Typerys käyttää itsepalvelu kassoja

Anonyymi

Menen aina ihmis kassalle, en koskaan palvele itse itseäni kaupassa. Iloitsen siitä, että kassat saavat pitää työpaikkansa.

377

13596

12Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Menen itsepalvelukassalle vasta sitten kun minulle maksetaan tekemästäni työstä. Tehkööt kassat työnsä.

      • Anonyymi

        Kassahenkilöy maksavat veroja joten ihan ok käyttää kassaa otsosten maksuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kassahenkilöy maksavat veroja joten ihan ok käyttää kassaa otsosten maksuun.

        Nii ja siin sun itsepalvelukassan kuitissa ei sit varmaan ole ollenkaan sitä kohtaa: ALV?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii ja siin sun itsepalvelukassan kuitissa ei sit varmaan ole ollenkaan sitä kohtaa: ALV?

        Itsepalvelukassalla käydessäni säästän kaiken jonottamiseen menneet ajan. Täällä en ole kuudelle itsepalvelukassalle joutunut koskaan jonottamaan. Aika on rahaa.


      • Anonyymi

        Samoin, käytän normaaleja kassapalveluja ihan siksikin, että se säästää aina jollekin työpaikan.


      • Anonyymi

        Kyl se on siel sun päässä se kusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelukassalla käydessäni säästän kaiken jonottamiseen menneet ajan. Täällä en ole kuudelle itsepalvelukassalle joutunut koskaan jonottamaan. Aika on rahaa.

        No paljonko olet säästänyt rahaa tällä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelukassalla käydessäni säästän kaiken jonottamiseen menneet ajan. Täällä en ole kuudelle itsepalvelukassalle joutunut koskaan jonottamaan. Aika on rahaa.

        Siten kun itsepalvelukassa on se ainoa vaihtoeho, voin vain kuvitella jonojen pituuden. Kaikista ei ole kuitenkaan kassankäyttäjiksi, kuten ei taksikuskeiksikaan ;)


      • Anonyymi

        Minä puolestani mene kauppaan vasta sitten kun kauppias kerää minulle tavarat. En minä ilmatteeks ala niitä keräileen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelukassalla käydessäni säästän kaiken jonottamiseen menneet ajan. Täällä en ole kuudelle itsepalvelukassalle joutunut koskaan jonottamaan. Aika on rahaa.

        Paljonkohan se on euroissa sinunkin 5 minuutin jonottaminen? Laskeppa ihan ite ja hämmästy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii ja siin sun itsepalvelukassan kuitissa ei sit varmaan ole ollenkaan sitä kohtaa: ALV?

        typerys kassahenkilö maksaa veroa,kone ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelukassalla käydessäni säästän kaiken jonottamiseen menneet ajan. Täällä en ole kuudelle itsepalvelukassalle joutunut koskaan jonottamaan. Aika on rahaa.

        Mihinkäs sitten maksat,kun kaikki rupeaa maksamaan itse palveluna.Jonot tulee olemaan vielä pahemmat.


      • Anonyymi

        Mikäpä muu tarkoitus näillä itsepalvelu kassoilla muu on kun se,että päästään erilleen työntekijöistä kaupankassaoilla. Joten en ikinä suostu menemään mihinkään itsepalvelu kassaan.Se on takuu varmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No paljonko olet säästänyt rahaa tällä tavalla.

        Muutaman viinapullon verran


      • Minä menen aina itsepalvelukassalle, kun en halua että jotkut näkevät mitä minä ostan. Ja se sujuu joustavammin eikä ole yleensä jonoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelukassalla käydessäni säästän kaiken jonottamiseen menneet ajan. Täällä en ole kuudelle itsepalvelukassalle joutunut koskaan jonottamaan. Aika on rahaa.

        Ahneutta kun aika on vaan pelkkää rahaa!Voi yhteiskuntaa et kiire,kiire....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelukassalla käydessäni säästän kaiken jonottamiseen menneet ajan. Täällä en ole kuudelle itsepalvelukassalle joutunut koskaan jonottamaan. Aika on rahaa.

        aika paljon kun joka toisen tavaran siirrän piipparin ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan se on euroissa sinunkin 5 minuutin jonottaminen? Laskeppa ihan ite ja hämmästy.

        säästän kun joka toinen tavara menee piipparin ohi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan se on euroissa sinunkin 5 minuutin jonottaminen? Laskeppa ihan ite ja hämmästy.

        No hänestä en tiedä mutta minulle maksaa 5 euroa ja tämän kommentin kirjoittaminen euron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puolestani mene kauppaan vasta sitten kun kauppias kerää minulle tavarat. En minä ilmatteeks ala niitä keräileen.

        Minä tilaan aina verkkokaupan kautta valmiiksi kerättynä.


      • Anonyymi

        Oletko sattumalta huomannut että myös siellä istuu kassa tai jopa kaksi. Joka tapauksessa tuote on nostettava tiskille. Käytä kotiinkuljetusta niin työllistät vielä enemmän.


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, teen itse samoin. Mutta taliaivot eivät tee kuten minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, teen itse samoin. Mutta taliaivot eivät tee kuten minä.

        Sinä olet taliavio itse. Suurin tollo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet taliavio itse. Suurin tollo.

        Kusi, paska ja taliaivo paikalla, oliko muuta suomalaista asennevammaa paikalla?


    • Anonyymi

      Itsepalvelukassat ovat vain poistamassa työntekijät.
      Tuli mieleeni, että voisihan terkkareihinkin laittaa itsepalvelun, niin ei tarvittaisi lääkäreitä ja poliisin työnkin voisi siirtää itsepalveluksi. Määräisi vain itselleen lääkityksen ja sairauslomat sekä tarvittaessa sakottaisi itseään pienistä ylinopeuksista ja ehkä vihapuheista. Tätä voi laajentaa vaikka mihin, vain mielikuvitus rajana.

      • Anonyymi

        Poliisin työn voisi muuttaa itsepalveluksi vaikka siten, että laitetaan sinne tänne lasin taakse ladattuja 9mm Glock-pistooleita ja niissä sitten lukisi että hätätilanteessa riko lasi!


      • Anonyymi

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        Tampereentien Primaaan en mene. Aina jonoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        En joudu koskaan jonottamaan prismassa,tosin en sieltä kyllä vähiä ostoksiani teekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        Lidlin kioskityyppisessä sekatavarakaupassa ei olekaan itsepalvelukassaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        parempi silloin vaihtaa kauppaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        Käykää Cittareissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlin kioskityyppisessä sekatavarakaupassa ei olekaan itsepalvelukassaa.

        Tampereen Finlaysonin myymälässä sellaiset kävivät poikkeamassa. Oli aina suljettuina kun asioin, hävisivät vajaassa puolessa vuodessa sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käykää Cittareissa

        Mut tota mä oon kyl ihmetelly, et miks helvetissä kaikissa noissa isoimmissa marketeissa on öbaut joku 20 kassalinjaa rivissä!? Ja yleensä käytössä vaan joku 3-4.
        Onks kukaan IKINÄ, ees jouluna, nähny et ne kaikki 20 kassaa olis miehitettynä?

        Joten: MIKS?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin työn voisi muuttaa itsepalveluksi vaikka siten, että laitetaan sinne tänne lasin taakse ladattuja 9mm Glock-pistooleita ja niissä sitten lukisi että hätätilanteessa riko lasi!

        Juu ja kaikille jaettais valtikonttorin verkkopankkitunnukset!
        Et sit ku erehtyy tekees jonku rikoksen, ni voi netistä löytyvästä taulukosta kattoo et paljon siitä tuli sakkoa, ja ihan itse sit tilittää sen tolle valtion tilille! :)


      • Anonyymi

        Äly hoi ÄLÄ JÄTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        Juurikin näin, on hyvä kun on itsepalvelukassat niin ei tarvii jonottaa.


      • Anonyymi

        Meidän terkkarissa pitää mitata itse verenpaine ja ilmoittautua ja löy t ää itse lääkäri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        se on senmerkki,että myymälässä on vielä henkilökuntaa,joittenpalvelua jonotetaan ja kauppakäy. Jospa tämänpäiväisellä kiireiselläihmisellä,onkin ainut hengähdystauko,olla kassajonossa.On ihanaa käydä ostoksilla,kun saa henkilökohtaista palvelua.Tervehdys kassahenkilöltä,pelastaa päivän ;;;;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut tota mä oon kyl ihmetelly, et miks helvetissä kaikissa noissa isoimmissa marketeissa on öbaut joku 20 kassalinjaa rivissä!? Ja yleensä käytössä vaan joku 3-4.
        Onks kukaan IKINÄ, ees jouluna, nähny et ne kaikki 20 kassaa olis miehitettynä?

        Joten: MIKS?

        Olisko vaikka ruuhkia ja joulupyhiä varten? Soittaako yhtään kelloja tällaiset asiat?


      • Itse palvelu vaimo,saa mies kaiken mitä tarvii,nuorta,vanhaa,laihaa,lihavaa ym....ja kun rupee vituttaa ohjelmoi ja taas uusi itsepalvelu vaimo toimii....ladattava versio niin imee sähkökatkoksen aikanakin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut tota mä oon kyl ihmetelly, et miks helvetissä kaikissa noissa isoimmissa marketeissa on öbaut joku 20 kassalinjaa rivissä!? Ja yleensä käytössä vaan joku 3-4.
        Onks kukaan IKINÄ, ees jouluna, nähny et ne kaikki 20 kassaa olis miehitettynä?

        Joten: MIKS?

        Usein pahassa ruuhkassa, ilmestyy useita kassoja paikalle. Ne häipyy pian, omiin töihinsä, kun tilanne rauhottuu. Esim kerran Jouluruuhkassa näin kassat paikalla.


      • Anonyymi

        😂😂😂


      • Anonyymi
        Stenwall kirjoitti:

        Itse palvelu vaimo,saa mies kaiken mitä tarvii,nuorta,vanhaa,laihaa,lihavaa ym....ja kun rupee vituttaa ohjelmoi ja taas uusi itsepalvelu vaimo toimii....ladattava versio niin imee sähkökatkoksen aikanakin....

        Itsepalvelumies. Se vasta oiskin jotain! Osaisi rakastua ihan itse sekä ymmärtäisi ihan itse mennä kanssani avioliittoon. Eikä ees mieti hylkäämistä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelumies. Se vasta oiskin jotain! Osaisi rakastua ihan itse sekä ymmärtäisi ihan itse mennä kanssani avioliittoon. Eikä ees mieti hylkäämistä!

        Laita meiliä,jos vaikka oltas toisillemme moisia... Nimimerkki ja tämän firman meili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut tota mä oon kyl ihmetelly, et miks helvetissä kaikissa noissa isoimmissa marketeissa on öbaut joku 20 kassalinjaa rivissä!? Ja yleensä käytössä vaan joku 3-4.
        Onks kukaan IKINÄ, ees jouluna, nähny et ne kaikki 20 kassaa olis miehitettynä?

        Joten: MIKS?

        Kyllä ainakin Kuopion Prismassa joulun alla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepalvelumies. Se vasta oiskin jotain! Osaisi rakastua ihan itse sekä ymmärtäisi ihan itse mennä kanssani avioliittoon. Eikä ees mieti hylkäämistä!

        Tai ihan vaan itsetyydytysmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        Lidlissä jonotus puretaan kuulutuksella uusia kassoja nopeasti. Ei ole jonotusongelmaa sattunut kohdalle maakunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlissä jonotus puretaan kuulutuksella uusia kassoja nopeasti. Ei ole jonotusongelmaa sattunut kohdalle maakunnissa.

        Siellä sentään palvelua jossain toisessa paikassa katsotaan miten jono kasvaa voi miten kiire meillä ruuhkaa valitamme häiriötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereentien Primaaan en mene. Aina jonoja.

        Pitäisiköhän minun käskeä purukkaa enemmän töihin t. Omistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin työn voisi muuttaa itsepalveluksi vaikka siten, että laitetaan sinne tänne lasin taakse ladattuja 9mm Glock-pistooleita ja niissä sitten lukisi että hätätilanteessa riko lasi!

        Mutta jos patruunat puuttuu niin eihän siitä olisi mitään hyötyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        Mene metsään kaluamaan petäjän runkoa jos haluat nopeesti murua rinnalle....onks sinne sit pakko mennä jonottamaan jos se kerta nyppii...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut tota mä oon kyl ihmetelly, et miks helvetissä kaikissa noissa isoimmissa marketeissa on öbaut joku 20 kassalinjaa rivissä!? Ja yleensä käytössä vaan joku 3-4.
        Onks kukaan IKINÄ, ees jouluna, nähny et ne kaikki 20 kassaa olis miehitettynä?

        Joten: MIKS?

        kyl joskus veronpalautus päivänä on ollu ja siltikin helvetinmoiset jonot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaisivat sitten niitä kassoja. Ei tuolla ole puoltatuntia aikaa jonottaa jonkin pikku ostoksen takia. Prismat on pahimpia jono paikkoja. Myös lidleissä joutuu seisomaan jonoissa usein.

        Lidl erityisesti.


    • Anonyymi

      Samoin minä.

    • Aina voi kysyä itseltään onko kiire vai meneekö itsepalvelukassalle, joita täälläpäin varsin ironisesti kutsutaan "Pikakassoiksi". ; )

      • Anonyymi

        Meidän sitarissa on k y llä jonoa itsepanokassoilekkin ja pari mummoa opastamassa käyttäjoåiä lue korjaamassa vieårhetoimintoja .


    • Anonyymi

      Kauppoihin lienee tulossa sama periaate mikä pankeissa jo on, pakko palvella itse itseään tai ei saa palvelua ollenkaan ja siitä itsepalvelusta on vieläpä maksettava!

      • Anonyymi

        Pankithan jo ottavat kovan maksun siitä, että ihminen tekee kaiken itse.

        Kun laskuautomaatit tuli joskus 80-luvulla vannottiin, että se pysyy ilmaisena ikuisesti. Noh, tuli internet ja nettipankki, eli pankkien kulut pienenivät.

        Kassaneidit ja konttorit hävitettiin ja nyt maksat kuukaudessa paljon, että saat käyttää verkkopankkia.

        Ja kukaan ei kyseenalaista tätä.


      • Anonyymi

        Joo pankit on kans toine huvittavuuden (tai ”hyvittavuuden”) kohde! :/

        Jos maksat laskun tiskillä: Joudut maksamaan palvelumaksun!
        Jos maksat itse laskun nettipankissa: TAAS joudut maksamaan nettipankin käyttömaksun!?

        MITÄ*ITTUA?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankithan jo ottavat kovan maksun siitä, että ihminen tekee kaiken itse.

        Kun laskuautomaatit tuli joskus 80-luvulla vannottiin, että se pysyy ilmaisena ikuisesti. Noh, tuli internet ja nettipankki, eli pankkien kulut pienenivät.

        Kassaneidit ja konttorit hävitettiin ja nyt maksat kuukaudessa paljon, että saat käyttää verkkopankkia.

        Ja kukaan ei kyseenalaista tätä.

        Netti poistaa jonottamisen, laskuja maksaessa.


      • Anonyymi

        Pankin lattialle ei saa kantaa hiekkaa kiitos itsepalvelut 5€ lasku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti poistaa jonottamisen, laskuja maksaessa.

        Hyvin usein jonoa hidastaa kun mummot ja rikkaat keski-ikäiset miehet ostavat lottoa , kenoa ja veikkausta kassalta, tosi ärsyttävää. Pankaa heidät omaan jonoon jonottamaan!


    • Anonyymi

      Mitään järkeä itsepalvelussa on? Ostat tölkin kaljaa tai sinulla on pullonpalautuskuitti tms niin myyjä paikalle. Käteinen sille masiinalle ei kelpaa.

      • Anonyymi

        Käteistä käyttävätkin vain köyhät. Yleensä myös päihdeongelmaiset, nettoveronsaajat tai muut kuluerät kansantaloudelle ja degeneroituneet kuonat. Käteinen on merkki epäonnistuneesta elämästä.


    • Anonyymi

      Itsepalvelu kassat vain huono juttu , se vain vie jonkun ihmisen työpaikan..
      En suosittele käyttämään niitä.

      • Anonyymi

        Asiaa.


      • Anonyymi

        Ei muuten vie. Näin sanoi mulle Tre Sokoksen kassaneiti, kun kysyin asiaa. Päinvastoin lisännyt kaupan myyntiä ja ihmisiä kaupassa eli myyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten vie. Näin sanoi mulle Tre Sokoksen kassaneiti, kun kysyin asiaa. Päinvastoin lisännyt kaupan myyntiä ja ihmisiä kaupassa eli myyntiä.

        Meillä ainakin on joku vahtaamassa niitä automaattikassoja kiitelemässä kun käytät niitä.
        Eikö ne t oim i moitteetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten vie. Näin sanoi mulle Tre Sokoksen kassaneiti, kun kysyin asiaa. Päinvastoin lisännyt kaupan myyntiä ja ihmisiä kaupassa eli myyntiä.

        Samalla tapetaan jokin toinen kauppa. Kassatyö loppuu silloin sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten vie. Näin sanoi mulle Tre Sokoksen kassaneiti, kun kysyin asiaa. Päinvastoin lisännyt kaupan myyntiä ja ihmisiä kaupassa eli myyntiä.

        Ööö!?

        Kerrotkos mullekin logiikan, jolla kassan tyypin vaihtaminen mallista A malliin B lisää myyntiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööö!?

        Kerrotkos mullekin logiikan, jolla kassan tyypin vaihtaminen mallista A malliin B lisää myyntiä?

        Myynninkasvu perustuu siihen, että henkilö vapautuu tekemään tuottavampia asioita, esim. pitämään hevi-osastoa siistinä, joka lisää myyntiä.


      • Anonyymi

        _Jo vuosikymmeniä sitten sanoin,kun pankkihenkilöt tyrkyttivät KORTTEJA, SANOIN SAHAATTE OMAAOKSAANNE.
        TYÖPAIKKANNE HÄVIÄÄ KUIN TUHKATUULEEN,,,


    • Anonyymi

      Jos aina valitset tuotteen kilpailuttamallla hintaa , kuten yhteiskunnan päättäjätkin tekevät, valitset automaattikassan, joka pienentää kaupan palkkakustannuksia ja mahdollistaa hinnan alentamisen kaupan voittoa pienentämättä.

      Terveydenhuollossa kilpailuttaminen toimii hyvin ja demarien Medigroup voittaa aina kilpailun, koska ay-liike saa voittonsa verottomana. Mm. yksityinen ambulanssiyrittäjä jää veroineen aina toiseksi, kuten viimeksi Turun erva-alueella.

      Sdp-läinen ay-liike valloittaa verottomalla liiketoiminnallaan niin terveydenhoidon kuin vuokrabisneksenkin.
      Jäljelle jää vain yhteiskuntaomisteinen ja sdp-läinen yksityinen bisnes kilpailemaan keskenään.

      • Anonyymi

        Linkki väitteisiisi, kiitos, muutoin huuhaata.


      • Anonyymi

        Ei tuo toimi, koska sitten otetaan lisää ihmisiä ja pääoma jaetaan useampien kesken ja annettua summaa pienennetään ja lopputuloksena jää vähemmän tuotetta käteen.


      • Anonyymi

        Meinaaks?

        No jos ihan tollaseen silmämääräiseen havaintoon perustuen (kun en mitään tilastoakaan kaupan alan työpaikkojen, saati pelkkien kassaneitien työllisyydestä löytänyt) niin väittäisin et kassaneitien määrä on vähentyny jo jonkunaikaa, mutta: Enpä o kyllä juurikaan huomannu hintojen halventuneen YHTÄÄN enkä yhtään missään marketissa, et: Mihis toi oikein perustuu toi sun fiilistelys?


      • Anonyymi

        Ruskeapaidalla melko vakava harhaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo toimi, koska sitten otetaan lisää ihmisiä ja pääoma jaetaan useampien kesken ja annettua summaa pienennetään ja lopputuloksena jää vähemmän tuotetta käteen.

        Onkohan nykyään enää yhtään pelkästään kassalla olevaa työntekijää?! Itsekin olen kaupassa töissä, ja on paljon yksinoloa, jolloin kassalle juostaan kun siihen tulee asiakas, samalla puretaan varastossa kuormaa, hyllytetään, tilataan, siivotaan, hoidetaan pullokonetta, ym ym ym. Kassatyö sujuu meiltä moniosaajilta erittäin nopeasti ja jouhevasti. Mutta meitä haittaa se, kun asiakas jää pyörimään ja miettimään , tuo välillä tavaraa kassalle ja taas häviää myymälään etsimään jotain, arrgghh!!! Se vie työntekijältä monta arvokasta minuuttia muulta tekemiseltä. Ja seuraavat asiakkaat joutuvat odottamaan. Kaikki asiakkaat odottavat palvelua sillä sekunnilla ja nopeasti.
        Miettikääpä miten itse helpotatte kassatyötä ja vähennätte jonotusta.


    • Anonyymi

      Eikö kauppiaan aivoilla kykene tajuamaan, että asiakkaat haluavat olla tekemisissä IHMISTEN kanssa, ja kassahenkilön kohtaaminen on myönteinen asia ! Muutenkin ihmiset ovat jo liian eristäytyneitä, joten pitäisi lisätä mahdollisuuksia ihmisten kohtaamiseen. EN VARMASTI KÄYTÄ MITÄÄN ITSEPALVELUKASSOJA !
      Muuten, onko monella kauppiaalla vielä lukio käymättä ? Onko (heikkolahjainen) kauppias saanut työpaikkansa vain vanhempiensa perintönä?

      • Anonyymi

        Asiaa.


      • Anonyymi

        Huh, pitää olla todella yksinäinen ja eristäytynyt ihminen jos pitää hakea ihmiskontakteja kaupan kassahenkilöstä. No tällaiset ihmiset saavat kyllä jonottajien veren kiehumaan kun kassalle selitetään kaikki asiat mitä on tapahtunut viime käynnin jälkeen.

        Minä etsin ihmiskontaktit erilaisista palveluista joissa tapaan muita ihmisiä ja saan keskustella heidän kanssaan kaikessa rauhassa. Kaupassa käyn vain ostoksilla enkä tapaamassa toisia ihmisiä. Ostokseni maksan ripeästi joko tavallisella kassa tai joskus itsepalvelukassalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh, pitää olla todella yksinäinen ja eristäytynyt ihminen jos pitää hakea ihmiskontakteja kaupan kassahenkilöstä. No tällaiset ihmiset saavat kyllä jonottajien veren kiehumaan kun kassalle selitetään kaikki asiat mitä on tapahtunut viime käynnin jälkeen.

        Minä etsin ihmiskontaktit erilaisista palveluista joissa tapaan muita ihmisiä ja saan keskustella heidän kanssaan kaikessa rauhassa. Kaupassa käyn vain ostoksilla enkä tapaamassa toisia ihmisiä. Ostokseni maksan ripeästi joko tavallisella kassa tai joskus itsepalvelukassalla.

        Suomi on täynnä tuollaisia vanhuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh, pitää olla todella yksinäinen ja eristäytynyt ihminen jos pitää hakea ihmiskontakteja kaupan kassahenkilöstä. No tällaiset ihmiset saavat kyllä jonottajien veren kiehumaan kun kassalle selitetään kaikki asiat mitä on tapahtunut viime käynnin jälkeen.

        Minä etsin ihmiskontaktit erilaisista palveluista joissa tapaan muita ihmisiä ja saan keskustella heidän kanssaan kaikessa rauhassa. Kaupassa käyn vain ostoksilla enkä tapaamassa toisia ihmisiä. Ostokseni maksan ripeästi joko tavallisella kassa tai joskus itsepalvelukassalla.

        Ei kukaan hae ihmiskontakteja kassahenkilöistä, mutta on kuitenkin mielekkäämpää asioida ihmisten kanssa kuin joidenkin typerien laitteiden kanssa. Kassahenkilö ja asiakas voivat ystävällisesti tervehtiä toisiaan. Ainoa ihmisryhmä, joka jää ikuisiksi ajoiksi lörpöttelemään kassahenkilöiden kanssa, ovat kaupan palveluksessa olevat vapaapäivää viettävät henkilöt, joilla on tarve kertoa kaikki mahdolliset asiansa tutulle kassahenkilölle.


      • Anonyymi

        Minusta on eläkeläisenä hauska panna rantaliksi kauppojen kassoilla. Menen aina kaupoille klo 16: sta jälkeen kun tiedän ihmisten tulevan töistä kiireisinä ja vähän väsyneinä kauppaan, monilla on pinna kireä, joka innostaa minua toimintaan. Jätän tahallani joitakin tuotteita punnitsematta jolloin kassa joutuu hoitamaan homman. Syrjäsilmilläni vilkaisen takana olevien punoittavia naamoja ja lämmön nousuja. Maksun koittaessa unohdan pankkikortin tunnusluvun ja rupean miettimään sitä. Tovin mietittyäni sanon, että se ei muistu nyt mieleen, johtuu kai alkavasta dementtiasta. Lopuksi kaivan kassistani pussin joka on täynnä 10, 20. 50 centin ja euron kolikoita, jonka ojennan kassale ja sanon. Laske siintä. Kassan tehdessä työtään katselen jonossa raivonvallassa olevia vuoroaan odottavia asiakkaita joille hymyilenvan vanhuksen hymyäni. Pois lähtiessäni kiitän kassaa hymyilen ja lähtiessäni ilmoitan kovalla äänellä olevani eläkeläinen. Voi sitä hyvän olon tunnetta jonka tunnen reissun jälkeen.
        Kohta alkaa jouluhässäkät ja pääsen hillumaan oikein kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on eläkeläisenä hauska panna rantaliksi kauppojen kassoilla. Menen aina kaupoille klo 16: sta jälkeen kun tiedän ihmisten tulevan töistä kiireisinä ja vähän väsyneinä kauppaan, monilla on pinna kireä, joka innostaa minua toimintaan. Jätän tahallani joitakin tuotteita punnitsematta jolloin kassa joutuu hoitamaan homman. Syrjäsilmilläni vilkaisen takana olevien punoittavia naamoja ja lämmön nousuja. Maksun koittaessa unohdan pankkikortin tunnusluvun ja rupean miettimään sitä. Tovin mietittyäni sanon, että se ei muistu nyt mieleen, johtuu kai alkavasta dementtiasta. Lopuksi kaivan kassistani pussin joka on täynnä 10, 20. 50 centin ja euron kolikoita, jonka ojennan kassale ja sanon. Laske siintä. Kassan tehdessä työtään katselen jonossa raivonvallassa olevia vuoroaan odottavia asiakkaita joille hymyilenvan vanhuksen hymyäni. Pois lähtiessäni kiitän kassaa hymyilen ja lähtiessäni ilmoitan kovalla äänellä olevani eläkeläinen. Voi sitä hyvän olon tunnetta jonka tunnen reissun jälkeen.
        Kohta alkaa jouluhässäkät ja pääsen hillumaan oikein kunnolla.

        Mul oli kans aikonaa helvetin hyvi skulaava master-plan millon kandee asioida kaupassa! :P
        Sillo ku telkast tuli Kauniit & rohkeet! :D Skulas meinaa MONTA vuotta! Ja joka kerta lähes tyhjä kauppa! Ei jonon häivääkään mailla halmeilla. Harmi vaa et tonki sarjan suosio alko hiipumaa ni ei toimi sit sekää enää!? :/ Telkkarii pitäs tehä joku uus emännät samallai koukuttava sarja! Moisin melkee valmis maksamaa siit jotai, vaikken tasan tarkkaa tulis kattomaa sitä ees mainostauon korvikkeena. Koska jo toi K&R oli nii karseeta huttua et hyi hti! :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on eläkeläisenä hauska panna rantaliksi kauppojen kassoilla. Menen aina kaupoille klo 16: sta jälkeen kun tiedän ihmisten tulevan töistä kiireisinä ja vähän väsyneinä kauppaan, monilla on pinna kireä, joka innostaa minua toimintaan. Jätän tahallani joitakin tuotteita punnitsematta jolloin kassa joutuu hoitamaan homman. Syrjäsilmilläni vilkaisen takana olevien punoittavia naamoja ja lämmön nousuja. Maksun koittaessa unohdan pankkikortin tunnusluvun ja rupean miettimään sitä. Tovin mietittyäni sanon, että se ei muistu nyt mieleen, johtuu kai alkavasta dementtiasta. Lopuksi kaivan kassistani pussin joka on täynnä 10, 20. 50 centin ja euron kolikoita, jonka ojennan kassale ja sanon. Laske siintä. Kassan tehdessä työtään katselen jonossa raivonvallassa olevia vuoroaan odottavia asiakkaita joille hymyilenvan vanhuksen hymyäni. Pois lähtiessäni kiitän kassaa hymyilen ja lähtiessäni ilmoitan kovalla äänellä olevani eläkeläinen. Voi sitä hyvän olon tunnetta jonka tunnen reissun jälkeen.
        Kohta alkaa jouluhässäkät ja pääsen hillumaan oikein kunnolla.

        Tuskinpa uskallat mitään tuollaista tehdä, vaan tyypilliseen luuseritapaan tyydyt vain netissä uhoamiseen.

        Jaxuhali sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul oli kans aikonaa helvetin hyvi skulaava master-plan millon kandee asioida kaupassa! :P
        Sillo ku telkast tuli Kauniit & rohkeet! :D Skulas meinaa MONTA vuotta! Ja joka kerta lähes tyhjä kauppa! Ei jonon häivääkään mailla halmeilla. Harmi vaa et tonki sarjan suosio alko hiipumaa ni ei toimi sit sekää enää!? :/ Telkkarii pitäs tehä joku uus emännät samallai koukuttava sarja! Moisin melkee valmis maksamaa siit jotai, vaikken tasan tarkkaa tulis kattomaa sitä ees mainostauon korvikkeena. Koska jo toi K&R oli nii karseeta huttua et hyi hti! :/

        Korvaava tv-sarja on pyörinyt jo pienen ikuisuuden: salatut elimet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on eläkeläisenä hauska panna rantaliksi kauppojen kassoilla. Menen aina kaupoille klo 16: sta jälkeen kun tiedän ihmisten tulevan töistä kiireisinä ja vähän väsyneinä kauppaan, monilla on pinna kireä, joka innostaa minua toimintaan. Jätän tahallani joitakin tuotteita punnitsematta jolloin kassa joutuu hoitamaan homman. Syrjäsilmilläni vilkaisen takana olevien punoittavia naamoja ja lämmön nousuja. Maksun koittaessa unohdan pankkikortin tunnusluvun ja rupean miettimään sitä. Tovin mietittyäni sanon, että se ei muistu nyt mieleen, johtuu kai alkavasta dementtiasta. Lopuksi kaivan kassistani pussin joka on täynnä 10, 20. 50 centin ja euron kolikoita, jonka ojennan kassale ja sanon. Laske siintä. Kassan tehdessä työtään katselen jonossa raivonvallassa olevia vuoroaan odottavia asiakkaita joille hymyilenvan vanhuksen hymyäni. Pois lähtiessäni kiitän kassaa hymyilen ja lähtiessäni ilmoitan kovalla äänellä olevani eläkeläinen. Voi sitä hyvän olon tunnetta jonka tunnen reissun jälkeen.
        Kohta alkaa jouluhässäkät ja pääsen hillumaan oikein kunnolla.

        Kassa tyttö kiittää sinua kohteliaasti kiitos kerrankin sain laskea pitkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa uskallat mitään tuollaista tehdä, vaan tyypilliseen luuseritapaan tyydyt vain netissä uhoamiseen.

        Jaxuhali sinulle!

        kyllä niitä on paljonkin kun tekee juuri tuota kiireisten kiusaksi, törmännyt aika usein. siksi nykyään vain itsepalvelukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on eläkeläisenä hauska panna rantaliksi kauppojen kassoilla. Menen aina kaupoille klo 16: sta jälkeen kun tiedän ihmisten tulevan töistä kiireisinä ja vähän väsyneinä kauppaan, monilla on pinna kireä, joka innostaa minua toimintaan. Jätän tahallani joitakin tuotteita punnitsematta jolloin kassa joutuu hoitamaan homman. Syrjäsilmilläni vilkaisen takana olevien punoittavia naamoja ja lämmön nousuja. Maksun koittaessa unohdan pankkikortin tunnusluvun ja rupean miettimään sitä. Tovin mietittyäni sanon, että se ei muistu nyt mieleen, johtuu kai alkavasta dementtiasta. Lopuksi kaivan kassistani pussin joka on täynnä 10, 20. 50 centin ja euron kolikoita, jonka ojennan kassale ja sanon. Laske siintä. Kassan tehdessä työtään katselen jonossa raivonvallassa olevia vuoroaan odottavia asiakkaita joille hymyilenvan vanhuksen hymyäni. Pois lähtiessäni kiitän kassaa hymyilen ja lähtiessäni ilmoitan kovalla äänellä olevani eläkeläinen. Voi sitä hyvän olon tunnetta jonka tunnen reissun jälkeen.
        Kohta alkaa jouluhässäkät ja pääsen hillumaan oikein kunnolla.

        On sulla ilot 🥊


    • Anonyymi

      Palstan wankerit jonottavan ihmiskassalle jotta edes joskus pääsevät kontaktiin vastakkaisen sukupuolen kanssa.

      Poistun tyytyväisenä itsepalvelukassan kautta kun sinä kärvistelet jonossa.

      • Anonyymi

        Tuliko parempi olo.


      • Anonyymi

        Ja sulle logiikasta 5 pinnaria ja papukoira-merkki!

        Tokihan ne on wänkkereitä, jotka haluu päästä hameen alle <> Ne ei, jotka pitää kiirettä jopa kaupassa et pääsee takas himaa wänkkäilemään.


    • Anonyymi

      Hyvä päätös käyttää kassahenkilön palvelua. Niin teen itsekin, samoin kirjastossa, en tee omalainoja vaan vaivaan kirjastonhoitajaa, ja verotoimistoon yms soitan jotta edes jossain pysyisi ihmisiä töissä vastaamassa. Yritän myös muistaa kiittää saamastani palvelusta

    • Anonyymi

      Idiootti käyttää vakituisia luotttokortteja tai bitcoineja :D Käteinen kuiva kolikko vain kaelpaa kunnollisesti :D

      On kyllä hyvä tämä Pelle Miljoonan laulu, kun kuuntelee sanat, ehkä on puolipakko ostaa tämä levy: https://www.youtube.com/watch?v=s_LQXAnjKYc

      • Anonyymi

        Juuh...

        Varsinkin, jos on tietotekniikka-alan asioista sellainen käsitys, ettei haluta asentaa omalle koneelle mitään ohjelmia, vaan asiat joidetaan web -selaimen avulla, ja sovellus pyörii oman koneen sijasta palvelimella, niin tuossa mallissa, kun bitcoiniesi salausavaimetkin on siellä palvelimella, niin ennemmin tai myöhemmin ne salausavaimet päätyvät rikollisten käsiin - kuten siinä vaiheessa kaikki bitcoinisikin.

        Bitcoin kun toimii näin: Se, joka tietää salausavaimen, voi myös käyttää ko. bitcoinit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh...

        Varsinkin, jos on tietotekniikka-alan asioista sellainen käsitys, ettei haluta asentaa omalle koneelle mitään ohjelmia, vaan asiat joidetaan web -selaimen avulla, ja sovellus pyörii oman koneen sijasta palvelimella, niin tuossa mallissa, kun bitcoiniesi salausavaimetkin on siellä palvelimella, niin ennemmin tai myöhemmin ne salausavaimet päätyvät rikollisten käsiin - kuten siinä vaiheessa kaikki bitcoinisikin.

        Bitcoin kun toimii näin: Se, joka tietää salausavaimen, voi myös käyttää ko. bitcoinit.

        Kotitehtävä:

        Murra se salausavain! ;)


    • Anonyymi

      Typerys hyppii paikoillaan henkensä edestä.... joo pelle miljoonan lyriikat, hyviä kyllä: kadut ovat täynnä typeryksiä pikkuporvari-kakaroita autoineenkin :D

      • Anonyymi

        Eks tää olis ajankohtasempi?

        ”Mitä tänään koulussa opit, poika pellavapäinen? (RASISMIA!)
        Mitä tänään maailmasta koit, tytär silkkihapsinen? (Hieman vähemmän rasismia, koska: tyttö)

        Että on paljon enemmän ihmisiä kuin veli, sisko, äiti ja isä (... ja varsinkin enoja!)
        Ihmisiä kuten minä ja sinä, toiset nälkäisiä ja toiset kylläisiä
        Ja maailma on pelottavan avara, siellä vaanii moni vaara
        Ja monen lämpimän hymyn takana on usein sielu kylmä ja katala”

        Suvakeillekin pohdiskeltavaa? :)


    • Anonyymi

      Käytän aina itsepalvelua jos on yksi tai kaksi ostosta eikä ole jonoa. Paitsi jos on tyhjä kassa niin sitten valitsen sen.

    • Anonyymi

      Ei itsepalvelukassat vähennä kassahenkilöitä, mutta ne ovat vain lisäpalvelu asiakkaille joilla on muutama pieni ostos ja normikassoilla on valtavt jonot. Itsepalvelukassoja ei tarvittaisi jos kauppias palkkaisi lisää kassahenkilöitä jotta asiakkaiden ei tarvitsisi jonottaa mahdottomasti. Esimerkiksi käyttämissäni lähikaupoissa (kolme) on yleensä vain yksi kassa käytössä ja paljon jonoa. Yhdessä kaupassa kylläkin käytetään henkilökuntakutsua jos se yksi kassa ruuhkautuu paljon niin joku osastomyyjä tulee avaamaan jonkun niistä tyhjistä (neljä) kassoista. Toisessa lähikaupoistani (pieni) toista kassaa ei avata koskaan ja varsinaisen kassan myyjäkin hyllyttää ym. väliajat heti kun jono loppuu. Kolmannessa kaupassa on itsepalvelukassat, mutta niitäkään ei avata kuin vasta sitten kun se ainoa käytössä oleva kassa ruuhkautuu toivottomasti.

      • Anonyymi

        Varmasti vähentävät. Lue kirjoituksesi ajatuksella miten hommat hoidettaisiin ilman itsepalvelukassaa. Joko kassoja olisi lisättävä, tai jonottajat vaihtaisivat kauppaa. Jos kilpailevassakaan kaupassa ei olisi automaatteja, tarvittaisiin kauppoihin lisää kassoja. Kaupat, joissa ei tarvitse jonottaa ovat vahvoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti vähentävät. Lue kirjoituksesi ajatuksella miten hommat hoidettaisiin ilman itsepalvelukassaa. Joko kassoja olisi lisättävä, tai jonottajat vaihtaisivat kauppaa. Jos kilpailevassakaan kaupassa ei olisi automaatteja, tarvittaisiin kauppoihin lisää kassoja. Kaupat, joissa ei tarvitse jonottaa ovat vahvoilla.

        Ja jos itsepalvelukassat olis autuaaksi tekeviä, niin eikös sillon noi varsinaiset itsepalvelukaupat, joissa ei siis o henkilökuntaa (ilmeisesti? En o kulkenu ku ohitte) enää OLLENKAAN, kuuluis olla suosituimpia kauppoja? Mut aika hiljanen toi mainitsemani on ollu aina ku oon ohikulkenu!? :/


    • Anonyymi

      Mieluummin valitsen itsepalvelukassan kuin jonkun hipin näköisen ihmiskassan, jolla ei ole käytöstapoja. Jos on asiallisen näköinen ihmiskassa, valitsen sen.

      • Anonyymi

        Mukava katttoa kun porukka jonottaa ja räpeltää siinä itsepalvelukassoilla korttien ja älylaitteiden kanssa meikän pyyhältäessä ohi lyömällä kakskytäeuroisen neidin kauniiseen käteen ja pääsee ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava katttoa kun porukka jonottaa ja räpeltää siinä itsepalvelukassoilla korttien ja älylaitteiden kanssa meikän pyyhältäessä ohi lyömällä kakskytäeuroisen neidin kauniiseen käteen ja pääsee ulos.

        Ihailtavaa germaanista täsmällisyyttä kun ostat aina kamaa tismalleen tasarahalla!


    • Anonyymi

      Mua ärsyttää ihan vitusti räplätä kaupassa tai mäkkärissä jotain näyttöpäätettä. Sama ku kotona ois.

      • Anonyymi

        Tulee olo niinku mua asiakkaana kohdeltaisi silleen että joku vaan sanoo että puhu tälle, ja eteenki tungetaan joku iso näyttöruutu jossa pitää navigoida jotain epäselviä juttuja.


      • Anonyymi

        Jos edes toimivat ne laitteet, kun niistä puuttuu biometrinen tunnistus, ainakin eurofighter typhoonissa kokeilivat biometristä äänitunnistustakin, ei toimi, 1090 vuotta ainakin jotta henkilön voi äänestä tunnistaa varmasti jotta ei ammu väärällä nauhoitetulla äänellä ydinohjuksia minne sattuu, sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos edes toimivat ne laitteet, kun niistä puuttuu biometrinen tunnistus, ainakin eurofighter typhoonissa kokeilivat biometristä äänitunnistustakin, ei toimi, 1090 vuotta ainakin jotta henkilön voi äänestä tunnistaa varmasti jotta ei ammu väärällä nauhoitetulla äänellä ydinohjuksia minne sattuu, sitten.

        No nykyään (kuulemma. En o ite käyttäny tosin) skulaa noiki jo paljo paremmi. Tota Voice Attackia ainakin ovat kehuneet. Tietty sitäki pitää toki käskyttää vaan toisella kotimaisella.


    • Anonyymi

      Mummot ja papat jonottaa tavalliselle kassalle. Heistä monikaan ei osaisi edes käyttää moista itsepalvelukassaa! Nuoret hallitsevat tuollaiset vekottimet, he pääsevät pihalle ilman jonotusta.
      Ei se haittaa vanhuksia, jos jonoa on, siinähän saa vaihtaa kuulumisia muitten jonottajien kanssa!

    • Anonyymi

      Osaan käyttää itsepalvelukassaa, siinä ei vaan maksella käteisellä tai anneta pullonpalautuslappua.. Eli automaattikassaa mainostava ei ole mikään edelläkävijä älykkö. Vasta sitten luovun ihmiskassasta, kun ihminen voi Amazonin kauppojen tapaan kävellä tavaroiden kanssa suoraan ulos. Tuotteet rekisteröityy luottokortille kokonaisuudessaan kun kävelee portista ulos.

      • Anonyymi

        Helppo laitta "bugi" järjestelmään ja ottaa hieman ylimääräistä. Pitkässä juoksussa suuret voitot.


    • Anonyymi

      Onhan se täälaiselle yksinäiselle mukava kun saa edes kerran päivässä vaihtaa muutaman sana kauniin kassaneidin kanssa. Joskus jopa rahaa antaessa koskea vahingossa elävän ihmisen kättä, kortilla maksaessa tätä mahdollisuutta ei ole. Eikä kortilla maksaessa.

    • Anonyymi

      1.1.2020 alkaa Migri itsepalvelu vihreä käytävä ,itse palvelu pysyvä oleskelulupa tai suomen passi, kaksi valinta

      • Anonyymi

        Tähän ollaan menossa. Samalla pamahtaa käteen Kela Kulta kortti.


    • Anonyymi

      Hieno asenne. Onhan se nyt typerys vähintään joka ei jonota kiinni toisessa. Kaikki ei osaa muutenkaan jonottaa ja antaa rauhassa asioida. Hirveä kiire siinä aina kuitenkin on. Jos ei jonoa niin mielellään palvelijalla.

      • Tykkään käyttää itsepalvelukassaa. Saa pakata tavaransa rauhassa. Jos ostaa enemmän ruokatavaraa ja juomaa, niin pystyy latomaan tavarat kassiin tai reppuun mielekkässä järjestyksessä, niin ettei mikään rikkoonnu tai lytisty. Yleensä kukaan ei huohota ja tuhahtele niskan takana. Eikä töni ostoskärryllä. Ja "tuplalyönneistä" saa syyttää vain itseään, sillä työskentelynsä voi tarkistaa rauhassa ennen maksamista.

        Joku tuolla sanoi, että itsepalvelukassat myymälässä voivat tuoda jopa lisää asiakkaita. En ihmettelisi. Voihan olla, että itsepalvelukassa on pelastus henkilöille, joilla on paniikkihäiriö tai sellainen luonne, että on vaikeuksia ola kontaktissa edes kassahenkilön kanssa.

        Toistaiseksi Lidlissä ei ole näkynyt itsepalvelukassoja. Vielä voi valita, missä ostaa ja mitä kassa käyttää.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Tykkään käyttää itsepalvelukassaa. Saa pakata tavaransa rauhassa. Jos ostaa enemmän ruokatavaraa ja juomaa, niin pystyy latomaan tavarat kassiin tai reppuun mielekkässä järjestyksessä, niin ettei mikään rikkoonnu tai lytisty. Yleensä kukaan ei huohota ja tuhahtele niskan takana. Eikä töni ostoskärryllä. Ja "tuplalyönneistä" saa syyttää vain itseään, sillä työskentelynsä voi tarkistaa rauhassa ennen maksamista.

        Joku tuolla sanoi, että itsepalvelukassat myymälässä voivat tuoda jopa lisää asiakkaita. En ihmettelisi. Voihan olla, että itsepalvelukassa on pelastus henkilöille, joilla on paniikkihäiriö tai sellainen luonne, että on vaikeuksia ola kontaktissa edes kassahenkilön kanssa.

        Toistaiseksi Lidlissä ei ole näkynyt itsepalvelukassoja. Vielä voi valita, missä ostaa ja mitä kassa käyttää.

        Oletko noin avuton, että et kykene lastaamaan tavaroita kärryyn sopivaan järjestykseen. Kärryltä ne nousevat järjestyksessä hihnalle ja hihnalta kasseihin. Oletko lisäksi niin avuton, että seisot tumput suorana katsomassa kassan työskentelyä, kun voisit olla jo pakkaamassa tavaroita hihnalta.
        Älä ole avuton!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko noin avuton, että et kykene lastaamaan tavaroita kärryyn sopivaan järjestykseen. Kärryltä ne nousevat järjestyksessä hihnalle ja hihnalta kasseihin. Oletko lisäksi niin avuton, että seisot tumput suorana katsomassa kassan työskentelyä, kun voisit olla jo pakkaamassa tavaroita hihnalta.
        Älä ole avuton!

        En ole kovinkan avuton, koska osaan käyttää itsepalvelukassaa.

        Todellakin, seison tumput suorana jos olen palvelukassalla! Ei minulla ole mitään velvollisuutta eikä edes oikeutta mennä pakkaamaan tavaroitani ennen kuin olen ne maksanut. Sinäkö se pökit minua kärryilläsi kassalla? Sinäkö tuhiset kaljapullosi kanssa takanani, kun et pääse nopeammin sitä nauttimaan?


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        En ole kovinkan avuton, koska osaan käyttää itsepalvelukassaa.

        Todellakin, seison tumput suorana jos olen palvelukassalla! Ei minulla ole mitään velvollisuutta eikä edes oikeutta mennä pakkaamaan tavaroitani ennen kuin olen ne maksanut. Sinäkö se pökit minua kärryilläsi kassalla? Sinäkö tuhiset kaljapullosi kanssa takanani, kun et pääse nopeammin sitä nauttimaan?

        Et halua pakata laukkuun ennen maksamista? Pelkäätkö etteivät rahasi riitä ostoksiin, vai mikä siinä on niin vaikeaa?
        Älä ole avuton!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et halua pakata laukkuun ennen maksamista? Pelkäätkö etteivät rahasi riitä ostoksiin, vai mikä siinä on niin vaikeaa?
        Älä ole avuton!

        En olekaan avuton. Siksi käytän itsepalvelukassaa. En tarvitse kenenkään apua, hoidan asiani laadukkaasti ja rauhassa. Ja että vien kassahenkilöiltä työpaikkoja? Kyllä varmaan vien lukuisia työaikkoja tässä maassa. En asioi kioskeilla kuin aivan pakosta, harkitsen mihin rahani käytän, en työllistä palokuntaa, poliisia, terveyskeskusta enkä oikeuslaitosta.

        Tänäänkin käytän itsepalvelukassaa, mikäli menen ruokakauppaan. Pyydän kyllä apua, jos sitä tarvitsen, kiitos vain huolenpidostasi.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Tykkään käyttää itsepalvelukassaa. Saa pakata tavaransa rauhassa. Jos ostaa enemmän ruokatavaraa ja juomaa, niin pystyy latomaan tavarat kassiin tai reppuun mielekkässä järjestyksessä, niin ettei mikään rikkoonnu tai lytisty. Yleensä kukaan ei huohota ja tuhahtele niskan takana. Eikä töni ostoskärryllä. Ja "tuplalyönneistä" saa syyttää vain itseään, sillä työskentelynsä voi tarkistaa rauhassa ennen maksamista.

        Joku tuolla sanoi, että itsepalvelukassat myymälässä voivat tuoda jopa lisää asiakkaita. En ihmettelisi. Voihan olla, että itsepalvelukassa on pelastus henkilöille, joilla on paniikkihäiriö tai sellainen luonne, että on vaikeuksia ola kontaktissa edes kassahenkilön kanssa.

        Toistaiseksi Lidlissä ei ole näkynyt itsepalvelukassoja. Vielä voi valita, missä ostaa ja mitä kassa käyttää.

        Lähtökohtaisesti en pidä koko kaupoissa asioinnista. Kyttääviä ihmisiä ja vartioita ja vielä ahdistava kassatoiminta. Sitten kun jäädään vielä yleisöksi sinne kyttäämään. En voi ymmärtää tätä. Itse käyn kaupassa ostoksilla ja siinä se. En jää sinne kyttäämään ja häiritsemään muiden tai henkilökunnan toimintaa. Mitä nopeammin käynnin saa hoidettua sen parempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko noin avuton, että et kykene lastaamaan tavaroita kärryyn sopivaan järjestykseen. Kärryltä ne nousevat järjestyksessä hihnalle ja hihnalta kasseihin. Oletko lisäksi niin avuton, että seisot tumput suorana katsomassa kassan työskentelyä, kun voisit olla jo pakkaamassa tavaroita hihnalta.
        Älä ole avuton!

        Hoida sinä vaan omat ostoksesi äläkä puutu toisten asioihin,eikä sulla mikään kiire ole kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko noin avuton, että et kykene lastaamaan tavaroita kärryyn sopivaan järjestykseen. Kärryltä ne nousevat järjestyksessä hihnalle ja hihnalta kasseihin. Oletko lisäksi niin avuton, että seisot tumput suorana katsomassa kassan työskentelyä, kun voisit olla jo pakkaamassa tavaroita hihnalta.
        Älä ole avuton!

        Itsepalvelukassalla voi laittaa tavarat suoraan kärrystä lukijan kautta kassiin. Ja kaupassakäynti sujuu suit sait, kun ei koskaan tarvitse jonottaa. Toinen vaihtoehto on tilata safkat suoraan nettiruokakaupasta kotiovelle.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Tykkään käyttää itsepalvelukassaa. Saa pakata tavaransa rauhassa. Jos ostaa enemmän ruokatavaraa ja juomaa, niin pystyy latomaan tavarat kassiin tai reppuun mielekkässä järjestyksessä, niin ettei mikään rikkoonnu tai lytisty. Yleensä kukaan ei huohota ja tuhahtele niskan takana. Eikä töni ostoskärryllä. Ja "tuplalyönneistä" saa syyttää vain itseään, sillä työskentelynsä voi tarkistaa rauhassa ennen maksamista.

        Joku tuolla sanoi, että itsepalvelukassat myymälässä voivat tuoda jopa lisää asiakkaita. En ihmettelisi. Voihan olla, että itsepalvelukassa on pelastus henkilöille, joilla on paniikkihäiriö tai sellainen luonne, että on vaikeuksia ola kontaktissa edes kassahenkilön kanssa.

        Toistaiseksi Lidlissä ei ole näkynyt itsepalvelukassoja. Vielä voi valita, missä ostaa ja mitä kassa käyttää.

        Minä saan pakata ostokset rauhassa vaikka käyttän palvelukassaa. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään avautuneen pakkausnopeudestani (tai hitaudestani) vaikka välillä on kärryllinen tavaraa lapattuna hihnalle.


    • Anonyymi

      Ei kaupan kassalle helposti muita töitä irtoa. Samaa paskaa jauhaa robottien ja automaation kannattajat. Jää muka aikaa "mielekkäämpiin" tehtäviin, kun tylsät työt poistetaan.

      Niin, työttömänä on aikaa mutta ei rahaa.

      • Anonyymi

        Tuo on totta, tavaroiden hyllytyksessä käytetään aika hemmetisti työharjoittelijoita. Ainankin prismassa.

        Mitä muuta mielekästä siellä elintarvikekaupassa muka on?No, liha ja kalatiski tosin mutta ei kassalta sinne mennä kuin pystymetsään.


      • Anonyymi

        Se kaupan kassa voi kouluttautua johonkin. Moniin tehtäviin ei keneltäkään odoteta muuta kuin esim perehdytys. Ei ne mitään huippuvirkoja ole mutta... eipä ole kaupan kassakaan. Jos haluaa enemmän niin pitää mennä kouluun. Niin sitä tehdään ensimmäiselläkin kerralla, teininä. Mikä estää.

        Edessä on kyllä aika, jolloin kivuliaasti lähtee työpaikkoja kokonaan. Siis ei joitain työpaikkoja vaan sanotaan vaikka puolet työpaikoista. Sitä kriisiä ei pidä vähätellä, koska työttömien lista on paljon kassatyöntekijöitä pidempi. Se on ratkaistava jollain. Tukemalla uusiin ammatteihin kouttautumista, mitä ne sitten ovatkaan.

        Mutta kriisi on ohimenevä. Hyödykkeistä tulee säästöjen takia halvempia. Se muuttuu väistämättä ostovoimaksi, joka niin ikään väistämättä jakautuu kansalaisille sitä mukaa uudella tavalla, kun työntekijöitä ei tarvita. Perustulo tai jotain sellaista.

        Ei tarpeettomia työpaikkoja kannata pitää yllä. Siinä maksaa vain enemmän, ja hyödystä vain osa päätyy niiden työpaikkojen roikottamisen hyväksi. Aika tehoton tapa avustaa ihmisiä. Ja eikö olisi silloin viisaampaa tukea rahallaan ja ajallaan (=kauppojen korkeammat hinnat ja jonottamisaika) jotain sellaista ammattia jolla on tulevaisuus? Tapoja siihen on varmasti monia ja lisää tulee. Vai vieläkö sinua harmittaa, ettei hevosmiehillä ole enää töitä juuri? Olisiko teollisuutta ja kauppaa pitänyt rajoittaa jottei heidän tarvitsisi keksiä itselleen uusia ammatteja?


    • Anonyymi

      Sormenjälki tai mikrosirutunnistuksella kaupoista saataisiin täysin ihmiskassattomia, kun voisi tarkistaa myös iän. Nythän et saa esim. nikotiinituotteita itsepalvelukassalta.

    • Anonyymi

      Eivät vaikuta kovinkaan paljon nopeammilta kuin ihmiskassat. Pikkuostokset tasarahalla nopeampaa asioimista kuin pikakassalla.

      • Anonyymi

        Vain tapauksessa kassalle ei ole jonoa. Harvoin hypermatketeissa jonottamatta pääsee ulos jos välttämättä haluat kassaneidin asiointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tapauksessa kassalle ei ole jonoa. Harvoin hypermatketeissa jonottamatta pääsee ulos jos välttämättä haluat kassaneidin asiointiin.

        Kyllä pikakassoillekin kertyy jonoa kun eläkeläiset ym. säheltäjät sekoilevat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pikakassoillekin kertyy jonoa kun eläkeläiset ym. säheltäjät sekoilevat.

        Itsepalvelukassat ovat yksinkertaisia käyttää. Paljon helpompia kuin älypuhelimen käyttäminen, ja useimmilla eläkeläisilläkin on älypuhelin. Jos kiukutellaan siitä, että eläkeläiset "säheltävät" uutta opetellessaan, niin he eivät uskalla uusia asioita opetellakaan ihmisten arvostelun pelossa.

        Onko nyt niin, että palstalaisilla ei ole lähipiirissään iäkkäitä ihmisiä eikä ymmärrystä heitä kohtaan?


    • Anonyymi

      osa ikä ihmisistä on putoamassa kärryiltä dikitaalisten maksu tapojen johdosta jotka eivät ole syntyneet tapletit kädessä, verkko kaupat etu nenessä luo lapudentti maksu tapahtuman jossa selvityjä saa tuotteensa eikään kuin palkinnoksi tehtävästää suorituitua ostoksistaa,

      • Anonyymi

        No sitten putoavat.

        Ei kiinnosta minua.


      • Anonyymi

        Toiset ikäihmiset ovat käyttäneet tietokoneita jo, kun käyttöjärjestelmä oli vielä DOS tai Unix (80-luku). Ja nettiä siitä lähtien kun Googlesta ei oltu kuultukaan ja hakukone oli AOL tai Alta Vista. Ei meiltä mene sormi suuhun sovellusten kanssa, nettipankissa tai itsepalvelukassalla. Mutta toki niitäkin varmasti, jotka eivät ole työssään joutuneet tietotekniikan kanssa tekemisiin.


    • Anonyymi

      Noilla itsepalvelukassoilla kaupat pyrkivät hakemaan säästöjä. Vaikka itsepalvelukassoilla on aina joku myyjä valvomassa, niin hän voi kuitenkin valvoa monta kassaa saman aikaisesti. Niiden avulla kauppa siis pyrkii säästämään palkkakuluissa ja ainakin periaatteessa tuon säästön pitäisi näkyä myös kuluttajan maksamassa tuotteen hinnassa - ainakin toivottavasti.

      • Miksi juuri tästä palvelukassa-asiasta on tullut jonkinlainen työllisyydenedistämiskampanja?

        Tässä on kyse kanssakuluttajan kyyläämisestä, vanhanaikaisesta moraalikyttäyksestä. Eiköhän eniten lisää työllisyyttä se, joka tilaa päivittäisostokset myymälästä kotiinkuljetettuina. Lisäksi hän on mallikansalainen siinä mielessä, että luultavasti on työ- tai liike-elämässä. Tietysti monet kiirehtivät haukkumaan tuota päivittäistavaroiden verkko-ostamista elitistiseksi. Ole tässä nyt ihmisille mieliksi ostoskäyttäytymisellään! Aina on joku valittamassa.

        Onneksi monet osallistuvat innolla kansakunnan työllisyyden kohottamiseen työllistämällä poliisia ja veikkausmyyjiä.


    • Anonyymi

      ihmiset yritetään totuttaa setelistä luopumiseen kun palvelu pisteet siirtyy kortti vetoiseksi vähitellen, jota perustellaan työ voiman tarpeella joustavuudella ,

      • Anonyymi

        Prisma näyttää todella halpuuttavan kassapalveluita ja teettää ilmaiseksi työtä asiakkailla.
        Holmassakin täällä Ladessa usein on vain yksi palvelukassa, jonka edessä on pitkä jono.
        Siitä huolimatta Lidl on edelleen edullisin ruokakauppa. Mutta, kun se voiton tavoittelu on mennyt aivan hirviömäiseksi.


      • Anonyymi

        Seteleistä luopuminen ? Hyvä ajatus. Maksankin tämän jälkeen 50 euron ostokset pelkillä kolikoilla. Onhan setelit tarpeettomia, koska kolikot on keksitty.


    • Anonyymi

      Miksi tekisin kassojen työn? Ei kiitos.

      • Anonyymi

        Siinähän tärväät omaa aikaasi. No, jotkut kaiketi nauttivat jonottamisesta onhan se käynyt ilmi kun ilmaisia ämpäreitäkinhimoitaan tai muutaman euron alen takia satojen metrien jonot/tungos.


    • Anonyymi

      Itsepalvelukassa on soijapoikien ja vihertävien kassa.

    • Anonyymi

      Vatipäät eivät tajua kassaneito saa rahansa oli hänellä asiakkaita tai ei mutta itse joutuvat olemaan puodissa kauemmin kun väen väkisin haluavat henk.koht rahastuksen.

      Ainoa syy miksi ihmiskassan käyttö perusteltua on punalaputetut tuotteet tai pullonpalautus, niitä ei saa kuitattua ainankaan vielä itsepalvelussa.

    • Anonyymi

      Tässä työllisyystilanteessa täytyy tukea työpaikkojen säilyvyyttä. Itsepalvelukassat ovat syrjimistä ja viharikos työntekijöitä kohtaan.

      • Vaaditaan samantien itsepalvelumyymälät pois. Kaikki tavarat ovat silloin myyjien ja tiskin takana. Mitään ei itse poimita hyllyistä. Kyllä tulee valtavasti lisää työpaikkoja. Itsepalvelumarkettien tulo Suomeen on syössyt monen ihmisen kurjuuteen.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Vaaditaan samantien itsepalvelumyymälät pois. Kaikki tavarat ovat silloin myyjien ja tiskin takana. Mitään ei itse poimita hyllyistä. Kyllä tulee valtavasti lisää työpaikkoja. Itsepalvelumarkettien tulo Suomeen on syössyt monen ihmisen kurjuuteen.

        Älä liioittele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä liioittele.

        En liioittele. Sellaistahan kaupoissa oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Työpaikkoja riitti alalla. Tämän itsepalvelukassakäytännönkö nyt sitten viimein pitäisi hävettää käyttäjäänsä?
        Eivätkö häpeä ne, jotka hylkäsivät lähikaupan, jossa maitolitra oli 5 senttiä kalliimpa kuin kymmenen kilometrin päässä olevassa marketissa? Lähikaupan hylkääjät aiheuttivat kauppiaan liiketoiminnan loppumisen ja hänen henkilökuntansa jäämisen työttömäksi.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        En liioittele. Sellaistahan kaupoissa oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Työpaikkoja riitti alalla. Tämän itsepalvelukassakäytännönkö nyt sitten viimein pitäisi hävettää käyttäjäänsä?
        Eivätkö häpeä ne, jotka hylkäsivät lähikaupan, jossa maitolitra oli 5 senttiä kalliimpa kuin kymmenen kilometrin päässä olevassa marketissa? Lähikaupan hylkääjät aiheuttivat kauppiaan liiketoiminnan loppumisen ja hänen henkilökuntansa jäämisen työttömäksi.

        Kyllä lähikaupoissakin piti itse ostoksensa kerätä. Riippui varmaan toki kaupan koosta. Muuten kyllä olet ihan oikeassa. Suuri määrä pikkukauppoja suljettiin ilman hyvää syytä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lähikaupoissakin piti itse ostoksensa kerätä. Riippui varmaan toki kaupan koosta. Muuten kyllä olet ihan oikeassa. Suuri määrä pikkukauppoja suljettiin ilman hyvää syytä.

        Näissä pikkukaupoissa ei ollut itsepalvelukassoja. Henkilökunta oli tuttua, kauppiaskin oli usein näkyvillä. Oli sosiaalista kanssakäymistä niille, jotka halusivat vaihtaa pari sanaa henkilökunnan kanssa. Oli vähemmän käveltävää huonollekin kävelijälle ja lyhyt matka kotiin ostosten kanssa.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        En liioittele. Sellaistahan kaupoissa oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Työpaikkoja riitti alalla. Tämän itsepalvelukassakäytännönkö nyt sitten viimein pitäisi hävettää käyttäjäänsä?
        Eivätkö häpeä ne, jotka hylkäsivät lähikaupan, jossa maitolitra oli 5 senttiä kalliimpa kuin kymmenen kilometrin päässä olevassa marketissa? Lähikaupan hylkääjät aiheuttivat kauppiaan liiketoiminnan loppumisen ja hänen henkilökuntansa jäämisen työttömäksi.

        Itsepalvelukassa on ihan hyvä, jos ruuhkaa.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Vaaditaan samantien itsepalvelumyymälät pois. Kaikki tavarat ovat silloin myyjien ja tiskin takana. Mitään ei itse poimita hyllyistä. Kyllä tulee valtavasti lisää työpaikkoja. Itsepalvelumarkettien tulo Suomeen on syössyt monen ihmisen kurjuuteen.

        Ja kaikki työttömät ojankaivuuseen.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lähikaupoissakin piti itse ostoksensa kerätä. Riippui varmaan toki kaupan koosta. Muuten kyllä olet ihan oikeassa. Suuri määrä pikkukauppoja suljettiin ilman hyvää syytä.

        Eikö se, ettei kauppa tuota voittoa, ole hyvä syy?


    • Anonyymi

      kaiken lisäksi ihminen kassalla on sosiaalinen tapahtuma jota pelkkä maksu pääte ei pysty korvaamaan,

      • Anonyymi

        Ihmiskassoille maksaville voitaisiin laittaa ostosten loppusumman päälle vaikka 2% sosiaalitapahtumalisä.


      • Anonyymi

        En hoida sosiaalista elämää kaupan kassalla. Käytän itsepalvelukassaa juuri siksi, että pääsen kaupasta nopeammin pois sosiaalista elämää hoitamaan.


    • Anonyymi

      Kyllä oli taas helppoa kaupassa käynti, ihmiskassoille pitkä letka eläkeläisiä ja tukkuostajia. Alle minuutissa rahkat ja maito maksettu omatoimikassalla ja äkkiä ulos.

      Hyvä zydeemi!

      • Anonyymi

        Mihin sinulla on kiire? Hautaan?


      • Anonyymi

        Noin sinä lisäät työttömyyttä ja samalla mielenterveysongelmaisten määrää. Nuo molemmat heijastuvat sinun veroihisi paitsi, jos edes maksat niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sinä lisäät työttömyyttä ja samalla mielenterveysongelmaisten määrää. Nuo molemmat heijastuvat sinun veroihisi paitsi, jos edes maksat niitä.

        Pyh ja pah!Suomalaisilla on näemmä kova halu tukea suomalaista työtä silloin kun siitä ei koidu latiakaan heille itselle lisäkustannuksia. Silti "juostaan" halvimman hinnan perässä vaikka tallinnaan asti.

        Aikamoista jeesustelua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sinä lisäät työttömyyttä ja samalla mielenterveysongelmaisten määrää. Nuo molemmat heijastuvat sinun veroihisi paitsi, jos edes maksat niitä.

        Onko varma juttu että kaupan kassatyöntekijät suosivat suomalaista aina ja näin auttavat pitämään tuotantoa täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinulla on kiire? Hautaan?

        Kotiin ja kavereita tapaamaan. Kuten normaalit ihmiset.


    • Anonyymi

      Minä maksan aina kolikoilla ja kassat kiittävät.

    • Anonyymi

      Käytän aina itsepalvelukassaa. Moni muukin työ on loppunut eikä siitä kukaan ole valittanut. Kortistossa on tilaa. Siellä ovat muutkin jotka koneet on korvanneet.

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassoissa on se hassu juttu, että siinä on aina seisomassa jokuhenkilökunnasta. Hitaasti se menee. Missä se viivakoodi onkaan? Ottikojo se ostokseni? Ei kai kahteen kertaan? Mulla on 8 viineriä pussissa, mitä teen nyt?

      Kädestä pitäen asiakkaita ohjataan. Turhaa touhua! Kassatyöntekijät tekevät nopeammin sen itse! Tämä on ilmeisesti taktiikka saada uusia asiakkaita hienoilla typerillä uutuuksilla! En ole käyttänyt enkä käytä! Oon vierestellä katsellut kun tämä feminismisysteemi jumittaa!

      • Anonyymi

        Väärä ismi. Se on kapitalismisysteemi. Palkoissa säästetyt tuotot voi jakaa osinkopelleille.


      • Anonyymi

        Urpo, 1 hlö ja 4 kassaa.
        Valtaosa osaa käyttää ilman apua.
        Pikkuhiljaa vain te jonottajat ja tulpat ette osaa käyttää.
        Muutenkin tavan kassa on hidas ja työnä ihan pahinta paskaa. Kaikki yli 2vuotta kassa työtä tehneet ovat apaattisia ja masentuneita.
        Ja hymyillä pitää, 1000xkiitos,1000xole hyvä, 1000xonko etu korttia, piiip-piiiip x10000 joka v.. un päivä.
        Samat pervot joka päivä, samat tulpat joka päivä, ja hymyillä pitää ja olla kiva ja ystävällinen.
        Ette tiedä kuinka p... stä on olla se päivän ainoa ihmiskontakti Joillekin v.. tun luusereille.
        Heti kun netistä saa ilmaiseksi tilata kaupan ruuat minkä vain noutaa niin sitä kautta kaikki ostokset.


      • Anonyymi

        Feministit eivät liity asiaan mitenkään. Tuskin feministit haluavat kassahenkilöille työttömyyttä.


    • Anonyymi

      Miksi itsepalvelukassat eivät hyväksy pullokuitteja?

    • Anonyymi

      Samoin minä. Tässä kylässä ainut itsepalvelukassoja käyttävä kauppa on CM -joka on ylivoimaisesti taajaman kallein kauppa. Silloin (noin kerran kuussa) kun "palkitsen itseni" ja menen tuohon hyvätuloisten kauppaan ostamaan tiettyjä tuotteita joita sieltä haluan, niin en Todellakaan käytä itsepalvelukassoja koska haluan edes palvelua vastineeksi noille hinnoille. Ja jos siellä vähennettäisiin henkilökuntaa niin että ainut kohtuullisen ajan ulospääsy olisi itsepalvekassojen kautta niin sitten jää kyllä nämä loputkin asioinnit siellä tekemättä!
      Toisaalta, en kyllä väitä, että kassalogistiikka toimisi hyvin Lidlissä tai S_Marketissakaan. Heti jos jonot lyhenevät niin pari, kolme kassaa häipyy jonnekin kunnes jonot alkavat olla taas 6-8m mittaisia...

    • Anonyymi

      Helppo itsepalvelukassoja on käyttää.

    • Anonyymi

      Kassa on nätti nuori nainen>ei käy, kassa ajattelee ei muuten pääse juttusille viehättävän naisen kanssa kuin kaupassa.

      Mieskassa>ei käy, en ole homo.

      Vanha akka>ei käy, liian vanha.

      Maahanmuuttaja> jumalauta ei missään tapauksessa!

      Itsepalvelukassa sopii hyvin.

    • Anonyymi

      Kohta kassat häviävät kokonaan, keräät tavarat ja tiliäsi veloitetaan automasttisesti.

      • Anonyymi

        Odotan sitä innolla


    • Anonyymi

      Vielä typerämpää on käydä Tallinnassa ostoksilla, kampaajalla jne. Suomen köyhdyttämistä.

    • Anonyymi

      Kirjoittaja on todella tärkeän asian äärellä. Onneksi kaupoissa vielä on kassoja. Pahempi on tilanne pankkien, vakuutusyhtiöiden, matkatoimistojen ja joidenkin osittain jopa julkista palvelua tarjoavien instanssien ym. kohdalla. Ei ole edes paikkaa josta saisi palvelua tai paikka sijaitsee kymmenien - ääritapauksissa jopa satojen kilometrien päässä palvelua tarvitsevan kotipaikasta. Meille on viimeiset kolmekymmentä vuotta tolkutettu sitä, miten palvelu paranee, kun siirrytään sähköisiin palveluihin. Sillä tarkoitetaan sitä, että palvelun tarvitsija ryhtyy palvelemaan itse itseään ilman, että se taho, jolla on velvollisuus palvella kansalaisia tai joka kerää hyödyn palveluiden myynnistä, maksaisi tehdystä työstä työn tekijälle mitään korvausta. Vastaväite on luonnollisesti se, että näin saadaan edullisempia palveluita. Ehkä se osittain pitää paikkansa, mutta kaupallisissa palveluissa herää epäilys, että saadut säästöt (maksamatta jääneet palkat) kilahtavat yrityksen omistajien kukkaroon. Julkisissa tai sen luonteisissa palveluissa vedotaan siihen, että veroja ei tarvitse nostaa. - Sen, kun joskus näkisi. - Joka tapauksessa vanhempi väestönosa tarvitsee vielä pitkän aikaa paljon apua selvitäkseen näistä ns. digipalveluista kuolematta ruuan, lääkkeiden, hoidon tai muun elämisen pesusedellytyksen puutteeseen. On kunnioitettava asia, että pieni joukko ihmisiä tekee tätä avustavaa työtä jatkuvasti vapaaehtoistyönä, koska muuten ihmisten heitteillejättö tietokoneensa äärelle olisi nykyistä vielä paljon yleisempää.

      Ehkä nouseva ja jo digiaikaa elävä nuorempi sukupolvi ei koe asiaa ongelmakseen, mutta mahtaakohan hymy hyytyä, kun näkö heikkenee, käsien motoriikka, näkö ja muisti heikkenevät sekä dementian oireet alkavat vaivata. Toivottavasti heillekin vielä oikeita palveluita löytyy, ettei tarvitse ryhtyä määrittelemään digi-kuolleen henkilön ominaisuuksia.

    • Anonyymi

      Onko teillä semmosta että siinä itsepalvelukassojen vieressä on aina joku myyjä, tiedän että se on siinä auttamassa ja luultavasti tarkastamassa että tuotteet menee lukulaitteen läpi mutta onhan se nyt vähäsen semmosta kyyläämistä mistä en itse pahemmin välitä

      • Anonyymi

        Se on alkuvaiheen juttuja, että katsotaan miten homma alkaa sujua.
        Samalla tavalla tuossa juuri "kyylättiin" uudella autonpesuautomaatilla.


    • Anonyymi

      Siinähän iloitset. Kehitystä ei kuitenkaan voida pysäyttää. Työntekijät nähdään kustannustekijöinä joista mielellään halutaan päästä eroon. Siksi automaatio tulee lisääntymään joka paikassa.

    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Käyn kaupoissa jossa palvelukin pelaa. Sokoksen Herkku ja Stokmannin Parhaat Liha ja kalatiskit. Asiantuntevat myyjät. Kassoilla Kaikesta huolimatta Reipaat iloiset kassat. Se kohokohta monelle yksinäiselle. Ehkää ainoa kontakti .
      Palvelu ihmisiä kunnioitaen .
      Tampereella Markku Keskinen 70v Eläkeläinen.

    • Mä en käytä itsepalvelukassaa, koska mun ostoskorissani on aina kaljaa ja/tai tupakkaa, eikä sellaista voi maksaa itsepalvelukassalla.

      • Anonyymi

        Voipas, siellä on aina joku joka tsekkaa että sulla on ikää niiden ostoon.

        Tulkaa nykyaikaan, mitä järkeä on jonottaa jonoissa joissa kaikilla kärryt ahdettu täyteen silavaa ja kaikea helvetin lihottavaa ja kärryjä työntää 200 kg läskit jotka väittää ettei ne syö juuri mitään mutta silti lihovat silmissä. Minä taas väitän että ovat monta täyttä kärryllistä syöneet silavaa...olen omin silmin nähnyt ne ruokavuoret, aivan järkyttävää että läskit saa edes ostaa määrättömästi lisää lihottavaa ruokaa??? Missä on kauppiaiden vastuu, viinaa ei juopoille myydä, mutta läskit saa ostaa ruokaa niin paljon kuin haluavat ja rahat riittää ??? Kysyn vaan ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voipas, siellä on aina joku joka tsekkaa että sulla on ikää niiden ostoon.

        Tulkaa nykyaikaan, mitä järkeä on jonottaa jonoissa joissa kaikilla kärryt ahdettu täyteen silavaa ja kaikea helvetin lihottavaa ja kärryjä työntää 200 kg läskit jotka väittää ettei ne syö juuri mitään mutta silti lihovat silmissä. Minä taas väitän että ovat monta täyttä kärryllistä syöneet silavaa...olen omin silmin nähnyt ne ruokavuoret, aivan järkyttävää että läskit saa edes ostaa määrättömästi lisää lihottavaa ruokaa??? Missä on kauppiaiden vastuu, viinaa ei juopoille myydä, mutta läskit saa ostaa ruokaa niin paljon kuin haluavat ja rahat riittää ??? Kysyn vaan ???

        Meillä ei ole itsepalvelukassaa kuin yhdessä kaupassa, ja siinä seisoo aivan selkeästi molemmilla kotimaisilla, ettei sillä kassalla voi maksaa alkoholiostoksia. Tupakkaa ei nykyään saa edes ostettua kuin ihmiseltä (kassamyyjältä).


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Meillä ei ole itsepalvelukassaa kuin yhdessä kaupassa, ja siinä seisoo aivan selkeästi molemmilla kotimaisilla, ettei sillä kassalla voi maksaa alkoholiostoksia. Tupakkaa ei nykyään saa edes ostettua kuin ihmiseltä (kassamyyjältä).

        Lopeta tupakointi, se on epäterveellistä. Täällä pääkaupunkiseudulla palvelu pelaa myös itsepalvelukassoilla, tosiaan ovat käteviä silloin kun jonoissa on isosti porukkaa täysine kärryineen, ei niitä kukaan jaksa odottaa kun maidot happanee ja jäätelöt sulaa...lihat pilaantuu lämmössä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tupakointi, se on epäterveellistä. Täällä pääkaupunkiseudulla palvelu pelaa myös itsepalvelukassoilla, tosiaan ovat käteviä silloin kun jonoissa on isosti porukkaa täysine kärryineen, ei niitä kukaan jaksa odottaa kun maidot happanee ja jäätelöt sulaa...lihat pilaantuu lämmössä jne.

        Myös pääkaupungin saasteinen ilma on aika epäterveellistä.


    • Anonyymi

      Ja mulla taas on sellainen (ihan typerä) tapa mennä kaupassa sille kassalle, missä on lyhyin jono! Ja viis veisaan onko se itse- vai muupalvelukassa.

    • Anonyymi

      Kaikki kassa työntekijät vihaavat työtään.
      Jos palkan saisi muualta vaihtaisivat heti.
      Täällä ei vaan ymmärretä että kassa on töissä ja työnantaja vaatii että pitää hymyillä, olla ystävällinen, olla se sosiaalinen kontakti. Vaikka kuinka tekisi mieli heittää ne ostokset hihnalta lattialle niin pitää vain hymyillä, vaikka siinä olisi joku urpo mikä vaatii palvelua. Koska maksaa siitä vaikka ei maksa. Vain tuote maksaa. Nakit maksaa saman oli palvelua tai ei.

    • mie meen sinne missä on tietty lyhyn jono. kannatan tietty työpaikkojen säilymistä. ja usein olen saanut jotain hyviä vinkkejä jne. ostan pelejä, tupakkaa ja olutta. saatan kysyä jotain jne. ja voisin sanoa että nauttii nuorista naisista ja saa muistella omaa nuoruuttaan!!!

      • Anonyymi

        No mitähän mieltä nämä nuoret kassaneidit on?
        Tuliko mieleen että heidän on pakko viihdyttää sinua, siis työnantaja pakottaa siihen.
        Kun tietäisit mitä kerrotaan asiakkaista vapaalla.
        Jäisi sinunkin lirkuttelut vähemmälle.


    • Anonyymi

      No on katotaan kauan menee kun on vain itsepalvelukassoja kyllä isot firmat hakee niitä säästöjä kun vaan löytävät

    • Anonyymi

      Hieno ajatus. Ei tarvitse kuitenkaan haukkua typerykseksi sitä joka ei toimi samoin. Itsepalvelukassalla on vähemmän ruuhkaa ja en tarvitse toisen palvelua kun pienemmät ostokset on mukavampi maksaa itsekseen. Suuret määrät menen kyllä palvelukassalle.

    • Anonyymi

      Pääsääntöisesti käytän tavallista kassaa jo senkin takia jotta kassahenkilöillä säilyisi työt. Ymmärrän toki itsepalvelukassan nopeuttavan asiointia mikäli on vain pari tuotetta ostettavana, mutta mikäli on alennettu tuote, onkin ihan toinen juttu. Jotta alennus huomioituu varmasti luotan kassahenkilöön.
      Tämänpäivän kassahenkilöt ovat nopeita joten en pähkäile jonoa. Yleensä jono syntyy asiakkaan toimesta, milloin on tuote punnitsematta, lompakko tai pinkoodi hukassa.
      Pahimmat asiakkaat löytyvät lajittelijoista. On kolme tai neljä eri kassia mukana, joihin lajitellaan ostokset kassan päädyssä. Koko hihna täys tavaraa eikä minkäänlaista kiirettä alta pois. Itse lataan tuotteet takaisin ostoskärryyn sitä mukaan kun ne on käsitelty. Pakkailen sitten rauhassa hieman sivummalla.
      Järjenkäyttö on sallittua.

    • Anonyymi

      Eilen kyllä nauratti, kun ihmiset jonotti itsepalvelukassoille, vaikka ihmiskassoja oli vapaana. Tapahtui eräässä k-kaupassa, ei ei ollut hölmölä.

      Itsepalvelukassat ne vasta jonoja muodostaa, kun ihmiset töpeksivät, toimivat hitaasti

      • Anonyymi

        Tottakai jos on ihmiskassa vapaa niin mennään siihen eikä jäädä jonottamaan itsepalvelulle. Järkeä saa käyttää ihan vapaasti.

        Onhan selvää että tähän suuntaan ollaan menossa että kohta ei varmaankaan ihmisiä tarvita tekemään työtä jota voi koneet hoitaa. Robotin hommaahan se periaatteessa tuo kassankin himma on.

        Vuosikausiahan tämä on jo ollut tiedossa.


      • Anonyymi

        Kai siihen nyt jonkin aikaa menee, ennen kuin uuteen tekniikkaan totutaan? Nuoret oppivat taas nopeammin tämänkin.


    • Anonyymi

      Ja traktorit ja lypsykoneet kiellettävä myös! Miettikää kuinka monen rengin ja piian työn nekin ovat vieneet.

      Samoin tietokoneet. Ei mene enää paperi kaupaksi samalla tavalla, eikä sihteerejä ja konekirjoittajia tarvitse palkata juuri ollenkaan, kun herrat näpyttelee ja tulostelee laskujaan oman pään mukaan. Miettikää kuinka monta työtöntä!

      Siinä vaiheessa meni Suomi pilalle jo kun junaradan rakensivat. Jäi moni hevoskuski työttömäksi ja nääntyi nälkään. Vai miten se meni?

    • Anonyymi

      Ainakin IKEAn ja Bilteman itsepalvelukassat ovat idioottien suunnittelemia. Kassalla ei pitäisi joutua painelemaan siihen kosketusnäyttöön ollenkaan, pelkästään ostosten lukeminen ja kortin työntäminen lukijaan pitäisi riittää.

    • Anonyymi

      Jos kassalla on piiitkä jono niin menen itse palvelemaan itseäni

    • Anonyymi

      Suomalaiset on niin juntteja kehityksen jarruja että jonotetaan pelkästään jonottamisen ilosta. Itsepalvelukassoja valvoo yksi henkilö siinä missä ennen samalla paikalla oli normi kassa,jota hoiti myös yksi henkilö. Itsepalvelukassat on parasta mitä maksamiseen on tullut lähivuosina,jatkossa homma kehittyy rfid-suuntaan ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Ihmiskassalle monet kerrat YRITETTY ohjailla, mäkin haluan että kassaihmiset säilyttävät työpaikkansa...ihmettelen suuresti, että vaikkei ole jonoja taviskassoilla niin PITÄÄ JONOTTAA itsepalvelukassoille, hölmöläisen hommaa

    • Anonyymi

      Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. En ole ikinä käyttänyt itsepalvelukassaa enkä käytä. Se vie ihmisten työpaikat pidemmänpäälle. Kerran, kun minulla oli yksi tuote kädessä, tuli myyjä sanomaan, että mene tuonne ip-kassalle ettei tarvii jonottaa, vastasin että en ikinä tekisi sitä, kun menee työpaikat toisilta, sain halveksuvan katseen ja sadattelua, kun en sopeudu nykyaikaan.

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassat aiheuttaa valtavat jonot. Pari mummoa, jotka etsii maksukorttia, ihmettelee, mihin kortti laitetaan, syöttää pin koodin väärin, vetää saman tuotteen hinnan 2 kertaa jne jne.

      Kauhea kaaos tulee ja hermot menee.

    • Anonyymi

      Miks pitäs jonottaa 20min jonkun yhden tuotteen kanssa kun itsepalvelu kassalta nopeammin

      • Anonyymi

        Kyse onkin siitä, jos kaikki alkavat maksaa kaikki tuotteensa itsepalveluna. Kaaos on valtava.


      • Anonyymi

        Ihmiskassalla jono etenee pikaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiskassalla jono etenee pikaisesti.

        Riippuu kassasta toki. On jörjettömän verkkaisia kassoja, todella nopeita ja siltä väliltä. Kassahan ei omaa aikaansa tärvää vaikka käyttää yhteen aasiakkaaseen jolla pieni määrä ostoksia useamman minuutin.


      • Anonyymi

        Haluan, että ihmisten työpaikat säilyy, siksi sen yhden tuotteen vuoksi jonotan enemmän aikaa.


    • Anonyymi

      Yli puolet ketjuun vastanneista on hölmöläisiä eli ne jotka syystä tai toisesta HALUAVAT henkilökohtaista "palvelua". On vain kolme tapahtumaa missä on perusteltua mennä ihmisen rahastettavaksi.

      1)kortilla ei katetta tai sitä ei mukana
      2)itsepalvelulle on jonoa, henk.koht ei
      3)tukkuostajat, jos kärryssä on helvetisti tavaraa niin silloin asiointi on ihmiskassalla sujuvampaa kuin itsepalveluttaa tuotteiden lukeminen.

      Kaiken maailman työpaikkojen säilyttämisismit ja nuorien tyttöjen kanssa lirkuttelut ovat junttimaisten tupauunojen ajatusmaailmaa.

      • Marketit voisivat palkata johonkin nurkkaan juttukaverikulmauksen. Siellä olisi kassan palkalla työskentelevä henkilö, muutama tuoli, ilmaista laihaa kahvia (ei veisi kauppiasta vararikkoon) tarjolla. Siellä voisi rupatella tämän "kassahenkilön" kanssa. Hänelle voisi antaa myös palautteita kaupan tuotteista ja palvelusta. Näin tulisi kontaktia "kassaneitiin" ja muihin, jotka olisivat tulleet paikalle.
        Joissakin kauppakeskuksissa pyörii keskusteleva pappikin.


    • Anonyymi

      Sama asia pikaruokapaikoissa ja monissa kahviloissa. Vie itse astiat tarjottimella pois.

      • Anonyymi

        Juu, tuetaan töiden säilymistä ja jätetään tarjottimet pöytään. Voisin oikeastaan alkaa roskaamaan luontoa niin roskien tikuttajilla olisi enemmän hommia suosittelen samaa muillekin.


    • Anonyymi

      Ja sitä paitsi siellä usein epäillään varkaaksi. Jos rva haukan silmä ei ole ehtinyt näkemään että olet piipittänyt tuotteesi koneelle. Vähäx noloo hei???

    • Anonyymi

      Kuka niiden kassojen palkan maksaa. Asiakas tuotteiden hinnoissa. Vertaa prismaa ja cittaria.

    • Anonyymi

      Seuraavassa vaiheessa pihviä halutessaan ensin lehmä teuraaksi kaupan takahuoneessa itse moottorisahalla pilkoten. Maito lypsetään itse tietenkin.

      • Anonyymi

        Ei jumaleisson! En olisi uskonut, että pienestä turhautumisen viestistä sikiää tällainen viestiketju. En ole näillä foorumeilla aiemmin viestitellyt. Näköjään kannattaa harkita mitä suustaan päästää. Ei silti - kiitos kaikille kommentoijille... :)


    • Anonyymi

      No heei... Minä aina kusen junan vessan lattialle ja nordean porstuaan.

    • Anonyymi

      Ihanvaan tiedoks. Kassoja on nykyään niin vähän ja kassaneidit saa saman palkan kun ennenkin jonka takia tää hanke oli hyvä vaihtoehto jotta kassavirta pyöris. Niin moni kassatyöntekiä on itse irtisanonut itsensä et tää on jopa pakollista, muuten asiakkaat kaikkoais liiasta jo otuksesta.

    • Anonyymi

      Kun itse tekee kassalla työt, pitää saada bonusta.

    • Anonyymi

      Samoin teen minäkin että aina kassalle joka paikassa että mieluimmin vielä rahalla !

    • Sama täällä vaadin aina ihmisen kassalle, enkä keskustele puhelinvastaajien kanssa !

      Late Lapista.

      • Anonyymi

        Vai oikein vaadit!? Painu aslak takaisin tokkaasi tuuppaamaan.


      • Eiköhän kassahenkilö halua epätoivoisesti päästä palvelemaan seuraavaa asiakasta.


    • Anonyymi

      Pikakassoissa on ideana mahdollisuus pienempien ostoserien sujuvaan hankintaan. Isommilla kärryillä on syytä suunnata edelleen perinteiselle hihnalle. ✌️

    • Anonyymi

      En sanois typerys,koska esim ruokatauolla saa nopeammin maksettua ostokset ja olenpa nähnyt ihan virkamiehiä niissä itsepalvelukassoilla eikä he mielestäni ole typeryksiä😀😀🌼👍💓 Ja aloittaja ei kaikki ole typeryksiä,jotka toimii eri tavalla kuin sinä... Haloo.

      • Kaupassa asioinnin tapa on nähtävästi jo niin tärkeä, että siitä selviää, kuka pääsee taivaaseen. Ennen maalla kyylättiin, kuka tekee synnillisesti ulkotöitä sunnuntaina. Nyt kyylätään, kuka tuttu tai tuntematon käyttää mitäkin kassa ja miten vauhdikkaasti. Kassankäytön perusteella mitataan ihmisen hyveellisyys ja kansalaiskunto.

        Onneksi hallitus on rekrytöinyt reilusti valtiosihteereitä. Töitä piisaa sentään jollain alalla.


    • Anonyymi

      No onko smartpostikin sitten poistamassa työpaikkoja. Tomppelit.

    • Anonyymi

      Minä olen iloinen että on itsepalvelukassa, kun se on monesti nopein, jos on vain muutama ostos.
      Käytän sitä myöskin silloin jos kassoilla on paljon jonoa tai ei vain huvita jutella mitään kenellekkään.

      Sen sijaan jos ostan alkoholia, tai kassalla on muutama tietty nätti myyjä, menen ihmiskassalle.

      Kiva että voi valita.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä.!

    • Anonyymi

      Vartia kyttää kokoajan ethän vaan laita ohi mitään

      • Anonyymi

        Kuule ne vartijat kyttää sinua koko ajan.
        Vai miten muuten jää kiinni nämä hedelmien lisääjät puntarin jälkeen.
        Kaupassa sinua kytätään heti kun astut sisään.
        Ja kaikki tallennetaan.


    • Anonyymi

      Juuri näin, kassatädit ja sedät on kivoja kun ne toivottaa hyvää päivänjatkoa. Itsepalvelua käytän ainoastaan silloin kun kassoilla on liian pitkä jono ja jos on kiire.

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassaa käyttävät pitäisi luopua myös omasta työpaikastaan. Jos ei arvosta toisten työtä, eivät tarvitse omaansakaan.

      • Anonyymi

        Jos ei osaa käyttää itsepalvelukassaa siitä voi syyttää vain itseään.


      • Anonyymi

        Arvostan itsepalvelu kassan työtä. Nopeaa, ystävällistä, ostokset heti oikeassa paikassa, ei turhaa työtä.
        Kyllä on typerän näköistä kun ensin ladotaan ruuat hihnalle, ja sitten kassa yksitellen laskuttaa, survotaan ruuat hihnan perälle. Sitten kiitoskiitos, onkos bonuskorttia, se tekee sitten NN euroa ja NN senttiä, hyvää päivänjatkoa.
        Taas pakataan kaikki pusseihinkasseihin.
        Osa sitten yrittää olla fiksu kiva ja pakkaa heti ja säntäilee edestakaisin. Ettei nyt vaan tule jonoa.
        Ja ne kassan ilmeet, kaikista huokuu että kunpa joku vaan veisi pois ettei tarvitsisi olla tässä nöyristelemässä ja vetämässä tuotetta pitkin hihnaa. Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip, joka päivä, Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip, joka ikinen päivä......


    • S-Market toi muka uutuutena itse skannaus palvelun muutamaan kauppaan.Itse ko-
      keilin tätä skanneri menetelmää jo yli 20-vuotta sitten Keravan ja Malminkartanon
      S-marketeissa ,kolmesta yrityksestä kahdella kerralla kaikki vkl ostokseni kehoitet-
      tiin nostamaan kassalle kontrolliin.Arvatkaa söikö äijää,nortit piti pyytää erikseen
      kassalta.Esim.makkara paketti josta muovi kuulsi hieman läpi eikä skanneri lukenu
      ekoilla yrityksillä aiheutti sen että koko ostos rulianssi käytiin uudelleen läpi kassalla.
      Ja vaikka homma olis onnistunu,kauppiaan epäilyt pistivät tarkastamaan.En tule
      käyttämään skanneria ikinä vaan kassa daamit saa pitää minun puolesta duuninsa
      Voin jonottaa ,ei maailma siihen kaadu.

    • Anonyymi

      Robottiautotkin tappaneet jo lukuisia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Ostatko myös vain käsintehtyjä esineitä?

    • Anonyymi

      Suosin tavallista kassaa. Käytän itsepalvelukassaa, jos tavalliselle kassalle on pitkä jono. Hyvä, että se on mahdollista silloin kun ei ole aikaa odottaa. En pidä itsepalvelua sen kummempana työnä kuin esimerkiksi ruuan lämmitystä kotona mikroaaltouunissa.

    • Anonyymi

      Mukavasti jonottamatta itsepalveluun🤔

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassalla säästää selvää rahaa, kun sopivasti "unohtaa" jonkin tavaran piippaamatta.
      Tunnen erään kassahenkilön ja hän vihaa työtään, kun joutuu pakosta hymyilemään ja tervehtimään tunnista toiseen ja kesken hektisen työn vielä kiittelemään ja heippaamaan lähtevät asiakkaat kun he viimeinkin ovat saaneet kamansa pussitettua ja poistuvat.
      Hän ainakin toivoo että kaikki käyttäisivät itsepalvelukassaa. Joskus joutuu kyttäämään siellä, kun tumpelot asiakkaat sähläävät lähes kaikessa yksinkertaisessa hommassa ja mikä pahinta, varastavat!

    • Anonyymi

      Lidllisä kelpaa kolikot. Sinne siis.

      • Anonyymi

        Miksi et laita suoraan Saksaa ilman välikäsiä. Voit silloin käyttää käsiäsi itsepalveluun.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Minä tykkään käyttää itsepalvelukassoja, niille ei yleensä tarvitse jonottaa. Et ilmeisesti kahviloissa ja ruokapaikoissakaan palauta astioita itse niille tarkoitettuun telineeseen, en minäkään, muutenhan loppuisi kahvila/ravintolatyöntekijöiltä työt.

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassa ei sovi meille, koska käymme noin kerran viikossa ja kärrymme on ihan kukkurallaan tavaraa. Ei ole tasoa, toisia kärryjä, tilaa mihin ne tavarat puretaan. Siksi en ymmärrä keille ne itsepalvelykassat on tarkoitettu.

      Juhlien allakin ihan turha kehotus käyttöön, kun ne kassat ovat vieri vieressä. Hyvä, että pienen korin kanssa pärjää.

      • Anonyymi

        "Siksi en ymmärrä keille ne itsepalvelykassat on tarkoitettu.
        "

        Autan sinua ymmärtämään; ne on meille vähemmän kerralla ostaville.


      • Anonyymi

        Helsingissä Itäkeskuksen Prismassa kaksi itsepalvelukassoista on toteutettu tavalliseen hihnakassapöytään eli tilaa on. Niitä käytämme aina.

        Ehdottomasti menen AINA itsepalvelukassalle, jos sellainen on. Sellainen työ, jonka voi korvata itsepalvelulla tai automaatilla, ei ole ihmisarvoista. Parempi työttömänä kuin sellaisessa "duunissa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä Itäkeskuksen Prismassa kaksi itsepalvelukassoista on toteutettu tavalliseen hihnakassapöytään eli tilaa on. Niitä käytämme aina.

        Ehdottomasti menen AINA itsepalvelukassalle, jos sellainen on. Sellainen työ, jonka voi korvata itsepalvelulla tai automaatilla, ei ole ihmisarvoista. Parempi työttömänä kuin sellaisessa "duunissa".

        Samoin Kaaren Prismassa, niille kassoille on kätevää mennä isonkin ostoskärrylastin kanssa.


    • Anonyymi

      Itselläni taas on sellainen käytäntö että kun tarvittavat ostokset on korissa/kärryssä niin pyrin valitsemaan kassan siten että pääsen kaupasta mahdollisimman nopeasti pois. Eli jos on näkyvissä tyhjä itsepalvelukassa -> menen siihen. Ja jos on näkyvissä tyhjä ihmiskassa -> menen siihen. Ja jos kaupassa on pelkkiä ihmiskassoja, valitsen sen missä on lyhin jono. Erittäin yksinkertaista ja helppoa.

    • Anonyymi

      Itsepalvelu kassojen käytöstä pitäisi saada tuotteet halvemalla koska ostajat itse hoitavat kassojen tehtäviä mielestäni 10% alennus olisi kohdallaan.

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä ja toimiva systeemi jos on muutama tavara ostoskorissa, käytän aina pikakassaa.
      Varsinkin täällä maalla jossa kassa juttelee jokaisen asiakkaan kanssa pitkät tovit aiheina esim. peräpukamat , lasten flunssat ja mahataudit.

    • Anonyymi

      Harmittaa kun verkkopankissakin teen kaiken itse ja saan maksaa siitä kuukaudessa hiton paljon.

      • Anonyymi

        Jaa, vain tyhmä siitä maksaa, minulla on pankki jossa en joudu maksamaan mitään kk-kuluja.


      • Anonyymi

        Hörhö, sinä maksat siitä että sinulla se verkkopankki on käytössä. Voit toki vapaasti mennä hoitamaan asiasi pankkikonttoriin ja muihinkin instannseihin missä käytät nyt nettipankkia tunnistautumiseen.


    • Anonyymi

      Kassat kylllä poistuu pääosin tulevaisuudessa. Systeemi nimittäin muutttuu niin, että voit pakata kassisi täyteen, kävellä portista ja kaikki on siinä. Ostokset rekisteröityy ja maksu menee kortilta saman tien. Mutta ei siis vielä ihan.

      Mistäkö tiedän? Siitä että testaan ja teen tuota jo nyt.

    • Anonyymi

      Yhteiskunta, yhteisöt, yritykset, pankit ja yksityisetkin toimijat ovat siirtäneet tehtäviään kotitalouksien hoidettavaksi kiihtyvällä vauhdilla.
      Voisimmeko vaatia kansalaispalkkaa ko. työstä.

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassalla pitäisi saada alennusta, koska siinä asiakas tekee kassahenkilökunnan työt ja kauppa voittaa taas.

      • Anonyymi

        Kun maksan laskuja verkkopankissa niin its ejoudun näpyttelemään. Toista se oli ennevanhaan kun laskut kiikutettiin tiskille ja henkilökunta näpytteli. Tästäkään en saa mitään alennusta, sama homma se on kaupassakin.


    • Anonyymi

      Itsepalvelukassoista saa 10% alennuksen, tätä ei moni tiedä, miksi maksaa työstä jota ei tarvitse.

      • Anonyymi

        #Itsepalvelukassoista saa 10% alennuksen, tätä ei moni tiedä, miksi maksaa työstä jota ei tarvitse.#

        Lässyn lässyn, ei saa missään.


    • Anonyymi

      Menen usein itsepalvelukassalle, koska hitaat etanat vanhus asiakkaat saavat ruuhkan aikaan, vaikka heitä olisi vain 2 kpl. Pahimpia hitureita kolikoilla maksajat....

      • Anonyymi

        Mutta odotas, kun nuo mummot menee itsepalvelukassalle, sitten ne jonot vasta kasvaakin.


    • Anonyymi

      Jonoa riittää ja ostoksia kaksi tai kolme. Minusta ei ole mitään järkeä alkaa jonottamaan alle 5 tuotteen kanssa kassajonossa. Tosin ruuhka-aikaan joutuu joskus jonottamaan itsepalvelukassallekin jonka jonossa ollaan täyden korin kanssa. Ja silloin arvioin pääsenkö kummasta jonosta palvellen nopeammin. Hetken silmäilyllä löytyy itseä miellyttävä jono aina.
      Vaikka aika harvoin tulee ruuhka-aikaan tarveostosta vain parille tavaralle. Muuten aina pakkaamisen helppouden takia normikassalle, jossa on helpoin kasata jo liukuhihnalle raskaat ensin ja sitten särkyvät.

    • Anonyymi

      Itse käytän aina itsepalvelukassoja, näin saadaan ihmisiä turhauttavasta työstä johonkin hyödyllisempään.

      • Anonyymi

        Samaa paskaa väittää robotiikan ja automaation kannattajat. Kuules, ne jotka tekee näitä "vähäpätöisiä" töitä, ei koulutukseltaan tai älyllisestikään ole usein kykeneväisiä näihin "mielekkäämpiin" töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa paskaa väittää robotiikan ja automaation kannattajat. Kuules, ne jotka tekee näitä "vähäpätöisiä" töitä, ei koulutukseltaan tai älyllisestikään ole usein kykeneväisiä näihin "mielekkäämpiin" töihin.

        Tunnustaudun näiden molempien kannattajaksi, mutta en usko että kassat olisivat kykenemättömiä vaativampiin hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustaudun näiden molempien kannattajaksi, mutta en usko että kassat olisivat kykenemättömiä vaativampiin hommiin.

        Sama. Eivät ne kassatyöntekijät kehitysvammaisilta vaikuta ja jos vaikuttaisivat, niin niitä huijattaisiin esim. varastamalla. Niille riittää kaupassa myös muita tehtäviä.


    • Anonyymi

      Ihmiset menee itsepalvelukassoille täyden korin kanssa siksi että palvelukassoilla on 15 ihmisen jonot per kassa.

      Olen joutunut vakavasti harkitsemaan Cittarin asiakkaaksi siirtymistä, vaikkakin se on paljon kalliimpi, mutta itsepavelukassojen tulon myötä on Prisman palvelukassojen määrä puolitettu ja mielettömät jonot koko ajan. Aamupäivisin on koko aamun vain yksi myyjä kassoilla ja pitkät jonot. Puoli tuntia pitää varata jonottamiseen ruuhka-aikojen ulkopuolella, itse asiassa ruuhka-aikoian on pienemmät jonot koska silloin palvelukassoja enemmän, muulloin vain yksi.

    • Anonyymi

      Hieno homma! Itse en aja edes autoa kun se vie kuskeilta työt. Nettikaupatkin hirveää hommaa kun pitää itse hiirtä liikuttaa ja näppäillä tiedot, eikä kassasivulla ole ketään kelle selittää päivän menoja!!

      Itse asiassa jo valuutan tultua vaihtokaupat automatisoitui liikaa kun ei enää voinut tinkiä vuohilla samalla tavalla. Näin se elämä meillä vain vaikeutuu kun teknologia "kehittyy"!

    • Anonyymi

      Ihanaa että on itsepalvelukassat, kun korissani on leipä ja voipaketti pääsen sujuvasti kaupasta ulos. Jonota nyt siinä tunti tolkulla kun edessä on ihmisiä, jotkut vetää ruokaa kahdella kärryllä kassalle.
      Toivon lisää vaan itsepalvelukassoja.

      • Anonyymi

        Meidän kaupassa jonotus kassalle max 2 minuuttia ruuhkaaikaankin. Koska paljon ihmiskassoja.


    • Anonyymi

      Tollakat käyttävät itsepalvelulassoja, jotta kauppiaan tulos paranee ;)
      Niin kauan kuin en saa alennusta siitä, että teen itse kassan työt, käytän normaalia kassaa.

    • Anonyymi

      Harvoin olen käyttänyt itsepalvelukassoja, lähinnä jos jonot ovat hirvittävän pitkiä ja on kiire johonkin. Monessa paikassahan itsepalvelukassoilla on kuitenkin "valvojana" tai avustajana joku kassatyttö.

    • Anonyymi

      Koneet ja tietotekniikka ovat ennekin vienneet mittavassa määrin työpaikkoja ihmisiltä. Ei tämä kehitys pysähdy vaan jatkuu yhä vaativimmissa tehtävissä tekniikan ja tekoälyn kehittyessä. Tätä on turha vastustella. Tätä halutaan ja siihen maailmaa ollaan viemässä.
      Sehän on ollut ihmisen unelma että koneet tekee työt.
      Yhä useampi pääsee viettämään kaipaamaansa vapaa-aikaa perheen parissa, stressi helpottaa, kiire vähenee ja on aikaa harrastuksille.
      Työnteko on vanhanaikaista. Työtä ei vain yksinkertaisesti riitä kaikille kun maailma alkaa tulla valmiiksi.

    • Anonyymi

      Meen normaalille kassalle, jos lyhyt jono. Just koska haluaa tukea niitä normaaleja kassoja. Jos taas pitkät jonot niin sitten itsepalvelukassalle.

      • Anonyymi

        Koita nyt ymmärtää että et tue mitään sillä että menet ns. normaalille kassalle. Se on kassan halventumista ja nöyryyttämistä.
        Ne ihmiset on siellä töissä ja työnantaja vaatii hymyä ja hyvääääää palvelua.
        Kassatyö on jäänne orjuudesta.
        Jos yksi kassaihminen hoitaa 4-6 automaattikassaa niin kaikki ymmärtää mihin suuntaan mennään.
        Tämä on siirtymävaihe vielä automaattisempaan ostamiseen.
        Ennen autokin tankattiin huoltoasemalla, huom. huoltoasema. Sitten huollot jäi, nyt on kylmäasemia. Ja kohta sähköauto "tankataan" kuin kännykkä latauspöydällä. Ilman johtoa.
        Se on kehitystä.


    • Anonyymi

      Mielummin mie siitä meen kun jonotan sen 45min :)

    • Anonyymi

      Pitäs olla enemmänkin ns. hitaan palvelun kassoja, missä palveluun kuuluisi se että vaihdetaan kuulumisia niin ettei seuraava jo ole tökkimässä kärryillään.

    • Anonyymi

      Seuraavan vuoden aikana tulee apteekkiin itsepalvelu kassa. Lisäksi alikoon tulee itsepalvelu kassa. Halvalla menköön lääkkeet ja juomat.😂Palveluita tarvitaan....Totta on että siihen suuntaan mennään.Onhan vapaaehtoisia työntekijöitä yhdistyksissä. Posti meinaa alentaa palkkoja Suomi putos puusta ja hallitusta ...

    • Anonyymi

      Punnitset kuitenkin itse hedelmät ja keräät tarvitsemasi ostokset koriisi. Sovitat itse kenkäsi ja haet sovituskopit sekä keräät vaatteet, joita menet sovittamaan. Useimmiten kaupassa on korkeintaan kassa joka palvelee asiakkaita, ei kukaan muu. Kaikki muu palvelu on kadonnut jo aikoja sitten, asiaa ei vain enää huomata. Ei edes tiedetä, että ennen on oikeasti menty kauppaan palveltavaksi. Lihamyyjä kääri pihvit pakettiin, leipämyyjä leivät, ja kenkämyyjä polvistui asiakkaansa eteen sovittaakseen kenkiä tämän jalkaan.

      • Anonyymi

        JUU ja kun maksat omat laskusi netis pankki kehtaa periä sulta palvelumaksua mikä ei oo ollenkaa suhteessa sun omaan palkkaasi siinä mitä teet omillarahoilasi ellei sullaoo nii paljo asijakkuutta pankis et sinut o vapautettu täysin palvelumaksusta jolloin palvelet ittees ilmaseksi tai jopa sinua palvellaan maksutta jos palvelet itte itteesi eli käytännös teet pankin työt ja maksat siitä pankille etkä ittelles -- Ja mitää ei he korvaa jos ei pankki aina toimi ees sätis..


    • Anonyymi

      Minä käytän usein itsepalveukassoja.
      Aloittaja, voisit käyttää varmaan linja-autojakin jos niissä olisi vielä rahastaja erikseen.
      Mitään ns turhaa työtä ei pidä teettää. Kassojen tilalle voi tulla autoaatit, säästäkäämme se työ vaikka hoitoalalle, aika lyhytnäköinen aloitus. Yritetään pitää kiinni työpaikasta, vaikka se voitaisiin tehdä paljon hempomminkin

    • Anonyymi

      No jo ny on vittu saatana ihmiset on valmiita jonottamaan saatanan ilmasta muoviämpäriä mu ei sen takia si kuitee e sil jonottamisel vois joku ihminen säästää työpaikkansa ajatelkaapa ny jo kerranki omaa nappaa pitemmäl jooko tämä oli vie kaunis pyyntö
      T:J.L-79

    • Anonyymi

      Ei kassoilla kukaan palvele vaan ottaa rahan ostoksista! Oikeasti on oikeitakin töitä olemassa tässä maassa!
      Tilatkaa kotiin ostoksenne, se on kätevää elämää! Käykää myös syömässä noutopöydissä niin säästätte merkittävästi turhilta ostoilta ja voi keskittyä paremmin elämiseen!

    • Anonyymi

      Jos joku keksisi perseenpyyhkijän ammatin yleisiin vessoihin, niin aloittaja käyttäisi varmaan sitäkin.

    • Anonyymi

      Kuka muuten muistaa sen ajan, kun kassoille maksettiin rahalla ja kassa laski vaihtorahan asiakkaan käteen seteli kerrallaan?

    • Anonyymi

      Asun kaupungissa joka tunnetaan tylyistä ihmisistä ja huonosta palvelusta. Itsepalvelukassat ovat täällä todellinen pelastus ja käytän niitä aina kun mahdollista. Suomessa kassahenkilöt ovat aina iloisia ja kohteliaita joten siellä käytän yleensä normaaleja kassoja ellei ole jonoa.

    • Anonyymi

      Kesähelteellä kun seisot kassajonossa yhden jäätelötuutin kanssa, niin itsepalvelukassa on hyvä olla olemassa....

    • Anonyymi

      niin pitää aina tehdä. se joka mee itsepalvelukassalle on sama ihminen joka haukuu työttömille sanomalla että työtön ei halua hakea työtä, se on vain egoisti idiootti lopun lopussa. vaikka myös ääliö.

      • Anonyymi

        Tästä viestistä ei ymmärrä mitään.


    • Anonyymi

      Ja viivakoodi on muka keksitty Suomessa nytkaikki jopa maksavat asijakkat pääsevät näkemään tees se itsenä' kuinka helppoa o palvella itte itseensä alle 9eron tessin mukasella PALKALLA NII KAUANAIKAA KUN KAIKKI SUJUU HYVIN EIKÄ MITÄÄ ONGELMIA TAI VAIKEUSKSIA TUU....

      • Anonyymi

        Eikä ymmärrä tästäkään mitään.


      • Anonyymi

        Laitas se pullon korkki kiinni, oot ryypännyt liikaa. Tekstistäsi ei saa mitään selkoa.


    • Anonyymi

      eNNEN VANHAAN kaSSA MISIT MUISTI kaikki hinnat ulkomuistista eikä mitää viivakoodeja ees ollu olemas tuotteissa.. ees liha maito kaupas...
      TulevaISUDES KAIKKI IMMEISTKIN MIKROSIRUTEtaan IHONALAISILA siruilla

      Eläimillä o kohta jo vuosikymmeniä käyetty ihonalaista sirua maksu / tunnistautumis
      välineenä ihmisillä vasta pankki/luotto ym. korteissa..

      Onko vaa ajan ? milloi vapaaehtoinen pakko maksu tapahtuu skannerin ohi kulkiessa
      Koska muulla lailla maksaminen voidaan tehä nii hankaksi ja sillee ku eräät haluaa helpoksi et se o käytännös mahotonta tavalliselle immeiselle...vaikka lain mukaa täytys olla mahollisuus ...

    • Anonyymi

      >> Iloitsen siitä, että kassat saavat pitää työpaikkansa.

      On vaan aika lyhytaikainen ilo niiden työpaikkojen kanssa. Ulkomailla on jo vuosia ollut kauppoja joissa ei ole kassalinjoja lainkaan. Automatiikka valvoo kaikki koriin laitettavat tuotteet, ja veloitetaan asiakkaan tililtä.

      Kannattaa nauttia niistä kassan kivoista tytöistä nyt, jos nauttia haluaa. Kassatytöt ovat 10...15 v. kuluttua kadonnutta historiaa, kuin raitiovaunujen rahastajat, tai Stockmannin hissien hissitytöt.

      • Anonyymi

    • Itsepalvelukassat on hyvä asia, nopeuttaa asiointia. Niiden myötä jonottaminen on vähentynyt.

      • Anonyymi

        Eilen Turun cittarissa kävi toisin. Idiootit jonottivat itsepalvelukassoille pitkään, kun tavalliset kassat vetivät niin, että hyvä kun sai tavaroita ladottua hihnalle siinä tahdissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eilen Turun cittarissa kävi toisin. Idiootit jonottivat itsepalvelukassoille pitkään, kun tavalliset kassat vetivät niin, että hyvä kun sai tavaroita ladottua hihnalle siinä tahdissa.

        Haha!😂😂😂😂
        Noin voi tapahtua vain Turussa.


    • Anonyymi

      Vain idiootti seisoo kilometrin pituisessa kassajonossa kun/jos vieressä on tyhjä itsepalvelukassa. Tietenkään ei niissä kaikissa onnistu isojen tavaramäärien käsittely.

    • Anonyymi

      Aloittajan kanssa olen samaa mieltä. Itsepalvelukassaa en käytä mikäli sille mitenkään löytyy vaihtoehto. Jotka valitsette itsepalvelukassat ette ole oikeutettuja arvostelemaan kaupan alalta työttömiksi jääneitä. Lähiprismassa heti kun itsepalvelukassat otettiin käyttöön leikattiin kassahenkilöiden työtunteja.

      Nämä ovat valintoja jotka jokainen tekee itse.

      • Anonyymi

        Niinpä. No minua ei kiinnosta tippaakaan kassahenkilöiden työtunnit vaan se että selviän ostoksista mahdollisimman sujuvasti.

        Ja itsepalvelukassat ovat jeesanneet hyvin, ei tarvitse enää tuskastua pitkässä kassajonossa jollaiseksi prisman letkat ovat muodostuneet. Tämä oli tilanne jo ennen ip-kassoja kyllä siellä leikattiin henkilökassojen tunteja aiemminkin ilman automaation myötävaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. No minua ei kiinnosta tippaakaan kassahenkilöiden työtunnit vaan se että selviän ostoksista mahdollisimman sujuvasti.

        Ja itsepalvelukassat ovat jeesanneet hyvin, ei tarvitse enää tuskastua pitkässä kassajonossa jollaiseksi prisman letkat ovat muodostuneet. Tämä oli tilanne jo ennen ip-kassoja kyllä siellä leikattiin henkilökassojen tunteja aiemminkin ilman automaation myötävaikutusta.

        Kun itse aikanasi jäät työttömäksi niin muistele mitä asiasta nyt ajattelit.


    • Anonyymi

      Minä menen itsepalvelukassalle, jos ei ole tarjolla kassaa, jossa työskentelee nuori kaunis tyttö.

      • Anonyymi

        Sellainen kun sinut näkee niin ajattelee heti ettei tuollainen hampuusi ole ikinä naista saanut kun ainut keino nähdä naispuolista on kaupan kassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen kun sinut näkee niin ajattelee heti ettei tuollainen hampuusi ole ikinä naista saanut kun ainut keino nähdä naispuolista on kaupan kassa

        Jeps, kassatytöt naureskevelat mielessään taas se pultsari ostaa pari tölkkiä kaljaa tai tyhjätasku löysi taas alelaputettuja tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen kun sinut näkee niin ajattelee heti ettei tuollainen hampuusi ole ikinä naista saanut kun ainut keino nähdä naispuolista on kaupan kassa

        Silti se joutuu hymyilemään minulle kun kuolaan sen tissivakoa.


    • Anonyymi

      Ottakaa huomioon, että kassa saa aivan saman palkan, oli palveltavia paljon tai vähän. Itsepalvelukassan käyttäjä helpottaa näiden kuormittumista työssään. Myös selvästi erinäköiset maahanmuuttajat kassatyössään pääsevät helpommalla, koska kassan saa vapaasti valita.

      Ihmiskassan voi lukea vielä toistaiseksi kaupan tarjoamaan palveluun.

      • Anonyymi

        Sen verran pitäisi kuitenkin seurata, että suositulle kassaneidille pitäisi maksaa enemmän, jotta palkkaus olisi reilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran pitäisi kuitenkin seurata, että suositulle kassaneidille pitäisi maksaa enemmän, jotta palkkaus olisi reilua.

        Älä unta näe, että iäkkäät ylipainoiset tantat suostuisivat moiseen.


    • Anonyymi

      Meillä on ollut "kassatyttönä" jo nonta kuukautta nelikymppinen lihava Afrikan mies. Lisäksi kaupassa on ajoittain auki olevia automaattikassoja.

      Jos automaattikassa on auki, menen aina sinne. Automaatit ei koskaan haise vahvalta, monta viikkoa pesemättömältä äijähieltä, kuten mambokassa haisee aina. Laitoin palautettakin niistä haisuista jo viikkoja sitten kaupalle, ei mitään vaikutusta.

      Onnkeksi puhdas ja raikas automaatio etenee.

      • Anonyymi

        Just joo sika.
        Sörkassa oli aikoinaa teurastamoita, joissa ne duunas elukoist kaikkee gutaa mitä niist sai duunattuu. Käytii skloddeina tsiigaamas touhuu. Niil oli siel sellanen masina miihin ne duunas sian sisää niin makkara tuli toisest päästä ulos. Taidat olla sellasest masinasta mihin on duunattu makkara sisää, niin on sika tullu toiset päästä ulos.
        Toivottavasti saavat vian masinassa kondiksee et slyyttais tollasten tulo.


      • Anonyymi

        Paha moka kaupalta palkata tuollainen otus kassaksi. Pakottavat laadukkaat ihmiset noin itsepalvelukassoille. En antaisi kehitysmaa muslimin koskea ruokiini.


    • Anonyymi

      Yleensä käytän palvelukassoja, mutta joskus ei vaan jaksa, tai ehdi jäädä jonottamaan. Muutaman kerran on pitänyt turvautua itsepalvelukassaan, kun on ollut kiire. Viimeksi, kun näin kävi, niin yleensä kassalla ollut nainen seurasi itsepalvelukassan toiminnan sujuvuutta. Kun sitten sain ostokseni maksettua, ja pakattua, niin lähtöä tehdessäni tämä myyjä totesi mulle jotain, että "Sulla näytti tuo kassatyöskentely tosi sujuvalta. Sulla olis tulevaisuutta kassan takana."

      Totesin siihen, että "Ei kiitos. Sisko on ollut joskus aikoinaan monta vuotta kassan takana, ja oon kuullut tarpeeksi juttuja sen työn vaativuudesta."

      Myyjä ei sanonut sen jälkeen mitään. Hymyili vain.

    • Anonyymi

      Paras kun ei maksa mitään elintarvikkeista. varastaa kaiken tai hakee avustuksesta. EI tarvitse ottaa stressiä kassan valinnasta.

      Allahu akbar!

    • Anonyymi

      Jos rahan käyttö loppuu, sitten käy huonosti. Olemme kokonaan valvottavissa

      ja siru asetetaan meihin.

    • Anonyymi

      Minusta burger king Mikkelissä on kivaa siitä automaatista tilata tuotteet. Lapsikin osaa.

    • Anonyymi

      Mikkelin Stellan S marketissa toimii palvelu. Myös itsepalvelukassat. Siellä jopa suotavaa ruuhka aikaan käyttää niitä ja apuakin saa,jos tulee vaikeuksia.

    • Anonyymi

      Ämpäripäät luulevat tukevansa suomalaista työtä isosti kun menevät ihmiskassalle rahastettavaksi, hähähä....

      • Anonyymi

        Niinhän ne tukevatkin. Jos menee automaattikassalle rahastettavaksi tukee robottien työllisyyttä.

        Sama se on kun ostat mitä tahansa tuotteita. Jos siinä lukee made in china niin tuet Kiinan työllisyyttä. Jos taas on kotimaista tuotantoa niin tuet Suomen työllisyyttä.

        Pienet purot muodostavat lopulta suuren joen.


    • Anonyymi

      Kyllä käytän itsepalvelukassaa. On muutakin tekemistä kuin jonottaa kaupassa. Käytän kyllä myös kassojakin. Sekä että sopivassa suhteessa. Itsepalvelukassat lyhentävät jonoja eikä niitä ole vaikea käyttää.

      • Anonyymi

        Juu ja keskitysleiri - kiinassa tehdyt tuotteet ovat halpoja. Siksi niitä kannattaa ostaa.


    • Anonyymi

      Itsepalvelukassat on parasta.

    • Anonyymi

      Tänään k-kaupassa oli illalla vain yksi kassa ja paljon ihmisiä jonossa. Itsepalvelukassoja on useita. Kassa sanoi, tuolla on itsepalvelukassoja vapaana, kukaan ei poistunut jonosta.

      Sanoin kassalle, että ihmiset on kassojen puolella, siksi ihmiset boikotoivat itsepalvelua. Miksi palvelisin itseäni, heh.

      Asun varakkaiden alueella ja asiakkaat valkoihoisia. Hieno juttu.

      • Anonyymi

        Tyhmyys tiivistyy joukossa pitää näemmän kutinsa.


    • Anonyymi

      turhaa duunia

    • Anonyymi

      Ilman muuta kannattaa mennä sinne ihmiskassalle jos tykkää jonottamisesta.

      • Anonyymi

        No no jonoa kertyy kun turvamiehet nostaa minut kassalta. M ikä vitsin laki kieltää kasashihnalle istumisen ?! Turhaa jonon keräystä on nostaa mut pois ihmis kasalta !?


    • Anonyymi

      Mitä vittua mä just täällä luin😂😂😂 kaikesta ke jaksaa valittaa😂

    • Anonyymi

      Tälläiset itsepalvelukassat pitäisi kieltää tai ainakin niiden käyttöä tulisi rajoittaa koska ne edistävät homoseksualismia. Olen huomannut että monet maksavat epäilyttäviä ostoksia nimenomaan automaattikassalla. Goldmedal Homosexual- lehti, tamppoonipaketti, siittimen muotoinen munakoiso ja liukuvoiteeksi soveltuva perusrasva on monen sinkkumiehen ostoskorin sisältö ja nämä maksetaan röyhkeästi itsepalvelukassoilla! Ennen vain kaikkein härskeimmät kehtasivat ostaa tuollaisia kun piti tavarat nostaa hihnalle kassahenkilökunnan nähtäville! Jos kaupoissa olisi myynnissä mustia miesbarbaroita tai kuminyrkkejä niin nekin varmasti maksettaisiin salassa automaattikassalla!

    • Anonyymi

      Olen kokeillut itsepalvelukassoja ja todennut ne toimiviksi. Ne ovat paikallaan silloin, kun ei halua olla kenenkään kanssa tekemisissä ja kokee jopa myyjä-asiakas kontaktin rasittavaksi.

      • Anonyymi

        Tuo on ihan totta. Enpä ole ajatellut asiaa tuolta kannalta. Vuosien mittaan on ollut lukemattomia kertoja, kun ei olisi halunnut olla missään ihmiskontaktissa. Mutta kun jääkaapissa ei ole enää muuta, kuin valo, niin on pakko raahautua kauppaan. Siinä tilanteessa on monta kertaa toivonut, että kunpa ostokset voisi maksaa olematta tekemisissä kenenkään kanssa. Itsepalvelukassa on tosiaan vastaus tuohon toivomukseen. Mutta taitaa olla toteutumaton haave pikkukauppaan.


    • Anonyymi

      Mutta skanneria on voinut käyttää joku homekäsi ennen sinua.

    • Anonyymi

      On hyvä olla itsepalvelukassoja, joulu kun tulee niin ihmiset aloittaa sen ruuan hamstraamisen, kärry kaupalla lanttuja, rosollia ja sian puolikas kärryn päällä.
      Monella on varaa vaan kauraryynipakettiin joten ehdottomasti kannatan kauppiaat lisätkää näitä pikkukassoja.

    • Anonyymi

      Kun on nopeat kassatyöntekijät kuten Lidlissä niin aina ihmiskassalle. Mutta jos Prismaan niin itsepalveluna. Tehottomien työntekijöiden pitääkin saada kenkää jotta maailma menee eteenpäin.

    • Anonyymi

      Kerran sovin kassalla seksikkään isorintaisen kassaneidin kanssa treffit työvuoronsa päätteeksi. Jessus mikä seksipeto. Itsepalvelukassa sopii runkkareille.

      • Anonyymi

        Jep scannerit aina spermassa tai valkovuodossa itsepalvelussa.


    • Anonyymi

      Niissä itsepalvelukassoissa joissa olen itse käynyt on ollut aina kassa siellä päässä seisoskelemassa valmiina jos tulee ongelmia tai painamassa nappia, jos haluaa alkoholituotteita ostaa. Niitä ei voi ostaa automaatista ilman "ihmiskassan" hyväksyntää. Näin se yksi myyjä pystyy hoitamaan kahta automaattikassaa. Lienisikö aukikaan yhtä monta ihmiskassaa, jos ei automaattikassoja olisi..... Ei välttämättä.

    • Anonyymi

      Automaattikassojen pieni joukko, joka niitä käyttää, on pahoja ihmisiä.

    • Anonyymi

      Itiksin prismassa vakaa tunti sitten oli "ihmiskassoille kilometrin jonot" , kuulutettiin kovaäänisellä itsepalvelukassojen sijainti ja vapaina olivat pääosin. Eipä tullut liikettä kuin muutaman asiakkaan toimesta ip:n suuntaan.

      Kyllä ne jonottajat ovat todellisia typeryksiä eivät itsepalvelijat. Jonoillaan mokoma roskasakki vaikeuttaa kaupassa liikkumista.

      Vanhuksille jonotus suotakoon mutta oli letkoissa nuorempia diplomidorkia.

    • Anonyymi

      Vihervasemmisto käyttää pikakassoja, kun niillä on aina varaa vain pariin tuotteeseen.

      • Anonyymi

        Keskiluokka on näemmä sitten suomessa typerysten aatelia jotka jonottavat ihmiskassoille.

        Citymarketissa ei kassajonoja ole mutta eihän teillä liki persaukisilla hörhöillä ole sinne mitään asiaa ostoksille, varakkaamman väen kauppaan.


    • Anonyymi

      Pikakassojen käyttö yhtä typerää kuin rahan antaminen haittamaahanmuuttajille.

    • Anonyymi

      Pidetään yhtä, autetaan kassoja pitämään mukava työnsä.

    • Anonyymi

      Ja vain typerykset, luulevat, että pelkästään ihmiskassojen käyttämisellä, pelastettaisiin oikeusvaltio ja demokratia Suomessa.

      Kyllä siihen tarvitaan nyt ja nopeasti, laajaa kansanliikettä, että veropakolaisyritykset saadaan laitettua aidosti verotukseen ja aitoon yhteiskuntavastuuseen.

      Sen pitää olla ehtona, yrityksien toiminnalle Suomessa, että verojenmaksu onnistuu.

      https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4174009-mitaan-siirtymaa-hiilineutraaliin-yhteiskuntaan-ei-tule-ilman-sosiaalista-oikeudenmukaisuutta-sanoo-tanskalaismeppi

      Nuoret ja terveet, jaksavat tahot, tehkää nyt iso kansalaisaloite veropakolaisyrityksien vero-yhteiskunta-luontovastuuseen laittamisesta Suomessa, että saadaan asia Eduskunnan käsittelyyn.

    • Anonyymi

      Kantasuomalainen kassa on paras.

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassa on paras, asiointi onnistuisi vaikka ahne suomalainen paskaduunarikassa menisi lakkoon.

    • Anonyymi

      Yksi mummo automaattikassalla aiheuttaa järkyttävän jonon.

    • Anonyymi

      Vain typerys palvelee itse itseään kaupassa.

      • Anonyymi

        Vain typerys jonottaa henkilökohtaisen rahastuksen vuoksi. Ei sinua siellä kaupassa varsinaisesti palvella, itse lappaat silavasi ja kaljasi ostoskoriin/kärryynkin.


    • Anonyymi

      Itsepalvelu tai ei, suomalainen aasiakas vain sattuu olemaan saatanan typerä usein. Ei kiireen häivää, verkkaisesti hoidetaan maksutapahtuma. Ihmiskassalla usein vielä kaivetaan kolikkokukkaro esiin jostain käsveskan uumenista käteisellä maksaessa jos loppusumma kymmeniä centtejä yli tasaeuron. Eikä aina korttiakaan aina räpylässä valmiina kun laskutus tehty.

      Itsepalvelukassatkaan eivät toimi enää hyvin kun ääliöt tukkivat sen jonolla.

      Paras tehdä ostokset näemmä illalla tai yöllä kun ei tuulipukudorkia liikenteessä.

      • Anonyymi

        Tukholmassa käytämässämme Coopissa on kyllä palvelu kassoja, mutta harvoin niissä on ketään. Itsepalvelukassat on jotenkin luonteva valinta. On todettava että Suomen itsepalvelukassat ovat toiminnaltaan parempia.


    • Anonyymi

      En ymmärrä tätä keuhkoamista. Lähi Alepaan tuli itsepalvelukassat. Kun aiemmin oli yksi kassahenkilö nyt on hänen lisäksi 2 itsepalvelukassaa.

      Siitä vaan valitsemaan ihan itse kumpaa käyttää, mutta samalla henkilö määrällä saadaan paljon lyhyemmät jonot.

      Itse käytän itsepalvelukassaa, kun en jaksa jonottaa palvelukassalle enkä kuunnella kun joku lässyttää kassahenkilölle vointiaan.

      Valitkaa hyvät ihmiset mikä vaihtoehto teille sopii, on myös kotia tuonti palvelu, mutta älkää nillittäkö joutavia.

      Itsepalvelukassat on hyvä juttu, toivottavasti yleistyvät lisää.

    • Anonyymi

      Mieluummin itsepalvelukassalle kuin koronaköhijöiden jonoon.

    • Anonyymi

      Kassajono A: 10 tyyppiä jonossa
      Kassajono B: 8 tyyppiä jonossa
      Itsepalvelukassa: 0 tyyppiä jonossa

      Valitsen itsepalvelukassan. Olenko typerys?

    • Anonyymi

      Riippuu jonojen pituudesta.

      • Anonyymi

        Työllistän kassatyöntekijöitä, ettei heitä pistetä hommista pois tarpeettomina, niinkuin kaupat asiaa nyt ajavat ja haluavat säästää.
        Käyttäkää ihmeessä livekassoja juuri tämän takia.


    • Anonyymi

      Niin minäkin siirryn takaisin käteisen käyttöön ettei käteinen häviä (vanhusten vuoksi joka minäkin vielä joskus olen) ei kaikki voi käyttää äly -juttuja johon tämä kova maailma nuoret ja rikkaat johtaa !
      Vanhana ei le hyvä elää tätä maailmaa kaikkineen pakko kuvioineen !

    • Anonyymi

      En tee toisten töitä ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Käytän itsepalvelu kassoja jos minulla on pariostosta! Mutta kyllä isommis kassalle!! Kyllä tulevaisuus voi olla et loppuu kassapalvelut!!! Ja saadaan itte hoitaa tämä älymaailma sen tekee.

      • Anonyymi

        Ydinsota päättää kassapalvelut, kassat sekä ostoshelvetit.


    • Anonyymi

      Itsepalvelukassat on mädätystä.

    • Anonyymi

      Typerys ei tiedä, että itsepalvelukassoja on yhdyssana.

    • Anonyymi

      nyt on sen verta höyrytty aiheesta että joka kerta itsepalvelukassa kutsuu myyjän ja joutuu odottaa...ennen ei ikinä ollu näin. tai sitte kassoille laitettu nappi mikä laukasee itsepalvelukassalle ton toiminnon. täytyy tarkistaa varkaat nähtävästi nyt

    • Anonyymi

      Juu. Mistä lie peräisin itsepalvelukassat. Joille kauppiaat/kaupan keskusliikkeet ovat keksineet nimen pikakassat. Sanahelinää, harhaanjohtavaa markkinointia. Nykytrendi vaikuttaa olevan se (tässäkin kaupungissa), että kassahenkilöitä on vaan 1-2 (kun kassapöytiä on kumminkin n. 7-8). Elikäs pakotetaan porukat käyttämään itsepalvelukassoja. Ja henkilökuntaa näin voidaan vähentää. Vastikään nähty, että useimmat asiakkaat välttelee ip-kassoja ja henkilökunta huutaa apua. Näin saadaan kaupan keskusliikkeiden vuoristoneuvoksien vyötäröille lisää silavaa. Ja kunniamerkkejä Linnanjuhlia varten. Joopa joo....Escortilla saa mitä tahansa etuja. K-Plussasta puhumattakaan. Kertoo Hra Mielensäpahoittaja alias H. Kinnunen....

    • Anonyymi

      Minä en mene itsepalvelumyymälöihin. Minä en myyjän töitä tee.
      Minä seison tiskin takana ja myyjä tuokoon minulle tarvitsemani elintarvikkeet.

    • Anonyymi

      Sama juttu täällä, mutta eri perustelut.

      Jos menet itsepalvelukassalle, niin vartijat kyttäävät sinua niin kauan kunnes joku kerta teet jonkin huolimattomuusvirheen ja pamputtavat sinut siihen paikkaan sekä antavat sumutetta silmille.

      Joten jonotan kiltisti normiaalille kassalle ja annan kassan tehdä ne inhimilliset virheet. Juuri viime vloppuna kassa tiputti itse yhden tuotteen maahan ja rikkihän se meni.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No elvytin näköjään keskustelun (tuo aiempi Eskortti Mielensä Pahoittaja). Hyväpä hyvä. Kuhan debattia kehittyy. Kertokaa vaan mitä ootte mieltä. Sehän näiden palstojen tarkotus on. Kunnes EU kieltää tämänkin. ?

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe