Väsynyt koiraan

Anonyymi

Olen niin väsynyt koiraamme. Asumme kerrostalossa, lapsilla omat huoneet ja he saavat nukkua yönsä rauhassa suljettujen ovien takana, mutta itse en ole nukkunut kuukausiin öitäni sikeästi, kun koira käveleksii ja vaihtaa asentoa läpi yöt. Joudun nukkumaan olohuoneessa ja koiran tassut kopsuu laminaattiin 24/7. En saa tehdä mitään rauhassa kun koira on koko ajan kiinni minussa, imuroidessanikin tuo kyttää selän takana ja seisoo imurin johdon päällä. Kun laitan pyykkiä, tassujen ääni kipisee koko ajan korvissani, ja hän seuraa minua kuin varjo. Olen kai jotenkin ääniherkkä, kun ääni poraa niin syvälle päähän.
Lapset ovat pieniä ja vaativat paljon huomiota. Tuntuu ettei voimavarat ja keskittyminen riitä mitenkään lasten ja suuren koiran energianpurkuun. En nauti perheen kanssa ulkoilusta jos koira on mukana, kun kaikki huomioni menee koiralle mäkättämiseen.
Koira saa kyllä liikuntaa useita tunteja päivässä, mutta olen alkanut miettiä ärsyyntymistäni.. olenko kenties stressaantunut, vai olenko koiraihminen alkuunkaan :(

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi yleensä otitte koiran?

    • Anonyymi

      Kuvottavaa luettavaakin. Aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran impulssiensa hallintakykyä, ettei hanki koiraa, jos noin älykääpiömäiset syyt ärsyttävät. Ei voinut tulla yllätyksenä, ja jos tuli, niin koiran hankintaa ei ole mietitty alkuunkaan. Se on elävä olento eikä sohvatyyny. Häpeä.

    • Anonyymi

      Kannattaa etsiä koiralle uusi koti, se on kaikkien kannalta parempi.

    • Anonyymi

      Ootko koskaan kuullut korvatulpista? Aikamoista jos koiran pieni yöllinen kävely/asennon vaihtaminen vituttaa noin suuresti. Teillä voi myös olla johtajuusongelmaa jos koira kyttää ja seuraa kuin hai laivaa. Laittakaa lisää mattoja lattialle niin ei kynnet kopise.

      • Anonyymi

        Matot ja korvatulpat eivät vie aloittajan todellista ongelmaa mihinkään. Koiran hankintaa ei selvästi olla harkittu ollenkaan eikä heräteostokseen olla myöskään sitouduttu. Ihme, jos noin hermoheikon ihmisen hermot kestävät lapsiakaan. Minä tosin epäilen, että aloittaja on vain ulkoistanut henkisen huonovointisuutensa kätevästi koiraan, joten koirassa ei oikeasti edes ole mitään vikaa.


    • No ei se koirakaan varmasti paljon saa. Hommaa sille uusi koti . Ei niin että kelle tahansa että kun vaan eroon pääsen . Ettei joutuisi taas uuteen saman ongelman eteen. Ei se kuule koirallekaan hyvää tee.

      Olisi tietty pitänyt asia ennakkoon. Nyt se on myöhäistä.

      Onko koira mikä rodultaan, kuinka vanha ja onko terve? Nämä ovat kysymykset johon joudut vastaamaan ostajaehdokkaalle joka tapauksessa.
      Vai luovutko ilman euroja..

      Ehkä täälläkin olisi joku joka haluaisi HARKITA koiran ottamista. Oleellista on kuitenkn kertoa hieman enemmän koirasta.

    • Anonyymi

      No voi, kuulostaa kurjalta.
      Minä taas nautin lenkkeilystä luonnossa koiran kanssa, niin saa hetken omaa aikaa.Kun kotihommat, lapset ja työ pitävät kiireisinä.
      Onko koiranne nuori?
      Voisi auttaa, että koulutat sitä, saat sen käskyllä menemään paikalleen jos ravaa ympäriinsä.
      Toisaalta, jos olet itse levoton,ja hermostunut koira vaistoaa sen ja se tarttuu siihen.
      Voisit pyytää lenkitysapua joltain, jos et itse halua lenkitellä.
      Onko rotu valittu tarkkaan, perheeseenne sopivaksi?
      Oliko koiran hommaaminen sinun tahto?

      Kun koirat aikuistuu, ja niitä lenkitetään tarpeeksi ne on melko huomaamattomia kotona.0-4 vuotiaana ovat paljon toimintaa vaativia, mutta sitten helpottaa.
      Lenkitän omaani 7-10 km/ pvä, lisäksi pidän puistossa tai tuttavan pihalla usein vapaana.Jokapäivä pidän pieniä koulutushetkiä, ihan istumisia,seuraamisia yms.Piilottelen herkkuja sisällä ja käsken etsiä.Piilotan leluja sisällä, ja tuo niitä palkkion toivossa.Ulkona heittelen herkkuja heinikkoon,etsii niitä.
      Iltaisin koira lepäilee jossain, välillä etsin et missä se on, kun ei näy😅

    • Anonyymi

      Onko mahdollista, et joku tuttu ottais koiran hoitoon muutamaksi päiväksi/viikoksi?
      Saisit levätä, ja ladata akkuja.Olet sitten taas pirteämpi, ja jaksat perheen kanssa paremmin.
      Se olis hyvä vaihtoehto.Ja jos sulla joku tuttu/ sukulainen, niin jos hän vois välillä pitää muutamia päiviä.
      Näkisit et auttaako sun oloon, ja saat levätä ainakin koiran hoidosta.
      Voisit miettiä myös, et voisitko saada ulkoilutusapua koiralle.Jos koet sen raskaana.

      Älä välitä noista negatiivisistä palautteista.Monilla on pahaaoloa, ja se purkautuu täällä turhautumisena muihin.

      Joskus arki voi olla uuvuttavaa, ja siksi kannattaa varata aikaa myös itselle, ja levolle.Tsemppiä sulle😉

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe