Talmudista

Anonyymi

Onko Talmudia saatavilla suomennettuna tai englanninkielisenä verkkoversiona?
Kiitos.

25

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • truu piliivör opettelee heprean heti ja nyt.

    • Anonyymi

      Voin kirjoittaa suomeksi vastaavan satukirjan

      • Anonyymi

        Osaisitko käydä lakiaiheisia keskusteluja ja kirjoittaa ne ylös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaisitko käydä lakiaiheisia keskusteluja ja kirjoittaa ne ylös?

        Kaikki onnistuu. Voin keksiä monenlaisia keskusteluja satuhahmojen kesken. Voidaan ottaa mukaan vaikka joulupukki niin tuntuu vähän kotoisemmalta ja on enemmän suomalaiseen makuun


      • Anonyymi

        Syvistä mudista, vai talmudista.


    • Anonyymi

      Satukirjat löytyy kirjaston lastenosastolta. Kun katsot hyllystä kirjaimen T kohdalta ja otat ensimmäisen kirjan jonka kirjoittajaksi on ilmoitettu Teemu.

      • Anonyymi

        Siitä puhe mistä puute, eli taidat tykätä paljonkin satukirjoista.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Talmud on kielletty vääräuskoisilta, ainakin ne, joita he itse lukevat.

      • Anonyymi

        Myös Toora ja muut Tanakin kirjat ovat ainoastaan ja vain ainoastaan juutalaisille.


      • Anonyymi

        Talmudit joutaisi hävittää kaikilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Toora ja muut Tanakin kirjat ovat ainoastaan ja vain ainoastaan juutalaisille.

        Kaikille ne on tarkoitettu luettaviksi. Väitteellesi ei ole perustusta Raamatussa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kristinusko perustuu väärennöksiin. Ja väärennösten uskomiseen todeksi. Usko on tärkein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko perustuu väärennöksiin. Ja väärennösten uskomiseen todeksi. Usko on tärkein.

        Onko väärennös se, että joku uskonnollinen opettaja on sitä mieltä, että n. 3 vuotiaaseen kersaan yhtyminen on sallittua? Eikö se ole muutaman ihmisen mielipide?
        Toisaalta, kumpi on pahempaa, se, vai eläimen paneminen? Kummastakin surmaisin.

        Toisaalta mm. apachet saattoivat naida 12 vuotiaan, ja kuulemma Muhammedin puoliso oli sen ikäinen. Minä antaisin naida vähintään 16 vuotiaan, ei nuorempaa, mutta vuotojen täytyisi olla alkaneet. Eläimetkään ei mene panemaan pentujaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko perustuu väärennöksiin. Ja väärennösten uskomiseen todeksi. Usko on tärkein.

        Kommenttisi on väärennös.


      • Anonyymi

        Ja taas asiainyhteydestä erotettuja lauseita Talmudista. Laittakaa koko asianyhteys tänne.


      • Anonyymi

        Juutalaisilla siis ei ole oikeutta puhua tuhoamisesta, mutta kristityillä on, ja eivät aseta Jeesuksen sanomaa kyseenalaiseksi? Tasapuolisuuden nimissä tuota vastaavat jutut pitäisi sitten laittaa tänne Jeesuksesta.

        Veljensä vihaaja rinnastetaan murhaajaan ja kadotukseen joutumiseen.
        Jeesus ei tuonut rauhaa vaan riitoja ja tulta, jonka haluaisi jo syttyneen, ja miekan.
        Kehoitetaan hukuttamaan se, joka ei halua lapsensa uskovan Jeesukseen.

        Vain muutama mainitakseni. Mutta loppujen lopuksi - onko kaikissa UT:n ristiriitaisuuksissa käännös oikea, ja missä on kirja, joka antaa tulkinnan ristiriitaiselle tai kysymyksiä aiheuttavalle lauselle?
        Jos Zohar voi selittää VT:n kysymyksiä aiheuttavia kohtia...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko väärennös se, että joku uskonnollinen opettaja on sitä mieltä, että n. 3 vuotiaaseen kersaan yhtyminen on sallittua? Eikö se ole muutaman ihmisen mielipide?
        Toisaalta, kumpi on pahempaa, se, vai eläimen paneminen? Kummastakin surmaisin.

        Toisaalta mm. apachet saattoivat naida 12 vuotiaan, ja kuulemma Muhammedin puoliso oli sen ikäinen. Minä antaisin naida vähintään 16 vuotiaan, ei nuorempaa, mutta vuotojen täytyisi olla alkaneet. Eläimetkään ei mene panemaan pentujaan.

        Mene muualle fantasioimaan teinien groomingista ja vuodoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene muualle fantasioimaan teinien groomingista ja vuodoista.

        inhat uskovaiset käyttää hyväksi lapsia,
        jopa omia kersojaan,

        ei eläimet tee niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        inhat uskovaiset käyttää hyväksi lapsia,
        jopa omia kersojaan,

        ei eläimet tee niin...

        Pahimpia niistä ovat nämä vihervasemmistowokeuskovaiset.


    • Anonyymi

      Uskominen on tärkeämpää kuin teot, joten väärennöksiä voi tehdä ja sanoa sitten; armosta me olemme tulleet osallisiksi, ei teoista vaan armosta me pelastumme. Kaikki synnit on sovitettu ja meidät on lunastettu Golgatan ristillä. Voittoa ei koskaan saavuteta ilman verenvuodatusta.

      Meidät on ostettu maasta, tekemään " hyviä tekoja" ja missä synti on suureksi tullut, siellä armo on käynyt ylenpalttiseksi. Jumala on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

      • Anonyymi

        Uskominen tärkeämpää? Usko loppuu siihen, mistä tieto alkaa, ja tekojen mukaan meidät tuomitaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://img.4plebs.org/boards/pol/image/1631/37/1631371259085.png
      veriuhraus kristittyjen verellä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe