Luin lehdistä kuinka teillä nousee kunnallisvero.
Rahaa tarvitaan kanteen aseman päälle, tekosaareen, ratikkaan, puolikuolleen Hämeenkadun elvyttämiseen, ja niin moneen muuhun "ökyhankkeeseen", joita saatte ilolla maksaa.
Aamulehdestä saa lukea jatkuvasti miten siitä tehdään "Helsingin esikaupunkia".
Nythän liikenne pohjoiseen sujuu hyvin, kun teillä on niin piiiitkäää Rantatunneli.
Kansi syö verorahanne!
50
89
Vastaukset
Niin ja vielä kyllähän se tunneli on varmasti laadukas, kun sen rakensi suurimmaksi osaksi ulkomaiset työntekijät, suomalaiset oli vähemmistönä, vaikka sen rakennus aloitettiin työllisyyden nimissä.
- Anonyymi
Tunnelihankkeen henkilöstöstä yhdeksän kymmenestä oli suomalaisia, joista kaksi kolmesta pirkanmaalaisia ja kolmannes tamperelaisia. Mutta siellä oli ihan julmetusti ulkomaalaisia pimeästi töissä. Todisteet siitä julkaistaan ihan kohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnelihankkeen henkilöstöstä yhdeksän kymmenestä oli suomalaisia, joista kaksi kolmesta pirkanmaalaisia ja kolmannes tamperelaisia. Mutta siellä oli ihan julmetusti ulkomaalaisia pimeästi töissä. Todisteet siitä julkaistaan ihan kohta.
Minä olin siellä töissä ja tiedän että suomalaiset oli vähemmistönä se on varma juttu. Joka muuta väittää ei joko tiedä tai valehtelee tahallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olin siellä töissä ja tiedän että suomalaiset oli vähemmistönä se on varma juttu. Joka muuta väittää ei joko tiedä tai valehtelee tahallaan.
Olihan siitä silloin Aamulehdessäkin että ei ole Tamperelaisia täissä vaan lähinnä virolaisia. Se tehtiin Viron työllisyyden vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olin siellä töissä ja tiedän että suomalaiset oli vähemmistönä se on varma juttu. Joka muuta väittää ei joko tiedä tai valehtelee tahallaan.
Minäkin olin siellä töissä ja tiedän, että tuo tieto pitää paikkansa. Ulkomaalaisia oli todella vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olin siellä töissä ja tiedän, että tuo tieto pitää paikkansa. Ulkomaalaisia oli todella vähän.
Tamperelaisia vielä vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tamperelaisia vielä vähemmän.
Tamperelaisia oli enemmän kuin ulkomaalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan siitä silloin Aamulehdessäkin että ei ole Tamperelaisia täissä vaan lähinnä virolaisia. Se tehtiin Viron työllisyyden vuoksi.
Vironkieltä ainakin kuulee vähän joka työmaalta, mitä täällä on. Laivat kulkevat liukkaasti.
- Anonyymi
Maahanmuutto saatiin tähänkin
- Anonyymi
Ratikka tehdään myös työllisyyden nimissä. Ajoitus rakennussuhdanteen huippuun vaan oli aivan väärä. Broileri Marin erityisesti toitotti, että sillä elvytetään.
- Anonyymi
Joudutaam maksamaa setämieste unelmien toteuttamisesta.
Pahus vie! Ja saakeli soikoon isojen lasten leikkihaaveet.
Eläämyksiä muka!! Ha ha..
Jotkut täällä joutuvat kituuttamaan ja saamaan elämyksensä lähinnä liikenteen katselusta. Bus-spotting...
Ei yhtään hassumpi keino tappaa aikaa, kun kerta työtäkään ei ole... - Anonyymi
Voisihan meille tehdä metron asemalta lentokentälle työllisyyden nimissä = virolaisten työllisyyden.
- Anonyymi
Kerro mikä olisi kaupungille sellainen kiva juttu joka ei vie yhtään rahaa. Harva asia tuo rahaa niin paljon kuin Kansi.
- Anonyymi
Ei tuo kaupungille mitään mutta tuo Gryndereille.
Voihan sen kuvitella tuovan rahaa enemmän kuin vie.
Niinhän oltiin varmoja Rantatunnelinkin vievän ruuhkat, mutta taisi käydä juuri toisinpäin.- Anonyymi
kamuttaja kirjoitti:
Voihan sen kuvitella tuovan rahaa enemmän kuin vie.
Niinhän oltiin varmoja Rantatunnelinkin vievän ruuhkat, mutta taisi käydä juuri toisinpäin.Ruuhkat vain paheni.
- Anonyymi
Täällä on vaikka mitä blofestiä ja särkänniemeä. Aina asemalta roudaa kassiensa kansa isot määrät ihmisiäHämeenkadulle.
Mikisi siis kaupugin kassa ammottaa tyhjyyttään? Ovatko turistit köyhiä ihmisiä?
Koko ajan toitotetaan, että vetovoimaisuutta lisätään tulojen saamisen vuoksi.
Siihen ne kaupunkilaisten rahat menee.
Pelkkään älyvapaaseen unelmointiin ja sen parissa taphtuvaan nysveröintiin. - Anonyymi
kamuttaja kirjoitti:
Voihan sen kuvitella tuovan rahaa enemmän kuin vie.
Niinhän oltiin varmoja Rantatunnelinkin vievän ruuhkat, mutta taisi käydä juuri toisinpäin.Tunneli louhittiinkin grynderien ja asuntosijoittajien tarpeisiin. Saivat rantatontteja asuntorakentamiseen. Liikenteen parantamisesta puhuminen samassa tyhteydessä oli pelkkää harhautusta.
Nyt joudumme maksamaan tunnelin ylläpidosta aiheutuvia kustannuksia.
En oikein ymmärrä millä mittarilla tunneli mitään hyvää kaupungille on tuonut tai tuo.
Kansiareena on samanlainen huijausoperaatio. Aivan alyttömäön kokoinen kenenkään tarpeisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunneli louhittiinkin grynderien ja asuntosijoittajien tarpeisiin. Saivat rantatontteja asuntorakentamiseen. Liikenteen parantamisesta puhuminen samassa tyhteydessä oli pelkkää harhautusta.
Nyt joudumme maksamaan tunnelin ylläpidosta aiheutuvia kustannuksia.
En oikein ymmärrä millä mittarilla tunneli mitään hyvää kaupungille on tuonut tai tuo.
Kansiareena on samanlainen huijausoperaatio. Aivan alyttömäön kokoinen kenenkään tarpeisiin.Liikennekapasiteettikin nousi tunnelin myötä huomattavasti, kun laitettiin kaksi samaan suuntaan kulkevaa kaistaa kulkemaan maan alla. Tämä on sitä lobbareiden ja gryndereiden logiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennekapasiteettikin nousi tunnelin myötä huomattavasti, kun laitettiin kaksi samaan suuntaan kulkevaa kaistaa kulkemaan maan alla. Tämä on sitä lobbareiden ja gryndereiden logiikkaa.
Liikennevalot vaikuttaa liikennevirtaan niin jännästi, ettei kaikki edes hoksaa sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo kaupungille mitään mutta tuo Gryndereille.
Totta puhut. Ratinan kauppakeskuksen leveät ja pitkät käytävät ammottavat päivisin tyhjyyttään . Onko ketään illemmallakaan, epäilen ?
- Anonyymi
Nii ja nyt nostetaan vesimaksuja ja muitakin maksuja.
- Anonyymi
Mitähän muita maksuja vielä nostetaan kun rahaa tarvitaan.
- Anonyymi
Halla-aho Oulun äärimmäisen törkeistä lapsiraiskauksista: ”Presidentti on hiljaa. Ministerit ovat hiljaa. Feministit ja lapsiasiavaltuutettu ovat hiljaa”
Haloo,onko Suomi rappiolla?! - Anonyymi
Siksikö nyssen kertalippukin pomppasi yhtäkkiä 2,5 eurosta 3,5 euroon? Aivan järjetön kertakorotus!
- Anonyymi
Ihanan kallista. Elämä on.
- Anonyymi
Nyssen kertalippu oli aiemmin 3€ jos sen jostain syystä halusi maksaa käteisellä. Arvolipulla maksaessa se oli 1,88€ ja olisi kiva tietää, onko missään Suomen kaupungissa halvempaa mennä bussilla.
Alkuvuodesta hinnat nousi. Kertalippu on 3,50€ jos sen jostain syystä haluaa maksaa käteisellä. Mobiililippu on 3€ ja arvolipulla kertamaksu on 1,98€. Olisi kiva tietää, maksaako missään muussa kaupungissa Suomessa bussilippu alle kaksi euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyssen kertalippu oli aiemmin 3€ jos sen jostain syystä halusi maksaa käteisellä. Arvolipulla maksaessa se oli 1,88€ ja olisi kiva tietää, onko missään Suomen kaupungissa halvempaa mennä bussilla.
Alkuvuodesta hinnat nousi. Kertalippu on 3,50€ jos sen jostain syystä haluaa maksaa käteisellä. Mobiililippu on 3€ ja arvolipulla kertamaksu on 1,98€. Olisi kiva tietää, maksaako missään muussa kaupungissa Suomessa bussilippu alle kaksi euroa.Älä sinä tuollaisia väitä sinulla on vanhat tiedot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä tuollaisia väitä sinulla on vanhat tiedot.
Jaa? No voi hitto. Missäs ne oikeat tiedot sitten on?
- Anonyymi
minun verorahani menee terveyspalveluihin, vanhusten hoitoon ja kouluihin valtaosaltaan, en tiedä pystyvätkö jotku kohdentamaan ne kansi areenaan, ratikkaan ja muihin ökyhankkeisiin
- Anonyymi
Miten sinä pystyt kohdentamaan noihin, et mitenkään kunhan keuhkoot!
- Anonyymi
Tampereella on tosiaan Suomen tyhmimmät poliittiset päättäjät. Kaupunki, joka on viimeiset 10-vuotta elänyt budjetissaan miljoonia/kymmeniä miljoonia tappiolla, rakentaa tai rakennuttaa samaan aikaan toinen toistaan suurempaa kerskakulutushanketta. Sitten ihmetellään, kun kaupunki tekee jo kohta 50 miljoonaa alijäämäistä tulosta, ja jostain pitäisi säästää. No, säästetään tietysti ihmisten peruspalveluista sekä nostetaan veroja. Päättäjillä ei ole tullut näitä kerskahankkeita suunniteltaessa mieleen, että nekin pitäisi jossain välissä ja jollain rahalla myös maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereella on tosiaan Suomen tyhmimmät poliittiset päättäjät. Kaupunki, joka on viimeiset 10-vuotta elänyt budjetissaan miljoonia/kymmeniä miljoonia tappiolla, rakentaa tai rakennuttaa samaan aikaan toinen toistaan suurempaa kerskakulutushanketta. Sitten ihmetellään, kun kaupunki tekee jo kohta 50 miljoonaa alijäämäistä tulosta, ja jostain pitäisi säästää. No, säästetään tietysti ihmisten peruspalveluista sekä nostetaan veroja. Päättäjillä ei ole tullut näitä kerskahankkeita suunniteltaessa mieleen, että nekin pitäisi jossain välissä ja jollain rahalla myös maksaa.
Onkin ehdottoman järkevää jättää tuottavat investoinnit tekemättä siksi, että ne eivät ole ilmaisia. Sillä tavoin toimiessa entistä suurempi osa menoista tulee kattaa verotuksella, ja kuntaveron suuruus toimii suorana tekijänä kun houkuttelevuutta mietitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkin ehdottoman järkevää jättää tuottavat investoinnit tekemättä siksi, että ne eivät ole ilmaisia. Sillä tavoin toimiessa entistä suurempi osa menoista tulee kattaa verotuksella, ja kuntaveron suuruus toimii suorana tekijänä kun houkuttelevuutta mietitään.
Mitä kaikkea on seurannut festareista: Huumeita ja syrjäytyneiden nuorten koontumisia. Festarit ja muut happeninngit vetävät harmaita hommia tekeviä yrittäjiä paikalle. Ne pesiytyvät lähitienoille, kun elämyshakuisia ihmisiä alkaa entistä enemmän saapua areenoiden myötä vetovoimaiseen elämyskaupunkiin.
Kaupunki on muuttumassa oudoksi paikaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereella on tosiaan Suomen tyhmimmät poliittiset päättäjät. Kaupunki, joka on viimeiset 10-vuotta elänyt budjetissaan miljoonia/kymmeniä miljoonia tappiolla, rakentaa tai rakennuttaa samaan aikaan toinen toistaan suurempaa kerskakulutushanketta. Sitten ihmetellään, kun kaupunki tekee jo kohta 50 miljoonaa alijäämäistä tulosta, ja jostain pitäisi säästää. No, säästetään tietysti ihmisten peruspalveluista sekä nostetaan veroja. Päättäjillä ei ole tullut näitä kerskahankkeita suunniteltaessa mieleen, että nekin pitäisi jossain välissä ja jollain rahalla myös maksaa.
Kaupunkia rakennetaankin elämysareenaksi turisteille.
Kansiareenaan suunnitellaan hienoja ja kalliita aitioita luksusmatkailijoille ja ryhmille, joilla on varaa laittaa kymmeniä tuhansia euroja sellaiseen.
Tavallinen pipokansa, eli rahvas saa, jos varaa on lippuja hankkia, seisoskella tai istuskella permannolla.
Enää muuta tuottavaa työtä, kuin elämysten tarjoaminen, ei kaupungissa ole. Kaikki on myyty ulkomaille.
Asuminen ja eläminen muuttuu kalliiksi, tällä elämyspuistossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkia rakennetaankin elämysareenaksi turisteille.
Kansiareenaan suunnitellaan hienoja ja kalliita aitioita luksusmatkailijoille ja ryhmille, joilla on varaa laittaa kymmeniä tuhansia euroja sellaiseen.
Tavallinen pipokansa, eli rahvas saa, jos varaa on lippuja hankkia, seisoskella tai istuskella permannolla.
Enää muuta tuottavaa työtä, kuin elämysten tarjoaminen, ei kaupungissa ole. Kaikki on myyty ulkomaille.
Asuminen ja eläminen muuttuu kalliiksi, tällä elämyspuistossa.Elämykset on rautainen idea. Ei voida epäonnistua, tai ollaan todella pöljiä 😁
- Anonyymi
Kannesta on saatava keskustelua, vaikka maksettuna. Muuten näyttää pahalta
- Anonyymi
Siitä on ihan sallittua keskustella. Kukaan ei ole kieltänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä on ihan sallittua keskustella. Kukaan ei ole kieltänyt.
Keskustele keskenäsi ihan vapaasti. Kukaan ei yksinpuhujaa karehdi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä on ihan sallittua keskustella. Kukaan ei ole kieltänyt.
Minä ainakin aijon keskustella siitä. Varmasti harmittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin aijon keskustella siitä. Varmasti harmittaa.
Ketään ei kiinnosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta
Ketään ei kiinnosta ettei sinua kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta ettei sinua kiinnosta.
Näkyi kiinnostaneen 😙
- Anonyymi
Ulkomainen haittatyövoima
Taksiala on oiva esimerkki siitä, mitä ulkomainen työvoima saa pahimmillaan aikaan. Veroja ei makseta, säännöistä ei välitetä, reviireistä tapellaan ja muita yrittäjiä uhkaillaan. En todellakaan halua tällaista Suomea. Ja vielä pahempaa on tarjolla, jos katsotaan vaikka Ruotsin kaoottista tilannetta.
Tilaan Suomalaisen taksin,en afrikkalaista !(turvallisuus-syistä)! - Anonyymi
Mites se olikaan se kustannusarvio ratikasta, 219 miljoonaa. Nyt ollaan menossa jo 270 miljoonassa että onkohan valtuustolle valehdeltu.
- Anonyymi
Taisi olla viime viikolla, kun ainakin Aamulehti ja IS uutisoi aiheesta. Työt etenee budjetin mukaan ja edellä aikataulusta.
- Anonyymi
"""Rahaa tarvitaan kanteen aseman päälle, tekosaareen, ratikkaan, puolikuolleen Hämeenkadun elvyttämiseen, ja niin moneen muuhun "ökyhankkeeseen",""""
Täällä sitä on niin että älä sinä turvenuija sitä nillitä kun kohta taas tulee sullekin sossurahaa Lasolipurkin ostoon.- Anonyymi
Niin onhan sitä rahaa kun veroja nostetaan kuten aloittaja sanoi.
- Anonyymi
Tuopi enemmän kuin vie, kuten ratikkakin.
- Anonyymi
Tuo kuten Tampere'talo. Selittämällä
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665974Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533001- 312183
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181740
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453