Edes uskovaiset eivät usko kreationismiin

Anonyymi

Kreationismin loppu on lähellä. Edes uskovaiset eivät perusta kreationismista. Saulus-lähetyksen höpövideoista tykkää keskimäärin 1-5 kansalaista ja kreationismin höpövideoita Reinikaiselta ja Torpalta katsoo parhaimmillaankin vain muutama sata ihmistä, joista luultavasti vitsinä suurin osa.

Kreationismi on paskaa ja sen todistavat myös uskovaiset, jotka eivät korviaan lotkauta tuolle huuhaalle.

15

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka 0 ihmistä maailmassa uskoisi kreationismiin, ei se tarkoita että kreationismi olisi väärin.

      Tiedemaailmaa ei kiinnosta usko evoluutioteoriaan vaan faktat.

      • Kyllähän kreationismiin kovastikin uskotaan, siinä mielessä, että uskotaan sitä esiiintyvän.


      • Anonyymi

        Kreationismi on hevonpaskaa, eikä se siitä uskolla tai epäuskolla muutu miksikään. Mutta kristinuskosta se tekee naurettavan ja epäuskottavan, joka on tosin sille ihan oikein.


      • Anonyymi

        Kumma juttu kun tuo evoluutioteoria on vahvasti tiedemaailmassa mukana jota opetetaan kaikissa huippuyliopistoissa. Evoluutioteorian mukaisia tutkimuksia tulee valtavat määrät vuosittain ja sitä käytetään ihan käytännön tasolla esimerkiksi lääketieteessä ja bioenergiassa.
        Kreationismista ei tule yhtäkään tutkimusta vuodessa eikä siitä olla kyetty tekemään minkäänlaista käytännön ratkaisua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu kun tuo evoluutioteoria on vahvasti tiedemaailmassa mukana jota opetetaan kaikissa huippuyliopistoissa. Evoluutioteorian mukaisia tutkimuksia tulee valtavat määrät vuosittain ja sitä käytetään ihan käytännön tasolla esimerkiksi lääketieteessä ja bioenergiassa.
        Kreationismista ei tule yhtäkään tutkimusta vuodessa eikä siitä olla kyetty tekemään minkäänlaista käytännön ratkaisua.

        Kertokaa toki miten evoluutiolla kehitetään energiaa, tai kuinka evoluutiota käytetään lääketieteessä!

        Koska valtion tuki otetaan pois jos yliopisto hyväksyy yhdenkään evoluution vastaisen tutkimuksen, niin ymmärrettävästi ei ole montakaan hyväksyttyä tutkimusta länsimaissa.

        Tilanne on päinvastainen siellä missä luominen hyväksytään.
        Islaminuskoisilla alueilla taitaa olla ongelmia evoluution kannattajilla. Amerikassakin on tilanne toisin, koska on yksityisiä yliopistoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa toki miten evoluutiolla kehitetään energiaa, tai kuinka evoluutiota käytetään lääketieteessä!

        Koska valtion tuki otetaan pois jos yliopisto hyväksyy yhdenkään evoluution vastaisen tutkimuksen, niin ymmärrettävästi ei ole montakaan hyväksyttyä tutkimusta länsimaissa.

        Tilanne on päinvastainen siellä missä luominen hyväksytään.
        Islaminuskoisilla alueilla taitaa olla ongelmia evoluution kannattajilla. Amerikassakin on tilanne toisin, koska on yksityisiä yliopistoja!

        Jumalasi varmaan kovasti tykkää sinunlaisista valehtelijoista...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa toki miten evoluutiolla kehitetään energiaa, tai kuinka evoluutiota käytetään lääketieteessä!

        Koska valtion tuki otetaan pois jos yliopisto hyväksyy yhdenkään evoluution vastaisen tutkimuksen, niin ymmärrettävästi ei ole montakaan hyväksyttyä tutkimusta länsimaissa.

        Tilanne on päinvastainen siellä missä luominen hyväksytään.
        Islaminuskoisilla alueilla taitaa olla ongelmia evoluution kannattajilla. Amerikassakin on tilanne toisin, koska on yksityisiä yliopistoja!

        Kysypä huvin vuoksi emeritus prof. Leisolalta, kuinka hän on hyödyntänyt evolutiiviisia prosesseja entsyymejä koskevissa tutkimuksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa toki miten evoluutiolla kehitetään energiaa, tai kuinka evoluutiota käytetään lääketieteessä!

        Koska valtion tuki otetaan pois jos yliopisto hyväksyy yhdenkään evoluution vastaisen tutkimuksen, niin ymmärrettävästi ei ole montakaan hyväksyttyä tutkimusta länsimaissa.

        Tilanne on päinvastainen siellä missä luominen hyväksytään.
        Islaminuskoisilla alueilla taitaa olla ongelmia evoluution kannattajilla. Amerikassakin on tilanne toisin, koska on yksityisiä yliopistoja!

        Taisi kommentti viitata viime vuoden kemian nobel palkintoihin.
        "Palkitut ovat tehneet merkittäviä löytöjä entsyymitutkimuksessa. Palkintolautakunnan mukaan tutkijat ovat hyödyntäneet työssään evoluutiota.
        Arnoldin tutkimustyön perusteella on voitu kehittää uudenlaisia lääkkeitä ja biopolttoaineita.
        Smith ja Winter ovat tutkineet muun muassa vasta-aineita. "

        Syöpä tutkimuksessa, virusten ja bakteerien muuntumisen tutkimuksessa evoluution mekanismeja on hyödynnetty pitkään.

        Wiki evoluutioteorian sovellutuksista:
        "Evoluutiobiologiassa käytetyillä käsitteillä ja malleilla, kuten luonnonvalinnalla, on useita sovelluksia.[283]
        Jalostus viittaa elävien eliöiden, mikrobien, eläinten tai kasvien kehittämiseen haluttuun suuntaan keinotekoisesti. Tätä on käytetty tuhansien vuosien ajan kasvien ja eläinten domestikaatioon.[284] Tämänkaltaisesta valinnasta on hiljattain tullut merkittävä osa geenitekniikkaa, jossa käytetään antibioottiresistenttien geenien kaltaisia geenitekniikan tekijöitä manipuloimaan DNA:ta. Haluttuja ominaisuuksia omaavia proteiineja kehitetään toistuvien mutaatioiden ja valintojen kierrosten kautta prosessissa, jota kutsutaan ohjatuksi evoluutioksi.[285]
        Useat sairaudet eivät ole pysyviä ilmiöitä, vaan kykenevät muuttumaan evoluution myötä. Virukset, bakteerit, sienet ja syövät kehittyvät resistenteiksi immuunijärjestelmille ja lääkeaineille.[286][287][288] Samat ongelmat ilmenevät maanviljelyssä kun käytetään hyönteismyrkkyjä[289] ja herbisidejatkimuksessa ja rokotteiden kehittelyssä evoluutioteoriaan pohjautuvia tietoja on käytetty pitkään.


    • On käytännössä mahdotonta olla uskovainen olematta kreationisti.
      Jos uskoo Jumalaan kristinuskon mukaisesti, niin siihen kuuluu että Jumala on luonut maailman. Tästä automaattisesti seuraa uskovan luokittelu kreationistiksi.

      Kreationismi = uskomus/käsitys, jonka mukaan Jumala/jumalat on luonut maailmankaikkeuden.

      Kreationisti = henkilö, joka uskoo Jumalan/jumalien luoneen maailmankaikkeuden.

      • Anonyymi

        enemmistö suomalaisista kristityistä luottaa evoluutioteoriaan, he vain pitävät sitä Jumalan tapana luoda. He myös ymmärtävät Raamattujen kertomusten, varsinkin niiden jotka ovat Vanhassa Testamentissa, vertauskuvaanollisuuden ja uskovat sen hengelliseen sisältöön.

        Ainakin ns arkikielessä kreationisti on henkilö joka uskoo, että maailma (ja meidän planeettamme tietysti erityistapauksena) luotiin kuudessa päivässä ihmeen kautta 6 000 v sitten, ja että vedenpaisumusmyytti (se joka esiintyy Raamatussa, muiden vanhempien uskontojen vastaava myytti on tietysti tarua?) on sananmukaisesti tosi, eli että elämä alkoi uudestaan kehittymään (anteeksi sananvalintani, siis rappeutumaan...) 4 500 v sitten.


      • Anonyymi

        Tuossa tulee luokitteluvirhe:

        "Jos uskoo Jumalaan kristinuskon mukaisesti, niin siihen kuuluu että Jumala on luonut maailman. Tästä automaattisesti seuraa uskovan luokittelu kreationistiksi."

        Voi uskoa Jumalan luoneen maailman, mutta tulkitsematta Raamattua kirjaimellisesti ja uskoen luomisen tavaksi tieteen löytämät luonnon prosessit (teistinen evoluutio). Näet vain nuoren Maan evoluution, mutta muitakin lajeja on. Katso Wikistä, jos et muuten usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        enemmistö suomalaisista kristityistä luottaa evoluutioteoriaan, he vain pitävät sitä Jumalan tapana luoda. He myös ymmärtävät Raamattujen kertomusten, varsinkin niiden jotka ovat Vanhassa Testamentissa, vertauskuvaanollisuuden ja uskovat sen hengelliseen sisältöön.

        Ainakin ns arkikielessä kreationisti on henkilö joka uskoo, että maailma (ja meidän planeettamme tietysti erityistapauksena) luotiin kuudessa päivässä ihmeen kautta 6 000 v sitten, ja että vedenpaisumusmyytti (se joka esiintyy Raamatussa, muiden vanhempien uskontojen vastaava myytti on tietysti tarua?) on sananmukaisesti tosi, eli että elämä alkoi uudestaan kehittymään (anteeksi sananvalintani, siis rappeutumaan...) 4 500 v sitten.

        YEC opin rinnalla vaikuttaa vanhan Maan kreationismi. Sen kannattajia on palstalla vieraillut melko vähän, mutta heidän ajatusmaailmansa ei ole aivan yhtä pöljä kuin Torpan ja kumppaneiden. He sentään uskovat Maan vanhaksi, jota se kaikkien todisteiden mukaan on.
        ID eli älykäs suunnittelu taas on yleensä vanhan Maan kreationismia pseudotiete

        Jos puhutaan teistisestä evoluutiosta, on jo makuasia, määritteleekö sitä enää kreationismiksi vai ei. Siinä abiogeneesi ja evoluution ohjailu jää Jumalalle, mutta evoluutiotutkimuksen esiin tuomat faktat hyväksytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        enemmistö suomalaisista kristityistä luottaa evoluutioteoriaan, he vain pitävät sitä Jumalan tapana luoda. He myös ymmärtävät Raamattujen kertomusten, varsinkin niiden jotka ovat Vanhassa Testamentissa, vertauskuvaanollisuuden ja uskovat sen hengelliseen sisältöön.

        Ainakin ns arkikielessä kreationisti on henkilö joka uskoo, että maailma (ja meidän planeettamme tietysti erityistapauksena) luotiin kuudessa päivässä ihmeen kautta 6 000 v sitten, ja että vedenpaisumusmyytti (se joka esiintyy Raamatussa, muiden vanhempien uskontojen vastaava myytti on tietysti tarua?) on sananmukaisesti tosi, eli että elämä alkoi uudestaan kehittymään (anteeksi sananvalintani, siis rappeutumaan...) 4 500 v sitten.

        Puhumattakaan siitä etgä apostoli Paavalille esimerkiksi kertomus Abrahamin vaimoista oli pelkkä vertauskuva kristuksesta ja että varhaiskirkossa vallitsi muutenkin Filon Alexandrialaiselta omittu näkemys että Mooseksen kirjat ovat puhdasta allegoriaa tulevasta eli Jeesuksesta.


    • Anonyymi

      Onneksi tämä Suoli24-kanava antaa kreationistisen tieteen huippunimille paikan julkaista raamatun mukaista pyhää tiedettä. Mihin kreationistinen tiede joutuisikaan ilman tätä keskusteluryhmää?

      Tämän palstan on siis oltava Jumalan johdatusta!

    • Anonyymi

      Miksi yksikään kreationisti uskoisi toista kreationistia, kun keskivertokretu ei pysty olemaan samaa mieltä edes itsensä kanssa? Poikkeuksena ovat vain Mark5:n kaltaiset pahnanpohjimmaiset, joita voi viedä kuin pässiä teuraalle, koska he eivät tiedä sen vertaa mistään että pystyisivät muodostamaan omia mielipiteitä. Nettiä selailemalla huomaa helposti, että varsinaisia aktiivivaikuttajia ei ole kuin kymmeniä, tuskin edes pariasataa - koko maailmassa. Suomalaiset aktiivikretut voi laskea kahden käden sormilla ja heistäkin osa on jo selvästi vanhuudenheikkoutumassa.

      Kreationismi on ja pysyy marginaalissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe