Kumpi mobil?

Anonyymi

Kumpi mobil öljyistä on parempi, mobil 1 fs 0w-40 vai mobil super 3000 x1 5w-40. Molemmat on täyssynteettisiä ja suositellaan samanlaisille ajoneuvoille, hintakin melkein sama. Täältä löytyy varmaan tietämystä näiden eroista ja paremmuudesta.

10

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niillähän on eri luokitukset, siinä se ero:

      Mobil 1 FS 0W-40:

      API SN, SM, SL, SJ
      ACEA A3/B3, A3/B4

      MB-Approval 229.3
      MB-Approval 229.5
      VW 502 00/505 00
      PORSCHE A40
      Nissan Genuine Performances
      ExxonMobilin mukaan Mobil 1 FS 0W-40 on seuraavaa laatutasoa:
      API CF
      VW 503 01
      FIAT 9.55535-M2

      Mobil 3000 x1 5w-40:

      API SN/SM/CF
      ACEA A3/B3, A3/B4

      BMW Longlife-01
      OPEL GM-LL-B-025
      PORSCHE A40
      MB 229.3
      VW 505 00/502 00
      Peugeot/Citroen B71 2296
      Renault RN0710 / RN0700

    • Anonyymi

      Mobil 1 on parempi. Esim. tuo MB-Approval 229.5 on varsin vaativa luokitus, joka super 3000:sta puuttuu.

      • Anonyymi

        MB-Approval 229.5 tarkoittaa hitusen parempaa mäntien puhtauttaa ja sakan muodostumisen estoa kuin Mobil 3000 luokitukset. Ei kovin paljon vaativampi.


    • Anonyymi

      Mobil 1 on mobili "ykkösöljy eli aidosti täyssynteettinen.

      Mobil Super öljyt ovat mobilin "kakkosöljyjä" jota ovat siis vain "täyssynteettisiä".

      Vähän kuten TB Diamond Teboilin ykkösöjy ja Gold S vähän halvempi vähemmän täyssynteettinen kakkosöljy.

      Ei Mobil Super huonoa kuitenkaan ole, vanhempaa autoon missä ei niin pitkät vaihtovälit varmasti hyvä valinta. Jos parasta haluaa niin sitten Mobil 1.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa aidosti täyssynteettinen tai "täyssynteettinen".

        PAO öljyjä ei ole ollut enää vuosiin, näissä hintaluokissa, ei edes Mobil 1.
        Joten... ei se ero mistään synteettisyydestä tule, on se sitten aidosti tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa aidosti täyssynteettinen tai "täyssynteettinen".

        PAO öljyjä ei ole ollut enää vuosiin, näissä hintaluokissa, ei edes Mobil 1.
        Joten... ei se ero mistään synteettisyydestä tule, on se sitten aidosti tai ei.

        Laitatko linkkiä tähän tietoon ettei sisällä aidosti synteettisiä perusöljyjä? Enpä tiedä PAO-öljyjen harvinaisuudesta, omassa vaihdelaatikossa Castrolin PAO koska öljyn Ford-luokitus vaatii että tehty oikeasti synteettisistä perusöljyistä.

        Oli miten oli, on Mobil1 silti enemmän synteettinen kuin Super.


    • Anonyymi

      Riippuu täysin, mihin olet sitä tunkemassa. Polkupyörä on hieno rakennus.

    • Anonyymi

      Jos autosi moottorissa voi käyttää 0W öljyjä (kts. ohjekirjasta öljyn luokitus ja viskositeetti suositus), niin ehdottomasti Mobil 1 FS 0W40. Itse olen käyttänyt juuri tätä eikä moottorin kulumisesta tietoakaan yli 200 000 km mittarissa. 0w viskositeetti auttaa kylmäkäynnistyksissä suojaamaan moottorin kulumista ja 40 visositeetti kestää hyvin rasitusta ja kuumia olosuhteita. Ellei 0w vikositeetti käy niin Castrolilta voi katella löytyykö magnatec tuotesarjassa käypäää vaihtoehtoa 5w40 tai 5w30 vikositeettin öljyissä ( eli tarkasta täsmääkö öljyn luokitukset ) Castrolin Magnatec-öljyt auttavat myös ehkäisemään kylmäkäynnistyksen aiheuttamaa moottorin kulumista omalla tavallaan vaikka viskositeetin kylmäalue alkaakin 5W.

      • Anonyymi

        "Itse olen käyttänyt juuri tätä eikä moottorin kulumisesta tietoakaan yli 200 000 km mittarissa. "

        Olet siis purkanut moottorin ja mitannut erilaisten komponenttien kuluman. Aika harva vaivautuu tuollaista tekemään.


      • Anonyymi

        Ei mikään varsinaisesti estä laittamasta 0w vaikka ohjekirjassa lukee 5w, ei siitä mitään haittaa voi olla että öljy voitelee paremmin kylmänä. Jos vaatimus 5w40, ihan hyvin voi laittaa 0w40 vaikkei 0w40 olisi mainittu ohjekirjassa. Tärkeintä että kuumaviskositeetti oikea ja että API/ACEA luokat täyttyy.

        Nuo Castrolit ei pysy koneessa, suosittelen Mobilia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe