Kun mikään ei enää tunnu miltään

Anonyymi

Minulla on ikää reilu 30v ja tuntuu että mikään ei tunnu enää miltään. Esim vielä pari vuotta sitten panostin jouluun ja muihin pyhiin mutta nykyään en jaksa enää edes välittää koska ei se vaan enää tunnu siltä miltä ennen. Olen ollut kotini vanki nyt puolisen vuotta, en pysty lähtemään ulos eikä se sinällään ole ongelma koska mitäpä siellä ulkona mulle olis. Edes raitis ilma ei tunnu miltään ja kaikki on jotenkin yhdentekevää. En nyt löydä oikeaa sanaa, mutta jotenkin mikään ei vaan tunnu miltään.

Minulla on ihana poikaystävä joka rakastaa ja haluaa naimisiin, mutta tiellä on niin paljon esteitä joita olen parhaani mukaan koittanut ylittää mutta sekään ei tunnu enää vaivan arvoiselta. Olen luovuttanut elämän suhteen, sen suhteen että joskus kaikki olis vielä paremmin. En jaksa uskoa siihen. Olen tyhjä, loppu, kaikkeni antanut jonka elämässä ei mikään muutu. Yritän välillä muuttaa asioita, mutta en osaa koska olen saamaton paska. Mutta sekään ei tunnu miltään. Itsetuhoisia ajatuksia on, mutta tuskin mitään itselleni teen. Teen hidasta kuolemaa, olen luovuttanut ja mikään ei tunnu miltään joten katsotaan kauanko tätä jatkuu.

Se on aika raju tunne kun tajuaa että on luovuttanut elämänsä suhteen. Kunnes sekään ei enää tunnu miltään.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo teksti voisi olla omasta päästäni, jos osaisin kirjoittaa noin kuvaavasti. Sillä erotuksella, että olen sinkku. Saman asian kanssa itsekin painin. Päätin vuodenvaihteen jälkeen lopettaa työt ja ajaa masennuslääkityksen alas vähitellen. Sitten ehkä asunto myyntiin ja luopuminen kaikesta turhasta tavarasta. Ehkä maiseman vaihdos tähän päälle tekisi myös terää.

      Voimia sinulle! Elämä tuntuu raskaalta kun ei jaksa innostua mistään ja tuntuu, että millään ei ole väliä.

      -E-

      • Anonyymi

        Voimia sinullekkin <3

        Varmaan maisemanvaihdos tekeekin sinulle hyvää. Ns uusi alku.


    • Anonyymi

      Neuroleptit vievät tunteet ja masennuslääkkeet vielä pahemmin. Lopettakaa ne.

    • Anonyymi

      Oon piiloutunu neulatyynyyn ite. Välillä meinaan tulee rajumpi hikiki.

    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista kannattaa keskustella ammattilaisen kanssa.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Voimia tilanteeseen!

      Ystävllisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe