Tässä mietiskelen kastejuttujen äärellä

Anonyymi

Pappi synnytyksessä mukana.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d72ce0e1-f5cd-4bc9-81da-63023ff3722e
tosin joutui jäähylle.
Entä jos lapsi olisi syntynyt ja tavallaan elämä olisi ollut lyhyt, Suomeksi- kuollut.
Olisiko tämä pappi kerinnyt kastaa sitä lasta, jos oli käytävällä.
Siinähän olisi vauva joutunut helvettiin.

Tämä hieman karkeasti analysoitu sen opin ääressä olleilta äideiltä, jotka itkivät kuolleitten lastensa muistoruumiitten äärellä. Ei keritty kastaa.
Tässä siteeraan jo 99- vuotiaan lestadiolaispiirissä kasvaneen äitini mietteitä ja sanoja. Siis puhutaan kansankirkon opista ja ohjeista, että pitääkö ne vielä paikkansa.
Meneekö kastamaton vauva helvettiin?
Jos opissa näin on, että kaste "vain" tekona pelastaa, niin mitä tapahtuu synnytyssairaalassa, kun siellä varmasti synnytykseen se tuleva vauva nukahtaa kuoleman uneen. Siis en pilkkaa vanhempia, en vauvaa vaan tarkastelen sieluni silmillä, ja siinä voitte, ette pilkaten, vaan terveellä tavalla avustaa tietoani.

Tämä on helluntalaisten palsta, aivan tarkoituksella, sillä olen kastettu helluntaissa ja minun lapseni on vanhimmat käyneet siunaamassa kodissani.

Niin, avaan helluntalaispalstalla kirkollisille valtiokirkon opin ääreltä avata sanaisen arkkunsa, opin ja neuvon kirkkokäsikirjan näköalasta.
Jäikö kastamaton lapsi porttien ulkopuolelle, eikä pääsyä taivaaseen. Miten olisitte noita äitini nuoruuden ajan äitejä lohduttanut. Sillä kuolema siellä niitti niittoaan.
Se tuska äidillä Elämänantajan edessä. SE taimi on nyt helvetin tulessa.

Siis tarkastellaan jumalanne kuvaa, mitä opetatte.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No se näyttää olevan yhtä hassu oppi kuin helluntalaisilla. Lapset toki pääsevät taivaaseen, mutta kastamaton aikuinen ei. Mikään ei onnistu ilman tuota seurakuntaan kastamista. Ei edes ehtoollinen, se kun on vain "uskoville" tarkoitettu. Koomisinta asiassa on, että edes "vanha" helluntalaisten kaste ei käy.

      • Anonyymi

        ...olen kastettu helluntaissa ja minun lapseni on vanhimmat käyneet siunaamassa kodissani.
        ps. Kävikö apostolit siunailemassa syntyneitä lapsia? Helluntai lahkon tapana on keksiä uusia tapoja millä vahvistaa lahkon oppia ja yhteyttä, siunaileminen on Jeesuksen matkimista. eikä helluntailaisia pidetä muuna kuin perkeleen joukkona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...olen kastettu helluntaissa ja minun lapseni on vanhimmat käyneet siunaamassa kodissani.
        ps. Kävikö apostolit siunailemassa syntyneitä lapsia? Helluntai lahkon tapana on keksiä uusia tapoja millä vahvistaa lahkon oppia ja yhteyttä, siunaileminen on Jeesuksen matkimista. eikä helluntailaisia pidetä muuna kuin perkeleen joukkona.

        Sanohan, kuka pitää helluntailaisia perkeleen joukkona?


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Sanohan, kuka pitää helluntailaisia perkeleen joukkona?

        Minä ainakin pidän perusteluni on Paavalin sana että lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin pidän perusteluni on Paavalin sana että lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa.

        Luterilaisetkaan eivät sitten peri, sillä te olette katolilaisten lahko.


    • Luterilaisella kirkollahan on tällainen luterilaisen kirkon oma vanha hätäkasteen sakramentti, jolle ei löydy Raamatun Kirjoituksista perustelua.

      Ja jos ennakkoon tiedetään, että syntynyt vauva kuolee heti syntymisensä jälkeen tai seuraavana päivänä, niin luterilainen pappi kiiruhtaa liperit kaulassa hulmuten suorittamaan vauvalle hätäkastetta, vedellä pienokaisen päätä valellen.

      Mutta se on turhaa touhua, koska vasta syntynyt vauva on edelleenkin yhtä viaton kuin äitinsä kohdussa ollessaankin, eikä hän ole vielä ehtinyt laisinkaan tehdä syntiä elämässään. Ja näin ollen tämä pieni viaton ihmisen taimi pääsee Isä Jumalan valtakunnassa seimitarhaan, jossa hän saa kasvaa määrämittaansa saakka. Siellä Isä Jumalan seimitarhassa ovat myös abortoidut ihmistaimet kasvamassa määrämittaansa saakka.

      • Anonyymi

        Minusta on hyvä että luterilainen kikko kastaa kuolemassa olevan lapsen sillä Jeesus on kastekäskyn antanut. Eihän vauva ole tehnyt mitään syntiä vaan hän on syntinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on hyvä että luterilainen kikko kastaa kuolemassa olevan lapsen sillä Jeesus on kastekäskyn antanut. Eihän vauva ole tehnyt mitään syntiä vaan hän on syntinen.

        Ei tuo hengellinen idiootti steyr ymmärrä kommenttiasi.


    • Anonyymi

      suomen kansa ei ole yhtään edistynyt viidessä sadassa vuodessa.

      samat lapselliset fraasit on edelleen..onhan vauva syntinen...oi yksinkertaisuutta.

      • Anonyymi

        Jos ei Suomen kansa ole edistytnyt niin ei ole tuo sodomia-kääkkäkään. Samat Raamatun vastaiset opit edelleen. Voi pyhä yksienkertaisuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei Suomen kansa ole edistytnyt niin ei ole tuo sodomia-kääkkäkään. Samat Raamatun vastaiset opit edelleen. Voi pyhä yksienkertaisuus!

        Niin, kaikki eivät usko syntiin tai pidä ihmistä syntisenä kuten nähdään.


    • Anonyymi

      Se että leipäpappi on synnytyksessä mukana on eräs tapa saada arvostusta kun muuten ei sitä saa. Jospa pappi viuhahtelisi tai liittyisi rakkaudesta setaan silloin saisi arvostusta. On tämä nähty jo kauan sitten. Olen kyllä itse ollut synnytyksessä mukana, mutta miehet pysyköön poissa ellei ole pakko.

      • Anonyymi

        Jutuissanne ei ole järjen häivää. Pariskuntien sisäiset asiat, kuten isän osallistuminen synnytykseen, eivät kuulu teille pätkääkään. Oli isä sitten pappi, lukkari, talonpoika vai kuppari.


    • Anonyymi

      Luterilaisuus lapsikasteineen on kammottavaa pimeyden ruhtinaan oppia. 1 Tim. 4.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus uudestikasteineen on järkyttävää pimeyden harhaoppia, jossa kieleltään näköjään synti ja sitä kautta Jeesuksen työ.


    • Anonyymi

      No 100 luvulla jKr Justinos Marttyyri ja Apostolinen Isä kertovat että ensin piti kastettavan paastota ja vasta sitten kaste Didakhe luku 7 ja Justinos Kristityn kaste Justinoksen omassa kertomuksessa eli olihan niitä 100 luvullakin jKr perhekuntiakin olemassa ja oli kastekoulujakin.Tuskin vauvat pystyisi paastoon ja kastekouluun

    • Anonyymi

      Hankalanhan se on,että kasteessa syntyisi usko kun Paavali kerto,että usko tulee kuulemisesta,vauvat ei taida vielä ymmärtää kuulemista jos Sanaa saarnataan

      • Anonyymi

        kyllä se vaan niin on, ettei yksikään suomalainen pelastuisi, jos ei Ömerikasta olisi tulleet tuomaan meille "ainoan oikean opin" . . .

        voi hyvää päivää


    • Anonyymi

      Pappi Kari Kanala oli siis mukana, kun oma vaimo synnytti heidän lastaan. Hän ei ollut siellä päivystämässä hätäkasteen varalta.

      Ihmisen taipumus tehdä syntiä perittiin syntiinlankeemuksessa Se ei tarkoita, että vauva on perinyt vanhempiensa synnit ja on niistä vastuussa. Jokainen vastaa vain omista teoistaan. Vastasyntynyt ei ole ehtinyt tehdä ensimmäistäkään.

      Jos vastasyntynyt sattuisi kuolemaan, niin tottakai viaton sielu kelpaisi Jumalalle. Pelastus tulee yksin armosta Jeesuksen kautta. Kasteessa uskova liitetään Jumalan seurakuntaan. Näitä kahta perusasiaa ei pidä sotkea keskenään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe