Mitä mieltä rva Jenni Haukio on Karjalan palauttamisesta?

Anonyymi

Tärkeimmät asiat ensin!

Etenkin NYT, kun naapurimaamme (Venäjä) uusi romahdus on lähellä!

(Tuotantoeläimet tapettakoon ulkomailla?)

14

75

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko, että hän käy tällä palstalla. Ainakaan kovin usein.
      Aloittajan kannattaa ottaa yhteyttä rouva Haukioon muuta kautta.

    • Anonyymi

      Parjalan kalautus aloittajalle!

      • Anonyymi

        Tällaiset letkautukset kertovat aika paljon kirjoittajastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaiset letkautukset kertovat aika paljon kirjoittajastaan.

        Eikö vaan,olen samaa mieltä kanssasi aloittajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö vaan,olen samaa mieltä kanssasi aloittajasta.

        Tarkoitin sinun kommenttiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin sinun kommenttiasi.

        Hehe, taisi käydä älällesi. :) Mutta nyt suuta hevosenkengälle toveri, eiks vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe, taisi käydä älällesi. :) Mutta nyt suuta hevosenkengälle toveri, eiks vaan.

        Mielestäni aloittajan esittämä kysymys on täysin asiallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni aloittajan esittämä kysymys on täysin asiallinen.

        Tosi jännää mitä Jenni-rouva vastaa! Pankaas veikaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi jännää mitä Jenni-rouva vastaa! Pankaas veikaten.

        Miusta on eri kivaa että Suomen ja Venäjän raja on ollut rauhanraja lähes 75 vuotta eikä
        meidän ole tarvinnut kärsiä tappiollisista sodistamme pitkään aikaan, sillä nenäämmehän
        me saimme aikanaan sillä rintamalla aika tuhoisasti. Onkin kiitoksen paikka sille hyvän-
        naapuruuden politiikalle jota on vakaasti harjoitettu molemmin puolisella tyytyväisyy-
        dellä suomalaisten ja venäläisten yhteistyön hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miusta on eri kivaa että Suomen ja Venäjän raja on ollut rauhanraja lähes 75 vuotta eikä
        meidän ole tarvinnut kärsiä tappiollisista sodistamme pitkään aikaan, sillä nenäämmehän
        me saimme aikanaan sillä rintamalla aika tuhoisasti. Onkin kiitoksen paikka sille hyvän-
        naapuruuden politiikalle jota on vakaasti harjoitettu molemmin puolisella tyytyväisyy-
        dellä suomalaisten ja venäläisten yhteistyön hyväksi.

        Eikös tuo Rva Jenni Haukio ole jostain melkein Ahvenaanmaalta kotoisin?

        Eikä ollenkaan Tampereen seudulta; saati että olisi kouluaikanaan jossain Pirkanmaan koulussa joutunut tenttimään ja ulkoa opiskelemaan Pirkaanmaan MONISTETTA!?

        Jotenkin tuntuisi niin , että Haukio ottaisi kantaa siihen teurastukseen, mitä Raatteen tiellä tapahtui, kun silloinen Neuvostoliitto pakotti ukrainalaiset rynnistämään Suomeen ... (torvikunnan soittaessa kunniamarssia) päin harvaa, mutta sitkeää puolustuslinjaa vasten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miusta on eri kivaa että Suomen ja Venäjän raja on ollut rauhanraja lähes 75 vuotta eikä
        meidän ole tarvinnut kärsiä tappiollisista sodistamme pitkään aikaan, sillä nenäämmehän
        me saimme aikanaan sillä rintamalla aika tuhoisasti. Onkin kiitoksen paikka sille hyvän-
        naapuruuden politiikalle jota on vakaasti harjoitettu molemmin puolisella tyytyväisyy-
        dellä suomalaisten ja venäläisten yhteistyön hyväksi.

        Joka tapauksessa Karjalan ryöstäminen Suomelta ja sen etninen puhdistaminen siellä jo ainakin keskiajalta lähtien (luultavasti kauemmminkin) asuneesta suomalaisesta väestöstä oli syvästi epäoikeudenmukaista enkä ainakaan minä voi sellaista vääryyttä hyväksyä. Niitä suomalaisia, jotka hyväksyvät tuon vääryyden ja jopa aktiivisesti tukevat sitä, voi verrata lähinnä Norjan Quislingiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa Karjalan ryöstäminen Suomelta ja sen etninen puhdistaminen siellä jo ainakin keskiajalta lähtien (luultavasti kauemmminkin) asuneesta suomalaisesta väestöstä oli syvästi epäoikeudenmukaista enkä ainakaan minä voi sellaista vääryyttä hyväksyä. Niitä suomalaisia, jotka hyväksyvät tuon vääryyden ja jopa aktiivisesti tukevat sitä, voi verrata lähinnä Norjan Quislingiin.

        Hyvä toveri, Karjala voitettiin Suomelta ja karjalainen, (ei suomalainen) väestö ``puhdistettiin` ihan suomalaisten toimesta joten siun mielestä siirtokarjalaisten tulo uuden rajan tälle puolelle oli siis vääryys ja suomalaisten viranomaisten toiminta valtio-
        petollista touhua? -Salli mun hörähtää sun harhaisille höpinöilles.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi jännää mitä Jenni-rouva vastaa! Pankaas veikaten.

        Siulla on outoja pääkköyksiä ja hekumointiaiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä toveri, Karjala voitettiin Suomelta ja karjalainen, (ei suomalainen) väestö ``puhdistettiin` ihan suomalaisten toimesta joten siun mielestä siirtokarjalaisten tulo uuden rajan tälle puolelle oli siis vääryys ja suomalaisten viranomaisten toiminta valtio-
        petollista touhua? -Salli mun hörähtää sun harhaisille höpinöilles.

        Eihän Neuvostoliitto sallinut Hyrsylän mutkan asukkaiden asua kotiseudullaan enää helmikuun 1940 alun jälkeen (katso https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/talvisota-muuttui-rajaseudulla-ikitieksi-sotavangit-palasivat-neuvostoliitosta-kovia-kokeneina/770660/ ). Luultavasti muillekin karjalaisille olisi käynyt samoin jos he olisivat jääneet kotiseuduilleen. Lisäksi Neuvostoliiton hyökkäys Suomeen marraskuussa 1939 oli täysin provosoimaton. Mainilan laukaukset, joista Neuvostoliitto syytti Suomea ja joita se käytti muodollisena syynä talvisodan aloittamiseen, ammuttiin Neuvostoliiton puolelta, katso https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mainilan_laukaukset


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe