Luopio=uskosta lupumista kovin yleistä

Vielä synnistä tää aloitus ja valitan jos jotain sattuu, aloitus on hyvin tärkeä mielestäni.

Jeesuksen oppi ja Paavalin opetus tuhlaajapojasta jos voidaan verrata Paavalin oppetuksiin luopumisesta eroaa. Kysynkin miksi Paavali oli niin jyrkkä luopuneita kohtaan?

Onko seurakunnasta eroaminen luopumusta uskosta, mielestäni ei , kuitenkin joidenkin mielestä on?

Kertoilkaa nyt omin miettein koska täällä on monen kirjavaa uskovaa et uskomatonta, ja tuokaa raamatusta tukea aatoksillenne.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkennan aloitustani, siis Jeesuksen oppi tuhlaajapojasta.

      • Anonyymi

        tomumaja: Kysynkin miksi Paavali oli niin jyrkkä luopuneita kohtaan?

        Paavali oli jyrkkä luopuneita kohtaan koska olivat tomumajan kaltaisia lahkohenkisiä joita ei tahdottu missään ottaa vastaan ei varsinkaan uskovien seurakunnassa. Siksi luopiot perustivat omia ryhmiään ja liikkuivat missä milloinkin kuin kulkukoirat. Helluntailaisuus on myös koostumus uskonnollisista luopioista ja hengellisistä irtolaisista joista yksilöistä tomumaja on suurin, minun mielestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tomumaja: Kysynkin miksi Paavali oli niin jyrkkä luopuneita kohtaan?

        Paavali oli jyrkkä luopuneita kohtaan koska olivat tomumajan kaltaisia lahkohenkisiä joita ei tahdottu missään ottaa vastaan ei varsinkaan uskovien seurakunnassa. Siksi luopiot perustivat omia ryhmiään ja liikkuivat missä milloinkin kuin kulkukoirat. Helluntailaisuus on myös koostumus uskonnollisista luopioista ja hengellisistä irtolaisista joista yksilöistä tomumaja on suurin, minun mielestäni.

        Entä jos on vaikka toisen, kolmannen tai neljännen polven helluntailainen? Onko lapsetkin mielestäsi uskosta luopuneita, jos uskoo sydämestään, niinkuin raamattu sanoo, eikä niinkuin perinne?


    • Ei seurakunnasta eroaminen suinkaan ole uskosta luopumista, vaikka jotkut seurakuntaan jääneet moista väittävät, ja jopa tuomitsevat eronneen helvettiin joutuvaksi tuolla perusteella.
      Tiedän, mistä puhun, sillä minutkin tuomittiin, erään maakuntatyötä tekevän henkilön toimesta, helvettiin joutuvaksi juuri seurakunnasta eroamiseni seurauksena.

      Seurakuntansa jäsenyydestä eroaminen on ainoastaan seurakunnasta eroaminen. Ja vaikka eroaakin, uskova voi käydä siltikin seurakunnassa sanankuulolla. Pointti siinä eroamisessa on se, että eronnut voi käydä mihinkään seurakuntaan kuulumattomana myös muissakin seurakunnissa, ettei se entiseen seurakuntaansa kuulumattomuus ole mikään este sille.

      • Anonyymi

        Nosto tälläiselle tärkeälle aiheelle, jos vaikka innostusta löytyisi keskustelulle.


    • Anonyymi

      Joh.6:39. 10:28. 17:12. 18:9 että se sana kävisi toteen, jonka hän on sanonut: En minä ole kadottanut ketään niistä, jotka sinä olet minulle antanut.

    • Anonyymi

      Joh.17:12 Biblia (1776) Kuin minä olin heidän kanssansa maailmassa, niin minä kätkin heitä sinun nimessäs: ne jotkas minulle annoit, kätkin minä, ja ei niistä kenkään kadottanut, vaan kadotuksen lapsi, että Raamattu täytettäisiin.

    • Anonyymi

      Että, onko uskosta luopuminen yleistä?

      Enpä tiedä, mutta luulisin, että ensinnäkin he, jotka eivät koskaan oikein tosissaan "uskoneetkaan", ovat tässä kohdin tänä päivänä joutuneet uusien "valintojensa" eteen. "Valinta" tosin on huono sana. Valinta kuitenkin sinänsä.

      Ihminen voi päättää sen, haluaako seurata Jeesusta raamatullisesti, vai ei. Omavalintaiset "jeesuksenseuraamiset" eivät enää kanna. Menestysteologia osoittaa itse itsensä harhaksi. "Tää ei oo enää kivaa."

      Jeesus Tie alkaa enenevässä määrin muuttua Ristintieksi. Nyt alkais olla kiire selvittää itselleen oikea uskonoppi, eli oikea Tie.

      Monilla voi leuka venähtää: "Täh, eiks Jeesus niinku ookkaa joku pelastaja, joudunks mä nyt sitte muka niinku itse kärsiin jotain? Nyt tuli itku! Ei tällasest sovittu! Piti olla kivaa! Emmä haluu joutuu vankilaan, emmä haluu kuolla! Miten mun lasten käy? Paska Jeesus! Mä luovutan!" 😔

      Sitten on tietysti myös monia, jotka ajattelee: "Antaa mennä. Tähänhän minä suostuin kun itse astuin kastealtaaseen. Se oli menoa ja tiesin sen. Elämäni viisain päätös. Sen hinta on nyt tässä. Kärsitään ja kuollaan. Ei tänne muutoinkaan tultu jäädäkseen. Ajattele Jeesusta ristillä ja muista alkukirkon marttyyreja. Kirkkaamman kruunun saat!" 👑

      • Anonyymi

        Kaikki eivät vieläkään ymmärrä, että uskoon kuuluvat erilaiset vaiheet. Eikä eteenpäin meneminen ole paha juttu. Ahtaalla elävät uskovat haukkuvat usein luopioiksi niitä, joita Jumala johtaa vähän avarammalle. Loppupeleissä käy niin, että avarammalle johdetun usko vahvistuu. Mutta lakiuskovat saattavat väsyä, turhautua ja liittyä uskonnon uhreihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät vieläkään ymmärrä, että uskoon kuuluvat erilaiset vaiheet. Eikä eteenpäin meneminen ole paha juttu. Ahtaalla elävät uskovat haukkuvat usein luopioiksi niitä, joita Jumala johtaa vähän avarammalle. Loppupeleissä käy niin, että avarammalle johdetun usko vahvistuu. Mutta lakiuskovat saattavat väsyä, turhautua ja liittyä uskonnon uhreihin.

        Avarammalle ajettu karja koostuu oma vanhurskaista jotka itse perkele on saanut johdattaa lavealle tielle. Lappu rinnassa he joutuvat sinne mistä ei ole paluuta.


    • Anonyymi

      Jes.48:8 Et ole sinä niistä kuulut etkä tietänyt, ei ole sinun korvasi niille aikaisemmin auennut; sillä minä tiesin, että sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta. Jer.3:6

    • Anonyymi

      Perustuslaki. Uskonnonvapaus 11§. Siinä on määritelty uskonnoharjoitus. Katso. Ei missään tapauksessa seurakunnasta eroaminen ole luopumista uskosta. Se kuuluu länsimaiseen demokratiaan. Itse ymmärrän. Raamatullinen luopio ei uudistu. Tekee pahaa, kun puhujapaikalta puhutaan luopiosta. Hebrealaiskirjeessä puhutaan taipaleelle jääneistä. Suomeksi kylmenneet, sivuunjääneet, tiepuoleen jääneet. Nämä kyllä uudistuvat. Kysymys pitäisi kuulua, kuinka täytyn PH:llä. Paljon mielenkiintoisempi.

      • Anonyymi

        Kysymys on nyt helluntailaisesta opista, joka mittaa ihmisen pelastusta hänen tekojensa, ei uskonsa mukaan.

        Helluntailaisuus liittää yhteen uskon ja ulkoiset teot. Jos ulkoiset teot eivät ole tämän uskonlahkon ulkokuktaisuuden mitat täyttävät, tälkaista uskovaa vähätellään, hänet henkisesti savustetaan ulos ja sitten puhutaan: "Hän ei tehnyt täyttä totta elämässään." "Hän ei halunnut kokosydämisesti seurata Herraa." "Hän etsi halpaa armoa, eikä luopunut synneistään." "Niinpä niin, "usko ei ole joka miehen." Haleluujja!"

        Näin tätä, muutoin mahdollisesti, hengessään vilpitöntä sielua lyödään edessä ja selän takana. Kun hän ei enää jaksa helluntailaisten henkistä ja hengellistä väkivaltaa, hän luopuu puljusta eli "seurakunnasta". Koska hellarit opettavat olevansa ainoa tie Taivaaseen, hänet siis leimataan uskostaan luopuneeksi.

        Uskosta, MIHIN? Helluntaiuskonnosta? Vai uskosta Jeesukseen?

        Masennettuna, mentyään ehkä "takaisin maailmaan", onko hän silti luopunut uskosta Jeesukseen? Hän saattaa itse olla vielä siinä helluntaiuskossa, että muistaa ja uskoo heidän manipulointinsa: "Koska nyt juot, et ole uskossa, etkä voi pelastua." Tämä on Saatanan oppia.

        Itselläni kului elämästäni hukkaan n. 10 vuotta, kun masentuneena juodessani, uskoin vielä helluntailaisiin.

        Kerran päätin tehdä helluntaiuskostani lopun. Kusisessa naisten asuntolassa maatessani, ylitin eräänä aamuna viereisen kadun, kävelin sisään ev.l.kirkon ovesta ja ilmoitin liittyväni kirkkoon. Vaihdoin uskoni.

        Alkoholiongelmani loppui siihen, alkoi pitkällinen toipuminen. Hengellinen mutta myös henkinen js sosiaalinen. Myös fyysiset, taloudelliset ja seksuaaliset vahingot olivat olleet mittavat.

        Olenko vieläkään toipunut helluntailaisuudesta, on silti kyseenalaista. Sen aiheuttama vahinko elämässäni on ollut sen verran laaja-alaista ja mittavaa. Jopa erään sairaalan ylilääkäri järkyttyi aikoinaan pahanpäiväisesti, kuullessaan elämäntarinani.


      • Anonyymi

        "Raamatullinen luopio ei uudistu."

        Tuhlaajapojan tarina kertoo toista. Hän oli Isän tykönä, mutta halusi kokea vähän elämää. Hummasi Isän perinnön ja joutui täysin hunningolle. Mutta palasi kuitenkin Isän luo. Isä otti vastaan ja antoi anteeksi, ja järjesti vielä bileet Tuhlaajapojan paluun kunniaksi. Vanhempi veli tuli kateelliseksi, sillä hän oli tehnyt kotona töitä ja yrittänyt elää kunnollisesti. Ehkä hänkin ajatteli, että "raamatullinen luopio ei uudistu". Väärässä oli - ainakin Jeesuksen mukaan.


    • Anonyymi

      "Onko seurakunnasta eroaminen luopumusta uskosta, mielestäni ei , kuitenkin joidenkin mielestä on?"

      Riippuu siitä miksi eroaa. Maiseman vaihtaminen voi joskus olla tarpeen jopa uskossa kasvamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      280
      6640
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3793
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      146
      2698
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      345
      2522
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2082
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      84
      1689
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1681
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1526
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1341
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      109
      1188
    Aihe