Uutta valoa

Anonyymi

USA -pääkonttori on ilmoittanut että ennen v. 1980 painettu vartiotornikirjallisuus on hävitettävä.

Siinä on siis uuden uskonnon raja.

ensin oli raamatuntutkijat, sitten tuli jehovantodistajat, nyt, niin millä nimellä tämä uskonpuhdistuksen jälkeinen aika ?

Urpo Martikainenkin hävittänyt ensimmäisten joukossa äitivainaansa lahkokirjallisuuden, joita äitinsä polvella istuen katseli, joilla äiti värväsi.

Jehovakanavan nimellä ne on toimitettu ne vanhatkin.
Ettei siinä lahkojehoovan pyhyys häiriinny kun jehoovan sana hävitetään ?

67

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistähän moinen ohje johtuu. Ennenhän niitä piti kerätä, mitä enemmän, mitä vanhempia sitä parempi.

      • Anonyymi

        On varmaan huomattu että, tieto on ollut väärää eikä ennustukset ole toteutuneet.


    • Anonyymi

      Tulin mukaan kirjan : Totuus joka johtaa ikuiseen elämään", avulla (1969)
      Minut on siis värvätty siis vääränlaisen kirjan avulla.
      Onkohan kasteenikin siis pätemätön?
      Toivotaan niin.

      • Anonyymi

        Oli tämä sellainen järkytys, että pitää vielä kerran sanoa: siis.
        Minulla on Vt-seurakirjoja 1920 luvulta alkaen ja jopa Russelin : täyttynyt salaisuus.
        Enkä aio niitä hävittää.
        Vanhoja Vartiotorni ja Herätkään sidottuja vuosikirjoja alkaen 1950- luvulta ja vanhin Vuosikirja 1953.
        En hävitä niitäkään.
        Ihan vaan tiedoksi niille pölkkypäille jotka näitä määräyksiä antaa.
        Useimmista niistä kirjoista olen maksanut selvää Suomen valuuttaa markoissa, joten mitä siinä taas komentelette?
        En minäkään komentele: hävitä ruma vanha autosi.


    • Anonyymi

      Noloa hävetä menneisyyttään, olisi viisaanpaa ottaa historiasta oppia, mutta toisaalta vanhimmat ja kierrosvalvojat ovat aikamoisia homepäitä, niin hyvä siinä mielessä kun eivät voi valistella vanhoilla ohjeilla.

      t. mainosvaltuutettu

    • Anonyymi

      Missä tällainen hävitys ohje on annettu? Minä en ole kuullut sellaisesta.

      • Anonyymi

        Johan tuolla aloituksessa kerrottiin.
        Seuraava vaihe on sitten se että ennen vuotta 1980 käytetty oppimatetiaali oli virheellistä ja kaikki jotka sen materiaalin tuloksena on kastettu, heidän kasteensa mitätöidään. Ja ne jotka on erotettu ennen 1980 kastetut, saavat aloittaa alusta ilman mököttämisiä. Ikäänkui uusina kiinnostuneina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan tuolla aloituksessa kerrottiin.
        Seuraava vaihe on sitten se että ennen vuotta 1980 käytetty oppimatetiaali oli virheellistä ja kaikki jotka sen materiaalin tuloksena on kastettu, heidän kasteensa mitätöidään. Ja ne jotka on erotettu ennen 1980 kastetut, saavat aloittaa alusta ilman mököttämisiä. Ikäänkui uusina kiinnostuneina.

        Miksihän sitten verkkokirjastosta löytyy vartiotornit ja useita kirjoja ainakin 1950-luvulle asti?

        Haluaisin jotakin näyttöä tällaisesta "ohjeistuksesta", ennen kuin uskon.

        t. iloinen änkyräateisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän sitten verkkokirjastosta löytyy vartiotornit ja useita kirjoja ainakin 1950-luvulle asti?

        Haluaisin jotakin näyttöä tällaisesta "ohjeistuksesta", ennen kuin uskon.

        t. iloinen änkyräateisti

        Raamatussa se on! Lukee parissakin kohtaa, että tulevaisuudessa
        avataan uudet kirjat ja entiset on mennyt.
        Vähän niin kuin ne Mooseksen kivitaulut kymmenine käskyineen hävisivät.
        Ja tilalle tuli Jeesuksen opetukset, kirjakääröt.
        Että sillai. ;-D


    • Anonyymi

      Tarkoitin, että onko tällainen ohje luettu kokouksissa vai onko tämä ollut jw.org sivuilla, vai mistä aloittaja on tällaisen ohjeen löytänyt. Ihan mitä tahansa huhua ei kannata uskoa. Kuullostaa aika oudolta.

      • Anonyymi

        Niinhän ne aina on ollut kaikki huhuja.
        Pedofiilien nimien peittelytkin on vain huhua.
        Valtavat korvaussummatkin joita on järjestön maksettaviksi tulleet ovat vain huhua.
        Siviilipalvelus vaihtoehtona armeijalle on vain huhua.
        Morrisin viinaostokset huhua J.n.e.
        Tätä se mielenhallinta teetä.
        Ota aivosi pois narikasta.


      • Anonyymi

        Mene katsomaan valtakunnansalisi kirjastosta jos et muuten usko.
        Ei siellä ole enää kirjallisuutta ennen vuotta 1980.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene katsomaan valtakunnansalisi kirjastosta jos et muuten usko.
        Ei siellä ole enää kirjallisuutta ennen vuotta 1980.

        Enhän minä ole salilla käynyt pitkään aikaan. Enkä nyt tiedä menenkö pelkästään kirjahyllyn takia sinne nytkään. Eiköhän tämä juttu selviä ilmankin. On kyllä outo juttu. Seurataan tilannetta.


    • Anonyymi

      Olen ottanut aivoni narikasta jo aika päiviä sitten. Tiedän kyllä näistä luettelemistasi asioista. Niistähän on tarkistettua tietoa saatavissa. Tästä vanhan kirjallisuuden hävittämisestä en ole vielä löytänyt luotettavaa tietoa. Ehkä joku joskus kertoo asiallisesti, mistä tieto on peräisin. Odotan mielenkiinnolla.

    • Anonyymi

      Jehovien pomot on näköjään kyvyttömiä oppimaan omista virheistään. Sitä se teettää, kun nostaa itsensä ainoaksi jehovan kanavaksi... Tuppaa nousta hattuun semmosta kellertävää... nestemäistä... Mitä lie...

      Ja mitä järjestön isot kihot edellä, sitä tavikset rivijiiteet perässä...

      Ottaa vaan silmien edessä esimerkkejä päättömyyksistä ja ristiriidoista VT kirjallisuudessa, niin JOHAN ON HERNE PAHEMMAN KERRAN NENÄSSÄ tarvis jiiteenä.

      Näkyy tälläkin palstalla.

      Mikä hiton pointti on siinä, että rivijiitee ottaa HENKILÖKOHTAISENA loukkauksena sen, kun joku huomaa HALLINTOELIMEN mokan ääneen?

      Onko se jotenki pakollista suuttua ja moralisoida, kun joku huomaa epäkohdan? Mitä sinä rivijulistaja sillä suojelet?
      Hallintoelintä VAI omaa illuusiotasi kuulua ainoaan oikeaan uskontoon, joka illuusio on menny läpi taitavalla järjestöiltä tulevalla retoriikalla?

      Missä kohtaa on tapahtunut se päätöksen lukitseminen ja sitä myötä sivuvaikutuksena kyvyttömyys tarkastella omia ratkaisujaan suhteessa järjestöön?

      Mulla on sulle jiiteelle sanottavaa. Kun teet tuon edellä kuvaillun päätöksen, SAMASSA hetkessä järjestön menneisyys muuttuu vankilaksi. Eikä sieltä pääse pois muutoin kuin tutkimalla avoimen kriittisesti järjestöä.

      No, virhe on Aivan ilmiselvä. Ja sehän VITUTTAA, kun huomaa tämän.
      Olennainen kysymys kuuluu: pääsetkö sen v..t...tksen yli, VAI jäätkö jumiin itse luomaasi ketutuksen vankilaan, koska päätös on joskus aikoinaan lukittu, JA SITÄHÄN EIHERRA VARJELE VOI MIETTIÄ UUSIKSI.

      Ja sama peli jatkuu hamaan hautaan asti. SAMOISTA aiheista esitetty PERUSTELTU aiheellinen kritiikki aiheuttaa rexleksin omaisesti aina samanlaisen herne nenässä efektin.

      Vankilasta voi päästä poiskin. Se on vitutuksestaan tai huolimatta myöntää, että aiemmin tehty päätös ei ollu hyvä.

      Nyt on aika tehdä parempia....

      • Anonyymi

        Kyselin tästä kirjallisuuden hävittämisestä juuri sen takia, että en ENÄÄN usko ihan mitä vain. Nyt näyttää tämä hävittämis kuviokin olevan totta. En tosin ole yllättynyt yhtään. Onhan se noloa, jos joku ottaa vanhan kirjan ja näyttää sieltä, mitä vähän aikaa sitten opetettiin. Minulla silmät aukesi kun tajusin järjestön narsistisuuden ja sen kaavamaiset toimintatavat. Otin aivoni narikasta. Sinunkin (Meikämasa?) juttuja olen monesti tarkistanut ja tasan todeksi todennut. Olet niitä harvoja kirjoittajia, joiden jutut ovat tarpeeksi selkeitä. Tykkään. Olen saanut todella paljon selkeyttä epäilyksiini juuri sinun juttujen ansioista. Kannatti tarkistaa. Esim. tämä pedofiilien pimitys suojelee juuri seuran mainetta uhrien kustannuksella. Valitettavasti totta. Luopio leiman saa hyvin nopeasti jos epäkohdista puhuu ääneen. Silloin heitetään pihalle ja käsketään karttaa sellaista henkilöä. Totta sekin. Opit muuttuvat, mutta niitä ei saa kyseenalaistaa. Totta. Minä nyt kuitenkin kyseenalaistan. Ja luen myös tätä palstaa, mutta kaikki tietävät, että täällä voi huudella mitä vain, mikä ei sitten olekaan ihan totta. Silloin kannattaa odotella ja tarkistaa asia itse, ennenkuin lyö TOTTA-leiman. Kyllä täällä on liikenteessä niin monenlaista hopottajaa, että on tosiaan aihetta olla kriittinen, eikä uskoa suoralta kädeltä ihan kaikkea. Ei vaikka sen kertoisi vakuuttavan näköinen pukumies. Oikeastaan varsinkaan silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselin tästä kirjallisuuden hävittämisestä juuri sen takia, että en ENÄÄN usko ihan mitä vain. Nyt näyttää tämä hävittämis kuviokin olevan totta. En tosin ole yllättynyt yhtään. Onhan se noloa, jos joku ottaa vanhan kirjan ja näyttää sieltä, mitä vähän aikaa sitten opetettiin. Minulla silmät aukesi kun tajusin järjestön narsistisuuden ja sen kaavamaiset toimintatavat. Otin aivoni narikasta. Sinunkin (Meikämasa?) juttuja olen monesti tarkistanut ja tasan todeksi todennut. Olet niitä harvoja kirjoittajia, joiden jutut ovat tarpeeksi selkeitä. Tykkään. Olen saanut todella paljon selkeyttä epäilyksiini juuri sinun juttujen ansioista. Kannatti tarkistaa. Esim. tämä pedofiilien pimitys suojelee juuri seuran mainetta uhrien kustannuksella. Valitettavasti totta. Luopio leiman saa hyvin nopeasti jos epäkohdista puhuu ääneen. Silloin heitetään pihalle ja käsketään karttaa sellaista henkilöä. Totta sekin. Opit muuttuvat, mutta niitä ei saa kyseenalaistaa. Totta. Minä nyt kuitenkin kyseenalaistan. Ja luen myös tätä palstaa, mutta kaikki tietävät, että täällä voi huudella mitä vain, mikä ei sitten olekaan ihan totta. Silloin kannattaa odotella ja tarkistaa asia itse, ennenkuin lyö TOTTA-leiman. Kyllä täällä on liikenteessä niin monenlaista hopottajaa, että on tosiaan aihetta olla kriittinen, eikä uskoa suoralta kädeltä ihan kaikkea. Ei vaikka sen kertoisi vakuuttavan näköinen pukumies. Oikeastaan varsinkaan silloin.

        Tervettä ajattelua. Hyvä.
        Jos on jo kuunnellut ensin asioita " totuutena", ja sitten nähnyt asian oikean laidan, olisi tyhmää aloittaa sama uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselin tästä kirjallisuuden hävittämisestä juuri sen takia, että en ENÄÄN usko ihan mitä vain. Nyt näyttää tämä hävittämis kuviokin olevan totta. En tosin ole yllättynyt yhtään. Onhan se noloa, jos joku ottaa vanhan kirjan ja näyttää sieltä, mitä vähän aikaa sitten opetettiin. Minulla silmät aukesi kun tajusin järjestön narsistisuuden ja sen kaavamaiset toimintatavat. Otin aivoni narikasta. Sinunkin (Meikämasa?) juttuja olen monesti tarkistanut ja tasan todeksi todennut. Olet niitä harvoja kirjoittajia, joiden jutut ovat tarpeeksi selkeitä. Tykkään. Olen saanut todella paljon selkeyttä epäilyksiini juuri sinun juttujen ansioista. Kannatti tarkistaa. Esim. tämä pedofiilien pimitys suojelee juuri seuran mainetta uhrien kustannuksella. Valitettavasti totta. Luopio leiman saa hyvin nopeasti jos epäkohdista puhuu ääneen. Silloin heitetään pihalle ja käsketään karttaa sellaista henkilöä. Totta sekin. Opit muuttuvat, mutta niitä ei saa kyseenalaistaa. Totta. Minä nyt kuitenkin kyseenalaistan. Ja luen myös tätä palstaa, mutta kaikki tietävät, että täällä voi huudella mitä vain, mikä ei sitten olekaan ihan totta. Silloin kannattaa odotella ja tarkistaa asia itse, ennenkuin lyö TOTTA-leiman. Kyllä täällä on liikenteessä niin monenlaista hopottajaa, että on tosiaan aihetta olla kriittinen, eikä uskoa suoralta kädeltä ihan kaikkea. Ei vaikka sen kertoisi vakuuttavan näköinen pukumies. Oikeastaan varsinkaan silloin.

        Katsos perskeles… sinähän tunnistit. On se kivvvvoo suaha vällii mukavoaannii palllautetta.

        Kysynpä nyt sun mielipidettä siihen puoleen, kun oon kirjottanu monesti tulenkatkuista tavaraa ja niin hurttia huumoriakin jehovista, että välillä hirvittää oikeen itteäkin. KUNNON PARODIAA ja farssia perkele. (antakaa sakkoa)

        Mopo on keulinu MM2.0 tyyliin ja siitä ei oo monet tykänneet. Sielä on ollu nyxiä, exiä ja muuten vaan jehovista kiinnostuneita, jotka on katsoneet vissiin jotenki velvollisuudekseen mikromanageroida tyyliäni ja asioita, mistä saa ja miten saa kirjoittaa.
        Sitten toisinaan on ollu niitä, joille ei mikään oo kelvannu ja niitä oonki muutamaan otteeseen pyytäny ottamaan yhteyttä viralliseen päivystävään palstapoliisiin.

        Joskus asia on ollu oikea, mutta tyyli väärä
        Toisinaan väärä asia, joka on härnäysmielessä tekaistu täysin tietoisesti ihan vaan piruuttain siksi, että näkee vähän responssin laatua ja määrää.

        No joojoo seliiittelyt sikseen! Kysyn suoraan:

        Onko mun mopo keulinu SUN mielestä:
        a. liikaa
        b. sopivasti
        c. ei tarpeeksi

        Täähän vois olla tämmönen VIRAAAAAAILLINEN äänestys... niiku silleeen niinku tiäks?

        Ja koska kertaus on opintojen emo meikämasallekkin, niin kertaanpa omaksi huvikseni joitakin aiheita VT seuran päättömästä menosta:

        1. Järjestö määrittelee demonisen musiikin, paheksuu sitä kuuntelevia julistajia JA ASENTAA SITÄ OMIIN KONVENTTIOHJELMIINSA julistajien kuultavaksi. (Epica audiomachine, eternal flame konventissa 2016)

        2. Millä eväillä henkeyttämätön hallintoelin peukaloi henkeytetyn kirjan tekstiä muuttaen sen merkitystä käännöksiinsä?

        3. Miksi pitää julkisuuteen sanoa, että ei meillä Jehovilla ole pikkutarkkoja sääntöjä, vaikka niitä on se kulttuuri ihan täynnä, eikä niistä saa keskustella

        4. Miksi pitää julkisuuteen VALEHDELLA, että ei karteta entisiä jäseniä, vaikka:
        a. Siitä kertovat entiset jäsenet KOKEMUKSESTA
        b. Se opetetaan kädestä pitäen järjestön julkaisuissa
        c. rivijulistajat tietävät tasan tarkkaan opetuksen JA KARTTAVAT entisiä

        5. No onko se hallintoelin nyt sitten kokki vai tarjoilija hengellisen ruuan suhteen?
        a. ONKO sen tehtävä vain JAKAA sitä, mitä jehuuva ja iesus valmistaa?
        b. VAI valmistaako se ite kaiken toimien sekä kokkina, että tarjoilijana?
        ja pakko syödä ja niellä täysin purematta KAIKKI, tai on beelse PUBI.

        6. Onkos ne nyt sit HENKEYTTÄMÄTTÖMIÄ (koska voivat erehtyä), vai HENKEYTETTYJÄ (ymmärtääkseen raamattua)

        7. Miten RAAMATULLINEN on uskonto, joka ennustaa lopun tulon ajankohtaa, milloin vuosiin sidottuna, milloin johonki ihmeen sukupolveen ja SELIITYKSET SENKU JATKAA muuttumista vuosikymmen toisensa perään? Aivan ku raamatussa ei olis lainkaan 5.MO 18:20-22 kohtaa.

        8. Miten voi olla niin kaksinaamaista menoa, että moralisoidaan toisia uskontoja, että niiden papeissa ja jäsenissä on paljon pedofiilejä ja kaiken päälle vielä SALATAAN, ettei maine menis? Ja kummiski JEHOVAJÄRJESTÖ näyttää parasta mahdollista MALLIA siitä, miten estetään ja haitataan viranomaisten tutkintaa näihin RIKOKSIIN.

        "maailman ihmiset on moraalittomia, mutta jehouuvan järjestö on MORAALISESTI PUHDAS"

        ….ehee...eh...hehehee… hohoohhhoooohhoooo ...HUUUAAAAAAHHHAAHHAAAAA....AARGHHHH!!! köhköh. ÖH..KRÖHÖM...

        ja pumppu leikkas kiinni ku nauratti niin saatanasti.

        Mä nyt sen verta selvennän vielä, että kysyn siis MIELIPIDETTÄ(si).

        Kaikkea mieltä saa ja pitääkin olla, mutta MIELIPITEEN ja KÄSKYN välille ei voi piirtää "yhtä kuin" merkkiä. En tietenkään puhu sinusta, mutta kirjoitan kaikille palstaa lukeville.

        Jos palstalaiset ei (vielä) ole sattuneet huomaamaan, niin:

        Minulta sujuu tällä palstalla KÄSKYJEN VASTAANOTTO yhtä hyvin, kuin Jehovilta selvään KYSYMYKSEEN VASTAAMINEN.

        kiittimoro

        terve vuan

        näkemii…..eiku

        KIRJOITELMISIIN

        tulukkee iehovat telemimmään palstalle MM2.0 kans aina välillä ku mä töiltäni kerkiin ja te ehitte kulttiropakanran levitykseltänne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos perskeles… sinähän tunnistit. On se kivvvvoo suaha vällii mukavoaannii palllautetta.

        Kysynpä nyt sun mielipidettä siihen puoleen, kun oon kirjottanu monesti tulenkatkuista tavaraa ja niin hurttia huumoriakin jehovista, että välillä hirvittää oikeen itteäkin. KUNNON PARODIAA ja farssia perkele. (antakaa sakkoa)

        Mopo on keulinu MM2.0 tyyliin ja siitä ei oo monet tykänneet. Sielä on ollu nyxiä, exiä ja muuten vaan jehovista kiinnostuneita, jotka on katsoneet vissiin jotenki velvollisuudekseen mikromanageroida tyyliäni ja asioita, mistä saa ja miten saa kirjoittaa.
        Sitten toisinaan on ollu niitä, joille ei mikään oo kelvannu ja niitä oonki muutamaan otteeseen pyytäny ottamaan yhteyttä viralliseen päivystävään palstapoliisiin.

        Joskus asia on ollu oikea, mutta tyyli väärä
        Toisinaan väärä asia, joka on härnäysmielessä tekaistu täysin tietoisesti ihan vaan piruuttain siksi, että näkee vähän responssin laatua ja määrää.

        No joojoo seliiittelyt sikseen! Kysyn suoraan:

        Onko mun mopo keulinu SUN mielestä:
        a. liikaa
        b. sopivasti
        c. ei tarpeeksi

        Täähän vois olla tämmönen VIRAAAAAAILLINEN äänestys... niiku silleeen niinku tiäks?

        Ja koska kertaus on opintojen emo meikämasallekkin, niin kertaanpa omaksi huvikseni joitakin aiheita VT seuran päättömästä menosta:

        1. Järjestö määrittelee demonisen musiikin, paheksuu sitä kuuntelevia julistajia JA ASENTAA SITÄ OMIIN KONVENTTIOHJELMIINSA julistajien kuultavaksi. (Epica audiomachine, eternal flame konventissa 2016)

        2. Millä eväillä henkeyttämätön hallintoelin peukaloi henkeytetyn kirjan tekstiä muuttaen sen merkitystä käännöksiinsä?

        3. Miksi pitää julkisuuteen sanoa, että ei meillä Jehovilla ole pikkutarkkoja sääntöjä, vaikka niitä on se kulttuuri ihan täynnä, eikä niistä saa keskustella

        4. Miksi pitää julkisuuteen VALEHDELLA, että ei karteta entisiä jäseniä, vaikka:
        a. Siitä kertovat entiset jäsenet KOKEMUKSESTA
        b. Se opetetaan kädestä pitäen järjestön julkaisuissa
        c. rivijulistajat tietävät tasan tarkkaan opetuksen JA KARTTAVAT entisiä

        5. No onko se hallintoelin nyt sitten kokki vai tarjoilija hengellisen ruuan suhteen?
        a. ONKO sen tehtävä vain JAKAA sitä, mitä jehuuva ja iesus valmistaa?
        b. VAI valmistaako se ite kaiken toimien sekä kokkina, että tarjoilijana?
        ja pakko syödä ja niellä täysin purematta KAIKKI, tai on beelse PUBI.

        6. Onkos ne nyt sit HENKEYTTÄMÄTTÖMIÄ (koska voivat erehtyä), vai HENKEYTETTYJÄ (ymmärtääkseen raamattua)

        7. Miten RAAMATULLINEN on uskonto, joka ennustaa lopun tulon ajankohtaa, milloin vuosiin sidottuna, milloin johonki ihmeen sukupolveen ja SELIITYKSET SENKU JATKAA muuttumista vuosikymmen toisensa perään? Aivan ku raamatussa ei olis lainkaan 5.MO 18:20-22 kohtaa.

        8. Miten voi olla niin kaksinaamaista menoa, että moralisoidaan toisia uskontoja, että niiden papeissa ja jäsenissä on paljon pedofiilejä ja kaiken päälle vielä SALATAAN, ettei maine menis? Ja kummiski JEHOVAJÄRJESTÖ näyttää parasta mahdollista MALLIA siitä, miten estetään ja haitataan viranomaisten tutkintaa näihin RIKOKSIIN.

        "maailman ihmiset on moraalittomia, mutta jehouuvan järjestö on MORAALISESTI PUHDAS"

        ….ehee...eh...hehehee… hohoohhhoooohhoooo ...HUUUAAAAAAHHHAAHHAAAAA....AARGHHHH!!! köhköh. ÖH..KRÖHÖM...

        ja pumppu leikkas kiinni ku nauratti niin saatanasti.

        Mä nyt sen verta selvennän vielä, että kysyn siis MIELIPIDETTÄ(si).

        Kaikkea mieltä saa ja pitääkin olla, mutta MIELIPITEEN ja KÄSKYN välille ei voi piirtää "yhtä kuin" merkkiä. En tietenkään puhu sinusta, mutta kirjoitan kaikille palstaa lukeville.

        Jos palstalaiset ei (vielä) ole sattuneet huomaamaan, niin:

        Minulta sujuu tällä palstalla KÄSKYJEN VASTAANOTTO yhtä hyvin, kuin Jehovilta selvään KYSYMYKSEEN VASTAAMINEN.

        kiittimoro

        terve vuan

        näkemii…..eiku

        KIRJOITELMISIIN

        tulukkee iehovat telemimmään palstalle MM2.0 kans aina välillä ku mä töiltäni kerkiin ja te ehitte kulttiropakanran levitykseltänne...

        Hyvä MM2.0.
        Ja niin sopivasti oli taas antiliibalaabaa oikeinkirjoitusta että kyllä nyt vartiotornibolliisia taas v. . .taa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos perskeles… sinähän tunnistit. On se kivvvvoo suaha vällii mukavoaannii palllautetta.

        Kysynpä nyt sun mielipidettä siihen puoleen, kun oon kirjottanu monesti tulenkatkuista tavaraa ja niin hurttia huumoriakin jehovista, että välillä hirvittää oikeen itteäkin. KUNNON PARODIAA ja farssia perkele. (antakaa sakkoa)

        Mopo on keulinu MM2.0 tyyliin ja siitä ei oo monet tykänneet. Sielä on ollu nyxiä, exiä ja muuten vaan jehovista kiinnostuneita, jotka on katsoneet vissiin jotenki velvollisuudekseen mikromanageroida tyyliäni ja asioita, mistä saa ja miten saa kirjoittaa.
        Sitten toisinaan on ollu niitä, joille ei mikään oo kelvannu ja niitä oonki muutamaan otteeseen pyytäny ottamaan yhteyttä viralliseen päivystävään palstapoliisiin.

        Joskus asia on ollu oikea, mutta tyyli väärä
        Toisinaan väärä asia, joka on härnäysmielessä tekaistu täysin tietoisesti ihan vaan piruuttain siksi, että näkee vähän responssin laatua ja määrää.

        No joojoo seliiittelyt sikseen! Kysyn suoraan:

        Onko mun mopo keulinu SUN mielestä:
        a. liikaa
        b. sopivasti
        c. ei tarpeeksi

        Täähän vois olla tämmönen VIRAAAAAAILLINEN äänestys... niiku silleeen niinku tiäks?

        Ja koska kertaus on opintojen emo meikämasallekkin, niin kertaanpa omaksi huvikseni joitakin aiheita VT seuran päättömästä menosta:

        1. Järjestö määrittelee demonisen musiikin, paheksuu sitä kuuntelevia julistajia JA ASENTAA SITÄ OMIIN KONVENTTIOHJELMIINSA julistajien kuultavaksi. (Epica audiomachine, eternal flame konventissa 2016)

        2. Millä eväillä henkeyttämätön hallintoelin peukaloi henkeytetyn kirjan tekstiä muuttaen sen merkitystä käännöksiinsä?

        3. Miksi pitää julkisuuteen sanoa, että ei meillä Jehovilla ole pikkutarkkoja sääntöjä, vaikka niitä on se kulttuuri ihan täynnä, eikä niistä saa keskustella

        4. Miksi pitää julkisuuteen VALEHDELLA, että ei karteta entisiä jäseniä, vaikka:
        a. Siitä kertovat entiset jäsenet KOKEMUKSESTA
        b. Se opetetaan kädestä pitäen järjestön julkaisuissa
        c. rivijulistajat tietävät tasan tarkkaan opetuksen JA KARTTAVAT entisiä

        5. No onko se hallintoelin nyt sitten kokki vai tarjoilija hengellisen ruuan suhteen?
        a. ONKO sen tehtävä vain JAKAA sitä, mitä jehuuva ja iesus valmistaa?
        b. VAI valmistaako se ite kaiken toimien sekä kokkina, että tarjoilijana?
        ja pakko syödä ja niellä täysin purematta KAIKKI, tai on beelse PUBI.

        6. Onkos ne nyt sit HENKEYTTÄMÄTTÖMIÄ (koska voivat erehtyä), vai HENKEYTETTYJÄ (ymmärtääkseen raamattua)

        7. Miten RAAMATULLINEN on uskonto, joka ennustaa lopun tulon ajankohtaa, milloin vuosiin sidottuna, milloin johonki ihmeen sukupolveen ja SELIITYKSET SENKU JATKAA muuttumista vuosikymmen toisensa perään? Aivan ku raamatussa ei olis lainkaan 5.MO 18:20-22 kohtaa.

        8. Miten voi olla niin kaksinaamaista menoa, että moralisoidaan toisia uskontoja, että niiden papeissa ja jäsenissä on paljon pedofiilejä ja kaiken päälle vielä SALATAAN, ettei maine menis? Ja kummiski JEHOVAJÄRJESTÖ näyttää parasta mahdollista MALLIA siitä, miten estetään ja haitataan viranomaisten tutkintaa näihin RIKOKSIIN.

        "maailman ihmiset on moraalittomia, mutta jehouuvan järjestö on MORAALISESTI PUHDAS"

        ….ehee...eh...hehehee… hohoohhhoooohhoooo ...HUUUAAAAAAHHHAAHHAAAAA....AARGHHHH!!! köhköh. ÖH..KRÖHÖM...

        ja pumppu leikkas kiinni ku nauratti niin saatanasti.

        Mä nyt sen verta selvennän vielä, että kysyn siis MIELIPIDETTÄ(si).

        Kaikkea mieltä saa ja pitääkin olla, mutta MIELIPITEEN ja KÄSKYN välille ei voi piirtää "yhtä kuin" merkkiä. En tietenkään puhu sinusta, mutta kirjoitan kaikille palstaa lukeville.

        Jos palstalaiset ei (vielä) ole sattuneet huomaamaan, niin:

        Minulta sujuu tällä palstalla KÄSKYJEN VASTAANOTTO yhtä hyvin, kuin Jehovilta selvään KYSYMYKSEEN VASTAAMINEN.

        kiittimoro

        terve vuan

        näkemii…..eiku

        KIRJOITELMISIIN

        tulukkee iehovat telemimmään palstalle MM2.0 kans aina välillä ku mä töiltäni kerkiin ja te ehitte kulttiropakanran levitykseltänne...

        B, ihan sopivasti olet mekastanut. Anna vain palaa kun paljastat seuran kaksinaamaisuuksia! Ole kuitenkin varovainen, ettet aiheuta turhaa harmia läheisillesi. Mutta totuutta saa ja täytyy puolustaa. On pelkästään hyvä, että joku uskaltaa sanoa suorat sanat. Se muuten vaatii aika paljon rohkeutta ja nöyryyttä huomata, että on tullut kus.. eiku huijatuksi ja vielä sanoa se ääneen seurauksista huolimatta. Ja niitä seurauksia, rankkojakin kyllä tulee kun ei olekaan vaiti vääryyksistä.

        Hyvä kertauskurssi tuo sinun listasi. Niihin voi jokainen tykönään miettiä vastaukset. Ties vaikka saisi "uutta valoa" kajuuttaan :D


    • Anonyymi

      Vähää väliä on kirjaston roskis täyttynyt sinne heitetyistä painoksista.
      Kellarissa on kirjalaatikko toisensa perään päälletysten.
      Kuvailee vain sitä, että ei jw.org ole se, mihin minä olen sanonut luottavani.
      Pirstottu useampaan järjestöön, että vastuuta ei ole mistään kenelläkään.
      Eihän ne nimilistat salin ilmoitustaululla ole enemmän arvoisia kuin
      minkä tahansa liikkeen asiakaslista.
      Mutta hyvähän se on, että saman henkiset kokoontuvat kehumaan toisiaan ja
      viettävät iltaa yhdessä toisiaan vahtien ja kilpaillen, niin edistyvät.
      Itse en ole koskaan pitänyt kilpailuhenkeä parhaana kannustuksena.
      Sitä harrastaessa urkkii koko ajan, mitä naapuri on hankkinut ja
      yrittää sitten saada itse samaa, mutta enemmän.
      Olen yrittänyt täyttää omia tarpeitani, miten minulle sopii.

    • Anonyymi

      Tosiasia se on että ennen v. 1980 julkaistu kirjallisuus on hävitetty.
      1990 -luvulla koottiin jo vanha kirjallisuus pois valtakunnansaleilta, missä sitä sitten olikin.

      Mutta lahkossa on hyvänlainen joukko vartiotornikaupustelijoita, joiden vanhemmat ovat siirtyneet tuonpuoleiseen sanoen uskovansa tuohon ennen 1980 julkaistuun kirjallisuuteen.
      Jonka kirjallisuuden tuottaja nyt siis häpeää tuota kirjallisuutta niin että on määrännyt hävitettäväksi.
      Kuinka on pohdittava sanottujen vanhempien ikuisuusnäkymiä ?

      • Anonyymi

        Ja kun minut on houkuteltu todistajaksi kirjalla nimeltä : "Totuus joka johtaa ikuiseen elämään"(1969) ja sen tiedon turvin mitä kirjasta sain on kasteeni siksi varmaankin mitätön.
        Voitte siksi lopettaa mököttämisen jonka kourissa olen.
        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun minut on houkuteltu todistajaksi kirjalla nimeltä : "Totuus joka johtaa ikuiseen elämään"(1969) ja sen tiedon turvin mitä kirjasta sain on kasteeni siksi varmaankin mitätön.
        Voitte siksi lopettaa mököttämisen jonka kourissa olen.
        Kiitos.

        Tietoa saa JWorg: ista nyt 1000 kielellä ja 100 viittomakielellä. Ainutlaatuista. Valo kasvaa. Pysy sen tasalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun minut on houkuteltu todistajaksi kirjalla nimeltä : "Totuus joka johtaa ikuiseen elämään"(1969) ja sen tiedon turvin mitä kirjasta sain on kasteeni siksi varmaankin mitätön.
        Voitte siksi lopettaa mököttämisen jonka kourissa olen.
        Kiitos.

        Jotkut Jeesuksen opetuslapsista eivät innostuneet enää uusien asioiden ja totuuden oppimisesta. He olivat hämmästyneitä, jopa katkeria. Jotkut sanoivat Jeesuksen puhetta järkyttäväksi. He lähtivät synagoogista, eivätkä enää seuranneet häntä. Joh 6: 60,66: "Tämän kuullessaan monet hänen opetuslapsistaan sanoivat: " Tämä puhe on järkyttävää. Kuka voi kuunnella tällaistä?" Tämän takia monet hänen opetuslapsensa palasivat siihen, minkä olivat jättäneet taakseen, eivätkä he enää seuranneet häntä."
        Näin nykyäänkin, heillä ei ole mitään opetettavaa, vaan syyllistyvät niiden mustamaalaamiseen, jotka pysyvät kasvavan tiedon tasalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut Jeesuksen opetuslapsista eivät innostuneet enää uusien asioiden ja totuuden oppimisesta. He olivat hämmästyneitä, jopa katkeria. Jotkut sanoivat Jeesuksen puhetta järkyttäväksi. He lähtivät synagoogista, eivätkä enää seuranneet häntä. Joh 6: 60,66: "Tämän kuullessaan monet hänen opetuslapsistaan sanoivat: " Tämä puhe on järkyttävää. Kuka voi kuunnella tällaistä?" Tämän takia monet hänen opetuslapsensa palasivat siihen, minkä olivat jättäneet taakseen, eivätkä he enää seuranneet häntä."
        Näin nykyäänkin, heillä ei ole mitään opetettavaa, vaan syyllistyvät niiden mustamaalaamiseen, jotka pysyvät kasvavan tiedon tasalla.

        Tämähän koskee nimenomaan Jehovan todistajia.
        Heille on järkyttävää kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen Herran ehtoollisella olevasta leivästä ja viinistä :" ottakaa siitä te kaikki".
        Tai kun Jeesus sanoi:" älkää menkö talosta taloon".
        Valo lisääntyy, niin kai. Viimeisin valo on että " sininen pommi" pitää hävittää.
        Tulin mukaan sen kirjan avulla, mutta mitähän väärää opetusta siellä oli?
        Minua on siis petkutettu väärällä valolla. Onhan siksi kasteeni mitätön? Onhan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun minut on houkuteltu todistajaksi kirjalla nimeltä : "Totuus joka johtaa ikuiseen elämään"(1969) ja sen tiedon turvin mitä kirjasta sain on kasteeni siksi varmaankin mitätön.
        Voitte siksi lopettaa mököttämisen jonka kourissa olen.
        Kiitos.

        Minäkin kuulun niihin, jotka "räjäytettiin sinisen pommin" kautta järjestöön.
        Olin aikuistumassa ja muutin kotoa pois. Silloin alkoi ajatella omilla aivoillaan.
        Ei ollut isä enää sanomassa: "Niin kauan kun istut minun pöytäni ääressä ja syöt minun leipääni, teet kuten minä määrään!"
        Vastasin silloin: Sitten en enää istu sinun pöytäsi ääressä ja muutin pois.
        Mitä sain? Sain moraalista tietoa, jota en ole koskaan hävennyt.
        Asioista sinänsä käsityksiä muutetaan koko ajan, mutta ne eivät ole vaikuttaneet elämääni.
        Sain hyviä ystäviä niiden "mädäntyneiden omenien" joukosta.
        Tunsin olevani Jeesuksen opetuslapsi, vaikka olen alusta asti sanonut, että vain aika näyttää, mikä on totuus. Näin ymmärrän ja uskon tänään.
        Kun olen jw.org:n sivuilla, niin näen sen olevan mielekästä ja rakentavaa.
        Ei "kiveen hakattua", mutta poimin sieltä sen, mitä koen itselleni ajankohtaiseksi ja hyväksi. En aio myöskään heittää pois vanhoja kirjojani, koska muistan niiden kautta sen vilpittömän ja viattoman pyrkimykseni ihmiskunnan kohottamiseksi.
        Pitäisikö minun hävetä itseäni ja ponnistelujani?
        Tämän jälkeen tulee taas "pätkätodistaja" oksentamaan jokaisen ajatukseeni,
        mutta osaan välttää hänen katkeran pilkkansa, sillä hän ei osaa rakentaa!
        Vain alentaa ja murentaa toisia omasta pisteliäästä tavastaan tyytyväisenä.
        Juuri hänenlaisensa ihmiset saavat minut valitsemaan seurani.
        Ennen keskityin J-todistajien yhteiskuntaan, mutta nykyisin suuri osa
        ajastani menee tämän vallitsevan yhteiskunnan säännösten oppimiseen.
        Tässä joudun elämään, eikä paratiisia ole tullut, eikä tule elinaikanani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän koskee nimenomaan Jehovan todistajia.
        Heille on järkyttävää kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen Herran ehtoollisella olevasta leivästä ja viinistä :" ottakaa siitä te kaikki".
        Tai kun Jeesus sanoi:" älkää menkö talosta taloon".
        Valo lisääntyy, niin kai. Viimeisin valo on että " sininen pommi" pitää hävittää.
        Tulin mukaan sen kirjan avulla, mutta mitähän väärää opetusta siellä oli?
        Minua on siis petkutettu väärällä valolla. Onhan siksi kasteeni mitätön? Onhan?

        En tiedä, mihin toiset ovat itsensä kastaneet.
        Tiedän vain, mitä oma kasteeni merkitsee.
        En kastanut itseäni mihinkään järjestöön.
        Kastoin itseni Jehova Jumalan ohjaukseen ja palvontaan.
        On aivan saman tekevää, mitä järjestöjä ympärilläni hyörii.
        Niitähän tulee ja menee vuolaana virtana.
        En näe mitään syytä mitätöidä omaa kastettani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, mihin toiset ovat itsensä kastaneet.
        Tiedän vain, mitä oma kasteeni merkitsee.
        En kastanut itseäni mihinkään järjestöön.
        Kastoin itseni Jehova Jumalan ohjaukseen ja palvontaan.
        On aivan saman tekevää, mitä järjestöjä ympärilläni hyörii.
        Niitähän tulee ja menee vuolaana virtana.
        En näe mitään syytä mitätöidä omaa kastettani.

        Minäkin tiedän kasteen merkityksen, mutta, en halunnut olla järjestössä joka pilkkaa Jumalaa teoillaan. Voin olla yhteydessä Jumalaan yksinkin tai ystävien kanssa jotka ajattelevat samoin. Järjestö vei luottamuksen ihmisiin, omaatuntoa eivät pystyneet viemään.


    • Anonyymi

      Anonyymi Tänään 14:07

      """ Ja kun minut on houkuteltu todistajaksi kirjalla nimeltä : "Totuus joka johtaa ikuiseen elämään"(1969) ja sen tiedon turvin mitä kirjasta sain on kasteeni siksi varmaankin mitätön.
      Voitte siksi lopettaa mököttämisen jonka kourissa olen.
      Kiitos.

      Jotkut Jeesuksen opetuslapsista eivät innostuneet enää uusien asioiden ja totuuden oppimisesta. He olivat hämmästyneitä, jopa katkeria. Jotkut sanoivat Jeesuksen puhetta järkyttäväksi. He lähtivät synagoogista, eivätkä enää seuranneet häntä. Joh 6: 60,66: """
      ----------
      -Ei tuossa Jeesus mitään uutta opettanut, vaan siellä oli paljon ihmisiä (6:2 Ja häntä seurasi paljon kansaa) ja kyse oli heistä jotka eivät uskoneet, oman aikansa lahkolaisista siis (6:64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko. Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.)
      6:67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
      6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat

      "Näin nykyäänkin, heillä ei ole mitään opetettavaa, vaan syyllistyvät niiden mustamaalaamiseen, jotka pysyvät kasvavan tiedon tasalla"

      -Eihän nyt ollut maalarin töistä kysymys, vaan siitä että lahko on opettanut painotuotteidensa ulkolukua myös ennen 1980, mutta nyt häpeää näitä painotuotteita niin, että hävittää ne.

      -Jeesus opetti toisin sanoin ilmoituksensa: 6:48 " Minä olen elämän leipä"
      -Huomaa, tuossa on se "Jahve -alku", "minä olen" - ja sen, Jeesuksen jumaluuden lahko kieltää. Väärennetyn Raamatun voimalla.

      • Anonyymi

        Ei se oma käännöksesikään opeta kolmiyhteistä jumalaa. Se on hyvin tuttu käännös kymmenien vuosien varrelta.
        Luin juuri siitä lupauksesta, jonka Jumala antoi Abrahamille, siitä, että hänen siemenestään syntyisi Messias, joka toteutui Jeesuksen syntyessä Abrahamin jälkeläisenä sukupolvien kuluttua. Siinä kerrottiin, että Jumala ei voinut vannoa kenenkään suuremman kanssa, koska sellaista ei ollut, eikä ole. Heb. 6:13. 16.jae osoittaa, että ihminen vannoo jonkin suuremman kautta. Tosi Jumalalla ei ole ketään yläpuolella, eikä samanvertaista, kuten Jeesuskin totesi. Paavali kirjoitti, että Jumala on Kristuksen pää. Jeesus oli jo silloin taivaassa, kun Paavali kirjoitti sanansa.
        Jesaja 42:8 opettaa: "Minä olen Jehova. Se on minen nimeni. Minä en anna kunniaani kenellekään muulle eikä minulle kuuluvaa veistetyille epäjumalille.
        Nimi Jehova, Jahve, merkitsee: tulla joksikin. Hän pystyy tulemaan miksi tahansa tahtonsa toteutumiseksi.
        Hienoa, että hänen pyhä nimensä on otettu UM käännökseen. Se helpottaa Raamatun ymmärrystä, kun tietää kenestä kulloinkin puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se oma käännöksesikään opeta kolmiyhteistä jumalaa. Se on hyvin tuttu käännös kymmenien vuosien varrelta.
        Luin juuri siitä lupauksesta, jonka Jumala antoi Abrahamille, siitä, että hänen siemenestään syntyisi Messias, joka toteutui Jeesuksen syntyessä Abrahamin jälkeläisenä sukupolvien kuluttua. Siinä kerrottiin, että Jumala ei voinut vannoa kenenkään suuremman kanssa, koska sellaista ei ollut, eikä ole. Heb. 6:13. 16.jae osoittaa, että ihminen vannoo jonkin suuremman kautta. Tosi Jumalalla ei ole ketään yläpuolella, eikä samanvertaista, kuten Jeesuskin totesi. Paavali kirjoitti, että Jumala on Kristuksen pää. Jeesus oli jo silloin taivaassa, kun Paavali kirjoitti sanansa.
        Jesaja 42:8 opettaa: "Minä olen Jehova. Se on minen nimeni. Minä en anna kunniaani kenellekään muulle eikä minulle kuuluvaa veistetyille epäjumalille.
        Nimi Jehova, Jahve, merkitsee: tulla joksikin. Hän pystyy tulemaan miksi tahansa tahtonsa toteutumiseksi.
        Hienoa, että hänen pyhä nimensä on otettu UM käännökseen. Se helpottaa Raamatun ymmärrystä, kun tietää kenestä kulloinkin puhutaan.

        Ei siellä lue Jehova. Ainakaan minun raamatussani. Teidän pamfletissa ehkä.
        Mutta jos sanotaan että Jumalan nimi olisi Jehova, niin kyllä Hän olisi varmaankin kyllästynyt teihin kun häpäisette Hänen nimeään.

        Olette ottaneet liian suuren palan nieltäväksi.
        Muinainen Israel joutui ongelmiin, kun ensin käyttivät nimeä JHVH ja sitten touhusivat omiaan, niinkuin tekin.

        JHVH aikansa katselee teidän touhuja ja sitten. . .se on :" soronoo".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä lue Jehova. Ainakaan minun raamatussani. Teidän pamfletissa ehkä.
        Mutta jos sanotaan että Jumalan nimi olisi Jehova, niin kyllä Hän olisi varmaankin kyllästynyt teihin kun häpäisette Hänen nimeään.

        Olette ottaneet liian suuren palan nieltäväksi.
        Muinainen Israel joutui ongelmiin, kun ensin käyttivät nimeä JHVH ja sitten touhusivat omiaan, niinkuin tekin.

        JHVH aikansa katselee teidän touhuja ja sitten. . .se on :" soronoo".

        Jos olet joskus kuullut löydöistä, joita on tehty vanhoista Raamatun käännöksistä. Esimerkiksi Kuolleen meren löydöstä, joka on ensimmäisen vuosisadan alkupuoliskolle ajoitettu. Psalmien kirjasta otetussa löydöksessä näkyy tetragrammaton hyvin tiheään.

        Mitä omassa käännöksessäsi esitetään Jeesuksen sanat Joh. 14: 28: "Te kuulitte , että minä sanoin teille: minä menen pois ja tulen takaisin teidän luoksenne. Jos rakastatte minua , niin iloitsisisitte siitä, että menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."

        En tiedä, mitä touhuja tarkoitat, mutta kaiken tarkoitus on Jumalan nimen kunniaansaattaminen ja hänen valtakuntansa hyvän uutisen saarnaaminen, kuten Jeesus teki ja antoi tehtävän myös seuraajilleen. Ja uskollisuus hänen sanalleen.


    • Anonyymi

      Ilmoitus vanhan kirjallisuuden poistamisesta liittyy siihen että vanha aineisto on digitalisoitu ja saatavissa sähköisenä versiona tarvittaessa. Valtakunnansalien kirjastoissa vanha kirjallisuus vie turhaan tilaa ja koska niiden käyttö on vähäistä, niiden varastointi on epäkäytännöllistä. Joskus suosituksena oli, että salien kirjastoissa olisi mahdollisimman kattava otos kirjallisesta historiasta ja niitä oli lupa lainata tarkastelua varten (koska muuta vaihtoehtoa vanhojen tekstien käyttöön ei ollut). Harvalla oli kuitenkaan tarvetta lukea niitä.

      Julistajien omat henkilökohtaiset käytännöt kirjallisuuden varastoinnissa on heidän oma asiansa. Sähköisten palvelujen ansiosta olen itsekin poistanut lähes kaikki paperiset versiot julkaisuista omasta (aiemmin varsin kattavasta) varastostani. Viime muutossa huomasi selvästi muutoksen seuraukset.

      Alkuperäisen kirjoittajan tekstissä on vahva viittaus (usein esitettyyn) väitteeseen, että Jehovan todistajat häpeäisivät historiaansa ja tämäkin väite "määräyksestä tuhota kirjallisuutta" provosoi aihetta. Tosiasiassa todistajat ovat hyvin perillä historiastaan eikä se aiheuta mitään häpeän tunteita, korkeintaan se antaa miettimisen aihetta siihen, miten Raamatun tarkempi tutkiminen on antanut selkeämmän ymmärryksen joihinkin asioihin vuosikymmenien aikana. Toki esimerkiksi edistysaskeleet tieteen alalla ovat johtaneet siihen että on jouduttu miettimään niiden vaikutusta oppikysymyksiin nopeallakin aikataululla ja sitten hetken päästä huomattu että on tarvetta muuttaa käsitystä kun asiaa on tarkemmin punnittu Raamatun avulla. Tällaisia tilanteita oli varsinkin 50- ja 60- luvuilla. Järjestön historiaa käsittelevät teokset ja tallenteet kannattaa läpikäydä jos aihe kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Mitä valtakunnan salin kirjastosta lainaamiseen tulee, niin minä yritin lainata yhtä kirjaa.
        Siitä tuli kauhea meteli! Ei niitä saa viedä pois salilta! Toisetkin tarvitsevat niitä!
        Mutta vanhimman vävypoika sai viedä kirjan kotiinsa! Ei ollut edes todistaja.
        Se on ero julistajalla ja vanhimman sukulaisilla!
        Pysykää lestissänne, ettei teitä tarvitse sulloa siihen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä valtakunnan salin kirjastosta lainaamiseen tulee, niin minä yritin lainata yhtä kirjaa.
        Siitä tuli kauhea meteli! Ei niitä saa viedä pois salilta! Toisetkin tarvitsevat niitä!
        Mutta vanhimman vävypoika sai viedä kirjan kotiinsa! Ei ollut edes todistaja.
        Se on ero julistajalla ja vanhimman sukulaisilla!
        Pysykää lestissänne, ettei teitä tarvitse sulloa siihen!

        Joo . .o.
        Tämä on huomattu.
        Ihmettelen suuresti sitä että onko se ihan normaalia viestittää:" tuhotkaa vanhat kirjat".
        Ja varsinkin jos yksittäisen julistajan pitäisi hävittää myös omaa kirjastoaan.
        Mitä v. .tua minun kirjastoni kuuluu vanhimmille? Tai päätoimistolle?
        Ei pätkääkään kuulu.
        Eikö siellä ole enää muuta tekemistä?
        Yritetäänkö tällä peitellä vain tulevia pedofilian pimittämisoikeudenkäyntejä?
        Kyllä on mopo karannut käsistä pahimman kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä valtakunnan salin kirjastosta lainaamiseen tulee, niin minä yritin lainata yhtä kirjaa.
        Siitä tuli kauhea meteli! Ei niitä saa viedä pois salilta! Toisetkin tarvitsevat niitä!
        Mutta vanhimman vävypoika sai viedä kirjan kotiinsa! Ei ollut edes todistaja.
        Se on ero julistajalla ja vanhimman sukulaisilla!
        Pysykää lestissänne, ettei teitä tarvitse sulloa siihen!

        Onpa todella pöyristyttävää (hehe).Tosin jätit sanomatta aikajanan ja -järjestyksen näiden kahden tapauksen välillä. Huutomerkkien käyttö ja tilanteen dramatisointi osoittaa että kirjoittajalla on vaikeuksia pysyä asiallisessa tilanteen kuvauksessa. Jotain muitakin vaikeuksia saattaa mentaalipuolella olla kuten lopun uhkailusta voi päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo . .o.
        Tämä on huomattu.
        Ihmettelen suuresti sitä että onko se ihan normaalia viestittää:" tuhotkaa vanhat kirjat".
        Ja varsinkin jos yksittäisen julistajan pitäisi hävittää myös omaa kirjastoaan.
        Mitä v. .tua minun kirjastoni kuuluu vanhimmille? Tai päätoimistolle?
        Ei pätkääkään kuulu.
        Eikö siellä ole enää muuta tekemistä?
        Yritetäänkö tällä peitellä vain tulevia pedofilian pimittämisoikeudenkäyntejä?
        Kyllä on mopo karannut käsistä pahimman kerran.

        Kannattaa tarkistaa väitteiden todenperäisyys ennenkuin alkaa nostaa kuvitelmien kierroksia ja yhdistellä asioita toisiinsa. Jos suuttuu omiin oletuksiinsa, on vaikea ajatella rationaalisesti ja saattaapi silloin järki väistyä tunteen tieltä. Viittaus mopoon tosin saattaa kertoa jotain kirjoittajan elämänkokemuksesta joka taas aiheuttaisi tämänkaltaisia purkauksia.


    • Anonyymi

      Anonyymi Eilen 18:45

      " Sain moraalista tietoa, jota en ole koskaan hävennyt "
      -Häpeä kuuluukin vartiotorniseuralle, kun otit puheeksi. Eivät sitten sinulle tulleet puhuneeksi, että kysymys on uskonnosta, johon he ovat väärentäneet Raamatunkin ?

      "Asioista sinänsä käsityksiä muutetaan koko ajan, mutta ne eivät ole vaikuttaneet elämääni."
      -Pääasia, jopa ainoa asia on, että että saat vartiotornit kaupaksi. Kiinnitä huomiota siihen, että vartiotorniseura sanoo itseään "jehovakanavaksi" antaen tällä ymmärtää olevan jotian tekemistä Raamatun kanssa, mutta kuten sanoit, koko ajan muuttaen, ja nyt niin häveten, että hävitettäväksi kaikki.

      "Kun olen jw.org:n sivuilla, niin näen sen olevan mielekästä ja rakentavaa "
      Ihanko totta ? Vertaatko sitä mihinkään ?
      -----------------

      Anonyymi Eilen 18:27

      " Paavali kirjoitti, että Jumala on Kristuksen pää "
      -Toisin sanoen Jeesuksessa puhui Jumala.
      Paavali, Tiit. 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä

      "Hienoa, että hänen pyhä nimensä on otettu UM käännökseen"
      -Jahve ei ole kuulunut UM -teksteihin. Jeesus (Jumala, Joh. 1:1) rukouksessaan, jossa pyhitetään Jumalan nimi, Isä meidän, antoi nimen taivaan Isä.

      2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

      Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, vartiotorni kirjoittaa, nyt on ihminen armahdettu.

      • Anonyymi

        Kaikki Raamatut on väärennettyjä. Se sunkin.


    • Anonyymi

      Minäkin olen yrittänyt etsiä sinistä pommia kirpputorilta tuloksetta. Löytyisiköhan sähköisessä muodossa mistään?

      • Anonyymi

        Ei löydy ja sen lukemisestakin erotetaan.


      • Anonyymi

        Joku sanoi kaiken kirjallisuuden olevan digitalisoidun. Miksi et lue sitä netissä?
        Näköjään sinulla on siihen mahdollisuudet.


      • Anonyymi

        Jollain vanhalla todistajalla on se varmasti. Jollet saa lainata, niin seuraavia vastaavia on useampia. Ne ovat vanhaa kaappiruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku sanoi kaiken kirjallisuuden olevan digitalisoidun. Miksi et lue sitä netissä?
        Näköjään sinulla on siihen mahdollisuudet.

        Koska valikoin mitä luen netistä. Netissä on paljon valetta ja propagandaa ja jw.org sivusto on yksi niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska valikoin mitä luen netistä. Netissä on paljon valetta ja propagandaa ja jw.org sivusto on yksi niistä.

        Vastasin sille, joka etsi sinistä: "Totuus joka johtaa ikuiseen elämään" kirjaa kirppareilta ja muualta. Mutta kommenttien alkuun ei tule aina alkua siitä, mihin vastaa.
        Kuka on niin typerä, että uskoisi kaiken, mitä netissä on?
        Selvähän se, että jokainen valitsee lukemansa myös täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska valikoin mitä luen netistä. Netissä on paljon valetta ja propagandaa ja jw.org sivusto on yksi niistä.

        Ja silti kommentoit täällä? Mitä muita "valikoituja" (ja omasta mielestäsi ilmeisen laadukkaita) nettisivustoja käytät muodostaessasi maailmankuvaasi? Jos epäilet jonkun järjestön ylläpitämää virallista sivustoa (jota järjestön jäsenet itse käyttävät tietolähteenään) niin mistä luulet löytäväsi 'vielä enemmän paikkansapitävän' tietolähteen? Ymmärrätkö että vakaumuksellinen kriittisyytesi ei merkitse sitä, että kritiikin kohteesi antama virallinen informaatio olisi "valetta ja propagandaa" vain siksi että se poikkeaa omasta mielipiteestäsi.

        Miten digitalisoitu kirjallisuus liittyy yleensäkään "valheeseen ja propagandaan"? Kannattaa ehkä todella miettiä, mitä kanavia käyttää mielikuviensa ja mielipiteensä muokkaukseen. Et ole tainnut ymmärtää mediakriittisyyden merkitystä ihan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti kommentoit täällä? Mitä muita "valikoituja" (ja omasta mielestäsi ilmeisen laadukkaita) nettisivustoja käytät muodostaessasi maailmankuvaasi? Jos epäilet jonkun järjestön ylläpitämää virallista sivustoa (jota järjestön jäsenet itse käyttävät tietolähteenään) niin mistä luulet löytäväsi 'vielä enemmän paikkansapitävän' tietolähteen? Ymmärrätkö että vakaumuksellinen kriittisyytesi ei merkitse sitä, että kritiikin kohteesi antama virallinen informaatio olisi "valetta ja propagandaa" vain siksi että se poikkeaa omasta mielipiteestäsi.

        Miten digitalisoitu kirjallisuus liittyy yleensäkään "valheeseen ja propagandaan"? Kannattaa ehkä todella miettiä, mitä kanavia käyttää mielikuviensa ja mielipiteensä muokkaukseen. Et ole tainnut ymmärtää mediakriittisyyden merkitystä ihan oikein.

        Kerrotaanpa nyt tästä muutoksesta suomi24 palstalla pari faktaa.
        Keskusteluihin osallistuminen ei tulevaisuudessakaan maksa mitään jos kirjoittelet anonyyminä.
        Pitääkö toistaa? Vai menikö perille vartiotorni trolli?
        Sähköpostisi tulee maksulliseksi.
        Onko selvä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaanpa nyt tästä muutoksesta suomi24 palstalla pari faktaa.
        Keskusteluihin osallistuminen ei tulevaisuudessakaan maksa mitään jos kirjoittelet anonyyminä.
        Pitääkö toistaa? Vai menikö perille vartiotorni trolli?
        Sähköpostisi tulee maksulliseksi.
        Onko selvä?

        Ilmainenkin voi olla hyvää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaanpa nyt tästä muutoksesta suomi24 palstalla pari faktaa.
        Keskusteluihin osallistuminen ei tulevaisuudessakaan maksa mitään jos kirjoittelet anonyyminä.
        Pitääkö toistaa? Vai menikö perille vartiotorni trolli?
        Sähköpostisi tulee maksulliseksi.
        Onko selvä?

        Tuotatuota...en kirjoittanut mitään minkään maksullisuudesta ja sähköpostini maksullisuus tuskin kuuluu sinulle. Säästät hermojasi jos luet kommentit niinkuin ne on kirjoitettu. Silloin ei kilahtele aiheettomasti ja saattaa jopa oppia jotain pappojen kirjoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotatuota...en kirjoittanut mitään minkään maksullisuudesta ja sähköpostini maksullisuus tuskin kuuluu sinulle. Säästät hermojasi jos luet kommentit niinkuin ne on kirjoitettu. Silloin ei kilahtele aiheettomasti ja saattaa jopa oppia jotain pappojen kirjoituksista.

        Nauran tässä vatsani kipeäksi! Sinä sait minulle tarkoitetun korvatillikan!
        Niin on kuin kapakkatappelussa, jossa toisen muksiminen on tärkeintä.
        Välistä se nyrkki suuntautuu väärään poskeen;-D


      • Anonyymi

        Löytyy Totuus kirjaa kyllä antikvariaatti liikkeistä esim antikvaari.fi


    • Anonyymi

      Anonyymi 08.11.2019 14:19

      "USA -pääkonttori on ilmoittanut että ennen v. 1980 painettu vartiotornikirjallisuus on hävitettävä."

      -Silloinpa seuraava juttu on kokonaan lehtikärryillä ja kotiovilla julistettavaa lahkototuutta:

      ”Yhdistyneet kansakunnat on todellisuudessa Jehova Jumalaa ja hänen maan päällä olevia vihkiytyneitä todistajiaan vastaan tähdätty maailmallinen liitto. Todellisuudessa se on salaliitto, jossa maailmalliset kansat panevat viisaat päänsä yhteen ja punovat juonia siitä, mitä ne voisivat tehdä Jehova Jumalan maan päällä olevaa näkyvää järjestöä vastaan. (Vartiotorni 1. syyskuuta 1987)

      - Ne v. 1987 vartiotornin lahkoa tuhoaviksi kirjoittamat henkilöt ovat kaikki vaihtuneet. YK:n pääsihteeri vaihtunut viimeksi 1.1.2017 ( António Guterres).
      Toimijoilla on täysipainoinen koulutuspohja (lahkolaisilta muuten kielletty) diplomaatin työhön perehtyminen virkauralla edeten ja vasta kypsällä runs. 50 v iällä pääseepi YK:n päättäviin töihin.
      Mutta kun he eivät tiedä mitään lahkon tuhoamisesta, on kyse vartiotorniseurakeitoksesta.
      Ja sitä keitosta ei määrätty tuhottavaksi seuran kirjallisuutensa puhdistustempauksessa.

      YK on oikeasti yhteistyöjärjestö, joka toimii jäsentensä aloitteista, muiden hyväksyttyä aloitteet äänestyksessä. YK:n perustamiskirjassa ei mainita jehovantodistajia, eikä myöskään missään aloitteessakaan.

      Raamattu: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. 2 Moos. 20:16
      Seura siis rikkoo Raamatun lakia (kuten ihmisenkin, esim. kunnianloukkaus)

      Edelleen Raamattu: Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. Matt. 5:9
      Todistajien tulisi itse tehdä rauhantyötä, ollen aiheettomasti syyttämättä YK:ta. Mikä heitä estää ? Ainoa estäjä työhön ryhtymiselle ja organisoimiselle olisi vartiotorniseura.

      Rauhantyö olisi vastoin lahkon toimintaa, jossa olennaista on hekumoida sodalla, sodasta oli aikoinaan vartiotornissa paljon piirroksiakin, tankkeja, atomipommiräjähdyksiä.

      Ja YK perustettiin Kansainliiton seuraajaksi.
      Kansainliitosta on suomalaisilla, ainakin paitsi jehovantodistajilla, hyvät muistot sikäli että kun Suomen ja Ruotsin välille nousi kiista Ahvenanmaasta, ne antoivat kiistan Kansainliiton ratkaistavaksi, sotaa ei käyty, ja Kansainliitto ratkaisi asian Suomelle.
      Niin on tarkoitettu myös YK toimimaan.

      Mutta vartiotorniuskonnon omistava organisaatio, vartiotorniseura, on hankkinut kirjastokortin, mitä se merkinneekään, YK:n organisaatiossa käytettäväksi.
      Miksei vartiotorniseura perehtynyt YK:n tarkoitukseen, kun sen kirjastostakin kiinnostui ?

      • Anonyymi

        Minen ymmärrä, että jos rimpautan ovikelloa, ja luen avaajalle tuon vartiotornijutun YK:sta, että sillä pääsisin leijonien hymyiltäväksi paratiisiin.
        Leijonilta kun puuttuu suupieliä hymyyn vetävä lihas.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näin on eikä todistajat ole asiaa kieltäneet. Ohjeistus kirjallisuuden käsittelemiseksi alkoi siitä kun seurakuntien kirjavarastoihin (puhutaan siis käyttämättömästä kirjallisuudesta ja tarkemmin kirjoista) alkoi vuosien varrella kertyä varastoituna materiaalia, jota ei esimerkiksi painotekniikan ja ulkoasun vuoksi voinut enää esittää nykypainotekniikkaan tottuneille ihmisille. Vaikka kyse oli pienistä yksittäisistä kappalemääristä, vuosittain ilmestyneistä uusista julkaisuista oli saattanut kertyä vuosikymmenien kuluessa tilaa vievä ongelma. Mutta koska kyse oli periaatteessa paikkansapitävästä tekstistä, monikaan seurakunta ei raaskinut luopua niistä vaan niitä ikäänkuin säälistä varastoitiin edelleen. Siksi annettiin ohje jonka perusteella tietyn ikäisistä kirjoista voitiin "päästää irti" ihan "luvan kanssa".

        Uudemmat ohjeistukset johtuvat siitä, että paperinen julkaiseminen on vähitellen poistumassa ainakin suuresta osasta kehittynyttä maailmaa sähköisten julkaisujen vallatessa alaa. Siksi esimerkiksi laajojen paperiarkistojen ylläpitäminen ei ole tarpeellista koska kirjat on mahdollista lukea digitaalisena tallenteena jos siihen on tarvetta. Toki vanhat kirjanselät ovat komeaa katsottavaa kirjahyllyssä joidenkin mielestä mutta käytännöllisyyden kannalta se on mennyttä aikaa.

        Jos joku on saanut opetusta esimerkiksi "Totuus"-kirjan (60-luku) tutkimisen kautta, se ei vähennä saadun tiedon arvoa jos on jaksanut ylläpitää hengellistä aktiivisuuttaan senkin jälkeen eikä se merkitse vakaumuksen vanhoillisuutta. Ymmärrän kyllä vastaavien kommenttien ironian mutta taustalla tietysti on joidenkin ihmisten halu esittää kaikessa Jehovan todistajiin liittyvässä uutisoinnissa jotain omasta mielestään epäilyttävää. Edelleen jokainen saa selata vanhoja kirjoja mielensä mukaan ja saattaa sieltä löytyäkin jotain nykytiedosta poikkeavaa. Sillä nyt vaan ei ole vaikutusta nykytietämykseen tai toimintoihin vaikka kriittisesti todistajiin suhtautuvat niin jostain syystä haluaisivatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on eikä todistajat ole asiaa kieltäneet. Ohjeistus kirjallisuuden käsittelemiseksi alkoi siitä kun seurakuntien kirjavarastoihin (puhutaan siis käyttämättömästä kirjallisuudesta ja tarkemmin kirjoista) alkoi vuosien varrella kertyä varastoituna materiaalia, jota ei esimerkiksi painotekniikan ja ulkoasun vuoksi voinut enää esittää nykypainotekniikkaan tottuneille ihmisille. Vaikka kyse oli pienistä yksittäisistä kappalemääristä, vuosittain ilmestyneistä uusista julkaisuista oli saattanut kertyä vuosikymmenien kuluessa tilaa vievä ongelma. Mutta koska kyse oli periaatteessa paikkansapitävästä tekstistä, monikaan seurakunta ei raaskinut luopua niistä vaan niitä ikäänkuin säälistä varastoitiin edelleen. Siksi annettiin ohje jonka perusteella tietyn ikäisistä kirjoista voitiin "päästää irti" ihan "luvan kanssa".

        Uudemmat ohjeistukset johtuvat siitä, että paperinen julkaiseminen on vähitellen poistumassa ainakin suuresta osasta kehittynyttä maailmaa sähköisten julkaisujen vallatessa alaa. Siksi esimerkiksi laajojen paperiarkistojen ylläpitäminen ei ole tarpeellista koska kirjat on mahdollista lukea digitaalisena tallenteena jos siihen on tarvetta. Toki vanhat kirjanselät ovat komeaa katsottavaa kirjahyllyssä joidenkin mielestä mutta käytännöllisyyden kannalta se on mennyttä aikaa.

        Jos joku on saanut opetusta esimerkiksi "Totuus"-kirjan (60-luku) tutkimisen kautta, se ei vähennä saadun tiedon arvoa jos on jaksanut ylläpitää hengellistä aktiivisuuttaan senkin jälkeen eikä se merkitse vakaumuksen vanhoillisuutta. Ymmärrän kyllä vastaavien kommenttien ironian mutta taustalla tietysti on joidenkin ihmisten halu esittää kaikessa Jehovan todistajiin liittyvässä uutisoinnissa jotain omasta mielestään epäilyttävää. Edelleen jokainen saa selata vanhoja kirjoja mielensä mukaan ja saattaa sieltä löytyäkin jotain nykytiedosta poikkeavaa. Sillä nyt vaan ei ole vaikutusta nykytietämykseen tai toimintoihin vaikka kriittisesti todistajiin suhtautuvat niin jostain syystä haluaisivatkin.

        "Ylläpitää hengellistä aktiivisuuttaan". Olipahan taas oikea lillukanvarsi.
        Selitäppä tarkemmin mitä se on?
        Onko se m.m. sen myöntäminen että uusi testamentti on vai hyödyllistä luettavaa, mutta ei oikeastaan meille tarkoitettu? Paitsi niille 20.000:lle, joista suuri osa on mielenterveyspotilaita?


      • Anonyymi

        Nooh. katsotaan nytte…

        Kun kaikki kirjallisuus siirretään jiivee orkkiin, sitä on näppärää muutella ja poistaa kiusallisia lausuntoja päin persettä menneistä ennustuksista sun muuta.

        Jt vanhimmilta sujuu ERITTÄIN hyvin ilmiselvän lausunnon salaaminen. Tämä tuli huomattua siinä, kun otin puheeksi 1975 fiaskon. Jos vähääkään epäröi faktojaan, vanhin valehtelee suut ja silmät täyteen, eikä tunnu missään. Se vanhin sanoi, ettei sanallakaan mainita 1975 maailmanloppua, eikä sitä käsitystä voi julkaisuista saada. piste ja loppu. Tämäkö on nyt se ainoa syy, miksi meinaat lopettaa jitee hommat, se kysyi.

        Oli jo tehokkaasti "unohtanut" kaiken, mitä ennemmin olin puhunut juuri hänen kanssaan. Pedofiilirintamalla oli silloin vielä ns. alkusoittoa jiiteelafkassa. Mutta oli niitä uutisissa aivan riittävästi ja kiitos monien vihjeestä : Otin itse australian royal comissionin sivut auki ja tulostin sieltä sen keissin 29, jonka länttäsin parin vanhimman nokan alle saatekysymyksellä: "TÄLLÄINENKÖ ON AINOA OIKEA JA PUHDAS USKONTO?"

        Ja tämän se vanhin oli unohtanu totaalisesti. Kaikki piti toistaa, ikäänku ei milloinkaan olis puhuttu...

        Sama asia sen EPICAN musiikkiraidan kanssa. Siihen valmistauduin paremmin. Tutkin etukäteen järjestön opetukset demonisesta musiikista, miten järjestö sen käsittää ja millaisin sanankääntein moralisoi sitä kuuntelevia jäseniä. Latelin tulemaan järjestön opetuksen ja jos vanhin vähääkään kakisteli, niin latasin koneen näytölle vartsikkaa ja muuta kirjallisuutta, että lue tosta.

        Ja sitten soitin sen konventtiviiteon 2016. Aika hieno video, vai mitä. No kuunteleppas tämä. Siihen otin epicalta sen eternal flame biisin soimaan. Annoin kuulua jonku aikaa ja kysyin, että onko näissä mitään samaa.

        Ja ajatelkaa: TÄMÄKÄÄN kohta ei sujunut vänkäämättä. Piti UUDESTAAN kuunnella konventtivideo ja sitten epican biisi. Sen jälkeen vanhin sanoi, että EPICA on tehny JÄRJESTÖN biisistä cover version.

        Sen ammuin alas saman tien sillä, että kyllä kai coveri julkaistaan myöhemmin, kuin alkuperäinen kappale... Että eikai EPICA tee coveria vuonna 2012 biisistä, joka julkaistaan vuonna 2016?

        Ja vanhin siihen: Tämäkö on se ainut asia, mikä kenkää puristaa?

        Ja KAIKKI edeltävät aiheet oli totaalisesti pyyhitty muistista. Tai en tiedä, oliko sinne alunperinkään tallentunu yhtään mitään.

        Ja se vanhimman varmuus... Voi miten varmana ne esittää kaikkea liirumlaarumia ja päätöntä argumenttia... Että biisi julkaistaan vuonna 2016 ja coveri tehdään neljää vuotta aiemmin...

        Ja kun vanhimmilta sujuu tämä asioiden "unohtaminen" tässä mittaluokassa. Miten helppoa onkaan vanhimmalla, kun järjestön nettisivuilla on kaikki tarpeellinen. Vanhoja paperiversio kirjoja ei ollu niinku silleen olemassakaan koskaan. Järjestön sivuilta saattaa löytyä (öhöm muuteltu, korjailtu versio) ja sillä mennään.

        Tulevaisuuden julistajille vinkkivinkki.

        Koittakaas, miten vanhimman kanssa käy, kun saatte järjestön kiikkiin housut kintuissa siitä, että ne kirjoittaa omaa kiusallista historiaansa uusiksi. Sanoppa se ääneen. Ota hyllystäsi ALKUPERÄINEN kovakantinen kirja ja VERTAA SITÄ jiiveeorkun ruudullla näkyvään vanhimman silmien seuratessa "tutkisteluasi".

        Mun villi veikkaus on se, että ei vanhin keskity ollenkaan käsillä olevaan aiheeseen, vaan SUN TOTTELEMATTOMUUTEEN. piste

        Järjestöhän käski HÄVITTÄÄ vanhan kirjallisuuden ja nys sulla kummiski on sitä omassa hyllyssäsi! VAKAVA ASIA, jos osoittaa tottelemattomuutta jumalan ainoalle oikealle kanavalle!!! Sinähän kapinoittet todellisuudessa JUMALAA VASTAAN. Mutta asia voidaan korjata. Nyt poltetaan tuo kirja vaikka tuossa ulkona yhdessä. Se osoittaa aitoa katumustasi totelemattomuutesi vuoksi, ja JEHOVA HALUAA silloin antaa anteeksi hairahduksesi....

        Jotenki näin se menee tod.näk.

        Mutta en tiedä, voiko järjestön pomopamput olla niin hölmöjä, että lähtee moista tekemään suuremmassa mitassa.

        Toisaalta kokemusteni valossa en yllättyisi yhtään.

        Ja vielä loppuun vapaaehtoinen vinkki OMAN NAHKASI pelastamiseksi:

        ÄLÄ yritä selvittää MITÄÄN vanhinten kanssa! Ne ei KOSKAAN myönnä omaa virhettään, IKINÄ!

        ÄLÄKÄ luota vanhimpiin! Ihan sama, miten siirappista juttua niiltä tulee: "haluamme vain auttaa hengellisesti" ja sitä rataa.

        Se on pelkkä ansa.

        Vanhimmat ei olisi vanhimpia, jos ne ei oo järjestön talutusnuorassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooh. katsotaan nytte…

        Kun kaikki kirjallisuus siirretään jiivee orkkiin, sitä on näppärää muutella ja poistaa kiusallisia lausuntoja päin persettä menneistä ennustuksista sun muuta.

        Jt vanhimmilta sujuu ERITTÄIN hyvin ilmiselvän lausunnon salaaminen. Tämä tuli huomattua siinä, kun otin puheeksi 1975 fiaskon. Jos vähääkään epäröi faktojaan, vanhin valehtelee suut ja silmät täyteen, eikä tunnu missään. Se vanhin sanoi, ettei sanallakaan mainita 1975 maailmanloppua, eikä sitä käsitystä voi julkaisuista saada. piste ja loppu. Tämäkö on nyt se ainoa syy, miksi meinaat lopettaa jitee hommat, se kysyi.

        Oli jo tehokkaasti "unohtanut" kaiken, mitä ennemmin olin puhunut juuri hänen kanssaan. Pedofiilirintamalla oli silloin vielä ns. alkusoittoa jiiteelafkassa. Mutta oli niitä uutisissa aivan riittävästi ja kiitos monien vihjeestä : Otin itse australian royal comissionin sivut auki ja tulostin sieltä sen keissin 29, jonka länttäsin parin vanhimman nokan alle saatekysymyksellä: "TÄLLÄINENKÖ ON AINOA OIKEA JA PUHDAS USKONTO?"

        Ja tämän se vanhin oli unohtanu totaalisesti. Kaikki piti toistaa, ikäänku ei milloinkaan olis puhuttu...

        Sama asia sen EPICAN musiikkiraidan kanssa. Siihen valmistauduin paremmin. Tutkin etukäteen järjestön opetukset demonisesta musiikista, miten järjestö sen käsittää ja millaisin sanankääntein moralisoi sitä kuuntelevia jäseniä. Latelin tulemaan järjestön opetuksen ja jos vanhin vähääkään kakisteli, niin latasin koneen näytölle vartsikkaa ja muuta kirjallisuutta, että lue tosta.

        Ja sitten soitin sen konventtiviiteon 2016. Aika hieno video, vai mitä. No kuunteleppas tämä. Siihen otin epicalta sen eternal flame biisin soimaan. Annoin kuulua jonku aikaa ja kysyin, että onko näissä mitään samaa.

        Ja ajatelkaa: TÄMÄKÄÄN kohta ei sujunut vänkäämättä. Piti UUDESTAAN kuunnella konventtivideo ja sitten epican biisi. Sen jälkeen vanhin sanoi, että EPICA on tehny JÄRJESTÖN biisistä cover version.

        Sen ammuin alas saman tien sillä, että kyllä kai coveri julkaistaan myöhemmin, kuin alkuperäinen kappale... Että eikai EPICA tee coveria vuonna 2012 biisistä, joka julkaistaan vuonna 2016?

        Ja vanhin siihen: Tämäkö on se ainut asia, mikä kenkää puristaa?

        Ja KAIKKI edeltävät aiheet oli totaalisesti pyyhitty muistista. Tai en tiedä, oliko sinne alunperinkään tallentunu yhtään mitään.

        Ja se vanhimman varmuus... Voi miten varmana ne esittää kaikkea liirumlaarumia ja päätöntä argumenttia... Että biisi julkaistaan vuonna 2016 ja coveri tehdään neljää vuotta aiemmin...

        Ja kun vanhimmilta sujuu tämä asioiden "unohtaminen" tässä mittaluokassa. Miten helppoa onkaan vanhimmalla, kun järjestön nettisivuilla on kaikki tarpeellinen. Vanhoja paperiversio kirjoja ei ollu niinku silleen olemassakaan koskaan. Järjestön sivuilta saattaa löytyä (öhöm muuteltu, korjailtu versio) ja sillä mennään.

        Tulevaisuuden julistajille vinkkivinkki.

        Koittakaas, miten vanhimman kanssa käy, kun saatte järjestön kiikkiin housut kintuissa siitä, että ne kirjoittaa omaa kiusallista historiaansa uusiksi. Sanoppa se ääneen. Ota hyllystäsi ALKUPERÄINEN kovakantinen kirja ja VERTAA SITÄ jiiveeorkun ruudullla näkyvään vanhimman silmien seuratessa "tutkisteluasi".

        Mun villi veikkaus on se, että ei vanhin keskity ollenkaan käsillä olevaan aiheeseen, vaan SUN TOTTELEMATTOMUUTEEN. piste

        Järjestöhän käski HÄVITTÄÄ vanhan kirjallisuuden ja nys sulla kummiski on sitä omassa hyllyssäsi! VAKAVA ASIA, jos osoittaa tottelemattomuutta jumalan ainoalle oikealle kanavalle!!! Sinähän kapinoittet todellisuudessa JUMALAA VASTAAN. Mutta asia voidaan korjata. Nyt poltetaan tuo kirja vaikka tuossa ulkona yhdessä. Se osoittaa aitoa katumustasi totelemattomuutesi vuoksi, ja JEHOVA HALUAA silloin antaa anteeksi hairahduksesi....

        Jotenki näin se menee tod.näk.

        Mutta en tiedä, voiko järjestön pomopamput olla niin hölmöjä, että lähtee moista tekemään suuremmassa mitassa.

        Toisaalta kokemusteni valossa en yllättyisi yhtään.

        Ja vielä loppuun vapaaehtoinen vinkki OMAN NAHKASI pelastamiseksi:

        ÄLÄ yritä selvittää MITÄÄN vanhinten kanssa! Ne ei KOSKAAN myönnä omaa virhettään, IKINÄ!

        ÄLÄKÄ luota vanhimpiin! Ihan sama, miten siirappista juttua niiltä tulee: "haluamme vain auttaa hengellisesti" ja sitä rataa.

        Se on pelkkä ansa.

        Vanhimmat ei olisi vanhimpia, jos ne ei oo järjestön talutusnuorassa.

        Hyvin kirjoitettu, hyvä että, joku saa suunsa auki. Minä vään yksinkertaisesti lähdin kun sain tietää tästä pedofiliasta. Ihmetyttää kuitenkin miksi monet hyväksyvät hiljaa kaiken pas... eikö heillä ole enää omaatuntoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on eikä todistajat ole asiaa kieltäneet. Ohjeistus kirjallisuuden käsittelemiseksi alkoi siitä kun seurakuntien kirjavarastoihin (puhutaan siis käyttämättömästä kirjallisuudesta ja tarkemmin kirjoista) alkoi vuosien varrella kertyä varastoituna materiaalia, jota ei esimerkiksi painotekniikan ja ulkoasun vuoksi voinut enää esittää nykypainotekniikkaan tottuneille ihmisille. Vaikka kyse oli pienistä yksittäisistä kappalemääristä, vuosittain ilmestyneistä uusista julkaisuista oli saattanut kertyä vuosikymmenien kuluessa tilaa vievä ongelma. Mutta koska kyse oli periaatteessa paikkansapitävästä tekstistä, monikaan seurakunta ei raaskinut luopua niistä vaan niitä ikäänkuin säälistä varastoitiin edelleen. Siksi annettiin ohje jonka perusteella tietyn ikäisistä kirjoista voitiin "päästää irti" ihan "luvan kanssa".

        Uudemmat ohjeistukset johtuvat siitä, että paperinen julkaiseminen on vähitellen poistumassa ainakin suuresta osasta kehittynyttä maailmaa sähköisten julkaisujen vallatessa alaa. Siksi esimerkiksi laajojen paperiarkistojen ylläpitäminen ei ole tarpeellista koska kirjat on mahdollista lukea digitaalisena tallenteena jos siihen on tarvetta. Toki vanhat kirjanselät ovat komeaa katsottavaa kirjahyllyssä joidenkin mielestä mutta käytännöllisyyden kannalta se on mennyttä aikaa.

        Jos joku on saanut opetusta esimerkiksi "Totuus"-kirjan (60-luku) tutkimisen kautta, se ei vähennä saadun tiedon arvoa jos on jaksanut ylläpitää hengellistä aktiivisuuttaan senkin jälkeen eikä se merkitse vakaumuksen vanhoillisuutta. Ymmärrän kyllä vastaavien kommenttien ironian mutta taustalla tietysti on joidenkin ihmisten halu esittää kaikessa Jehovan todistajiin liittyvässä uutisoinnissa jotain omasta mielestään epäilyttävää. Edelleen jokainen saa selata vanhoja kirjoja mielensä mukaan ja saattaa sieltä löytyäkin jotain nykytiedosta poikkeavaa. Sillä nyt vaan ei ole vaikutusta nykytietämykseen tai toimintoihin vaikka kriittisesti todistajiin suhtautuvat niin jostain syystä haluaisivatkin.

        >Ohjeistus kirjallisuuden käsittelemiseksi alkoi siitä kun seurakuntien kirjavarastoihin (puhutaan siis käyttämättömästä kirjallisuudesta ja tarkemmin kirjoista) alkoi vuosien varrella kertyä varastoituna materiaalia, jota ei esimerkiksi painotekniikan ja ulkoasun vuoksi voinut enää esittää nykypainotekniikkaan tottuneille ihmisille.

        Tämän keksit kyllä päästäsi. Kirje, joka meidän seurakunnassa luettiin, käski seurakuntalaisia tuomaan vanhat kirjat kotoaan ja toimittamaan kirjallisuuspöytään sillä verukkeella, että kirjat kootaan valtakunnansalin kirjastoon yhdeksi kirjastoksi, joka on kaikkien käytössä. Samalla mainittiin mahdollisuudesta, että tuplapainokset ja vanhat, huonokuntoiset kirjat voidaan hävittää. Meille kirjallisuuspöytään kotoansa vanhoja kirjojaan tuovat leidit tuskin aavistivat, että kirjat lensivät kokouksen jälkeen suoraan paperinkeräykseen. Palvelusvalvoja sanoi meille juoksupojille, että kirjastossa ei ollut enää tilaa vanhalle materiaalille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >Ohjeistus kirjallisuuden käsittelemiseksi alkoi siitä kun seurakuntien kirjavarastoihin (puhutaan siis käyttämättömästä kirjallisuudesta ja tarkemmin kirjoista) alkoi vuosien varrella kertyä varastoituna materiaalia, jota ei esimerkiksi painotekniikan ja ulkoasun vuoksi voinut enää esittää nykypainotekniikkaan tottuneille ihmisille.

        Tämän keksit kyllä päästäsi. Kirje, joka meidän seurakunnassa luettiin, käski seurakuntalaisia tuomaan vanhat kirjat kotoaan ja toimittamaan kirjallisuuspöytään sillä verukkeella, että kirjat kootaan valtakunnansalin kirjastoon yhdeksi kirjastoksi, joka on kaikkien käytössä. Samalla mainittiin mahdollisuudesta, että tuplapainokset ja vanhat, huonokuntoiset kirjat voidaan hävittää. Meille kirjallisuuspöytään kotoansa vanhoja kirjojaan tuovat leidit tuskin aavistivat, että kirjat lensivät kokouksen jälkeen suoraan paperinkeräykseen. Palvelusvalvoja sanoi meille juoksupojille, että kirjastossa ei ollut enää tilaa vanhalle materiaalille.

        Elikä nyt joutuu jo julistajatkin teokraattisen sodankäynnin / valehtelun uhriksi.
        Minä en ole vienyt mitään omasta henkilökohtaisesta kirjastostani pois, tuhottaviksi.
        Osa kirjoistani on itse maksettu ja ja siksi ei kuulu vanhimmille pätkääkään mitä kirjoja minulla on.


    • Anonyymi

      Turunen on kirjassaan esitellyt lahkon kirjallisuuden näytesitaatein.
      Hyvähän se on tietää mitä lahko edustaa.

      Mutta H:gin yliopiston kirjastossa on vanha kirjallisuus vapaakappalelain mukaisesti, myös se lahkopomoille tarkoitettu "kiinnitä huomiota itseesi ja koko laumaan" -jota ei lainata, lahkon vaatimuksesta, joka taas on mahdollinen sen tapaisen jutun vuoksi, että kirjaa ei ole koskaan "julkistettu" lain tarkoittamalla tavalla.

      Mutta miksi sitten lahkohistoriikki "Jehovantodistajat - jumalan valtakunann julistajia" kirjoittaa että lahko ei ole mikään salaseura ? Salaseurahan se on, kun pomojen käsikirjakin on salainen. Kuten kirjanpito ja tilinpäätös.

      Yliopiston kirjastossa lahkokirjat ovat mikrofilmattu, sinne vaan lukemaan. Täytyyhän sitä ensin tietää mistä on kysymys, ennenkuin lähtee mukaan.

    • Anonyymi

      Siis onko vanhalla tornikirjallisuudella enään edes mitään keräilyarvoakaan bibliofiilien keskuudessakaan?

    • Anonyymi

      Onko lahkon historiasta tulossa kirjaa ?

      "jehovakanava sai viestin määrätä vrtiotornit ajalta ennen 1980 hävitettäviksi"

      -Mutta miten käy taivaan kanssa ? Poistetaan kirjautumiskäytäntö ?
      Mielenvikaisuudestaan saa itse hankkia lausunnon, mutta se on omatunnon asia, saa jättää hankkimattakin ? Lausunto tulisi hankkia vaikkapa valtakunnansalin vanhimmalta, itse vartiotorniseura ei enää anna lausuntoja tältä osin ?

      • Anonyymi

        Ja miksi ei anna? Saisiko perustelut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi ei anna? Saisiko perustelut!

        Jos ne on tullu ajateelleks, et ovat kansakoulupohjalta.

        Mielenterveyden erikoislääkärit ovat erityisen pitkän koulutuspohjan perustalla, mielenterveys tutkitaan hyvinkin laajalla, pitkäaikaisella tutkimuksella.


    • Anonyymi

      Olemme kyllä arkistoineet joitakin painoksiamme valtakunnankansliaamme keräilijöitä varten, koska joissakin niissä on niinsanotusti painovirhepaholaisen aiheuttamia hieman poikkeavia vuosilukuja ylöstempauksen ajankohdasta. Lehdistä emme ole pyytäneet keräilijöiltä mitään korvausta, mutta aina he ovat poislähtiessään sujauttaneet ytävällisesti lahjalaatikkoomme pienen setelikäärön lasten jäätelökolikoiden päälle. Terv. Arkistovastaava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe