Santalannotkon alueelle olevalle sanomalehtilaatikon omistajille

Anonyymi

Meidän taloudessamme asuu dementiaa ja alzheimerintautia sairastava henkilö.
Jonka käsihygienia on ollut jo ennen kyseistä diagnoosiakin enemmän, kuin huono.

Mutta kun ikävä kyllä valitettavasti kyseinen henkilö sattuu sairastamaan vielä tätä kyseistä sairautta, eli dementiaa ja vaikea-asteista alzheimerintautia, niin sen seurauksena, hän edelleenkin kävelee sanomalehtilaatikolle lehteä hakien, ja kun käsihygienian laatu ja taso on mitä on, niin seuraksetkin ovat sitten tätä.

Olen itse, ainakin yrittänyt tuoda pontevasti tälläkin keskustelupalstalla sitä, että jos dementiaa sairastava ei pärjää enää kotona, eikä kykene suoriutumaan kotihoidon asioista ja itsestään huolehtimisesta itse, niin sellaisten ihmisten paikka olisi jossakin aivan muualla, kuin kotioloissa. So, sorry vaan, mutta tätä mieltä minä vain olen. - Ja hyvistä, perusteluista syistä.

Mutta sinne N. niementielllä asuville suosittelen ihan vakavasti, että siirrätte omien Savon Sanomien lehtien nouto/hakupisteen tien alkupäähän.

Koska meidän taloudessa asuu, valitettavasti sellainen dementiaa ja alzheimerintautia sairastava henkilö, joka, kaikista omien lehtien tilaamisesta ja sen sanomisesta, ja ilmoituslappujen, sekä kaikille taloudessamme asuville henkilöille sanomisesta, se ei koskaan tule menemään perille ja jakeluun dementiaa sairastaville ihmisille. Emme pysty takaamaan sitä, että vaikka olemme itse lopettaneet oman lehtemme tilaamisen, että teidän lehtenne tulevat olemaan jatkossa siistejä ja puhtaita. Koska ikävä kyllä, meidän taloudessamme asuu umpidementikko, jolla sissteystaju ja taso on jo kadonnut tyystin ja kokonaan.

- Siis, jos haluatte ja toivotte, että lehtenne eivät tule olemaan likaisia, en tässä halua, että missä sotkussa, päätelkää itse, niin olkaa hyvä ja siirtä'kää se kyseinen lehtien noutopaikka toiseen paikkaan, eli tien toiseen päähän.

Anteeksi, jos tämä järjestely tulee tuottamaan teille jotakin vaivaa.
Silti suosittelen sanomalehtienne noutopaikan siirtämistä, näiden asianhaarojen vallitesssa, ehdottomasti.

3

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olemme itse lopettaneet sanomalehden tilaamisen. Ja meistä kukaan, paitsi dementiaa sairastava, saattaa käydä edelleenkin lehtilaatikolla, kuvitellen, että sieltä lehtilaatikosta löytyy sanomalehti.

Tiedoksi kaikille. Kukaan muu meidän taloudestamme ei käy lehtilaatikolla.

Dementiaa sairastava toimii usein automaattisesti. Toimien nk. ennen vanhaan.

Ikävä kyllä tässä tapauksessa,. sillä on omat seurauksensa. Etenkin, kun kyseisen henkilön käsihygienia ja sen taso on varsin huono.

Tämä ilmoituksena teille.

• Anonyymi

ALoitustekstistä puuttui noin keskeltä teksti, että olemme kyllä sanoneet, ja meidän kodissamme on myöskin ilmoituslappu sanomalehden tilaamisen lopettamisesta meidän taloutemme kohdalta omassa kodissamme. Mutta dementiaa sairastava, ja etenkin lähimuistin, tai kokonaan muistin kadottava ei tällaisia asioita koskaan tule muistamaan. Joten hän tulee jatkossakin laahustamaan sinne teidän lehtilaatikollenne ja sotkemaan ulos*eeseen teidän omat lehtenne.

Pahoittelen, että näin vain on!

Valittakaa terveyskeskukseen, terveydenhuoltojärjestelmään, tai asioista vastaavaan sosiaali ja terveysministeriöön. Jos haluatte asioihin todella ja oikeasti jotakin muutosta ja parannusta.

• Anonyymi

Sanomalehti sopii hyvin perseen pyyhkimiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      134
      3060
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1630
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1354
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      897
    Aihe