..Ranska ottaa käyttöön lentoveron, joka maksaa 18% lippuun lisää hintaa kaukolennoilla.
Suomessa on juuri menossa kansalaisaloite veron saamiseksi.
Pitäisi mietttiä tätkin asiaa tarkemmin.
Lentovero pitäisi asettaa nimenomaan lähilennoille. Kaukolennot ovat tarpeellisia tai enemmän tarpeellisia kuin lähilennot.
Lentomatkustaminen pitäisi tehdä portaaliseksi, alle 500km lento 100% vero 1000km vähemmän jne.
Olisiko jonkinlaiset perusmaksut lipuille asiaa. Olisi pakko maksaa määrätty summalipusta, mutta rahat menisivät lentoyhtiölle, ei verottajalle. Näin myös nostettaisiin lentokoneiden huoltojen tasoa. Nyt kilpailun vuoksi koneiden huoltoa laiminlyödään.
Lento Brysseliin maksaisi 5000e, Helsinki Tampere, Oulu, Tukholma llento 4000e jne.
Pari vuotta sitten hehkutettiin , että eurooppaan on luotu uusi tutkajärjestelmä, joka mahdollistaa 200% lentoliikenteen kasvun. Kukaan ei ollut asiasta kiinnostunut.
Samalla luodaan junaliikenne vaihtoehtoja, tai laiva liikennettä. Joissa vasta nyt tulossa saasteettomampia vaihtoehtoja.
Lentoliikenne on saatava määrällisesti alas...
Tarvitaanko lentoveroa?
145
917
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsissakin on jo lentovero.
- Anonyymi
Niin, miksi SUURIN SAASTUTTAJA eli lentäminen on ylipäätään TÄYSIN VEROTONTA ?
Kysyy Haans.seA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, miksi SUURIN SAASTUTTAJA eli lentäminen on ylipäätään TÄYSIN VEROTONTA ?
Kysyy Haans.seAMiksi valehtelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, miksi SUURIN SAASTUTTAJA eli lentäminen on ylipäätään TÄYSIN VEROTONTA ?
Kysyy Haans.seAOlet oikeassa,niiden ketkä käyttävät paljon lentoliikennettä on varaa maksaa siitä myös kovempi hinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa,niiden ketkä käyttävät paljon lentoliikennettä on varaa maksaa siitä myös kovempi hinta.
Ei se silti oikeuta valheiden levittämiseen.
- Anonyymi
Yllättäen ruotsalaisella lentoyhtiöllä löytyy halvemmat lentoliput 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Ei tässä valehdella, kerosiinin litrahinta 30 snt litra, sillä lailla !
PS, taisi hallitus juuri KIRISTÄÄ sopulin polttoaineverotusta, siis autopuolella, sielähän sitä veroa on ennestään jo aikalailla, vai mitä sanot 1,7 euron litrahinnasta, bensalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa,niiden ketkä käyttävät paljon lentoliikennettä on varaa maksaa siitä myös kovempi hinta.
Jaa, silleen, että sulla ei o vara lentää kun kerran vuodessa Espanjaan lomalle ja jollakin on tarves lentää sinne töiden puolesta vaikka kerran kuussa, niin sun lentämisesi olisi jotenkin vähemmän saastuttavaa ja siksi oltava edullisempaa.
Mistä näitä viherkommareita oikeen sikiää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä valehdella, kerosiinin litrahinta 30 snt litra, sillä lailla !
PS, taisi hallitus juuri KIRISTÄÄ sopulin polttoaineverotusta, siis autopuolella, sielähän sitä veroa on ennestään jo aikalailla, vai mitä sanot 1,7 euron litrahinnasta, bensalla.Hyvä, kun kerroit kerosiinin hinnan, alankin käyttään sitä autossa. Mutta, nyt vaan koko EU:n alueelle ajettava vero kerosiinille, hinta dieselin kanssa samalle viivalle eli 1,40e litra, niin saadaan verotuloja suomeenkin ja ne maksaa, joilla on varaa matkustaa. Uusille autoille kunnon vero ja yli 10v vanhoilta autoilta verot poistaa. Uuden auton tekeminen saastuttaa saman verran, kuin vanhalla autolla ajaa 180 000km, siis on ekoteko ajaa vanhalla ja valtion pitäisi tukea, niin nämä valtion viisaat tekee juuri väärinpäin. Lentoliikenne saastuttaa hyötyyn nähden eniten, sitten tulee öljyn poraus ja jalostus, teollisuus ym. Jari
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa,niiden ketkä käyttävät paljon lentoliikennettä on varaa maksaa siitä myös kovempi hinta.
Tämä vihervasemmistolainen ideologia ajaa tavalliset suomalaiset ahdinkoon jossa on luovuttava niistä kovin pienistä iloista, kuten vaikkapa siitä vuosittaisesta Kanarianmatkasta, Syynä lentovero yms. aloitteille on "jos mulla ei ole, niin sullakaan ei kuulu olla" tai sitten ideologinen syyllistämien ilmastomuutokseen. Heh, aikoinaan monet uskoivat totuutena auringon kiertävän maata tai kommunismin pelastavan maailman.
- Anonyymi
Kyllä ja pakollinen koko maapallolla, paitsi viallisissa boeing 737:ssa....
- Anonyymi
Ei tarvitakoska kyse on mitättömän pienstä summasta 8 eurosta muutamaan kymppiin, ei tule vähentämään lentoliikenteen päästöjä.
En hyväksy sitä että osalle kansasta annetaan oikeus saastuttaa Aneen ostettuaan hyvällä omatunnolla.- Anonyymi
Kadehdit muiden tuloja ja varallisuutta.
- Anonyymi
Ei sillä olekaan tarkoitus vähentää päästöjä, vaan saada lisää rahaa valtion kassaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadehdit muiden tuloja ja varallisuutta.
Minä ainakin kadehdin parempiosaisten tuloja ja varallisuutta, koska tuloerot ovat keinotekoisesti ylläpidetty eriarvoisuuden lähde, missä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Yhden korkeat tulot ovat aina joltain toiselta pois.
Kovat verot vaan lentämiselle ja ainakin yksityiselle lentosaastutukselle. Yritystoimintaan tai työhön liittyvä lentäminen ovat vähemmän tuomittavia. - Anonyymi
Ei ne päästöt vähene siitä palaakaan vaikka se ane maksaisi maltaita. Ne joiden pitää esim työn vuoksi lentää lentävät. Maailma ei pelastu silläkään, että suomalaiset luulevat itseään vapahtajiksi ja lopettavat liikennöinnin. Lentoliikenteemme aiheuttama hiilijälki on 0,2% koko jäljestämme, eli ratkaisu lienee muualla kuin suomalaisten maksamissa lentoveroissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin kadehdin parempiosaisten tuloja ja varallisuutta, koska tuloerot ovat keinotekoisesti ylläpidetty eriarvoisuuden lähde, missä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Yhden korkeat tulot ovat aina joltain toiselta pois.
Kovat verot vaan lentämiselle ja ainakin yksityiselle lentosaastutukselle. Yritystoimintaan tai työhön liittyvä lentäminen ovat vähemmän tuomittavia.Ei nyt ihan noinkaan, että tuloerot olisi keinotekoisesti ylläpidetty eriarvoisuuden lähde. Kaikista töistä ei vaan olla valmiita maksamaan samalla tavoin. Olettaisin ettet ole valmis maksamaan piha-alueen haravoinnista tonnia tunnilta, mutta jos joku puoskari leikkelee sinut onnettomuuden jäljiltä tunnissa elävien kirjoihin niin saattaa se tonni lipsahtaa.
- Anonyymi
Maksaakos sittten kansanedustajat ja eu komissaarit sen veron itse omasta palkastaan .
Vaihtoehto on olla matkustamasta tai mennä junalla.
Tietenkin köyhää kansaa varten tarvitaan t älläinen vero k otta ei käydä k oka vuosi kreikassa saastuttamassa .- Anonyymi
Ne lennot pannaan, maailmassa on skype keksitty.
- Anonyymi
..valtava määrä saastettä porisee lentoliikenneteen kasvun myötä euroopan taivaalla. Liikenteen saasteiden päästöt olisi helppoa saada alas. Ilman muuta lentoliikenteen määrää saatava alas.
Suomesta me voimme vain todeta, että lentoverosta tulee vain yhteiskunnan rahoitusmenetelmä, kuten ; veikkaus, alko, autoliikenne. Alkuperäinen tarkoitus hämärtyy. Siksi kannattaisi pohtia perushintojen määräämistä EU:ssa. Tulot menisivät lentoyhtiöille. Valmistajat alkaisivat myös tutkia saasteettomia moottoreita, joiden käyttöön otto alentaisi lippujen hintoja. Lopulta sähkökoneilla saisi lennellä niin paljon kuin mahdollista. Vero on huono kontrolli järjestelmä, se on vain valtion rahastus menetelmä..- Anonyymi
Verolla rajoittaminen on yksinkertaista, mutta oikeudenmukaisempaa olisi se, että matkojen määrää rajoitettaisiin, ne olisivat "kortilla".
Ainakin alemman hinnan eli ilman lisäveroja olevien matkaa voitaisiin rajoittaa. Köyhemmät saisivat näin vuotuisen matkansa.
Eikö lentoveron kiertäminen onnistu kuitenkin lähtemällä lennolle jostain lähimaasta jossa veroa ei ole? Tämä on tietysti hiukan työlästä. Saisiko paluumatkan kuitenkin ilman uutta veroa, vaikka paluu olisi Suomeen? Voisiko vero vähentää Suomeen tulevaa turismia?
- Anonyymi
Tuon veron välttä jos ei lennä.
- Anonyymi
Ei tässä ole veron välttämisestä kysymys, vaan siitä, että lentokone tuottaa suhteessa kuljetuskykyynsä järjettömän määrän saastekaasuja, jotka taas lisäävät maapallon lämpenemistä. Niitä lentokoneen päästöjähän tuolla verolla halutaan vähentää.
Toisaalta onhan se äärimmäisen eriarvoistavaa, että jotkut lentelee lomakohteisiin lentokoneella ja kotia jäävät maksavat heidänkin saasteensa autojen polttoaineiden hinnankorotusten muodossa.
- Anonyymi
Lillukanvarsia. Pitäisi puuttua oikeisiin saastuttajiin, eli polttomoottoriautoihin. Verotuksen avulla olisi houkuteltava ihmiset sähköautojen käyttäjiksi.
- Anonyymi
Täys kielto lentämiselle. Sattuu aattelliseen viherhönöön täysillä. Jää latte Pariisissa juomatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täys kielto lentämiselle. Sattuu aattelliseen viherhönöön täysillä. Jää latte Pariisissa juomatta.
Yksityisautoilulle täyskielto. Vain sähkökäyttöiset taksit sallitaan. Loppuu se ihmisten myrkyttäminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisautoilulle täyskielto. Vain sähkökäyttöiset taksit sallitaan. Loppuu se ihmisten myrkyttäminen.
Suomalaisten autoilulla ei ole mitään vaikutusta ilmastoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisten autoilulla ei ole mitään vaikutusta ilmastoon.
Kyllä on. Ja huomattavasti enemmän kuin lentoliikenteellä, jota käytetään vain satunnaisesti silloin tällöin. Suomalainen jurraa tupruttavalla autollaan käytännössä päivittäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on. Ja huomattavasti enemmän kuin lentoliikenteellä, jota käytetään vain satunnaisesti silloin tällöin. Suomalainen jurraa tupruttavalla autollaan käytännössä päivittäin.
Suomalaisten lentämisen päästöistä näkyy vain murto-osa – lentokoneet saastuttavat jo saman verran kuin autot
https://yle.fi/uutiset/3-10595412 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on. Ja huomattavasti enemmän kuin lentoliikenteellä, jota käytetään vain satunnaisesti silloin tällöin. Suomalainen jurraa tupruttavalla autollaan käytännössä päivittäin.
Satunnaisesti silloin tällöin?
Viime vuonna maailmassa tehtiin neljä (4) MILJARDIA lentomatkaa. Maailman väkiluku on tällä hetkellä muistaakseni 7,6 miljardia.
Suomalainen ehkä lentääkin satunnaisesti, mutta esimerkiksi mepit reissaavat jatkuvasti ja ihan turhan takia, kun kaikki vermeet sähköisen yhteydenpidon mahdollistamiseksi on jo keksitty.
Mutta eihän silloin pääse Brysseliin shoppailemaan ja nauttimaan sitä lattea hohdokkaammassa ympäristössä.
Sitten vielä se Brysselin ja Strasbourgin välin reissaaminen ja koko arsenaalin edestakaisin kuskaaminen parin viikon välein.
Ja täällä ihmiset iukuu ja vinkuu jostain polttomoottoriautosta. Itse vaihdan autoni sinä päivänä, kun vanhasta autostani maksetaan se sähköauton hinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisten lentämisen päästöistä näkyy vain murto-osa – lentokoneet saastuttavat jo saman verran kuin autot
https://yle.fi/uutiset/3-10595412Tieliikenteen osuus on 93 prosenttia Suomen liikenteen hiilidioksipäästöistä. Lentoliikenteen vain 1,7 prosenttia. On sanomattakin selvää mitä liikennemuotoa on pestävä puhtaammaksi.
https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/perustietoa_liikenteesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisesti silloin tällöin?
Viime vuonna maailmassa tehtiin neljä (4) MILJARDIA lentomatkaa. Maailman väkiluku on tällä hetkellä muistaakseni 7,6 miljardia.
Suomalainen ehkä lentääkin satunnaisesti, mutta esimerkiksi mepit reissaavat jatkuvasti ja ihan turhan takia, kun kaikki vermeet sähköisen yhteydenpidon mahdollistamiseksi on jo keksitty.
Mutta eihän silloin pääse Brysseliin shoppailemaan ja nauttimaan sitä lattea hohdokkaammassa ympäristössä.
Sitten vielä se Brysselin ja Strasbourgin välin reissaaminen ja koko arsenaalin edestakaisin kuskaaminen parin viikon välein.
Ja täällä ihmiset iukuu ja vinkuu jostain polttomoottoriautosta. Itse vaihdan autoni sinä päivänä, kun vanhasta autostani maksetaan se sähköauton hinta.Kuinka monta automatkaa tehtiin maailman yli miljardilla autolla? Kuinka paljon ne tuottivat päästöjä?
Lentokoneen kulutus matkustajakilometriä kohden on vain noin puolet mitä dieselauton.
Joukkoliikenne on tehokasta.
Polttomoottoriautoilua on rajoitettava ja ihmiset saatava siirtymään joko puhtaampiin autoihin tai joukkoliikenteen käyttäjiksi. Lähiliikkumisessa voidaan suosia myös sähköavusteisia polkupyöriä. - Anonyymi
Ei tuossa ole totuus. Muutama harva suomalainen teollisuuslaitos aiheuttaa kuulemma päästöjä enemmän kuin koko autoliikenteemme. Sitä ei sanottu, laskettiinko noiden tehtaiden päästöt yhteen ja sitten vertailtiin lukua autoilun aiheuttamiin päästöihin.
Näin kylmässä maassa ei kannata hyväksyä kaikkea ilmastoidioottien ideoita. Ensimmäisenä voitaisiin heidät karkottaa jonnekin kylmään paikkaan ja estää heitä lämmittämästä tupaansa yli 14 asteen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on. Ja huomattavasti enemmän kuin lentoliikenteellä, jota käytetään vain satunnaisesti silloin tällöin. Suomalainen jurraa tupruttavalla autollaan käytännössä päivittäin.
Itse en ole ainakaan 5 päivään ajanut autolla, vaikka olen kesämökillä vielä. Pääsin 1 kk sitten eläkkeelle, lopussa oli työttömyyttä melkein 4 vuotta putkeen, mutta ei koskaan sitä ennen. Koittakaa idealistit kieltää pörssiyhtiöt ja varsinkin globalismin haita.
Muita ongelmia: Maahanmuutto kehitysmaista, ai-ai, kuinka se lisää päästöjä Suomessa! Pikavippiyhtiöt haitallisia ja rikollisia, samoin työvoimanvuokrausfirmat. Siinähän sitä oli Suomen syöpää, vihervassareiden lisäksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monta automatkaa tehtiin maailman yli miljardilla autolla? Kuinka paljon ne tuottivat päästöjä?
Lentokoneen kulutus matkustajakilometriä kohden on vain noin puolet mitä dieselauton.
Joukkoliikenne on tehokasta.
Polttomoottoriautoilua on rajoitettava ja ihmiset saatava siirtymään joko puhtaampiin autoihin tai joukkoliikenteen käyttäjiksi. Lähiliikkumisessa voidaan suosia myös sähköavusteisia polkupyöriä."Joukkoliikenne on tehokasta".
Niin on, MUTTA vain silloin, kun sattuu asumaan paikoissa, joissa joukkoliikenne toimii.
Omalta paikkakunnaltani pääsi vielä joitakin vuosia sitten junan kyytiin, vaan ei enää, sillä liikenneministeri Berner porukoineen sai aikaan sen, että juna ei enää tällä asemalla pysähdy.
Yhdysliikenne seuraavalle asemalle hoidetaan osittain VRn busseilla, mutta sitäkään ei kaikkien junien osalta toteuteta. Elikkä ajat ensin omalla autollasi tai taksilla päästäksesi junaan, ja samat kommervenkit kotiin tullessa. Maksaa paljon ja vie paljon aikaa.
Busseilla sama juttu: jos haluat kyytiin, kävelet ensin valtatielle pakaasiesi kanssa (meiltä esim kolmisen kilometriä) tai ajat sen taas taksilla, sillä omalle autolle ei löydy valtatien varrelta parkkipaikkaa eikä sitä sinne edes uskaltaisi jättää ilkivallan pelossa.
Että se siitä joukkoliikenteestä. Pk-seutulaisten on niin helppo suuressa idealismissaan huudella mitä sattuu, kun eivät ole maaseutua ikinä nähneetkään. Tai ovat juurikin maaseudulta muuttaneita, jotka haluavat niin samaistua siihen porukkaan, johon nyt kuuluvat.
On outoa, että asioista päättävät tahot, joilla ei ole minkäänlaista kosketusta maaseudun elämään. Sanotaan nyt vielä kerran: koko Uusimaa ja pk-seutu pitäisi erottaa muusta Suomesta. Muu Suomi ja pk-seutu ovat kaukana toisistaan kuin itä ja länsi - eivät koskaan kohtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieliikenteen osuus on 93 prosenttia Suomen liikenteen hiilidioksipäästöistä. Lentoliikenteen vain 1,7 prosenttia. On sanomattakin selvää mitä liikennemuotoa on pestävä puhtaammaksi.
https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/perustietoa_liikenteestaKun Bankokin kone on lentänyt 5min. ei sen päästöt sen jälkeen enää mene suomalaisten piikkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole ainakaan 5 päivään ajanut autolla, vaikka olen kesämökillä vielä. Pääsin 1 kk sitten eläkkeelle, lopussa oli työttömyyttä melkein 4 vuotta putkeen, mutta ei koskaan sitä ennen. Koittakaa idealistit kieltää pörssiyhtiöt ja varsinkin globalismin haita.
Muita ongelmia: Maahanmuutto kehitysmaista, ai-ai, kuinka se lisää päästöjä Suomessa! Pikavippiyhtiöt haitallisia ja rikollisia, samoin työvoimanvuokrausfirmat. Siinähän sitä oli Suomen syöpää, vihervassareiden lisäksi!Ongelma on juuri tuo "minä itse"-ajattelu. Ihminen menee usein siitä mistä aita on matalin. Polttomoottoriautoilun aitaa on korotettava, se on ainakin selvää.
Vain sääntely auttaa tässä tapauksessa. Lillukanvarsia, kerros mistä saadaan rahaa niin paljon, että vähävaraisetkin pääsee sähköautoihin kiinni . Pistätkös ne potkulaudalle ? Tai onko niin ettei niiden tarvitse liikkua ?
Maassa missä joukkoliikenne on suuri pila.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on juuri tuo "minä itse"-ajattelu. Ihminen menee usein siitä mistä aita on matalin. Polttomoottoriautoilun aitaa on korotettava, se on ainakin selvää.
Vain sääntely auttaa tässä tapauksessa.Mitenkä muuten voi ajatella kuin "minä itse" jos on pakko päästä töihin sadan kilometrin päässä sijaitsevalle työpaikalleen.
Kävellen? Polkupyörällä? Miten, kun ei sitä julkista liikennettä kerta kaikkiaan ole? Kuvitteletko ehkä, että työnantaja järjestää kuljetuksen?
On harhaista ajatella, että kaikki voisivat asua jossain pk-seudulla, tai edes haluaisivat.
Pk-seudulla on kylläkin yksi tarpeellinen hyödyke kortilla: järki. - Anonyymi
busse.partout kirjoitti:
Lillukanvarsia, kerros mistä saadaan rahaa niin paljon, että vähävaraisetkin pääsee sähköautoihin kiinni . Pistätkös ne potkulaudalle ? Tai onko niin ettei niiden tarvitse liikkua ?
Maassa missä joukkoliikenne on suuri pila.Vähävaraisilla ei ole autoa tälläkään hetkellä. Mikään ei muutu sen suhteen.
Ja auto ei ole mikään ihmisoikeus muutenkaan. Laiskaksi oppineen on toki ikävä muuttaa elämäntapaansa. Eikö kukaan pidä edes ihmisten lisääntyvää ylipainoa ongelmana? - Anonyymi
"polttomoottoriautoihin"
Yksi lentokone tuottaa saastekaasuja sunnilleen saman verran kuin tuhat polttomoottorikäyttöistä henkilöautoa, mutta kuljettaa vain n. viisikymmentä kertaa henkilöauton matkustajamäärän. Onko se silloin auto, joka saastuttaa?
Kommentin kirjoittaja taitaakin olla noita lentolomailevia parempia ihmisiä ja kuvitella, että kaikki lukijat ovat yhtä tietämattömän ymmärtämättömiä kuin hän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"polttomoottoriautoihin"
Yksi lentokone tuottaa saastekaasuja sunnilleen saman verran kuin tuhat polttomoottorikäyttöistä henkilöautoa, mutta kuljettaa vain n. viisikymmentä kertaa henkilöauton matkustajamäärän. Onko se silloin auto, joka saastuttaa?
Kommentin kirjoittaja taitaakin olla noita lentolomailevia parempia ihmisiä ja kuvitella, että kaikki lukijat ovat yhtä tietämattömän ymmärtämättömiä kuin hän.Kyseessä ei ole mikään tunneasia, johon vedellään lukemia stetsonista. Autot ovat niiden älyttömästä määrästä johtuen ylivoimaisesti suurin saastuttaja liikenteessä.
Tieliikenteen osuus on 93 prosenttia Suomen liikenteen hiilidioksipäästöistä. Lentoliikenteen vain 1,7 prosenttia.
https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/perustietoa_liikenteesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"polttomoottoriautoihin"
Yksi lentokone tuottaa saastekaasuja sunnilleen saman verran kuin tuhat polttomoottorikäyttöistä henkilöautoa, mutta kuljettaa vain n. viisikymmentä kertaa henkilöauton matkustajamäärän. Onko se silloin auto, joka saastuttaa?
Kommentin kirjoittaja taitaakin olla noita lentolomailevia parempia ihmisiä ja kuvitella, että kaikki lukijat ovat yhtä tietämattömän ymmärtämättömiä kuin hän.Lentovero voisi olla jotain 400-700E/lomalentomatka.Olisi aivan sopiva summa. Työmatkalenoista jos on välttämätöntä lentää olis sopiva vero 200e/matka.
Jos sen sijaan käyttäisi Junaa mahdollisuuksien mukaan tai muita julkisia kulkuvälineitä saisi verotuksessa vähentää 80%käytettyjen matkalippujen arvosta. - Anonyymi
Sä vissiin kuvittelet, että se energia sinne sähköpelin akkuun ilmestyy itsestään? Sähköautojen akkujen tarvitseman energian tekeminen saastuttaa enemmän kuin saavutettava hyöty on.
Jos jotain konkreettista pitää ilmaston hyväksi tehdä niin ihmisten väkimäärän vähentäminen on ainoa pitkällä aikajanalla tehoava lääke.
- Anonyymi
Kyllä on joillakin suomalaisilla varsin harhaiset ja samalla suurelliset kuvitelmat pienen suomen mahdollisuuksista pelastaa maailmaa ilmansaasteilta. Nyt viimeisimpänä kansalaisaloite lentoverosta. Ennen kuin lentoverotuspäätöksiä tehdään, tulisi jokaisen tutustua huolellisesti globaaliin lentoliikenteeseen ja ennen kaikkea sen kasvuun joissakin maailmanosissa, kuten esim aasiassa. On aivan se ja sama, mitä me täällä suomessa tai edes koko euroopassa päätämme lentämisestä ja sen verotuksesta, lentoliikenne jatkaa silti huimaa kasvuaan maailmantasolla. Verottamalla ja maksujenkorotuksilla ei maailmaa pelasteta.
https://yle.fi/uutiset/3-11045877- Anonyymi
Ehkä kyse ei ole siitä. He vain haluavat kostaa persaukisuutensa paremmin toimeentuleville, eli panna kaikki kärsimään "ilmastomuutoksen" hillintään suunnatuilla toimenpiteillä. Siis ollaan katkeria luusereita.
- Anonyymi
Muutama typerä trolli. Liekkö vielä keppihevos iässä olevia ilmasto ahdistujia? Naiveja ihmisiä joiden maailman katsomus on viherpiiperö perheen aikaansaanosta. Ei noiden möykkäjien takia kannata yö uniaan menettää.
- Anonyymi
Lähialueen lentoihin se vero pitää saada. Silloin ihmiset siirtyisivät käyttämään junia.
Ja Tallinnan tunneli tarvitaan myös pikavauhtia, koska silloin päästään junalla nopeasti myös etelämmäksi Eurooppaa. Europpan sisäiset lennot ovat sen jälkeen lähes tarpeettomia. - Anonyymi
Suomessa on jo lentovero ja se on yli 50%
Viimeksi kun lensin Bangkokkiin lippu maksoi 660€ ja Finnairin hintaerittelyn mukaan 350€ siitä oli veroja.- Anonyymi
Taisi olla jotain lentokenttämaksuja kallistuneen lentopolttoaineen lisämaksuja. Oliko mukana maksut matkatavaran viennistä ruumassa? Jotkut lentoyhtiöt ottavat kaikesta ruumaan menevästä tavarasta maksun.
- Anonyymi
Tälle jeesustelulle ja kaksinaismoralismille ei näemmä suomessa löydy mitään rajaa. Suomalainen satunnainen lentomatkustaja yritetään nyt syyllistää maailmantuhon aiheuttajaksi, ja samalla hehkutetaan mm kiinalaisturitien ja muiden ulkomaisten lentomatkustajien määrän kasvua lapinmatkailussa. Missä oikeasti mennään???
- Anonyymi
..saasteiden tupruttelu 12 kilometrin korjeudella on huono asia. Jotakin pitää tehdä ja heti. Mutta miksi aina puhuaan veroista? jonkinlainen Brysselin lautakunta määräisi euroopassa hinnat. Lentoliikenteen kilpailu on yksi tie onnettomuuksiin ilmailussa. Määrätyillä lippun korkeilla hinnoilla estettäsiin sekin asia...
- Anonyymi
Dieselin hintakin olisi nostettavaa viiteen euroon litralta koko Euroopassa. Näin kaikki olisivat samalla viivalla. Tällä hetkellä esimerkiksi kosovolaiset saavat alihintaista euron litralta maksavaa dieseliä ja saastuttavat sen mukaisesti.
En tiedä kuka tuota sivustoa ylläpitää, mutta joku voisi duunata tuosta version, joka muuttaisi paikallisen valuutan euroiksi vertailun helpottamiseksi.
http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselin hintakin olisi nostettavaa viiteen euroon litralta koko Euroopassa. Näin kaikki olisivat samalla viivalla. Tällä hetkellä esimerkiksi kosovolaiset saavat alihintaista euron litralta maksavaa dieseliä ja saastuttavat sen mukaisesti.
En tiedä kuka tuota sivustoa ylläpitää, mutta joku voisi duunata tuosta version, joka muuttaisi paikallisen valuutan euroiksi vertailun helpottamiseksi.
http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=5> Dieselin hintakin olisi nostettavaa viiteen euroon litralta
Lakkorettelöivät Postin suojatyöläiset saanevat kirjeen ja postikortin alimman kuljetusmaksunkin viiteen euroon.
Kyllä alkaa vähetä postilähetysten määrä...
- Anonyymi
Ei sitä lentoveroa tarvita mutta valtiot tarvitsevat jollakin verukkeella lisää rahaa kun eräs nimeltä mainitsematon asia vie sitä järkky määriä.
- Anonyymi
Mainitsen nimeltä: Hottentottien ja aaaaahhllämien Suomen valloitus. Lupaa kysymällä tänne ei sitä lupaa saa, kun tulee tottien maanosasta, eli ei saa viisumia kuulemma edes lyhyelle reissulle. Tässä on esimerkki, ei viisumia Suomeen.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005709925.html
Toinen esimerkki oli erään harrastuksen konferenssi Suomessa. Sinnekin ei viisumia myönnetty afrikkalaiselle. Hakijaa avusti kantasuomalainen nainen, joka oli jo etukäteen maksanut tulijan lentoliput. Hyvin viime tingassa selvisi, että tälle matkalle ei saa Suomeen viisumia. Kyseessä oli joku muu maa kuin linkin Benin.
Mitä voinenkaan sanoa kantasuomalaisista naisista? Musta nokiparru on erittäin kiihottavaa, vanha akka kustantaa omista rahoistaan tulijan matkakulut ym.
- Anonyymi
Kerokaapa joku lentoveroa puoltava haihattelija, miten korvata lentomatka suomesta USA:n, tai suomesta - aasiaan? Toimivia korvaavia matkustusmuotoja ei ole olemassa ja niiden luominen tulevaisuudessa maksaa stratosfäärisiä summia euroja/dollareita/yuaneja/jne..
- Anonyymi
Miksi pitäisi ylipäätään mennä USA:aan, joka on roistovaltio vailla vertaa? No itse matkustaisin ensin Belgiaan, josta laivalla Englantiin. Englannista pääsee linjalaiva RMS Queen Mary 2:lla USA:aan.
Aasiaan pääsee hyppäämällä junaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi ylipäätään mennä USA:aan, joka on roistovaltio vailla vertaa? No itse matkustaisin ensin Belgiaan, josta laivalla Englantiin. Englannista pääsee linjalaiva RMS Queen Mary 2:lla USA:aan.
Aasiaan pääsee hyppäämällä junaan.Queen Mary 2 on valtaosan vuodesta risteilyliikenteessä, niin kuin Cunardin koko laivasto vaikka niiden nimissä esiintyykin vielä etuliite RMS. Sama koskee kaikkia risteilyvarustamoita. Käytännöllisesti katsoen vain joihinkin aasian maihin pääsee junalla. Jatkoyhteyksiä mm laivoilla ei ole olemassa. USA ja etenkin Florida on upea paikka. Suosittelen useiden puolivuosien kokemuksella meksikonlahden rantakaupunkeja: Sarasota, Venice, Bradenton, St.Petersburg. Ilmasto kohdillaan, elämäntyyli leppoisan tasokasta, - eikä edes kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi ylipäätään mennä USA:aan, joka on roistovaltio vailla vertaa? No itse matkustaisin ensin Belgiaan, josta laivalla Englantiin. Englannista pääsee linjalaiva RMS Queen Mary 2:lla USA:aan.
Aasiaan pääsee hyppäämällä junaan.Huvittaa Tuo Aasian matkan tekotapasi. Se ei ole realistista. Eräs tuttavani matkusti lähes 6-kymppisenä junalla Vietnamiin asti, ensin Kiinaan. Matka kulki mm. läpi Venäjän.
Hän pysähtyi ja kai yöpyikin muutamissa paikoissa.
Moskovassa oikeat poliisit, eivät kuulemma olleet valepoliiseja, veivät hänen käteiskassansa, muutama sata euroa. Tällaista tässä kaupungissa on vielä 2010-luvulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittaa Tuo Aasian matkan tekotapasi. Se ei ole realistista. Eräs tuttavani matkusti lähes 6-kymppisenä junalla Vietnamiin asti, ensin Kiinaan. Matka kulki mm. läpi Venäjän.
Hän pysähtyi ja kai yöpyikin muutamissa paikoissa.
Moskovassa oikeat poliisit, eivät kuulemma olleet valepoliiseja, veivät hänen käteiskassansa, muutama sata euroa. Tällaista tässä kaupungissa on vielä 2010-luvulla.Onhan se kivaa kun on mukavaa. Toki moni suomalainen on kännipäissään tullut ryöstetyksi Venäjällä. Viina kun on siellä "niin halpaa".
- Anonyymi
Katselin tuossa lentolippuni hinnan muodostusta ja siinä oli verot ym. Lisämaksut n.60%, eikö siinä olevan jo kyllin niitä veroja
Ja YLE vielä valehtelee, että lentäminen on verotonta. Nyt olis YLE: aika korjata valheensa- Anonyymi
Aivan liian pienet verot lomamatkoille
- Anonyymi
Toivottavasti Viro ottaa suomen lentoverojeesustelusta kopin ja alkaa kehittää Tallinnan lentokenttää enemmän hub-tyyppiseksi kentäksi, jotta voivat tulevaisuudessa haukata ison siivun suomen veröhypetyshölmöilyn aiheuttamasta lentomatkustajakadosta. Tallinna olisi suomalaisille ihanteellisin vaihtoehto esim kaukolennoille. 2 tunnin lauttamatka Helsingistä ja puolituntia satamasta kentälle. Viro saisi näin menetellen mielettömät tulot matkustajavirtojen lisäyksestä samalla kun Suomi ampuu itseään jalkaan.
- Anonyymi
Lauttamatka siirymineen kestää monta tuntia. Ainoa toimiva konsepti on Tallinnan tunneli, joka kulkee sekä Vantaan että Tallinan lentokenttien ohitse. Junalla tuo väli ei kestäne kuin puolisen tuntia, ja pääsee suoraan kentältä toiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauttamatka siirymineen kestää monta tuntia. Ainoa toimiva konsepti on Tallinnan tunneli, joka kulkee sekä Vantaan että Tallinan lentokenttien ohitse. Junalla tuo väli ei kestäne kuin puolisen tuntia, ja pääsee suoraan kentältä toiselle.
Auto laivaan ja ajo Tallinnassa suoraan lentoparkkiin. Lisänä ylitäydet tuliaiset paluussa virosta ostettuna. Todella toimivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto laivaan ja ajo Tallinnassa suoraan lentoparkkiin. Lisänä ylitäydet tuliaiset paluussa virosta ostettuna. Todella toimivaa.
Lennättääkö aasialainen turisti autonsa mukanaan tullessaan Eurooppaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lennättääkö aasialainen turisti autonsa mukanaan tullessaan Eurooppaan?
Ei tietenkään, mutta jos pääsemme eroon aasialaisista lentoturisteista niin silloinhan maailma pelastuu tuplasti...näinhän se menee joidenkin ajatusmaailmassa? Paras vaihtoehto olisi jättää lentohinnat korottamatta ylimääräisillä veroilla. Se ei oikeasti hyödytä ketään eikä mitään. Suomi ja suomalaiset ovat hyvin pienessä osassa lentoliikenteen saastepäästöissä maailmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta jos pääsemme eroon aasialaisista lentoturisteista niin silloinhan maailma pelastuu tuplasti...näinhän se menee joidenkin ajatusmaailmassa? Paras vaihtoehto olisi jättää lentohinnat korottamatta ylimääräisillä veroilla. Se ei oikeasti hyödytä ketään eikä mitään. Suomi ja suomalaiset ovat hyvin pienessä osassa lentoliikenteen saastepäästöissä maailmalla.
Taitaa olla tuollainen ajatusmalli vain sinulla.
Suomalaiset ovat yksi pahimmista saastuttajista. Osa siitä johtuu kerskakuluttamisesta ja autoilusta, osa taas kylmästä ilmastosta.
Saastuttamista pitää vähentää sieltä missä se on helpointa. Tuskin kukaan haluaa kylmässä asunnossakaan viettää aikaansa. Pelkkien polttomoottoriautojen vaihtaminen vähempipäästöisiin hybridi- ja sähköautoihin on tällä hetkellä yksi helpoiten toteutettavista muutoksista, jos joukkoliikenteen ja pyöräilyn lisäämistä autoilun kustannuksella ei huomioida.
Ja sitten se kuluttaminen. Viime viikolla aukesi joku uusi ostoshelvetti, jossa on vaateliike, minkä valikoima vaihtuu parin viikon välein. Että sillä tavalla. - Anonyymi
Pietaristakin pääsee yhtä kätevästi lähteen,Allegro vie muutamassa tunnissa eikä sekään maltaita maksa enää jos kalliit lentoverot tulee tähän maahan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla tuollainen ajatusmalli vain sinulla.
Suomalaiset ovat yksi pahimmista saastuttajista. Osa siitä johtuu kerskakuluttamisesta ja autoilusta, osa taas kylmästä ilmastosta.
Saastuttamista pitää vähentää sieltä missä se on helpointa. Tuskin kukaan haluaa kylmässä asunnossakaan viettää aikaansa. Pelkkien polttomoottoriautojen vaihtaminen vähempipäästöisiin hybridi- ja sähköautoihin on tällä hetkellä yksi helpoiten toteutettavista muutoksista, jos joukkoliikenteen ja pyöräilyn lisäämistä autoilun kustannuksella ei huomioida.
Ja sitten se kuluttaminen. Viime viikolla aukesi joku uusi ostoshelvetti, jossa on vaateliike, minkä valikoima vaihtuu parin viikon välein. Että sillä tavalla.Muuta telttamajoitukseen Delhiin niin helpottaa. Siellä voit jakaa näkemyksiäsi suomalaisten saastuttamisesta, jos nyt näet edes eteesi.
- Anonyymi
Eihän kai lentovero tule koskemaan kotimaassaan (siellä, mistä on pakoon luikittu!) vierailevia somaleja, afgaaneja, iirakkeja jne? Ylipäätään kai kehitysmaamuslimit ja afrikkalaiset vapautetaan tästä heidän lomailujaan vaikeuttavasta raippamaksusta? Tai ainakin Suomen valtio velvoitetaan maksamaan kustannukset?
- Anonyymi
Kansainvälisten lentojen arvonlisävero on jo tällä hetkellä 0 prosenttia.
- Anonyymi
Lentopetrooli kortille niin kuin on kaavailtu bensiinillekin niin alkaa lennot vähentyä
- Anonyymi
Kortti olisi oikeudenmukainen tapa säännöstellä bensiinin kulutusta.
Valtion ideana on kerätä aina vain lisää kaikilta, myös köyhemmiltä, siksi korttisysteemistä ei olisi verotulojen lisääjäksi. Tästähän seuraa se, että pienituloisemmat joutuvat jalkamiehiksi. Työttömät, opiskelijat, huonopalkkaiset työläiset ja melkein puolet eläkeläisistäkin.
- Anonyymi
Olemalla lentämättä välttää lentoveron.
- Anonyymi
Rikkaat saa näemmä päättää kohta mitä syödään , kuka ajaa autoa , kuka matkustaa eli oikeudet/mahdollisuudet viedään köyhemmiltä , huono-osaiset vanhukset jää vaille palveluja yms. varsinaista demokratiaa , ei hyvältä näytä "kehitys-suunta " !
- Anonyymi
Niinhän se menee kapitalismissa aina lopulta että vain miljonäärit elää ja muut eli suurin osa kansasta katselee sivusta rikkaampien elämää,ei mitään uutta taivaan alla.
- Anonyymi
Niin kauan kun lentoveroa ei peritä on turha poliitikoiden ja ilmastohörhöjen puhua ilmaston parantamisesta. Sama laivoille ja muulle turhalle ilmastoa eniten pilaavalle toiminnalle.
Aivan turhaa syyllistää tavallista pienten tulojen ihmistä ilmastouhilla. Useimmiten he käyttää vähiten lentokoneita ja muita ilmastoa rasittavia palveluja elämänsä aikana. Maksakoon ne jotka saastuttaa!- Anonyymi
Kyse ei ole siitä onko ihminen tuloiltaan pieni vai suuri. Kyse on saastuttamisesta. Pelkällä polttomoottorilla toimivaa yksityisautoa käyttävä ihminen on kaikkein pahin saastuttaja. Ongelma tulee siitä että heitä on niin paljon. Autoja on maailmassa yli miljardi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole siitä onko ihminen tuloiltaan pieni vai suuri. Kyse on saastuttamisesta. Pelkällä polttomoottorilla toimivaa yksityisautoa käyttävä ihminen on kaikkein pahin saastuttaja. Ongelma tulee siitä että heitä on niin paljon. Autoja on maailmassa yli miljardi.
Jepulis! Ja sitten kun ne miljardi autoa saadaan jokainen kulkemaan akkusähköllä, niin asiat tältä osin kunnossa ja hyvin vai?
Kyllä on oikeasti menty niin syvään suohon, ettei hiilijalkaväki voi edes yrittää käsittää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jepulis! Ja sitten kun ne miljardi autoa saadaan jokainen kulkemaan akkusähköllä, niin asiat tältä osin kunnossa ja hyvin vai?
Kyllä on oikeasti menty niin syvään suohon, ettei hiilijalkaväki voi edes yrittää käsittää!Oliko maailmassa 100 vuotta sitten miljardia autoa?
Polttomoottoriautoilua tullaan joka tapauksessa vähentämään. Ei auta persumainen itkeminen lainkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko maailmassa 100 vuotta sitten miljardia autoa?
Polttomoottoriautoilua tullaan joka tapauksessa vähentämään. Ei auta persumainen itkeminen lainkaan.No vastaa nyt hiilijalanjälkihemmo, etkö näe oikeasti mitään ongelmaa polttomoottoriautojen korvaamisesta patteriautoilla? Saat ihan itse miettiä ja ottaa selvää, mitä tuo tarkoittaisi, jos miljardi autoa kulkisi akuilla!
Äläkä kuuntele tässä ketään viherpiipertäjä"asiantuntijaa" vaan mieti vaikka ihan itse mieluummin.
Niin ja näitä patteriautoja kokeiltiin jo 1900-luvun alussa huonolla menestyksellä esim. New Yorkissa. Polttomoottori tuli ja vei voiton. Vaikka olivat silloiset koneet oikein todellisia ilmanpilaajia vrt nykyisiin pienipäästöisiin. - Anonyymi
Kanootillako aiot tuoda rahtitavarat Suomeen? Laivatko turhia? Jos ei, niin sinut palkatetaan sinne soutajaksi joukon jatkoksi. Kyytiin mahtuu vielä rahtiakin, mutta hidasta ja kallista se tavara tulee olemaan. Purjelaivat tulisivat takaisin, mutta löytyykö niiden rakentamiseksi puita tarpeeksi Suomesta? Sinne vielä varavoimaksi kymmeniä soutajia, niin jopa tästä hyvää tulee.
- Anonyymi
Niin koko nykyisen mallinen yhteiskunta pitäisi tuhota ja siirtyä keräily talouteen ja väkivaltaisiin heimorymittymiin, siinä vihervassareiden touhut on jo hyvällä alulla. Muistaakseni tämänkaltaista insinööröintiä on kokeiltu ihan lähimenneisyydessä ja monessa maailma kolkassa menossakin parhaillaan. Pitäisikö Suomen siirtyä itsensä ruoskimisesta itsetuhoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vastaa nyt hiilijalanjälkihemmo, etkö näe oikeasti mitään ongelmaa polttomoottoriautojen korvaamisesta patteriautoilla? Saat ihan itse miettiä ja ottaa selvää, mitä tuo tarkoittaisi, jos miljardi autoa kulkisi akuilla!
Äläkä kuuntele tässä ketään viherpiipertäjä"asiantuntijaa" vaan mieti vaikka ihan itse mieluummin.
Niin ja näitä patteriautoja kokeiltiin jo 1900-luvun alussa huonolla menestyksellä esim. New Yorkissa. Polttomoottori tuli ja vei voiton. Vaikka olivat silloiset koneet oikein todellisia ilmanpilaajia vrt nykyisiin pienipäästöisiin.En minä ole korvaamassa "kaikkea" millään. Ei autojen kokonaismäärä ole mikään kiveen hakattu pysyvä luku.
Ihminen tarvitsee autoa vain laiskuuttaan. Kun kerran sata vuotta sittenkin pärjättiin ilman nykyistä automäärää, niin pärjätään kyllä edelleenkin. Tarvittaessa yhteiskuntaa on rukattava uuteen malliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole korvaamassa "kaikkea" millään. Ei autojen kokonaismäärä ole mikään kiveen hakattu pysyvä luku.
Ihminen tarvitsee autoa vain laiskuuttaan. Kun kerran sata vuotta sittenkin pärjättiin ilman nykyistä automäärää, niin pärjätään kyllä edelleenkin. Tarvittaessa yhteiskuntaa on rukattava uuteen malliin.Siellä varsinainen eräjorma. Oli niin hullua tekstiä että kehottaisin menemään lääkekaapin kautta päikkäreille jos en olisi varma oliko sarkasmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä varsinainen eräjorma. Oli niin hullua tekstiä että kehottaisin menemään lääkekaapin kautta päikkäreille jos en olisi varma oliko sarkasmia.
Sun mielestä siis kaikilla suomalaisilla on auto. No miksi autoja on Suomessa vain puolet siitä mitä asukkaita?
KUKA PERKELE TULEE TOIMEEN AUTOTTA ILMAN PERSUN LUPAA!
Lääkekortin käyttö kertoo teikäläisestä paljon. Et tiedä mistään mitää ja sen vuoksi öliset kuin kapinen persu kuunaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun mielestä siis kaikilla suomalaisilla on auto. No miksi autoja on Suomessa vain puolet siitä mitä asukkaita?
KUKA PERKELE TULEE TOIMEEN AUTOTTA ILMAN PERSUN LUPAA!
Lääkekortin käyttö kertoo teikäläisestä paljon. Et tiedä mistään mitää ja sen vuoksi öliset kuin kapinen persu kuunaan.Rauhoitu eräjorma, hiilikoipi, huutosi isoilla kirjaimilla on jotain täysin käsittämätöntä ilmastoahdistuneen gretalaislahkolaisen how dare you- mökellystä! Eikä jatko "kapisine persuineen" avaa yhtään enempää mökellystäsi.
Olet kaiketi sellainen selkouutisten kuluttaja? Huhhuh!
- Anonyymi
Kun en matkaile kaukomailla enkä toivo ulkomaan elävien invaasiota, niin lentovero vaikuttaa hyvälle ajatukselle ja mitä suurempi sen parempi.
Toisaalta turviksien lomamatkat kotimaihinsa tulevat veromuutoksen jälkeen kalliimmiksi veronmaksajille.- Anonyymi
Somppujen kotimaanmatkailut verovaroilla ovat sitä ns. parempaa saastuttamista.
- Anonyymi
Kaikki lomalennot karanteeniin, kenenkään elämä ei parane jokavuotisilla kreikan lomilla !
siellä ei tehdä muuta kuin juopotellaan ja hankitaan ihosyöpää jota sitten suomessa hoidatetaan yleiseen piikkiin, lue velkapiikkiin. eihän suomella muuta ole kuin velkaa ja tyhmiä päättäjiä.
no onhanmeillä aaro sentään joak ei ole tehnyt mitään vahinkoa.- Anonyymi
Mitä tehdään Thaimaassa? Venyttely- ja nostoharjoituksia, luulisin ....
- Anonyymi
Suomen pitää kieltää maidon juonti suurin päästö lähde,Ja aikuinen ei sitä edes tarvi.
- Anonyymi
Katsoin tässä viime kuun Vaasa-Helsinki lennon lippua.
Fare, eli varsinainen lennon hinta oli 78 Euroa
Sitten veroja, alv 10% yms yhteensä 64,48€
Lipun loppuhinta 142, 48 €
Eli lipun hinnasta veroa oli 45,3%- Anonyymi
Kymmenen prossan alv on 78 eurosta 7,8 euroa.
Mutta halpaahan tuo on. Sähkön hinnassa on veroja 75 prosenttia ja sähköä sentään tarvitsee lähes jokainen. Ei ole halpaa sähköauton tankkaaminen. - Anonyymi
Kunnon vero, vähintään aina 100 euroa lisää lipun hintaan.
- Anonyymi
Katsoit tai ymmärsit väärin, siinä on joitain lentokenttämaksuja lisänä, ei niitä veroiksi lueta. Voi olla polttoainelisäkin, jos on ollut nousupiikki lentobensiinin hinnassa.
- Anonyymi
Onneksi tulossa korotukset ja tiukennukset vain kaupunkeihin ja sinne jossa toimiva joukkoliikenne. Oli eilenkin A-studiossa jotta eri hinnat polttoaineille maaseudulle ja kaupunkihin. Eikä ole mitään ininää yhdenvertaisuus laista sillä ei se toimi nytkään sillä maalaiset eivät ole yhdenvertaisessa asemassa kaupunkilaisen kanssa ollenkaan.
- Anonyymi
Hyvin huomaa missä asuvat parhaat ilmasto jeesustelijat. Pääkaupungissa, joka on täynnä julkista liikennettä, ja sitten voidaan ilolla lenellä maailmalla hurskastelemassa.
- Anonyymi
Entiseen NL: oonkin rakennettiin kommunismi mm. verottamalla keskiluokka
kuoliaaksi . Miten tässä verotuskiimassa käynee Suomessa ?- Anonyymi
Eihän keskiluokan ole mikään pakko mennä lentäen ulkomaille. Jätetään lentomatkustus rikkaille ja ahneille kokoomuslaisille ja vedetään lentoverot tappiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän keskiluokan ole mikään pakko mennä lentäen ulkomaille. Jätetään lentomatkustus rikkaille ja ahneille kokoomuslaisille ja vedetään lentoverot tappiin.
Ei voi muuta kun toivoa että ensi vuosikymmenellä saataisiin apua kaikille jotka kuullessaan muotisanoja menettävät täysin mielenrauhansa ja alkavat tuottamaan sekavaa höpötystä jossa toistellaan kaikenlaisia pelkoja ja mitä tahansa uhkia. Jotenkin epäilen että mihinkään ongelmaan ei saada järkevää ratkaisua niin kauan esim lentoveroa pohdittaessa pitäisi ottaa huomion myös maidon juonti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi muuta kun toivoa että ensi vuosikymmenellä saataisiin apua kaikille jotka kuullessaan muotisanoja menettävät täysin mielenrauhansa ja alkavat tuottamaan sekavaa höpötystä jossa toistellaan kaikenlaisia pelkoja ja mitä tahansa uhkia. Jotenkin epäilen että mihinkään ongelmaan ei saada järkevää ratkaisua niin kauan esim lentoveroa pohdittaessa pitäisi ottaa huomion myös maidon juonti.
Hupsista oli tarkoitus lainata 10:37 kirjoittanutta
- Anonyymi
Kyllä vero menee polttoaineesta, ylläpidosta, työntekijöiden palkoista ym eli eihän se mitään verotonta ole nytkään. Mikään ei ole verotonta Suomessa... Nyt mainittu lentovero on vain yksi lisä. Suurin ongelma maapallon ilmakehän saastumiselle eli n. 2/3 päästöistä tulee Afrikan ja Aasian suunnalta ja osuus on vain kasvussa. Jos ei saada globaalisti päästöjä alas niin eipä pienen Suomen kansan valinnoilla kovin pitkälle päästä ilmastonsuojelussa. Toki pienikin asia on parempi kuin ei mitään...
- Anonyymi
Ei mitään vaikutusta ilmastoon. Pienituloisimpia vain kirpaisee matkustella.
- Anonyymi
Juuri noin, ei vaikuta ilmastoon kun rikkaat kuluttaa ;) Muiden pakollinenkin liikenne sitten tuhoaa maapallon.
- Anonyymi
Vasta sitten kannatan , kun politikot lakkaavat lentelemästä Brysselin ja Helsingin väliä jopa useasti viikossa , myöskin eduskunnan pitää lopettaa turha lentely milloin mitäkin turhaa "tutustumista" varten , ja vielä meidän veronmaksajien rahoilla.
- Anonyymi
No nyt tuli jo toiveunia. Antin 25k palkan korotuksella mällää taas kivasti.
Näitä juttuja lukiessa tulee mieleen yksi ja ainut järkevä tapa selvitä tästä ilmastosopulien sekoittamasta maasta. Myydä kämppä , pakata kamat ja suunnata muille maille asustelemaan. Näin pöhlöä sekopäähomaa ei pitkään viitsi katsella. Saattaa vielä tarttua . Kannattaa varmaan niiden joilla on kielitaitoa ja siihen mahdollisuus paeta tästä hornankattilasta ja antaa oma paikka sitten vaikka muille mamusille.
Tämä homma ei johda mihinkään hyvään tässä maassa.- Anonyymi
Valitettavasti se ei ole edes vaihtoehto vaan PAKKO. Tämä korttipakka ei kauaa kestä kasassa, ulkomaiden omistuksessa jopa sähköverkkoja, ynm, ynm. Ja elätettävää käpykaartia lappaa maailmalta lisää. Tämä on täysin Saksan liittovaltio pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti se ei ole edes vaihtoehto vaan PAKKO. Tämä korttipakka ei kauaa kestä kasassa, ulkomaiden omistuksessa jopa sähköverkkoja, ynm, ynm. Ja elätettävää käpykaartia lappaa maailmalta lisää. Tämä on täysin Saksan liittovaltio pian.
Tervemenoa molemmille! Toivottavasti ei jää pelkän uhoamisen asteelle, kuten persuilla tuntuu aina käyvän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti se ei ole edes vaihtoehto vaan PAKKO. Tämä korttipakka ei kauaa kestä kasassa, ulkomaiden omistuksessa jopa sähköverkkoja, ynm, ynm. Ja elätettävää käpykaartia lappaa maailmalta lisää. Tämä on täysin Saksan liittovaltio pian.
Eikä missään nimessä ilmottaa kellekkään mihin päin lähtee. Muuten siinä ei kauaa menisi kun alkaisi kapsäkki miestä ja naista pyöriä lähistöllä ja kyselemään turvallista asuinpaikkaa. Ja kohta olisi sama mylly käynnissä😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervemenoa molemmille! Toivottavasti ei jää pelkän uhoamisen asteelle, kuten persuilla tuntuu aina käyvän.
Kuule sun ihanne maa taitaa jo olla olemassa, p-korea meinaan. Siellä ei lennellä eikä ajella turhaan jos muutenkaan ja jalan jäljistä tuskin hiiltä jää nimeksikään. Ihan pikku vinkkinä täällä ahdistavalle kulutukselle jos vaikka muuttaisit itsekin kaltaistesi joukkoon.
- Anonyymi
Suomen ilmatila ja rajat suljettava ja Finnair myytävä, hävittäjähankinnat jäihin, Eu:sta erottava Brysselin lentojen vuoksi, soiden ojat pitää tukkia jotta sitovat paremmin hiiltä. Maalla asuminen kiellettävä, puiden hakkuut kiellettävä.
Yksityisautoilu ja liha-ja maitotuotteet kiellettävä. pilvenpoltto sallittava, maahanmuutto triplattava vuosittain.
Siinäpä vihreää ideologiaa. - Anonyymi
Auton omistaminen ja käyttäminen on useimmissa maissa perusoikeus, johon jokaisella työssä käyvällä tulisi olla varaa. Jos Suomi muuttuu liian mielivaltaiseksi diktatuuriksi niin koulutettu väestö lähtee muualle. Syntyvyys on jo laskussa mutta ihmisten elinoloja hankaloittamalla voidaan siis vielä pahentaa asiaa.
- Anonyymi
Voi vittu,vihervassarit pelastaa maailmaa...lennot verolle,ja mamut Suomeen,tulee kalliiksi palautus😂
- Anonyymi
macron tarvitsee rahoja oligarkialle. ei voida odottaa mitään Rothschildin pankirista joka myy kaikki isot ranskan kansalaiset yritykset joka toivat rahaa maahan, kaikki euroopan kommision käskyillä.
- Anonyymi
"Lento Brysseliin maksaisi 5000e, Helsinki Tampere, Oulu, Tukholma llento 4000e jne."
Kenen mistään mitään tietämättömän idiottitrollin tekemä tämä aloitus on? Ranskassa ei ole lentoveroa eikä missäkään muussa maassa.
lento brysseliin maksaa helsingistä halvimmillaan 29€ mistä pieraisit liki 20 kertaisen hinnan? 5-tonnilla pääsee jo ykkösluokan busineslennolkla edestakaisin vaikka thaimaassa käymään. - Anonyymi
Eli rankaistaan veronmaksajia lentämisestä ja annetaan verorahoilla lentäjien jatkaa entiseen malliin. Kiitos kommunistit?
- Anonyymi
Lentolippujen hintoja pitää alentaa jotta kaikki persaukisetkin voivat matkustaa lentokoneella.
- Anonyymi
Samanlainen polttoainevero lentokoneiden polttoaineelle, kuin autojen bensiinilläkin on.
- Anonyymi
Lentomatkustamiselle on paikallaan tehdä vero joka tulee maksettavaksi jokaisesta lentomatkasta matkalipun hinnassa.
Yritysmatkaajat saavat lippunsa jokatapauksessa firman piikkiin, joten veroparatiiseihin varojaan muutenkin piilottelevat rakennusliikkeet ja lastenhoitokoijaritkin joutuvat maksaa edes jotain veroja.
Tavallinen kansalainen joka matkustaa lentokoneella yhtä usein kuin minä, eli olen kerran 60 vuotisen elämäni aikana ollut matkustajalentokoneessa, joutaa hyvin maksaa verot niiltä kerroilta kun joskus on lentomatkustamassa.
Kukaan ei häviä tässä pelissä. Yritysmatkailijat saavat firman piikkiin työmatkansa jokatapauksessa, ja harvoin matkustaville on aivan sama mitä se lento maksaa silloin kun jonnekin lentää.
Turhat lentämiset joutaakin karsia. Miksi sitä ylipäätään muuten vain lentomatkailisi saastuttamassa.- Anonyymi
Lisätään vielä että turha matkaileminen käyttämään Suomessa tienattuja rahoja ulkomailla, on syytä verottaa koska rahat päätyvät pois Suomen kansantaloudesta. siksi onkin syytä saada matkailua karsittua siten että se joka matkailee, se myös maksaa hyvitystä siitä että käyttää rahat Suomen ulkopuolella.
Ilmastohörhöilijöille on aivan oikein että alkavat nyt sitten maksaa, ja karsia turhan lomamatkailunsa pois.
Jos ei tienattuja rahoja käytetä Suomessa tulee maksaa verot siitä että matkustaa ulkomaille viemään rahaansa.
- Anonyymi
Käsittämätöntä porukkaa nuo Vihreät ja Vasurit , kun kannattavat tätä veroa joka pahiten rankaisee juuri pienituloisia . Suurituloiset ja esim EU virkamiehet , kansanedustajat ym , lentelevät veronmaksajien tai työnantajiensa rahoilla , joten tämäkin vero on jälleen kohdistettu tavalliselle kansalaiselle.
- Anonyymi
palautuslentoihin voisi ottaa kehitysavusta ja haittamaahanmuuton kuluista aina sen ylimääräisen samojahan pois lennätettvätkin ovat joten rahojen käyttö menisi edelleen oikeaan kohteeseen.
- Anonyymi
Persaukiset kelaelätit ja ideaalityöttömät luuserit haluavat jarruttaa keskituloisten elämää lentoverolla. Toisin sanoen maamme viher-vasemmistolaiset piirit, joiden elämänlaatu on heikohkoa. Kyllähän se tietty harmittaa kun kela ei kustanna noille 3-viikon thaimatkoja tai edes viikon kanarian reissuja. Nyt ovat iskemässä kyllä kirveensä kiveen, eli lentovero toteutuessaan iskee raskaasti myös suomen matkailuun, eritoten lapin alueelle. Surkuhupaisinta on, kuinka pysyvät nettosaajaluuserit estävät huomattavien matkailutulojen eliminoimisen myötä työllisyyttä maassamme, ja näin ollen myös pienentävät todella paljon verokertymää. Itse vinkuvat tukia ja kaiken maailman sosiaaliapua, minkä kerkiävät... Ehkä noiden ajatusmaailmassa kukaan ei saa onnistua tai menestyä kun eivät siihen itse pysty-halua-kykene.
- Anonyymi
Jos henkilö, jolla on 30 %:n tulovero, ostaa esim 700 euron etelän matkan, niin hänen täytyy ensin tienata 1000 euroa ja maksaa siitä 300 euron tulovero. Näin lienee se tavallinen tarina tai normaali tilanne. Elikkäs 700 euron matkalla on jo 42 % verorasitusta. Tähän tulee lisäksi asuinpaikan ja lentokentän välisten matkojen ja pysäköintimaksujen arvonlisäverot.
Mielestäni etelän mtkailijaa rangaistaan veroilla jo riittävästi. - Anonyymi
Paljonkohan se lentovero vähentää päästöjä koneen moottoreissa vaikka Tukholman reissu maksaisi tuplat ehdottamastanne? Suomalaisten lentäminen aiheuttaa 0,2% maan hiilijäljestä, globaalisti promilleja.
Jätä se läskiä tirisevä kyljyksesi syömäti iltakaljasi kera ja lennä johonkin miljoonakaupunkiin, vaikka Sanghaihin, katsomaan missä ilmasto-ongelma on "hieman" eri mittakaavassa ja esittele sielä lentovero-ideaa. Samalla voit ajaa alas Kiinan hiilivoimalat, joita he rakentavat EU:n kanssa sovitusti vähintään vuoteen 2030 asti. - Anonyymi
Kaikki VEROT maksaa KANSALAINEN, siis ihan tavallinen kuluttaja:)
Virkamies vie kaiken ja lepää hyvin jalat pöydällä.
Ja jos ei tule rahaa, niin MYRKYTTÄÄ kansalaisten perheet palasiksi, kaikki kännissä kuin käki -sairastuttaa lapset, sydänvikaa ja syöpää.
NÄIN SIIS EU:ssa ... Ne Eurooppalaiset arvot. Vittu kansalaiset - te kuolette kaikki!
Brussel - Anonyymi
..kummallisesti juttu kääntyy älyttömiksi kommenteiksi. Vero on huono asia, perusmaksut eivät ole.
Tarvitaan lentoliikenteen matkustamisen kotrollointia ja lippujen hintojen kilpailun kieltämistä ja reilua hinta-tason nostoa. Lentoliikenne on "vanhanaikaista". Koska se on avaruustekniikkaa ja erittäin saastuttavaa. Nyt hinnat pudonneet ja lentokoneissa matkustetaan lähes seisontapaikoilla.
Ollaan valmiita estämään Brasilian metsien polttoa, kun siellä halutaan edistystä. Mutta itse emme Euroopassa pyri estämään valtavaa saasteen aiheuttajaa, lentoliikennettä ,millän tavoin. Lentokoneella on vanhanaikainen status ja brändi yllään, on aika sanoa; dare down those airplanes...sitten kun saadaan saasteettomia koneita, voidaan lentoliikenteen tasoa nostaa.. - Anonyymi
Missään nimessä ei pidä alkaa rakentelemaan uutta byrokraattista verosysteemiä, joka ei maksa itseään koskaan takaisin, koska lentoliikenteestä suurin osa on kansainvälistä, ja sen vuoksi kansallisen verotuksen saavuttamattomissa.
Helpompi tapa on nostaa polttoaineveroja, koska autoilusta ne liikennepäästöt Suomessa käytännössä muodostuvat. Lentoliikenteen osuus on vain 1,7 prosenttia.- Anonyymi
Eikös sama ajattelumalli sitten sopisi koko suomeenkin. Kerran suomen päästöt maailman mittakaavassa on "vain promillen luokkaa" niin miksi kurjistaa koko kansaa ylimääräisillä veroilla.
Ainiin vihreä ajatusmalli. "Minulla ei ole autoa koska en sitä tarvi. Voidaan siis verottaa liikennettä mielinmäärin. Lentomatkustan kyllä viisi reissua vuodessa. Ei siis missään nimessä lentoveroa"
Jos olette huomanneet niin lisäveroja erinäisiin asioihin hinkuaa nimenomaan ne keille kyseiset tuotteet eivät kuulu käyttötarpeisiin.
"Mitä minä en tarvi ei tarvi kukaan muukaan"
- Anonyymi
Vantaa voisi alkaa verottaa lentoyhtiöitä saastutuksesta. Lentoon lähtö aiheuttaa pahimmat päästöt, samoin jäänpoisto, jätteet yms
- Anonyymi
Tuskin tappavat tärkeää lypsylehmäänsä.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/125285-lentokentta-vantaan-pelastus
- Anonyymi
Lentoverot yms verot verojen päälle systeemit on vain suuntana jatkuvasti kasvaville luokkaeroille. Yhteiskuntaan halutaan vain se ylin ja alin porras. Ylemmällä portaalla sinulla on oikeus ja mahdollisuus käyttää yleishyödykkeitä ja muille se tehdään tietoisesti mahdollisuuksien ulkopuolelle.
Luokkajaoista päästiin eroon suurinpiirtein toisen maailmansodan jälkeen ja nyt anarkistihallitukset haluavat tietentahtoen ajautua siihen takaisin.
Verotuksella kansalaisten jaottelu on väärin. Etenkin jos se tehdään ilmastouskonnollisista syistä. Jos vain rikkaimmille annetaan oikeudet saastuttaa se tarkoittaa sitä että itse saastuttaminen ei ole se ongelma vaan ihmiset. Jos halutaan kieltää jonkun tuotteen käyttö ilmastosyistä se on tehtävä niin että se koskee kaikkia. Muuten se on pelkkää kaksinaismoralismia. - Anonyymi
Ei vaikuta mitään lentoihini verot. Samat lennot lennetään veroilla tai ilman. Vaikuttaa ehkä joskus ainoastaan siihen mistä sen lennon otan. Ja silloin häviäjä on finnair.
- Anonyymi
Ihan oikia systeemi joka sais koskea myös Brysselin lentoja koska ei tarvii aina paikanpäällä olla nettiaikakaudella.
- Anonyymi
Lentovero: Mitä tarpoa lillukanvarsissa, nostetaan hinta niin että alle 100 000€ tienaavilla ei ole varaa lennellä.
Yksityisautoilun hinta kerralla niin ylös, ettei köyhällä ole varaa ajella.
Pysyvät ihmiset kotona, porkkanaa purren, jos arki ahdistaa eikun kannabis lailliseksi.
Pysyy vaalikarja aisoissa :D Monikulttuurisuutta, ei sitä muissakaan maissa tavallinen kansa lentele ja matkustele. - Anonyymi
Lentoverot ja autonkäyttömaksut pää-omatulojen mukaan olisi vähintäänkin kohtuullista kun niistä on mitä ottaa.
Palkkatuloilla elävät jätettävä rauhaan. - Anonyymi
Totta kai tarvitaan lentovero ja heti!! Suurimmat saastuttajat kuriin ensin.
- Anonyymi
1500neliön tontista saa maksaa "Sadeveroa" 100 e/v 2019
Kaupunkeihin kaavailaan tiestömaksua 100e/vuosi per /autoilija
parkikimaksut.Tiestö ja Katumaksu perheille/nähtäväksi jää mikä
tulee hinnaksi henkilö?Ei kannata roskata!
Lentovero on murhe niistä pienemmistä. - Anonyymi
Se, että jotkut vihervasemmistolaiset haluavat maksattaa oman elämänsä himoverottamalla muita, on silkkaa stalinismia. Jos minulle ei ole, niin sinäkään et saa - tyyliin. Neuvostojen Suomi on todella lähellä - valitettavasti. :(
- Anonyymi
Paljon isompi pitäisi olla, tuohan on naurettavan vähän suhteessa päästöihin ja miten paljon autoilijoita verotetaan. Autoilla myös suurin osa ajosta hyödyllistä, lennoista suurin osa lomamatkoja. Rahdin voisi lähes aina hoitaa meri- tai maakuljetuksina, samoin suurimman osan työmatkoista.
- Anonyymi
Vihreätkin lentää
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d9418873-2c1a-44e3-8e38-041521a09cf1
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1207604- 545708
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa763222Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72763Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101658Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081533Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2601155Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3321146Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321031