Yritykset korjaavat maahanmuuton hyödyt toteaa Jussi
https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-kokoomuksen-keskustan-tarkoituksena-polkea-palkkoja-tuomalla-halpatyovoimaa-yritykset-korjaavat-hyodyt-veronmaksaja-maksaa-haitat/
Halla-Aho: Kokoomus ja Kepu polkevat palkkoja
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Yksityiset henkilöt, jotka kannattavat maahanmuuttoa hyötyvät taloudellisesti.
- Anonyymi
Käsittääkseni palkoista sopivat tässä maassa työnantajat ja työntekijät sekä heidän järjestönsä. Puolueilla ei näissä neuvottelupöydissä kyllä ole toistaiseksi näkynyt. Joten miten olisi jospa Halla aho ja kumppanit palaisivat takaisin peruskoulun yläasteen
yhteiskuntaopin tunnille jossa tämä asia on opetettu monta kertaa.
PS. Tässä nyt mennään kyllä niin alta riman populismin kanssa että ihan tuntee myötähäpeää jos joku todella uskoo moista roskaa.- Anonyymi
Sinä tosiaan suorastaan ryömit populismisi kanssa.
Epätoivoisen ja järjestäytymiskyvyttömän työvoiman tuonti tarkoittaa, että sitä myös palkataan ohi sopimusten, joita ajan myötä tingitään alemmas. Sen voi tehdä laillisestikin näillä naurettavilla "työharjoitteluilla", jotka vielä valtio kokonaan kustantaa ns työnantajan puolesta.
Halla-aho on siis täysin oikeassa.
Mielenkiintoista, sillä muutamasta asiasta olen samaa mieltä kuin Halla-aho:
”Sanalla sanoen: keskustelussa niputetaan yhteen ja rinnastetaan toisiinsa ilmiöitä, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Pyritään luomaan propagandistisia mielikuvia, ei realistista tilannekuvaa.”
Ja kuitenkin etenkin juuri PS:set tekevät tätä itse määrätietoisesti?
”…erotetaan toisistaan työperäinen maahanmuutto ja humanitaarinen maahanmuutto.”
Kun näiden keskusteluja seuraa, niin maahanmuuttajat niputetaan aina yhteen, erottelematta keistä he oikeastaan puhuvat.
”…liike-elämä usein toteaa, että yritysten pitää saada itse vapaasti määritellä, kenet he haluavat palkata töihin.”
”Tämä kuulostaa loogiselta, mutta se ei valitettavasti päde avokätisessä tulonsiirtoyhteiskunnassa. Ei voi olla niin, että yritykset korjaavat maahanmuuton hyödyt ja veronmaksaja maksaa haitat esimerkiksi täydentämällä halpatyöläisten toimeentuloa tulonsiirroilla…”
Halla-aho suorastaan heittäytyy tässä vasemmistolaiseksi :D Niin, yritysten omistajat sekä johtajat pyrkivät siksi romuttamaan mm. ammattiyhdistysten luoman neuvottelujärjestelmän, missä kaikille työntekijöille sovitaan palkkataso, muuttamalla se ”paikallisiin” sopimuksiin. Näin siksi, että palkkatasoa saataisiin alemmas.
Ne joilla on huono palkkataso, eivät tule toimeen ilman noita tulonsiirtoja. Asia siis koskee kaikkia suomalaisia, eikä vain mahdollisia ulkomailta palkattuja työntekijöitä.
”Elinkeinoelämän, samoin kokoomuksen ja keskustan, ilmeisenä tarkoituksena on luoda Suomeen kahdet työmarkkinat ja polkea palkkoja halpatyövoimaa maahantuomalla…”
SU Halla-aho: Kokoomuksen ja keskustan tarkoituksena on polkea palkkoja tuomalla halpatyövoimaa – ”Yritykset korjaavat hyödyt, veronmaksaja maksaa haitat” lokakuu 26, 2018
Niin. Tosin ”halpatyövoimaa” halutaan myös suomalaisista. Mutta jos mennään siihen, miksi yritykset haluavat palkata ulkomailta, kyse lienee enemmän siitä, että näin saadaan nopeasti ja enemmän osaavaa työvoimaa. Samoin niihin töihin, joihin suomalaiset eivät itse mielellään mene.
Toinen ja oikeastaan suurempi ongelma on ne yritykset, jotka eivät ole suomalaisia, ja jotka tekevät alihankintoina mm. rakennustöitä, palkkaavat lain vastaisesti huonommalla palkalla ulkomailta porukkaa. Kumma ettei se kiinnosta Halla-ahoa?Halla-aho antaa populismin ilmeisesti viedä itseään ja kannattajakunnan uskollisimmat eivät anna tosiasioiden turhaan itseään vaivata.
Persut on kehuskellut olevansa suurin yritäjien kannattama puolue ja tosiasia on kyllä se, että yrittäjät suuresti pitävät ihmisistä, jotka tekevät työnsä halvalla.- Anonyymi
Kerropas nyt minulle, mikä puolue ei anna populismin viedä itseään?
Anonyymi kirjoitti:
Kerropas nyt minulle, mikä puolue ei anna populismin viedä itseään?
Kaikki antavat jossakin määrin, mutta Persuissa kyse on ydinalueesta: koko puolue on pelkkää populismia.
”…kannattajakunnan uskollisimmat eivät anna tosiasioiden turhaan itseään vaivata.”
Kun asiat tarjoillaan vahvasti yksinkertaistetussa paketissa, niin mitäs niillä tosiasioilla sitten tekee? :D :D
No, tuossa Halla-aho selvästi yrittää astua Ay liikkeen piiriin, mutta moniko tuota huomaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1692094- 142092
- 77961
Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46827Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs35766Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢108763Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah156762Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises30736- 43704
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä50674