Kiitos Jeesus. Oli kovan työn takana. Mutta se on niin kaunis kasteeseen.
Sain kastemekon valmiiksi
31
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä, kun ajattelet jo kesää, sekä sitä, että on kastemekko.
Kun uimaan menee, nykyään rannalla ollaan erittäin niukoissa vaatteissa, niin siihen joku tulee vartaloa peittävän uima-asun puettuna uimaan. Siinä on hyvä kastautua veteen ja pulahdella, sekä nousta uimisten jälkeen rannalle.
Aurinkokaan ei polta ihoa, melanoomalta suojautuu vaatteella kastemekossa, ei öljyjä ja voiteita tarvita. On mielenkiintoista nähdä sellainen muodintulo uimarannoille naisten ylle. Minulta jäisi tekemättä, se todella olisi itselleni työn takana valmistamisen taito. - Anonyymi
Nyt vain odottamaan neitseellistä sikiämistä.
- Anonyymi
Ensin tullaan uskoon ja sitten mennään kasteelle, raamatun oman opetuksen mukaisesti. Usko Jeesukseen pelastaa.
- Anonyymi
Höpönassu. Kun ei kuvittele itselleen sadistijumalaa niin ei tarvitse juoksupoikaa siltä pelastamaankaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönassu. Kun ei kuvittele itselleen sadistijumalaa niin ei tarvitse juoksupoikaa siltä pelastamaankaan.
Usko pelastaa ja kaste pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko pelastaa ja kaste pelastaa.
Onnea!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko pelastaa ja kaste pelastaa.
Kaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen. Kaste kuuluu ottaa, kun ollaan jo uskossa. Näin raamatun mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen. Kaste kuuluu ottaa, kun ollaan jo uskossa. Näin raamatun mukaan.
Kaste pelastaa Raamatun mukaan. Usko ja kaste pelastavat yhdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste pelastaa Raamatun mukaan. Usko ja kaste pelastavat yhdessä.
Joidenkin raamatuntulkinnan mukaan. Mutta ei raamatun itsensä mukaan.
Kasteen ottaminen on osa uskovan vaellusta ja kuuliaisuutta ja oleellinen asia kyllä. Mutta se otetaan vasta, kun jo on uudestisynnytty uskon kautta. Raamattu pitää tulkita kaikilta kohdin, mitä se puhuu kasteesta. Jokainen kohta ei valaise asiaa täydellisesti. Mutta Herra valaisee kasteasiatkin, kun lukee kaikki kohdat ja pyytää ymmärrystä.
Minut kastettiin vauvana, mutta en siinä pelastunut. Tulin synnintuntoon ja sen myötä uskoon eli uudestisynnyin vasta kymmeniä vuosia myöhemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joidenkin raamatuntulkinnan mukaan. Mutta ei raamatun itsensä mukaan.
Kasteen ottaminen on osa uskovan vaellusta ja kuuliaisuutta ja oleellinen asia kyllä. Mutta se otetaan vasta, kun jo on uudestisynnytty uskon kautta. Raamattu pitää tulkita kaikilta kohdin, mitä se puhuu kasteesta. Jokainen kohta ei valaise asiaa täydellisesti. Mutta Herra valaisee kasteasiatkin, kun lukee kaikki kohdat ja pyytää ymmärrystä.
Minut kastettiin vauvana, mutta en siinä pelastunut. Tulin synnintuntoon ja sen myötä uskoon eli uudestisynnyin vasta kymmeniä vuosia myöhemmin.Ei ole Herra valaissut sinulle kasteasiaa, tai oikeaamin, et ole antanut Herran valaista sinulle kasteasiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Herra valaissut sinulle kasteasiaa, tai oikeaamin, et ole antanut Herran valaista sinulle kasteasiaa.
Raamatu ei puhu missään että kaste on "osa uskovan vaellusta ja kuuliaisuutta". Raamatu yhdistää kasteeseen pelastuksen ja syntien anteeksiannon sekä uudestisyntymisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatu ei puhu missään että kaste on "osa uskovan vaellusta ja kuuliaisuutta". Raamatu yhdistää kasteeseen pelastuksen ja syntien anteeksiannon sekä uudestisyntymisen.
Näin juuri! Ilmeisesti kaikille ei Herra ole valaissut kasteen merkitystä. Uudestisyntymisen vaatimus ennen kastetta on ihmisoppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Herra valaissut sinulle kasteasiaa, tai oikeaamin, et ole antanut Herran valaista sinulle kasteasiaa.
One Way Mission-järjestö on sanonut, että sielunvihollinen on tästä kasteasiastakin saanut hyvän aiheen, jolla hajottaa kristittyjä. He itse kastavat raamatun mukaisesti uskoontulleita upottamalla, mutta sanovat, että hyväksyvät myös sen, joka uskoo, että uskossa olevalla myös pelkkä vauvana saatu kaste riittää.
Itsellenikin Herra on valaissut asian näin. Kun esim. luterilainen myöhemmin tulee uskoon, hän pelastuu vasta sillä hetkellä. Ei hän ole aikanaan vauvakasteessa pelastunut.
Raamatun opetus siis on: ensin uskotaan, sitten kastetaan. Sitä meidän tulee opettaa, koska se on raamatun opetus.
Vaikka joku kastettaisiin miljoona kertaa ennen kuin hän uskoo Jeesuksen, ei hän ole pelastunut raamatun mukaan. Kasteella käydään, kun jo on usko tullut sydämeen ja Pyhä Henki asuu siellä. Näin kasteen suhteen toimitaan esim. vapaissa suunnissa. Siellä ei kukaan mene kasteelle, ellei ensin usko.
Tiedän kyllä muut käsitykset, mutta opetan itse sitä, mitä raamatussa lukee ja Herra on todeksi vahvistanut. Muun muassa oman uskoontuloni kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
One Way Mission-järjestö on sanonut, että sielunvihollinen on tästä kasteasiastakin saanut hyvän aiheen, jolla hajottaa kristittyjä. He itse kastavat raamatun mukaisesti uskoontulleita upottamalla, mutta sanovat, että hyväksyvät myös sen, joka uskoo, että uskossa olevalla myös pelkkä vauvana saatu kaste riittää.
Itsellenikin Herra on valaissut asian näin. Kun esim. luterilainen myöhemmin tulee uskoon, hän pelastuu vasta sillä hetkellä. Ei hän ole aikanaan vauvakasteessa pelastunut.
Raamatun opetus siis on: ensin uskotaan, sitten kastetaan. Sitä meidän tulee opettaa, koska se on raamatun opetus.
Vaikka joku kastettaisiin miljoona kertaa ennen kuin hän uskoo Jeesuksen, ei hän ole pelastunut raamatun mukaan. Kasteella käydään, kun jo on usko tullut sydämeen ja Pyhä Henki asuu siellä. Näin kasteen suhteen toimitaan esim. vapaissa suunnissa. Siellä ei kukaan mene kasteelle, ellei ensin usko.
Tiedän kyllä muut käsitykset, mutta opetan itse sitä, mitä raamatussa lukee ja Herra on todeksi vahvistanut. Muun muassa oman uskoontuloni kautta.Sinä et opet mitä Raamaytussa lukee jos opetatat että kaste on on "osa uskovan vaellusta ja kuuliaisuutta". Kaste pelastaa uskon ihmisen ja se on Raamatun opetus. Minä uskon Jumalan Sanaa enkä anna minkään kokemuksen muuttaa sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et opet mitä Raamaytussa lukee jos opetatat että kaste on on "osa uskovan vaellusta ja kuuliaisuutta". Kaste pelastaa uskon ihmisen ja se on Raamatun opetus. Minä uskon Jumalan Sanaa enkä anna minkään kokemuksen muuttaa sitä.
KAste kyllä pelastaa mutta ei se epäuskoista pelasta vaikka olisi sen miljoona kertaa kastettu. Raamatun mukaan kun kaste ja usko kuuluvat yhteen. Raamatussa ei ole opetusta järjestyksistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAste kyllä pelastaa mutta ei se epäuskoista pelasta vaikka olisi sen miljoona kertaa kastettu. Raamatun mukaan kun kaste ja usko kuuluvat yhteen. Raamatussa ei ole opetusta järjestyksistä.
Mikä saa sinut puhumaan kastepalturia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa sinut puhumaan kastepalturia?
Mikä saa sinut puhumaan palturia? Raamattu ei opeta että kaste on "osa uskovan vaellusta ja kuuliaisuutta". Sen sijaan jokainen näkee Raamatusta kohdat jossa opetetaan että se pelastaa ja siinä saa synnit anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAste kyllä pelastaa mutta ei se epäuskoista pelasta vaikka olisi sen miljoona kertaa kastettu. Raamatun mukaan kun kaste ja usko kuuluvat yhteen. Raamatussa ei ole opetusta järjestyksistä.
Armosta uskon kautta pelastutaan. Sen jälkeen mennään kasteelle.
Usko ja Pyhä Henki on jo ihmiseen tullut siinä vaiheessa, kun vapaissa suunnissakin kastealtaan äärellä seistään. Ei vesikaste siis voi mitenkään pelastaa JO PELASTUNUTTA ihmistä, jossa Pyhä Henki jo asuu sydämessä!
Uskon kyllä, että kaste kuuluu uskovan ottaa, jos mahdollista. Mutta esim. kuolivuoteella, jos joku tulee uskoon siinä tilanteessa, mutta vesikastetta ei ehditä tai voida suorittaa. Hänkö on pelastumaton siis, kun ei häntä kastettu seurakunnan kastealtaalla tai muualla, vaikka hän otti Jeesuksen vastaan uskossa sydämeensä?
Eikö hän sentään pelastunut USKONSA vuoksi,kun Pyhä Henki asettui sydämeen, vaikka ei voinutkaan toteuttaa seuraavaa askelta eli kastetta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armosta uskon kautta pelastutaan. Sen jälkeen mennään kasteelle.
Usko ja Pyhä Henki on jo ihmiseen tullut siinä vaiheessa, kun vapaissa suunnissakin kastealtaan äärellä seistään. Ei vesikaste siis voi mitenkään pelastaa JO PELASTUNUTTA ihmistä, jossa Pyhä Henki jo asuu sydämessä!
Uskon kyllä, että kaste kuuluu uskovan ottaa, jos mahdollista. Mutta esim. kuolivuoteella, jos joku tulee uskoon siinä tilanteessa, mutta vesikastetta ei ehditä tai voida suorittaa. Hänkö on pelastumaton siis, kun ei häntä kastettu seurakunnan kastealtaalla tai muualla, vaikka hän otti Jeesuksen vastaan uskossa sydämeensä?
Eikö hän sentään pelastunut USKONSA vuoksi,kun Pyhä Henki asettui sydämeen, vaikka ei voinutkaan toteuttaa seuraavaa askelta eli kastetta?Sinä erotat kasteen ja uskon vaikka Jeesuksen mukaan ne kuuluvat yhteen.
Jos Jeesus sanoo "joka uskoo ja kastetaan pelastuu" niin selväjärkinen näkee että pelastumiseen tarviaan usko ja kaste, molemmat
Jos minä sanon "joka siivoaa huoneensa ja tekee läksyt, saa karkkia" niin johan siinä on sokea jos lukee että ensin siivotaan huone ja sitten saa karkkia. Ja karkkien syönnin jälkeen vasta tehdään läksyt.
Eikä Raamatussa missään "mennä" kasteelle, vaan kaste saadaan, se on armoa, joka pelastaa, uskon kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armosta uskon kautta pelastutaan. Sen jälkeen mennään kasteelle.
Usko ja Pyhä Henki on jo ihmiseen tullut siinä vaiheessa, kun vapaissa suunnissakin kastealtaan äärellä seistään. Ei vesikaste siis voi mitenkään pelastaa JO PELASTUNUTTA ihmistä, jossa Pyhä Henki jo asuu sydämessä!
Uskon kyllä, että kaste kuuluu uskovan ottaa, jos mahdollista. Mutta esim. kuolivuoteella, jos joku tulee uskoon siinä tilanteessa, mutta vesikastetta ei ehditä tai voida suorittaa. Hänkö on pelastumaton siis, kun ei häntä kastettu seurakunnan kastealtaalla tai muualla, vaikka hän otti Jeesuksen vastaan uskossa sydämeensä?
Eikö hän sentään pelastunut USKONSA vuoksi,kun Pyhä Henki asettui sydämeen, vaikka ei voinutkaan toteuttaa seuraavaa askelta eli kastetta?Vauvat viedään kasteelle vanhempien tahdosta ja toimesta. Uskotteko siis toisen ihmisen teon ja veden pelastavan vauvan, joka ei ymmärrä itse mitään koko toimituksesta eikä ymmärrä, mitä on usko Jeesukseen?
Kun Jeesus sanoi, että sallikaa lasten tulla minun tyköni, ei se tarkoittanut ymmärtämättömiä sylivauvoja. Jo sana "tulla" kertoo sen, että lapsen on itse ymmärrettävä tulla Jeesuksen tykö eli oltava riittävän vanha, jotta hän jo itse ymmärtää asioita. Ja jo hyvin nuori lapsi voi tulla uskoon, siksi Jeesus näin sanoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä erotat kasteen ja uskon vaikka Jeesuksen mukaan ne kuuluvat yhteen.
Jos Jeesus sanoo "joka uskoo ja kastetaan pelastuu" niin selväjärkinen näkee että pelastumiseen tarviaan usko ja kaste, molemmat
Jos minä sanon "joka siivoaa huoneensa ja tekee läksyt, saa karkkia" niin johan siinä on sokea jos lukee että ensin siivotaan huone ja sitten saa karkkia. Ja karkkien syönnin jälkeen vasta tehdään läksyt.
Eikä Raamatussa missään "mennä" kasteelle, vaan kaste saadaan, se on armoa, joka pelastaa, uskon kautta.Vesikaste otetaan raamatussa. Pyhän Hengen kaste eli sinetti saadaan sydämeen, kun uskoon tullaan. Vesikastehetkelläkin on kyllä myös paikalla toinen, joka kastaa kastettavan, mutta ei se siitä mitään antamista tee.
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Miten vauva "teki parannuksen"?
Miten vauva parannuksenteon jälkeen "otti kasteen"?
Mutta miten vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesikaste otetaan raamatussa. Pyhän Hengen kaste eli sinetti saadaan sydämeen, kun uskoon tullaan. Vesikastehetkelläkin on kyllä myös paikalla toinen, joka kastaa kastettavan, mutta ei se siitä mitään antamista tee.
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Miten vauva "teki parannuksen"?
Miten vauva parannuksenteon jälkeen "otti kasteen"?
Mutta miten vain." Uskotteko siis toisen ihmisen teon ja veden pelastavan vauvan"
Ei vaan Jumala teko, kaste, pelastaa vauvan veden kautta. "vesi teidätkin pelastaa kasteena".
"Jo sana "tulla" kertoo sen, että lapsen on itse ymmärrettävä tulla Jeesuksen tykö eli oltava riittävän vanha, jotta hän jo itse ymmärtää asioita"
Raamattu on tässä eri mieltä. Jeesuksen luo TUOTIIN lapsia, eivätkä lapset itse tulleet. Silti Jeesus sanoi "sallikaa lasten tulla".
"Vesikaste otetaan raamatussa. Pyhän Hengen kaste eli sinetti saadaan sydämeen, kun uskoon tullaan"
Raamatussa ei ole mitään ei kasteita vedelle ja Hengelle, vaan Jeesus yhdisti veden ja Hengen (Joh. 3:5) Sinä et usko että on vain yksi kaste (Ef. 4:5) kuten Raamattu opettaa. Kaste ei ole kaste jos siinä ei ole Pyhää Henkeä.
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Vauva tekee parennuksen kuten aikuinenkin, turvautumalla Kristukseen. Vauva eikä kukaan muukaan "ota" kastetta, Alkukieli ei sisällä "ottaa" -verbiä tuossa kohdin vaan se on suomen kieliseen käännöksen otettu hyvän kieliasun turvaamiseksi. Täten tuollaisen sanan pohjalla ei voi oppi peustaa.
Huomaathan että Pietari sisällytti sekä perannuksen että kasteen syntien anteeksi saamiseen. Hän ei sanonut että tehkää parannus syntien anteeksi antamiseksi ja sitten ottakaa kaste ensimmäisenä askeleena, vaan Pietari sisällytti syntien anteeksi antamisen kasteeseen, kuten Raamattu ja alkuseurakuntakin tekivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Uskotteko siis toisen ihmisen teon ja veden pelastavan vauvan"
Ei vaan Jumala teko, kaste, pelastaa vauvan veden kautta. "vesi teidätkin pelastaa kasteena".
"Jo sana "tulla" kertoo sen, että lapsen on itse ymmärrettävä tulla Jeesuksen tykö eli oltava riittävän vanha, jotta hän jo itse ymmärtää asioita"
Raamattu on tässä eri mieltä. Jeesuksen luo TUOTIIN lapsia, eivätkä lapset itse tulleet. Silti Jeesus sanoi "sallikaa lasten tulla".
"Vesikaste otetaan raamatussa. Pyhän Hengen kaste eli sinetti saadaan sydämeen, kun uskoon tullaan"
Raamatussa ei ole mitään ei kasteita vedelle ja Hengelle, vaan Jeesus yhdisti veden ja Hengen (Joh. 3:5) Sinä et usko että on vain yksi kaste (Ef. 4:5) kuten Raamattu opettaa. Kaste ei ole kaste jos siinä ei ole Pyhää Henkeä.
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Vauva tekee parennuksen kuten aikuinenkin, turvautumalla Kristukseen. Vauva eikä kukaan muukaan "ota" kastetta, Alkukieli ei sisällä "ottaa" -verbiä tuossa kohdin vaan se on suomen kieliseen käännöksen otettu hyvän kieliasun turvaamiseksi. Täten tuollaisen sanan pohjalla ei voi oppi peustaa.
Huomaathan että Pietari sisällytti sekä perannuksen että kasteen syntien anteeksi saamiseen. Hän ei sanonut että tehkää parannus syntien anteeksi antamiseksi ja sitten ottakaa kaste ensimmäisenä askeleena, vaan Pietari sisällytti syntien anteeksi antamisen kasteeseen, kuten Raamattu ja alkuseurakuntakin tekivät.Vauva ei kykene parannuksentekoon, hyvä ihminen sentään. Mihin oppiin tuollaisenkin mahdat perustaa? Eikä tarvitse vastata, kun en meinaa palata lukemaan.
JOS vauvakastekäsitys olisi raamatullinen, niin tottahan Jumala olisi huolehtinut, että kaikki maailmaan syntyvät vauvat kiidätetään pikavauhdilla heti synnyttyään kasteelle ja sellainen raamatussakin lukisi. Miksi Jumala olisi silloin yhtäkään päivää odottanut kasteen kanssa? Semmoista ei kuitenkaan ole tapahtunut kuin hätäkaste-opissa, jota raamattu ei myöskään tunne.
Mutta kuten jo sanoin, niin ihan kuinka vain, en ala enempiä jahkaamaan. Olen itse pelastettu. Toivottavasti tekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauva ei kykene parannuksentekoon, hyvä ihminen sentään. Mihin oppiin tuollaisenkin mahdat perustaa? Eikä tarvitse vastata, kun en meinaa palata lukemaan.
JOS vauvakastekäsitys olisi raamatullinen, niin tottahan Jumala olisi huolehtinut, että kaikki maailmaan syntyvät vauvat kiidätetään pikavauhdilla heti synnyttyään kasteelle ja sellainen raamatussakin lukisi. Miksi Jumala olisi silloin yhtäkään päivää odottanut kasteen kanssa? Semmoista ei kuitenkaan ole tapahtunut kuin hätäkaste-opissa, jota raamattu ei myöskään tunne.
Mutta kuten jo sanoin, niin ihan kuinka vain, en ala enempiä jahkaamaan. Olen itse pelastettu. Toivottavasti tekin.Ei vauva itse kykene mihinkään. Usko on Jumalan lahja ja Jumala voi herättää uskon vaikka ihmisen järki tai ymmärrys olisi vajavainen
Mitään vavuakastetta tai vauvakastekäsitystä ei ole olemassakaan. Jeesus on atanut meille kskyn kastaa ja opettaa ja se kelpaa meille. Vauvoille ei ole omaa kastetta kuten ei aikuisillekaan.
Mutta kun et näyttänyt Raamatusta sitä kohtaa missä on opetus kasteesta ensimmäisenä askeleena ja kuuliaisuuden tekona ja toisaalta samaan aikaan hylkäät sekä Pietarin, Paavalin että Jeesuksen sanat, niin asia on sitä myöten selvä.
Jotain tämän maailman asioihin liittyvää voi olla väärin tai väärin käännetty. Jossain VT:ssa on kerottu että jänis on märehtijä. No tavallaan on, koska jänis puree ja nielee osan ravinnostaa uudestaan. Ruuansulatus vaatii, että syö papanoitaan että bakteerikanta suolistossa pysyisi sopivana! Teologisessa mielessä Raamattu on faktaa Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle ja yksittäiselle ihmiselle!
PasiToivonen2 kirjoitti:
Joo. Minun kani kaivoi papanoita takapuolestaan.
Kerran yksi ateisti kritisoi Raamattua kun jänis on siellä märehtijä mutta kyllä se tavalla pitää paikkansa.
- Anonyymi
PasiToivonen2 kirjoitti:
Joo. Minun kani kaivoi papanoita takapuolestaan.
Ylläoleva kommentti ois kuulunut jonnekin lemmikkipalstalle. Ja luterilaiset kastekäsitykset muualle kuin helluntailaiste palstalle. Jne. Mutta tällaistä tämä on näillä palstoilla aina ollut. Keskustelua ja kommentteja ja heittoja. Välillä asian ohi.
- Anonyymi
Aloittaja vaikuttaa provokatiivisella mielialalla tehneen aloituksensa vauvelin kastemekosta, koska se on kirjoitettu helluntailaisten palstalle.
Onko tämä nyt sitä kirkonkirjauskovaisuutta sitten parhaimmilaan, jossa vähät piitataan, mitä raamattu sanoo? Eli ärsytetään tahallaan, vaikka raamattu neuvoo, että älkää toisianne ärsytelkö?
Koska kastemekko ei uskovaiseksi tee, niin ehkä aloitus tulikin vahingossa tänne, vaikka se piti laittaa ompelupalstalle. - Anonyymi
Parannus pitää tehdä ennen kastemekon päälle laittamista. Näin linkin kirjoitus opettaa:
http://Jeesus-on-Herra.com/parannus-ennen-kastetta/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj502902Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet852475KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1142012Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381698Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r801486- 941394
Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2761351En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31344Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä231313- 1171274