Liukuporras- ja pyöröoviongelma

Kävin iltapäivällä kauppakeskuksessa.

Minulla on niissä kaksi suht suurta ongelmaa; pyörivä sisäänmeno-ovi, johon ei koskaan ehdi oikeaan välikköön ja toisena vaiheena kovaa vauhtia liikkuvat liukuportaat.

En tiedä, pystyykö kukaan toisen puolesta käsittämään, mutta liukuportaisiin hyppääminen on suunniteltava todella huolella.
En koskaan satu oikealle, liikkuvalle rapulle. Eikä koskaan tiedä sitä, että miten päin. Enkä pyöröoven väliin. Katastrofin ainekset ovat aina hyvin lähellä ja perästä tulijat hermostuvat. :(

Menee viisi minuuttia kun suunnittelee, milloin oikea rappu on kohdalla.
Se on kamalaa. Ikinä ei voi olla varma, ehtiikö loikkaamaan ja kuinka käy. Pyöröovi toimii taas omalla kohdallani monesti kuin katapultti. Vips!

Miksei näihin ole mahdollista suunnitella vihreää apuvaloa; "astu hahloon nyt, astu ulos nyt", se rytmittäisi ja tekisi asioinnista paljon turvallisempaa.

31

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä tähän pitäisi olla aika paljon sanottavaa. Saatatte itse olla samanlaisia tunareita, mutta ette ole vain aiemmin tätä myöntäneet.

Ajattelin nyt isänpäivän alla synnit tunnustaa...

• Nyt on pidettävä BB- & karjalanpiirakkatauko. Laitan samalla linimenttiä liukuportaassa venähtäneeseen lonkkaan ja takajalkaan. Heippa.

• Joo, ei se ole oikeasti leikin asia. Äkkiä alkaa tapahtumaan kun alkaa. Kohta 3:16 on valaiseva.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Joo, ei se ole oikeasti leikin asia. Äkkiä alkaa tapahtumaan kun alkaa. Kohta 3:16 on valaiseva.

No huh huh, kovia on portaat teilläpäin :D sanontaa "Eteenpäin! sanoi mummo lumessa" ei kai voi oikein sitten liukuportaisiin soveltaa :(

• Harmaaritari kirjoitti:

No huh huh, kovia on portaat teilläpäin :D sanontaa "Eteenpäin! sanoi mummo lumessa" ei kai voi oikein sitten liukuportaisiin soveltaa :(

No minua pelottaa oikeasti. Jalka ei vaan pidä siinä rullalla. Se vie ennen kuin minä haluan :( jotenkin siinä ei ole mahdollisuutta empiä jos haluaisikin peruuttaa, niin sitten se on jo menoa :(

No minua pelottaa oikeasti. Jalka ei vaan pidä siinä rullalla. Se vie ennen kuin minä haluan :( jotenkin siinä ei ole mahdollisuutta empiä jos haluaisikin peruuttaa, niin sitten se on jo menoa :(

Minen oo hetkeen tainnu porrasmallisissa ollakaan, prismassakin on ne tasaisesti liukuvat portaattomat. Ne ainakin on helpot paitsi tänäänkin piti pysäyttää kävely kun seista jökottivät siinä koko portaiden leveydeltä, ei mitään tietoa tuosta videon etiketistä siellä :(

Minen oo hetkeen tainnu porrasmallisissa ollakaan, prismassakin on ne tasaisesti liukuvat portaattomat. Ne ainakin on helpot paitsi tänäänkin piti pysäyttää kävely kun seista jökottivät siinä koko portaiden leveydeltä, ei mitään tietoa tuosta videon etiketistä siellä :(

No se sileä...en oikein tiedä, kumpi on pahempi, porras vai se, mutta jos sileään vie ison ostoskärryn mukana niin ei se liukuva matto pidä yhtään, tai kenkä siinä, riippuu alasmenokulmasta. Siinä ei ehdi edes ohituskaistalle.

Itä-Suomessa olen nähnyt ohjeen lattiassa kuinka hypätä rappusellisiin kyytiin. Siinä oli oikeasti teipattu tarra hissin alapäähän. No minä ainakin jäin sitä lukemaan.

No se sileä...en oikein tiedä, kumpi on pahempi, porras vai se, mutta jos sileään vie ison ostoskärryn mukana niin ei se liukuva matto pidä yhtään, tai kenkä siinä, riippuu alasmenokulmasta. Siinä ei ehdi edes ohituskaistalle.

Itä-Suomessa olen nähnyt ohjeen lattiassa kuinka hypätä rappusellisiin kyytiin. Siinä oli oikeasti teipattu tarra hissin alapäähän. No minä ainakin jäin sitä lukemaan.

Ei sinkku tarvitse ostoskärryjä prismassakaan, pikkukori riittää :D

Minä oon kai onnistunu nuo hankalat kiertämään, missään en oo nähny ohjeita mutte ei oo ollu ongelmiakaan :)

Ei sinkku tarvitse ostoskärryjä prismassakaan, pikkukori riittää :D

Minä oon kai onnistunu nuo hankalat kiertämään, missään en oo nähny ohjeita mutte ei oo ollu ongelmiakaan :)

No niinhän se on, onneksi on vielä myös ne tavan raput...elämä on valintoja ellei tule ryhmäpainetta :D

No niinhän se on, onneksi on vielä myös ne tavan raput...elämä on valintoja ellei tule ryhmäpainetta :D

Jos hyppäisit siellä portaiden ylä- tai alapäässä jonkun miehen reppuselkään tai sitten pikkuiset käsipuntit mukaan ja treenailisit väärään suuntaan menevissä:

https://www.youtube.com/watch?v=QyMxN3vWgsY

Jos hyppäisit siellä portaiden ylä- tai alapäässä jonkun miehen reppuselkään tai sitten pikkuiset käsipuntit mukaan ja treenailisit väärään suuntaan menevissä:

https://www.youtube.com/watch?v=QyMxN3vWgsY

Hähäh johan oli hanurihyyppä. Mikä oli videon pääosassa... :D

Minä luin ensin, että "tai sitten pikkuiset kännit". Mutta onneksi ei sentään.

Hähäh johan oli hanurihyyppä. Mikä oli videon pääosassa... :D

Minä luin ensin, että "tai sitten pikkuiset kännit". Mutta onneksi ei sentään.

Pikkuiset, tai ei ihan pikkkuiset vaan melko isot kännitkin voisi auttaa, pyörähtelisi ihan huomaamatta ne porrakset :D No joo, se ei ois ehkä kovin turvallista :)

Pikkuiset, tai ei ihan pikkkuiset vaan melko isot kännitkin voisi auttaa, pyörähtelisi ihan huomaamatta ne porrakset :D No joo, se ei ois ehkä kovin turvallista :)

No ei oo, mutta vähän rennommin menis, mut huolettaa, että sitten vois tärvääntyä ostarilla rahaakin :D

Nyt mie olen jo ihan tillin tallin tikka tanssii, mutta väsymyksestä niin taijan heittäytyä untenmaille ja kahtoo taas aamulla, miten päin portaisiin. Kauniita unia, jatkuu seuraavassa jaksossa...sanois Brooke Ritkelle. Sihmurat kiinni, paa siekii :)

No ei oo, mutta vähän rennommin menis, mut huolettaa, että sitten vois tärvääntyä ostarilla rahaakin :D

Nyt mie olen jo ihan tillin tallin tikka tanssii, mutta väsymyksestä niin taijan heittäytyä untenmaille ja kahtoo taas aamulla, miten päin portaisiin. Kauniita unia, jatkuu seuraavassa jaksossa...sanois Brooke Ritkelle. Sihmurat kiinni, paa siekii :)

Juu, mie laitan ihan kohta, puolisen tuntia vielä leffaa (the thingkutosella) kattelen, hyviä öitä sinne :)

• Hahaa, näen sieluni silmin kun Pönttis taistelee liukuportaissa xD. Toivottavasti et ole autoileva ihminen :/

• Vain niin.

Vain niin.

Voitko kieltää ettei ole hauskaa xD

• Partakaweri kirjoitti:

Voitko kieltää ettei ole hauskaa xD

No miten sen ottaa..
        Kaikki nauravat asialle, jopa ystäväni. Hän kysyy aina ”mitä odotat” ja hyppää ylikorostetusti minua matkien kyytiin. Ja pois mennessään irvailee ja mallailee mäkihyppääjää.

No miten sen ottaa..
        Kaikki nauravat asialle, jopa ystäväni. Hän kysyy aina ”mitä odotat” ja hyppää ylikorostetusti minua matkien kyytiin. Ja pois mennessään irvailee ja mallailee mäkihyppääjää.

Meillä kaikilla on omat pienet omituisuutemme. Elä ole niin ankara itsellesi. Tietenkin jos se haittaa joka päiväistä elämää ketutuksen ymmärtää, mutta muuten elä ota paineita.

Minähän Disserwisseröin :D

• Anonyymi

Tolleen juuuuu.....
      Ei liukuportaisiin hypähdetä tasajalkaa ja ei kannata tuhista portaissa.
      Liukuportaisiin astutaan toisella jalalla, siis pätee sama, kuin minkä kätinen on.
      Minä astun oikealla jalalla portaisiin, kun olen oikea kätinen.
      Odotetaan vaan sopivaa hetkeä, kun porras tupsahtaa esiin ja sitten vaan astutaan.
      Vasen jalka tulee kyllä perässä, ei jää jälkeen jalka se.

Pönttiksen kannattaa olla varovainen noiden liuku ovien kanssa.
      Meikäläinen meinasi jäädä sellaisten väliin puristuksiin tällä viikolla, mutta käsi voimilla puskin liukuovet sivuun, vaikka panivat vastaan kiinni yrittäen.
      Jos kädet olisivat lipsuneet, niin olisi kaula jäänyt likuovien väliin ja happi loppunut.

t. Ätmi toteaa

• Miehekästä. Nainen ei olisi siihen pystynyt. Hyvää isänpäivää!

• Oli jotenkin ahdistavaa kun vartija raportoi alatasanteella korvanappiin, että taas on joku ääliö rapuissa.

• Anonyymi

Ei sentään raportoinut, että taas sama ääliö rapuissa?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sentään raportoinut, että taas sama ääliö rapuissa?

Toivottavasti ei, kyllähän se nauhalle jää jos tarkistavat :)

Mutta minua helpottaa kun luin, että muillakin on samaa. Luulin olevani yksin viallinen :)

• Se on ehkä sukuvika sillä olen pudonnut myös lasketteluhissistä, ja siihen päivään loppui lasketteluharrastus.

Ylhäällä rinteessä olisi ilmeisesti pitänyt tiputtautua istuttavasta hissistä, mutta en muistanut, ja putosin alastulorinteeseen suht korkealta.

Minkä vuoksi ihminen ei saa rauhassa harkita mitään?

• Anonyymi

Liikenneympyrä kuin pyörivä hammas, tulee itonaiseltaan liukuhihnaltaan ;D

• Onko sulla rytmitajuttomuutta? Mulla on, ja sen johdosta vähän samanlaisia ongelmia liukuportaisiin astuttaessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe