Keitin pari päivää sitten padan puuroa erilaisista ryynin rääppeistä , oli kauraa 4viljaa, tattaria lesettä. Söin voisilmän kanssa, hillon kanssa, marjasopan kanssa ja oli hyvää. Hillot on omista marjoista ja kiisseli samoin.
Eilen sai punalappusia pikku lihapullia halvalla ja niitä käytin nyt lämpimiin voileipiin. Juustoa ei ollut, pistin kuivat leivät vuokaan ja päälle lihapullat ja sitten vähän munamaitoa ja uuniin. Mittelin juuri ruokavaroja ja saan pyhiksi tehtyä sokerikakun jonka voisi maustaa kaakaolla, se ei varmaan mene miksikään vaikka on vanhaa. Pihapuussa killuu vieläkin joku omena, ihme, mahtaisi saada niistä uuniomenoita. Kalasoppaa varten on yksi pala seitiä, sipuli ja pari porkkanaa mutta ei yhtään pottua. Jos raastaa porkkanat ja lisää sitten keiton liemeen hiukan mummon muussi jauhetta?
Kala on pakko laittaa jollain tavalla kun jääkaappi hajosi ja siis siinä pakastelokerokin meni. Hyvä että nyt kun ruoka säilyy partsillakin melko hyvin. Marjoista oli pakko keittää hilloa ja siihen meni puolen vuoden sokerit. Muuten on kulut pysynyt tosi pieninä ja säästöpossu lihonut. Tavoite kaukana vieläkin. Pientä apuhommaa voisi olla enempi mutta tytön ei arvaa mainostaa vaikka jonkun verran saahan tienatakin jos ei tämä hallitus ole sitäkin mulkannut. Illalla jännä retki lehttilaatikoille josta varmasti löytyy lukemista pyhiksi. Pari naapuria antaa sillon tällön viikon vanhat sanomalehdet, sanoo että on ekoteko, ja onkin.
mitä hyvää kokkaat tänään
42
<50
Vastaukset
No kun ruoka ei maita näin vielä tasotteluputkessa niin tein minestronekeittoa puolikkaasta pussista jota vähän tuunasin omista tarvikkeista. Mannapuurolinjalle pitää siirtyy tein tossa kerran marjapuurookin siitä. Onhan toki vehnäleseitä ja kestäviä elintarvikkeita pakkaseenkin säilötty lihaa. Joku sanoo että pitää olla kaukaa viisas..no yhdessä asiassa en ole viisas ja riesa se on. Olis ollu noloo kaatuu alamäessä kun aivot ei anna käskyy..ei muuten ellei pari tasurilonkeroo oo ottanu.
Niin ja punaseen maitoon puuroa..vesivelli ei oo mistään kotosin. Voitakin on säästössä..maito ja voi kyllä ne kestää. Ainakin meikäläisen jääkaapissa.
Ja jauhoja ja hiivaa.
- Anonyymi
syön aina hyvää, terveellistä ruokaa, keitän, juurekset, perunat, lihaa, ym. leivon, puurot marjakiisselit (marjat itse poimittuina), sokeria kylläkin:(. . .noh, eihän se ihan hyvä ole, mut jotain "paheita"
ei muuten ole kallista, kun tekee itse, eikä mitään valmismössöä ! Anonyymi kirjoitti:
syön aina hyvää, terveellistä ruokaa, keitän, juurekset, perunat, lihaa, ym. leivon, puurot marjakiisselit (marjat itse poimittuina), sokeria kylläkin:(. . .noh, eihän se ihan hyvä ole, mut jotain "paheita"
ei muuten ole kallista, kun tekee itse, eikä mitään valmismössöä !Yleensä käyn lidlissä mutta ihan tuosta marketista löyty kilo pottuja, kilo porkkanoita, punajuuria..ei ne nyt niiinn paljoo maksanu reilu kolme euroo yhteensä?? meikä pärjää ihan hyvin niillä pitkään siis lisukkeena tai mikä ettei voin ja kerman kanssa niinkin. Lidlistä iso paketti basmati riisiä ja minitomskuja no ne nyt vähän enemmän makso..mut parempi niitä ku karkkeja tai lonkkuu Lord nelson musta tee..reilun euron ja puoli??? monta pussii... Riippuu tietty köyhyysasteesta mut ei noi niin kalliita. Ja 30pros ale sianlihaa..melkoisen iso paketti..pakkaseen viimeinen käyttöpäivä on joulukuun puolella..joten nou hätä. ja tietysti itse teen. Pitäähän sitä ihmisen harrastaa.
- Anonyymi
Hyvä tehdä itse ni ajatukset siinä tekemisessä ja saa hyvää syömistä. Itse teen sämpylöitä sillon tällön ja maistuu kun ottaa uunista suoraan.
Joo sämpylöitä kannattaa tehdä..ja niitä kun uunituoreena pelkän voin kanssa napsii..se on kyllä ..se on kyllä..ja kun se on niin helppoo..ettei tartte ees sanoo että omakehu haisee. Yhessä vaiheessa veivasin ihsn leipiä mut sämpylöitä on helpompi laittaa pakkaseen..Tai ihan taikinaa. Kesällä ja edelleenkin tuossa rannassa näkyy kävelylenkeillä onkijoita. Jospa joku päivä minäkin ongelle?
- Anonyymi
oli uuniohta, kun naapuri muori käski heittäpuolikkaan kalan roskiin, ja omenoita edelleen kun toinen tuttava käski hakea puusta ennen pakkasia ja minhn hain hyvänlaisesti. Huomena on hernekittoa tai riisipuuroa, ellei naapurin muori päätä,ettei syökkään laittamaansa ruokaa ja käskee heittää sapuskat roskiin. Naapurissa käynti ja pikkuisten palveluste, kuten roskapussin kuskaamista kannattaa tehdä
- Anonyymi
Poronkäristystä...
Poro jäi autokolariin. Heh.- Anonyymi
Tuskin jäi se poro sinun autosi keulaan kolariin ja et osaa edes käsitellä sitä poron ruhoa, vaikka olisikin jäännyt kolariin toisten jäljiltä. Olen sen verran nyt tätä sakkia täällä seurannut, että ei löydy siihen taitoa monelta, muutama osaa kalan sentään perata. Minulla on hirven- ja lampaan lihaa pakastimessa itse ruhosta käsiteltynä.
- Anonyymi
Silakat oli taas tarjouksessa, joten ostin niitä vajaan kilon ja tein niistä silakkarullia uunissa paistaen. Perunoita keitin ja tein perunamuusin, kun oli päiväysvanhaa rasvatonta maitoa ja ruokaöljyä salaattijuustokuutiosta. Porkkanaa raastoin salaatiksi.
Aamulla tein mikrossa sen joka aamuisen lautasellisen kaurapuuroa ja söin sen leipäviipaleen, sekä edamjuuston kera.
Huomenna teen pannaria, kun on sopivasti jauhoja, kananmunia ja päiväysvanhaa maitoa. Pannarihilloa keittelin itse poimituista marjoista.- Anonyymi
Tuntuupa mukavalta lukea että muitakin on jotka elää samalla tavalla pienesti kuin itsekin, ja sanoisin että myös terveellisesti ilman sen kummenpia metkuja kuin että elää omaa arkea ja laittaa ehtaa kotiruokaa kuten ennen vanhaan. Mulle tämä katsomus syntyi kun elämä oli pahassa vaiheessa ja sillä huonolla onnella oli ihan rahallinen hinta, se oli hoidettava eikä ollut asiaa enää mihinkään mäkkäriin ja herkkukauppaan enää. Ei muutos kivuton ole ollut mutta johti parempaan elämään missä mielen rauha ja ilo vaatimattomista asioista on pinnalla. Laitapuolen kulkijaa ei minusta tullut vaan sanoisin että lopulta ehjä ja tyytyväinen tai siihen matkalla.
- Anonyymi
Kaalilaatikkoa paistoin voissa puolukkahilloa ,itsetekemää. parempaa ruokaa saa hakea. 2x kk teen tätä. 4h uunissa. :p
Pidin ikkunoita auki niin kadulta kuului solkenaan lausahdus "Ah, mikä ihana ruuan tuoksu"
Hampurilaisravintoloiden ja einesruokien luota moista lausahdusta ei kuulu.
Siihen kylkeen paahdoin ruisleipää ja juomaksi kylmä maito.
illalla tee, puuro.
aamuisin kahvia ja pari leipää runsailla lisukkeilla.
t.eläkeukkeli- Anonyymi
Kaalilaatikko on tosi hyvää kotiruokaa, eikä ole edes kovin kallista tehdä. Itse teen hapankaalia syksyisin ja sitten talvella teen hapankaalista erilaisia pataruokia uunissa.
Tänään söin savustettuja muikkuja, kun sain kaverilta muikkuja ja savustelin niitä. Niitä jäi vielä huomiseksi laittaa ruisleivän päälle. - Anonyymi
Kaalilaatikko ja kääryleet on ihanaa ruokaa, mutta kun tullee vatsa niin kipeäksi ettei kestä olla, mikäpä siihen auttaisi? Tosin olen laittanut kaalilootaan myös sipulia jonka vois jättää poiskin, vanhan ohjeen mukaan myös pehmentänyt kaalin paistamalla, johon voita, myös jauheliha paistetaan ja sitten vaan riisiryyniä ja vettä ja suolaa ja isossa vadissa uuniin. Tämä resepti on karjalaismummolta saatu, miten te muut mahdatte tehdä?
En saanut syksyllä yhtään puolukkaa, mitä oli vielä vanhoja pakkasessa, ne ketin hilloksi ja jatkoi punaviinimarjalla.
Minua kiinnostaisi myös helpot leipomis reseptit, ja mieluusti vähäkaloriset. Kahvin kanssa kaipaa jotain pientä iltapäivällä, muutakin kuin paatoleipä jossa sipaus makeaa hilloa.
t.eläkemuori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaalilaatikko ja kääryleet on ihanaa ruokaa, mutta kun tullee vatsa niin kipeäksi ettei kestä olla, mikäpä siihen auttaisi? Tosin olen laittanut kaalilootaan myös sipulia jonka vois jättää poiskin, vanhan ohjeen mukaan myös pehmentänyt kaalin paistamalla, johon voita, myös jauheliha paistetaan ja sitten vaan riisiryyniä ja vettä ja suolaa ja isossa vadissa uuniin. Tämä resepti on karjalaismummolta saatu, miten te muut mahdatte tehdä?
En saanut syksyllä yhtään puolukkaa, mitä oli vielä vanhoja pakkasessa, ne ketin hilloksi ja jatkoi punaviinimarjalla.
Minua kiinnostaisi myös helpot leipomis reseptit, ja mieluusti vähäkaloriset. Kahvin kanssa kaipaa jotain pientä iltapäivällä, muutakin kuin paatoleipä jossa sipaus makeaa hilloa.
t.eläkemuoriAinakin kotitalousopettajana työskentelevä sisareni neuvoi keittämään kaalia avoimessa kattilassa, että pahimmat vatsan turvottajat haihtuvat.
Puolukat jäi meiltäkin poimimatta, kun ei oikein ollut metsässä. Mustikoitakin oli aika vähän. Onneksi on vielä entisiä meilläkin pakastimessa.
- Anonyymi
Eläke tuli ja menikin melkein. Laskut on kuitenkin maksettu. Pyhäinpäivää juhlin paistamalla ison kasan lettuja. Ei ehkä ihan terveellistä, mutta käytin taikinaan useamman munan ja paistamiseen ihan niukasti rasvaa. Eilen alkoi uusi ruokaviikko ja tarkoitus olisi selvitä max 30 eurolla siitä. Joulua kohti on säästettävä. Tuolla joku vinkkasi kuinka kaalista saa paremmin sulavaa, sitä aion kokeilla, siis kaalilaatikkoa. Porkkanoita on ja pottuja, sipulia, ja pakkasessassa tarjouksesta ostettua oltermannia monta isoa palaa joista saa jonkinmoisen juustoisen laatikon myös. Katsotaan mitä punalapuista löytyy illansuussa, kassi on jo valmiina oven kahvassa, että menoksi.
- Anonyymi
Ostin tuossa Lidlistä kilon porkkanapusseja hintaan 0,49. Ensin viikonloppuna, ja nyt taas tänään uudestaan, kun vielä oli tarjolla.
Mausteiden kanssa hyvää!
Tein satsin:
Kilo pilkottua porkkanaa, oliiviöljyä, pilkottuja sipuleita, mausteina vaikka inkivääriä, kurkumaa jne. Joku kanankoipi mukaan....- Anonyymi
Samat kuviot meilläkin... Me on tehty rakuunaporkkanoita, porkkanat kuorittuina ja pilkottuina vaan kattilaan, hieman voita tai ruokaöljyä, vähän suolaa ja rakuunaa reilusti, muutama dl vettä ja kypsennetään. Sopii hyvin uunissa paistettujen kanankoipien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat kuviot meilläkin... Me on tehty rakuunaporkkanoita, porkkanat kuorittuina ja pilkottuina vaan kattilaan, hieman voita tai ruokaöljyä, vähän suolaa ja rakuunaa reilusti, muutama dl vettä ja kypsennetään. Sopii hyvin uunissa paistettujen kanankoipien kanssa.
Minä kasvatin kesällä partsilla kirveliä ja sitä on pakkasessa paljon. Sopii hyvin just noille porkkanoille, hitusen glaseeraan voihipussa paistamalla ja voe että on hyvvee!
- Anonyymi
Pistin juuri höyrykattilaan perunoita ja hieman porkkanoita kypsymään, teen niistä perunamuusin. Minulla on kypsennettyä broileria tuon perunamuusin kanssa. Salaatiksi raastan porkkanaa. Huomenna teen rakuunaporkkanoita.
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä ja kevyeltä. Porkkanat sopii moneen, suolaseen ja makeaaan ja siltä väliltä.
Liha on aika kallista ruokaa ja sitä harvoin laittaa kun en siitä kovin edes tykkää, mutta hyvä proteiini lähde se tietysti on. Miten te muut kokootte riittävästi protea sisältävän ruokavalion? Olen alkanut noita eri papuja käyttää mutta reseptit on hakusessa. Juuri keitin koko rasian kik hernettä joka vaatiikin pitkän liotuksen ja keittämisen. Aika iso satsi siitä syntyi ja laitin isossa pussissa pakkaseen, en yhtään tiedä millaseksi ne siellä menee. Nyt tein vaan kasviksista ja parista nakista jonkin moisen soossin ja siihen pari desiä noita hermeitä. Kyllä sitä söi. Kylläinen olo on. Illaksi tulossa 4viljapuuro ja sen päälle makiasoppa luumusoseesta, omasta puusta säilötty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä ja kevyeltä. Porkkanat sopii moneen, suolaseen ja makeaaan ja siltä väliltä.
Liha on aika kallista ruokaa ja sitä harvoin laittaa kun en siitä kovin edes tykkää, mutta hyvä proteiini lähde se tietysti on. Miten te muut kokootte riittävästi protea sisältävän ruokavalion? Olen alkanut noita eri papuja käyttää mutta reseptit on hakusessa. Juuri keitin koko rasian kik hernettä joka vaatiikin pitkän liotuksen ja keittämisen. Aika iso satsi siitä syntyi ja laitin isossa pussissa pakkaseen, en yhtään tiedä millaseksi ne siellä menee. Nyt tein vaan kasviksista ja parista nakista jonkin moisen soossin ja siihen pari desiä noita hermeitä. Kyllä sitä söi. Kylläinen olo on. Illaksi tulossa 4viljapuuro ja sen päälle makiasoppa luumusoseesta, omasta puusta säilötty.Kalaa tulee syötyä aika paljon tuon broilerin lisäksi, mutta myös erilaisia papuja. Minulla oli jopa härkäpapuakin itsellä kasvatuksessa parilla aarilla ja korjasin siitä satoa omaan käyttöön. Pakastin ryöpättyä härkäpapua sopiviin annospusseihin. https://aijaa.com/kxdBU0
En ole mikään vege, mutta aika paljon tulee tehtyä ruokia erilaisten papujen kanssa ilman lihaa tai kalaa. Ostin verkkokaupasta myös melkoisen määrän papuja ja tomaattimurskaa, joten niistä on tullut tehtyä perunan ja sipulin kanssa kiusauksia.
Silakka on aika usein tarjouksessa alle 2€/kg, teen silakoista uunissa ruokaa tai savustan niitä pienellä sähkösavustimella. Kuvassa silakkaa uunissa paistettuna, voi selata kuvat nuolella
https://aijaa.com/UgYUl9
Kuivatut herneet on edullisia, 30kg säkki maksaa alle 15€, ne säilyy hyvin ja tulee hyvää hernekeittoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalaa tulee syötyä aika paljon tuon broilerin lisäksi, mutta myös erilaisia papuja. Minulla oli jopa härkäpapuakin itsellä kasvatuksessa parilla aarilla ja korjasin siitä satoa omaan käyttöön. Pakastin ryöpättyä härkäpapua sopiviin annospusseihin. https://aijaa.com/kxdBU0
En ole mikään vege, mutta aika paljon tulee tehtyä ruokia erilaisten papujen kanssa ilman lihaa tai kalaa. Ostin verkkokaupasta myös melkoisen määrän papuja ja tomaattimurskaa, joten niistä on tullut tehtyä perunan ja sipulin kanssa kiusauksia.
