vituttaa ajaa 60-70km/h jonkun mummelin perässä,vaikkakin matkaa olis vaikka vaan se 15-20km. Ikäihmisille ei auta pitkien valojen rämpyttely,ei käsimerkit,mummo vaan posottaa eteenpäin sen 70km. Iki-ihmiselle autoilu suotakoot,mutta muiden hidastelijoiden kohdalla alle 80km/h on kyllä silkkaa vittuilua muita tiellöä liikkujia kohtaan.
Ikä-ihmiset ja muut hidastelijat pois liikenteestä
129
461
Vastaukset
- Anonyymi
Jos et 15 - 20 kilometrin matkalla pääse hitaammin ajavasta ohi, kannattaa miettiä onko se hitaasti ajava ainoa, jonka olisi järkevää pysyä pois auton ratin takaa ja liikenteestä
- Anonyymi
Ne tiet on tarkoitettu yleiseen liikenteeseen. Sinne saa mennä jokainen, jolla on siihen riittävä ajoneuvo ja sille mahdollisesti vaadittava ajo-oikeus. Miniminopeusvaatimusta ei ole, rajoitusta hitaammin SAA ajaa. Näillä ehdoilla me ollaan siellä kaikki.
Ota rauhallisesti, niin olet siellä vielä vanhuksenakin mukana. Aloittajan asenteella liikenteeseen ei pidä lähteä ollenkaan. Repeää vielä suoni päässä jonkin ihan pikkujutun takia. Tapahtumia liikenteessä ei voi valita. Suhtautumisensa niihin voi. - Anonyymi
En voinut ohittaa sitä mummoa,koska takana tuli rekka puskurissa kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne tiet on tarkoitettu yleiseen liikenteeseen. Sinne saa mennä jokainen, jolla on siihen riittävä ajoneuvo ja sille mahdollisesti vaadittava ajo-oikeus. Miniminopeusvaatimusta ei ole, rajoitusta hitaammin SAA ajaa. Näillä ehdoilla me ollaan siellä kaikki.
Ota rauhallisesti, niin olet siellä vielä vanhuksenakin mukana. Aloittajan asenteella liikenteeseen ei pidä lähteä ollenkaan. Repeää vielä suoni päässä jonkin ihan pikkujutun takia. Tapahtumia liikenteessä ei voi valita. Suhtautumisensa niihin voi.Juuri noin :) Aloittelija emme ajele Monzassa :D
- Anonyymi
Jos ajoit 70 km/h, sen sijaan että olisit ajanut 80 km/h, 20 kilometrin matkan niin menetit elämästäsi 2 minuuttia ja 8 sekuntia.
Varmaan aikalailla sama aika kuin meni tuon purkauksesi naputtelemiseen.
Jos aika on noin vähissä niin kannattaa miettiä, onko oma elämä kiristetty liian kiireiseksi.- Anonyymi
Vain köyhillä on kiire
- Anonyymi
Väärin laskettu, se olis ajannu ainakin 100 km/h joten ajansäästö olis ollut merkittävä.
Ei siinä ole kyse minuuteista vaan pakkomielteistä, kun on huono olo, on päästävä nopeasti paikasta toiseen. Siis psyyke ei ole kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin laskettu, se olis ajannu ainakin 100 km/h joten ajansäästö olis ollut merkittävä.
Ei siinä ole kyse minuuteista vaan pakkomielteistä, kun on huono olo, on päästävä nopeasti paikasta toiseen. Siis psyyke ei ole kunnossa.Jep. Kiire on tyhmyyden ystävä.
- Anonyymi
sinun kaltaisesi ääliö pitäis päästää tuskistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain köyhillä on kiire
Köyhien täytyy elättää pullamössöväkeä.
Kiirettä pitää.
- Anonyymi
No,kuule kun olemaan mutkanen ja kapea tie.Yksi ohitus kaista olisi ollut siinä välissä,miksi en käyttänyt sitä,jää mysteeriksi.
Se on niin tätä,jos jonkun asian vaikka ihan vaan toteat,etkä siis varsinaisesti valita(vaikkakin minä valitin) niin aina löytyy näitä puolustelijoita.- Anonyymi
Paa kirkasvalolamppu päälle niin ei noi mummelitkaan ota päähän niin pahasti.
Se on tää vuodenaika mikä saa meidät ärsyyntymään ihan jonninjoutavista asioista.
- Anonyymi
Kiitos aloittajalle kirjoituksesta. Nyt pudotan ainakin 5km/h vauhtia, oletko tyytyväinen?? T: se vitun mummeli
- Anonyymi
Ihanaa mummeli, ihanaa!!!
- Anonyymi
Erittäin hyvä neuvo,pudotankin tästä lähin nopeutta joka kerta kun jää roikkumaan takapuskuriin kiinni. Kyllä,se tyytyväinen on se vitun bensalenkkari,oikein hykerryttää jo nyt.
Senkus lasket nopeuttas vaikka 10km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa mummeli, ihanaa!!!
IHAHAA MUMMELIT IHAHAH!
- Anonyymi
Aloittajan tyyppiset kuskit kyllä useimmiten itse aiheuttavat tilanteen ja siis myös muiden "liian hitaasti " liikkumisen.
Mutta kun eivät uskalla katsoa peiliin, on seuraus nähtävillä. - Anonyymi
Kuule olen OIKEIN TYYTYVÄINEN ja aion tehdä samoin myös itse seuraavan kerran kun olen liikenteessä. Olkaamme kaikki vitun mummeleita ja papparaisia liikenteessä oikein huolella!
ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan tyyppiset kuskit kyllä useimmiten itse aiheuttavat tilanteen ja siis myös muiden "liian hitaasti " liikkumisen.
Mutta kun eivät uskalla katsoa peiliin, on seuraus nähtävillä.Sori,mutta sepustuksestasi ei saanut mitään selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvä neuvo,pudotankin tästä lähin nopeutta joka kerta kun jää roikkumaan takapuskuriin kiinni. Kyllä,se tyytyväinen on se vitun bensalenkkari,oikein hykerryttää jo nyt.
Senkus lasket nopeuttas vaikka 10km/h.Kokeilin kerran, saisiko puskurissa roikkujan menemään ohi vauhtia hidastamalla. Hidastin vähitellen ja 30 km/h -nopeudessa viimein ohitti :-D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori,mutta sepustuksestasi ei saanut mitään selvää.
Yksi esimerkki.
Ajoin viime viikolla paikoin jäistä mutkatietä rajoituksen mukaista nopeutta. Taakse ilmestyi auto, liian lähelle noin viisi metriä "turva"väliä.
Jyrkkä ylämäki jonka huipulla, ennen alamäkeä, näkyvyys eteen hyvin lyhyt.
Jos mäenharjan takana olisi ollut este ja olisin joutunut jarruttamaan - mitä olisi tapahtunut.?
Niin, se yleisin kolarityyppi.
Nyt sinulle kysymys.
Miten voit vaikuttaa tilanteeseen eli miten voit tehdä tilanteesta turvallisen ajaessasi etummaista autoa.? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi esimerkki.
Ajoin viime viikolla paikoin jäistä mutkatietä rajoituksen mukaista nopeutta. Taakse ilmestyi auto, liian lähelle noin viisi metriä "turva"väliä.
Jyrkkä ylämäki jonka huipulla, ennen alamäkeä, näkyvyys eteen hyvin lyhyt.
Jos mäenharjan takana olisi ollut este ja olisin joutunut jarruttamaan - mitä olisi tapahtunut.?
Niin, se yleisin kolarityyppi.
Nyt sinulle kysymys.
Miten voit vaikuttaa tilanteeseen eli miten voit tehdä tilanteesta turvallisen ajaessasi etummaista autoa.?Onhan ne monta kertaa sanoneet jo ""jäämällä kotiin",me jotka on selvitty 50v liikenteessä ajamalla rauhallisesti
- Anonyymi
No onhan se paskamaista, mutta meistä suurimmasta osaa tulee vanhoja ja hitaita joskus. Koita kestää ja mene ohi.
- Anonyymi
Seuraavan kerran,onneksi on ohitus kaista molempiin suuntiin.
Ei se ole ikäihmisten syy jos palvelut maaseudulta lakkaavat. - Anonyymi
No,kuule mikä tässä elämässä ei olis paskamaista.
Ja,kuule meistä kaikista totta tosiaan tulee vanhoja ja hitaita ja kyllä minä ainakin suon ikäihmisille autoilun,tänään vaan nyt sattui olemaan huono päivä,sori siitä.
ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavan kerran,onneksi on ohitus kaista molempiin suuntiin.
Ei se ole ikäihmisten syy jos palvelut maaseudulta lakkaavat.Ei se oikeuta ajamaan jos ajokunto on mennyt oli se sitten viinan, huumeiden tai terveydentilan takia, vaikkei maaseudulla palveluja olisikaan. Takseja on varmaan sielläkin.
- Anonyymi
Muuta kaupunkiin, niin et tarvi autoa. Se on vaan vanhuksenkin ymmärrettävä kykyjensä rajat
- Anonyymi
Kiito hyville kommenteille oikein nauratti.
- Anonyymi
Bemaritollojen olis aika opetella, ettei maailma pyöri bemarihölmöjen navan ympärillä!
- Anonyymi
Se Bemaritollo olis ajanut myös minun perässäni ja mennyt heti ensimmäisen paikan tullen minun ja sen mummon ohi,eikä edes olisi jäänyt odottamaan sitä ohituskaistaa.
- Anonyymi
Mut se laitetaan pyörimään.
(muuten ei ole mitään tarkoitusta elämällä) - Anonyymi
Nimen omaan juurikin näin. Bemaritolleille opetukseksi,lasken vittuilakseni seuraavan kerran omaa nopeuttani. Ja,tiedoksesi,en aja Bemarilla.
ap
Huono trolli on huono...
- Anonyymi
Kuule ole vaan itse huviksekses.
- Anonyymi
Tänään oli yksi kädetön liikkeellä Tampereen suunnalla. Kuski oli tulossa liittymästä tässä kuvan kohdassa. https://goo.gl/maps/1EAzX53EUQMx23An7
Tämä kyseinen kuski pelkäsi ilmeisesti tilannetta, joten tiputti vauhtinsa ja yritti liittyä 30-30 km/h nopeudella 70 km/h liikkuvaan liikennevirtaan. Arvaahan miten siinä käy. Itse ennätin juuri ohi mutta peileistä näin, että auto lähes pysähtyi, kun ei päässyt liittymään ja liittymä meni sen ihan jumiin. Sen verran vilkaisin, että vanha nainen ratin takana. Vaarallista toimintaa kaiken kaikkiaan tuollainen arkailu. - Anonyymi
Outo juttu, ettei edellä ajava nosta nopeutta, vaikka miten vilkuttaisit valoja ja näyttäisit käsimerkkejä.
- Anonyymi
Jokainen saa ajaa millä nopeudella mitä parhaaksi näkee alle max rajoituksen.
Yli sen rikkoo lakia ja rangaistavissa sekä kolarissa tulee enemmän vahinkoa.- Anonyymi
Suomessa nopeusrajoitukset on laitettu niin alakanttiin ettei kukaan joka on ajokuntoinen aja, eikä edes halua ajaa sen hitaammin minkä rajoitus sallii ellei ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus muuta edellytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa nopeusrajoitukset on laitettu niin alakanttiin ettei kukaan joka on ajokuntoinen aja, eikä edes halua ajaa sen hitaammin minkä rajoitus sallii ellei ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus muuta edellytä.
On montakin tilannetta ossa minä ajan ihan suosiolla alle rajoitusten. Vinkkinä voin mainita sanan keli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On montakin tilannetta ossa minä ajan ihan suosiolla alle rajoitusten. Vinkkinä voin mainita sanan keli.
No keli on hyvä selitys. Mutta ajokuntoiselle niin huono ajokeli on enintään parina kolmena päivänä vuodesta että nopeusrajoituksen osoittama nopeuskin tuntuu tarpeettoman kovalta. Silloinhan kaikki joutuukin ajamaan hiljaa, joten kukaan ei ole toiselle tientukko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulin justiin Riihimäeltä,oli aika huono keli,sumua vettä sataa ei juur nähnyt mitään.Piti ajaa 20km/H hiljempaa kuin suurin sallittu rajoitus,valoisaan aikaan, hyvässä säässä,hiljaisssa liikenteessä.60km/ ja 80km/h rajoitusalueet.
- Anonyymi
Onko Suomessa myös varkaus- ja murharikokset niin alakantissa, ellei joku haittaa.- Anonyymi
Se on ihan OK, että ohitetaan reippaasti se edellä ajava auto, ja sitten mennään myös, jos kerran kiire on, mutta mikä fiddu siinä on, että kun ollaan ohitettu se edellä ajava, niin lasketaan se nopeus välittömästi alhaisemmaksi heti ohituksen jälkeen, kuin mitä se ohitettavalla oli ennen ohitusta! Älli älä jätä.....liikenteessäkään!
- Anonyymi
> Suomessa nopeusrajoitukset on laitettu niin alakanttiin ettei kukaan joka on ajokuntoinen aja, eikä edes halua ajaa sen hitaammin minkä rajoitus sallii ellei ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus muuta edellytä.<
- jokainen saa itse valita ajonopeutensa, eli sitä ei jokin liikenne merkki määrää. Liikenne merkissä oleva nopeus ei tarkoita, että sun pitää aina ajaa juuri sitä nopeutta,, ei, vaan se on ylimmän sallitun nopeuden merkki ja sitäkin alempaa voi ja saakin ajaa. Ajokunnosta ei ole missään tapauksessa kyse, vaan halusta ja tahdosta. Joku tykkää ajaa hitaammin ja joku taas kovemmin, ei se sen kummempaa mytologiaa ole., - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Suomessa nopeusrajoitukset on laitettu niin alakanttiin ettei kukaan joka on ajokuntoinen aja, eikä edes halua ajaa sen hitaammin minkä rajoitus sallii ellei ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus muuta edellytä.<
- jokainen saa itse valita ajonopeutensa, eli sitä ei jokin liikenne merkki määrää. Liikenne merkissä oleva nopeus ei tarkoita, että sun pitää aina ajaa juuri sitä nopeutta,, ei, vaan se on ylimmän sallitun nopeuden merkki ja sitäkin alempaa voi ja saakin ajaa. Ajokunnosta ei ole missään tapauksessa kyse, vaan halusta ja tahdosta. Joku tykkää ajaa hitaammin ja joku taas kovemmin, ei se sen kummempaa mytologiaa ole.,Juuri siitä on kyse että kukaan ajokuntoinen ei koe halua eikä tarvetta ajaa suomen nopeusrajoituksia hitaammin, rajoittuneet kyvyt aiheuttaa sen halun ja tarpeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siitä on kyse että kukaan ajokuntoinen ei koe halua eikä tarvetta ajaa suomen nopeusrajoituksia hitaammin, rajoittuneet kyvyt aiheuttaa sen halun ja tarpeen.
No onkos tässä nyt kyseessä tieto vai luulo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan OK, että ohitetaan reippaasti se edellä ajava auto, ja sitten mennään myös, jos kerran kiire on, mutta mikä fiddu siinä on, että kun ollaan ohitettu se edellä ajava, niin lasketaan se nopeus välittömästi alhaisemmaksi heti ohituksen jälkeen, kuin mitä se ohitettavalla oli ennen ohitusta! Älli älä jätä.....liikenteessäkään!
Minä minä minä, eka eka eka, minä minä minä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- jokainen saa itse valita ajonopeutensa, eli sitä ei jokin liikenne merkki määrää. Liikenne merkissä oleva nopeus ei tarkoita, että sun pitää aina ajaa juuri sitä nopeutta,, ei, vaan se on ylimmän sallitun nopeuden merkki ja sitäkin alempaa voi ja saakin ajaa. Ajokunnosta ei ole missään tapauksessa kyse, vaan halusta ja tahdosta. Joku tykkää ajaa hitaammin ja joku taas kovemmin, ei se sen kummempaa mytologiaa ole.,"jokainen saa itse valita ajonopeutensa"
Älä viitti jauhaa paskaa. Meeppäs kuule ääliö ajaan motarille 20 km/h ja katotaan kauanko menee ennen kuin miekkataksi tulee hakemaan sut pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siitä on kyse että kukaan ajokuntoinen ei koe halua eikä tarvetta ajaa suomen nopeusrajoituksia hitaammin, rajoittuneet kyvyt aiheuttaa sen halun ja tarpeen.
"Juuri siitä on kyse että kukaan ajokuntoinen ei koe halua eikä tarvetta ajaa suomen nopeusrajoituksia hitaammin"
Mistäs sinä muiden halut ja tarpeet tiedät?
- Anonyymi
On tuo totta, todellisuudessa tuo ärsyttää vaikka täällä palstalla vängätään vastaan tuotakin asiaa. Henkilöautolla ohi pääsisi helposti mutta ajat kaiketi jotain muuta ajoneuvoa?
- Anonyymi
No sen sadan tonnin kiihdyttäminen uudestaan siihen matkanopeuteen, mikä oli aikaisemmin ennen jonkun törpön ilmestymistä siihen eteen jarruttelemaan, vaatii taas rajusti polttoainetta (päästöt!) kiihdyttäessä, ja vielä sen pitkän matkankin, ennen kuin sellainen massa on taas siinä nopeudessa, mitä se oli ennen tuollaisen tollon törpön eteen ilmestymistä!
- Anonyymi
Ajelet varmaan jossain ihan muualla kun minä. Täällä on aika paljon ohituskieltoalueita ja vastaantulijoita että ohituspaikkaa saa kärkkyä kauankin. Tientukot sen kyllä huomaakin kun sitten pienen välin tullen on mentävä ohi jos ei halua jäädä tientukkeen taakse pitkäksi aikaa.
Älkää siis alle rajoitusnopeuden ajajat ihmetelkö jos joudun heti ohite päästyäni palaamaan omalle kaistalle heti eteenne. Se on oikeastaan teidän oma valintanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajelet varmaan jossain ihan muualla kun minä. Täällä on aika paljon ohituskieltoalueita ja vastaantulijoita että ohituspaikkaa saa kärkkyä kauankin. Tientukot sen kyllä huomaakin kun sitten pienen välin tullen on mentävä ohi jos ei halua jäädä tientukkeen taakse pitkäksi aikaa.
Älkää siis alle rajoitusnopeuden ajajat ihmetelkö jos joudun heti ohite päästyäni palaamaan omalle kaistalle heti eteenne. Se on oikeastaan teidän oma valintanne.No yksi nuorimies teki sen kun ajoin kantatietä alle 500m ja aikomus käätyä vasemmalle niin en kiihdytä 10km/,tuliihan perään puskuriin ja vilkutteli valoja,kun hiljensin lisää ja ajoin kääntyvien kaistalle,ajoi eteeni ja tuli vireen uhoamaan.no mulla puukko maton alla turvana aloin kaivaa sitä turvakseni,en tiedä näkikö mitä etsin.Yhtäkkiä käveliautolleen ja lähti pois.se ei oo aina ihan vaaratonta tulla uhoamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No yksi nuorimies teki sen kun ajoin kantatietä alle 500m ja aikomus käätyä vasemmalle niin en kiihdytä 10km/,tuliihan perään puskuriin ja vilkutteli valoja,kun hiljensin lisää ja ajoin kääntyvien kaistalle,ajoi eteeni ja tuli vireen uhoamaan.no mulla puukko maton alla turvana aloin kaivaa sitä turvakseni,en tiedä näkikö mitä etsin.Yhtäkkiä käveliautolleen ja lähti pois.se ei oo aina ihan vaaratonta tulla uhoamaan.
Niin 100km/h tarkoitin,ei ol järkeä kiihdyttä ja heti täys jarrutus.Sit kerräan yöllä joku ajoi pitkätpäällä puskurissa,kun meni ohi laitoin pitkät heti päälle,se pysähtyi eteen laitoin hetkeksi lyhyen,kun taas lähti liikkeelle pitkän uudestaan.Tätä muutamabn kerran tehtiin,sitten kaahasi apinanraivolla näkymättömiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin 100km/h tarkoitin,ei ol järkeä kiihdyttä ja heti täys jarrutus.Sit kerräan yöllä joku ajoi pitkätpäällä puskurissa,kun meni ohi laitoin pitkät heti päälle,se pysähtyi eteen laitoin hetkeksi lyhyen,kun taas lähti liikkeelle pitkän uudestaan.Tätä muutamabn kerran tehtiin,sitten kaahasi apinanraivolla näkymättömiin.
Mulla on lava-autossa tehokkaat työvalot hytin katolta lavalle päin näyttämässä, joskus joku ohitettu ei vaihda lyhyille niin laitan ne hetkeksi päälle niin aika äkkiä on vaihtunu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa sinun yksittäinen kokemus jonkun idiootin kanssa. Jos noita jokainen kirjottaisi niin eihän täällä juuri muuta olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No yksi nuorimies teki sen kun ajoin kantatietä alle 500m ja aikomus käätyä vasemmalle niin en kiihdytä 10km/,tuliihan perään puskuriin ja vilkutteli valoja,kun hiljensin lisää ja ajoin kääntyvien kaistalle,ajoi eteeni ja tuli vireen uhoamaan.no mulla puukko maton alla turvana aloin kaivaa sitä turvakseni,en tiedä näkikö mitä etsin.Yhtäkkiä käveliautolleen ja lähti pois.se ei oo aina ihan vaaratonta tulla uhoamaan.
No, no, ja no. Ei No sanaa tarvitse kirjoituksissa käyttää, vaikka se puhekielessä aina lipsahtaakin eteen. Ihan ymmärrettävää on teksti vaikka siinä ei sitä NO-töksäytystä ole .
Siis näin: Yksi nuorimies tesi sen, kun ajoin...jne.
Mulla oli puukko maton alla turvana..jne. sen sadan tonnin kiihdyttäminen uudestaan siihen..jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, no, ja no. Ei No sanaa tarvitse kirjoituksissa käyttää, vaikka se puhekielessä aina lipsahtaakin eteen. Ihan ymmärrettävää on teksti vaikka siinä ei sitä NO-töksäytystä ole .
Siis näin: Yksi nuorimies tesi sen, kun ajoin...jne.
Mulla oli puukko maton alla turvana..jne. sen sadan tonnin kiihdyttäminen uudestaan siihen..jne.No kiitoksia paljon,no mitä mä tällä neuvolla teen?No olkoon,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kiitoksia paljon,no mitä mä tällä neuvolla teen?No olkoon,
Miksihän sitä puukkoa pitää säilyttää jossakin maton alla. Aivan laillinen paikka on vaikka oven lokerossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän sitä puukkoa pitää säilyttää jossakin maton alla. Aivan laillinen paikka on vaikka oven lokerossa.
Muutaman kuumakallen tuntien se puukko ei hidasta yhtään kun suuttuvat. Puukon esiin ottaminen vain varmistaa että kuumakalle käy vielä kovemmin päälle. Ei niillä mitään itsesuojeluvaistoa ole sillon kun käyvät kierroksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä vissiin tajunnut, että hyvästä syystä sitä vitutti, kun tulit matelemaan eteensä? Jos aiot körötellä tiellä, niin köröttele silloin kun et ole muiden edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sen sadan tonnin kiihdyttäminen uudestaan siihen matkanopeuteen, mikä oli aikaisemmin ennen jonkun törpön ilmestymistä siihen eteen jarruttelemaan, vaatii taas rajusti polttoainetta (päästöt!) kiihdyttäessä, ja vielä sen pitkän matkankin, ennen kuin sellainen massa on taas siinä nopeudessa, mitä se oli ennen tuollaisen tollon törpön eteen ilmestymistä!
YUUUP! hommaa tehokkaampi veturi, siinä ratkaisu sun kiihdyttämiseen ;)
- Anonyymi
Kannattaa huomioida myös se, että liikenteessä on myös meitä vanhempia henkilöitä, jotka ovat vastikään saaneet kortin. Ajamme rauhallisesti, koska tiedostamme riskit ja vasta opettelemme ajamaan ja liikkumaan muiden autojen keskellä. Toisaalta on myös niitä huono-onnisia, joiden auto on brakaamassa ja viittä vaille jäämässä tien päälle. Auto ei tällöin välttämättä kiihdy ja nopeus on mitä on. Tästä on henk.koht. kokemusta eilispäivältä ja voin sanoa, että noina hetkinä valomerkit tai viittomakielinen viestintä eivät auta. Koetetaanpa asettua muiden asemaan ja ottaa iisimmin liikenteessä.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla edes vanha vastikään kortin saanut. Kyllä monet juuri kortin saaneet nuoremmatkin ottavat vähän varovaisemmin siellä liikenteessä. Kuitenkin pitää olla sen verran taitoa ja uskallusta ettei ihan sekoita kaikkien etenemistä siellä tien päällä.
Taas heille, jotka itkevät sitä etteivät pysty ajamaan ylinopeutta jonkun hitaamman vuosi, niin ei heru laisinkaan sympatiaa. Viesti tällaisille urpoille on se, että noudata rajoituksia. - Anonyymi
Kyllä vähänkään enemmän ajanut näkee ajosta johtuuko epäjohdonmukainen ajo auton ongelmista vai kuskista
- Anonyymi
tottakai ja huom.näin vasta myöhemmin että kyseessä oli mummeli.
ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes vanha vastikään kortin saanut. Kyllä monet juuri kortin saaneet nuoremmatkin ottavat vähän varovaisemmin siellä liikenteessä. Kuitenkin pitää olla sen verran taitoa ja uskallusta ettei ihan sekoita kaikkien etenemistä siellä tien päällä.
Taas heille, jotka itkevät sitä etteivät pysty ajamaan ylinopeutta jonkun hitaamman vuosi, niin ei heru laisinkaan sympatiaa. Viesti tällaisille urpoille on se, että noudata rajoituksia.tuosta puuttuu logiikka,pitäisi ajaa ylinopeutta,mutta pitäs samalla noudattaa rajoituksia.
Entäs ne itsekeskeiset köröttelijät,joka on yleensä työikäinen mies ja kortti ollut varmasti kauan,eikä ole mitään syytä ajaa alle 80km/h(jos nopeusrajoitus on 80km/h:sa) ja 80km/h(jos nopeusrajoitus on 100km/h:sa)ja huom.nyt ovat talvinopeusrajoitukset voimassa.
- Anonyymi
Aloittaja sieltä liikenteestä ekana pitäisi saada pois. Vitun pelottava sekopää.
Mutta pitäisi ne mummotkin saada pois, ihan oman terveytensä takia. Jos ei kykene nopeusrajoitusten mukaan ajamaan, niin lienee kyvyt jo sen verran alentuneet, että paras lopettaa kokonaan.- Anonyymi
Anteeks,mutta kommettesi kaipaa ehkä pikkasen ja ei niin vähääkään hiemman perusteluja.
- Anonyymi
Ja toiseksi,ajan todella vähän maanteillä. Ja kyllä minä annan mummojen ja papparaisten ajaa.Ei ole heidän vikansa että palvelut karkaavat maaseudulta.Tuollakin mummolla oli syynsä ja kolmanneksi,näin vasta hänen kääntyessään,että edelläni hitaasti ajanut oli mummo.
toivottavasti sinä ymmärrät jonain päivänä vaihtaa autosi vaikka segwayhyyn,et sinä autoasi kumminkaan tarvii kuin johonkin .........hupiajoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toiseksi,ajan todella vähän maanteillä. Ja kyllä minä annan mummojen ja papparaisten ajaa.Ei ole heidän vikansa että palvelut karkaavat maaseudulta.Tuollakin mummolla oli syynsä ja kolmanneksi,näin vasta hänen kääntyessään,että edelläni hitaasti ajanut oli mummo.
toivottavasti sinä ymmärrät jonain päivänä vaihtaa autosi vaikka segwayhyyn,et sinä autoasi kumminkaan tarvii kuin johonkin .........hupiajoon.Mä ajattelinkin olla ikuisesti nuori. Mitäs siihen sanot!!!!!
Olen Android!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toivottavasti sinä ymmärrät jonain päivänä vaihtaa autosi vaikka segwayhyyn,et sinä autoasi kumminkaan tarvii kuin johonkin .........hupiajoon.Minulta on sellainen lainkohta jäänyt huomaamatta missä sanotaan että jos palveluja ei ole lähellä, niin silloin saa ajaa vaikka ajokunto olisikin puutteellinen iän, terveyden, humalatilan tai vaikka huumeiden takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta on sellainen lainkohta jäänyt huomaamatta missä sanotaan että jos palveluja ei ole lähellä, niin silloin saa ajaa vaikka ajokunto olisikin puutteellinen iän, terveyden, humalatilan tai vaikka huumeiden takia.
Saahan sitä vanhus ajaa tuvalliseksi katsomallaan nopeudella.Takaa tulija sen sijaa ei saa ajaa puskurissa kiini ja pitkillä vilkutella,ei se ohitu merkkikään voi olla kun niin läheltä ei pääse siirtyyn viereiselle kaistalle.Mä aina hiljennän lisää nopeutta jos joku alkaa ronkkia takapuskuria.Lääkäri on todennut ajokuntoiseksi kun kortti on uusittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä vanhus ajaa tuvalliseksi katsomallaan nopeudella.Takaa tulija sen sijaa ei saa ajaa puskurissa kiini ja pitkillä vilkutella,ei se ohitu merkkikään voi olla kun niin läheltä ei pääse siirtyyn viereiselle kaistalle.Mä aina hiljennän lisää nopeutta jos joku alkaa ronkkia takapuskuria.Lääkäri on todennut ajokuntoiseksi kun kortti on uusittu.
Vai on lääkäri todennut ajokuntoiseksi silloin kun kortti on uusittu, eli koska silloin terveydentila on ollut riittävä ja olet ollut myös selvinpäin, toimii lääkärin näkemys ajokunnosta takeena kortin viimeiseen voimassaolopäivään asti eikä itse tarvitse siitä välittää.
Eli rattiin vaan, kaikki sairaat, humalaiset ja huumeveikot joilla on kortti voimassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai on lääkäri todennut ajokuntoiseksi silloin kun kortti on uusittu, eli koska silloin terveydentila on ollut riittävä ja olet ollut myös selvinpäin, toimii lääkärin näkemys ajokunnosta takeena kortin viimeiseen voimassaolopäivään asti eikä itse tarvitse siitä välittää.
Eli rattiin vaan, kaikki sairaat, humalaiset ja huumeveikot joilla on kortti voimassa.Onhan sinullakin kortti. Miksi sitten ei muillakin toistaitoisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki lain mukaan saa. Mutta miksi pitää ajaa kun ja jos ne ajokyvyt on rattijuopon tasolle taantuneet?
Se on hyvä, että hiljennät, muistathan myös antaa tietä etkä köröttele siinä keskiviivan päällä.
Milloinkas se ajokuntoiseksi toteaminen on tapahtunut? Onko paljonkin yli 10 vuotta sitten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki lain mukaan saa. Mutta miksi pitää ajaa kun ja jos ne ajokyvyt on rattijuopon tasolle taantuneet?
Se on hyvä, että hiljennät, muistathan myös antaa tietä etkä köröttele siinä keskiviivan päällä.
Milloinkas se ajokuntoiseksi toteaminen on tapahtunut? Onko paljonkin yli 10 vuotta sitten?Työnnä se ajokuntosi vaikka prrseeseessi.
- Anonyymi
Ajoihan se mummu rajoitusten mukaan, elikkäs ei yli sallitun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnnä se ajokuntosi vaikka prrseeseessi.
Olet, kommettisi perusteella, erittäin viisas ja fiksu henkilö.
- Anonyymi
Ajan mittarini mukaan tasan sallittua nopeutta,näyttäköön se vaikka 20km/h eipä kiinosta pätkääkään.Kiirettä kun ei eläkkeellä ole.
- Anonyymi
Minä taas eläkeläisenä ajan rajoitusten mukaan, tietäen todellisen mittarinäyttämän.
Eli 80km/h rajoituksella mittarinäyttämä 86km/h, niin todellinen nopeus on 80.
Senverran mittarini heittää. Ja 100 nopeudessa 110 km/h, niin todellinen on noin 101 km.
Näkisin sen, että meidän autoilijoiden pitäisi olla kiinnostunut oman auton kohdalla niistä todellisista nopeuksista, mitä jonkun mittarin mukaan mennään.
Navikaattokikaan ei maksa paljoa, se on oiva apuväline vanhuutta potevalle. Kertoo oikean nopeuden, muistuttaa risteysajot jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas eläkeläisenä ajan rajoitusten mukaan, tietäen todellisen mittarinäyttämän.
Senverran mittarini heittää. Ja 100 nopeudessa 110 km/h, niin todellinen on noin 101 km.
Näkisin sen, että meidän autoilijoiden pitäisi olla kiinnostunut oman auton kohdalla niistä todellisista nopeuksista, mitä jonkun mittarin mukaan mennään.
Navikaattokikaan ei maksa paljoa, se on oiva apuväline vanhuutta potevalle. Kertoo oikean nopeuden, muistuttaa risteysajot jne.Mua ei kiinosta ajaa tasan tarkkaa suurinta sallittua,ajan niin vähän isompia teitä ja lasken mäkikohdatkin vappaalla.Jos itsekeskeiset nuoret kärsii,menkööt ohi,menee ne aina sulkuviivankohdallakin mun perästä ja ei se mun syy ole enknnä niiden auton rattia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Navikaattokikaan ei maksa paljoa, se on oiva apuväline vanhuutta potevalle. Kertoo oikean nopeuden, muistuttaa risteysajot jne."Navikaattokikaan ei maksa paljoa, se on oiva apuväline vanhuutta potevalle. Kertoo oikean nopeuden, muistuttaa risteysajot jne."
Valitettavasti ei sillä navigaattorilla voi "vanhuutta potevien" ajo kyvyttömyyttä korvata.
- Anonyymi
On se vaan kumma, kun puolustetaan niitä itsekeskeisiä sooloilijoita. Kyllä liikenne on yhteispeliä ja jjoustavuutta tarvitaan. Joten sinä 70km/h ajava, voisit kyllä nostaa nopeuuttasi sinne 80:iin ,jotkut on ammatikseen tien päällä, eikä se oo kivaa eikä turvallista eikä taloudellista, kun aina joutuu ohittelemaan sooloilijoita. Nim. Kyntäjän poika
- Anonyymi
Ei oo pakko ohittaa ,nopeusero nii pieni että mitään et menetä aja perässä.Ohittelijat ne on itsekeskeisiä sooloilijoita.
- Anonyymi
Kameratolpan rikesakko on 170e kuulemma,se on suurimmalle osalle eläkeläisistä yli 10% kuukauden nettoeläkkeestä,pistää ajaan varmuuden vuoksi hiljaa,että voi ostaa lääkkeet j ruoat siinä kuussa ja maksaavuokra.
- Anonyymi
Jos et pysy kärryillä edes siitä mikä on nopeusrajoitus ja joudut sen takia ajamaan reilusti alle sallitun, ei huomiokykysi ole enää riittävällä tasolla autolla ajoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et pysy kärryillä edes siitä mikä on nopeusrajoitus ja joudut sen takia ajamaan reilusti alle sallitun, ei huomiokykysi ole enää riittävällä tasolla autolla ajoon.
Lääkärit päättää sen että ollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkärit päättää sen että ollaan.
Eli jos lääkäri on vaikka viimeviikolla varmistaut että olen ajokunnossa ja selvinpäin, voin laskea sen varaan eikä tarvitse itse kantaa mitään vastuuta asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos lääkäri on vaikka viimeviikolla varmistaut että olen ajokunnossa ja selvinpäin, voin laskea sen varaan eikä tarvitse itse kantaa mitään vastuuta asiasta?
Ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan mulla vastuu etten ylitä nopeusrajoitusta joka on voimassa hyväll säällä valoisaan aikaan hiljaisessa liikenteessä.Pidän turvavälin edellä ajavaan autoon,takana tulevan kuuluu pitää turvaväli edessään ajavaan.Ei siäl lääkärintarkastukses puhallutetu olenko selvinpäin,koskee vaan jos olisin autolla sinneajanut.Serkunmies on lääkäri,ollaan sukujuhlissa vähän otettu ja varmaan jatketaan seuraavissa juhlissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan mulla vastuu etten ylitä nopeusrajoitusta joka on voimassa hyväll säällä valoisaan aikaan hiljaisessa liikenteessä.Pidän turvavälin edellä ajavaan autoon,takana tulevan kuuluu pitää turvaväli edessään ajavaan.Ei siäl lääkärintarkastukses puhallutetu olenko selvinpäin,koskee vaan jos olisin autolla sinneajanut.Serkunmies on lääkäri,ollaan sukujuhlissa vähän otettu ja varmaan jatketaan seuraavissa juhlissa?
Nopeusrajoitus on voimassa aina, eikä vain hyvällä säällä valoisaan aikaan hiljaisessa liikenteessä!
- Anonyymi
Eiii. Kyllä joku kerto ylinopeudesta saanern 500€ muistutuksen.Joku pieni tulone mösserö saa noi vähä..
- Anonyymi
"vituttaa ajaa 60-70km/h jonkun mummelin perässä,vaikkakin matkaa olis vaikka vaan se 15-20km. Ikäihmisille ei auta pitkien valojen rämpyttely,ei käsimerkit,mummo vaan posottaa eteenpäin sen 70km. Iki-ihmiselle autoilu suotakoot,mutta muiden hidastelijoiden kohdalla alle 80km/h on kyllä silkkaa vittuilua muita tiellöä liikkujia kohtaan."
Tiedätkö sinä onneton nykykinkeli edes sellaista seikkaa, että nämä vihaamasi vanhukset ovat rakentaneet nämä suomen tiestöt aikoinaan? Et varmasti tiedä!!!!!
Olethan pelkkä sosiaalipummi huumepelle, ja syntynyt valmiiseen maailmaan, minkä takia ei tarvitse enää itse ponnistaa mitään! Kelalta kun saa nykyään kaiken!! - Anonyymi
Ajelin tänään koko päivän niitä autottomia mummoja asioilleen. Täällä maalla tiestöt kuuluvat pääsääntöisesti 80 kilsan yleisnopeusrajoituksen piiriin.
Siitä huolimatta matelin pikkutiet 40-60 km nopeudella ja isommat väylät 70-80:llä. Ei tullut pieneen mieleenkään nostaa vauhtia yhtään tuon suuremmaksi. Teillä oli n.10 cm auraamonta lunta ja lumen alla peilijäätä. Ei ollut pitoa suurempaan vauhtiin vaikka alla on tuliterät nastarenkaat.
Eipä näkynyt persuksessa roikkujia. Oli muitakin viisaita autoilijoita liikenteessä.
Olen vähän yli puoli miljoonaa kilometriä ajanut kelissä kuin kelissä kesät talvet arjet ja pyhät, yöllä ja päivällä, aamulla ja illalla, maalaistaksia ja minulla vauhdin määrää keli.
Pimeällä, lumi- tai vesisateella, ruuhkassa, syksyn ja kevään liukkailla keleillä, hirven ja peuran metsästysaikaan silloin kun metsästys on käynnissä, minulla on aina vähemmän vauhtia kuin mitä nopeusrajoitusmerkki sallii.
Kuivalla kesä- ja talvikelillä posottelen navigaattorin antamien todellisten nopeuksien mukaan, mutta paskakeleillä en riskeeraa omaa enkä asiakkaitteni henkeä kenenkään muun kiireen takia.
Jos jollain ei ole aikaa perässäni ajella, voi aivan vapaasti mennä ohi.- Anonyymi
Melko arka kuski olet vaikka olet jo jonkinverran ehtinyt ajaa, varsinkin jos pimeässä tai vesisateella suomen nopeusrajoitukset tuntuu tuntuu liian kovilta.
Minkä ikäinen olet? Onko refleksisi vielä hyvät ja huomiokyky kunnossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko arka kuski olet vaikka olet jo jonkinverran ehtinyt ajaa, varsinkin jos pimeässä tai vesisateella suomen nopeusrajoitukset tuntuu tuntuu liian kovilta.
Minkä ikäinen olet? Onko refleksisi vielä hyvät ja huomiokyky kunnossa?Tuolla varovaisella ajotyylillä me on eletty vanhaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Onko refleksisi vielä hyvät ja huomiokyky kunnossa?Ikää 32 vuotta ja näkö, refleksit ja huomiokyky ovat erittäin hyvät.
Niinkö tykkäät että olen arka kuski?
Ajatko itse päivin ja öin kelillä kun kelillä?
Ajatko yksin vai onko sinulla muita mukanasi. Kun liikut esim. perheesi kanssa pitkiä matkoja, onko tullut vastaan tunnetta, että oho nyt oli lähellä, pitäisikö ajaa vähän hiljempaa?
Sinulta jää huomiotta se seikka, että minulla on autossa viitenä päivänä viikossa 7-15 vuotiaita peruskoululaisia kaikki 10 paikkaa täynnä.
Toinen ryhmä jota kuljettelen säännöllisesti täydellä taksilla ovat 60-95v vanhukset.
Kolmas porukka ovat muuten vaan vajaakuntoiset ja arvaamattomat ihmiset (lue humalaiset).
Minun on pakko huomioida kelin ja liikenteen lisäksi myös se mitä autoni sisällä tapahtuu.
Minulla on suuri vastuu kyydissäni olevista ihmisistä. Tehtäväni on pitää huolta siitä, että asiakkaat pääsevät turvallisesti joka ikinen kerta sinne minne ovat menossa.
Oman henkensä voi aina riskeerata, mutta mielestäni olisi järjen köyhyyttä työajossa paahtaa kaasu pohjassa. Ja minusta on järjen köyhyyttä riskeerata omakin henki. Ei ole ikinä ollut minnekään niin kiirettä ettenkö olisi perille ehtinyt kulloiseenkin keliin sopeutetulla vauhdilla.
Tämän 8 vuoden aikana mitä taksia olen ajanut, läheltä piti tilanteita on ollut lukemattomia. 6 kertaa on tullut hirvi tai peura ihan eteen, hätäkuset on ollut kerran konepellillä ja kerran rikkoontui vilkun lasi hirven takakaviosta. Supikoiria, kettuja, mäyrä, susi, karhu, villisikoja ja lukematon määrä jäniksiä ja oravia sun muita pienelukoita on juoksennellut auton eteen yön pimeydessä.
Eläinten lisäksi vaaratilanteita aiheuttavat muut autoilijat ja myös ne autoni sisällä olevat vajaakuntoiset = lue humalaiset. Esim. kun kuskaat jotain umpijurrista porukkaa ja joku niistä tarraa ykskaks yllättäen takapenkiltä olkapäähän kiinni niin kyllähän siinä vähän hätkähtää että mitä nyt tapahtuu. Asiakkaat ja asiakkaiden käytös vaikuttaa ainakin minulla väkisinkin myös ajonopeuteen.
- Anonyymi
Ei kukaan pyydä ylittämään nopeusrajoituksia, vaan ainoastaan kuivalla tiellä hyvissä olosuhteissa ajettaisiin edes sitä nopeusrajoitusmerkin näyttämää nopeutta, eikä 10- 15 km alle sen.
- Anonyymi
ei se nopeusrajoitusmerkki edellytä mitään nopeutta,kieltää vain sen lukuarvon ylityksen.
- Anonyymi
En olekoskaan nähnyt motarilla 20km/h ajavaa enkä 15km/alle rajoituksen ajavaa muulla tielläPoislukien pihaan kääntyjät hetken.Mulla on kortti ollut 50v.Kylläliioittelette,ehkä valehtelette?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En olekoskaan nähnyt motarilla 20km/h ajavaa enkä 15km/alle rajoituksen ajavaa muulla tielläPoislukien pihaan kääntyjät hetken.Mulla on kortti ollut 50v.Kylläliioittelette,ehkä valehtelette?
Motarilla noin paljon alle ajavia tuskin usein näkee. Silti tuon 15km/h ajavia muilla teillä kyllä tapaa, vastuutonta syyttää muita valehtelijoiksi silloin kun sitä itse tekee.
PS. minullakin on kortti ollut yli 50 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motarilla noin paljon alle ajavia tuskin usein näkee. Silti tuon 15km/h ajavia muilla teillä kyllä tapaa, vastuutonta syyttää muita valehtelijoiksi silloin kun sitä itse tekee.
PS. minullakin on kortti ollut yli 50 vuotta.Jaa,nii juu.peräkärrynkans o ajettava 20km/h alle 100km/h rajoituksel.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa,nii juu.peräkärrynkans o ajettava 20km/h alle 100km/h rajoituksel.
Ei tarvi olla jarruttomalla kärryllä tientukkeena enää enskesänä kun lakiuudistus astuu voimaan. Hauska ohitella kärryn kanssa tientukkoja.
- Anonyymi
Jos on olevinaan noin kiire ja hermot koko ajan kireällä niin ei kannata sinne liikenteeseen lähteä ollenkaan. Yksinkertaisesti sanottuna jää kotiin.
- Anonyymi
Voi mennä kävellen jos ei ole mitään väliä kauanko matka kestää.
- Anonyymi
Skodat ja ikääntyneet, heille ajoaika silloin, kun ei ole muita liikenteessä.
- Anonyymi
Mene autokouluun opettele ohitus! Älä köröttele.Anna muiden ajaa omassa rauhassaan ja liikennemerkkien säännösten mukaan.Tässäkin taajamassa merkki 40km/ väki ajaa tuhatta sataa,ohittaa jos alat ajaa säännösten mukaan.Lain mukaan kortti vietäs hyllylle,sakot..ei oo ketään kuka valvois.Sama maanteillä näy ketään muualla kuin joskus lahdenmotarilla,ylempänä suomessa näkee päivisinkin valvontaa.Siellä jengi saa ajaa hitaasti,kauppaan matkaa paljon ja ohitukset turvallisia.Jos jää kiinni huomattavasta ylinop.pitäs uudelleen ajokouluun passittaa,ja huimat sakot.Aina pääsee ohi,älä ruikuta sillä kotterollasi ihmisten peräluukussa ja tee jonoa! ohita!Auto tehty ajettavaksi.Kotterot taas junnaa muiden riesana
- Anonyymi
On se jännä kun samat teidentukot jotka sanoo että opetelkaa ohittamaan ja että ei tarvii perään jäädä roikkumaan, aina pystyy ohittamaan jos osaa, valittaa sitten kun heitä ohitetaan niillä edellytyksillä mitä vastaantuleva liikenne ja ohituskieltoalueet edellyttää, eli pienissä, mutta ohittamiseen juuri riittävässä väleissä.
Kumpaa te loppujenlopuksi haluatte, reilusti alle rajoitusten ajajat.
Haluatteko että jäädään perään roikkumaan ja välkyttelemään valoilla että " aja kääkkä " vai että mennään ohi heti kun pystyy?
Huvikseen taaksenne matelemaan emme jää, se ei ole vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se jännä kun samat teidentukot jotka sanoo että opetelkaa ohittamaan ja että ei tarvii perään jäädä roikkumaan, aina pystyy ohittamaan jos osaa, valittaa sitten kun heitä ohitetaan niillä edellytyksillä mitä vastaantuleva liikenne ja ohituskieltoalueet edellyttää, eli pienissä, mutta ohittamiseen juuri riittävässä väleissä.
Haluatteko että jäädään perään roikkumaan ja välkyttelemään valoilla että " aja kääkkä " vai että mennään ohi heti kun pystyy?
Huvikseen taaksenne matelemaan emme jää, se ei ole vaihtoehto.Menkää sitten ohi, älkääkä valittako. Ja roikkukaa vaikka puskurissa, ei minua häiritse, ei myöskään valojen välkyttely. Jos sopiva tilanne on, voin välkyttelijän edessä parikymppiä pudottaa nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menkää sitten ohi, älkääkä valittako. Ja roikkukaa vaikka puskurissa, ei minua häiritse, ei myöskään valojen välkyttely. Jos sopiva tilanne on, voin välkyttelijän edessä parikymppiä pudottaa nopeutta.
Onneks tosi hyvis autois voi neki valot poista näkyvistä ku peilin säätää.Roikkukoon.Inhottavaa jos ei osata ohittaa.Silloin edellä ajava voi vielä laskee vauhtii,varmistaa et ohittaja pääsee ohi.sitten nostaa wauhtii kun auto melkein ohittanut,jos huono tehonen auto ohittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvikseen taaksenne matelemaan emme jää, se ei ole vaihtoehto.". jäädään perään roikkumaan ja välkyttelemään valoilla".ei sillee saa tehdä.TLL kieltää sen ehdottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneks tosi hyvis autois voi neki valot poista näkyvistä ku peilin säätää.Roikkukoon.Inhottavaa jos ei osata ohittaa.Silloin edellä ajava voi vielä laskee vauhtii,varmistaa et ohittaja pääsee ohi.sitten nostaa wauhtii kun auto melkein ohittanut,jos huono tehonen auto ohittaa.
Minä tiedän milloin olen ohitettavan edessä jos ohitettava ajaa tasaista nopeutta. Silloin palaan omalle kaistalleni. Jos on halunnut kiihdyttää jäädäkseen kiilatuksi, oma valinta. Ei pelota minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvikseen taaksenne matelemaan emme jää, se ei ole vaihtoehto.No mitäs järkeä siinä valojen vilkuttelussa tuossa tilanteessa on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
". jäädään perään roikkumaan ja välkyttelemään valoilla".ei sillee saa tehdä.TLL kieltää sen ehdottomasti.
Eikä kiellä. Höpö höpö. Laki kieltää liikenteenhäirinnän, tien tulppana oleminenkin on enemmän liikenteenhäirintää kun valojen vilkuttelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kiellä. Höpö höpö. Laki kieltää liikenteenhäirinnän, tien tulppana oleminenkin on enemmän liikenteenhäirintää kun valojen vilkuttelu.
No pittee siu 150 meterin turvaväel pittee TLL mukkaan ja valloil ei sua häekästä etes ajovuaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjun aloittaja haukkuu nyt väärää puuta. Mummo voi hyvinkin ajaa mittarin mukaan 8-kymppiä. Näitten potkulautojen mittari kun nyt vaan näyttävät enemmän kuin todellinen nopeus on.
Ja mitä ikäihmisiin tulee, niin kyllä vauhtia riittää aivan omiksi ja muiden kauhuksi aivan riittävästi. Enemmän siitä kannattaa olla huolissaan kuin mummojen turvallisesta menosta.
Hättäilemällä on harvoin syntynyt muuta kuin hieman horjuvia sieluja.
- Anonyymi
Maailman perusongelma on siinä, että jotkut pitävä persettään arvokkaampana kuin muiden perseitä.
- Anonyymi
Näin on. Toisia ei kiinnosta yhtään että mitä se muiden turvallisuuteen ja sujuvaan liikkumiseen vaikuttaa kun itse lähtee taantunein kyvyin ajamaan.
- Anonyymi
Juu nii,pihtarinaiset
- Anonyymi
Toivomus alottajalle. Aja vaikka kalliota päin, älä raskasta kuorma-autoa päin, kun lopetat itsesi ennen kuin tulet vanhaksi.
- Anonyymi
Riittää aloittajalle ja kaikille muillekin että ei aja enää kun se ei enää turvallisesti muun liikenteen rytmin mukaan suju.
Vanhukset on ihan yhtä hyviä ihmisiä kuin muutkin, paitsi ne jotka ajaa vaikkei ajokunto ole enää kohdallaan.
Itseään ei tarvitse tappaa jotta ajo loppuisi, sen voi lopettaa muutenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää aloittajalle ja kaikille muillekin että ei aja enää kun se ei enää turvallisesti muun liikenteen rytmin mukaan suju.
Vanhukset on ihan yhtä hyviä ihmisiä kuin muutkin, paitsi ne jotka ajaa vaikkei ajokunto ole enää kohdallaan.
Itseään ei tarvitse tappaa jotta ajo loppuisi, sen voi lopettaa muutenkin.Ihmien ei välttämättä itse huomaa sitä, kun oma ajotaito menee niin heikoksi, että ajalminen kannattaisi jättää pois ohjelmasta.
- Anonyymi
Ketjun aloittaja aja kiltisti minun perässä vaan 70km/h,jos on noin kiire mene kuule juoksemalla.
- Anonyymi
O Cantores O Minores!
Kaikenlaisia uhriutujia sitä riittääkin.
Traktoreidenkin perässä joutuu ajamaan kilometrikaupalla, mutta jossain välissä nekin voi ohittaa. Ja asian unohtaa nopeasti.
Ei elämää kannata ottaa liian vakavasti, koska kyläkäynnillähän täällä vain ollaan.- Anonyymi
Muistin latinani väärin. Sorry.
Oli tuo jossain vitsimuodossa.
Piti olla O Mores O Tempora! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistin latinani väärin. Sorry.
Oli tuo jossain vitsimuodossa.
Piti olla O Mores O Tempora!Aloittajakinkelinä minäkin muistin kaiken ihan väärin! Nuo edelliset sukupolvethan ovat nämä tiet rakentaneet verorahoillansa, ja työllänsä. Itse en ole osallistunut niiden rakentamiseen, hoitoon, enkä kunnossapitoon vielä eurollakaan! Mutta on niillä kiva ajella kolmen tonnin golffilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajakinkelinä minäkin muistin kaiken ihan väärin! Nuo edelliset sukupolvethan ovat nämä tiet rakentaneet verorahoillansa, ja työllänsä. Itse en ole osallistunut niiden rakentamiseen, hoitoon, enkä kunnossapitoon vielä eurollakaan! Mutta on niillä kiva ajella kolmen tonnin golffilla!
Jokainen veroja maksava osallistuu väylien kustannuksiin. Etkö maksa veroja?
- Anonyymi
Traktori on hyvä syy.
Itsekkyys ei.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk762625Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911626Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll721401Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641375- 1291295
- 1451183
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1571174Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901069Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur761068- 721067