Mokamestari on ylihinnoiteltu kulttikone.- Anonyymi
Hienoa että mokkamestari kupla alkaa puhjeta, onhan tuo ylihintainen ja yliLeveäkin
mulla on kätevä tuommonen kapeampi tornimallinen ja yli satasen vähintään halvemmalla sain, siinä on kaikki jutut
riittävä kuuma ja menee itsestää kiinni puoles tunnissa about jos ei muista itse sammuttaa ku kahvin kaatanu mukiinsa - Anonyymi
Keittovastushan on noissa 1450-wattinen. Mallista riippuen lämpölevyn vastus sitten joko 70- wattinen, tai kytkimellä pudotettavissa 35-wattiseksi. Jos keittää alle puoli pannua, niin tuo pienempi teho on hyvä.
Kuumaa kahvia kyllä tekee ja sekoituskanun avulla tasalaatuistakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keittovastushan on noissa 1450-wattinen. Mallista riippuen lämpölevyn vastus sitten joko 70- wattinen, tai kytkimellä pudotettavissa 35-wattiseksi. Jos keittää alle puoli pannua, niin tuo pienempi teho on hyvä.
Kuumaa kahvia kyllä tekee ja sekoituskanun avulla tasalaatuistakin.Olin taannoin kylässä, jonne oli ostettu kaunis valkoinen Moccamaster, eikä siinäkään ollut riittävän kuumaa kahvia - siis nyt pitää huomioida lisätty maito/kermakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin taannoin kylässä, jonne oli ostettu kaunis valkoinen Moccamaster, eikä siinäkään ollut riittävän kuumaa kahvia - siis nyt pitää huomioida lisätty maito/kermakin.
Kannattaa lämmittää valkoiset nesteetkin, jos tuntuu liiaksi jäähtyvän. Moccamaster lämmittää veden 94-asteiseksi. Jonkun verran jäähtyy tietysti uuttovaiheessa. On noita joku vertaillutkin. Lämpimimmästä päästä se on kuitenkin keittimistä.
Halvoista keittimistä hyvää kahvia tekee imeisesti Melitta 100201, joka lämmittää 850 watin tehollaan veden kuitenkin 93 asteeseen. Hintaluokka tuolla 35 euroa.
https://kaffee-vollautomaten.blogspot.com/2015/09/melitta-kaffeeautomat-enjoy.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lämmittää valkoiset nesteetkin, jos tuntuu liiaksi jäähtyvän. Moccamaster lämmittää veden 94-asteiseksi. Jonkun verran jäähtyy tietysti uuttovaiheessa. On noita joku vertaillutkin. Lämpimimmästä päästä se on kuitenkin keittimistä.
Halvoista keittimistä hyvää kahvia tekee imeisesti Melitta 100201, joka lämmittää 850 watin tehollaan veden kuitenkin 93 asteeseen. Hintaluokka tuolla 35 euroa.
https://kaffee-vollautomaten.blogspot.com/2015/09/melitta-kaffeeautomat-enjoy.htmlOma Melitta testin mukaan tekee optimaalista 96-asteista ja termoskannussa kestää kauan lämpinä, viimeisiä hiukan mikrossa lämmittää ja yhä hyvää kun ei levy lämmitä. Tuota kalliimpaa mallia ei ainakaan Suomessa enää myydä, oli silloin 80€ paikkeilla mutta tarjouksessa jotain 50€. On paljon paremman näköinenkin kuin rimpulaosista koottu moscamaster.
- Anonyymi
Jossakin oli kaupan eri värisiä mastereita noin 250 euroa kpl ja 10v. takuulla. Olisi mukava tietää, millainen takuutusyhtiökuvio on taustalla korottamassa matin hinnan pilviin. Yleistä muutenkin vastaava takuukytkykauppa. Masterissa ei taida olla edes irroitettavaa vesisäiliötä, mitä pidän jo vähimmäisvaatimuksena kahvimatille.
- Anonyymi
Aloittaja varmaan tarkoitti moccamakkaran kestävyyttä ja sen voi kertoa niit'ä käyttävät suvakit.
- Anonyymi
niin kyllä oli lujia keittimiä vanhemmilla oli käytössä niin että nappulat kului käytössä
ennen oli kaikki kodin koneet lujia bossin monitoimikone on käytössä ikää 25v
philips sauvasekoitin.n, 50v.
nyt ei kestä koneet 1vuottakaan.- Anonyymi
Miten sinä niitä oikein käytät? Minulla ei ole hajonnut yksikään kodinkone tällä vuosituhannella. Kymmenkunta vuotta vanhasta parilagrillistä alkaa tosin pinnoite irtoamaan.
- Anonyymi
Moccamasteria käyttävät somput koska niillä on aikaa odotella loisien kahvin valmistumista 10 min. meillä töissäkäyvillä pitää olla nopeammat ja paremmat keittimet...
- Anonyymi
Ei enää ku se hajos
- Anonyymi
Joillakin ei kestä mikään. Minulla on keittimen irto-osat pl. vesisäiliön kansi konepesussakin vähintään kerran viikossa, ja hyvin ovat kestäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillakin ei kestä mikään. Minulla on keittimen irto-osat pl. vesisäiliön kansi konepesussakin vähintään kerran viikossa, ja hyvin ovat kestäneet.
Vesisäiliön kanteen tuli halkeama, kun se kuuman nousuvesiputken vaakajatke menee niin läheltä, tosin ei käytännössä haitannut.
- Anonyymi
Mulla räjähti moccis, keitin helvetistä?
- Anonyymi
Pannun ostin kirpputorilta. Taisi maksaa 50 senttiä. Saa varmasti tarpeeksi kuumaa kahvia eikä tarvitse pelata minkään tippalukkojen kanssa. Huijausta moiset moggamastersit.
- Anonyymi
Huvittavaa miten kaiki matkii toistensa malleja, Melittallakin moscamasterin tyylisiä, mutta varmasti parempilaatuisia. Philipsin mallia matki monet ja Philips matkinut Melittaa. Melittan parasta mallia ei enää taida olla tuotannossakaan, mutta oma kestää varmaan loppuikäni. Paras tulee kuitenkin pannulla ja keittimessäkin kannattaa käyttää pannujauhatusta.
- Anonyymi
lämmöt katoaa.
- Anonyymi
Vieläkö Moccamaster on paras kahvinkeitin? Pitäisi lakkiaisia varten hommata nopeampi keitin. Vaihtoehtoja kyllä piisaa, mutta mihin kannattaisi parisataa investoida?
- Anonyymi
Itsellä Mokkamaster, ja kahvi tulee aina liian kylmää. Siirretty vintille varakeittimeksi jos Philips hajoaa. Anttilasta sadalla markalla ostettu Philips toimii edelleen hyvin. Anttilakin konkurssissa jo aikapäiviä sitten.
Philips on laatua kaikissa koneissa. - Anonyymi
Mikä tahansa muu, Melitta, Philips, LG..., halpis tai kallis, mutta ei niitä missä matkittu rimpulan muotoja. Irroitettava vesisäiliö on yksi parhaita ominaisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tahansa muu, Melitta, Philips, LG..., halpis tai kallis, mutta ei niitä missä matkittu rimpulan muotoja. Irroitettava vesisäiliö on yksi parhaita ominaisuuksia.
Ensimmäinen meillä kotona lapsena oli Krups, vieläköhän niitä tehdään? Värikin oranssi 70-luvun tyyliin. Nyt on tyylikäs musta/teräs Melitta, saksalaisia molemmat.
- Anonyymi
Lopetin kahvin litkimisen, koska kahvi on yksinkertaisesti epäterveellistä. Ei ole leikin asia, kun uni häiriintyy ja sisuskalut menevät.
- Anonyymi
Kahvihan on oikea terveyspommi!
Kahvi ehkäisee dementiaa, nostaa kipukynnystä ja on tärkeä antioksidantin lähde.
Sydän- ja verisuonitautienkin on todettu olevan vähäisempiä kahvinjuojilla, samoin kahvi parantaa maksasolujen toimintaa eli maksasyöpää, rasvamaksaa ja maksakirroosia on kahvinjuojilla vähemmän kuin juomattomilla.
Tutkimusten mukaan kahvia juoneille autokuskeille sattuu ajokokeissa vähemmän ajovirheitä. Eli myös liikenneturvallisuus paranee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvihan on oikea terveyspommi!
Kahvi ehkäisee dementiaa, nostaa kipukynnystä ja on tärkeä antioksidantin lähde.
Sydän- ja verisuonitautienkin on todettu olevan vähäisempiä kahvinjuojilla, samoin kahvi parantaa maksasolujen toimintaa eli maksasyöpää, rasvamaksaa ja maksakirroosia on kahvinjuojilla vähemmän kuin juomattomilla.
Tutkimusten mukaan kahvia juoneille autokuskeille sattuu ajokokeissa vähemmän ajovirheitä. Eli myös liikenneturvallisuus paranee.Paitsi että etenkin naisilla vahva kahvi mustana juotuna heikentää luustoa. Itse tykkään juoda mietoa ja reilusti maitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että etenkin naisilla vahva kahvi mustana juotuna heikentää luustoa. Itse tykkään juoda mietoa ja reilusti maitoa.
Höpöjuttuja. Saa maitoakin toki käyttää, mutta se ei vaikuta luustoon millään tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöjuttuja. Saa maitoakin toki käyttää, mutta se ei vaikuta luustoon millään tavalla.
Kahvi heikentää tutkitusti luustoa naisilla, maidon kalsium taas vahvistaa, mitä siitä et ymmärrä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvi heikentää tutkitusti luustoa naisilla, maidon kalsium taas vahvistaa, mitä siitä et ymmärrä?
Terveystieteen maisteri Mikko Määtän väitöskirjatutkimuksessa oli mukana yli 1300 oululaista naista, joiden elintavat ja liikuntakyky kartoitettiin tutkimuksen alussa. Naisten luuston kuntoa seurattiin 13 vuoden ajan.
Tutkimuksen mukaan kohtalainen kahvinjuonti alensi reisiluun kaulan alueen murtumariskiä.
Maitoa on maitokahvissakin niin vähän, ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveystieteen maisteri Mikko Määtän väitöskirjatutkimuksessa oli mukana yli 1300 oululaista naista, joiden elintavat ja liikuntakyky kartoitettiin tutkimuksen alussa. Naisten luuston kuntoa seurattiin 13 vuoden ajan.
Tutkimuksen mukaan kohtalainen kahvinjuonti alensi reisiluun kaulan alueen murtumariskiä.
Maitoa on maitokahvissakin niin vähän, ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä."Neljä kuppia kahvia päivässä juovilla naisilla on muita enemmän murtumia. Ruotsalaisen Karoliinisen Instituutin tutkimuksessa seurattiin 32 000 naista kymmenen vuoden ajan.
Paljon kahvia juovilla naisilla oli 20 prosenttia enemmän murtumia kuin muilla. Riski oli suurin naisilla, jotka saivat ravinnostaan vähän kalsiumia ja joivat paljon kahvia.
Teen juonti ei lisännyt murtumien määrää.
Syynä lisääntyneisiin murtumiin saattaa olla se, että kofeiini estää kalsiumin imeytymistä. Se myös poistaa kalsiumia virtsan mukana tavallista nopeammin."
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/kahvinjuonti-heikentaa-luustoa/aae67e42-642d-3543-83e6-75d33a393787
Kumpikohan on uskottavampi ja saman suuntaisia on muitakin. Luonnollisesti maidosta on hyötyä, onpa sitten vähän tai enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Neljä kuppia kahvia päivässä juovilla naisilla on muita enemmän murtumia. Ruotsalaisen Karoliinisen Instituutin tutkimuksessa seurattiin 32 000 naista kymmenen vuoden ajan.
Paljon kahvia juovilla naisilla oli 20 prosenttia enemmän murtumia kuin muilla. Riski oli suurin naisilla, jotka saivat ravinnostaan vähän kalsiumia ja joivat paljon kahvia.
Teen juonti ei lisännyt murtumien määrää.
Syynä lisääntyneisiin murtumiin saattaa olla se, että kofeiini estää kalsiumin imeytymistä. Se myös poistaa kalsiumia virtsan mukana tavallista nopeammin."
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/kahvinjuonti-heikentaa-luustoa/aae67e42-642d-3543-83e6-75d33a393787
Kumpikohan on uskottavampi ja saman suuntaisia on muitakin. Luonnollisesti maidosta on hyötyä, onpa sitten vähän tai enemmän.Kyllä minä enemmän uskon suomalaisen suomalaisilla tekemää tutkimusta, koska se kertoo enemmän täkäläisistä olosuhteista ja kansalaisista kansantauteineen.
Silloin kyllä juo kahvia jo liikaa, jos siihen sekoitettua maitoa saa niin paljon, että sillä alkaisi olla kalsiumin saannin kannalta jotain merkitystä.
Nisäkkäät eivät tarvitse maitoa kuin nuorena. Luut pysyvät vahvoina kyllä ihan normaalia sekaravintoa syömälläkin. Saa maitoakin toki juoda. Tosin esimerkiksi itse lähinnä syön sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä enemmän uskon suomalaisen suomalaisilla tekemää tutkimusta, koska se kertoo enemmän täkäläisistä olosuhteista ja kansalaisista kansantauteineen.
Silloin kyllä juo kahvia jo liikaa, jos siihen sekoitettua maitoa saa niin paljon, että sillä alkaisi olla kalsiumin saannin kannalta jotain merkitystä.
Nisäkkäät eivät tarvitse maitoa kuin nuorena. Luut pysyvät vahvoina kyllä ihan normaalia sekaravintoa syömälläkin. Saa maitoakin toki juoda. Tosin esimerkiksi itse lähinnä syön sitä.Nisäkkäät ei tarvitse kahvia minkään ikäisenä. Silloin kyllä juo naiset kahvia liikaa kun alkaa luut katkeilla ja niin ne katkeilee Suomessakin, hyvin monilla yli 60v naisilla ranne murtuu jne. Saa kahvia ilman maitoakin toki juoda. Minä en juo ja itse saisitte tekin lääkärilaskunne maksaa itse hankituista murtumista.
- Anonyymi
Mulla on. Ostin sellaisen kymmenen vuotta sitten eikä suostu hajoamaan millään. On ostettu varalle toinen laite eikä sitä näköjään saa otettua käyttöön.
- Anonyymi
Moccamasteriin saa ostettua lähes kaikkia varaosia netistä.
On se pirun hyvä keitin.- Anonyymi
Onhan niitä kaikenlaisia halpoja suhisijoita ja puhisijoita, joita myydään kahvinkeittiminä mutta Moccamaster on se ainoa ja paras. Jokainen, joka on joskus avannut vanhan Moccamasterin ymmärtää mikä siinä maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä kaikenlaisia halpoja suhisijoita ja puhisijoita, joita myydään kahvinkeittiminä mutta Moccamaster on se ainoa ja paras. Jokainen, joka on joskus avannut vanhan Moccamasterin ymmärtää mikä siinä maksaa.
En tee laitteille ruumiinavauksia. Ei auta.
Sehän siinä ihmetyttää, miksei noin kovalla hinnalla saada aikaan keitintä, joka pystyisi keittämään kuumaa kahvia - jos joku tykkää kädenlämpöisestä maidon/kerman lisäämisen jälkeen , niin hyvähän se sille on.
Itse en osta mitään "mikrouuni-avusteista" keitintä seuraavaksi.
Yksi halpa tosi kuuman kahvin keittäjä oli Electroluxin jokin 3300 -malli, mutta hajosi vuoden päästä. Maksoi alta 30 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tee laitteille ruumiinavauksia. Ei auta.
Sehän siinä ihmetyttää, miksei noin kovalla hinnalla saada aikaan keitintä, joka pystyisi keittämään kuumaa kahvia - jos joku tykkää kädenlämpöisestä maidon/kerman lisäämisen jälkeen , niin hyvähän se sille on.
Itse en osta mitään "mikrouuni-avusteista" keitintä seuraavaksi.
Yksi halpa tosi kuuman kahvin keittäjä oli Electroluxin jokin 3300 -malli, mutta hajosi vuoden päästä. Maksoi alta 30 euroa.Kaikki halvatkin kestää normaalisti kymmeniä vuosia, moscamaster ei . Nyt ostin viimeksi vähän kalliimman, silti alle 100€ ja ominaisuuksia mitä ei moscamasteriin saa millään rahalla. Kahvikin testissä optimaalinen 96 astetta ja termoksessa pysyy kuumana kitkeröitymättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli joskus ysärillä 200 markan muovipuhisija, ja piti melkein korvatulpat päässä käyttää. Hirvittävät kuolonkorinat oli aina keittämisen loppuvaiheessa, kun se ainoa vastus kiehutti itseään kuiviin.
Vuosituhannen vaihteessa hommasin Moccamasterin, joka on ollut siitä saakka päivittäisessä käytössä. On toiminut kuin junan vessa. Ja helppo pitää puhtaana. Osat voi laittaa astianpesukoneeseen, ja joka viikko ne myös pesussa käyvätkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli joskus ysärillä 200 markan muovipuhisija, ja piti melkein korvatulpat päässä käyttää. Hirvittävät kuolonkorinat oli aina keittämisen loppuvaiheessa, kun se ainoa vastus kiehutti itseään kuiviin.
Vuosituhannen vaihteessa hommasin Moccamasterin, joka on ollut siitä saakka päivittäisessä käytössä. On toiminut kuin junan vessa. Ja helppo pitää puhtaana. Osat voi laittaa astianpesukoneeseen, ja joka viikko ne myös pesussa käyvätkin.Kyllä tuo on lapsellisimpia juttuja, mitä kauppojen arvosteluissa näkee muutenkin; joku toosa on "äänekäs"- voi kauhiaa, kriisiapua tarvitaan?! (Kyllä siellä sodassa tykkien ja kranaattien jyskeessä oli sentään ihanaa... )
Itseä ei haittaa, enkä edes mene ääreen kuuhoilemaan, vaan teen muualla jotakin sen aikaa kun kaffi valmistuu..-ylläri!:P
Itseä kiinnostaa kuuma kahvi ja Moka ei sitä tee..:) Kylässäkin koettu sama uudella toosalla, en raaskinut sanoa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosituhannen vaihteessa hommasin Moccamasterin, joka on ollut siitä saakka päivittäisessä käytössä. On toiminut kuin junan vessa. Ja helppo pitää puhtaana. Osat voi laittaa astianpesukoneeseen, ja joka viikko ne myös pesussa käyvätkin.Hyvä vertaus, sen tuotokset maistuukin junanvessalle ja bakteerit lisääntyy kun ei tyhjennä putkea vaan vesi jää seisomaan sinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki halvatkin kestää normaalisti kymmeniä vuosia, moscamaster ei . Nyt ostin viimeksi vähän kalliimman, silti alle 100€ ja ominaisuuksia mitä ei moscamasteriin saa millään rahalla. Kahvikin testissä optimaalinen 96 astetta ja termoksessa pysyy kuumana kitkeröitymättä.
Kyllä se halpakin mekaanisesti kestää, mutta alkaa tekemään vaan paskanmakuista kahvia, kun keittovastuksen teho heikkenee sinne kertyvän kalkin vuoksi.
Laatukeittimet kuten Moskameister ei korise vastustaan tyhjäksi, vaan sinne mutkaan jää aina tilkka vettä. Lämpölevylle on oma vastuksensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se halpakin mekaanisesti kestää, mutta alkaa tekemään vaan paskanmakuista kahvia, kun keittovastuksen teho heikkenee sinne kertyvän kalkin vuoksi.
Laatukeittimet kuten Moskameister ei korise vastustaan tyhjäksi, vaan sinne mutkaan jää aina tilkka vettä. Lämpölevylle on oma vastuksensa.Onko moskamaster tosiaan niin paska ettei puhdistu kalkinpoistossakaan, sehän kuuluu tehdä ellei käytä kalkitonta vettä. Tietysti se moskamasterin putki ja vastuskin ruostuu kun vesi jää sinne seisomaan keräämään bakteereja, siksi sen tuotokset maistuukin junanvessalta.
- Anonyymi
Sukulaisella moscamaster, aina joku paikka rikki, tekee kylmää kahvia ja silti eukko osti uuden samanalaisen, mistä myös jo hajonnut melkein kaikki halvat ja huonot muoviosat, edellisestä meni vastuskin. En kyllä huolisi moista rimpulaa perinnöksi, jätekeräykseen vaan. Kannattaisi hommata vanhuksille kunnollinen keitin ettei mene kaikki rahat rimpuloiden ostoon ja korjauksiin, jää jotain perinnöksikin ja saa käydessä kunnollista kahvia.
- Anonyymi
Se on muuten tosiaan naisväen kulttiesine, jänniä uusia värejäkin tullut...itsellä oli vain hopeanharmaa malli Anttilasta ostettu, mutta joku sen huutonetissä huusi.
- Anonyymi
On Mocca master ja on kestänyt 20 vuotta.
On päivittäisessä käytössä.
Hyvin on pelannut eikä aina tarvi olla vaihtamassa- Anonyymi
Sama täällä, hyvä verkonpaino jo toistakymmnentä vuotta!
- Anonyymi
Tilaan Mocca Masteriin uuden kannun, vesisäiliön kannen ja vesiputken. Toimii vielä hyvin, mutta siihen kannattaa ostaa vielä siistit varaosat.
Vastuksiakin saa varaosina.
On se niin hyvä keitin, eikä ole mikään kertakäyttökapine.
Näillä halvoilla keittimillä ei ole olemassa mitään elinkaarta.
Se on vain kehdosta hautaan parissa vuodessa.- Anonyymi
Et sitten havainnut puhuneesi itseäsi pussiin tuossa...:P
- Anonyymi
Hahah, muutaman kympin keitin kesti 20 vuotta, siinä ajassa moskamasteriin olisi kulunut omaisuus. Nyt on vähän kalliimpi, mutta halvempi ja paljon parempi kuin moskamaster. Tämäkin kestänyt jo kymmenisen vuotta ilman mitään ongelmia, tulee kuumaa kahvia, hyvän näköinen, siisti saranoitu tila suodattimelle, puolitäyttö, irroitettava vesisäiliö, termoskannu kaatonokalla, ilmoittaa kun pitää putsata ja tekee senkin omalla ohjelmalla. Onko moskamasterissa edes automaattikatkaisua kun kahvi kitkeröityy entisestään siinä levyllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten havainnut puhuneesi itseäsi pussiin tuossa...:P
No en. Näihin muovikeittimiin ei saa mitään varaosia. Ne ovat kertakäyttöisiä. Kertakäyttökulttuurista halutaan eroon koko maailman mitassa. Riittää kiinalainen roina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en. Näihin muovikeittimiin ei saa mitään varaosia. Ne ovat kertakäyttöisiä. Kertakäyttökulttuurista halutaan eroon koko maailman mitassa. Riittää kiinalainen roina.
Niinpä, parempi kertakäyttää yhtä halpaa 20 vuotta kuin teettää yhteen kalliiseen koko ajan uusia varaosia 5 vuotta ja ostaa taas uusi.
- Anonyymi
Noo, minä kiroilen nyt muuten vaan... En kirottele ketään, ihan itsekseni vaan...
- Anonyymi
Työpaikalla on 80-luvun alusta eli rakennuksen valmistusmisajankohdasta peräisin oleva kaksipannuinen Moccamaster. Joku vuosi sitten työnantaja hankki tilalle kahviautomaatin, jonka tuotoksista ei pidä kukaan. No, kuuma vesi ja kaakao ovat kelvollisia.
Moccamaster on yhä varalla, jos kahviautomaatti on epäkunnossa. Toimi se tai ei, Moccamaster porisee yhä usein ja sen kannun sisältö häipyy alta aikayksikön.- Anonyymi
Kumpi "stereomalli" siellä on, sarjaan- vai rinnankytketty? Meillä on sarjaankytketty pitkulainen, joka vie aika paljon pöytätilaa. Siviilissä on mono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi "stereomalli" siellä on, sarjaan- vai rinnankytketty? Meillä on sarjaankytketty pitkulainen, joka vie aika paljon pöytätilaa. Siviilissä on mono.
Siinä on yksi keittoyksikkö, jossa varsi käännetään tarpeen mukaan jommalle kummalle puolelle pannuun.
Täytyy vielä mainita, että ensimmäisessä pysyvässä työpaikassani keitin kahvivuoron iskiessä samanlaisella vehkeellä. Oli tarkat ohjeet, minkälainen kahvimäärä pitää laittaa kuppia kohti eikä toisaalta saanut keittää yhtään liikaa, työntekijät kun itse hankkivat tarvittavan kahvin. Pahin huuto kuitenkin seurasi, jos kahvi loppui kesken. Tuohon aikaan en itse vielä juonut kahvia, joten kaikkiaan ehdin keittää tuhansia kupillisia maistamatta itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on yksi keittoyksikkö, jossa varsi käännetään tarpeen mukaan jommalle kummalle puolelle pannuun.
Täytyy vielä mainita, että ensimmäisessä pysyvässä työpaikassani keitin kahvivuoron iskiessä samanlaisella vehkeellä. Oli tarkat ohjeet, minkälainen kahvimäärä pitää laittaa kuppia kohti eikä toisaalta saanut keittää yhtään liikaa, työntekijät kun itse hankkivat tarvittavan kahvin. Pahin huuto kuitenkin seurasi, jos kahvi loppui kesken. Tuohon aikaan en itse vielä juonut kahvia, joten kaikkiaan ehdin keittää tuhansia kupillisia maistamatta itse.Tuo vaikuttaa ihan järkevältä, enkä ole sellaiseen malliin törmännyt, vaan ainoastaan näitä kahden keittimen yhdistelmiä on tullut vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vaikuttaa ihan järkevältä, enkä ole sellaiseen malliin törmännyt, vaan ainoastaan näitä kahden keittimen yhdistelmiä on tullut vastaan.
Todennäköisesti ei ole valmistettu pitkään aikaan.
- Anonyymi
Onneksi en ole ollut koskaan naisvaltaisella työpaikalla, ei ole tarvinnut ikinä nähdä töissä moskamasteria, eikä tule kotiinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi en ole ollut koskaan naisvaltaisella työpaikalla, ei ole tarvinnut ikinä nähdä töissä moskamasteria, eikä tule kotiinkaan.
Siksi Suomessa turistitkin haukkuu kahvia kun pikkukahviloissa noita moskamastereita. Onneksi kotona saa kunnollista ja paljon halvemmalla.
- Anonyymi
Täysin paska koko keitin...jossain saimaan pohjassa tuo nyt makaa...
- Anonyymi
Erinomainen kahvinvalmistajahan Moccamaster on. Kahvi on ehkä hieman liian kuumaa, mutta paksussa porsliinimukissa jäähtyy kohtuullisen nopeasti juomakuntoon.
- Anonyymi
Joo, maitoa köyttävien pitää hankkia kunnollinen keitin mikä tekee kuumaa eikä jätä haaleaksi kuten moskamaster.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, maitoa köyttävien pitää hankkia kunnollinen keitin mikä tekee kuumaa eikä jätä haaleaksi kuten moskamaster.
Maito on vasikan juoma, ei kahvin juojien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihakset tarkoitettu eläinten liikkumiseen, myös kaloilla, munat tipujen ruuaksi, hedelmät ravinnoksi siemenille ja kahvin pavutkin tarkoitettu kahvipensaan lisääntymiseen. Et siis voi syödä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kermaa sen oikeasti olla pitää...
- Anonyymi
Soittelen maanantaina valmistajalle, olisko heillä myytävänä tuota punaista mallia. Se on upee!
Ittellä vaan mustan värinen Moccamaster. - Anonyymi
moukkamaisteri kestää äidiltä tyttärelle :D Sillä keitetään juhlamokaa.
- Anonyymi
Myrkynkeittäjät tekee pahoja mokia.
- Anonyymi
Isälläni oli vain kuparipannu. Terveysviranomaiset laittoivat sen käyttökieltoon vuonna 1974, koska siitä oli heidän mielestään tinaus rikki.
- Anonyymi
Katsastusinsinöörikin laittoi sen ajokieltoon, koska siitä löytyi vihertävä korroosiovaurio...
- Anonyymi
Kauppias jolta omani ostin joskus vuonna puupenni kertoi myyneensä Moccamastereita useita kymmeniä, eikä yhtään oltu palautettu takaisin. Se kertoo jo jotain korkeasta laadusta.
- Anonyymi
Lankesit siis tuollaiseen myyntiåuheeseen :D Lyhyt takuuaika ja ostajat häpeää kun tulleet höynäytetyiksi, joten ei moni varmaan palautakaan, ostelevat vaan varaosia. Täällä sentään uskaltavat kertoa virheestään kun erehtyivät ostamaan moskamasterin.
- Anonyymi
Jos ei kestä niin 10 vuoden takuu on kova juttu. Oman sain takuukorjaukseen 9,5 vuotta vanhana kun vastus hajosi. Ilmainen korjaus ja keitin on taas kuin uusi.
- Anonyymi
nykyaan kiinassa valmistetut ns. merkkituotteetkin sen sijaan näyttävät ainakin omalla kohdalla hajoavan jo 2v takuuajan puolessavälissä... hyvä jos sinnekään asti pääsevät...
- Anonyymi
Kauhea riesa jos joutuu pitämään 10 vuotta rimpulaa takuuajan takia ja jatkuvasti korjattavana, jää aamukahvit saamatta monena aamuna ja aina kylmänä. Mieluummin ostan keittimen joka kestää kymmeniä vuosia, ei tarvitse koskaan korjata, tekee kuumaa kahvia paremmilla ominaisuuksilla ja on vielä hyvännäköinen ja halvempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauhea riesa jos joutuu pitämään 10 vuotta rimpulaa takuuajan takia ja jatkuvasti korjattavana, jää aamukahvit saamatta monena aamuna ja aina kylmänä. Mieluummin ostan keittimen joka kestää kymmeniä vuosia, ei tarvitse koskaan korjata, tekee kuumaa kahvia paremmilla ominaisuuksilla ja on vielä hyvännäköinen ja halvempi.
Moccamaster on viimeinen kahvinkeitin jonka ihminen joutuu ostamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanopa mikä kestää paremmin kuin Moccamaster.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moccamaster on viimeinen kahvinkeitin jonka ihminen joutuu ostamaan.
Tappaako se vai meneekö kaikki rahat siihen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanopa mikä kestää paremmin kuin Moccamaster.
Kaikki muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
päätä päiväsi mokkamasterilla :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestää loppuelämän ajan, kuten Triple-Edge -tuulilasinpyyhkimet, jotka voi tilata tv-shopista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestää loppuelämän ajan, kuten Triple-Edge -tuulilasinpyyhkimet, jotka voi tilata tv-shopista.
Onneksi muilla keittimillä elää pitempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi muilla keittimillä elää pitempään.
Sehän on sama kuin se elinikäinen takuu, kun laite hajoaa, takuukin raukeaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on sama kuin se elinikäinen takuu, kun laite hajoaa, takuukin raukeaa...
Niinpä ja tuskinpa se takuu siirtyy äidiltä tyttärelle kun äiti kuolee moskamastermyrkytykseen.
- Anonyymi
Olen sateenkaariperheestä ja minulla on isän sijaan kaksi äitiä ja meillä juodaan vain teetä.
- Anonyymi
Ihme kun ei tuplarimpula :D
- Anonyymi
Joka kevät on joutunut ostamaan mökille uuden, kun on keittovastus haljennut talven aikana.
- Anonyymi
Eikä kelpaa varkaille vaikka kuinka jättää tyrkylle.
- Anonyymi
Meillä särkyi heti tilalle uusi
- Anonyymi
Minulla on kaksi uutta masteria paketeissa. Helpommalla pääsee vedenkeittimellä ja pikakahvilla . Huomattavasti parempaakin.
- Anonyymi
Hirveän epäkäytännöllinen korkea tötterö, ei mahdu normaalien keittiökaapien allekaan, eikä ainakaan mahdu lisäämään vettä. Kunnollisissa on irroitettava vesisäiliö, on helppo täyttää ja puhdistaa.
- Anonyymi
Liitäntäjohto on liian pitkä. Sitä ei saa rullalle mihinkään. Kahvi on ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744848- 332711
- 402504
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261933Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401832- 881661
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251612- 1611532
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241348Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941200