Silakka on aika usein tarjouksessa alle 2€/kg, teen silakoista uunissa ruokaa tai savustan niitä pienellä sähkösavustimella. Kuvassa silakkaa uunissa paistettuna, voi selata kuvat nuolella
https://aijaa.com/UgYUl9
Kuivatut herneet on edullisia, 30kg säkki maksaa alle 15€, ne säilyy hyvin ja tulee hyvää hernekeittoa.Nyt iski uteliaisuus millaisia kiusauksia teet, siiskö pavusta, tomaatista? olen niin höpsö että osaan tehdä vaan sitä janssonia tai usein korvaan sen anjoviksen juustoraasteella.
Joka päivä teen jonkun pöperön josta osan saatan pakastaa mutta tykkään kun on se kokkaus puuhana ja koti tuoksuu ruokaselle, kun on ollut aika semmonenkin etten jaksanut ja söin mitä sattui valmista ja kuivaa, liikaa suolaa ja kahvia, makeaa myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt iski uteliaisuus millaisia kiusauksia teet, siiskö pavusta, tomaatista? olen niin höpsö että osaan tehdä vaan sitä janssonia tai usein korvaan sen anjoviksen juustoraasteella.
Joka päivä teen jonkun pöperön josta osan saatan pakastaa mutta tykkään kun on se kokkaus puuhana ja koti tuoksuu ruokaselle, kun on ollut aika semmonenkin etten jaksanut ja söin mitä sattui valmista ja kuivaa, liikaa suolaa ja kahvia, makeaa myös.Kiusaukset on niin helppoja tehdä, perunaa suikaleina, kun peruna on halpaa. Sipulia riittävästi, on edullista sekin. Kerroksittain vain aineksia, broilerinsuikaleita, lohta, papuja, ruskistettua jauhelihaa, seitiä tms. mitä nyt sattuu olemaan kaapissa tai kaupassa tarjouksessa. Päälle taas perunasuikaleita, tomaattimurskalla voi korvata ruokakerman, kun lirauttaa hieman ruokaöljyä joukkoon. Mausteet maun mukaan, pippuria, suolaa ym. Uunissa paistaen 175°C pari tuntia, niin on kypsää.
- Anonyymi
linssisoppaa tuli keitettyä, vähän sianlihan suikaleita edellispäivän paistoksesta joukkoon, kuin hernekeittoa, mutta vähemmällä keittämisellä
- Anonyymi
Taidan tehdä pizzan tänään, kun on tähteeksi jäännyttä perunamuusia, siihen hieman vehnäjauhoja ja vettä, tomaattimurskaa on kaapissa ja sopiva juustonkannikka jääkaapissa raastaa pizzan päälle. Täytteeksi turvotan soijarouhetta ja reilusti oreganoa mausteeksi. Tulee koko uunipellillinen, ei ole kallista näin pizzaperjantaiksi!
- Anonyymi
Tänään, niin jo lauantai 9.11....
Ainakin menen ostamaan Lidlin tarjouksesta 10 kpl tonnikalapurkkeja. Euron kappale.
Ja nimenomaan vedessä, koska huonoon auringonkukkaöljyyn liukenevat ne loputkin hyvät kalarasvat.- Anonyymi
Mitä sillä on merkitystä, vaikka ne kalanrasvat liukeneekin siihen auringonkukkaöljyynm kun käyttää sen öljyn ruuanvalmistukseen. Minä ainakin kippaan perunasoselaatikkoon tonnikalan öljyineen, niin sinne menee ne rasvatkin mukaan, jos ovat liu'enneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sillä on merkitystä, vaikka ne kalanrasvat liukeneekin siihen auringonkukkaöljyynm kun käyttää sen öljyn ruuanvalmistukseen. Minä ainakin kippaan perunasoselaatikkoon tonnikalan öljyineen, niin sinne menee ne rasvatkin mukaan, jos ovat liu'enneet.
Liikaa huonoa omega-6 -rasvaa. Tonnikala vedessä ja päälle kalanmaksaöljyä, OK.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikaa huonoa omega-6 -rasvaa. Tonnikala vedessä ja päälle kalanmaksaöljyä, OK.
Ja höpö höpö, omega-6 on vain sosiaalisessa mediassa huonoa rasvaa.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005618820.html
- Anonyymi
Aivan kerta kaikkiaan ihania vinkkejä ja ruokaohjeita on tullut, taaskin sylkirauhasissa ihan vihloo kun ajattelenkin, ja aion kokeilla, tämä on kivaa! Itsellä on valmiina kalasoppa, se riittää aina neljään tosi isoon lautaselliseen ja koko satsin hinnaksi taitaa tulla pari euroa jos laskee mukaan kermapurkin josta keittoon meni loraus. Raastan porkkanat että maku pääsee liemeen ja tuo värin ja usein pilkon mukaan pienen tomaatin, sipuli pottua yrttiä, hyvää on. Ruis puikulaa oli 60 % alessa, siihen kun raastaa hiukan juustoa ja mikroon, onpa hyvää kalasopan kanssa. Ikävä kyllä ostin eilen myös coocie-paketin - ja sitten söin ne kaikki. Se ei ollut suunnitelmissa kyllä.
- Anonyymi
Kalasoppa on edullista ruokaa, vaikka tekee "kalliimmallakin". Talvella pilkkiahvenista tulee hyvä kalasoppa ja kesällä onkikaloista. Monta kertaa teen kirjolohen fileerauksesta jäänneistä tähteistä kalasoppaa, peruna ja porkkana on edullista, sipulia vielä joukkoon, niin hyvää tulee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalasoppa on edullista ruokaa, vaikka tekee "kalliimmallakin". Talvella pilkkiahvenista tulee hyvä kalasoppa ja kesällä onkikaloista. Monta kertaa teen kirjolohen fileerauksesta jäänneistä tähteistä kalasoppaa, peruna ja porkkana on edullista, sipulia vielä joukkoon, niin hyvää tulee!
En oikein uskalla tarttua isoon loheen fileerausmielessä, kun joskus jonkun Joonaksen oli semmoinen iso kala niellyt vatsaansa:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikein uskalla tarttua isoon loheen fileerausmielessä, kun joskus jonkun Joonaksen oli semmoinen iso kala niellyt vatsaansa:)
Ei tarvitse tarttua loheen fileerausmielessä lainkaan, kun ostaa/saa kaupasta/savustamolta fileeraustähteitä. Joten pelkosi turhaa Joonaksen kohtalosta :D
- Anonyymi
Kirjoitan 11.11.2019.:
Niin että mistä sitä silakkaa saa tänä päivänä alle 2 €/kilo? Voisiko asiaa väittänyt vahvistaa tiedon tänne? Kiitos!- Anonyymi
Kalastaja saa silakasta 0,25€/kg, joten kaupat myy sitä tarjouksilla alle 2€/kg fileinä. Minä ostan silakat fileinä K-supermarketista. Tänään en käynnyt ostamassa silakkaa, kun en ehtinyt poikkeamaan siellä kaupassa.
- Anonyymi
Nakkikeittoa teen tänään, oli kunnolliset nakit tarjouksessa. Lanttua, perunaa ja porkkanaa suikaloituna, sipulia mukaan ja pippuria, suolaa ripaus. Näillä mennään, tulee taas muutamaksi päiväksi ruokaa ja on edullista. Pannaria teen, kun oli piimää tarjouksessa -50% lapulla.
- Anonyymi
Mennyt muutama päivä etten ole katsonut ruokavinkkejä täältä. Otin pakkasesta sulamaan jauhelihaa 400 g ja pottuja on iso kassillinen, huomenna teen perunalaatikkoa. Sipulia, porkkanaraastetta, muuta mitä löytyy kasvista, juustoraastetta ja munamaitoa. Harmi ettei perunaruoka ole oikein hyvää pakastamisien jälkeen, jotenkin vettyy, onkohan siihen joku vinkki?
- Anonyymi
Minä lähden tänään ulos syömään ystävien kera. Eilen olimme juhlistamassa Suomen futareiden pääsyä EM-lopputurnaukseen, eipä tullut nukuttua montaa tuntia, oon edelleen ihan fiiliksissä. Hyvä Suomi! Kiva, kun tällaiset jutut ei katso ihmisen varallisuutta, vaan niin suuri- kuin pienituloiset voimme nauttia urheilumenestyksestä, yhdessä !
- Anonyymi
Totta turiset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913070Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991747Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461607- 881431
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051427Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031333Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21179Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat391093Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden270918