Ennen kuin menet ostamaan sen CX-30:n

Anonyymi

13

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todellisuudessahan syynä hirven väistötestin epäonnistumiseen on huonot ensiasennnus renkaat. Mazdalla on ikävä tapa laittaa alle koeajo autoihinsa ECO renkaat jotka eivät sovellu rajumman ajotavan ihmisille.
      Joten jos ostaa uuden Mazda CX-30 tai jonkun muun uuden Mazdan. Vaadi kaupan päällisiksi kunnon renkaat niin varmasti sujuu sitten hirven väistäminen ongelmitta ainakin auton osalta. esim.

      Kesärenkaiksi Nokia Hakka Blue2 tai Black. Continental Premium Contact 6, Dunlop Sport Maxx RT.
      Talvirenkaiksi Nokia Hakkapeliitta 9 XL, Michelin X Ice North 4, Continental Ice Contact 2 tai 3.

      • Anonyymi

        Oletko sinä joku hiton rengaskauppias?
        Kunnon autossa on kunnolliset renkaat alla tehtaalta tullessa.
        Fiksu ihminen valitsee talvirenkaiksi kitkat. Nastoilla tuhotaan tiet ja saadaan pölyä ilmaan kun nastat jyrsii asfalttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä joku hiton rengaskauppias?
        Kunnon autossa on kunnolliset renkaat alla tehtaalta tullessa.
        Fiksu ihminen valitsee talvirenkaiksi kitkat. Nastoilla tuhotaan tiet ja saadaan pölyä ilmaan kun nastat jyrsii asfalttia.

        "Oletko sinä joku hiton rengaskauppias?"
        En. Sen sijaan olen oikea automies, joka osaa ottaa selvää asioista. Mazda sattuu olemaan yksi suosikki automerkeistäni. Suosittelin jo mainittuja renkaita siksi koska ne ovat testattuja hyviksi esim. TM, Moottorilehti. En suosittele ikinä kenellekään huonoja renkaita.

        "Kunnon autossa on kunnolliset renkaat alla tehtaalta tullessa."
        Ei ole läheskään aina. Erityisesti Mazdalla aika monessa hirvenväistötestissä heikkojen tuloksien syynä ovat nimenomaan renkaat koska Mazda on saanut useimpien autojensa ajo-ominaisuudet niin hyviksi, että useimmiten renkaista loppuu pito ennen kuin auton alusta/korirakenne saavuttaa aivan maksimaalisen rajansa auton hallittavuuden osalta.
        Toisena esimerkkinä tästä on 2019 mazda 3, josta petti renkaiden pito kesken mutta pärjäsi kuitenkin paremmin kuin CX-30.
        https://www.youtube.com/watch?v=wKoiO5EeCZY

        "Fiksu ihminen valitsee talvirenkaiksi kitkat. Nastoilla tuhotaan tiet ja saadaan pölyä ilmaan kun nastat jyrsii asfalttia."

        Sinun väitteesi ei pidä paikkaansa. Vaan fiksu ihminen valitsee parhaiten ajotyyliinsä ja ajo-olosuhteisiinsa sopivat renkaat. Mene pois Mazda palstalta manipuloimasta ihmisiä sinun propagandallasi takaisin niihin yleisiin kitkarengas vs nastarengas väittely aiheisiin. Teiden kulumiseen vaikuttavat useat muutkin asiat kuin pelkästään renkaan tyyppi, eikä nastarenkaat itsessään tuhoa tietä niin nopeasti kuin sinä yrität väittää. Tiepöly muodostuu useista muistakin aine-osista kuin asfaltista tai kuluneista nastoista. Renkaiden pito-ominaisuudet ovat autoilussa kaikista tärkeimmät asiat, eikä mitkään ympäristölliset asiat. Enempää en vastaile sinun viesteihisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oletko sinä joku hiton rengaskauppias?"
        En. Sen sijaan olen oikea automies, joka osaa ottaa selvää asioista. Mazda sattuu olemaan yksi suosikki automerkeistäni. Suosittelin jo mainittuja renkaita siksi koska ne ovat testattuja hyviksi esim. TM, Moottorilehti. En suosittele ikinä kenellekään huonoja renkaita.

        "Kunnon autossa on kunnolliset renkaat alla tehtaalta tullessa."
        Ei ole läheskään aina. Erityisesti Mazdalla aika monessa hirvenväistötestissä heikkojen tuloksien syynä ovat nimenomaan renkaat koska Mazda on saanut useimpien autojensa ajo-ominaisuudet niin hyviksi, että useimmiten renkaista loppuu pito ennen kuin auton alusta/korirakenne saavuttaa aivan maksimaalisen rajansa auton hallittavuuden osalta.
        Toisena esimerkkinä tästä on 2019 mazda 3, josta petti renkaiden pito kesken mutta pärjäsi kuitenkin paremmin kuin CX-30.
        https://www.youtube.com/watch?v=wKoiO5EeCZY

        "Fiksu ihminen valitsee talvirenkaiksi kitkat. Nastoilla tuhotaan tiet ja saadaan pölyä ilmaan kun nastat jyrsii asfalttia."

        Sinun väitteesi ei pidä paikkaansa. Vaan fiksu ihminen valitsee parhaiten ajotyyliinsä ja ajo-olosuhteisiinsa sopivat renkaat. Mene pois Mazda palstalta manipuloimasta ihmisiä sinun propagandallasi takaisin niihin yleisiin kitkarengas vs nastarengas väittely aiheisiin. Teiden kulumiseen vaikuttavat useat muutkin asiat kuin pelkästään renkaan tyyppi, eikä nastarenkaat itsessään tuhoa tietä niin nopeasti kuin sinä yrität väittää. Tiepöly muodostuu useista muistakin aine-osista kuin asfaltista tai kuluneista nastoista. Renkaiden pito-ominaisuudet ovat autoilussa kaikista tärkeimmät asiat, eikä mitkään ympäristölliset asiat. Enempää en vastaile sinun viesteihisi.

        No hyvä niin. Sitten minä voinkin kommentoida typeriä väittämiäsi.
        Tehtaan laittamat renkaat ovat halvinta bulkkia. Ei Mazdalle ole mitään väliä miten ne toimii, kunhan vain on halvat. Laatuautojen valmistajat ei toimi näin, vaan laittavat alle parasta.
        Mitä tulee nastarenkaisiin. Jos olet joskus käynyt jossain maassa missä ei käytetä nastarenkaita, olet ehkä todennut että teihin ei ole jyrsitty uria. Mutta epäilen että et kykene huomaamaan tuollaista asiaa ja ymmärtämään miksi näin on.
        Jos ajotaidot on niin huonot että on pakko turvautua nastojen tuomaan turvallisuuden tunteeseen, kannattaa siirtyä bussin matkustajaksi. Se on kaikille sinun kaltaisille se paras vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Täällä kaakonkulmalla pitää väistellä enimmäkseen kettuja, ja yhä enenevässä määrin peuroja. Hirviä en ole nähnyt kymmeneen vuoteen. Mikähän automerkki olisi noiden eläimien väistelyssä se paras mahdollinen?....

      • Anonyymi

        Varmaan joku saksalainen 2009 paljon ajettu ruosteinen mersu, jonka "parasta ennen" päivitykset on menneet vanhaksi jo aikoja sitten ......


    • Anonyymi

      Upea auto! Ainoa asia, joka itseäni häiritsee, on tuo typerä keskeltä esiin ponnahtava multimedia näyttö. Omassa nykyisessä (VM-18) autossa sekin on toteutettu jo paljon sivistyneemmin. Ja ei...ei ole autoni saksalainen....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mä vaan ostan saksalaisia autoja nykyjään siksi, että keräilen niitä nykyään. Jos haluan jonnekin luotettavasti mennä, niin otan esim. Lexuksen tallistani, ja vieläpä kuskinkin sitä ajamaan, ja menen sinne, minne huvittaa! Saksalaiset ovat pelkkää keräilytavaraa minulle!!

    • Anonyymi

      Mulla on 4s Matukka alla ja yhdessä tais olla Siltakivet alla, muissa on ollut Hankookia ja Yokohamaa. Yhtäkkiä ne kaikki kuluu ja Mazdan bonuspalkintona tuleva arengasmelua tulee kabiiniin oli alla halpis tai 3 kertaa kalliimpi ranskis. Nyksä 2017 kutonen ny tuntui hiljaiselta mutta eilen iskettiin Contin naulakumit alle ja radion perussäätö 14 vaihtui asetukseen 20... kulkee muuten pahuksen suuntavakaasti 16" kumeilla.

    • Anonyymi

      Eilisen gumminvaihdon yhteydessä potkin CX-30 renkaita ja on luonnossa nätti SUV, ulkonäkö kökkötraktoria haluaville on 10. Matukan mainoskuvissa miltei yhtä ruma kuin CX-3, mutta livenä hunajata. Mä pysyn normiautoissa joten en arvostele noita tötteröjä, mutta kelpais, jos siihen sais moottorin. Suomessa joko 122 tai 180 bensa, Ruotsissa myös huikealla 116-heppaisella 1,8 dieselillä. Tuo jos mikään tarttis pellin alle 2,2-litraisen dieselin, mutta kiitos EU:n moottorit ovat mopoluokkaa. Oma 2,2 vie tasamaalla 2,7-4,1 sadalla. EU6 .

      • Makuja on monia ,minusta cx-3 ja 30 on hyvän näköisiä.


    • Anonyymi

      Aloittajan kaltaisen autokoululaisen ei kannata tuhlata energiaa rahamiesten autovalintojen pohdiskeluun. Kannattaa sitävastoin panostaa siihen omaan n.2000€:n perusgolffiin ainakin sen verran, että se pysyy edes joten kuten tieliikennekelpoisena, ja läpäisee sen joka vuotisen pakollisen katsastuksen, Muuten tuo kuuluisa "hirvenväistö" ei onnistu silläkään rupuskalla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe