Tuomiokapituli hyväksyy sateenkaarivihkimiset

Tuomiokapituleissa on mennyt pupu pöksyyn ja jatkossa papit voivat huoletta vihkiä samaa sukupuolta olevia.

Helsingin tuomiokapituli ilmoitti ettei se rankaise pappeja ja samalla 3 ilmiannettua pappia vapautettiin syytteistä.
Tuoiokapitulissa alkoi kädet täristä, kun Pohjois-Suomen hallinto-oikeus oli kesällä tehnyt päätöksen varoituksen kumoamisesta.
ttps://helsinginhiippakunta.fi/tuomiokapitulin-istunto-30-10-2019/

Kesäkuussa Pohjois-Suomen hallinto-oikeus kumosi papille määrätyn varoituksen sateenkaariparin vihkimisestä avioliittoon.
Tuomiokapituli on valittanut päätöksestä korkeimpaan hallinto-oikeuteen, tarkoituksenaan kai asian viivyttäminen.

2017-2018 papit vihki kirkollisin menoin jo vähintään 68 sateenkaariparia, joten nyt niitä lienee jo noin 100.
ttps://ranneliike.net/uutiset/15424/merkittava-osa-avioliittoon-vihkimisista-kirkollisia-arkkipiispa-kirkollisen-vihkimisen-hyvaksyminen-vain-ajan-kysymys

72

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuden tien päätoimittaja Leif Nummelan mielestä sateenkaari julistaa ihmiskunnalle Jumalan armoa ja uskollisuutta.

Tarkoittaneeko Nummela sitten samaa asiaa?
      aamattuajassamme.fi/sateenkaaren-sanoma/

• Anonyymi

Kun jumalattomat eivät ymmärrä Raamattua, niin ovat tuon sateenkaarenkin sanoman vääntäneet kieroon edistämään omaa jumalattomuuttaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun jumalattomat eivät ymmärrä Raamattua, niin ovat tuon sateenkaarenkin sanoman vääntäneet kieroon edistämään omaa jumalattomuuttaan.

Ja tuonkin suhteen, jos raamattuun uskot, tietämisesi on vajavaista.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosin sateenkaarella ei ole mitään sanomaa. Se on vain auringonvalon taittumista vesipisaroissa.

• Anonyymi

Tuomiokapituli ei päätä kirkon avioliittokäsitystä.

• Anonyymi

Jumalan sateenkaaressa on 7 väriä,näiden toisten 6.

• Anonyymi

1 Moos 9

"8 Ja Jumala sanoi Nooalle ja hänen pojilleen: 9 »Minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa, 10 kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka ovat teidän kanssanne maan päällä, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien villieläintenkin kanssa, kaikkien niiden kanssa, jotka tulivat arkista ulos. 11 Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata.»
      12 Jumala sanoi vielä: »Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti: 13 minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta. 14 Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä, 15 muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää. 16 Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa.» 17 Ja Jumala sanoi vielä Nooalle: »Tämä on sen liiton merkki, jonka minä teen kaikkien maan päällä elävien kanssa.»"

Tuliko asia jo riittävän selväksi? Sateenkaari on liiton merkki.

• Tietosi on vajavaista:
        1.Kor. 13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

Onneksi on meitä vahvoja :)
        Room. 15:1 Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.

• Näissä asioissa fundisuskovaiset uskovat VT:n, mutta kun puhutaan kivitystuomioista ja muista julmista asioista, se on vaan israelilaisille tarkoitettu vanhan ajan käsky.

• Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

Näissä asioissa fundisuskovaiset uskovat VT:n, mutta kun puhutaan kivitystuomioista ja muista julmista asioista, se on vaan israelilaisille tarkoitettu vanhan ajan käsky.

Liitto tehtiin ainoastaan Nooan jälkeläisten (ja tulevien jälkeläisten) kanssa. Liitto koskee myös nykyisiä israelilaisia, mutta ei esim. suomalaisia. Jumala voi siis hukuttaa vielä suomalaisetkin tulvaan.
        Vuoteen 2100 mennessä vedenpinnan on arvioitu nousevan 2,8 metriä, jolloin Helsingistäkin osa jää jo veden alle.

• sage8 kirjoitti:

Näissä asioissa fundisuskovaiset uskovat VT:n, mutta kun puhutaan kivitystuomioista ja muista julmista asioista, se on vaan israelilaisille tarkoitettu vanhan ajan käsky.

Sitä se on heillä.
        Jeesus on heille se ainoa jumala, mutta unohtavat Jeesuksen kehottaneen Vanhassa testamentissa, murskaamaan muiden kuin juutalaisten lasten päät kallioon, rakentamaan heille teuraspenkkejä ja raiskaamaan heidän äitinsä ja muut sukulaisnaiset vielä useamman sukupolven jälkeenkin.

• Pe.ku kirjoitti:

Sitä se on heillä.
        Jeesus on heille se ainoa jumala, mutta unohtavat Jeesuksen kehottaneen Vanhassa testamentissa, murskaamaan muiden kuin juutalaisten lasten päät kallioon, rakentamaan heille teuraspenkkejä ja raiskaamaan heidän äitinsä ja muut sukulaisnaiset vielä useamman sukupolven jälkeenkin.

Näin minäkin olen asian suurinpiirtein käsittänyt.

• Ei tullut. Sateenkaari ei ole minkään merkki. Se on vain auringonvalon taittumista vesipisaroissa.

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Ei tullut. Sateenkaari ei ole minkään merkki. Se on vain auringonvalon taittumista vesipisaroissa.

Sateenkaariteema on myös monissa vanhoissa keski-euroopan katedraalien lasimaalauksissa. Se symboloi Jumalan kanssa tehtyä liittoa.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Sitä se on heillä.

<<Jeesus on heille se ainoa jumala, mutta UNOHTAVAT JEESUKSEN KEHOTTANEEN VANHASSA TESTAMENTISSA, murskaamaan muiden kuin juutalaisten lasten päät kallioon, rakentamaan heille teuraspenkkejä ja raiskaamaan heidän äitinsä ja muut sukulaisnaiset vielä useamman sukupolven jälkeenkin.<<

Puhut Jahvesta, Jeesus vastusti Jahve Jumalaa ja uhrikulttia ja hänet ristiinnaulittiin sen vuoksi Jahve Jumalan VT:ssä olevan määräyksen mukaan. Uskovaiset käyttävät vain hyväksi Jeesuksen nimeä, jotta saavat muka uskonnolleen glamouria Jeesuksen hyvistä opeista, kun todellisuudessa palvovatkin itse saatanaa.

Et varmaan tosissasi tuota kirjoittanutkaan...

• Anonyymi kirjoitti:

<<Jeesus on heille se ainoa jumala, mutta UNOHTAVAT JEESUKSEN KEHOTTANEEN VANHASSA TESTAMENTISSA, murskaamaan muiden kuin juutalaisten lasten päät kallioon, rakentamaan heille teuraspenkkejä ja raiskaamaan heidän äitinsä ja muut sukulaisnaiset vielä useamman sukupolven jälkeenkin.<<

Puhut Jahvesta, Jeesus vastusti Jahve Jumalaa ja uhrikulttia ja hänet ristiinnaulittiin sen vuoksi Jahve Jumalan VT:ssä olevan määräyksen mukaan. Uskovaiset käyttävät vain hyväksi Jeesuksen nimeä, jotta saavat muka uskonnolleen glamouria Jeesuksen hyvistä opeista, kun todellisuudessa palvovatkin itse saatanaa.

Et varmaan tosissasi tuota kirjoittanutkaan...

Tosissaan kirjoitin, mutta kerroin Jeesuksen aseman heidän näkökulmastaan katsottuna.

• Bisnes on sellasta!

bisnes/raha/mammona

VAI

Jumala

???

Its UP to you!

• Entäs ne miljoonat ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneita Jumalasta, mammonasta eivätkä bisneksestä?

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Entäs ne miljoonat ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneita Jumalasta, mammonasta eivätkä bisneksestä?

Missä muka sellaisia olet nähnyt joka ei rahan perässä juoksemiseen aikaansa käyttäisi?
        Ehkä joku alkuperäiskansa jossain viidakossa mut ei kai niitä miljoonia siellä ole?
        Vai Onko?

Jos olet tyhjätasku eikä raha kiinnosta niin aikamoiseksi metsästäjä-keräilijäksi sinun on itsesi koulutettava...
        On se mahdollista mutta vaatii hetken totutella.

Olen kyllä hiukan haaveillut vastaavasta

Entäs ne miljoonat ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneita Jumalasta, mammonasta eivätkä bisneksestä?

Tämä kommunikoiminen kanssasi ei olisi mahdollista ilman Luojaa , tulet sen varmasti vielä ymmärtämään :)

• JustSinner kirjoitti:

Tämä kommunikoiminen kanssasi ei olisi mahdollista ilman Luojaa , tulet sen varmasti vielä ymmärtämään :)

Www:n keksi kylläkin ateisti Tim Berners-Lee.

• JustSinner kirjoitti:

Missä muka sellaisia olet nähnyt joka ei rahan perässä juoksemiseen aikaansa käyttäisi?
        Ehkä joku alkuperäiskansa jossain viidakossa mut ei kai niitä miljoonia siellä ole?
        Vai Onko?

Jos olet tyhjätasku eikä raha kiinnosta niin aikamoiseksi metsästäjä-keräilijäksi sinun on itsesi koulutettava...

Ei välttämättömän toimeentulon hankkiminen itselleen ja lapsilleen töissä käymällä todellakaan ole mitään rahan perässä juoksemista.

Koeta nyt vain päästä irti tuosta dualistisesta ajattelusta, sillä se on täynnä umpikujia.

Www:n keksi kylläkin ateisti Tim Berners-Lee.

Ja kuka salli Timin olla olemassa..
        Isin ja Äidin pikku lemmen hetki joskus ja kuka sen salli olevaksi ja tapahtuvaksi jne jne jne kunnes aletaan oleen lähellä...
        Katsoa asioita hiukan laajemmin ymmärrätkö?

• JustSinner kirjoitti:

Isin ja Äidin pikku lemmen hetki joskus ja kuka sen salli olevaksi ja tapahtuvaksi jne jne jne kunnes aletaan oleen lähellä...

Emme todellakaan tiedä, oliko "joku" joka tapahtuman erikseen salli. Ainakin se näyttää sujuneen sataprosenttisesti tuntemiemme kaikkialla pätevien luonnonlakien mukaan, joten jos mukana oli kolmas pyörä, hän ei jättänyt itsestään mitään jälkiä.

Ei välttämättömän toimeentulon hankkiminen itselleen ja lapsilleen töissä käymällä todellakaan ole mitään rahan perässä juoksemista.

Koeta nyt vain päästä irti tuosta dualistisesta ajattelusta, sillä se on täynnä umpikujia.

Orjuutta on monenlaista, Suomessa kakku päältä kaunis.

Emme todellakaan tiedä, oliko "joku" joka tapahtuman erikseen salli. Ainakin se näyttää sujuneen sataprosenttisesti tuntemiemme kaikkialla pätevien luonnonlakien mukaan, joten jos mukana oli kolmas pyörä, hän ei jättänyt itsestään mitään jälkiä.

Minä näen kyllä jäljen jokapuolella, on muuten sitten komeasti järjestelty kokonaisuus täällä maan päällä.
        Mutta ihminen tarkkailee lähinnä oman napansa kautta maailmaa ja siksipä tukahduttaa selkeän näkökykynsä.

• JustSinner kirjoitti:

Orjuutta on monenlaista, Suomessa kakku päältä kaunis.

Kun orjuuden määrittelee itse, saa orjien lukumääräksi juuri sen minkä haluaa.

Kun orjuuden määrittelee itse, saa orjien lukumääräksi juuri sen minkä haluaa.

Ei tarvitse määritellä , kunhan katsoo vaan ympärilleen.

• Anonyymi
        JustSinner kirjoitti:

Kommunikoiminen kanssasi ei olisi mahdollista ilman tiedettä. Luojalla tuskin on netin ja tietokoneen kehityksen kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi
        JustSinner kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään näyttöä kyseisestä sallimisesta. Sen sijaan siitä on vahva näyttö, että pääosin sekulaarit tutkijat ovat kehittäneet tietoverkot.

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitsekaan olla kiinnostunut - ja älä vain sotke nyt minua uskovaisiin - kun luonto toimii niin kuin se toimii, ja siellä koko todellisuuden ytimessä tapahtuu se selittämätön reaktio, joka valitsee lopputuloksen, ja josta kvanttifyysikko, säieteorian kehittäjä Michio Kaku sanoi, että kaikki toimii korkeamman älyn luomien lakien mukaan, niin eipä näistä laeista irti pääse vaikka ei olisi kiinnostunut kirkkorakennuksista ja Jahve-Jumalasta tai uskonnosta tai edes Jeesuksesta ihmisenä (ei kristuskulttihahmona). Ja kuten paavi on uskontoa korjannutkin - vain omatunto ratkaisee, eikä mikään uskominen, ja varmaan harva ateistikaan omastatunnostaan irti pääsee.

• Anonyymi
        JustSinner kirjoitti:

Vai Onko?

<<Missä muka sellaisia olet nähnyt joka ei rahan perässä juoksemiseen aikaansa käyttäisi?<<

Tässä näet. Minulle ilmestyy raha tyhjästä. Oikeasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Kommunikoiminen kanssasi ei olisi mahdollista ilman tiedettä. Luojalla tuskin on netin ja tietokoneen kehityksen kanssa mitään tekemistä.

Siis tarkoitat kaiketi ettei ole mahdollista ilman alkuräjähdystä?
        Mahdatko nähdä eteesikään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Missä muka sellaisia olet nähnyt joka ei rahan perässä juoksemiseen aikaansa käyttäisi?<<

Olen sama joka kirjoitti tämän tekstin, josta otan pätkän alle. Te ette vaan ymmärrä, että se toimii, ettekä ymmärrä miten se toimii, Jeesus koitti sitä jo 2000 vuotta sitten selittää. Melkoinen uhka bisnesmaailmalle tuolloin, kun heitteli temppelissä rahanvaihtajien pöytiä. Mutta en minä ole - en yhtään sen enempää pystyisi teitä saamaan ymmärtämään mistä siinä ilmiössä on kyse kuin Jeesuskaan pystyi aikoinaan. Ihmiset vaihtoivat vain ketterästi sen opin saatananpalvonnaksi ja ryhtyivät käyttämään hänen nimeään hyväksi, jota täällä puolustetaan kaiken lisäksi vielä kynsin ja hampain.

<<kun luonto toimii niin kuin se toimii, ja siellä koko todellisuuden ytimessä tapahtuu se selittämätön reaktio, joka valitsee lopputuloksen, ja josta kvanttifyysikko, säieteorian kehittäjä Michio Kaku sanoi, että kaikki toimii korkeamman älyn luomien lakien mukaan<<

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään näyttöä kyseisestä sallimisesta. Sen sijaan siitä on vahva näyttö, että pääosin sekulaarit tutkijat ovat kehittäneet tietoverkot.

Katso niin näet ! Mitä näyttöä se tarvitsee ? Senkus katsot ja näet

• Anonyymi kirjoitti:

Näen kirjaimia jotka ovat asettuneet tiettyyn järjestykseen....
        Huhuu?
        Missä olitkaan?

• Hyvä niin, kun kirkkovihkimistä kaipaavat homoseksuaaliset ihmiset saavat kirkkovihkimisen.

• Se on hyvä asia ja uutinen tuomiokapitulista lisää saateenkaarivihkimisiä kirkossa.
        Jo talvella selkeä enemmistö kirkon papeista oli valmiita vihkimään samaa sukupuolta olevia.

Kirkko munasi itse asian.
        Kirkko tilasi selvityksen oikeusoppineilta, mutta eivät kuitenkaan uskoneet tilaamaansa selvitystä.

• Anonyymi

Tulevaisuus kyllä osoittaa, onko asia ihan niin hyvä Jumalan omissa silmissä.

Sitä odotellessa suosittelen raamatun henkilökohtaista lukemista vastauksen saamiseksi. Vaikka Roomalaiskirjeen alusta tai Ilmestyskirjan lopusta. Paikkoja on raamatussa monia.

• Anonyymi

Avioliittohan on pelkkä papin siunaus, mutta ei sakramentti.
        Pappi voi avioliittojen lisäksi siunata myös rakennuksia, paikkoja, seurakuntia ja mitä tahansa ihmisyhteisöjä ja ryhmittymiä. Myös homoavioliitto on sellainen kahden ihmisen muodostama yhteisö jonka pappi voi siunata. Missään päin Raamattua siunauksia ei kielletä, eikä sanota että jotain yhteisöä ei saisi siunata.

• Jumala ei ole puhunut vuosituhansiin mitään, Jeesus ei Raamatun mukaan puhunut homoista mitään.

Paavali ja ilmestyskirjan kirjoittaja olivat näkyjen näkijöitä, eikä heihin voi luottaa.

• Anonyymi

Raamatusta ei löydy sanaa sateenkaari, vaan pelkkä kaari. 1Moos.9:14. 9:16.

• Anonyymi

Kohdassa 13 on pelkkä kaari, mutta 14 mainitaan myös sateenkaari:
        "14 Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä,"

• Anonyymi

1Moos.9:16 Biblia (1776) Sentäden pitää kaaren pilvissä oleman, että minä katson sitä, ja muistan sen ijankaikkisen liiton Jumalan välillä ja joka elävän hengen, kaikkinaisissa lihassa, kuin maan päällä on. Kirjoitetaan: Sentähden, iankaikkisen.

• Anonyymi

1Moos.9:14 Biblia Ja koska niin tapahtuu, että minä tuotan pilven maan ylitse: niin pitää kaari pilvissä nähtämän. Siis yksi pilvi, taikka useampi pilvi?

• Anonyymi

Job.38:36 Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?

• Niinsanotuilla alkukristityillä ei ollut Uutta testamenttia eikä Vanhaakaan, vaan he lukivat juutalaisten Tanakia.
        Käytännössä he olivatkin juutalaisia.
        Vasta toisella vuosisadalla alkoi tulla Uuden testamentin kirjoituksia ja vähitellen Jeesuksen alkuperäisistä opeista alettiin luopumaan ja viimeinen niitti oli Nikeian kirkolliskokous 300-luvulla jolloin Keisari päätti kolminaisuusopista.

Alkukirkko oli siis käytännössä juutalaisuutta ja lauantai oli sapatti.

• Anonyymi

Netti on pannut viisautta pilvilapalveluihin.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Niinsanotuilla alkukristityillä ei ollut Uutta testamenttia eikä Vanhaakaan, vaan he lukivat juutalaisten Tanakia.
        Vasta toisella vuosisadalla alkoi tulla Uuden testamentin kirjoituksia ja vähitellen Jeesuksen alkuperäisistä opeista alettiin luopumaan ja viimeinen niitti oli Nikeian kirkolliskokous 300-luvulla jolloin Keisari päätti kolminaisuusopista.

Alkukristityt olivat juutalaisia vuoteen 132 jaa asti, jolloin rabbi Akiva halusi julistaa Bar Kochban juutalaisten profetioiden messiaaksi. Kristityt eivät tästä tykänneet koska heidän mielestään Jeesus oli messias, ja lähtivät pois juutalaisesta yhteisöstä.

• Anonyymi kirjoitti:

Alkukristityt olivat juutalaisia vuoteen 132 jaa asti, jolloin rabbi Akiva halusi julistaa Bar Kochban juutalaisten profetioiden messiaaksi. Kristityt eivät tästä tykänneet koska heidän mielestään Jeesus oli messias, ja lähtivät pois juutalaisesta yhteisöstä.

Jo aikaisemmin apostolisella ajalla oli syntynyt konflikteja kun Jeesuksen seuraajat heitettiin ulos synagoogista.

Ap.teot. 19:9: Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän (Paavali) meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.

Tyrannus oli kreikkalaistyyppisen filosofisen koulun johtaja, joka salli monien eri oppisuuntien pitää kokouksia ja oppitunteja tiloissaan.

Tyrannoksen koulu vaikutti suuresti Vähän Aasian evankelioimiseen

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Niinsanotuilla alkukristityillä ei ollut Uutta testamenttia eikä Vanhaakaan, vaan he lukivat juutalaisten Tanakia.

No näinhän sen Paavalikin Uuden Testamentin kirjeissään kertoo. Oikein patistaa luopumaan ympärileikkauksesta. Ilman Paavalia kristinusko ei varmaan kovin laajasti olisi levinnyt, sen verran harva haluaa pippeliinsä clitoriksenkiihotuskielekkeen.

Vaikka se ehkä selittää, miksi juutalaisialla on niin hiton hyvän näköiset naiset ja he eivät ole kuolleet sukupuuttoon edes tappamalla.

• Anonyymi kirjoitti:

No näinhän sen Paavalikin Uuden Testamentin kirjeissään kertoo. Oikein patistaa luopumaan ympärileikkauksesta. Ilman Paavalia kristinusko ei varmaan kovin laajasti olisi levinnyt, sen verran harva haluaa pippeliinsä clitoriksenkiihotuskielekkeen.

Vaikka se ehkä selittää, miksi juutalaisialla on niin hiton hyvän näköiset naiset ja he eivät ole kuolleet sukupuuttoon edes tappamalla.

"Vaikka se ehkä selittää, miksi juutalaisialla on niin hiton hyvän näköiset naiset ja he eivät ole kuolleet sukupuuttoon edes tappamalla."

Tuossa ei ole hitustakaan totta.

Raamatun juutalaiset olivat arabeja ja lähimmät jälkeläiset asuu palestiinassa ja enimmäkseen muslimeiksi kääntyneinä.
        Nykyiset juutalaiset ovat etnisesti eri kansojen sekoitusta.

• Pe.ku kirjoitti:

"Vaikka se ehkä selittää, miksi juutalaisialla on niin hiton hyvän näköiset naiset ja he eivät ole kuolleet sukupuuttoon edes tappamalla."

Tuossa ei ole hitustakaan totta.

Raamatun juutalaiset olivat arabeja ja lähimmät jälkeläiset asuu palestiinassa ja enimmäkseen muslimeiksi kääntyneinä.
        Nykyiset juutalaiset ovat etnisesti eri kansojen sekoitusta.

Joomut palestiinalaisnaiset onkin maailman kauneimpia ja arabimiehet ympärleikattuja.

• Anonyymi

He ovat vihdoinkin ymmärtäneet, että mikä ero on VT:n vihaisen Jumala Jahven ja Jeesuksen puhuman taivaallisen Isän välillä. Hyvä.

• Anonyymi

Mielenkiinnolla kyllä seuraan, että löydättekö te totuuden sieltä kirjaimien seasta.

• Sateenkaaren sanoma on siinä, että valkoinen valo sisältää kaikki muut värit.

• Anonyymi

Raamatussa on parempi naida kuin palaa. Siksi on parempi että sekä homo- että leboparit vihitään, jotta eivät eläisi synnissä.

• Anonyymi

Miksei ihmisille kelpaa se vanha sopimus vanhoilla säännöillä. Miksi pitää ruveta keulimaan? Ylpeys on juuri saatanan merkki ja ylpeitä Jumala vihaa.

• "Miksei ihmisille kelpaa se vanha sopimus vanhoilla säännöillä."

Raamatun säännöissä om moniavioisuus, haaremit, pakkoavioliitot, lapsivaimot, ostetut vaimot, jalkavaimot, orjavaimot ja myös homo-avioliitot.

Kaikki noista ei nykyisin ole sallittua.

• Anonyymi

Sateenkaari on Jumalan uskollisuuden vertauskuva,mutta paholainen varasti sen värit omaksi lipukseen eksyttääkseen ihmispoloiset, jotka eivät usko Raamatun totuuteen ja Jumslan muuttumattomaan sanaan.
      Nyt se vasta tuo eksytyksen aikaa kiihtyy kun vasurivihreät pääisivät hallitukseen.Eipä silti jo se oli nähtänä oikeistolaisten kokoomuslaisen sekoiluista kuten vapaavuori ja vartiainen

• Anonyymi

Jos Korkein hallinto-oikeus vapauttaa papit, niin tuomiokapitulit lakkaa antamasta tuomioita. Mutta kirkolliskokous ei kirjoita kirkon kirjoihin sitä kirjoittamatonta sääntöä, että kirkossa vihitään vain mies-nais-parit.

• Tuomiokapitulit ovat käytännössä jo lakanneet antamasta tuomioita hallinto-oikeuden päätöksen jälkeen, kun tietävät lopputuloksen ylemmästä oikeusasteesta ja tietävät nyt senkin, että joutuvat maksamaan oikeudenkäyntikulut.
        Valitus on vain viivyttelyä.

Se oli kirkon munaus kun eivät vuosien aikana vaihtaneet sanamuotoa, vaikka asiantuntijat varoittivat.
        Ylimielisinä vaan väittivät kaiken jatkuvan ennallaan ja Oulun hiippakunta kai luulee vieläkin niin.

• Anonyymi

5Moos.23:2 Älköön kukaan sekasikiö pääskö Herran seurakuntaan; älköön sellainen jälkeläinen edes kymmenennessä polvessa pääskö Herran seurakuntaan. Sak.9:6. Mikähän mahtaa olla sekasikiö?

• 1776-käännöksessä sekasikiön tilalla on äpärä, eli lapsi, joka ei ole syntynyt avioliitossa.

• Elämän tarkoitus on lisääntyminen.

Ihmiset jotka haluavat "lisääntyä" keskenään eivät tule
      toteuttamaan sitä?

Tuloksena on sukupuutto, mikä on toisaalta hyvä koska
      silloin Marxin kurjistumisteoria toteutuu eli
      "ihminen tuhoaa itse itsensä".

Eläinlajien tarkoitus on lisääntyä katsoin jokupäivä sitten dokumenttia
      jossa jotkut hyönteiset menivät tietyn puunkuoren sisään
      söivät siihen ensin aukon jonka kuorimisen auki saannin jälkeen parittelivat
      sen jälkeen uros kaivoi puunhedelmään reiän että tulevat sukupolvet
      pääsivät jatkamaan sukua ja sitten kuolivat.

Samaa sukupuoltaan rakastavilla on jonkinasteinen psyykinen
      kineesi?

On esim: tutkittu että psykologisissa keskusteluissa 80% homoseksuaaliseista ihmisistä ovat joutuneet lapsuudessaan/nuoruudessaan joutuneet seksuaalisesti hyväksikäytetyiksi?

Elikkä he eivät voi luottaaa heterokumppaniin?

Tulevaisuudessa kun tulee ydinsota ja maapallo tuhotaan niin "oppineet" ovat todenneet että tulevaisuudessa
      :https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/koti-ja-vapaa-aika/17-elämänmuotoa-jotka-selviäisivät-ydinsodasta/ss-AAll61J#image=1

• Anonyymi

Paljonhan juuri heteroissa on huorintekijöitä,eroamisia ja nussitaan sukurutsaa ties mitä.

Iljettäviäheteroja, pikkulapsia isät, ukm makaa heti kunvaan tilaisuus sallii omalta isolta paksulta akaltaan.

Kyllä kaiken pahan alku juuri on hetero joka tekee pahaa lapsille, naisille ja pelkkiäpanoja vaan sekä rietasta petosta kuten aikanaan Piispakin teki huorin ja erosi.

Sateenkaarivähemmistöllä oikeus vihkimiseen, siinä missä useita ertoja eronneiden huorintekijöidenkin!
      Heitä ei tulis enää Kirkoissa vihkiä,huoraamisen vuoksi!

• Anonyymi

Kalifaatti ei hyväksi sellaista missään tapauksessa

• ”Helsingin tuomiokapituli ilmoitti ettei se rankaise pappeja ja samalla 3 ilmiannettua pappia vapautettiin syytteistä.”

Asia oikeastaan lakaistiin maton alle. Kyse on hiljaisesta hyväksymisestä, josta ei haluta huudella. Ymmärrettävistä syistä.

Jos näille jotain koituu, niin sitten pitäisi nostaa kymmenien muiden pappien osalta sama prosessi, ja siitä voi tulla melkoista meteliä…

• Anonyymi

Ei voi ymmärtää, miksi vammaisia saisi vihkiä mutta ei homoja. Raamattu yhtä lailla kieltää vammaisilta uskonnollisen toiminnan, mutta ei se tarkoita että ev.lut kirkon pitäisi ryhtyä piittaamaan Israelin kivikautisista syrjintämääräyksistä.
        Suomessahan vammaisia ja homoja ei ole syrjitty ennen kuin kristinusko tänne tuotiin. Myös antiikin Roomassa ja muissa sivistyskulttuureissa ei ole homoja syrjitty.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei voi ymmärtää, miksi vammaisia saisi vihkiä mutta ei homoja. Raamattu yhtä lailla kieltää vammaisilta uskonnollisen toiminnan, mutta ei se tarkoita että ev.lut kirkon pitäisi ryhtyä piittaamaan Israelin kivikautisista syrjintämääräyksistä.
        Suomessahan vammaisia ja homoja ei ole syrjitty ennen kuin kristinusko tänne tuotiin. Myös antiikin Roomassa ja muissa sivistyskulttuureissa ei ole homoja syrjitty.

Toki aikoinaan silloiset konservatiivit vastustivat kovasti erilaisten vammaisten oikeutta avioliittoon.

Vammaisia koski pakkosterilisointi, etenkin jos avioliittoja ajateltiin. SE saatiin purettua 1970. Kuurot saivat avioliitto-oikeuden vuonna 1969 ja muut vammaiset vasta 1987. Myös kehitysvammaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      53
      1625
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      174
      1356
    3. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      10
      1335
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      76
      1274
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      290
      1238
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      17
      1170
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      935
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      61
      928
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      913
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      815
    Aihe